Royal Moroccan Armed Forces


 
AccueilS'enregistrerConnexion

Partagez | 
 

 F-15SE Silent Eagle

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : 1, 2, 3, 4, 5  Suivant
AuteurMessage
Seguleh I
Lt-colonel
Lt-colonel
avatar

messages : 1283
Inscrit le : 22/07/2008
Localisation : tatooine
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :

MessageSujet: F-15SE Silent Eagle   Mer 18 Mar 2009 - 2:22

Boeing Unveils Stealth F-15SE Silent Eagle for International Customers
News >> Military Aviation >> Announcements
Released on Tuesday, March 17, 2009



Boeing Unveils New International F-15 Configuration -- the F-15SE
ST. LOUIS, March 17, 2009 -- The Boeing Company [NYSE: BA] today in St. Louis unveiled the F-15 Silent Eagle (F-15SE), a new F-15 configuration designed to meet the future needs of international customers.

"The F-15 Silent Eagle is designed to meet our international customers' anticipated need for cost-effective stealth technologies, as well as for large and diverse weapons payloads," said Mark Bass, F-15 Program vice president for Boeing. "The innovative Silent Eagle is a balanced, affordable approach designed to meet future survivability needs."

Improvements in stealth include coatings and treatments on the aircraft. With the added advantage of redesigned conformal fuel tanks (CFTs) that allow for internal weapons carriage, the Silent Eagle becomes a very attractive fighter for Boeing's international customers.

Depending on the specific mission, the customer can use the CFTs that are designed for internal carriage or change back to the traditional CFTs for optimum fuel capacity and external weapons carriage. The Silent Eagle will be able to internally carry air-to-air missiles such as the AIM-9 and AIM-120 and air-to-ground weapons such as the Joint Direct Attack Munition (JDAM) and Small Diameter Bomb (SDB). The standard weapons load used on current versions of the F-15 is available with the traditional CFTs installed.

The aircraft's canted vertical tails improve aerodynamic efficiency, provide lift, and reduce airframe weight. Another aerodynamic improvement is the Digital Flight Control System, which improves the aircraft's reliability and reduces airframe weight.

Survivability improvements include a BAES Digital Electronic Warfare System (DEWS) working in concert with the Raytheon Advanced Electronic Scanning Array (AESA) radar.

Boeing has completed a conceptual prototype of the CFT internal-carriage concept, and plans to flight-test a prototype by the first quarter of 2010, including a live missile launch.

The design, development, and test of this internal carriage system are available as a collaborative project with an international aerospace partner.




ps: J'ai pas reussi a poster les photos mais ca vaut le detour Very Happy
Yak, tu vas tomber amoureux de cette aigle Wink .
Revenir en haut Aller en bas
tomcat
Sous lieutenant
Sous lieutenant
avatar

messages : 682
Inscrit le : 16/04/2008
Localisation : far-maroc.forumpro.fr
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :

MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Mer 18 Mar 2009 - 2:57




_________________
"THERE ARE 360 DEGREES, SO WHY STICK TO ONE?"
ZAHA HADID
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Mer 18 Mar 2009 - 12:25

bravo seguleh, bonne trouvaille
depuis un moment je m'interesse particulièrement à toute les nouveautés que boeing apporte au F-15E et qui ont fait de ce monstre des cieux, des années 70s, 80s, 90s, un chasseur encore plus redoutable et plus monstrueux à 'aube du 21ème siècle. (F-15K, F-15SG/T)

l'idée du silent egale a vu le jour sous un autre nom je pense: ''super eagle'', j'ai déjà lu qlq articles sur internet sur ce concepte de super eagle, c'est un peu comme le F-15SG ou la modernisation actuelle des F-15E de l'USAF mais avec une furtivité accrue. je pense que le choix du nom ''silent eagle'' est fait pour insister sur la furtivité de l'appareil qui n'était pas vraiment son point fort.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Mer 18 Mar 2009 - 12:41

Seguleh I a écrit:
Boeing Unveils Stealth F-15SE Silent Eagle for International Customers

Yak, tu vas tomber amoureux de cette aigle Wink .

j´ecrirai a l´EM
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Mer 18 Mar 2009 - 12:59

Yakuza a écrit:
Seguleh I a écrit:
Boeing Unveils Stealth F-15SE Silent Eagle for International Customers

Yak, tu vas tomber amoureux de cette aigle Wink .

j´ecrirai a l´EM
on fera une pétition
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Mer 18 Mar 2009 - 13:09

Il possède des missile en soute ?
C'est quoi la différence avec le 52+ ? affraid
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Mer 18 Mar 2009 - 13:18

Phosphore a écrit:
C'est quoi la différence avec le 52+ ?

Arrow AESA
Arrow capacité d'emport
Arrow autonomie et rayon d'action
Arrow ration T/W
Arrow armement AGM 154/158, SDB...

c'est un chasseur de supériorité aérienne irréprochable et un excellent bombardier.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Mer 18 Mar 2009 - 13:20

les 52+ peuvent tirer des SDB aussi Raptor Like a Star @ heaven
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Mer 18 Mar 2009 - 13:23

Yakuza a écrit:
les 52+ peuvent tirer des SDB aussi Raptor Like a Star @ heaven
je sais que c'est encours d'essaie, le F-15E a été le premier vecteur qualifé pour SDB, il l'a même utilisé en irak.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Mer 18 Mar 2009 - 13:26

Merci Raptor, c'est une vraie bombe cet avion.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Mer 18 Mar 2009 - 13:50

je me suis gouré Raptor drunken
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Mer 18 Mar 2009 - 20:13

Citation :
Boeing dévoile une nouvelle version du F-15 : le Silent Eagle


© Boeing
Le F-15 s’améliore encore un peu. Boeing a dévoilé le prototype de la nouvelle version du chasseur F-15 le 17 mars à St Louis. Le F-15SE (Silent Eagle), destiné à l’exportation, sera doté d’un nouveau revêtement RAM (Radar Absorbent Materials) et d’une capacité d’emport d’armements plus importante grâce à la modification des réservoirs conformes (CFT).

Les CFT du F-15SE ont en effet été redessinés de façon à ce qu’ils puissent également transporter des missiles air-air (AIM-9 ou AIM-120) ou air-sol (bombes et missiles guidés SDB et JDAM) dans un compartiment aménagé à l’intérieur du réservoir. Cela se fait donc au détriment du rayon d’action qui perd entre 180 et 200nm (entre 330 et 370km).

Une autre modification a touché les dérives de l’appareil. Elles ont en effet été inclinées de 15° vers l’extérieur afin de diminuer la signature radar latérale. Ajoutée au nouveau revêtement furtif, ces ailes permettent au F-15SE d’améliorer sa furtivité face aux radars air-air. Leur nouveau profil joue également sur l’aérodynamique de l’appareil. Un nouveau système de navigation numérique a été installé, ainsi qu’un système de combat électronique.

Le premier vol du prototype devrait avoir lieu au premier trimestre 2010 et prévoir un tir de missile. Boeing espère que son nouvel appareil va engendrer 190 commandes. Il est principalement destiné aux cinq clients internationaux du F-15 : Singapour, l’Arabie Saoudite, Israël, la Corée du Sud et le Japon. Le gouvernement américain doit à présent se prononcer sur le niveau de furtivité autorisé sur l’appareil.
Revenir en haut Aller en bas
Seguleh I
Lt-colonel
Lt-colonel
avatar

messages : 1283
Inscrit le : 22/07/2008
Localisation : tatooine
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :

MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Jeu 19 Mar 2009 - 0:20

Belle bete hein Raptor? Very Happy

Ce que jai le plus aimé dans le changement est sont les derives qui passe de la configurations classique a la V shape pour la furtivité (a noter que la furtivité de ce F15 ne fonctionne pas contre les radars au sol mais qu'elle a ete optimisee pour l'aerien.)

Yak va ouvrir un Fan club Wink

Ps: Merci Tomcat pour les photos
Revenir en haut Aller en bas
Northrop
General de Division
General de Division
avatar

messages : 4549
Inscrit le : 29/05/2007
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :

MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Jeu 19 Mar 2009 - 0:20

Un F15 Furtif affraid

Deja que je le concideré comme le meilleur chasseur du monde la je suis a 200% sur...

_________________

الله الوطن الملك
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Jeu 19 Mar 2009 - 0:43

vertical tail a 15% + traitement RAM Cool



HiRes
Spoiler:
 
Revenir en haut Aller en bas
Alloudi
Modérateur
Modérateur
avatar

messages : 6532
Inscrit le : 11/10/2008
Localisation : morocco
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :


MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Jeu 19 Mar 2009 - 2:53

sukhoi devra encore patienter pour prétendre a la supériorité sur le légendaire f15 drunken
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Jeu 19 Mar 2009 - 16:07

Seguleh I a écrit:
Belle bete hein Raptor? Very Happy

oui c'est l'un de mes avions préférés (mon faibe pour les grands chasseurs n'est un secret pour personnes je pense Embarassed )
le F-15 est un chasseur qui possède un énorme potentiel de développement malgré son âge presque 4 decennies
Revenir en haut Aller en bas
Harm
Aspirant
Aspirant
avatar

messages : 598
Inscrit le : 31/03/2008
Localisation : tanger
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :

MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Jeu 19 Mar 2009 - 17:17

Raptor a écrit:
Phosphore a écrit:
C'est quoi la différence avec le 52+ ?

Arrow AESA
Arrow capacité d'emport
Arrow autonomie et rayon d'action
Arrow ration T/W
Arrow armement AGM 154/158, SDB...

c'est un chasseur de supériorité aérienne irréprochable et un excellent bombardier.
Capacité furtif + AESA Shocked deja que le F-15E est le chasseur de mes rêves woow très belle avion
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Jeu 19 Mar 2009 - 17:34

on ne peut pas parler de furtivité la,on parle de LO(Low Observable),par diminution de quelque dB en frontal
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Jeu 19 Mar 2009 - 23:36

en effet je préfère utiliser le terme ''discretion'' c'est plus approprié.
Revenir en haut Aller en bas
Seguleh I
Lt-colonel
Lt-colonel
avatar

messages : 1283
Inscrit le : 22/07/2008
Localisation : tatooine
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :

MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Ven 20 Mar 2009 - 1:15

Re Yak et Raptor

Je croyais aussi que pour le frontal, il etait LO jusqu'a ce que je lise ca.


Company officials hope the new aircraft will garner up to 190 orders, extending the F-15 line beyond the current backlog of 38 aircraft for South Korea and Singapore. Since the company lost the Joint Strike Fighter contest to Lockheed Martin, the future of its St. Louis manufacturing facility has been uncertain. Continued F-15 sales, as well as additional orders for F/A-18E/Fs and EA-18Gs, are the only work in the foreseeable future for the plant.

Major design changes in the new "Silent Eagle" version include internal bays within the existing conformal fuel tanks that can carry a variety of air-to-air and air-to-ground weapons. Each tank will be configured to hold two air-to-air missiles, including the AIM-9 and AIM-120 or a combination of the two.For the air-to-ground mission, 1,000- and 500-pound Joint Direct Attack Munitions can be carried or four 250-pound Small Diameter Bombs per tank. Weapons loadout can also be split between the AIM-120 and JDAM for a multirole mission.The Silent Eagle configuration includes 15-degree outward-canted V-tails - a shift away from the characteristic vertical fins of the F-15 that reduces the radar cross-section.

The Mach 2.5 speed of the Strike Eagle is maintained, but the cost is about 180-200 nautical miles of range capability because of the reduce fuel in the conformal tanks, says Brad Jones, program manger for F-15 future programs.

The new design includes a digital electronic warfare system (DEWS), made by BAE Systems, that can operate simultaneously with the aircraft's Raytheon active electronically scanned array radar.

Stealth coatings, though not yet applied to Boeing's prototype, could be added at a later time. Boeing says the coatings could contibute to an equivalent amount of front-aspect stealth as that offered by Lockheed's F-35. This includes reducing radar returns from sharp edges on the aircraft, including antennae.
Stealthiness for the F-15 was explored about a decade ago for the U.S. Air Force as an alternative to the Lockheed-led F-22, but was never pursued. "The internal carriage is what is new. The stealth is not," Jones says, adding "We are not really after the F-22 market or the F-35 market" with this new design.

The level of stealthiness exportable on the F-15 is up to the U.S. government to decide, Jones says. Though USAF officials have been given courtesy briefings on the Silent Eagle, talks on stealth exportability have not yet occurred.

A radar blocker for engine inlets, already fitted in F/A-18E/Fs, could be added depending on how much radar cross-section reduction is required by the customer and allowed by the government.

Jones estimates the cost of a Silent Eagle will be about $100 million per aircraft, including spares, if built new. A retrofit kit including the conformal fuel tanks, DEWS and coatings could be added to existing Strike Eagles, he says.

The target market includes South Korea, Singapore, Japan, Israel and Saudi Arabia, Jones says. The first likely customer is South Korea, which is looking for two new fighters, including its F-X Phase III program, which calls for 60 aircraft in the F-15 class.

South Korea's Agency for Defense Development is also pushing for a KFX program, which calls for about 120 domestically developed stealth fighters. Jones says coproduction of stealth materials would be subject to U.S. government review and a tough case to sell.

Japan and Saudi Arabia are also looking for new F-15-class fighters. And if the Silent Eagle were sold to the Saudis, Israel likely would want a chance to buy the aircraft too to maintain balance of power in the Middle East.

Boeing's willingness to integrate indigenous systems, such as electronic warfare suites, onto the Silent Eagle is an option that could be of interest to these customers - especially Israel. Israeli industry was recently rebuffed by U.S. officials unwilling to add foreign EW systems under the F-35 development program.

The weapons-carrying fuel tanks, which are affixed to the aircraft with two bolts, and can be removed within about 2.5 hours. Reinstalling the original fuel tanks restores the F-15 to its nonstealthy configuration, which is capable of hauling more and larger weapons, including anti-ship missiles.

The Silent Eagle prototype is based on F-15E1, the program's flight test aircraft. To date, it has been outfitted with the conformal tanks and the canted tails, which are for demonstration only and not structurally integrated. The actual canted tails would be added later if a customer requested them. Stealth coatings and engine intake blockers have not been added.

Jones says Boeing hopes to begin flight testing the weapons-carrying conformal tanks on the aircraft in the first quarter of next year. Design work on the Silent Eagle concept began in September last year in response to feedback from F--15 customers.

Aviationweek.com

Il est a noter que c'est l'oncle Sam qui decidera du degré de furtivité autoriser selon le client... Wink
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Ven 20 Mar 2009 - 1:23

Seguleh I a écrit:

Il est a noter que c'est l'oncle Sam qui decidera du degré de furtivité autoriser selon le client... Wink

de toute façon, le F-15 a toujours été e privilège des grands alliés des USA.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Ven 20 Mar 2009 - 1:26

front aspect stealth=reducing,not canceling,reflections Like a Star @ heaven

on ne peut pas rendre un F-15 totalement stealth Seg,mais LO,ou Silent comme son nom l´indique

et c´est seulement LO pour le Air-Air,pas contre la DCA
Revenir en haut Aller en bas
Seguleh I
Lt-colonel
Lt-colonel
avatar

messages : 1283
Inscrit le : 22/07/2008
Localisation : tatooine
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :

MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Ven 20 Mar 2009 - 1:38

Pour la DCA, la SER ne change pas on est d'accord. Mais la signature frontal est comparée "similaire" au F35 : c'est plus LO, c'est du stealth; a moins que Boeing veuille chambrer LM Wink Bref leur declaration dwkhatni cyclops

"de toute façon, le F-15 a toujours été e privilège des grands alliés des USA." Tout a fait d'accord Rap,ils vont bientot vendre des F_15 et F_16 USAF, j'espere qu'on sera convié a la soiree Wink.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   Ven 20 Mar 2009 - 1:44

si l'USAF vend des F-15 ça sera surement les vieux F-15C pas plus , car ils sont entrain d'upgrader tous leur F-15E à un standard supérieur semblable à celui des SG singapourien avec AESA (v)4 supérieur au (v)3 des SG What a Face
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé




MessageSujet: Re: F-15SE Silent Eagle   

Revenir en haut Aller en bas
 
F-15SE Silent Eagle
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 5Aller à la page : 1, 2, 3, 4, 5  Suivant
 Sujets similaires
-
» Poussette Canne Réversible HAUCK EAGLE
» Archiviste Storm Eagle
» silent bloc pour chrysler voyager 2.5TD 1995
» Silent-blocs moteur
» Silent-blocs

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Royal Moroccan Armed Forces :: Armement et matériel militaire :: Aviation militaire-
Sauter vers: