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 US Air Force - USAF

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FAR SOLDIER
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Sam 11 Jan 2014 - 2:36

Cool P5 combat training system pour l'USAF , le même que les FRA ont acquis . Sa montre l'excellence de ce système .

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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Dim 12 Jan 2014 - 14:41

Citation :
Un MC-12 s’écrase en Afghanistan




Trois personnels américains ont péri dans l’accident.

Pour une raison encore indéterminée, un appareil américain MC-12 s’est écrasé hier à proximité de la base de Bagram dans l’est de l’Afghanistan. Deux militaires et un contractor américain à bord sont morts dans l’accident.
Selon l’ISAF, aucune activité ennemie n’avait été détectée dans la zone au moment de l’incident. Une cause technique ou une erreur de pilotage pourraient donc être à l’origine du crash.
Les MC-12 peuvent servir à différentes missions de transport pour le compte de l’ambassade américaine à Kaboul ou des évacuations sanitaires. Ces appareils peuvent également servir pour des missions ISR pour le compte du 4th Expeditionary Reconnaissance Squadron, basé justement à Bagram. Équipés de capteurs vidéos et d’écoute, ils participent ainsi directement aux missions de renseignement à l’encontre des talibans.
Depuis le début de l’année, quatre soldats de l’ISAF sont morts en Afghanistan, dont un au cours d’une attaque suicide le 4 janvier. Rappelons qu’un Black Hawk avait été abattu le 17 décembre dernier, tuant cinq soldats américains. L’implication des talibans dans ce dernier crash n’a été révélée que cette semaine.

http://www.infosdefense.com/un-mc-12-secrase-en-afghanistan-79266/
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annabi
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Jeu 16 Jan 2014 - 23:57

Citation :
U.S. to deploy 12 F-22 Raptor stealth fighter jets to Japan




The U.S. Air Force has announced it is about to deploy “approximately 12 F-22 Raptors and about 300 personnel from Langley Air Force Base, Va.” to Kadena airbase, in Japan.
The deployment is expected in the next few days and its purpose is demonstrate Washington’s commitment to stability and security in the Asia-Pacific Region.
The aircraft will operate with the Kadena’s resident 18th Wing, which hosts the largest combat wing in the U.S. Air Force composed by F-15s, E-3s AWACS, KC-135s and HH-60 Pave Hawk helicopters.
The USAF has been rotating fighters to Pacific Command bases since March 2004, “in order to maintain a prudent deterrent against threats to regional security and stability,” according to the statement on the Air Force’s website.
U.S. continues to provide a Theater Security Package in the region by routinely deploying aircraft to the Pacific, a theater characterized by regional disputes and China’s growing naval ambitions.

http://theaviationist.com/2014/01/14/f-22s-deploy-to-kadena/
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Sam 18 Jan 2014 - 17:33

Citation :
Un U-28 du 319th SOS sur l'aéroport de Gao  



Aperçu ce samedi après-midi sur le parking de l'aéroport de Gao (Mali), ce U-28A de l'US Air Force (en fait USAF Special Operations Command). Immatriculé 070821, ce Pilatus PC-12 (ex-Sierra Nevada Corporation, N821PE) appartient au 319e Special Operations Squadron de Hurlburt Field (photo Fr. Rihouay).



En février 2012, un avion de cette unité s'était crashé à Djibouti tuant quatre membres d'équipage.

Difficile de dire d'où venait cet appareil vu à Gao, probablement du Burkina Faso puisque des Pilatus y sont basés pour des opérations ISR au-dessus du Sahel

http://lignesdedefense.blogs.ouest-france.fr/archive/2014/01/18/un-u-28-sur-l-aeroport-de-gao-11048.html
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jf16
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Sam 18 Jan 2014 - 19:05

Citation :
Assemblage du quatrième KC-46A !  



EVERETT, Washington, Boeing a débuté l'assemblage du quatrième et dernier avion d'essai KC-46A de ravitaillement en vol. L’objectif pour cette année est de faire voler le premier KC-46A, puis de débuter les essais de ravitaillement en 2015.

Boeing doit livrer les premiers ravitailleurs de nouvelle génération, soit 18  appareils pour 2017 à l’US Air Force.

Le KC-46A «New Generation Tanker»

Boeing a déterminé les besoins de la mission pour optimiser la taille de la cellule qui apportera le meilleur coût d’exploitation possible. Le B767 «New Gen Tanker» est un gros porteur multi-mission, basé sur la cellule du B767 commercial. Pour ce faire, l’avion reprend les dernières innovations en matières d’écrans multifonctions en test actuellement sur le B787 «Dreamliner». Un nouveau système de ravitaillement permettra une augmentation du rythme de transfert de carburant, de plus, les charges et les opérations en sont simplifiées. Selon Boeing les risques d’industrialisations sont faibles, car l’avion s’appuie sur des moyens existants. Le «New Gen Tanker» se caractérise par une conception du contrôle de vol qui place l‘équipage aux commandes de l’ensemble de l’appareil, au lieu de permettre aux logiciels de limiter la manœuvrabilité au combat. Le «New Gen Tanker» met à la disposition des pilotes de l’USAF un poste de pilotage numérique avancé équipé des affichages électroniques du Boeing B787 «Dreamliner». Le «New Gen Tanker» dispose d’une technologie de ravitaillement en vol éprouvée et d’une perche KC-10 NewGen modernisée avec des capacités de ravitaillement étendues, un débit accru pour le transfert du carburant et un système à commandes de vol électrique (Fly by Wire).


Photos : 1 Image de synthèse du KC-46A 2 Cockpit @ Boeing  

http://psk.blog.24heures.ch/archive/2014/01/17/assemblage-du-quatrieme-kc-46a-854911.html
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Mer 22 Jan 2014 - 23:30

Citation :
La bombe atomique sur F-35 ne fait pas l'unanimité



Selon le général Norton Schwartz, ancien chef d'état-major de l'US Air Force, le Pentagone devrait abandonner l'intégration d'un armement nucléaire sur le F-35, afin de consacrer un budget plus important au développement de cette même capacité sur le futur bombardier LRS-B (long-range strike bomber). Norton Schwartz s'est exprimé ainsi lors d'une conférence organisée par le « think tank » Stimson Center, le 16 janvier dernier à Washington DC.
 
L'intégration de la bombe tactique B61 sur l'avion de combat de Lockheed Martin doit essentiellement permettre de maintenir une capacité de frappe nucléaire sur le sol européen. Vestige de la Guerre Froide, l'US Air Force possède toujours un petit arsenal de bombes B61 sur des bases de l'Otan en Europe, qui peuvent être installées sur F-16 et F-15E.
 
Selon Norton Schwartz, en l'absence d'un soutien financier de la part des pays de l'Otan, la capacité nucléaire du F-35 devrait être abandonnée au profit de celle du futur bombardier de l'US Air Force.
 
Pour autant, cette capacité pourrait également intéresser certains clients export de l'avion : le parlement belge évoque ainsi la possibilité d'acquérir des F-35 pouvant éventuellement emporter cette bombe nucléaire. Cette capacité pourrait également intéresser la Turquie.
 
Selon un rapport du congrès américain, le cout du développement d'une capacité nucléaire sur le F-35 couterait au bas mot 350 M$, sans compter le prix de l'intégration de l'armement.
 
Quoiqu'il arrive, il faudra également ajouter à la facture le cout de le rénovation à mi-vie de la bombe B61 estimé à plusieurs milliards de dollars.

http://www.air-cosmos.com/defense/la-bombe-atomique-sur-f-35-ne-fait-pas-l-unanimite.html
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Jeu 23 Jan 2014 - 22:13

Citation :
Le Pentagone veut un examen complet des forces nucléaires

http://www.lapresse.ca/international/etats-unis/201401/23/01-4731752-le-pentagone-veut-un-examen-complet-des-forces-nucleaires.php

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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Ven 24 Jan 2014 - 12:21

Citation :
US Air Force Receives 1st B-1 Equipped with Boeing Integrated Battle Station



OKLAHOMA CITY, Jan. 22, 2014 – The U.S. Air Force on Jan. 21 received the first B-1 bomber upgraded with the Boeing [NYSE: BA] Integrated Battle Station, which essentially turns the B-1 into a new aircraft with the addition of full color displays, moving maps and a new diagnostics system.

The upgrade, the most extensive modification program in B-1 history, enhances the bomber by giving crews greater situational awareness of what is happening in the battlespace around them, in addition to faster and more secure communication capabilities that improve crews’ ability to engage enemy targets.

In this photo, the B-1 takes off from Tinker Air Force Base, Okla., where Air Force maintenance technicians installed the upgrade. It was delivered to Dyess Air Force Base, Texas.
http://boeing.mediaroom.com

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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Sam 25 Jan 2014 - 14:13

Citation :
Des drones Global Hawk au Japon




L’US Air Force l’a officialisé hier. Elle déploiera au cours de l’été prochain deux drones RQ-4 Global Hawk pour la première fois au Japon. Les appareils de surveillance seront basés à Misawa dans le nord du Japon, juste en face de la Corée du Nord.
Deux drones seront stationnés sur la base de l’USAF avec 40 personnels dédiés au pilotage et au maintien en condition opérationnelle, du mois de mai au mois d’octobre. Les RQ-4 ont été déployés à Guam depuis trois ans jouant un rôle essentiel pour la prise d’images suite au tsunami au Japon et au cyclone qui a frappé plus récemment les Philippines. La NASA y dispose aussi d’un appareil qui devrait prochainement débuter des missions à très haute altitude pour fournir aux chercheurs des informations sur les gaz atmosphériques. Mais leur mission de renseignement militaire sera déterminante au Japon, comme l’a indiqué l’USAF, pour surveiller de près l’évolution du programme nucléaire nord-coréen et renseigner sur les manoeuvres navales chinoises.
Ce déploiement est aussi un geste fort envoyé au Japon pouvant figurer parmi les futurs acheteurs du drone conçu par Northrop Grumman. La Corée du Sud et l’Australie sont aussi sur la liste des pays intéressés par ce drone HALE, l’Australie souhaiterait acquérir la version maritime Triton. Cinq RQ-4 sont actuellement en construction sur les lignes de production de la firme américaine, commandés par 13 Etats membres de l’OTAN. Les drones seront basés à Sigonella, en Sicile. Enfin, deux ou trois RQ-4 en version Block 40 devraient être déployés à Guam avant la fin de l’année.

http://www.infosdefense.com/des-drones-global-hawk-au-japon-41332/
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Lun 27 Jan 2014 - 16:43

Citation :
L’US Air Force prolonge les satellites GPS


Le commandement de l’espace de l’US Air Force (SMC) a achevé des modifications sur les satellites mettant en œuvre le système d’aide à la navigation. L’opération consiste à remplacer les batteries des satellites GPS IIF et IIR-M.
 Les ingénieurs du 2nd Space Operations Squadron ont réalisé les essais et les simulations avant de valider le lancement de cette opération délicate dans l’espace. 19 satellites sont concernés, soit plus de la moitié des satellites utilisés au fonctionnement du Global Positioning System. L’intervention s’est achevée le 15 novembre 2013 et s’est faite en coordination avec Lockheed Martin.
En outre, chaque satellite voit sa durée de fonctionnement prolongée entre un et deux ans. Au total, ils doivent servir durant 27 ans.

http://www.infosdefense.com/lus-air-force-prolonge-les-satellites-gps-11286/
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Lun 27 Jan 2014 - 22:02

Citation :
F-16 Upgrade Dropped From US Budget Proposal, Sources Say




WASHINGTON & TAIPEI — A major F-16 upgrade program is likely to be left out of the president’s fiscal 2015 budget request, according to multiple sources.
The Combat Avionics Programmed Extension Suite (CAPES) is a US Air Force program to replace the avionics and radars for 300 US F-16s. It would also upgrade 146 Taiwanese F-16A/B fighters purchased in the 1990s.
Sources said the US Air Force has decided not to fund the CAPES program, instead reinvesting some of that money toward a general F-16 service-life extension program (SLEP) while putting the rest toward modernization efforts for other platforms.
While costs for the CAPES program are unclear, both Pentagon insiders and outside analysts put the figure in the billions.
The core of CAPES is a new active electronically scanned array radar. In 2013, Lockheed Martin, the prime contractor on CAPES, selected Northrop Grumman’s Scalable Agile Beam Radar to be installed in the planes. Northrop beat competitor Raytheon, which had put forth its Raytheon Advanced Combat Radar as an alternative.
In addition to the radar, CAPES would include a new high-resolution, color, multi-function display, an electronic warfare suite and an integrated broadcast service for multiple intelligence broadcasts, according to a government report.
By moving money toward the SLEP, the Air Force would provide some cover against the F-35 joint strike fighter slipping past its December 2016 initial operating capability date. It is also possible that some of the advanced avionics could become part of the SLEP, offering a cheaper, halfway method toward modernizing the F-16s.
“There is a real force structure problem looming. So something has to be done to keep the F-16, or at least part of the F-16 fleet, effective,” said Richard Aboulafia, vice president of analysis with the Virginia-based Teal Group.
The Air Force appears to be planning “the bare minimum, rather than something that would offer more capability,” he added. “That helps solve the force structure problem, but of course it doesn’t do anything for combat effectiveness.”
Aboulafia also noted that this could have ramifications on the international radar market. The Raytheon radar was selected by South Korea early last year, and Singapore remains in play, as well;if Northrop loses CAPES it could harm long-term prospects for other radar upgrade programs.
Northrop would appear to be the big loser if CAPES is defunded, and could activate its network of supporters in Congress to fight the cut. However, the Air National Guard would stand to benefit from a more robust SLEP, giving the move some support on the Hill.
A Northrop spokeswoman declined to comment on budget speculation, while a Lockheed spokesman did not immediately provide a statement. Per service policy, an Air Force spokeswoman declined to comment on budget details prior to its submission to Congress.
While losing out on CAPES would be a blow to the Pentagon’s fleet of F-16s, it would have much greater impact on Taiwan.
In 2011, the US Air Force awarded Taiwan a $5.3 billion upgrade program for its remaining fleet of 146 F-16A/B fighters. Taiwan’s program would be directly based on the CAPES program, with USAF making all of the source selections.
The one complaint Taiwan’s Ministry of National Defense (MND) had with the deal was that Taiwan was being saddled with much of the nonrecurring engineering costs for integrating the radar.
Taiwan officials were confident, however, that riding CAPES’ coattails would prove wise. Officials were also anxious to please the Pentagon.
With CAPES defunded, MND officials are expected to “panic,” said Fu Mei, director of the Taiwan Security Analysis Center.
“This is a crisis,” he said. “Taiwan should have taken more control over the source selection instead of handing it over to the [US Air Force] to run it.”
“Now Taiwan’s MND will have to figure out an exit strategy even though the warning signs were there,” he said. “The MND did not begin exploring their contingency options soon enough even though warned by industry analysts.”
Without CAPES funding, Taiwan might not be able to afford the F-16 upgrade program. Last week, the MND announced a 20 percent cut in the size of the military over the next five years. Taiwan is struggling due to a decline in the economy and difficulty paying off $13 billion worth of military equipment procured from Washington since 2008.
The president’s budget is expected to be unveiled March 4. Sources have also told Defense News that Northrop’s Global Hawk unmanned system will be funded in the budget, despite the service repeatedly trying to kill the unmanned system.

http://www.defensenews.com/article/20140127/DEFREG/301270023/F-16-Upgrade-Dropped-From-US-Budget-Proposal-Sources-Say?odyssey=mod|newswell|text|FRONTPAGE|p
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Mar 28 Jan 2014 - 12:41

Citation :
USAF reveals plan to replace JSTARS with business jets by 2022

The US Air Force has taken the first step in a newly revealed, eight-year process to develop and field a business jet-sized replacement for the Northrop Grumman E-8C joint surveillance target attack radar system (JSTARS), although the project still has no approved funding.

The JSTARS Recapitalisation (Recap) programme seeks to achieve an initial operational capability in 2022 with a “more efficient airframe” in the business jet class. It will be acquired using separate contracts for developing the aircraft, the airborne sensor, battle management command and control (BMC2) system and a communications subsystem.

The USAF revealed the strategy in a request for information to suppliers interested in bidding for the BMC2 system. The document was posted online on 23 January by the Air Force Lifecycle Management Center's electronic systems division at Hanscom AFB, Massachusetts.

Missing from the document is any indication of the programme’s funding status. The USAF budget request for the fiscal year 2014 budget did not include any line items entitled “JSTARS Recap”, nor did Congress add funding for such a project in the approved FY2014 omnibus appropriations bill that passed earlier this month.

But the release of the request for information on the new BMC2 system may indicate the USAF intends to request funding to launch the overall JSTARS Recap programme in FY2015. If funded, the project would create a rare opportunity for the aerospace industry to win a developmental contract, with several potential candidates available to compete.



In the last decade, Boeing and Raytheon have challenged Northrop’s position, proposing or fielding aircraft with ground moving target indication (GMTI) capability: the heart of the JSTARS mission. Raytheon delivered five Sentinel R1 surveillance aircraft to the UK, which modify the Bombardier Global Express business jet to carry a Raytheon/BAE Systems synthetic aperture radar with a GMTI mode. Boeing, meanwhile, proposed a variant of the 737-based P-8A anti-submarine and maritime patrol aircraft with a similar, Raytheon-built radar.

The JSTARS mission of detecting ground targets at long range at night or in poor weather evolved in the late 1980s. Northrop supplied recently modified Boeing 707s, which played a starring role in Operation Desert Storm in 1991, when the aircraft detected a major Iraqi troop movement in the midst of a seemingly blinding sandstorm.

Replacing or upgrading the 60-year-old aircraft which comprise the ground surveillance fleet of 16 E-8Cs has been debated since the USAF cancelled the Northrop E-10A multisensor command and control aircraft in 2007.

Northrop proposed to re-engine the E-8C with Pratt & Whitney JT8D-219 turbofan engines, as well as perform sensor and structural upgrades. Boeing countered by offering the aerial ground surveillance variant of the P-8A. But a 2011 analysis of alternatives funded by the USAF recommended a different strategy. The study urged replacing the E-8C with a mix of business jet-sized sensor platforms augmented by the Northrop RQ-4 Block 40 Global Hawk fleet – an unmanned air system that carries the multiplatform radar technology insertion programme radar.

A year later, Gen Norton Schwartz – the USAF's then-chief of staff – said in Congressional testimony that the service could not afford to carry out the recommendations from the analysis of alternatives. The USAF also at that time was unable to fund the modernisation programme for the E-8Cs.

A 30-year forecast of airpower capability released by the US Department of Defense last year assumed that the E-8C fleet would remain in place over the next three decades, although the USAF has acknowledged the aircraft need several upgrades to keep flying beyond 2025.

The USAF’s stance appeared to shift dramatically last September, however. Gen Mark Welsh, who replaced Schwartz, signalled that replacing the E-8C has become a priority. In comments to reporters at the Air Force Association’s annual convention, Welsh identified the business jet-sized E-8C replacement as the service’s next-highest priority, after acquiring the Lockheed Martin F-35A, Boeing KC-46 tanker and developing a future long-range strike bomber.

But Welsh so far has not disclosed how the E-8C replacement project will be funded. The FY2015 budget request, which is still being assembled, is likely to have a lower top-line than this year’s enacted level, meaning that the USAF will have to pay for such a programme by taking funding away from another one.

http://www.flightglobal.com

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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Mer 29 Jan 2014 - 10:49

Citation :
Lockheed Martin Receives $31 Million U.S. Air Force Contract for Paveway II Plus Laser Guided Bomb Kits



Archbald, Pa., Jan. 28, 2014 – Lockheed Martin [NYSE: LMT] received a $31.1 million contract from the U.S. Air Force for follow-on production of paveway II Plus Laser Guided Bomb (LGB) kits.

The contract represents the majority share award of the available fiscal year 2013 funding. Production deliveries under this contract will include computer control groups and air foil groups for GBU-10 and GBU-12 bombs. The paveway II Plus LGB uses an enhanced laser guidance package, significantly improving precision when compared to existing paveway II LGBs.

“Lockheed Martin’s paveway II Plus LGBs deliver superior capability at the best value to the warfighter,” said Joe Serra, precision guided systems manager at Lockheed Martin Missiles and Fire Control. “The contract represents the seventh U.S. Air Force paveway II Plus award and extends production at our Archbald, Pa., facility through the end of 2014.”

The kit consists of a MAU-209C/B computer control group containing the electronic guidance system and an airfoil group to provide lift and stability to the weapons in standard GBU-10 MK-84 (2,000 lb.), GBU-12 MK-82 (500 lb.) and GBU-16 MK-83 (1,000 lb.) series configurations.

Lockheed Martin is a qualified provider of all three paveway II MK-80 series LGB variants and is the sole provider of the Enhanced Laser Guided Training Round and Dual Mode Laser Guided Bombs. Designed and manufactured at Lockheed Martin’s 350,000-square-foot production facility in Archbald, the company has delivered more than 130,000 training rounds, more than 70,000 paveway II LGB kits and 7,000 dual mode systems to the U.S. Navy, Marine Corps, Air Force and international customers.

Lockheed Martin Missiles and Fire Control’s Archbald, Pa., facility was selected as one of IndustryWeek magazine’s “Best Plants” for 2013. The program recognizes facilities on the leading edge of manufacturing and operational excellence, with ongoing efforts to increase competitiveness, enhance customer satisfaction, and create stimulating and rewarding work environments.

Headquartered in Bethesda, Md., Lockheed Martin is a global security and aerospace company that employs approximately 115,000 people worldwide and is principally engaged in the research, design, development, manufacture, integration and sustainment of advanced technology systems, products and services. The Corporation’s net sales for 2013 were $45.4 billion.
http://www.lockheedmartin.com

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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Mer 29 Jan 2014 - 19:53

Citation :
  Une vingtaine d'armes nucléaires à Kleine-Brogel  

La base aérienne de Kleine-Brogel (Limbourg) abrite une vingtaine d'armes nucléaires américaines, sur un total de 183 réparties à travers l'Europe, a affirmé mercredi Hans Kristensen, un expert de la Fédération des scientifiques américains (FAS) spécialisé dans l'armement nucléaire américain.    


Six bases américaines, réparties sur cinq pays (Allemagne, Italie, Belgique, Turquie et Pays-Bas), accueillent 183 ogives nucléaires, selon Hans Kristensen. La base de Kleine-Brogel abrite une vingtaine de bombes B61 et l'unique fonction des 130 militaires américains déployés sur cette base est d'assurer la sécurité de cet armement nucléaire.

Ces bombes B61 sont en cours de modernisation, bien que les Etats-Unis réfutent le terme et préfèrent celui de "prolongation de la durée de vie". "Il s'agit d'une consolidation de quatre modèles existants en un seul, le B61-12, le dispositif de guidage de queue va également changer, ce qui le rendra plus précis et plus sûr", a souligné Hans Kristensen. La capacité militaire des Etats-Unis en sera renforcée. Ce projet est le plus ambitieux et onéreux que les Etats-Unis aient mis en oeuvre dans le domaine militaire.

Les nouvelles bombes B61-12, dont aucun exemplaire n'a encore été déployée en Europe, arriveront en Europe vers 2020, de manière progressive. "Les anciennes têtes nucléaires seront évacuées quatre par quatre, par exemple, et seront remplacées dans la même proportion", a-t-il expliqué aux députés des commissions conjointes Relations extérieures et Défense nationale de la Chambre.

M. Kristensen tient ses informations de différentes sources. "On peut accéder aux informations à Washington en parlant avec les gens qui, au fil des années, finissent par donner des bribes d'information ou des documents", a-t-il commenté. Il a également pu consulter un document, signé en décembre 2000 par le président américain de l'époque, Bill Clinton, sur le déploiement des armes nucléaires en Europe. "Ce document listait les bases nucléaires en Europe, et Kleine-Brogel en faisait partie", précise-t-il.

Le coût annuel du déploiement d'armes nucléaires en Europe s'élève à 100 millions de dollars.

La présence d'ogives nucléaires sur la base de Kleine-Brogel a longtemps été entourée d'un halo de mystère et n'a jamais été ni confirmée ni démentie par le gouvernement - à l'exception d'un aveu fait en 1988, par le ministre de la Défense de l'époque, Guy Coëme.

"Au sein du gouvernement belge, très peu de personnes sont au courant du nombre exact de bombes à Kleine-Brogel", a souligné mercredi l'expert américain. "Le ministre de la Défense est certainement au courant, le Premier ministre a peut-être été informé. Et s'ils décidaient de révéler l'étendue exacte de la présence d'armes nucléaires en Belgique, les Etats-Unis refuseraient toute confirmation ou infirmation".  


http://www.7sur7.be/7s7/fr/1502/Belgique/article/detail/1783368/2014/01/29/Une-vingtaine-d-armes-nucleaires-a-Kleine-Brogel.dhtml
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Sam 1 Fév 2014 - 12:00

Citation :
The world’s most realistic exercise underway at Nellis Air Force Base, near Las Vegas




Red Flag, world’s largest and more realistic exercise, has come back after the remaining editions of 2013 were cancelled as a consequence of the budged cuts imposed by the infamous sequestration.
The exercise, organized and conducted by the 414th Combat Training Squadron at Nellis Air Force Base and on the Nevada Test and Training Range (NTTR), a military training area of more than 12,000 square miles of airspace and 2.9 million acres of land where about 2,000 possible targets and anti-aircraft systems are dispersed to simulate a realistic battlefield, aims to train pilots from the U.S. and allied air forces to operate, survive and win together in a modern war.
The drills feature also the bad guys, an adversary air force with F-15s and F-16s from the Air Force’s 64th and 65th AGRS (Aggressors Squadrons) whose taks is to threaten strike packages and prevent them to attack their targets.



Around 150 aircraft are scheduled to attend this year’s first Red Flag that, as usual, will feature two daily “waves” lasting up to five hours. Once again, along with the most important U.S. assets, including the F-22 Raptor stealth fighters and F-15E Strike Eagles, Nellis Air Force Base is hosting some allied contingents.



Among them, the Royal Australian Air Force, withi its F-18s and E-7, as well as the Royal Air Force with the Tornado GR4s from 9 Sqn at Marham, one E-3D Sentry from 8 Sqn at RAF Waddington and Eurofighter Typhoons FGR4s  from 6 Squadron based at RAF Leuchars that will operate in the swing role.



http://theaviationist.com/2014/01/30/red-flag-14-1/
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Dim 2 Fév 2014 - 0:23

Citation :
'High risk' of delays to KC-46A tanker, says report




There is a "high risk" that the Boeing KC-46A tanker will not be ready in time for its initial operational test and evaluation (IOT&E) in 2016, a report to Congress disclosed on 29 January.
According to the annual report by the US Director of Operational Test & Evaluation (DOT&E), IOT&E for the KC-46A is expected to be delayed by six months to a year.
Boeing is currently putting the finishing touches to the first of four test platforms that have been contracted under the USD3.9 billion engineering, manufacture, and development phase of the US Air Force's (USAF's) KC-X programme, with the remaining three now in varying stages of production at the company's 767 airliner line at Everett, near Seattle in Washington.
As they stand, the programme timelines will see the four test aircraft begin rolling off the production line in their 'green' 767-2C provisioned freighter configuration (but with a 767-400 flight deck and 787 large format displays) in the coming weeks, before being flown the short distance to King County International Airport (colloquially known as Boeing Field) for the fitting of the aerial refuelling components. The first flight of a fully provisioned KC-46A tanker is scheduled to take place in the third quarter of 2015.
Milestone C - authorisation for low-rate initial production - for 14 more aircraft is expected to be awarded on the back of this first flight, with IOT&E scheduled to begin in May 2016. Assuming this proceeds as planned, a decision on full-rate production for a further 161 aircraft is to be made in June 2017, to be followed in August of that year by delivery of the first of 18 combat ready KC-46As (including the four refurbished test aircraft) to the USAF.
In response to the concerns raised in the DOT&E report with regard to slippages in the IOT&E timetable, Boeing told IHS Jane's : "We remain confident in our plan to support IOT&E for the KC-46A tanker and we continue to meet our contractual requirements. Our current assessment confirms that we have a valid flight test plan in place and that we remain on plan to deliver the first 18 combat-ready tankers to the USAF by 2017."

http://www.janes.com/article/33225/high-risk-of-delays-to-kc-46a-tanker-says-report
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Mar 4 Fév 2014 - 17:07

Citation :
Drones : retards chroniques pour le MQ-9 Reaper

Le 04/02/2014 à 13:50   | Par Guillaume Steuer


C'est le Pentagone qui le confirme : dans leur rapport annuel rédigé par le DOT&E (Director, Operational Test and Evaluation) et consacré à la revue des grands programmes d'armement, les militaires américains actent de nouveaux retards dans la mise au point des améliorations du drone MQ-9 Reaper, ainsi que des problèmes de développement chroniques qui ont conduit à une "impossibilité de tenir le calendrier" précédemment établi.

Même s'il est déjà en service et largement déployé dans sa version Block 1, le MQ-9 Reaper fait actuellement l'objet d'un investissement important pour la mise au point d'un standard "Increment One" qui inclurait une nouvelle version du vecteur aérien lui-même (Block 5), de son logiciel de vol (OFP 904.6) et de sa station-sol (Block 30). "Initialement prévue pour 2013", la phase d'évaluation opérationnelle finale (FOT&E) de ce standard "sera probablement retardée de plusieurs années au-delà de l'année fiscale 2014", indique le rapport publié par le DOT&E.

Un retard gênant pour les Etats-Unis mais qui pourrait aussi avoir de sérieuses retombées en France, puisque l'armée de l'Air espérait justement pouvoir disposer de premiers MQ-9 Reaper Block 5 en 2017. La DGA est actuellement en négociations avec l'industriel General Atomics, concepteur du Reaper, pour contractualiser ces appareils ; et la volonté française d'ajouter du contenu national à ces futurs drones ne devrait certainement pas réduire les risques de retard.

A l'occasion d'une conférence qui s'est tenue fin 2013, l'armée de l'Air disait tabler sur la livraison de "deux systèmes opérationnels a minima" pour 2017, chaque système étant composé de trois vecteurs aériens et d'une ou deux stations-sol. Dans une audition devant l'Assemblée en octobre 2013, le chef d'état-major Denis Mercier précisait pour sa part que les deux premiers Reaper Block 1 pourront être rétrofittés "à partir de 2017 dans une configuration identique à celle du Reaper Block 5".

Par rapport au MQ-9 Reaper Block 1 actuellement en service (et dont l'armée de l'Air utilise deux exemplaires à Niamey, au Niger), le Block 5 devrait amener un certain nombre d'améliorations sur le véhicule aérien Reaper. Le rapport du DOT&E cite notamment un "train d'atterrissage principal amélioré", une génération électrique plus performante, des liaisons de données cryptées ou bien encore un système numérique de contrôle du moteur. L'intégration d'un système de décollage/atterrissage automatique, présenté comme une exigence par le client français qui l'utilise déjà sur ses Harfang, n'est en revanche pas mentionnée.

En guise de recommandations, le rapport du DOT&E invite l'US Air Force à finaliser le calendrier de développement du MQ-9 "Increment One", tout en s'assurant de la bonne marche du développement de ses différentes composantes. Parallèlement, les aviateurs devront poursuivre l'intégration de la bombe JDAM GBU-38 de 250 kg à guidage GPS sur leurs Reaper et essayer d'en mener l'évaluation opérationnelle début 2014.

http://www.air-cosmos.com/defense/drones-retards-chroniques-pour-le-mq-9-reaper.html  
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Mar 4 Fév 2014 - 17:16

Citation :
USAF to request F-16 upgrades funds moved to SLEP in FY 2015




Key Points

  • The funding request will go to Congress with the Pentagon's FY 2015 budget proposal on 4 March
  • USAF officials are more eager for a service-life extension of their entire fleet than they are for the avionics upgrade

The US Air Force (USAF) plans to defund a major avionics upgrade for the Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon, according to the USAF and other government officials with knowledge of the Pentagon's fiscal year 2015 (FY 2015) funding request.
Money planned for development of the combat avionics programmed extension suite (CAPES) is expected to be moved to the F-16 service-life extension programme (SLEP) instead, the sources said.
"The [USAF's] budget includes some very tough choices," said one service official who declined to speak on the record. "CAPES was one of the casualties of the negotiations."
CAPES, which features the Northrop Grumman scalable agile beam radar, was aimed at upgrading the avionics of 300 US and 146 Taiwanese F-16s, and potentially part of Singapore's F-16 fleet.
Recently, Secretary of the USAF Deborah Lee James alluded to the "tough choices" being made in the service's FY 2015 budget request, due on Capitol Hill in early March.
James said on 29 January that the FY 2015 request involved "a lot of difficult decisions", and she noted that "everything was on the table".
USAF officials, meanwhile, say they are disappointed that budget pressure is dictating a potential scaling back of their legacy combat aircraft capabilities.
However, given a choice between the F-16 CAPES and SLEP, one official said, the air force has "more need for the SLEP".

http://www.janes.com/article/33324/usaf-to-request-f-16-upgrades-funds-moved-to-slep-in-fy-2015
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Mer 5 Fév 2014 - 13:27

Citation :
USAF modification adds two years of life to GPS satellites



The US Air Force Space Command's Space and Missile Systems Center (SMC) is implementing satellite battery modifications to extend the operational life of Global Positioning System (GPS) IIR/IIR-M fleet.

Across the GPS IIR/IIR-M fleet, the US Air Force (USAF) has been analysing, characterising, testing and implementing modified battery charge control rates.

The fleet of 19 satellites involves more than half of the GPS constellation.

The USAF's 2nd Space Operations Squadron (2SOPS) successfully completed the modification, as of 15 November 2013, to extend the life of the satellites' operational capability.

SMC, the Aerospace Corporation and Lockheed Martin analysed and identified that charge rates reduction during solstice season may add an average of one to two years of life per space vehicle.

Meanwhile, SMC GPS directorate and 2SOPS will closely monitor the project’s real-world results to ensure they are in line with the expected gains.

More than 27 years of cumulative life are expected to be added across the GPS IIR/IIR-M fleet following modification.

The Air Force Space Command's Space and Missile Systems Center portfolio comprise GPS, military satellite communications, defence meteorological satellites, space launch and range systems, satellite control networks, space based infrared systems, and space situational awareness capabilities.

http://www.strategicdefenceintelligence.com

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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Sam 8 Fév 2014 - 12:22

Citation :
New AC-130J completes first test flight


The newly created AC-130J Ghostrider awaits takeoff for its first official sortie Jan. 31 at Eglin Air Force Base, Fla. The Air Force Special Operations Command MC-130J arrived at Eglin in January 2013 to begin the modification process for the AC-130J, whose primary mission is close air support, air interdiction and armed reconnaissance. A total of 32 MC-130J prototypes will be modified as part of a $2.4-billion AC-130J program to grow the future fleet. (U.S. Air Force photo/Sara Vidoni)

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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Mar 11 Fév 2014 - 13:23

Red Flag 14-1 Nellis AFB



Citation :
L’USAF utilise des satellites inclinés pour piloter ses drones




Les drones longue endurance comme le MQ-9 Reaper sont capables de décoller en utilisant une ligne de visée, mais beaucoup de leurs missions dépendent de la bande passante fournie par le satellite. Ces frais de bande passante par satellite s’additionnent et les militaires sont obligés de recourir aux fournisseurs commerciaux. L’US Air Force pense avoir néanmoins trouvé un moyen de réduire ses coûts en utilisant des satellites à orbite inclinée.
Les satellites à orbite inclinée (I.O) sont d’anciens satellites qui sont laissés à la dérive sur des orbites légèrement bancales, car ils n’ont pas assez de carburant pour maintenir une position géostationnaire fixe. Les fournisseurs commerciaux ne peuvent les utiliser car la plupart de leurs antennes réceptrices sont orientées dans une seule position. Cela fait des satellites I.O. des plateformes bon marchés. Le dernier bail de l’USAF au Air Combat Command pour les satellites SATCOM sur le territoire des États-Unis comprend 4 lignes sur orbite inclinée représentant environ 50 % d’économies.
Le défi de l’armée américaine est de programmer des drones afin qu’ils puissent suivre les orbites légèrement erratiques de leurs relais satellite. Le Centre des opérations spatiales conjointes à Vandenberg AFB fournit des données de suivi militaires et met à jour les logiciels pour donner aux drones MQ-1 Predator et MQ-9 Reaper la possibilité de régler leurs récepteurs de tête.
Les États-Unis ne sont pas le seul pays à la recherche de solutions au problème de la bande passante pour les drones. La France est aussi en quête d’alternatives. Néanmoins, les satellites en orbite inclinée peuvent offrir une option intéressante et utile pour les drones militaires.
Le 28 janvier, un rapport du Director, Operational Test & Evaluation (DOT & E) a d’ailleurs critiqué le manque d’organisation du programme MQ-9 qui posent des soucis à ses capacités initiales.

http://info-aviation.com/?p=16126

Citation :
Des drones américains pilotés par des britanniques




Le ministère britannique de la défense (MoD) a reconnu que des pilotes britanniques ont piloté des drones américains au cours de frappes en Afghanistan. Ces appareils de l’US Air Force étaient alors intégrés à l’ISAF, alors que les pilotes pouvaient piloter les Reaper et les predator américains depuis la Grande-Bretagne.
Au moins 39 missiles Hellfire ont ainsi été tirés dans ces conditions contre les talibans depuis le début des opérations en Afghanistan. Le MoD a tenu à préciser que les pilotes britanniques respectaient à chaque fois les conditions d’engagement en vigueur dans leur pays. Entre 2006 et 2012, ce sont exactement 2150 missions qui se sont déroulées de la sorte, ce qui fait tout de même plus d’une par jour. Et cela n’inclut pas les missions que la Royal Air Force a pu mener elle-même avec sa propre flotte de 10 Reaper engagés dans le pays. Rien qu’en 2013, la RAF a tiré 94 missiles Hellfire pour appuyer des troupes au sol ou mener des opérations ciblées à l’encontre des talibans.
Cette interaction entre pilotes et drones étrangers a-t-elle été renouvelée au cours d’autres opérations, comme celles en Afrique ? Pour l’heure, rien ne permet de l’affirmer. Quoiqu’il en soit, la question se pose désormais de l’avenir à donner de la flotte de drones britanniques qui a quitté la province du Helmand en décembre dernier. Les appareils ne peuvent pas être pilotés en Grande-Bretagne, en raison de la législation en vigueur. Le MoD pourrait les baser au Kenya pour soutenir les opérations antiterroristes dans la Corne de l’Afrique, en particulier contre les shebab en Somalie. Tout comme les deux premiers Reaper français directement acheminés au Niger pour suivre les mouvements djihadistes dans toute la bande sahélienne.

http://www.infosdefense.com/des-drones-americains-pilotes-par-des-britanniques-20807/
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Mer 12 Fév 2014 - 12:57

Citation :
US plane makes emergency landing in Romania


By Associated Press, Published: February 10

BUCHAREST, Romania — Romanian authorities say a U.S. military plane with a cracked windshield has made an emergency landing at an air base in eastern Romania.

Romanian transportation ministry said the C-17 Galaxy aircraft had 15 people on board. There was no information about the cause of the crack.


Airport director Cristian Moldoveanu said the plane landed safely Monday afternoon at the U.S. air base in Mihail Kogalniceanu on the Black Sea. Firefighters and ambulances were sent to the airport ahead of the landing.

The plane was traveling from Jordan to the U.S. military base in Ramstein, Germany.

Copyright 2014 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.
http://www.washingtonpost.com

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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Ven 14 Fév 2014 - 22:24

Citation :
 Le F-35 aura toujours besoin du F-22

14 février 2014 – 18:19



Les contraintes budgétaires qui affectent le Pentagone, et donc l’US Air Force, obligent les responsables de cette dernière à faire des choix. Et cela d’autant plus qu’il y a des programmes importants à financer, comme la mise au point d’un futur bombardier, le développement de nouvelles armes et l’acquisition du F-35A, destiné à remplacer plusieurs types d’avions de combat.

L’une des pistes est de retirer du service les appareils spécialisés dans certaines missions que d’autres peuvent également accomplir. Comme par exemple l’appui aérien. Ainsi, l’avenir des A-10 Thunderbolt II est plus que jamais menacé, et cela même si des élus du Congrès cherchent à les maintenir en ligne, étant donné que les F-16 aujourd’hui, et les F-35 demain, sont ou seront en mesure d’effectuer des frappes au sol.

La question pourrait se poser pour l’avion furtif F-22 Raptor, dont la production a été arrêtée par l’administration Obama en 2009. Moins de 180 exemplaires sont actuellement en service au sein de l’US Air Force. Qui plus est, leur entretien s’avère coûteux et ils auront besoin d’une modernisation majeure au cours des prochaines années.

“Quand le F-22 a été produit, il volait avec des ordinateurs qui étaient déjà tellement hors d’âge qu’ils ne sont même pas au niveau d’une console d’un jeu d’un enfant aujourd’hui”, a affirmé le général Mike Hostage, le chef de l’Air Combat Command (ACC), lors d’un entretien publié la semaine passée par Air Force Times.

Faudrait-il ainsi les retirer du service? Il en est hors de question pour le général Hostage. “Si je ne garde pas la flotte des F-22 viable, celle des F-35 ne sera franchement pas pertinente”, a-t-il assuré. “Le F-35 n’est pas construit comme une plate-forme de supériorité aérienne. Il a besoin du F-22″, a-t-il ajouté. Rappelons que ces deux appareils sont conçus par Lockheed-Martin.

Par ailleurs, le général Hostage reste ferme sur les 1763 exemplaires du F-35 attendus par l’US Air Force. Et il n’est pas question de dépenser des budgets pour éventuellement moderniser les F-16 et autres F-15 étant donné que cela ne les empêchera pas de devenir quand même “obsolètes au cours de la prochaine décennie”.  


http://www.opex360.com/
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Ven 21 Fév 2014 - 16:17

Citation :
Le Pentagone annule la commande de huit F-35




Le Department of Defense faisant face à d’énormes pressions budgétaires pour tenir ses engagements vis-à-vis du Congrès, le Pentagone a été contraint d’annuler la commande de huit appareils, prévue en 2015. Son budget diminuant de 43 milliards de dollars pour l’année fiscale 2015 pour se stabiliser autour d’un budget annuel de 498 milliards de dollars.
Au lieu de 42 F-35, ce ne sont ainsi plus que 34 avions de combat qui seront livrés au cours de l’année prochaine. 26 sont destinés à l’US Air Force, six à l’US Marine Corps et deux en version navale pour l’US Navy. Ce nouveau plan de commande, révélé par les médias américains, entre dans le cadre d’un accord budgétaire qui doit être bouclé avant le 1er octobre pour l’entrée en vigueur de l’année fiscale 2015, comme la loi américaine l’exige. Lockheed Martin a refusé de commenter l’information.
Les projections n’ont jamais été optimistes pour le programme F-35. Le coût de l’appareil a explosé, il est actuellement 68% plus élevé que les premières estimations faites en 2001. La commande de 2 443 F-35 reviendrait ainsi aujourd’hui à 391,2 milliards de dollars. Un chiffre qui donne le vertige. Et encore, la construction de 409 appareils a été annulée jusqu’à présent.
Pour 2016, les budgets du Pentagone prévoient le financement de 55 F-35. En 2019, les livraisons pourraient augmenter à 96 aéronefs livrés à l’ensemble des forces américaines. Ces chiffres n’incluent pas les exportations prévues à destination de la Grande-Bretagne, de la Norvège, de l’Australie, du Canada ou encore de l’Italie.

http://www.infosdefense.com/le-pentagone-annule-la-commande-de-huit-f-35-82950/
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Ven 21 Fév 2014 - 18:50

Citation :
Lockheed Martin veut sauver le U-2S  

Le 21/02/2014 à 16:45   | Par Guillaume Steuer



C'est un vétéran de la guerre froide, un dinosaure de l'aviation militaire américaine. L'inoubliable silhouette du U-2, célèbre avion de reconnaissance à haute altitude développé au début des années cinquante par le bureau "Skunk Works" de Lockheed Martin, porte aujourd'hui encore le parfum sulfureux des missions secrètes au-dessus de l'Union Soviétique, menées pendant les heures les plus tendues de l'affrontement Est-Ouest.

Depuis, la "Dragon Lady" n'a cessé de traîner sa taille de guêpe dans les cieux du monde entier. Mais son existence est aujourd'hui menacée par son successeur désigné : le RQ-4 Global Hawk, un drone de reconnaissance haute altitude en service depuis plusieurs années déjà dans l'US Air Force, mais dont les capacités en matière de renseignement peinent toujours à égaler celles du U-2.

Tant et si bien que depuis deux ans, de nombreuses voix se faisaient entendre au sein de l'USAF pour abandonner le financement du Global Hawk Block 30/40, arguant que l'U-2 était parfaitement capable de remplir les mêmes missions à un coût bien inférieur. Mais le vent semble tourner en faveur du drone de Northrop Grumman. La presse américaine rapporte en effet que le financement du Global Hawk sera sécurisé pour l'année fiscale 2015, forçant l'USAF à faire un choix entre les deux plateformes.

Se sentant en danger, Lockheed Martin a publié hier un communiqué de presse vantant les mérites de la "femme-dragon" qui est aujourd'hui menacée d'extinction. L'avionneur américian rappelle ainsi que la flotte d'U-2S en service dans l'USAF n'a utilisé en moyenne "que 20% de son potentiel prévisionnel". Lockheed ajoute que chaque avion a en moyenne 60.000 heures de vol de potentiel, soit 35 années de vie opérationnelle devant lui.



Les U-2S aujourd'hui utilisés dans l'USAF ne sont évidemment pas en service depuis les années cinquante. Comme le souligne l'industriel, ces appareils sortirent à l'origine de chaîne sous l'appellation TR-1 (Tactical Reconnaissance) au cours des années quatre-vingt. Selon l'USAF, 33 exemplaires resteraient en service, dont 26 monoplaces opérationnels ; au milieu des années quatre-vingt-dix, ceux-ci reçurent tous la désignation U-2S.

Le principal avantage du Global Hawk par rapport au U-2S est sa grande endurance : environ 24 heures de travail sur une zone donnée, soit bien plus que ce qu'un pilote de "Dragon Lady" ne pourra jamais supporter. En revanche, le U-2S a son mot à dire sur d'autres sujets : sa charge utile (2,2 tonnes contre 1,4 tonnes pour le RQ-4), son taux de montée ou la maturité de ses capteurs, dont certains n'ont pas encore été intégrés sur le Global Hawk.

http://www.air-cosmos.com/defense/lockheed-martin-veut-sauver-le-u-2s.html
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