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 Sonars

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Alloudi
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MessageSujet: Re: Sonars   Ven 2 Avr 2010 - 18:17

c est le deuxieme sonar remorqué que les francais perdent si je me rapelle bien

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Fremo
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MessageSujet: Re: Sonars   Ven 2 Avr 2010 - 18:24

Alloudi a écrit:
c est le deuxieme sonar remorqué que les francais perdent si je me rapelle bien
DSBX1 de la De grasse, mais celui là a était perdu dans les eaux profonde dans le golf de gascogne je crois, la pression était-elle, que le poisson à surement été ecrasé ...

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MAATAWI
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MessageSujet: Re: Sonars   Ven 2 Avr 2010 - 18:32

Dit Fremo La perte d’un tel équipement, dont les spécifications techniques précises sont confidentielles, comporte elle un risque potentiel en matière de sécurité ?

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Fremo
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MessageSujet: Re: Sonars   Ven 2 Avr 2010 - 18:39

MAATAWI a écrit:
Dit Fremo La perte d’un tel équipement, dont les spécifications techniques précises sont confidentielles, comporte elle un risque potentiel en matière de sécurité ?
oui biensur !! mais dans ce cas les risques sont limités qui va tenter de le récupérer dans ces zones ??!!! à moin que c'est une opération d'une partie quelconque ... encor faut attendre les résultats des enquétes ..

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MessageSujet: Re: Sonars   Ven 9 Avr 2010 - 12:37

je comprends pourquoi la DGA n'a donné aucun commentaire à propos de ce sonar ... en fait c'est pas français
Citation :
Sonars : Un poisson perdu dans le golfe de Gascogne


Mise à l'eau d'un sonar remorqué 2087 sur une frégate britannique
crédits : ROYAL NAVY

09/04/2010


Mi-mars, un « poisson » a été perdu au cours d'une campagne d'essais dans le golfe de Gascogne. Au cours de ces tests, un bâtiment civil avait mis à l'eau un corps remorqué devant abriter le nouveau sonar CAPTAS 4249, conçu par Thales et devant équiper les frégates multi-missions (FREMM) italiennes. Selon les informations que nous avons recueillies chez Thales, seule une antenne en céramique a été perdue, aucun équipement électronique ne se trouvant à l'intérieur. « Il n'y a aucun risque de divulgation d'informations sensibles », indique-t-on chez l'électronicien, où l'on précise que l'incident s'est produit lors d'essais constructeur. L'engin, coulant à plusieurs milliers de mètres de profondeur, a sans doute été détruit par la pression de l'eau. Aucun équipement électronique n'étant à l'intérieur, on peut subodorer que les essais concernaient plutôt la mise en oeuvre du poisson.
Pour mémoire, ce type de sonar remorqué est conçu pour abriter un sonar actif à très basse fréquence, capacité complétée par une antenne passive, destinée à l'écoute, qui se trouve soit accrochée au poisson, soit indépendante de ce corps remorqué.
Leader mondial dans ce domaine, Thales a vendu sa nouvelle génération de sonar remorqués à immersion variable (VDS) à la Royal Navy, qui a doté une partie de ses frégates du type 23 d'un sonar 2087. La France a, quant à elle, opté pour le 4229 afin d'équiper ses futures FREMM dédiées à la lutte anti-sous-marine.

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MessageSujet: Re: Sonars   Ven 9 Avr 2010 - 13:27

MAATAWI a écrit:
je crois que le bâtiment porteur est limité en vitesse dès lors que le poisson est à l'eau. Ce du fait de la résistance max du cable, et corollairement du fait des efforts supportés par les coques. C'est pourquoi les F-70 et autres F-67 ont gagné ces sponsons latéraux.
.

C'est exact pour les renfort sur les 3/4 de longueur et aussi une ou plusieurs(je ne suis pas sur) soute a combustile.
J'ai dit une betise ,j'ai regardé dans mes bouquins ce n'est pas une soute a conbustible qui a etait supprimé mais un lest de 100 T dans la cale.... i'm sorry
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MAATAWI
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MessageSujet: Re: Sonars   Jeu 7 Fév 2013 - 16:51

Citation :





Agusta Westland selects Thales to supply FLASH Compact dipping sonars


Aero India, Bangalore, 6th February 2013 – Agusta Westland has selected Thales as the supplier of compact dipping sonars to equip its Lynx light helicopters for export markets.
The latest in Thales’s FLASH range, the FLASH Compact is designed for smaller and lighter helicopters than those already using the FLASH sonar. The FLASH Compact sonar features an optimised, lightweight architecture as well as a fully electric reeling machine so that small helicopters can deploy the best-in-class, high-performance sonar system for anti-submarine warfare missions.
“We are very proud that Agusta Westland has chosen us as the supplier for their Lynx helicopters, further consolidating a partnership that dates back more than 10 years on the NH90 programme,” said Benoit Plantier, Managing Director of Thales Underwater Systems. “This contract confirms Thales’s expertise in anti-submarine warfare and also marks the first success for our new FLASH Compact sonar” he added.
The new contract also demonstrates Thales’s ability to innovate by developing a more integrated system while meeting the weight and size constraints of smaller helicopters. Combined with a sonobuoy processing system, the FLASH Compact sonar brings smaller helicopters a full and very effective sonar suite.
In extending its FLASH range, Thales is also building on the success achieved with dipping sonars already installed on helicopters in service with navies in France (NH90 NFH), the United Kingdom (Merlin EH101), Norway (NH90), the United States (MH60-R), Sweden (NH90) and the United Arab Emirates (Cougar). This contract strengthens the Group’s position as a leader in underwater Warfare.
thalesgroup

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MessageSujet: Re: Sonars   Mar 1 Sep 2015 - 16:26

AN/AQS-20A Minehunting Sonar


Citation :
COMMON PLATFORM, UNCOMMON PERFORMANCE

The U.S. Navy's standard for mine hunting, the AN/AQS-20A is an advanced minehunting sonar system that has been designated as the minehunting sonar for the Littoral Combat Ship's (LCS) mine countermeasure mission package.

The AN/AQS-20A incorporates five separate sonars in a compact, lightweight and hydro-dynamically stable towed body. It uses state-of-the-art imaging sonars, signal processing and computer algorithms to provide real-time, computer-aided detection and classification against the full spectrum of threat mines. The AN/AQS-20A automatically localizes mine-like objects and provides the operator with a visual image and a contact data list. All mission data is recorded for post-mission analysis.

REDUCING RISK THROUGH OPERATIONS CONSOLIDATION, AGILITY

The AN/AQS-20A's computer processing power and advanced signal processing, coupled with its portability, reduces the amount of time required to search an area while significantly increasing search-rate agility. By reducing the size of the platform and the number of crew required to deploy the system, the AN/AQS-20A safely and efficiently consolidates expansive mine-sweeping operations that previously required a large warfare ship manned by more than 80 crew members.

This low-risk approach gives the fleet an organic mine countermeasures capability in the near term that meets all Navy requirements. The AN/AQS-20A towed body satisfies the requirements of three platforms through common hardware, software and interfaces; common integrated logistics support; and modular operational configurations. The AN/AQS-20A has been extensively tested and operated from unmanned, underwater vehicles such as the AN/WLD-1 and is the only minehunting sonar sensor developed, tested and certified for Remote Multi Mission Vehicle (RMMV) deployment. It is the most advanced and capable mine warfare sensor system, fully integrated with and effectively operated from the RMMV, now successfully deployed from the LCS 2.

OPERATIONAL MODES

The combination of sidescan, forward-looking and gapfiller sonars enables the AN/AQS-20A to detect and classify mine-like objects from the seafloor to the near surface in a single pass. The system also has an electro-optics identification capability that delivers high-definition images of bottom mines using Streak Tube Imaging Laser (STIL) technology. The STIL technology provides the operator with both range and contrast data that combines to form a 3-D image during post-mission analysis to aid in mine identification.

Four modes of operation are provided:

Single Pass Shallow (SPS) Mode — Bottom and moored mine coverage in a single pass
Single Pass Deep (SPD) Mode — Moored mine coverage in deep water
Volume Mine (VOL) Mode — Volume mine coverage at four times the area search rate
Identification (ID SPS) Mode — Bottom and moored mine coverage in a single pass plus optical imaging of bottom mines
These modes enable the AN/AQS-20A to give timely and accurate information on the location and position of mines to support neutralization by systems such as the Airborne Mine Neutralization System (AMNS).
Source :http://www.raytheon.com/capabilities/products/minehunting/

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