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 Barge de débarquement

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Alloudi
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MessageSujet: Barge de débarquement   Lun 30 Jan 2012 - 20:07

EDA-R (Engin de débarquement amphibie rapide)


Citation :
A servi dans Pavillon de la marine française Marine nationale française
Commanditaire Délégation générale pour l'armement
Lancement juin 2011


Caractéristiques techniques

Type Embarcation de débarquement
Longueur 30 mètres
Maître-bau 12,8 mètres
Tirant d'eau 2,5 mètres (transit)
0,6 mètres (débarquement)
Propulsion 4 x moteurs Diesel MTU 12V2000 M92, 1220 kW
4 x hydrojets[/b] Wärtsilä1
Puissance 5 MW
Vitesse 30 nœuds ; 20 nœuds à pleine charge


Caractéristiques militaires

Rayon d'action 1 000 miles à 15 nœuds


Autres caractéristiques

Équipage 4 hommes
Chantier naval Socarenam (Saint-Malo)


Citation :
Caractéristiques[modifier]

L'engin de débarquement amphibie rapide se compose de deux coques et d'une plateforme de chargement centrale de 23 mètres de long sur 6,9 mètres de large. Quatre vérins hydrauliques5 permettent à cette plateforme de type Ro-Ro (chargeant et déchargeant sa cargaison par l'avant ou l'arrière, contrairement aux CTM et CDIC) de monter (en transit) ou descendre (en débarquement). Opérable depuis les BPC de classe Mistral ou sur TCD de classe Foudre de la Marine nationale française, il peut embarquer une charge de 80 tonnes6, soit 1 chars de combat Leclerc, ou 2 Véhicule blindé de combat d'infanterie ou encore 6 véhicules de transport de troupes VAB.

La combinaison catamaran et fond plat permet à la fois de bonnes performances, sans surmotoriser, une bonne tenue à la mer en navigation courante et un tirant d'eau très réduit en mode plageage. La construction en aluminium permet une importante réduction de poids et une maintenance facilité par l'absence de corrosion.

Les portes rampes permettent de débarquer sur des plages d'un gradient supérieur à 2%7 ou des quais d'une hauteur inférieur a 1 m, elle permettent ainsi des transfert Ro-Ro de porte à porte. Les conditions de transport des véhicules sont compatibles avec les standards OTAN même par mer agitée, comme l'a prouvé sa traversée du détroit de Gibraltar.

Le prototype, équipé de 4 moteurs MTU de 1 200 kW, effectue le 6 décembre 2008 à Saint-Mandrier-sur-Mer des essais de plageage par petit fond et mer formée et d'entraînement de l'équipage à pleine charge (110 tonnes). D'autres essais de manœuvrabilité, de vitesse et de plageage ont lieu a la mi-décembre 2008 en rade de Toulon au profit de la Marine nationale et de la Délégation générale pour l'Armement. Des essais de débarquement de véhicules (un camion militaire et deux 4x4, soit 34 tonnes de fret) ont lieu le 28 janvier 2009.

Des tests d'enradiage ont eu lieu sur le Mistral le 16 février 2009. L'enradiage s'est fait dans les deux sens.

La version du L-Cat acceptée par la Délégation générale pour l'armement dans le cadre de l'appel d'offre EDA, désormais appelé EDA-R, est équipée des moteurs du prototype, elle dispose de divers aménagement spécifique a la Marine Nationale qui grèvent la charge utile de fret, désormais fixée autour de 80t. Le transit s'effectura à 18 nœuds à pleine charge et 25 nœuds à vide. Elle dispose de plus d'espace pour l'équipage et l'équipement, d'un blindage, d'affut pour les armes de bord - deux 12.7mm et deux 7.62mm -, et de systèmes transmission militaire. La charge utile restante est de 80t en mode catamran et de 100t en mode chaland8. Rebaptisé Engin de Débarquement Amphibie Rapide, le L-Cat est commandé à huit exemplaires (dont quatre ferme) par la Marine nationale française pour un montant de 125 millions d'euros dans le cadre du Plan de relance de l'économie française2.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Engin_de_d%C3%A9barquement_amphibie_rapide









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Dernière édition par Alloudi le Lun 30 Jan 2012 - 20:14, édité 1 fois
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MessageSujet: Re: Barge de débarquement   Lun 30 Jan 2012 - 20:09

Combat Boat 90


Citation :
Constructeurs: Dockstavarvet , Gotlandsvarvet
Opérateurs: Marine suédoise , la Marine royale norvégienne , Marine mexicaine , la Marine malaisienne , l'Armée brésilienne
Précédé par: TPBS 200
En commission: 1991
Terminé: 250-300


Caractéristiques générales

Déplacement: 13,000 kg (£ 28,660) vide, 15,300 kg (£ 33,730) standard, 20.500 kg (£ 45,190) à pleine charge
Longueur: 15,9 m (52 ​​') l'ensemble
14.9 (48 ') de flottaison
Largeur: 3,8 m (12'6 ")
Tirant d'eau: 0,8 m (2'8 ")
Propulsion: 2 x 625 ch Scania V8 DSI14 Diesel , 2 x Kamewa FF jets d'eau
Vitesse: 40 noeuds (74 km / h)
Gamme: 240 NM (440 km) à 20 noeuds (37 km / h)
Complément: 3 (deux officiers et un ingénieur)
Jusqu'à 21 unités amphibies avec équipement complet
Armement: 3 × Browning M2HB mitrailleuses
1 x lanceur de grenades Mk 19
4 mines navales ou 6 grenades

http://en.wikipedia.org/wiki/CB90_class_fast_assault_craft








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MessageSujet: Re: Barge de débarquement   Lun 30 Jan 2012 - 20:11

Jurmo class landing craft (M-12)


Citation :
Class overview

Name: Jurmo
Preceded by: Uisko class landing craft
Succeeded by: none


General characteristics

Type: landing craft, personnel
Displacement: 14 tons
Length: 14.2 m
Beam: 3.65 m
Draught: less than 1 m
Installed power: 2 x 331kW
Propulsion: Two Diesel 331 kW combined with waterjets
Speed: 37 knots
30 knots (full load)
Range: 180 nm
Troops: 20
Crew: 2
Armament: 1× 12.7 mm NSV machine gun or
1× 40 mm grenade machine gun or
1× 120 mm NEMO mortar
Armour: Kevlar lining


Citation :
History

The Jurmo was the result of modernisation in the Finnish Navy in the late 90's. It was designed to replace the existing Uisko class landing craft. Its main purpose is landing and transportation operations for the Finnish Coastal Jaegers in all weather conditions. It has good maneuverability and can come to a full stop in only one ship length from top speed. Low draft makes it suitable for amphibious assault even in shallow waters.

The Jurmo can transport 3 tons of cargo or 22 men.

The Jurmo is currently being evaluated by the German and Greek navies, and a number of the slightly larger and more powerful M14 version will also be delivered to the Royal Malaysian Police.[1]


http://en.wikipedia.org/wiki/Jurmo_class_landing_craft













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MessageSujet: Re: Barge de débarquement   Mar 31 Jan 2012 - 0:15

tres interessant Alloudi merci study on decouvre qu´il y´a d´autres concepts de debarquements plus pratiques,plus rapides et surtout plus economiques.
avec 4 L-Cat + 4 Jurno ou CB90 tu peux prendre une plage,le tout <200M$

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MessageSujet: Re: Barge de débarquement   Lun 12 Oct 2015 - 20:01

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MessageSujet: Re: Barge de débarquement   Sam 24 Oct 2015 - 15:11

Citation :
Textron Systems Unveiled its Advanced Amphibious Craft for US Army MSV(L) and US Navy SC(X)R

AUSA 2015 (Association of the US Army annual convention) may be an army event (which our affiliate website Army Recognition was covering) an eminently naval product was showcased for the first time, at the Textron Systems booth: The Advanced Amphibious Craft.  

AUSA 2015 (Association of the US Army annual convention) may be an army event (which our affiliate website Army Recognition was covering) an eminently naval product was showcased for the first time, at the Textron Systems booth: The Advanced Amphibious Craft.


CGI of Textron's Advanced Amphibious Craft AAC on display during AUSA 2015

Textron representatives at AUSA 2015 told Navy Recognition that a configuration of the Advanced Amphibious Craft is their answer to the US Army request for proposal (RFP) for the Maneuver Support Vessel Light, MSV(L), program intended to replace the LCM-8 "Mike" landing craft. Textron is also planning to use a different variant of the Advanced Amphibious Craft to answer a future US Navy requirement: The Surface Connector X Replacement (SC(X)R) acquisition program for the replacement of 1960 era Landing Craft Utility (LCU). The US Navy is planning for a replacement of its ageing LCU by 2022 while the US Army decision on MSV(L) is expected to happen by year end or by early 2016.

The Advanced Amphibious Craft scale model on display at AUSA 2015 was representative of what is being proposed for the US Army MSV(L) requirement. We were explained that in this configuration, Textron's new landing craft project fits in a US Navy LHD or LPD but takes up two LCAC spaces. Navy Recognition understands that the configuration in the works for the future US Navy SC(X)R requirement would be different and smaller.


PHOTOS:
 
Pictures: Textron Systems Advanced Amphibious Craft AAC scale model at AUSA 2015

Textron's Advanced Amphibious Craft features a Roll-On/Roll-Off design with a folding ramp at the stern and a scissor type ramp at the bow. The bow ramp makes the craft compatible for both beaching and in port operations. Textron representatives would not comment on specification, performance and propulsion. According to the model, the craft is fitted with two water jets at the stern. Navy Recognition believes the Advanced Amphibious Craft may be a surface effect ship fitted with a catamaran hull combined with some lift fans: According to the model, the bow of the vessel features some kind of cushions similar to the Norwegian Skjold class coastal corvette.

The only comment a Textron Systems representative was willing to make regarding the Advanced Amphibious Craft expected performance was "We envision it will be able to operate well in the open seas" and the expected endurance was 12 to 15 days.

http://www.navyrecognition.com/index.php?option=com_content&task=view&id=3185
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MessageSujet: Re: Barge de débarquement   Ven 30 Oct 2015 - 13:53


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MessageSujet: Re: Barge de débarquement   Jeu 5 Nov 2015 - 22:15

Citation :
NATO Maritime Command

TRIDENT JUNCTURE Exercise-TJ15-TROIA-DV Day-Amphibious assault from UK LCVP from HMS BULWARK with 2 WILDCAT helicopters from HMS OCEAN - 05 NOV 2015 - Photo by WO ARTIGUES (HQ MARCOM).



PHOTOS:
 
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MessageSujet: Re: Barge de débarquement   Sam 10 Juin 2017 - 11:34

Citation :
10.06.2017


Des noms d'insectes pour les sept futurs chalands multi-missions




Les noms de sept chalands multi-missions, premiers bâtiments à propulsion hybride avec batteries en service dans la marine nationale, ont été attribués.



La réception du premier exemplaire est prévue fin 2017. À l’issue d’une période d’utilisation opérationnelle de trois mois, le lancement de la série sera confirmé, en vue de livraisons en 2019 et 2020. Deux unités seront affectées à Toulon et deux autres à Brest, une à Cherbourg et la sixième à Saint-Mandrier au Pôle écoles méditerranée (PEM). Le marché prévoyait deux unités en option pour opérer outre-mer, aux Antilles et en Nouvelle-Calédonie. Pour l'heure, seul le CMM de Fort-de-France a été nommé.

Construits par les sociétés H2X (La Ciotat) et Cegelec Défense et Naval Sud-Est (Toulon), les CMM navigueront dans les rades ou à proximité des côtes des bases navales. Ils réaliseront des missions variées : travaux sous-marins, transport de matériel, lutte anti-pollution, formation des plongeurs.

http://lignesdedefense.blogs.ouest-france.fr/archive/2017/06/07/chalands-multi-mission-18191.html
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MessageSujet: Re: Barge de débarquement   Mar 12 Déc 2017 - 16:25

Citation :
Cantiere Navale Vittoria unveils details of new Italian Navy LCMs

Luca Peruzzi - Jane's Navy International

12 December 2017


Cantiere Navale Vittoria’s LC23 LCMs will equip the Italian Navy’s new LHD, which enters service in 2022.
Source: Cantiere Navale Vittoria



Italian shipbuilder Cantiere Navale Vittoria is building four new LC23-class mechanised landing craft (LCMs) for the Italian Navy.

The four craft, designed to equip the service’s new landing helicopter dock (LHD), are being built under a contract awarded by Fincantieri in the first quarter of 2017. The new LHD is scheduled to enter service in 2022.

Construction on the first LC23 has already begun at Cantiere Navale Vittoria’s yard in Adria, near Rovigo. Under current planning the first landing craft utility (LCU) will be delivered in the second half of 2018, with all four units to be completed by 2021.

With an overall length of 23.8 m and a beam of 6.6 m, the roll-on/roll-off LC23 is capable of transporting a maximum load of 65 tonnes (one Italian Army Ariete main battle tank [MBT]) at a top speed of 13.5 kt. Alternatively, it can transport a maximum of five Lince light multirole vehicles or 300 soldiers.

The LC23 LCM will be capable of reaching top speeds of 22 kt (at light displacement) or 16 kt (with a 30-tonne load). It has a 200 n mile range at 14 kt. As an alternative to one Ariete MBT, the new craft will be capable of transporting two AAV-7 assault amphibious vehicles or two M109A2 self-propelled howitzers, one Centauro armoured vehicle or one Freccia armoured infantry fighting vehicle.

Maximum displacement is 155 tonnes (including a maximum 65-tonne payload).

The LC23 features a steel hull and aluminium steering station superstructures with ballistic protection. It is equipped with a stern gate for loading and unloading vehicles onto landing craft within the well dock (up to a maximum limit of 30 tonnes for the transfer of vehicles in this configuration).

Based on requirements set by the Italian Navy for LHD well-deck operation limits, Cantiere Navale Vittoria’s LCM design features a propulsion system based on two 1213 kW rated MAN D2862 LE 453 diesel engines each connected through ZF3055 transmissions to fixed pitch propellers.
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