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 Armes made in Spain

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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Sam 24 Juil 2010 - 15:59







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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Sam 24 Juil 2010 - 16:06





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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Dim 25 Juil 2010 - 20:31

Ce n'est pas un système militaire en sens strict, mais il a un role fondamental dans la défense de nos côtes face à l'immigration et à la contrebande surtout. En cas de guerre, ce serait un outil très important aussi face à des petits canots à moteur et pneumatiques et d'autres bateaux tels que des vedettes et patroilleurs.Je vous parle du SIVE..

Dans ce topic j'ai déjà parlé de lui je crois,mais cette fois je vous laisse un article d'aujourd'hui d'un journal espagnol sur ce système et son utilisation dans les côtes de la Région de Murcie(Sud-est de l'Espagne).

À souligner que ce système a eu une efficacité de 100 % dans cette zone pendant les derniers 9 mois de service depuis qu'il a été mis en service.

Citation :
SIVE: La atalaya costera perfecta

Son las 02.47 horas del lunes 26 de abril. Un grupo de hombres, con los corazones golpeando sus pechos por efecto de la adrenalina, aguarda órdenes sobre la 'goma', que hasta hace un rato cabalgaba como un corcel sobre el mar en calma y que ahora, con los descomunales motores ya silenciados, se balancea rítmicamente a pocas millas de la costa aguileña. Casi frente a Terreros, por más señas. La noche es boca de lobo. Negra y plena de peligros. No lo ignoran. Aguardan nerviosos, tensos, una llamada que no acaba de llegar. La que les fijará el lugar del desembarco de los fardos de droga que se amontonan bajo sus maceradas y ateridas posaderas. Estarían bastante más nerviosos si supieran que un ojo invisible los observa desde hace largo rato. Si supieran que cada movimiento suyo está siendo registrado. Si supieran que numerosos efectivos han sido ya movilizados en la costa. Si supieran que se les están echando encima un helicóptero y una patrullera con el casco pintado de blanco y verde.

«Ahí llega la embarcación. ¡Y ése es el helicóptero!», relata la operación el guardia civil, traduciendo las imágenes que una cámara nocturna de gran potencia y resolución envía a la pantalla de su ordenador del Centro de Mando de Comunicaciones y Control del Sistema Integrado de Vigilancia Exterior (SIVE), instalado en la Central Operativa de Servicio (COS) de la 322 Comandancia de la Guardia Civil de Murcia. Unas imágenes que, justo es decirlo, no necesitan de traducción alguna porque su definición y calidad son magníficas. El visor nocturno es tan preciso que es posible observar cada movimiento de los tripulantes. Si el miedo fuera sólido, también se percibiría.

La privilegiada atalaya tecnológica desde la que la Guardia Civil mantiene controlados a esos narcos -una de las tres que cubren toda la costa murciana, a las que hay que sumar otra estación dotada exclusivamente de visores y dos radares móviles- está situada en lo alto de un acantilado, en un lugar privilegiado y secreto -esto último, al menos, debería serlo-, y está constituida por equipos optrónicos (una cámara diurna y otra nocturna) y un potente radar.

- «¿Cómo de potente?», se interesa el periodista.

- «Bastante», es la lacónica y divertida respuesta del teniente coronel, que trata de evitar cualquier información concreta que pueda ser utilizada por los malos para sacar provecho en algún momento.

Si hay que creer, sin embargo, las informaciones que la Delegación del Gobierno facilitó el 15 de octubre del 2009, cuando el SIVE entró en funcionamiento pleno, estos equipos son capaces de detectar y fijar los movimientos de las embarcaciones en un radio de acción de más de 30 millas (unos 55 kilómetros).

Un 'espía' inigualable

Pero, por mucho que uno pueda imaginar acerca de las bondades de este doble sistema de blindaje costero, nada es comparable a verlo funcionar. Cada uno de los agentes que, a largo de las 24 horas del día, se van turnando para cubrir los tres puestos de control (uno por cada estación sensora fija), maneja dos pantallas de ordenador. Una muestra el perfil de los 170 kilómetros de costa murciana (representada en color amarillo) y los cuatro potentes haces de otros tantos radares, que cubren una vasta extensión del mar y que, en color verde claro, se solapan unos con otros conformando un entramado impenetrable para cualquier embarcación que atraviese esa extensa franja.

Cientos de iconos, de color verde oscuro, salpican la pantalla, aunque su número es gradualmente decreciente desde las saturadas dos o tres primeras millas marítimas hasta las zonas más alejadas de la costa.

El guardia civil toma el ratón y hace click sobre uno de esos iconos. En el acto se despliega una ficha que le informa del tipo de barco, su eslora, rumbo, velocidad, posición, distancia del radar...; unos datos que a estos avezados agentes les sirven para descartar rápidamente que se trate de una embarcación sospechosa o, al contrario, para identificarla como amenaza, marcar el icono con un color rojo brillante y ya no quitarle el ojo de encima en toda la guardia, atento a cualquiera de sus evoluciones.

La labor de seguimiento sería bastante más compleja, y mucho más intuitiva, de no existir el complemento de las cámaras diurnas y nocturnas, que el guardia civil controla con ayuda de una especie de 'jostyck': sitúa una cruz sobre la embarcación deseada, aprieta un botón con el pulgar y la cámara queda fijada sobre el objetivo y lo seguirá espontáneamente hasta nueva indicación.


Un pesquero a tiro de piedra

Una vez más, el agente hace una demostración práctica: realiza un movimiento de muñeca y en la segunda pantalla de ordenador se muestra con absoluta rotundidad la silueta de un pesquero, que faena, ajeno al ojo que todo lo ve, a unas millas de Águilas. Si un marinero escupiera al agua, la trayectoria del salivazo sobre la borda sería captada con bastante nitidez.

- «Creo que voy a renunciar a seguir haciendo el amor sobre la cubierta de mi lujoso yate», bromea el periodista. «¿Qué potencia tienen estas cámaras?», pregunta, otra vez, sin intentar disimular su sorpresa.

- «Bastante», vuelve a responder el teniente coronel con su media sonrisa. «A mí me vas a pillar, a estas alturas...», debe de estar diciéndose por dentro.

Ni un dato va a proporcionar, insiste, que pueda serle útil a aquéllos que puedan estar interesados en burlar este sofisticado sistema de seguridad. Al enemigo, ni agua. Sea cual sea su ilegal propósito, que en unos casos es meter grandes alijos de droga en territorio murciano y, en otros, introducir inmigrantes de forma ilegal, sobre todo procedentes de Argelia. En ambos casos, los agentes que supervisan las imágenes de los radares han desarrollado un especial sentido a la hora de identificar la amenaza. «Tanto las planeadoras como las pateras -explican- suelen dirigirse en perpendicular a la costa». Pero hay diferencias sensibles entre unas y otras. Mientras la eslora bien puede coincidir en unos y otros casos -entre ocho y doce metros-, no así la velocidad. Las 'gomas' de los narcotraficantes suelen dirigirse a las playas a una velocidad de hasta 30 ó 40 nudos, propulsadas por una batería de motores que suman hasta 750 caballos, mientras las pateras, atestadas de pasajeros y con motores de potencia muy limitada, apenas avanzan a entre 3 y 5 nudos. En ocasiones van tan hundidas por el peso que la borda apenas asoma dos dedos sobre el agua y el radar tiene dificultades para captar su eco.

Estas pequeñas embarcaciones saturadas de seres humanos ateridos y asustados son interceptadas con tremenda facilidad en alta mar y conducidas a puerto por patrulleras de la Guardia Civil o de Salvamento Marítimo. «Sólo se nos presenta alguna dificultad mayor cuando llegan en oleadas, cinco o seis de golpe, porque no hay medios suficientes para cogerlas en el mar. Pero no hay mayor problema -comenta el teniente coronel-, cuando llegan a tierra ya las están esperando las patrullas».

Ninguna ha burlado el control.

Desde que el SIVE entró en funcionamiento pleno, el pasado octubre, ni una sola patera ha logrado burlar el control de los radares y de quienes supervisan sus señales. Los 105 inmigrantes argelinos que trataron de penetrar ilegalmente en España, entre ellos tres mujeres y cinco menores de entre 15 y 17 años, fueron detenidos y, una vez puestos a disposición judicial, y salvo los menores, fueron conducidos al Centro de Internamiento de Extranjeros (CIE).

Aunque el límite legal máximo de estancia en esas dependencias es de 60 días, en el plazo de 25 suelen haber hecho el camino inverso, aunque -eso sí- algo más cómodos y asumiendo menos riesgos: en el ferry que parte de Alicante hacia Argel.

En tales circunstancias, no es de extrañar que en el 2009 la llegada de pateras ya sufriera un significativo descenso respecto al año anterior, y que en estos seis primeros meses de 2010 se haya reducido nuevamente en un 55%. No merece la pena arriesgarse a acabar con los pulmones llenos de agua salada si las garantías de llegar a la costa sin ser detectados son prácticamente nulas.

Por lo que se refiere a las planeadoras que antes arribaban a las playas repletas de fardos, ocurre ahora tres cuartos de lo mismo. «Parece que están desistiendo de ese método; habrán buscado vías alternativas», admite el teniente coronel.

Al agente que controla uno de los radares parece marcársele por un instante una mueca de disgusto en el rostro. Cada vez son menos las ocasiones que se le presentan de situar bajo el objetivo de las cámaras a una de esas poderosas y espectaculares 'gomas'. «Yo siento una satisfacción muy grande cuando recibo la confirmación de que los compañeros les han echado el guante», confiesa.

Claro está, que tampoco se les va a reprochar a los traficantes que cada vez sean menos los que se arriesgan. Si hubieran podido ver cómo funciona de verdad el SIVE, no habría ni uno solo que hiciera el intento.


Arrow http://www.laverdad.es/murcia/v/20100725/region/sive-atalaya-costera-perfecta-20100725.html

Plusieurs Images:

Spoiler:
 
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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Mer 28 Juil 2010 - 15:59

Indra a livré aujourd'hui à l'armée uruguayenne 2 nouveaux radars Lanza 3D pour la surveillance de l'espace aérien de ce pays sud-américain...

Citation :
La Fuerza Aérea uruguaya recibe dos radares tridimensionales españoles



EFE miércoles, 28 de julio de 2010

La empresa española Indra Sistemas entregó hoy a la Fuerza Aérea de Uruguay dos nuevos radares tridimensionales (3D) para la vigilancia y control de su espacio aéreo, que adquirió por un valor de 25 millones de dólares (unos 19,3 millones de euros).

Los sistemas recibidos en Uruguay, los primeros de este tipo que la compañía exporta a Iberoamérica, se basan en la "más moderna tecnología", explicó el director general de la división de Defensa de Indra Rafael Gallego, durante el acto de recepción de los nuevos radares.

Durante la ceremonia, a la que acudieron el presidente de Uruguay, José Mujica, y el ministro de Defensa, Luis Rosadilla, Gallego explicó que los nuevos sistemas ya operan en la Red de Alerta y Contro del Ejercito del Aire español y en varios países de la OTAN y de África del Norte.

La misión de los dos radares adquiridos por Uruguay, uno móvil y uno fijo, será vigilar y controlar el espacio aéreo interior y fronterizo del país, dando soporte a misiones de policía aérea.

Además, la información obtenida por los radares será compartida con el control de tráfico comercial y general, por lo que la vigilancia tendrá tanto aplicación militar como civil.

Por otro lado, el nuevo sistema contará con un centro de mando y control ubicado en el Mando de la Fuerza Aérea que permite recoger, procesar e integrar la información de lo que sucede en el espacio aéreo uruguayo.

Toda una red de comunicaciones permitirá controlar las plataformas aéreas nacionales y orientarlas hacia y desde el lugar donde sean necesarias.

Hasta ahora, la vigilancia aérea uruguaya dependía de la colaboración brindada por los radares del aeropuerto internacional de Carrasco, en las afueras de Montevideo, del aeropuerto de Durazno, centro del país y del aeropuerto argentino de Ezeiza, en Buenos Aires.

Arrow http://www.revistatenea.es/RevistaAtenea/REVISTA/articulos/GestionNoticias_2611_ESP.asp
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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Dim 1 Aoû 2010 - 16:57

AMRAAM_88 a écrit:


Citation :
Entra en servicio en la Armada el Buque de Aprovisionamiento de Combate “Cantabria”

Con su incorporación en la Lista Oficial de Buques, la Armada aumenta de las capacidades de apoyo logístico operativo de la flota

El Buque de Aprovisionamiento de Combate (BAC) A-15 “Cantabria” ha sido entregado hoy por Navantia a la Armada, en una ceremonia celebrada en la Base Naval de Rota. El acto ha estado presidido por el almirante general jefe de Estado Mayor de la Armada, Manuel Rebollo García y ha contado, como invitado de honor, con la presencia del presidente de Cantabria, Miguel Ángel Revilla.

El ‘Cantabria’, construido en los astilleros que la empresa pública Navantia tiene en Puerto Real (Cádiz), es un buque de 174 metros de eslora cuya misión es proporcionar apoyo logístico a fuerzas navales y fuerzas expedicionarias. A su vez, el buque ha sido concebido para actuaciones de defensa medioambiental, por lo que cuenta con elementos para hacer frente a situaciones de riesgo de contaminación por derrames de carga y/o combustible originados por accidentes de buques.

A través de sus cinco estaciones de aprovisionamiento (una en popa) puede suministrar 8.000 metros cúbicos de combustible para buques y 1.500 metros cúbicos de combustible para aeronaves; así como munición, pertrechos y víveres a una fuerza en la mar. Tiene capacidad para aprovisionar combustible simultáneamente a tres buques en plena navegación.

Con su entrada en servicio, el ‘Cantabria’ incrementa de forma notable la capacidad de apoyo logístico operativo de la Armada y, por tanto, la capacidad de proyección de las fuerzas navales para llevar a cabo operaciones sostenidas en el tiempo en escenarios geográficos lejanos.

Al mando del capitán de navío del Cuerpo General de la Armada Ramón de Leste Contreras, el “Cantabria tiene una dotación de 122 personas. Es un buque de doble casco y respetuoso con el medio ambiente (Green Ship), cumpliendo con las leyes y convenios internacionales que tendrá su base en Ferrol.

Con un desplazamiento a plena carga de 19.500 toneladas, es el segundo buque de la Armada de mayor porte. Su velocidad máxima es superior a 21 nudos y su autonomía a 13 nudos (velocidad económica) es de 6.000 millas náuticas.

Dispone además de una amplia cubierta de vuelo y un hangar que permite el trabajo de helicópteros de tipo medio y pesado. Su cubierta de vuelo dispone de medios de ayuda a las operaciones de vuelo diurnas y nocturnas, tanto con sistemas visuales normales como con gafas de visión nocturna.

El buque cuenta con una instalación hospitalaria completa con una capacidad de diez camas, un quirófano totalmente equipado con instalación para la realización de telemedicina por videoconferencia, una sala de Rayos X, consulta de dentista, laboratorio de esterilización, consulta médica y central de gases. Este equipamiento la capacita para intervenir en acciones de ayuda humanitaria ante catástrofes.


En la firma han estado presentes el director de participadas de la Sociedad Estatal de Participaciones Industriales (SEPI), Enrique Martínez Robles y del presidente del Grupo Navantia, Aurelio Martínez Estévez. El acto ha contado con la presencia, en calidad de invitados de honor, del presidente de la Comunidad Autónoma de Cantabria, Miguel Ángel Revilla y su esposa Aurora Díaz, que ofició de madrina del buque en su botadura.

El presidente de Revilla se ha mostrado muy orgulloso de que un buque de la Armada lleve el nombre de ‘Cantabria’ y recordó la gesta histórica de la toma de Sevilla por el almirante cántabro Bonifaz, cuando las naves de su flota rompieron la cadena que cerraba el río a la altura de la torre del Oro, símbolo que forma parte del escudo de la comunidad autónoma de Cantabria y, que a partir de hoy, luce en sus costados el nuevo buque.

También estuvieron presentes en el acto representantes militares de Estados Unidos, Venezuela, Canadá y el embajador de Noruega cuyo país, junto con Canadá, han mostrado ya su interés en la adquisición de buques con similares características al “Cantabria”.

Arrow http://www.armada.mde.es/ArmadaPortal/page/Portal/ArmadaEspannola/conocenos_noticias/00_noticias/2010/07/NT-239-ENTREGA-CANTABRIA_es?_selectedNodeID=426548&_pageAction=selectItem&_selectedNodeID=426548&_pageAction=selectItem

À souligner du texte:

- Le navire a une longueur de 174 m et a été conçu aussi pour des activités de défense environnementale, c'est pourquoi compte avec des éléments pour faire face à des situations de risque de pollution par l'écoulement des charges et/ou combustible causés par des accidents dans des navires.

- Le "Cantabria" a cinq stations de ravitaillement (une en poupe) et peut fournir 8.000 mètres cube de combustible pour des navires et 1.500 mètres cube de combustible pour des aéronefs ; ainsi que munitions et vivres à une force dans la mer. Il a capacité pour le ravitaillement de combustible à trois navires en même temps et en pleine navigation.

- C'est un navire doble coque et l'équipage est composé par 122 personnes.

- C'est le second navire le plus grand de l'Armada,avec 19.200 tonnes de déplacement.Sa vitesse maximale est supérieure à 21 noeuds et son autonomie à 13 noeuds (vitesse économique) est de 6.000 milles nautiques.

- Il dispose d'un vaste pont d'envol et un hangar qui permet le travail d'hélicoptères du type moyen et lourd. Son pont d'envol dispose des moyens d'aide à les opérations de vol diurnes et nocturnes avec des systèmes visuels normaux ou avec des lunettes de vision nocturne.

- Le navire dispose d'une installation hospitalière complète avec une capacité de dix lits, une salle d'opération totalement équipée avec une installation pour la réalisation de télémédecine par vidéo-conférence, une salle de Rayons X, consultation de dentiste, laboratoire de stérilisation, consultation médicale et centrale de gaz. Cet équipement l'habilite pour intervenir dans des actions d'aide humanitaire dans des catastrophes.

- Les armées la Norvège et du Canada ont déjà montré leur intérêt en ce navire.
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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Dim 1 Aoû 2010 - 17:16



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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Dim 1 Aoû 2010 - 17:18








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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Dim 1 Aoû 2010 - 17:28








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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Dim 1 Aoû 2010 - 17:37








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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Dim 1 Aoû 2010 - 18:19

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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Lun 2 Aoû 2010 - 14:21

Citation :
Atlante UAV, Spain



Atlante is a tactical long-endurance unmanned air vehicle (UAV) system designed by Spanish company MAS principally for the Spanish Army to perform intelligence, surveillance, target acquisition and reconnaissance (ISTAR) operations.

Other operations carried out by the UAV include identifying target, day and night surveillance, over-the-hill reconnaissance, battle-damage assessment, troop and convoy protection, border surveillance, drug-trafficking control, and search and rescue. The UAV will also meet the requirements of the homeland security department, Guardia Civil and other Spanish emergency agencies.

The UAV system will be manufactured by EADS CASA. It will offer fully automated take-off and landing capabilities, even in adverse weather conditions.

The Atlante UAV will provide its operators with real-time information on the enemy's battlefield by performing surveillance and target acquisition over a large area.

Atlante will perform cost and maritime surveillance,target localisation and route reconnaissance. The unmanned aerial system (UAS) of the UAV will comprise four or more vehicles, a ground-control station, a transport, launch and recovery unit, and a maintenance unit.

Atlante UAV design

The design of the UAV will offer the capability of operating 24-hours a day in any meteorological condition.

The UAV does not require take-off or landing strips, although it is provided with a landing gear system designed to operate from unprepared runways. It can operate in two modes, namely landing and take-off from runways, and can take-off from the launcher and retrieval from a parachute.

Tactical long-endurance UAV development

In December 2009, the Centre for the Development of Industrial Technology (CDTI) approved the Atlante UAV project. The UAV will be developed as part of the 2007-2012 Aeronautics Strategic Plan (ASP) of the Spanish Ministry of Industry. CDTI is financing the development of the project.

Atlante UAV features

The UAV will be configured to carry out multiple operations even in adverse weather conditions. It will employ multiple sensors and radars for extended-range data capture and transfer. It will also feature a FCC, designed and developed by the GMV, for navigation, guidance and control of the aircraft.

The FCC will comprise on-board sensors for navigation, an automatic take-off and landing (ATOL) system, actuators and a global positioning system (GPS). It will organise the automatic take-off and landing from the ground station using GPS-based navigation algorithms integrated in the navigation filter.

Atlante UAV navigation

The Atlante can be controlled either manually from the ground control station (GCS) or through an autonomous mode using an automatic launch and recovery (ALR) system. The UAV will land safely in spite of communication error in the GCS.

UAV sensors and radars

The Atlante UAV will be equipped with electro-optic (EO) and infrared (IR) sensors, and a laser designator. The EO sensor will convert light rays into electronic signals for capturing images, real-time data and videos, while the laser designator targets the enemy's battlefield.

The UAV will be equipped with a synthetic aperture radar (SAR), intelligent and lightweight payload, and aeronautic predictive maintenance intelligent system.

Atlante UAV performance

The range and service ceiling of the aircraft is 400km and 20,000ft (6,096m) respectively. The maximum endurance is 20h. The UAV's maximum take-off is 520kg and it can carry a maximum payload of 100kg.

Atlante ground control station

The GCS of the Atlante UAV will be manufactured by EADS CASA. The data retrieved and transmitted by the UAV will be stored at the GCS. The control station will feature a ground data terminal, a remote video terminal and a flight line tester / loader. An air data computer in the GCS will display the UAV's position.





Arrow http://www.airforce-technology.com/projects/atlante-uav/
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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Jeu 5 Aoû 2010 - 15:34

Programa Nacional de Observación de la Tierra por Satélite.

Programme National d'Observation de la Terre par Satellite.

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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Jeu 5 Aoû 2010 - 15:37

Nanosat 1B

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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Jeu 5 Aoû 2010 - 16:04

il n'intègre aucune nanotechnologie et il est appelé nanosat
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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Jeu 5 Aoû 2010 - 16:50

Nano a écrit:
il n'intègre aucune nanotechnologie et il est appelé nanosat
Rolling Eyes

Jette un coup d'oeil à ce link..

Citation :
The idea of a nanosatellite has absolutely nothing to do with nanotechnology, a term that refers the precise engineering of materials on atomic and molecular scales. From a nanoscale perspective, a 5-kg satellite looks like Mt. Everest. Nanosatellites are appealing because their small size makes them affordable and opens up the potential for a swarm of the satellites. They can piggyback on larger launches, avoiding the need for a dedicated launch. From a military perspective, a nanosatellite may be useful for the redundancy it could offer. Its small size might also help it avoid detection.

Arrow http://www.wisegeek.com/what-is-a-nanosatellite.htm

PS:Le Nanosat 1B par son poids et selon la clasification serait plus un microsatellite qu'un nanosatellite..
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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Mar 10 Aoû 2010 - 14:43

Voici une nouvelle munition navale polyvalente de fragmentation de 76 mm pour l'Armada avec capacité antimissile, antiaérienne et apte aussi pour faire face à les menaces asymétriques... Very Happy




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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Mar 10 Aoû 2010 - 15:05

COMFUT












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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Ven 13 Aoû 2010 - 13:34

Citation :
INDRA TO IMPLEMENT ITS ELECTRONIC DEFENCE SYSTEMS IN TWO U212 SUBMARINES OF THE ITALIAN NAVY


• The solution will allow the submarines to detect the activity of the most advanced radars

• Indra has already implemented this system in Germany's U212 submarines


August 12, 2010

Indra will implement its electronic defence systems in two new U212 submarines to be acquired by the Italian Navy after signing an agreement with Fincantieri - Cantieri Navali Italiani.


The system will allow this traditional submarine, which is one of the most noiseless and hard to detect, to notice any active radar within a certain range. The analysis capacity of the system enables detection of nearly 100% of the signals, not only the weakest but also those with low probability of detection.

The solution will also facilitate followup of the signal transmitter and identification. The analysis of the radio electric spectrum takes place in real time which offers an advantage for the submarine crew over other platforms.

This is possible thanks to the high information processing capacity of the system and its intelligence since it is capable of recognising the electronic finger print which distinguishes radar types. Besides this, it offers the possibility to record all the data for further analysis.

Another distinguishing feature of the solution is its high integration capacity with other systems, either command and control systems and communications or with other transmitters embarked on the U212.

Already into service for the German Navy

One of the key aspects which made this contract possible was the successful implementation of the system for the German Navy's U212. In addition to this, the solution meets NATO requirements for international missions. All this offers a significant advantage over competitors and has granted Indra this important international reference.

The company is also broadly experienced in the sector of electronic defence and is the supplier of this type of systems for the Spanish fleet. The system has been implemented in the new F100 frigates, the Strategic Projection ship or the future S80 submarines. Indra's equipment is also present in cutting edge platforms such as Eurofighter or the A400M, among others.

Indra is the premier Information Technology company in Spain and a leading IT multinational in Europe and Latin America. It is ranked as the first European company in its sector according to investment in R&D and is the second Spanish company in absolute value investments in R&D. In 2009 revenues reached € 2,513 M of which a 40% came from the international market. The company employs more than 29,000 professionals and has clients in more than 100 countries.

Arrow http://www.indracompany.com/en/noticia/indra-to-implement-its-electronic-defence-systems-in-two-u212-submarines-of-the-italian-navy
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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Sam 26 Jan 2013 - 18:57

Citation :
Airbus Military delivers last C212-400 assembled in Spain. ...


Airbus Military has delivered the last C212-400 assembled in Spain. This delivery marks a moment of Spanish aviation history and the end of more than 40 years of continuous production of the C212 –one of the Spanish best-known aerospace products– at the Airbus Military final assembly line (FAL) in Seville, Spain. Since its maiden flight in 1971, 477 C212 have been built for 92 different operators. Nowadays, 290 C212 remain in service in 40 countries all over the world. The three countries in which there are today most C212s in operation are Indonesia (70 aircraft), USA (37), and Spain (26). This 477th C212 –the third and final C212-400 for the Vietnam Marine Police– was formally delivered on December 28th, ending 42 years of continuous production of the type.

Designed in the late 1960s, the C212 was first delivered to the Portuguese Air Force and the Spanish Air Force in October 1974. After its entry in service, the airlifter became rapidly renowned at a global level for its robustness and reliability. In fact, the C212 has been successfully operated in every corner of the planet –including the Antarctic ice cap. Operators in some of the toughest operating conditions to be found developed enormous affection for its uniquely versatile characteristics and deployed it on an extraordinary variety of roles ranging from transport to rain-making, ultra-sophisticated surveillance to search and rescue. The Design Office of the company eventually developed four different series of the aircraft – culminating in the C212-400, which made its first flight in 1997, in addition to a variety of special mission versions.

Airbus Military CEO, Domingo Ureña-Raso, said: "Every Airbus Military employee involved with the C212 throughout these years can be rightly proud of producing an aircraft that has served its operators faithfully over many years and provided the basis for the development of CASA into the world-class company that it is today in the form of Airbus Military. Times move on, but it will be a great pleasure to see the C212 continuing to fly in near or far-flung corners of the globe for many years to come."

Both military and civil operators have benefited from the C212´s versatility and reliability throughout four decades. From now on operators from all over the world will have a new and upgraded version available, renamed as NC212, that will be produced jointly by PT Dirgantara Indonesia and Airbus Military and assembled in Bandung (Indonesia). The Airbus Military final assembly line in Seville will now focus on the production of the C295 and CN235 aircraft in both transport and mission configurations, as well as on the increasing activity on the A400M assembly line.

A high-resolution copy of the photograph attached can be downloaded from http://bit.ly/V9cMYl


About C212
The outstanding reliability demonstrated by more than three million flight hours makes the C212 the most successful aircraft in the light transport segment for the most varied types of operations. With a maximum payload of 2.8 tonnes, it was designed to operate in austere environments for long periods of time. Its robustness allows it an absolutely reliable operation in the desert, the jungle o the Antarctic. Its unique STOL performance with low-pressure tires allows unrestricted operations on soft and unpaved fields in hot and high altitude conditions. The excellent handling qualities and its fast engine response enable the highest level of manoeuvrability at very low altitudes. The C212’s simple design and maintenance reduce the life cycle costs to the lowest level in its segment. The upgraded version, the NC212, launched in November 2012, will be equipped with new digital avionics and autopilot systems and will have a new civil interior for up to 28 passengers, increasing its cost efficiency significantly. This upgrade will keep the NC212 in the light aircraft market as an even more competitive product.

About Airbus Military
Airbus Military is the only military and civic/humanitarian transport aircraft manufacturer to develop, produce, sell and provide support and services for a comprehensive family of airlifters with a payload range of three to 45 tonnes. An Airbus subsidiary, Airbus Military is responsible for the A400M programme, the A330 Multi Role Tanker Transport (MRTT) and further military derivatives based on Airbus civil aircraft. These, together with the smaller 'Light & Medium' C295, CN235 and C212, make Airbus Military the global leader in the market for military transport, tanker and surveillance aircraft capable of performing the most varied types of missions. Altogether, Airbus Military has sold more than 1,000 aircraft to nearly 138 military, civil and governmental customers. More than 800 of these aircraft have been delivered. Airbus is an EADS company.

http://www.airbusmilitary.com/LatestNews/tabid/176/ArticleID/246/ArtMID/681/Airbus-Military-delivers-last-C212-400-assembled-in-Spain-The-delivery-of-this-aircraft-marks-moment-of-Spanish-aviation-history.aspx
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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Ven 7 Mar 2014 - 16:58

Citation :
Airbus Plots Return to UAV Market, Enhances Medium Transports

(Source: Defense-Aerospace.com; published March 07, 2014)


The Airbus DS Atlante long-endurance tactical UAV seen during its first flight on Feb 28, 2013 in Spain. Airbus says it is so far the only UAV designed to fly both military and civilian missions.(Airbus photo)


MADRID --- Airbus Defense and Space is preparing to return to the UAV market, three years after it was forced out by the reluctance of the French and German governments to financially support any of the unmanned aircraft projects which it had developed.

“We are revisiting our strategy on unmanned aerial vehicles with a vision to leadership,” Antonio Rodríguez Barberán, Head of Military Aircraft sales at Airbus Defence and Space, told Defense-Aerospace.com. “We are planning to be there, even if it takes some years.”

This is a major shift in company policy, as Airbus Group decided in 2011 to freeze its UAV activities after having invested over 500 million euros in several programs without having convinced its domestic customers that they were worth supporting. Corporate strategy, at the time, was to sit out until European governments decided which programs, and which companies, they would support.

This approach was not very successful, however, as Airbus was frozen out of two major market segments: Medium Altitude Long Endurance (MALE), where France preferred buying Reaper unmanned aircraft from the United States, with Germany and the Netherlands to follow shortly, and the High Altitude Lone Endurance (HALE) segment, where its EuroHawk program was abruptly cancelled by the Germen government because of cost and regulatory failings. The company was left with only smaller UAVs, a segment where competition is rife and margins small.

Airbus has now changed tack because “it’s time for a proper aircraft manufacturer to get involved, to certify UAVs to civilian standards – and I mean FAR 23 and FAR 25 – so they can be used in unsegregated airspace,” Rodriguez said. At present, UAVs can only be used in segregated airspace, under military air regulations, and so are severely limited in their operational usefulness.

While it has no immediate plans to resume large-scale investments in the UAV sector, Airbus DS does not see financing as a major obstacle. “We know there is a market, and if there is a market there is money,” Rodriguez said. He adds that for Airbus this is a decade-long project, which will eventually bring it a leading role: “Airbus is not here to be a subcontractor,” he says, making clear that the company is not aiming for a subordinate role in ongoing European UAV programs.



While waiting for the MALE market to mature, and for the dust to settle in the combat UAV (UCAV) segment, Airbus is finalizing development of its own tactical UAV, Atlante, which is significantly smaller than the MALE and HALE segments it previously pursued.

Weighing about 550 kg, Atlante has been developed in Spain, and from the outset the goal has been to fly in segregated civilian airspace, i.e. over populated areas, and it is intended to be certified for that operational environment. “The key word here is ‘certification’,” Rodriguez says, adding that, of course, “it has to offer value for money.”

Atlante first flew in February 2013,


Light Transport Aircraft Sector Gliding Along

While its UAV strategy matures, Airbus DS continues to improve its transport aircraft product line. It recently agreed with Indonesian partner IPT Nurtanio, also known as Indonesian Aerospace, to develop a modernized version of the C-212 light twin turboprop transport, and it also is refining the performance of the C-295, its very successful medium twin. Most of the effort is on refining the airframe design, for example by adding wingtip extensions, and on increasing engine power ratings, which together add 1,000 ft. to the aircraft’s ceiling in One Engine Inoperative (OEI) conditions.

The C295’s Pratt & Whitney engines are already at their power limit, so they have no more growth potential, so these refinements, together with a major upgrade of the aircraft’s avionics, will suffice to keep them competitive for years to come, says Rodriguez. The avionics upgrade will make it easier for the aircraft to operate in a civil environment.

A new design may well be necessary in 10 or 15 years, he adds, but for now it is still very premature.

The current line-up is quite profitable for the company, and currently accounts for average sales of about 20 aircraft per year, worth about 700-800 million euros including 100-150 million euros for related services.

Over the past 10 years, Airbus has sold 157 of the 306 light/medium turboprops sold world-wide, and so has a market share of over 50%, and this should increase as additional orders will be announced this year, one of them “by Easter.”

Compared to the Alenia C-27J Spartan, its direct competitor, the C-295 is simple, offers substantially lower fuel costs and “can be maintained with a hammer and a screwdriver,” Rodriguez says. Specifically, he says that maintenance costs are 35% lower, fuel consumption is 50% lower and, in terms of life-cycle costs, “it can save one million euros per plane, per year.”

http://www.defense-unmanned.com/article/1334/airbus-plots-return-to-uav-market.html
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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Jeu 12 Mar 2015 - 21:52

Citation :
Expal delivers first Eimos mortars to Middle East customer

David Ing, Madrid - IHS Jane's Defence Weekly

11 March 2015


Expal has delivered an initial tranche of Eimos truck-mounted mortar systems to the systems' Middle Eastern launch customer. (Expal)


The company has declined to give details of the final client or the numbers or value of the units ordered for this initial sale. However, a company spokesman at the HomSec security technology trade fair in Madrid confirmed the first batch has been delivered to a "Middle East customer".

The package includes the company's Techfire fire support system and the Shepherd-MIL reconnaissance unmanned aerial vehicle (UAV), which can be adapted to resemble any type of local bird of prey.

http://www.janes.com/article/49921/expal-delivers-first-eimos-mortars-to-middle-east-customer
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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Jeu 3 Déc 2015 - 22:53

Citation :
Airbus DS : Vers un système automatique pour le ravitaillement en vol


Dans Actualité Défense, Actualité Technologies, Actualité Focus
Publié le 03/11/2015 à 12h07, par Emmanuel Huberdeau


Le système automatique de ravitaillement en vol d'Airbus DS a fait l'objet de simulations informatiques. © Airbus DS



Le lundi 26 octobre à Séville, Airbus Defence & Space (DS) a présenté devant la presse internationale ses principaux programmes d'innovation. Parmi ceux-ci, un système automatique destiné à la perche centrale (Boom) des ravitailleurs en vol. Ce système doit permettre, grâce à une reconnaissance optique, au boom de se diriger automatiquement vers le réceptacle d'un appareil au cours d'un ravitaillement rigide (Employé par les chasseurs de l'US Air Force : F-16, F-15, F-22, F-35 mais aussi Awacs).

Selon Airbus DS ce système devrait permettre de réaliser des gains de temps et de réduire les risques. Le système automatique devant être plus efficace qu'un opérateur humain.

Pour l'heure Airbus DS a conduit une étude de faisabilité du système et a réalisé des simulations informatiques. La prochaine étape, qui pourrait avoir lieu en 2016, sera l'intégration d'un prototype grandeur nature à bord d'un appareil d'essai A310.

En parallèle, Airbus DS a annoncé le développement d'un kit de ravitaillement en vol pour hélicoptères qui pourra être intégré sur les avions de transport C295 et CN235. Des essais ont déjà eu lieu pour confirmer la capacité d'approche d'un hélicoptère derrière un C295. Le système de déploiement de la manche de ravitaillement a été testé au sol. Des essais en vol du système complet pourraient avoir lieu en 2016 en fonction de la disponibilité des avions d'essai.

Une réponse d'Airbus DS au fait que l'A400M ne sera probablement pas doté de cette capacité de ravitaillement des hélicoptères ? En effet les responsables d'Airbus DS ont annoncé que dans la configuration actuelle, le ravitaillement des voilures tournantes par l'A400M est impossible. Le groupe européen va cependant continuer à chercher des solutions.

http://www.air-cosmos.com/airbus-ds-vers-un-systeme-automatique-pour-le-ravitaillement-en-vol-50647  
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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Dim 19 Juin 2016 - 22:59



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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Jeu 5 Jan 2017 - 20:27

Citation :
Alakran finds first customer

Christopher F Foss, London - IHS Jane's International Defence Review

05 January 2017


The mortar shown deployed in the firing position with its square baseplate lowered. Source: Everis/NTGS



Spain's Everis Aerospace and Defense and New Technologies Global Systems (NTGS) have been awarded their first production contract for the Alakran 120 mm light mortar carrier (LMC).

Work on the platform began in 2010 as a private venture with the aim of developing a system that could provide rapid reaction-type units with a highly mobile mortar system than can quickly come into action, conduct a fire mission, and then redeploy before counter-fire can be made.

The final development version has the internal company designation of the V4 and following qualification trials in Spain in mid-2015 was tested by an export customer for 12 months.


The mortar system has been integrated onto a number of flight wheeled platforms, including the Land Rover Defender. (Everis/NTGS)

In mid-December 2016 a contract was signed for 100 Alakran 120 mm LMC for an unidentified export customer and these will be integrated onto a Toyota Land Cruiser 70.

Production is set to start in the second quarter of 2017 and ramp up to 15 units per month.

The company has two production-standard 120 mm LMCs - designated the V5 - that are used for trials in Spain and overseas.

The system can be integrated onto a wide range of wheeled platforms that have the ability to carry a payload of 1.5 tonnes without any need for structural reinforcements. For trial purposes the Alakran 120 mm LMC system has so far been integrated onto a Jeep J8, Land Rover Defender, and the Agrale Marrua.

To lay the mortar onto targets an electro-mechanical system is used, with a manual backup in case of power failure. The traverse arc of the mortar is 2,130 mils, while the elevation is from 800 to 1,600 mils.

When travelling the mortar is stowed in the horizontal position and when required for action is traversed through the rear until a large square baseplate is in touch with the ground.

The platform is fitted with a computerised fire-control system (FCS) that has a flat panel display (FPD) on which potential targets are shown, with this information typically being supplied by a forward observer.
 
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MessageSujet: Re: Armes made in Spain   Jeu 12 Jan 2017 - 19:56

Citation :
L'Espagne prête à vendre des navires de guerre à l'Arabie


Madrid, 12 jan 2017 (AFP) -


L'étroite relation des monarchies espagnole et saoudienne facilitera-t-elle la conclusion d'un juteux contrat de vente de corvettes à Ryad? Cette probabilité provoque l'ire d'ONG dénonçant l'implication de l'Arabie dans des crimes de guerre au Yémen.

Felipe VI, 48 ans, entame samedi à Ryad une visite officielle de trois jours, à l'invitation du roi Salmane, 80 ans.

Et toute la presse espagnole a déjà fait le lien avec la vente attendue de corvettes de type Avante 2200, pour au moins 2 milliards d'euros.

"Nous pouvons seulement confirmer que la négociation est très avancée pour la construction de cinq navires de guerre qui seraient vendus à la Marine saoudienne", dit à l'AFP un porte-parole de l'entreprise publique de construction navale Navantia.

Septième pays exportant le plus d'armes conventionnelles, l'Espagne a vu ses ventes à l'étranger augmenter de 55% entre 2006-2010 et 2011-2015, selon le Groupe de recherche et d'information sur la paix et la sécurité (Grip) basé à Bruxelles.

Et elle vend de plus en plus à l'Arabie, championne du monde des dépenses militaires par habitant, selon le Grip.

- Juan Carlos 1er, l'ami des Saoud -

Le père de Felipe VI, Juan Carlos 1er, au pouvoir de 1975 à 2014, "avait et a toujours une relation personnelle exceptionnelle avec la famille royale saoudienne, ce qui a beaucoup favorisé les liens économiques", rappelle la journaliste Ana Romero, auteure d'un livre sur la fin de son règne.

Il fut le "grand ami" du défunt roi Fahd, qui régna de 1982 à 2005 sur l'Arabie saoudite - première puissance pétrolière mondiale - et reste aujourd'hui proche de son frère, le roi Salmane.

C'est Fahd qui offrit à Juan Carlos son premier yacht et tous deux se retrouvaient fréquemment, en privé, en France ou dans le somptueux palais du Saoudien à Marbella - station balnéaire espagnole aujourd'hui encore prisée des Saoud - où Fahd et sa suite dépensèrent 72 millions en un seul séjour en 1999.

Juan Carlos fut crédité d'un rôle décisif dans l'attribution fin 2011 à un consortium espagnol d'un contrat à 6,7 milliards d'euros, pour faire circuler des TGV en plein désert saoudien, jusqu'à la Mecque.

"Le soupçon a toujours plané que Juan Carlos était un grand lobbyiste non seulement pour l'Espagne mais aussi pour favoriser ses amis, des entrepreneurs proches et peut-être lui-même", explique Ana Romero. Mais "tout est différent avec Felipe VI: personne ne pense qu'il puisse faire quelque chose comme ça, les entrepreneurs espagnols ne voyagent plus avec lui et ses voyages sont beaucoup plus contrôlés par l'Etat".

- 'Du travail pour dix ans' -

Reste que l'Espagne entend continuer à profiter des "relations personnelles entre familles régnantes", récemment vantées par le gouvernement du conservateur Mariano Rajoy.

"Si le contrat des corvettes se concrétisait, cela emploierait plus de 2.000 personnes pendant plusieurs années", estime le syndicaliste de Commissions ouvrières, Jose Antonio Fernandez Vidal à Vigo (nord). "On attend ça comme la pluie en été pour créer de l'emploi dans les chantiers navals" de Galice (nord-est) et d'Andalousie (sud).

Mais la prudence reste de mise car les caisses de la monarchie pétrolière sont moins pleines depuis la chute des cours du brut. Et la concurrence est vive.

En 2014-2015, l'Espagne a été le quatrième exportateur d'armes vers l'Arabie, derrière les Etats-Unis, le Royaume-Uni et la France, selon l'Institut international de recherche sur la paix de Stockholm (Sipri).

La France espère notamment vendre à Ryad un autre type de corvettes, pour sa flotte de la Mer rouge, dit à l'AFP un porte-parole de DCNS, groupe français de construction navale militaire.

Quel que soit le vendeur, "la question est: ce contrat est-il légal ou illégal? Or il est clairement illégal", assure Alberto Estevez, expert en vente d'armes pour Amnesty international Espagne.

Selon le traité des Nations unies sur le commerce des armes de 2013, aucun Etat ne doit vendre des armes s'il sait qu'elles peuvent servir à des attaques dirigées contre les civils ou d'autres crimes de guerre.

- Bombardements et crimes de guerre -

Or l'Arabie mène depuis mars 2015 au Yémen une intervention très meurtrière, à la tête d'une coalition de pays arabes soutenant le président Abd Mansour Hadi et combattant les rebelles pro-chiites.

Mobilisé depuis un an, un collectif d'ONG en Espagne - dont Amnesty, Oxfam et Greenpeace - a réitéré jeudi son opposition à la vente des corvettes, en évoquant "le risque d'être complices d'atrocités commises au Yémen".

"La coalition menée par l'Arabie saoudite a bombardé des écoles, des hôpitaux, des marchés, des mosquées", ont-elles écrit dans un communiqué, dénonçant de "présumés crimes de guerre" et "une catastrophe humanitaire" exacerbée par le blocus des ports du Yémen.

http://www.marine-oceans.com/actualites-afp/14074-lespagne-prete-a-vendre-des-navires-de-guerre-a-larabie
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