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 PAK-FA

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Yakuza
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MessageSujet: Re: PAK-FA   Sam 21 Sep - 7:41

pas plus furtif qu´un Super Hornet a mon avis

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yassine1985
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MessageSujet: Re: PAK-FA   Mer 9 Oct - 4:20


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jf16
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MessageSujet: Re: PAK-FA   Jeu 10 Oct - 12:48

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yassine1985
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MessageSujet: Re: PAK-FA   Jeu 24 Oct - 9:40


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thewa3r
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MessageSujet: Re: PAK-FA   Lun 28 Oct - 16:57



28 octobre à Komsomolsk-sur-Amour, le premier vol de l'échantillon suivant du chasseur polyvalent de cinquième génération de T50. L'avion, piloté par le pilote d'essai de 1ère classe, était dans l'air pendant environ une heure. Selon les développeurs, le vol pendant lequel la stabilité de la machine a été testée et systèmes de travail, a eu lieu en pleine conformité avec le travail. La prochaine phase de test aura lieu à l'aérodrome de Joukovski près de Moscou.
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MAATAWI
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MessageSujet: Re: PAK-FA   Mar 29 Oct - 4:20

.... c'est le 5eme prototype du T-50

Citation :
Fifth T-50 PAK FA stealth fighter takes flight

Sukhoi has completed the first flight of its fifth prototype T-50/PAK FA stealth fighter at Komsomolsk-on-Amur, the company announces in a 28 October media release.

The NPO Saturn 117-powered aircraft flew for 50min and conducted stability and propulsion system tests, says Sukhoi, adding that the pilot reported that the aircraft’s system performed reliably.

After completing initial test flights, the aircraft will join four other T-50/PAK FA aircraft for more testing at Russia's flight test centre outside Moscow in Zhukovsky, says the company.

The T-50/SAK FA first flew on 29 January 2010, and the five initial aircraft have completed more than 450 flights, according to Sukhoi.
http://www.flightglobal.com

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annabi
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MessageSujet: Re: PAK-FA   Dim 17 Nov - 18:19

Citation :
Chasseurs 5e génération: le T-50 russe surpasse le F-35 américain (Rogozine)



Le chasseur russe de 5e génération T-50 (PAK FA), conçu par le groupe Soukhoï, aura de meilleures performances que son principal concurrent, le F-35 américain, a estimé vendredi à Novossibirsk le vice-premier ministre russe Dmitri Rogozine.
"A notre avis, les capacités du chasseur de 5e génération que nous concevons actuellement (…) surpassent déjà celles du chasseur américain F-35 qui est également au stade de conception", a fait savoir le chef adjoint du gouvernement russe chargé du complexe militaro-industriel.
Intervenant dans le cadre du forum international Tekhnoprom organisé à Novossibirsk (Sibérie occidentale), M.Rogozine a en outre indiqué que le coût d'un chasseur F-35, destiné à remplacer les F-16 et F-18, était passé de 70 à 150 millions de dollars. Dans le même temps, les délais fixés pour sa mise en service "sont régulièrement repoussés", tandis que son efficacité de combat "soulève des doutes", a déclaré le vice-premier ministre.
Le T-50 est un chasseur de cinquième génération doté d'un radar unique à balayage électronique actif. L'appareil possède une faible signature radar et thermique, une vitesse de croisière supersonique et un niveau élevé d'intégration des systèmes de commande. Conçu pour remplacer les MIG-29 et les Su-27 en service dans l'armée russe, le T-50 conjugue les caractéristiques d'un avion de frappe et d'un chasseur classique. Il est conçu en Russie depuis les années 1990.



http://fr.ria.ru/defense/20131115/199795346.html
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Viper
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MessageSujet: Re: PAK-FA   Lun 18 Nov - 3:20

Toute les mamans trouvent que leur bébé est le plus beau ...Rolling Eyes

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MessageSujet: Re: PAK-FA   Lun 18 Nov - 3:38

Surtout quand ya beaucoup de tune en jeu

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MessageSujet: Re: PAK-FA   Lun 18 Nov - 5:34

ils doivent viser le F 22 plutot que le F 35
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MessageSujet: Re: PAK-FA   Mer 20 Nov - 4:49

Le T-50-5 faudra attendre le 50-7 pour voir le premier Pak-FA (serial ready) d'après OAK :





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MessageSujet: Re: PAK-FA   Mar 17 Déc - 14:04


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MessageSujet: Re: PAK-FA   Ven 10 Jan - 15:39

Citation :
PAK FA stealth features patent published




Details of the Sukhoi Design Bureau's work on the stealthy aspects of the T-50 PAK FA fighter aircraft emerged in late December 2013, when the company's patents were published.
According to the patent paperwork, taken together, all of the stealthy measures offer significant improvements over legacy fighter designs. The papers claim that the radar cross-section (RCS) of an Su-27 was in the order of 10-15 m 2 , with the intention being to reduce the size of the RCS in the T-50 to an "average figure of 0.1-1 m 2 ".
In common with other low observable aircraft designs, this reduction is achieved throught the use of radar-absorbing and radar-shielding materials and coatings, panel shaping (especially around the air intakes) and in the design of the junctions between moving elements, such as flaps and hatches.
In particular, the patent spells out the benefits of internal weapons carriage, s-shaped engine air ducts, (which were considered but are actually not implemented in the production PAK FA), and the use of radar blockers. It adds that the inlet guide vanes of the engines' compressors generate "a significant portion [up to 60%] of the radar cross-section of the airframe-powerplant system in the forward hemisphere" and that this is reduced by using radar-blocking devices and radar-absorbing coatings in the walls of the air ducts.
The shape of the airframe reduces the number of directions that radar signals are reflected in with the angles of sweep of the wings and the tail plane's leading and trailing edges, the edges of the air intakes and hatch covers being reduced and deflected from the aircraft's axis. Viewing the aircraft from the flank, the fuselage sides, lateral edges of the air intakes and vertical empennage are all deflected at the same angle.
Some openings and slots on the airframe's surface - such as the boundary-layer bleeds on the sides of the air intakes and the openings on the upper fuselage immediately aft of the cockpit - are covered with a thick grid, featuring a mesh of less than one quarter of the wavelength of a search radar, which reduces the reflections from these uneven surfaces. Gaps between the airframe elements are filled with conducting sealants, while the glazing of the cockpit canopy is metallised.
The surfaces of the PAK FA's own five radar arrays are also angled off from the vertical plane, helping to 'deflect' enemy radar signals. The covers of the radar arrays are selective, letting through their own signals, but blocking other frequencies. Additionally, the array compartments are edged with radar-absorbing 'curtains' to reduce possible leaks of these amplified signals.
Antennas are recessed from the surface of the skin to reduce protuberances (the vertical empennage serves as a communications antenna), while the turret of the aircraft's nose-mounted infrared search-and-track (IRST) sight is rotated backwards into a cruise position, exposing its rear hemisphere, which is covered with a radar-absorbing coating.
The release of this list of patents follows the July 2013 release of documentation covering the configuration of the fighter's integrated avionics suite.
There are currently five T-50 prototypes - the latest, T-50-5, first flew on 27 October 2013 - supporting the development programme and they are believed to have undertaken over 300 sorties to date.
In the 'Schedule of Activity for the Russian Ministry of Defence for 2013 to 2020' published in mid-2013, the PAK FA's Initial Operational Capability and the launch of full-scale series production is scheduled for 31 December 2016. The Russian National Armament Programme stipulates that 60 production PAK FA fighters will be delivered between 2016 and 2020.
The assembly of aircraft T-50-6-1 is nearing completion and three further aircraft (T-50-6-2, T-50-7 and T-50-Cool are in build. One of the T-50-6 aircraft is intended for static trials and the other one is intended for flight testing.


The PAK FA's designers have paid close attention to stealthy features, which include the use of radar-absorbent coatings on the reverse of the nose-mounted IRST, the widespread use of baffles and the use of absorbent coatings in the air intakes and at the junctions between moving surfaces. (Sukhoi)

http://www.janes.com/article/32190/pak-fa-stealth-features-patent-published

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MessageSujet: Re: PAK-FA   Jeu 16 Jan - 3:02

Citation :
T-50 Fighter To Feature Higher Stealth Capabilities

Sukhoi Aircraft has introduced the new design solutions to increase the stealth capabilities of T-50 by managing to greatly reduce the effective surface scattering of the fighter, which is the basic element for visibility on aircraft radars.

An average value of this indicator for the T-50 fighter is between 0.1 and 1 square meter.

In order to achieve this level of stealth, designers moved all weapons to the inside of the plane and also changed the shape of the air intake channel, also lining its walls with a material that absorbs radio waves.

The company claims that this new design has increased the capabilities of T-50, comparing the visibility of the American fifth-generation F-22 fighter which is 0.3-0.4 square meters, according to PAK FA chief designer Alexander Davidenko.

Rostec enterprises produced the main parts of the T-50. The company Radioelectronic Technologies created the avionics and other radio-electronic needs for the fifth-generation aircraft.
http://www.defenseworld.net

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MessageSujet: Re: PAK-FA   Jeu 16 Jan - 15:46

Citation :
Le T-50 russe serait plus furtif que le F-22



C'est le consortium russe Rostec (ex-Rostekhnologii) qui l'affirme : le biréacteur de combat T-50 (ou PAK-FA) de Sukhoi, encore en développement, est plus furtif que son rival américain le F-22. L'agence russe chargée des développements technologiques estime que la surface équivalente radar (SER) du nouveau chasseur russe est comprise entre 0,1 et 1 m2.
 
La SER, ou Radar Cross Section (RCS en anglais), est une donnée qui reflète l'aptitude d'un objet à renvoyer plus ou moins d’énergie lorsqu'il est éclairé par un radar. Cela traduit donc son degré de furtivité électromagnétique : plus ce chiffre, qui s'exprime en m2 ou en dBm2, est petit, plus il traduit une furtivité importante.
 
Selon Rostec, le T-50 serait non seulement plus furtif que n'importe quel autre chasseur russe, mais aussi que ses homologues occidentaux. Pour Alexander Davidenko, ingénieur en chef du T-50, la SER du F-22 américain est comprise entre 0,3 et 0,4 m2, ce qui laisse à penser que celle du PAK-FA serait en fait comprise entre 0,1 et 0,3 m2.
 
La SER : une donnée classifiée.
Evidemment, toutes ces ces affirmations sont à manipuler avec précaution. Déjà parce la SER d'un avion de combat moderne est une donnée hautement classifiée, qui ne fait jamais l'objet d'une annonce publique. Et aussi parce que cette donnée n'est pas absolue : si elle dépend bien de la forme générale de l'avion, elle est aussi liée aux matériaux qui constituent sa surface, ainsi qu'à la position et la longueur d'onde du radar qui l'observe. Il est donc délicat de ramener la furtivité d'un avion à un simple nombre.
 
Ce qui est sur, c'est que le T-50 reprend bien certains des principes élémentaires de la furtivité électromagnétique d'un avion de combat. Avec notamment une forme très étudiée où sont bannis les angles droits et les formes trop vives. L'aile de forme trapézoïdales a également des lignes parallèles avec celles des empennages horizontaux et des apex. L'utilisation d'une soute à armements permet également de dissimuler les armements. S'il était prévu que l'avion soit doté de conduits d'entrée d'air en forme S (pour masquer les premiers étages du moteur aux ondes radar), il semble que cette idée n'ait par contre pu être intégrée. De même, à l'inverse du F-22.
 
Du coté de ce qui ne se voit pas, l'avion fait visiblement un grand usage de matériaux composites. Selon Rostec, ces derniers constituent 25 % de la masse de l'avion et recouvrent 70 % de sa surface. Il est probable que, comme sur le F-22 ou le F-35, il soit fait usage en surface de matériaux en sandwich qui permettent l'absorption des ondes radar.
 
Reprise des principes aérodynamiques du Su-27.
Dans son agencement général, le T-50 adopte certains des principes aérodynamiques du Su-27, et tout particulièrement des fuseaux moteur séparés et espacés, ce qui permet de créer une surface portante supplémentaire au centre de l'avion. Cela libère également de l'espace pour l'installation de la soute à armements. Sukhoï a également repris le principe d'une aile très intégrée au fuselage, sans réelle démarcation. Comme le Su-27, le T-50 est bidérive, sauf que ces empennages verticaux sont cette fois monoblocs, ce qui a permis de réduire leur taille, mais tend à rendre l'avion moins stable en lacet (quelque chose qui est corrigé ensuite par les commandes de vols électriques).
 
Au delà de ces considérations, il faut également garder à l'esprit que l'un des principaux points durs dans la mise au point du T-50 reste l'absence d'un moteur véritablement moderne pour le propulser. Les prototypes – et plus tard les premiers avions de série – sont en effet motorisés avec un moteur intérimaire désigné 117, qui est une évolution largement modernisée de l'AL-31F qui propulse les Su-27 et Su-30. Le F-22, avait été lui conçu autour d'un moteur nouveau et radicalement moderne, le F119, qui a servi de base au développement du F135 du F-35. Il est bien prévu que le T-50 dispose de son propre moteur. Ce dernier est baptisé « izdeliye 30 » (ou objet n°30). Mais pour l'heure, son développement est encore à un stade relativement préliminaire.
 
A ce jour, il y a cinq prototypes de T-50 en vol. Du coté de Moscou, l'objectif est toujours d'acquérir un premier lot de 6 à 10 avions pour la campagne d'évaluation opérationnelle. Après quoi, il serait question d'acquérir pas moins de 60 exemplaires pour la force aérienne russe, dès 2016, date à laquelle sera prononcée une première capacité opérationnelle et lancée la production en série.

http://www.air-cosmos.com/defense/le-t-50-russe-serait-plus-furtif-que-le-f-22.html
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MessageSujet: Re: PAK-FA   Mar 21 Jan - 3:46

Citation :
Russia can't deliver on Fifth Generation Fighter Aircraft: IAF

The Indian Air Force alleges Russians reluctant to share critical design information, besides technical and cost issues

The Indian Air Force (IAF) has done a stunning about-turn, sharply criticising the showpiece Indo-Russian project to co-develop a futuristic Fifth Generation Fighter Aircraft (FGFA). Even as New Delhi and Moscow finalise a $6 billion deal to co-develop an FGFA with capabilities tailor-made for India, the IAF has alleged the Russians would be unable to meet their promises about its performance.

So vital is the FGFA considered for the IAF's future that Defence Minister A K Antony has publicly rejected any prospect of buying the American fifth generation F-35 Joint Strike Fighter, declaring the FGFA would suffice. In 2007, New Delhi and Moscow highlighted the fighter's criticality by signing an Inter Governmental Agreement (IGA) placing the project above MoD procurement rules. Moreover, Indian scientists say the expertise gained from the FGFA will provide crucial momentum for developing an all-Indian fifth generation fighter, designated the Advanced Medium Combat Aircraft (AMCA).

Yet, with so much riding on the FGFA, the IAF has taken aback the MoD with its complaint that it would not be good enough. On December 24, in a meeting in New Delhi chaired by Gokul Chandra Pati, the secretary of defence production, top IAF officials argued the FGFA has "shortfalls… in terms of performance and other technical features."

Business Standard has reviewed the minutes of that meeting. The IAF's three top objections to the FGFA were: (a) The Russians are reluctant to share critical design information with India; (b) The fighter's current AL-41F1 engines are inadequate, being mere upgrades of the Sukhoi-30MKI's AL-31 engines; and (c) It is too expensive. With India paying $6 billion to co-develop the FGFA, "a large percentage of IAF's capital budget will be locked up."

On January 15, the IAF renewed the attack in New Delhi, at a MoD meeting to review progress on the FGFA. The IAF's deputy chief of air staff (DCAS), its top procurement official, declared the FGFA's engine was unreliable, its radar inadequate, its stealth features badly engineered, India's work share too low, and that the fighter's price would be exorbitant by the time it enters service.

Top MoD sources suspect the IAF is undermining the FGFA to free up finances for buying 126 Rafale medium multi-role combat aircraft (MMRCA) for an estimated $18 billion, an acquisition that has run into financial headwinds because of budgetary constraints. In October 2012, then IAF boss, Air Chief Marshal NAK Browne, announced the IAF would buy only 144 FGFAs instead of the 214 that were originally planned. Having cut the numbers, the IAF is now questioning the very benefit of co-developing the FGFA with Russia.

Fifth-generation fighters are qualitatively superior to current "Generation 4.5" fighters like the Sukhoi-30MKI. They are designed for stealth, which makes these near-invisible to radar; they "supercruise", that is, fly at supersonic speed without lighting engine afterburners (which some current fighters like the Rafale also do); and they have futuristic avionics and missiles.

The MoD and HAL have countered the IAF's objections to the FGFA. Russian officials have clarified that the current prototype's engine, the AL-41F1, is a temporary solution to let the flight-test programme continue. A new engine being developed in Russia will eventually power both the FGFA and PAK-FA.

Officials also say the FGFA programme involves co-developing radar far superior to the one on current prototypes. The Russian Air Force wants conventional radar for its version of the FGFA, which looks only towards the front. The IAF wants two additional radars that look side-wards, allowing the pilot vision all around. Now the Russians are evaluating a similar requirement.

Asked for comments, the IAF has not responded. The MoD and HAL, who were requested for comments via email, have also remained silent.

While the MoD, HAL and the IAF continue discussions, Russia has gone ahead with developing a fifth-generation fighter. The Sukhoi Design Bureau has designed and done 300 test-flights of the T-50, the stealth fighter Sukhoi and Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) plan to refine into the FGFA in about eight years. The Russian Air Force, which has less ambitious specifications than the IAF, plans to induct into service its own version of the T-50, the PAK-FA (Perspektivny Aviatsionny Kompleks Frontovoy Aviatsii, or 'Prospective Airborne Complex of Frontline Aviation') by 2017-18.

After the IGA of October 2007, a General Contract was signed in December 2008 between HAL and Rosoboronexport, Russia's defence exports agency. This laid out general principles of cooperation, such as work share, cost sharing and sale of the FGFA to third countries. In December 2010, a Preliminary Design Contract was signed, which led to the FGFA's basic configuration and selection of its systems and equipment. With that completed in June 2013, the crucial R&D contract is now being negotiated. This will encompass the actual design and development of the FGFA.
http://www.business-standard.com/economy-policy

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MessageSujet: Re: PAK-FA   Mar 21 Jan - 6:40

Citation :
Business Standard has reviewed the minutes of that meeting. The IAF's three top objections to the FGFA were: (a) The Russians are reluctant to share critical design information with India; (b) The fighter's current AL-41F1 engines are inadequate, being mere upgrades of the Sukhoi-30MKI's AL-31 engines; and (c) It is too expensive. With India paying $6 billion to co-develop the FGFA, "a large percentage of IAF's capital budget will be locked up."
On January 15, the IAF renewed the attack in New Delhi, at a MoD meeting to review progress on the FGFA. The IAF's deputy chief of air staff (DCAS), its top procurement official, declared the FGFA's engine was unreliable, its radar inadequate, its stealth features badly engineered, India's work share too low, and that the fighter's price would be exorbitant by the time it enters service.
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MessageSujet: Re: PAK-FA   Dim 26 Jan - 3:51


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MessageSujet: Re: PAK-FA   Dim 2 Fév - 10:33


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MessageSujet: Re: PAK-FA   Dim 9 Mar - 12:40

Citation :
Le chasseur T-50 va revêtir l’uniforme militaire

http://french.ruvr.ru/2014_03_09/Le-chasseur-T-50-va-revetir-l-uniforme-militaire-1482/

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MessageSujet: Re: PAK-FA   Ven 14 Mar - 16:38


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MessageSujet: Re: PAK-FA   Dim 16 Mar - 14:43


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MessageSujet: Re: PAK-FA   Sam 26 Avr - 0:51

Les Pak-FA seront dotés d'un nouveau ECM/ECCM nomé Jibiny/Himalayas; on présume qu'il a été testé en partie sur le Su-24 contre le donald cook ce qui pourrait expliqué l'avalanche des réactions US sur un incident qui nous parassait banal, en plus de la démission de 27 membres d'équipage!!

The PAK-FA will have a system that will leave any target helpless
Citation :


....

Why so much importance is given to this event?

On Saturday, April 12, 2014 a bomber Su-24 Russian Air Force conducted low flights over the U.S. destroyer Donald Cook who had just entered the Black Sea in relation to the crisis in Ukraine equipped with a brand new air raid and armed system , among others, with Tomahawk cruise missiles. On Monday, April 14, the Pentagon made an exciting statement Spokesman U.S. Department of Defense, Colonel Stephen Warren makes a series of comments.

Warren described the maneuvers of Russian aircraft (which unarmed in its external pylons, which saw the sailors of the ship) to scary and unacceptable, as demoralized crew of the ship and negatively impacted the general psychological climate.

A very emotional statements, almost hysterical, made several experts think of something strange behind the incident, by the way, quite common among the fleets were 'girlfriends'. And it's true: How could it be 'demoralized' the crew of a ship that specializes in air defense Russian veteran, developed in the Soviet era, and above disarmed?

Experts agree about the answer, which also includes a 'toponym' like Guimalái: this time it is Jibiny (or 'Hibiny' mountain range in northern Russia), the most sophisticated electronic warfare system that Russian installed in fighter aircraft and was used in the Su-24 during recent maneuvers in Buryatia, eastern Russia.

In the network are circulating speculation that the Su-24, to reach the immediate vicinity of the Donald Cook, launched Jibiny system and all air defense destroyer was decommissioned.

The helplessness and awareness of their own weakness against possible air strikes explain that 27 person crew downward requested service.

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jf16
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MessageSujet: Re: PAK-FA   Ven 9 Mai - 9:22



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MessageSujet: Re: PAK-FA   Mar 20 Mai - 14:02






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