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 Avions de transport tactique/lourd

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jf16
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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Sam 26 Jan 2013 - 17:23

Citation :
Le Y-20 chinois prend son envol

Le 26/01/2013 à 12:09 | Par Guillaume Steuer





C'est une nouvelle réussite pour l'industrie aéronautique chinoise. Aujourd'hui, à 14h00 locales, le premier prototype du quadriréacteur de transport chinois Y-20 a pris son envol depuis le centre d'essais de Yanliang, à proximité de la ville de Xi'an, fief des activités du constructeur homonyme. Un vol inaugural d'environ une heure, relayé très rapidement par les chaînes d'information nationales.

Le Y-20, dont les premières images étaient apparues sur des forums chinois fin décembre, est un appareil de transport tactique stratégique dont les capacités sont à mi-chemin entre l'Il-76 russe, que la Chine exploite déjà dans sa force aérienne, et le C-17 américain. Le gabarit de la soute du Y-20 doit permettre, selon des sources chinoises, d'emmener le char de combat ZTZ-99 utilisé par l'armée de Terre de Pékin.

Un long programme d'essais en vol sera évidemment nécessaire avant que les premiers Y-20 ne rejoignent les rangs de l'armée de l'air chinoise, probablement pas avant 2016-2017. Afin de surmonter l'obstacle lié au développement d'une motorisation "made in China", les ingénieurs de Xi"an ont opté pour une solution immédiatement disponible : le réacteur Soloviev D-30 de conception russe, acheté en grand nombre par Pékin.

http://www.air-cosmos.com/defense/le-y-20-chinois-prend-son-envol.html
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MAATAWI
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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Mer 30 Jan 2013 - 11:37

Citation :
IL-476 Airlifter Makes First Long Test Flight





Il-76MD (archive)

NIZHNY NOVGOROD, January 29 (RIA Novosti) - A prototype Ilyushin Il-76MD-90A (also known as the Il-476) heavy-lift transport plane completed its first prolonged test flight on Tuesday, its manufacturer Aviastar said.

The flight, which lasted four hours and 25 minutes at altitudes of up to 10,000 meters (33,000 feet), was designed to assess the performance of its onboard avionics, engines, automated control system, and other characteristics, Ulyanovsk-based Aviastar said.

The prototype will soon be sent to the Zhukovsky flight test center near Moscow for further trials.

The Il-76MD-90A is an extensively modernized version of the forty-year-old Il-76 military transport aircraft, fitted with a new wing, fuel-efficient high-bypass Aviadvigatel PS-90A turbofans, and a modernized cockpit with so-called "glass cockpit" displays, allowing the flight crew to be reduced to three people.

Russia's Defense Ministry signed a contract last October for delivery of 39 Il-76MD-90As, to be built before 2018.

Aviastar hopes to build up to 100 such aircraft by 2020 for Russian state customers, the company has previously said.

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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Sam 2 Fév 2013 - 18:09

Photos du prototype de l'Il-476 (Il-76MD-90 a)



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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Lun 11 Fév 2013 - 14:34

Citation :
Armed MC-27J on target for February firing trial


Alenia Aermacchi and ATK will complete the first phase of testing for an armed, multi-mission version of the C-27J battlefield airlifter by the end of February.
"The MC-27J version is not just a gunship", according to an Alenia Aermacchi source, "but an adaptable, agile and affordable platform solution to be equipped with a sensor, communication and weapon suite able to execute a wide range of customer-driven missions."
Unveiled as a product at the Farnborough air show in July 2012, the MC-27J is being developed and marketed by an Alenia and ATK team, with the companies acting as platform system integrator and modular mission and weapon system supplier, respectively.
"We are introducing roll-on and secure pallets, quick connect interface with avionics and aircraft systems, and working on an external antenna and sensor configuration to reduce operational limitations for transport missions," Alenia Aermacchi says.

Alenia Aermacchi
The companies are offering a mission suite based on a roll-on/roll-off module, with two mission control operator stations, a cockpit display and command units capable of accomplishing a wide range of missions. The aircraft also boasts two electro-optical/infrared sensor (EO/IR) turrets for surveillance and weapon targeting, a new synthetic aperture radar, fire control system, secure radios and a datalink.
The armed configuration is based on a pallet-mounted ATK GAU-23 Bushmaster 30mm automatic cannon, also selected for the US Air Force's Lockheed Martin MC-130W Combat Spear special mission/gunship.
Weighing less than 900kg (1,980lb), with 500 rounds of ammunition, the weapon is fitted at the rear left door with the gun barrel protruding.
Flight International understands the gun has a slant range of 2.2nm (4km) from a 5,000ft (1,520m) altitude, and will be fired in unpressured conditions to enhance accuracy. The MC-27J also can carry precision-guided munitions, including those released from launchers incorporated with the aircraft's rear ramp.
An Alenia Aermacchi source says the first firing test phase will be performed at a US range, using a company-owned C-27J with a fixed gun with manual adjustment and cameras installed. The process will include five or six flights involving single and multiple rounds being fired, and will be completed during February.
The companies have, meanwhile, already started a second phase of work with an ATK-provided GAU-23 gun trainable mount, fire control software, installed EO/IR turrets and a mission system. These activities are scheduled to be completed, with additional testing, before the end of 2013.
Alenia Aermacchi says the C-27J has so far been ordered by 10 customers, with the latest being Australia and an undisclosed nation from central Africa. The company has so far delivered 54 of the 91 aircraft ordered, with more than 60,000 flight hours amassed and the type delivering an average availability rate of over 70%.
www.flightglobal.com

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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Jeu 14 Mar 2013 - 12:10

Citation :
New Il-476 Cargo Plane Tests Stalled by Weather

MOSCOW, March 13 (RIA Novosti) - The first Defense Ministry test flights of the prototype Ilyushin Il-76MD-90A (also known as the Il-476) heavy-lift transport plane at a flight test center near Moscow were postponed indefinitely due to bad weather on Wednesday, the Ilyushin Aviation Complex press service said.
The first flight at the Zhukovsky flight test center was set for 12.00 Moscow time (08.00 GMT) on Wednesday, according to the Russian Defense Ministry’s program.
“The flight has been canceled due to the meteorological conditions. Everything was completely ready for the start of the tests but the flight had to be put off due to a heavy snowfall,” a company spokeswoman said.
The bad weather is expected to last another three days, so it is difficult to say when the first test flight will take place, she said.
The test program will consist of a series of 22 test flights, she said earlier in the day. After each flight, experts will collect and process data to make any improvements necessary to the aircraft.

The Il-476 is a significantly modernized variant of the Il-76 Candid transport plane, featuring a new wing, fully-digital flight control system, new cockpit with advanced digital displays and PS-90A-76 turbofans with improved fuel efficiency, Russian aerospace holding United Aircraft Corporation says.

The plane carried out its first prolonged test flight from the Aviastar plant in Ulyanovsk where it was built, in late January. That flight lasted four hours and 25 minutes at altitudes of up to 10,000 meters (33,000 feet).

Russia's Defense Ministry signed a contract last October for delivery of 39 Il-76MD-90As, to be built before 2018. UAC said on Tuesday it was in talks with the Defense Ministry on a contract for an unspecified number of Il-78 tanker aircraft, which are based on the Il-76MD-90A.

Aviastar hopes to build up to 100 Il-76MD-90As by 2020 for Russian state customers.
RIA Novosti

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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Dim 17 Mar 2013 - 17:59

reda2012 a écrit:
Merci fremo pour ce sujet très intéressant


Le C-130J Super Hercules



Citation :


General characteristics

  • Crew: 3 (two pilots, and one loadmaster are minimum crew)
  • Capacity:




  • 92 passengers (128 for C-130J-30) or
  • 64 airborne troops (92 for C-130J-30) or
  • 6 pallets (8 pallets for C-130J-30) or
  • 74 litter patients with 2 medical personnel (97 litters for C-130J-30)
  • 2–3 HMMWVs or an M113 armored personnel carrier


  • Payload: 42,000 lb (19,090 kg) ; for C-130J-30: 44,000 lb/ 19,900 kg
  • Length: 97 ft 9 in, 29.79 m (for C-130J-30: 112 ft, 9 in, 34.69 m)
  • Wingspan: 132 ft 7 in (40.41 m)
  • Height: 38 ft 10 in (11.84 m)
  • Wing area: 1,745 ft² (162.1 m²)
  • Empty weight: 75,562 lb (34,274 kg)
  • Useful load: 72,000 lb (33,000 kg)
  • Max takeoff weight: up to 175,000 lb (79,378 kg); normal 155,000 lb (70,305 kg)
  • Powerplant:Rolls-Royce AE 2100D3 turboprop, 4,637 shp (3,458 kW) (with Dowty R391 6-blade composite propeller) each

Performance

  • Maximum speed: 362 knots (417 mph, 671 km/h)
  • Cruise speed: 348 kn (400 mph, 643 km/h)
  • Range: 2,835 nmi (3,262 mi, 5,250 km)
  • Service ceiling: 28,000 ft (8,615 m)
  • Takeoff distance: 3,127 ft (953 m) at 155,000 lb (70,300 kg) gross weight


les Forces Royales Air Marocaine en possède 4 , je les ai vu de mes propre yeux et j'ai parlé a leurs pilote qui m'a dit que le Maroc veut acheter d'autre
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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Mar 26 Mar 2013 - 17:15

Citation :
Feu vert pour le KC-390

Posté le 26/03/2013


Le programme de l'avion brésilien (avec une participation internationale) KC-390 a reçu le feu vert pour la
construction du prototype après la récente évaluation technique finale par un groupe de pilotes, des
ingénieurs et des techniciens São José dos Campos.


Embraer commencera l'assemblage du premier prototype, qui devrait effectuer son premier vol dans la seconde
moitié de 2014, avec le calendrier qui veut que le type en service en 2017-2018.







http://ptisidiastima.wordpress.com/2013/03/26/greenlight-kc-390/
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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Mar 16 Avr 2013 - 22:31

Citation :
Des investisseurs portugais rejoignent le KC-390


Les Portugais du groupe EEE (firme d'ingénierie aéronautique) et le Centre d'excellence et d'innovation pour la mobilité (CEiiA), qui travaille dans le développement de produits pour les industries automobiles et aéronautiques, installez un centre à Sao Jose dos Campos, pour travailler avec les entreprises des industries aéronautiques et automobiles.

La semaine dernière, les compagnies ont officialisé la création du Brésil CEiiA, embauché par Embraer à agir dans le développement de l'avion KC-390. "Nous avons déjà aujourd'hui, au Portugal, 30 ingénieurs travaillant dans ce programme. Avec CEiiA Brésil , notre objectif est de recruter 100 ingénieurs à la fin de 2014, "a déclaré le Président de l'EEE, Jacinto Moniz de Bettencourt.

Les principaux actionnaires sont le portugais TMG CEiiA, Efacec e tCritical Software . L'an dernier l'entreprise atteint un chiffre d'affaires de 20 millions $.

Parmi les partenaires du Centre sont européen groupe EADS, Volkswagen, Siemens et universités internationales, telles que le MIT (Massachusetts Institute of Technology), aux États-Unis, Fraunhofer, en Allemagne et de l'ITA (Institut de technologie aéronautique).
Entreprises portugaises entré le programme KC-390 en 2010, le ministère de la défense du Portugal, qui a signé une lettre d'intention pour l'achat de trois avions. En retour, assuré la participation dans le projet. Le KC-390 pour remplacer l'actuel Hercules C-130, de la force aérienne portugaise.

Selon Bettencourt, CEiiA Brésil fera un investissement initial de 5 millions $ São José dos Campos. Les fonds s'appliquera dans la formation des ingénieurs locaux, installations, matériel et licences de logiciels. Bettencourt dit que le but est de générer un chiffre d'affaires d'environ 60 millions $ au cours des trois prochaines années.

Outre le développement de l'ingénierie et essais de campagne de certaines parties de l'avion, la compagnie a signé un contrat avec Embraer pour rendre les services d'ingénierie pour le fuselage central du nouvel avion.

"L'unité de São José dos Campos fait partie de la stratégie du groupe de devenir une entité de plus en plus internationale. Être plus près de nos clients, nous pouvons soutenir les mieux dans leurs projets, "a déclaré Bettencourt.

L'exécutif a déclaré que CEiiA Brésil est en contact avec des concessionnaires de l'énergie électrique de certains États brésiliens pour parler de l'intention de la société d'instaurer dans le pays le projet de voiture électrique et la mise en œuvre de la recharge de ces véhicules.

Au Portugal, le CEiiA est l'entité gestionnaire de l'industrie de la mobilité, qui comprend le transport et l'aéronautique. Le Centre a été responsable du développement des châssis, suspension, roues et composants de la voiture électrique portugais.

http://www.microsofttranslator.com/BV.aspx?ref=IE8Activity&a=http%3A%2F%2Fwww.defesanet.com.br%2Fkc390%2Fnoticia%2F10486%2FPortugueses-investem-para-participar-do-KC-390
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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Mer 15 Mai 2013 - 17:36

Citation :
15/05/2013

Plus d’un million d’heures de vol pour les C-130J !



Marietta, la flotte mondiale de Lockheed-Martin C-130J « Super Hercules » vient de dépasser le million d’heures de vol. Treize pays opèrent le C-130J. Le premier exemplaire du C-130J « Super Hercules » a volé pour la première fois le 5 avril 1996.

Les pays utilisateurs de la nouvelle version du C-130 sont : (dans l'ordre de livraison) le Royaume-Uni, États-Unis, l'Australie, l'Italie, le Danemark, la Norvège, le Canada, l'Inde, le Qatar, Oman, l'Irak, la Tunisie et Israël (actuellement en test en vol pour une livraison à l'été 2013). Aux États-Unis, le C-130J sont pilotés par l'Air Force, Air Force Reserve Command, Air National Guard, Marine Corps, et des unités de la Garde côtière.


Quinze pays ont choisi le C-130J comme un avion de transport de choix - y compris le Koweït et la République de Corée, qui se joindra à la flotte avec des livraisons de C-130J en 2014.

Le C-130J « Super Hercules » :




Le C-130J «Super Hercules» est la version la plus avancée du célèbre C-130 cargo, il incorpore une technologie de pointe pour réduire les besoins en personnel, de fonctionnement de soutien avec des coûts de cycle de vie plus actuel que pour les anciens C-130. Le modèle dispose également d'une maniabilité accrue et une manutention plus courtes. Il est doté de nouveaux moteurs Rolls-Royce Allison AE 2100D3 dotés d’hélices à six pales.

Du point de vue de l’extérieur, le C-130J semble n’être qu’une version allongée du célèbre Hercules, cependant, il est équipé d’un poste de pilotage informatisé permettant de réduire le nombre de pilotes à deux. Il a une capacité de 26.000 kg de carburant et il est configuré pour recevoir des réservoirs additionnels de 11.000kg de carburant


Photos : 1 C-130J « Super Hercules » de face 2 C-130J indien @ Lockheed-Martin


http://psk.blog.24heures.ch/archive/2013/05/15/plus-d-un-million-d-heures-de-vol-pour-les-c-130j.html
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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Mer 22 Mai 2013 - 3:47

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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Jeu 30 Mai 2013 - 19:29

Citation :
Airbus Military readies winglet-equipped C295W for market

Airbus Military has detailed a schedule to bring a winglet-equipped enhancement of its C295 medium transport into operational use from the fourth quarter of 2014.

Dubbed the C295W, the future build standard will incorporate a strengthened wing to allow the installation of the metallic winglets, with the entire modification package to add 90kg (198lb) to the transport's weight, the company says.

Combined with an increase in available power from the aircraft's Pratt & Whitney Canada PW127 engines, the winglets will boost payload, climb, altitude and cruise performance, especially when operating in hot environmental conditions and from high airfields.

Flight testing already performed using winglets as part of risk-reduction work for a proposed airborne early warning and control system variant of the C295 also demonstrated an average 4% reduction in fuel consumption, says Gustavo Garcia Miranda, Airbus Military's head of market development. The proposed surveillance version of the aircraft would have a maximum altitude of 26,000ft (7,930m) and an almost 9h endurance with the winglets installed, he adds.

Commercial activities linked to the C295W will be launched before the end of May 2013, following the completion of an analysis of handling qualities linked to a preliminary design. A design freeze is expected during September, and certification from Spain's INTA airworthiness authority is being targeted for the second quarter of 2014.

Airbus Military displayed a winglet-equipped C295W demonstrator at its San Pablo final assembly site in Seville, Spain on 29 May. The airframe modification will also be available as a retrofit option for existing operators, the company says.
/www.flightglobal.com

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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Mar 4 Juin 2013 - 1:51







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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Jeu 6 Juin 2013 - 12:49

Citation :

QinetiQ North America’s LAST Armor to Protect C-130 Aircraft


Reston, Va. – QinetiQ North America (QNA) today announced that Lockheed Martin has selected its enhanced LAST® lightweight composite armor to protect AC-130J aircraft.

Part of QNA’s survivability suite, LAST armor is a unique, field installable system for use on a variety of fixed and rotary wing aircraft. Each unit is designed using an array of armor formulas and configurations, depending on mission priorities and threat mitigation requirements.

“QinetiQ North America has been committed to delivering high quality armor systems to the C-130 aircraft community for over 15 years,” said QNA’s Technology Solutions General Manager Andy Rogers. “Our experts are working at the forefront of material sciences and process enhancements to offer the latest technology for modernization requirements.”

In addition to delivering the proven LAST armor system, QNA has partnered with leading technology innovators to develop the best possible solutions for ballistics modernization. Key team contributors on the LOX program include Incident Control Systems and TenCate Advanced Armor.

Part of QinetiQ’s Global Products division, QNA’s Technology Solutions Group is a world leader in technology solutions that save lives in defense, security and commercial environments. Survivability solutions include comprehensive armor, blast protection, integrated warrior systems and gunfire detection systems that are scalable for use in fixed-site, mobile, vehicle-mounted or wearable applications.
www.qinetiq-na.com/

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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Ven 14 Juin 2013 - 17:25

Citation :

BOURGET 2013 : A400M contre An-70, la bataille des gros bras

Le 14/06/2013 à 09:17 | Par François Julian


L'An-70 fut opposé à l'A400M en Europe à la fin des années 90.

Attention, rangez la vaisselle et faites sortir les enfants, car voilà une bagarre qui va opposer deux solides gaillards : d'un côté l'A400M d'Airbus Military qu'on ne présente plus, et de l'autre l'An-70 d'Antonov. C'est un drôle de coup du destin que de voir ces deux avions de transport militaire réunis face à face au salon du Bourget. Tout le monde ou presque l'a oublié, mais l'An-70 fut proposé à l'Europe à la fin des années 90 dans le cadre du programme FLA (Future Large Aircraft), dont l'A400M sortira finalement victorieux en 1999.
 
L'An-70 avait pourtant des partisans en Europe, y compris en France. Des délégations de la DGA ont régulièrement visité le constructeur ukrainien au début des années 90 pour en savoir plus sur cet imposant quadrimoteur capable d'« avaler » 47 tonnes de charge utile. Très sophistiqué, puisque doté de commandes de vol électriques et de moteurs « open rotor », il a également effrayé bon nombres d'ingénieurs français par sa complexité. C'est d'ailleurs l'impossibilité de le faire certifier aux normes européennes sans d'importantes modifications qui achèvera de le mettre hors-jeu.
 
L'An-70, c'est également un avion auquel le destin n'a pas souri : le premier prototype est détruit en 1995 suite à une collision en vol, quelques mois seulement après son vol inaugural. Un deuxième exemplaire reprendra le flambeau mais sera très endommagé en 2001, mettant un coup d'arrêt au développement.
 
Ce même exemplaire finira toutefois par revoler en 2010, avant d'être profondément modernisé. Une nouvelle campagne d'essai a démarré en 2012 avec le soutien de Moscou et de Kiev. Si tout va bien, l'avion pourrait être produit en série dès 2015 et proposé sur les marchés export. Avec une charge utile supérieure et une soute plus volumineuse, l'An-70 pourrait alors prendre sa vengeance sur l'A400M européen...
 
En attendant, les deux quadrimoteurs seront présentés chaque jour en vol. Un bon moyen de se faire une petite idée de ce que ces deux « monstres gris » ont réellement dans le ventre...

http://www.air-cosmos.com/defense/bourget-2013-a400m-contre-an-70-la-bataille-des-gros-bras.html
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Yakuza
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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Ven 14 Juin 2013 - 18:14

s´il a plus de charge utile et plus grande soute donc il grattera des marchés au A400M,qui sera surement plus cher en € Rolling Eyes

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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Lun 17 Juin 2013 - 22:16

Citation :

Le C-130J dépasse le million d’heures de vol

Le 17/06/2013 à 17:27 | Par Quentin Michaud



C’est un habitué des salons aéronautiques : le C-130J Super Hercules était cette année encore mis en avant par son constructeur Lockheed Martin, qui a profité du Bourget pour annoncer que son bimoteur de transport avait dépassé le million d’heures de vol réalisées.
 
Au total, a rappelé l’avionneur américain, 2340 exemplaires du C-130 classique ont été vendus dans 72 pays. A l’export, c’est principalement la Royal Air Force qui s’est fournie parmi les neuf variantes de l’appareil, dont le C-130H.
 
Ses capacités couvrent un large panel de missions : ravitaillement en vol, recherche et sauvetage, renseignement et appui feu rapproché dans sa version AC-130.
 
Le C-130J, qui a volé pour la première fois en 1996, dispose encore de beaux jours devant lui. La Corée du Sud et le Koweït ont récemment passé commande pour acquérir cette version améliorée du C-130 d’ici l’année prochaine.
 
Les 290 exemplaires se répartissent pour l’instant entre 15 pays parmi lesquels on retrouve également l’Irak, la Norvège ou encore l’Inde.

http://www.air-cosmos.com/defense/le-c-130j-depasse-le-million-d-heures-de-vol.html
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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Dim 23 Juin 2013 - 17:07

Citation :
Dans l'Il-76MD-90 a

Posté le 23/06/2013 par ptisidiastima



Tour photographique à l'intérieur et hors de l'Il-76MD-90 a par l'excellent photographe Marina Listseba .

Le poste de pilotage

Aire de chargement

Équipement de chargement et le transport en cabine
Équipement d'essai


http://www.microsofttranslator.com/BV.aspx?ref=IE8Activity&a=http%3A%2F%2Fptisidiastima.wordpress.com%2F2013%2F06%2F23%2Fil-76md-90a%2F
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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Mer 3 Juil 2013 - 21:25

Citation :
02/07/2013  

MC-27J, un nouvel avion « multi missions »!    


Le MC-27J a constitué une des nouveautés de la cinquantième édition du salon du Bourget. En effet, l’avion présenté sur le statique du stand Finmeccanica, n’était pas une maquette, mais bien l’avion d’essai.



Mais avant de voir en détail le MC-27J, faisons un point sur le programme lui-même qui a déjà bien avancé. C’est au salon aéronautique de Farnborough en 2012 que le concept du MC-27J et sa maquette avaient été présentés. Le MC-27J est une nouvelle plateforme multi-missions, basée sur l’avion de transport militaire C-27J Spartan développé par Alenia Aermacchi, et doté d’un système de palette montée sur rail développé conjointement avec la firme américaine ATK. L’avion conserve sa fonction primaire de transporteur. Une suite d’équipement (capteurs, systèmes de communication et armement) montés sur palette permet à l’avion de disposer de capacité, de « Command and Control (C2) », de Renseignement, surveillance et reconnaissance (ISR) et d’un système d’arme.

La première phase du programme de développement a débuté été 2012 et s’est achevée fin mars 2013. Cette phase consistait à concevoir, à fabriquer et à tester la palette équipée du canon et de la console. Le système d’arme a été testé avec succès en coopération avec les forces spéciales de l’armée de l’air (AFSOC), au sol et en vol. L’installation de la palette se fait en moins de 4 heures.



La phase 2 devrait débuter au printemps prochain. Celle –ci consistera à tester la ou les consoles des opérateurs systèmes d’arme et capteurs, les différents capteurs radar et électro-optiques et l’asservissement du binôme canon/capteur. La société ATK sur fond propre a prévu l’intégration d’un système de largage de munition guidée de haute précision (PGM) durant la phase 2. La phase 3 devrait quant à elle s’achever en 2015.



L’avion présenté au salon, comprenait le système d’arme monté sur la palette, soit un canon GAU-23 de 30 mm (équivalent à celui installé sur les C-130 « Spectre »), sur support fixe alimenté par deux magasins, avec une capacité de tir de 200 coups/minutes.




Puis deux consoles d’opérateur système, couplées à une boule électro-optique non installée sur le fuselage, mais branchée sur le coté de l’avion. Chaque console comprend deux écrans de 21 pouces, un clavier et un joystick permettant de contrôler le capteur.



Concernant les capteurs et autres équipements, il n’y a pas d’équipement dédié, tout dépendra de ce que souhaite le client, le MC-27J étant compatible avec tous les types de capteurs électro-optiques. Il devrait en outre à terme, être équipé d’un système d’autoprotection complet lui permettant de détecter les menaces infrarouges avec l’AN/AAR-47 et électromagnétiques avec l’AN/APR-39. Ce système comprendra de plus un système de contre-mesures électroniques du type AN/ALE-40. Le schéma fournit par les constructeurs présentent l’avion tel qui devrait être proposé en en 2015.



Il disposera d’une capacité de ravitaillement en vol optionnelle. N’importe quel C-27J pourra disposer des équipements et ainsi se transformer en un mini « gunship », ou en plate-forme de reconnaissance, ou les deux à la fois. L’armée de l’air américaine et l’AFSOC sont très intéressés par ce concept, celle-ci disposant déjà de C-27J Spartan.

En résumé le MC-27J est une solution « bas-coût ». En effet il suffit juste, pour les pays disposant déjà de C-27J, d’acheter les équipements palettisés et les capteurs associés pour bénéficier d’un avion multi-missions doté d’un canon de 30 mm. La différence un C-27J et un MC-27J se fera d’ailleurs que lorsque quand le canon est installé.



Je tiens à remercier l’équipe de communication d’Alenia Aermacchi et aux personnes d’ATK qui ont permis de la réalisation de cet article. Par Laurent Casaert, correspondant avia news en France.

Schéma ©Alenia Aermacchi-ATK

http://psk.blog.24heures.ch/archive/2013/07/02/mc-27j-un-nouvel-avion-multi-missions.html    
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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Jeu 1 Aoû 2013 - 15:36

Citation :
Boeing approves one more year of C-17 production on anticipated demand

Boeing has started building as many as 12 more C-17 airlifters in anticipation of signing new orders from international customers, possibly extending the Long Beach, California production line by more than a year.

The company's second quarter earnings report filed with the US Securities and Exchange Commission notes that as of 30 June $620 million is obligated in inventory and potential termination liabilities for the next batch of aircraft.

The note confirms that Boeing leadership decided in the second quarter to continue building C-17s beyond the aircraft already on contract for delivery through September of next year.

"As in the past, Boeing is investing company funds on long-lead components to protect the continued affordable production of C-17 aircraft in anticipation of additional orders from international customers," the company says in a statement to Flightglobal.

Boeing has confirmed orders to continue building C-17s into the third quarter of 2014. If it builds all 12 C-17 as unsold "white tails", production could continue into the fourth quarter of 2015, based on current output of 10 per year.

Boeing says it is in discussions with a range of new and existing customers, although previous reports have linked the C-17 to additional orders from India and Australia and possible new orders from Saudi Arabia and Singapore.

The C-17's supply chain is already starting to build the unclaimed hulls, as production system requires an 18-month lead time for early parts and materials.

David Kornblatt, chief financial officer and executive vice president of Triumph Group, which owns C-17 supplier Vought, said in a recent teleconference with analysts that production has already begun on the next batch of aircraft.

"Now we've been given authorization to go ahead and build airplanes," Kornblatt says. "What we hear from [Boeing] is that they're confident that the next [block of 10 aircraft] is going to get sold."

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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Ven 2 Aoû 2013 - 21:22

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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Jeu 15 Aoû 2013 - 23:47



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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Jeu 19 Sep 2013 - 11:29

Citation :

Boeing to End C-17 Airlifter Production in 2015


Boeing Co. announced Wednesday that it will end production of its C-17 Globemaster III military cargo jet and close the final assembly plant in Long Beach in 2015, putting as many as 3,000 jobs at risk as orders plunged in the fragile world economy.

"Our customers around the world face very tough budget environments. While the desire for the C-17's capabilities is high, budgets cannot support additional purchases in the timing required to keep the production line open," Dennis Muilenburg, president and chief executive officer of Boeing Defense, Space & Security, said in a statement. "What's more, here in the United States the sequestration situation has created significant planning difficulties for our customers and the entire aerospace industry."

Last week, the Long Beach plant delivered the last of 223 C-17s produced for the U.S. Air Force. Nan Bouchard, Boeing vice president and C-17 program manager, said the company will complete 22 final aircraft: seven for the Indian Air Force, two for an international customer that she declined to name, and 13 that have not yet been sold.

"Despite strong international interest, we did not receive sufficient orders" to continue production, she said.

Boeing said it expects the announcement to result in a charge of less than $100 million this quarter, and that will not impact financial guidance for the year.

The company will begin reducing the C-17 workforce in 2014 at plants in Long Beach; Macon, Ga.; Mesa, Ariz.; and St. Louis. However, Boeing will make efforts to provide jobs elsewhere with the company, Bouchard said, and had plans to continue a repair and spare parts program for the planes through 2017 at least, Bouchard said.

With modernizations and upkeep, the big planes are expected to last for decades, she said.

The massive, four-engine C-17 made its first flight in 1991, and military deliveries began about two years later. The plane is used to airlift tanks, supplies and troops as well as performing medical evacuations. It quickly became a war and disaster workhorse, prized for its ability to operate from basic airstrips and cover intercontinental distances with a full load without refueling.

With a payload of 160,000 pounds, it is designed to airdrop 102 paratroopers and their equipment.

Design work on the plane began at the million-plus square-foot Long Beach facility in 1981, when it was a McDonnell Douglas facility. Boeing merged with McDonnell Douglas in the 1990s. Boeing has so far delivered 257 planes worldwide, at a cost of about $311 million each when research, development and construction costs are included.

The Long Beach plant has about 2,000 employees.

"It will be sad that we're closing this last major production facility in Southern California but again, we're all very proud to be part of that heritage," Bouchard said.

Boeing has about 20,000 employees in California, working on a variety of projects. That includes commercial aircraft, new markets such as cyber security and the largest satellite design and manufacturing factory in the world, Boeing said.
http://abcnews.go.com

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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Mar 1 Oct 2013 - 14:19

Citation :
Beechcraft develops more powerful King Air 350ER for military market

Beechcraft has quietly developed and certificated a more powerful version of the King Air 350ER for military and other special missions customers.

The upgrade to a higher-thrust version of the Pratt & Whitney Canada PT6A turboprop engine is aimed at bolstering sales at a time when the US military is withdrawing troops – and dozens of King Air surveillance aircraft – from Afghanistan.

Commercial customers of the King Air 350ER will continue to be offered the 1,050shp-class PT6A-60 engine, says Roger Hubble, Beechcraft’s senior product marketing manager, special missions, trainer and attack aircraft.

But military operators will be offered an upgrade to the 1,200shp-class PT6A-67, he says.

Though Beechcraft has not yet “productionised” the latest model, Hubble says, the first aircraft modified with the new engines has completed flight testing and the type is certificated by the US Federal Aviation Administration (FAA).

“In the military market that lets us take off out of Afghanistan with a full load of fuel,” he says.

The US military plans to withdraw troops from Afghanistan, where the King Air 350ER has been heavily relied upon to provide aerial surveillance. The US Air Force, for example, acquired a fleet of MC-12W Libertys to deploy to Afghanistan and Iraq.

Beechcraft believes, however, that demand from intelligence agencies and private contractors for the King Air 350ER will offset the withdrawal of conventional forces from Afghanistan.

“Yes, the Liberty fleet is going to pull out,” Hubble says. “But there are some other people going in that are mostly private contractor-style, but they are operating similar missions.”

Meanwhile, foreign customers in Colombia, Saudi Arabia and Turkey have expressed interest in buying more King Air 350ER for special missions.

A military customer in Europe has ordered a new King Air 350ER with a higher gross weight of (7,940kg) 17,500lb, Hubble adds.
http://www.flightglobal.com

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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Sam 5 Oct 2013 - 18:08

Un C-130 tire un missile Hellfire !

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MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Lun 6 Jan 2014 - 11:36

Citation :
An-124 nears production revival

Ukraine and Russia plan to restart production of the Antonov An-124 heavy transport as part of an economic co-operation agreement signed between Kiev and Moscow on 17 December, the Ukrainian government says.

“Ukraine and Russia are to restore series production of An-124 aircraft with Ukrainian engines. The total number to be built is 80 aircraft,” Ukrainian prime minister Mykola Azarov says. The revenue from the sale of the aircraft will be around $80 billion, he adds.

Azarov did not identify the intended customers for the aircraft, but says the deal “will allow us to take leading position in the international transport of bulky cargo for a few decades”.

Asset Image

Rex Features

Flightglobal's Ascend Online Fleets database records 31 An-124s in current active use with six operators, including Antonov Airlines and Volga-Dnepr Airlines.

The agreement made no mention of the troubled An-70 propfan tactical transport programme. The Russian air force last year complained to Antonov about the slow progress of the aircraft’s trials, and said it was preparing contingency plans for pulling out of the programme.
http://www.flightglobal.com

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