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 Armée Indienne / Indian Armed Forces

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jf16
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Jeu 14 Aoû 2014 - 16:40

Citation :
Une frégate indienne privée d’une partie de ses équipements en raison du conflit à Gaza

Par Rédacteur en chef.
Publié le 14 août 2014, dernière mise à jour le 14 août 2014.

Le bombardement par Israël de la bande de Gaza a des conséquences assez inattendues pour la marine indienne. Le conflit, combiné avec la défaillance de l’organisme indien de recherche, a conduit au retard de l’installation d’un système de missiles à bord du destroyer INS Kolkata, un navire dont l’admission au service actif reste cependant programmé pour ce samedi en présence du premier ministre Narendra Modi.

Cette affaire illustre la manière dont des conflits étrangers peuvent affecter l’Inde, en particulier son niveau de préparation militaire : l’armée et la marine indiennes sont très dépendantes des importations et des savoir-faire étrangers.

L’admission au service actif signifie normalement qu’il est opérationnel, prêt à accomplir ses missions. Mais l’INS Kolkata est privé de son système de défense anti-aérienne et de son sonar actif remorqué, un des 2 moyens qui lui permettent de détecter les sous-marins, ont reconnu ce jeudi des officiers de haut-rang.

« Nous sommes inquiets, » a déclaré le vice-amiral A.V. Subhedar, responsable de la construction et des achats de navires. « Mais nous pensons que le missile sera disponible sous peu : les lanceurs sont prêts. »

Le système de défense anti-aérienne devait être développé conjointement par la Defence Research and Development Organisation (DRDO) indienne et par Israel Aircraft Industries selon un accord signé en 2006.

Le contre-amiral A.B. Singh, adjoint au chef d’état-major, a expliqué que le système de lancement du missile Barak NG (pour nouvelle génération) était prêt, mais qu’il ne pourrait être installé à bord du destroyer qu’après que le missile ait été testé en Israël.

Un précédent essai, en février, a échoué « parce qu’il y a eu des oscillations, tous les paramètres n’ont pas été respectés. »

Un essai complet du missile — au cours duquel il sera lancé depuis un lanceur et devra abattre un missile attaquant — ne devrait avoir lieu que vers la fin septembre.

L’essai a été retardé à cause des bombardements israéliens sur la bande de Gaza. De nombreuses compagnies aériennes avaient annulé leurs vols vers Tel Aviv — des roquettes lancées par le Hamas étaient tombées à proximité de l’aéroport — jusqu’à ce qu’un cessez-le-feu fragile n’intervienne cette semaine.

Le destroyer INS Kolkata, d’un déplacement de 6.800 t, est la tête de série du Projet 15A. 2 autres sont en construction : le Kochi et le Chennai.

Baptisé un “destroyer furtif”, le Kolkata était attendu pour 2010. Il a déjà 4 ans de retard, mais, malgré ce retard, le DRDO n’est pas parvenu à terminer à temps le système de missiles d’une portée de 70 km. Le Barak NG est supposé être le bouclier anti-aérien non seulement de l’INS Kolkata mais aussi de toute la force qu’il protège, dont un porte-avions.

Le Kolkata est aussi le “navire d’essai” pour une autre classe de 4 navires, baptisée le Projet 15B. Ces 4 navires doivent recevoir de nouveaux systèmes, dont la plupart sont développés en Inde, mais l’absence du Barak NG et du sonar actif remorqué peut limiter le rôle de ces navires.

Un autre conflit à l’étranger — la crise en Ukraine — pourrait avoir des conséquences sur le Kolkata : ses moteurs — des turbines à gaz fabriquées par l’usine Zorya en Ukraine — doivent aussi constituer le principal système de propulsion du Projet 15B.

La crise en Ukraine ne devrait pas avoir de conséquences immédiates. Mais la marine indienne est à la recherche d’autres fournisseurs pour les pièces détachées des navires en construction.

Le 23 aout, la marine indienne doit mettre en service un 2è navire, le Kamorta. Caractéristique unique : le Kamorta est une corvette de lutte anti-sous-marine, dont 90% des équipements ont été conçus en Inde.

Mais le Kamorta, comme le Kolkata, ne sera pour l’instant équipé de son sonar actif remorqué. En d’autres termes, la plateforme ASM n’aura pas de senseur de détection de sous-marin.

Le mois dernier, le ministre de la défense Arun Jaitley a annoncé au Parlement qu’il avait retenu une compagnie allemande, Atlas Electronik, pour fournir le sonar actif remorqué, non seulement pour le Kamorta, mais pour tous les navires de 1er rang. La DRDO cherche aussi à développer son propre sonar actif remorqué.

Référence :
Calcutta Telegraph (Inde)

http://www.corlobe.tk/spip.php?article35722  
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annabi
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Ven 15 Aoû 2014 - 0:08

The INS Kolkata

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annabi
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Lun 18 Aoû 2014 - 23:49

Citation :
L’Inde achète trois A-50 à la Russie




L’armée indienne prévoit de commander trois avions A-50, de type Airborne Early Warning and Control (AEW&C), selon l’agence russe Itar-Tass qui a dévoilé cette information. 
En 2003, l’Inde avait déjà acheté trois A-50. Le contrat avait été honoré au cours des sept années suivantes. Ce nouveau contrat viendrait donc accroître la capacité de cette flotte indienne. Même si le contrat n’est pas encore signé et que des négociations sont encore en cours entre les deux entités, la finalisation de cette commande ne fait donc guère de doute.
Selon cette même source, ces nouveaux aéronefs doivent être délivrés dans la même configuration que les trois appareils précédents. La conception du A-50 repose sur l’Iliouchine Il-76MD qui a été mis en service en 1989. Véritable tour de contrôle,  ces Awacs russes semblent ainsi avoir obtenu pleine satisfaction des militaires indiens. Cette coopération russo-indienne incut également des clauses de formation et de maintenance sur les appareils russes.

http://www.operationnels.com/2014/08/18/linde-achete-deux-a-50-a-la-russie/
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Mer 20 Aoû 2014 - 21:51

Citation :
NDTV Exclusive: This is INS Arihant, First Made-in-India Nuclear Submarine



The INS Arihant, country's first made-at-home nuclear submarine is being built in top secret conditions at Visakhapatnam in Andhra Pradesh.

NDTV's Science Editor Pallava Bagla has accessed the first images of the 6,000-tonne vessel, the first of a class of three nuclear-powered ballistic missile submarines with a displacement of 6,000 tonnes. She is designed to carry four nuclear-tipped submarine-launched ballistic missiles called the K-4 which have a range of 3,500 kilometres or a dozen Bo 5 missiles which can strike targets about 700 kilometres away.

The heart of the Arihant is its nuclear reactor, an Indian designed-and-built 83MW pressurized water reactor. The Arihant still faces its biggest trial - the test launch of a ballistic missile while submerged. It is only once that happens that the Arihant will be battle-worthy.

When the submarine is declared fighting-fit, India will become one of only six countries in the world with the knowledge of designing, engineering and operating a nuclear submarine.

Nuclear submarines are the ultimate stealth weapon. Highly mobile and technically capable of remaining underwater for months if required, a ballistic missile submarine effectively gives a nuclear power like India the ability to keep shifting a mobile nuclear base which needs to be prepared to strike after authorized launch codes are transmitted from the country's nuclear command. Detecting nuclear submarines underwater has become a finely calibrated art practiced by the superpowers through decades of the Cold War. The more quiet a nuclear submarine, the more stealthy it is.
India presently operates another nuclear submarine, the INS Chakra, a nuclear attack submarine of the Akula-2 class from Russia. The Chakra does not carry nuclear weapons but would likely be deployed with the Arihant during its pre-commissioning trials to protect this key nuclear asset.

Like other key strategic weapons systems, the INS Arihant is being developed under the aegis of the Defence Research and Development Organization (DRDO), which is accountable to the Defence Ministry. Prime Minister Narendra Modi visited the agency in Delhi today and said, "At least five DRDO labs should be identified exclusively for innovation with young scientists up to the age of 35 years. They should be managed by leaders also in the same age group". (Also read: PM Modi at DRDO Flays 'Chalta Hai' Attitude)

"DRDO is becoming hollow at the bottom," says Dr Avinash Chander, the agency's chief. He said he can induct only about 70 fresh scientists every year instead of the nearly 300 recruits it used to add annually till recently.
Story First Published: August 20, 2014 16:47 IST

http://www.ndtv.com/article/india/ndtv-exclusive-this-is-ins-arihant-first-made-in-india-nuclear-submarine-578949?curl=1408551277

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Sam 23 Aoû 2014 - 21:03

Citation :
INS Kamorta, India's first indigenously built anti-submarine warship, inducted

http://indiatoday.intoday.in/story/ins-kamorta-commissioning-arun-jaitley/1/378567.html
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Dim 24 Aoû 2014 - 20:36

Citation :
Ministry of defence reconsidering blacklisting policy

http://www.business-standard.com/article/economy-policy/ministry-of-defence-reconsidering-blacklisting-policy-114082300765_1.html
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Ven 29 Aoû 2014 - 17:45

Citation :
Aviadarts 2015: l'Inde confirme sa participation  



LIPETSK, 29 août - RIA Novosti


L'Inde a confirmé vendredi sa participation à la 2e édition du tournoi international de tir en avion et en hélicoptère Aviadarts qui se tiendra en Russie en 2015, a déclaré vendredi à Lipetsk le chef adjoint d'Etat-major de l'Armée de l'air russe Alexandre Liapkine.

"Un nouveau concours de tir en avion aura lieu en 2015. Un équipage indien y prendra part. La Chine et la Biélorussie ont participé à l'édition de cette année", a indiqué le général Liapkine au terme de la cérémonie d'ouverture des premiers exercices aériens russo-indiens AviaIndra-2014 .

Un militaire indien de haut rang, Ajay Rathore, a confirmé cette information.

Le premier tournoi international de tir en avion et en hélicoptère Aviadarts s'est tenu du 22 au 28 juillet derniers dans les régions russes de Voronej et de Lipetsk. 34 équipages russes, deux équipages chinois et deux biélorusses ont pris part aux compétitions. Les attachés militaires de plusieurs pays dont l'Inde, le Pakistan, l'Egypte et le Brésil ont suivi le déroulement du tournoi.

Pendant le tournoi Aviadarts, l'aviation doit détruire des cibles terrestres en utilisant des roquettes, des mitrailleuses et des canons embarqués, et surmonter la défense antiaérienne, qui est représentée par les systèmes Pantsir-S1 et les missiles polyvalents Kornet-EM.

http://fr.ria.ru/defense/20140829/202289060.html
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Dim 31 Aoû 2014 - 19:31

Citation :
Vers un nouveau retard de livraison des sous-marins Scorpène Indiens ?

DCNS n’aurait pas livré à temps certains équipements


Par Rédacteur en chef.
Publié le 30 août 2014, dernière mise à jour le 30 août 2014.

Après la perte de 2 sous-marins en moins d’un an et un processus d’acquisition de nouveaux sous-marins au point mort, la marine indienne plaçait tous ses espoirs dans la construction de 6 sous-marins Scorpène, dans le cadre d’un transfert de technologies avec DCNS. Le projet est sur le point de connaître un nouveau revers conduisant à un 4è report consécutif de la livraison des sous-marins.

Le chantier naval indien Mazagon Dock Limited (MDL), qui construit les sous-marins avec l’assistance de DCNS, a déclaré que des éléments d’une importance critique devant être fournis par DCNS, n’ont pas été livrés alors que la date prévue est dépassée. Fait aggravant : les pièces attendues concernent toutes les sections du sous-marin, et leur absence devrait affecter l’avancement de la construction.

Le calendrier de livraison actuel a été fixé en novembre 2012 et les commandes de ces pièces ont été faites selon ce calendrier. Il prévoit que l’admission au service actif du 1er sous-marin doit avoir lieu en septembre 2016 et que les 5 autres doivent suivre avec un intervalle de 9 mois. C’est ce calendrier qui est maintenant remis en cause.

De son côté, MDL a terminé la construction des 6 coques et a fait des progrès dans l’équipement du 1er.

Le contre-amiral Rahul Shrawat, directeur de MDL a indiqué : « Au départ, ce projet a été retardé parce que des équipements devant être achetés par MDL ne l’avaient pas été à temps. A la suite d’une revue du projet, ce matériel a été acheté. Parmi ces équipements, certains sont arrivés, d’autres n’ont pas été livré alors que la date prévue est dépassée. Je suis forcé d’absorber les retards et, dans certains cas, je défais ce que j’ai fait parce que les pièces n’ont pas été livrées. » Il ajoute que le ministère de la défense a été informé de ce problème et DCNS a été pressée de livrer. « Si les livraisons de ces pièces interviennent aujourd’hui, je peux encore livrer le sous-marin à temps, » a-t-il expliqué. Interrogé sur l’éventualité d’une révision du calendrier de livraison, sa réponse a été : « je ne peux faire aucun commentaire tant que les pièces n’ont pas été livrées. »

Le premier des Scorpène serait prêt à être lancé en septembre 2015. Après un an d’essais, impliquant tous les systèmes dont des lancements d’armes, il devrait être prêt pour l’admission au service, soit en septembre 2016. « Les travaux se poursuivent 24 heures sur 24, 7 jours sur 7 sur le chantier, et nous sommes très motivés. Je croise les doigts, » a-t-il ajouté.

Cette semaine, le ministre indien de la défense Arun Jaitley a visité le chantier. Il n’a fait aucun commentaire sur la situation. Des sources haut placées ont confirmé qu’elles étaient informées sur le sujet et qu’elles agissaient.

India Today a contacté DCNS à Paris pour obtenir des explications sur ce retards. Ses emails sont restés sans réponse. Elle a été informée que les hauts responsables de DCNS étaient « en voyage ».
La construction des sous-marins n’est pas le seul problème
Alors que la construction des sous-marins est affectée par des retards, ce n’est pas le seul problème que rencontre le projet.

La marine indienne souhaite équiper ces sous-marins de la torpille Black Shark. Pourtant, aucun contrat n’a été conclu à ce jour. Ce blocage est la conséquence d’une escroquerie dans un autre contrat, pour la livraison d’hélicoptères. La torpille Black Shark est fabriquée par WASS, une filiale du groupe Finmeccanica, constructeur des hélicoptères en question. Ce n’est qu’au début de cette semaine que le ministère de la défense a finalement débloqué le contrat, mais il n’a pas encore été officiellement attribué.

La marine indienne souhaite aussi équiper les 5è et 6è Scorpène d’une propulsion anaérobie, qui permet au sous-marin de rester plus longtemps en plongée. C’est la Defence Research and Development Organisation (DRDO) qui a été chargée des recherches et de la fabrication, et la marine indienne reste dans l’incertitude. Des sources de la DRDO ont expliqué que « c’est un système de très haute technologie et un véritable défi. Nous y travaillons et nous espérons pouvoir respecter l’échéance fixée par la marine. »

Référence :
India Today

http://www.corlobe.tk/spip.php?article35831  
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MAATAWI
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Mar 2 Sep 2014 - 16:01

Citation :
MoD Grounds Rs 6,000-crore Global Chopper Tender

NEW DELHI: Taking cue from Prime Minister Narendra Modi’s Independence Day “Make in India” call, the Defence Acquisition Council (DAC) headed by Defence Minister Arun Jaitley on Friday scrapped the global tender for Rs 6,000-crore Light Utility Helicopters(LUH). The decision is aimed at giving an opportunity to Indian private sector to collaborate with the foreign firms and produce the choppers within the country.

The DAC also cleared defence purchases worth Rs 20,000 crore, including the mid-life upgrade of the aging fleet of submarines for Rs 4,800 crore and procurement of 118 Arjun Mk II tanks for Rs 6,600 crore.

Sources said the DAC decided that Indian industry will be given an opportunity to produce around 400 LUH helicopters for the use of three Services to move troops and equipment to high altitude locations like Siachen. The helicopters are meant to replace the ageing Cheetah and Chetak fleet.

The move is also in line with the NDA Government’s decision to open up the defence sector by allowing 49 per cent Foreign Direct Investment. “The acquisition will now be placed in ‘buy and make India’ category. It is likely to generate business worth Rs 40,000 crore to the Indian industry,” sources said, adding that the DAC-approved proposals will now be placed before the Cabinet Committee on Security (CCS) after approval from the Ministry of Finance .

The MoD’s proposal to procure 197 LUH helicopters was embroiled in controversy after allegation of wrongdoings in the trial process. The proposal has been hanging fire for the last 11 years and tenders were cancelled at least twice in the past. In a major push to clear the logjam in big ticket defence purchases,the DAC approved the purchase of 22 Apache attack helicopters and 15 Chinook heavy lift helicopters for the IAF from the US.

These two deals combined together are expected to cost $2.5 billion and will become the first major defence deals of the NDA Government.

The DAC also cleared a proposal to procure 16 multi-role helicopters for the Navy. The deal was hit by the earlier decision of the MoD to blacklist Finmeccanica Group. But the bid will now be open as the government gave a breather allowing the Italian company to participate in the existing contracts. Finmeccanica’s subsidiary NH Industries is competing with Sikorsky.

The DAC also gave a major push to Navy’s submarine refit programme by approving the proposal worth Rs 4,800 crore for four German and two Russian submarines.
http://www.newindianexpress.com

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Sam 6 Sep 2014 - 12:40

Peut être un petit espoir pour notre ami charly Very Happy

Citation :


Indian Air Force unhappy at progress of PAK-FA fifth-gen fighter

Rahul Bedi, New Delhi - IHS Jane's Defence Weekly
04 September 2014
 



The fifth flying Sukhoi T-50 PAK-FA prototype (side number '055') caught fire on 10 June after landing. Source: UAC
The Indian Air Force (IAF) has expressed concerns to Russia over technical problems and delays plaguing the USD10.5 billion Fifth Generation Fighter Aircraft (FGFA) programme, which is based on the Russian Air Force's Sukhoi T-50 PAK-FA platform.

Official sources told IHS Jane's that the IAF's primary objections to fighter's preliminary design features included the inadequacy of its AL-41F1 engines, its stealth features and its weapons carriage system.

Differences also emerged over the operational capability of the Byelka active electronically scanned array (AESA) radar. Additional IAF concerns include the overall development cost of the aircraft, its maintainability and safety features, the sources said.

As a result, in recent months the IAF has significantly reduced the number of FGFA aircraft it plans to acquire from around 220 to 130-145. It has also dropped its requirement for 45-50 twin-seat FGFA trainers as Russia had demanded an additional USD1 billion and extended deadlines for their development.

The IAF is also annoyed over Russian reluctance to share design information on the T-50 PAK-FA -officially designated the Perspective Multi-Role Fighter (PMF) by India - despite New Delhi being an equal financial partner in its development costs.

India has so far paid USD295 million towards the preliminary design and considers the programme vital to helping the state-run Aeronautical Development Agency kick-start its indigenous fifth-generation single-seat, twin-engine Advanced Medium Combat Aircraft (AMCA) programme.

Officials claim Russia is unwilling even to share details of a fire that erupted aboard a prototype PAK-FA as it landed at the Zhukovsky test centre near Moscow in June. An IAF technical evaluation team at the site was reportedly not permitted access to the fire-affected platform.

Russian officials, however, have reportedly told the IAF that many of its concerns will be resolved soon. They maintain that the prototype PAK-FA's NPO Saturn AL-41FI engine is a temporary solution, meant only for the duration of flight-testing, and that a replacement power pack is under development. Similarly, the AESA radar's proficiency is being improved alongside other systems.

Another cause for friction between the two sides is the reduced work share of Hindustan Aeronautics Limited (HAL), India's lead development agency in the FGFA joint venture. The amount has gone from around 25% that was negotiated in 2013 to around 13% in recent months.

Under the new arrangement, HAL will only provide the FGFA only with tyres, basic navigation equipment, laser designation pods, heads-up-displays and additional coolant for the radar, official sources said.

"India should not let itself be taken advantage of by the Russians as it is paying half the FGFA's developmental costs," military analyst Air Marshal V K Bhatia (rtd) said.

But he also cautioned HAL against "over-reach" in the FGFA's development as its intrinsic technological capabilities were "severely limited".

The IAF and HAL declined to comment officially.

ANALYSIS
Senior IAF officers believe that although series production of PAK-FA by Russia's United Aircraft Corporation could begin by 2016-17, production by HAL would only start in 2020-21.

This is primarily due to delays in developing various systems the IAF is insisting on, such as the replacement engine and better AESA radar.

After returning from Moscow in August 2012, then Air Chief Marshal N A K Browne declared that the first FGFA prototype would undergo extensive user trials in 2014 at the IAF's Ojhar air base at Nashik, western India, with two subsequent prototypes, incorporating recommended changes, following in 2017 and 2019.

Ojhar air base was also to have been upgraded to create FGFA flight-testing facilities to allow joint research and development on the platform with Russian scientists and technicians. After this, Browne said, the FGFA's design would be confirmed and series production would start at HAL's Ojhar plant.

However, IAF sources told IHS Jane's that this deadline would be missed by several years.


Source
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Sam 6 Sep 2014 - 16:46

C'est bon pour le Rafale tout ça.
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annabi
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Lun 8 Sep 2014 - 15:29

Citation :
Navy's largest patrolling vessel INS Sumitra commissioned

http://articles.economictimes.indiatimes.com/2014-09-04/news/53563550_1_nopv-ins-sumitra-close-in-weapon-system
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Lun 8 Sep 2014 - 19:16

Citation :

L’Inde mécontente de sa coopération avec la Russie pour le développement de l’avion furtif T-50 PAK FAPosté dans Asie-Pacifique, Industrie, Russie par Laurent Lagneau Le 08-09-2014

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Quand, suite aux troubles de l’été 2013, Washington décida de suspendre ses livraisons d’armes à l’Égypte, personne ne s’était demandé de savoir si cela allait avoir un impact sur les contrats à l’exportation en cours de négociation par les industriels américains de l’armement, même si ce cas de figure était particuliers (Le Caire bénéficie d’une aide militaire des États-Unis). Finalement, cette mesure n’empêcha pas les groupes d’outre-Atlantique d’engranger d’importantes commandes… Même chose quand le Congrès vota l’annulation de la vente de 28 F-16 au Pakistan, en 1990…

Cela étant, la décision du président Hollande de suspendre – et non d’annuler – le livraison à la Russie des BPC Mistral peut être interprétée comme un mauvais signal envoyé à des clients potentiels de l’industrie française de l’armement. Des voix se sont même élevées pour exprimer leur inquiétude au sujet de la vente de 126 avions Rafale à l’Inde. Sauf que, par le passé, l’embargo décrété par le général de Gaulle sur les armes française à destination d’Israël n’empêcha nullement l’exportation, par exemple, du Mirage 5 ou du Mirage F1, dans les années qui suivirent. En clair, chaque cas est différent : tout dépend de la relation de confiance établie au plan bilatéral, que ce soit aux niveaux politique, stratégique et diplomatique.

Dans le cas indien, Paris et New Delhi ont lancé un partenariat stratégique en 1998. En outre, l’Inde est une bonne cliente de l’industrie française de l’armement (Mirage 2000, sous-marins scorpènes, missiles). Et cela ne date pas d’hier… Et puis les relations militaires entre les deux pays sont bonnes, avec notamment la tenue régulière d’exercices conjoints (comme Garuda).

S’agissant de la vente des 126 Rafale, les forces aériennes indiennes ont un besoin urgent de ces appareils – leur chef d’état-major l’a dit et répété – pour remplacer leurs MiG-21 qui ont largement fait leur temps (les premiers exemplaires commencent à être retirés du service). Relancer un appel d’offres demanderait trop de temps. Même chose pour les négociations concernant les aspects industriels et les transferts technologiques d’un tel contrat. Et si New Delhi renonçait à l’avion de Dassault, quel appareil serait choisi? L’Eurofighter, qui, visiblement, n’a pas satisfait aux critères de sélection?

Certains ont cependant leur petite idée… Dans une tribune publiée par The New Indian Express, en juillet, un chercheur du Center Policy Research a dit tout le mal qu’il pensait de l’acquisition des Rafale pour mieux plaider la cause du Su-30, du Tejas (un appareil de conception locale) et surtout le SU-50 PAK FA, l’avion dit de 5e génération que Moscou a proposé de produire en collaboration avec New Delhi.

Cette position est identique à celle qu’avait exprimé, il y a à peine un an,  Victor M. Komardin, un responsable de Rosoboronexport, l’agence chargée de l’exportation des équipements militaires russes, dans les colonnes de The Hindu. Les forces aériennes indiennes n’ont pas besoin du Rafale puisque « l’avion de combat de 5e génération développé conjointement par l’Inde et la Russie sera prêt dans les 5 prochaines années », ce qui « éviterait le besoin d’un avion moins capable de quatrième génération », avait-il affirmé.

Dans le même temps, histoire de faire bonne mesure, l’édition indienne de la « Russie d’aujourd’hui », émanation de la Russian daily Rossiyskaya Gazeta, une publication officielle russe, avait développé presque les mêmes arguments. « L’acquisition du Rafale à un coût prohibitif est une extravagance que l’Inde ne peut pas se permettre à un moment où sa croissance économique a atteint un embarrassant 5% et que la roupie est en chute libre », fit-elle valoir.

Le fait est, l’Inde avait l’intention d’acquérir 244 exemplaires du T-50 ou PAK FA ((Fifth Generation Fighter Aircraft – FGFA). Par la suite, cette commande a été ramenée à 144 unités. Seulement, New Delhi a exprimé quelques préoccupations au sujet de ce programme… tout en reprochant à la partie russe de ne pas y répondre.

Les autorités indiennes sont « particulièrement contrariées par le fait que, tout en étant un partenaire à part entière dans le projet FGFA, Moscou n’est pas désireux de partager les détails techniques sur cette prochaine génération d’avion de chasse furtif, sur laquelle la version indienne sera basée », écrit ainsi India Today.

Ainsi, les responsables indiens n’ont pas pu obtenir d’informations sur les raisons d’un récent incendie qui a gravement endommagé un prototype… Et quant à leurs interrogations au sujet de la qualité des moteurs AL-41F1, la sécurité et la fiabilité de l’appareil, elles ne trouvent aucune réponse… En outre, ils estiment que la furtivité de la cellule ne correspond pas aux attentes, de même que les performances du radar à antenne active N036 mis au point par NIIP Tikhomirov.

En outre, aucun pilote indien n’a été autorisé à voir de près l’avion. Dommage quand l’on sait que l’Inde y a investit 295 millions de dollars. Quant aux transferts technologiques, ils se limitent à la portion congrue (13%), Hindustan Aeronautics Limited (LTD) étaint réduit à fournir les pneumatiques et quelques éléments de l’avionique. Ce qui fait dire à India Today que New Delhi n’est pas « considéré comme un partenaire à part entière », sauf pour « en termes de contributions financières ». Et d’ajouter : « Le retard dans la résolution des problèmes techniques fait que l’IAF (Indian Air Force) n’aura pas de chasseur de cinquième génération avant la prochaine décennie ».


Opex360

Le f35 russe ?

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Mar 9 Sep 2014 - 11:16

Nos amis allemand négocient l ef2000 en Inde à prix réduit.

Cf Russie, Chine et ministre allemand.

Vont pas leurs vendre une Dacia quand même hein Rafi

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Jeu 11 Sep 2014 - 11:42

Citation :

IAF concerned over delays in product delivery

IAF Vice Chief Air Marshal R K Sharma said the private and public sector defence industry should work as partners and look towards exporting their equipment to friendly foreign countries

The Indian Air Force today said the delays in delivery of products by the indigenous firms was a cause of concern for it and efforts should be be made to cut down "time and cost overruns".

Addressing a CII seminar on aerospace, IAF Vice Chief Air Marshal R K Sharma said the private and public sector defence industry should work as partners and look towards exporting their equipment to friendly foreign countries for enhancing their commercial viability.

"Product delivery of public sector suffers from severe time slippages. The IAF is most concerned over the time and cost overruns," he said, while noting that this was happening mostly in the case of indigenous public sector firms.

His statement comes at a time when several IAF projects such as the Light Combat Aircraft, Airborne Early Warning and Control Systems and Akash missile have been delayed.

The IAF Vice Chief also urged the private sector industry to invest more in research and development for making itself globally competitive.

At the seminar, HAL Chief R K Tyagi suggested formation of Indian Aeronautics Commission where various organizations and institutes currently functioning under different ministries can be put under one umbrella.

"This will ensure greater cohesion, synergy, understanding and speeding-up if decision-making in aerospace- related activities," he said.

Tyagi said the new government's initiatives such as increasing FDI limit in defence sector to 49 per cent, and the re-allocation of civil aircraft manufacturing to the department of defence production will help the aerospace sector to grow.

www.business-standard.co

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Jeu 11 Sep 2014 - 11:43

MAATAWI a écrit:
Citation :
IAF concerned over delays in product delivery

IAF Vice Chief Air Marshal R K Sharma said the private and public sector defence industry should work as partners and look towards exporting their equipment to friendly foreign countries

The Indian Air Force today said the delays in delivery of products by the indigenous firms was a cause of concern for it and efforts should be be made to cut down "time and cost overruns".

Addressing a CII seminar on aerospace, IAF Vice Chief Air Marshal R K Sharma said the private and public sector defence industry should work as partners and look towards exporting their equipment to friendly foreign countries for enhancing their commercial viability.

"Product delivery of public sector suffers from severe time slippages. The IAF is most concerned over the time and cost overruns," he said, while noting that this was happening mostly in the case of indigenous public sector firms.

His statement comes at a time when several IAF projects such as the Light Combat Aircraft, Airborne Early Warning and Control Systems and Akash missile have been delayed.

The IAF Vice Chief also urged the private sector industry to invest more in research and development for making itself globally competitive.

At the seminar, HAL Chief R K Tyagi suggested formation of Indian Aeronautics Commission where various organizations and institutes currently functioning under different ministries can be put under one umbrella.

"This will ensure greater cohesion, synergy, understanding and speeding-up if decision-making in aerospace- related activities," he said.

Tyagi said the new government's initiatives such as increasing FDI limit in defence sector to 49 per cent, and the re-allocation of civil aircraft manufacturing to the department of defence production will help the aerospace sector to grow.

www.business-standard.co


Citation :
Boeing delivers 5th maritime patrol aircraft to India



Boeing has delivered the fifth maritime patrol aircraft to India, on schedule as part of a contract for eight aircraft to support the Indian Navy's maritime patrol requirements.

The aircraft arrived at Naval Air Station Rajali, after a flight from Seattle's Boeing Field, and joined the four previously delivered P-8Is, according to a media release from Boeing.

"The P-8I programme is progressing on schedule, and the aircraft are providing the capabilities to meet our maritime reconnaissance and anti-submarine warfare requirements," said Vice Admiral RK Pattanaik, India Deputy Chief of Naval Staff.

He added that the partnership between Boeing and India has been very professional to date.

"This is another important milestone for the programme, and we look forward to continuing our great relationship with India," said Dennis Swanson, BDS vice president in India.

"We'll deliver one more P-8I before the end of the year, followed by two in 2015."

Boeing is building India's aircraft through a contract awarded in 2009. Based on the company's Next-Generation 737 commercial airplane, the P-8I is the Indian Navy variant of the P-8A Poseidon that Boeing builds for the US Navy.

"We appreciate that senior representatives of the Indian Navy were with us in Seattle to participate in delivery activities and watch the plane take off for Rajali," said Mark Jordan, Boeing P-8 International programme manager.

"It's a great accomplishment for the entire team, and we're hard at work assembling and testing the next P-8I in line for delivery."

The P-8I incorporates not only India-unique design features, but also Indian-built sub-systems that are tailored to meet the country's maritime patrol requirements, Boeing said.

P-8I aircraft are built by a Boeing-led industry team that includes CFM International, Northrop Grumman, Raytheon, Spirit AeroSystems, BAE Systems and GE Aviation.

http://indiatoday.intoday.in

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Ven 12 Sep 2014 - 11:30

Citation :
James Fisher Defence wins Indian Navy submarine rescue contract

http://www.janes.com/article/43006/james-fisher-defence-wins-indian-navy-submarine-rescue-contract
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Sam 20 Sep 2014 - 13:37

Citation :
Indian Air Force Mirage 2000 Upgrade Progresses Despite Groundings

Although a $2.2 billion upgrade of India’s Dassault Mirage 2000 fighters is progressing, around a quarter of the fleet of 49 is grounded because a contract for spares has remained unsigned for years, AIN has learned from sources involved in the program.

“Bureaucratic holdups have caused delays. As a result, parts are being cannibalized and there are some aircraft [inactive] since 2010. Life of some parts, especially avionics, is expiring,” said an engineer not willing to be identified. Repairs of the Mirages are carried out at the base repair depot in Gwalior in the central state of Madhya Pradesh. The depot also does material planning and storage of primarily third- and fourth-line spares. The Indian Air Force declined to comment.

Meanwhile, the upgrade to the 2000-5 standard is progressing. Two aircraft have completed flight trials and are awaiting certification. Delivery to HAL is expected within two months. The third aircraft is expected to fly soon. Another two will be retrofitted in Bangalore byHindustan Aeronautics (HAL). The remaining Mirages will be reassembled in India with tooling to be supplied by Thales. While a timeline of seven years has been given to upgrade all the aircraft, a defense consultant characterized as “ambitious” any projection for HAL to produce six a year. However, HAL chairman RK Tyagi told AIN, “We can produce up to 10 a year.” The HAL team has already gone to France for training. Test benches in Gwalior will require upgrading, for which bids have not as yet been released.

The new capabilities include longer-range detection and weapon firing against multiple targets and an extended operating envelope that will allow a border-protection mission. The multitrack RDY-3 radar equipment on the Indian Mirage is the same generation the French air force uses on the Mirage 2000D, with range increased to 50 nm from the existing RDM radar's 40 nm.

India is ordering 164 Litening 2 targeting pods from Israel's Rafael for the upgraded Mirages, as well as for Su-30 MKIs. The nation has also cleared a proposal to buy more than 400 MICA short- and medium-range air defense missiles. These will replace the Magic II short-range infrared missiles and Super 350 MRAAM on the Mirages.
http://www.ainonline.com

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Sam 20 Sep 2014 - 16:38

La bureaucratie Indienne tue la défense de ce dernier.....
tiens cela me rappel un autre pays Rolling Eyes
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Mar 23 Sep 2014 - 10:53

Citation :
IAF AN-32 catches fire, passengers safe


Major tragedy was averted as passengers of an AN-32, a military transport aircraft, were rescued minutes after the aircraft caught fire after landing at the Chandigarh air force station on Saturday night.
Advertisement


As soon as the plane landed around 9pm, its engine caught fire, following which crash fire tenders were rushed to extinguish the fire and 11 persons in the plane, including crew, were rescued.

About 70% of the plane is reported to have got damaged in the mishap. Sources said an inquiry would be initiated into the mishap to find out the reasons. "It was a landing incident. There is damage to the aircraft. There is no casualty," said Group Captain Gerard Galway, public relation officer, Air Force headquarters, New Delhi.
http://www.hindustantimes.com

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Ven 26 Sep 2014 - 12:36

Citation :
Modi govt clears long-pending case for Israeli Barak missiles for warships

NEW DELHI: India will finally be able to strengthen the eroding defensive shield around its 14 frontline warships, with the Modi government clearing the long-delayed "critical" acquisition of 262 missiles to arm the Israeli Barak-I anti-missile defence (AMD) systems fitted on board them.

The Cabinet Committee on Security (CCS) chaired by PM Narendra Modi on Wednesday evening gave the final nod to the Rs 880 crore acquisition of Barak-I missiles, which has been hanging fire for the last six years despite successive Navy chiefs sounding the red alert over this "critical operational deficiency", said sources.

The Barak AMD systems, installed on aircraft carrier INS Viraat, guided-missile destroyers like INS Mysore and Shivalik-class stealth frigates, are designed to intercept and destroy incoming enemy missiles at a range of 9-km. India had ordered the first Barak-I system for INS Viraat in the late 1990s to counter Pakistan's acquisition of sea-skimming Exocet and Harpoon missiles.

DRDO's failure to develop the indigenous Trishul AMD system paved the way for further orders after the 1999 Kargil conflict, with a Rs 1,160 crore Barak contract being inked in October 2000 by the then Vajpayee-led NDA-1 government to arm the 14 warships.

But after the UPA regime came to power, the CBI in 2006 named former defence minister George Fernandes, his party associates Jaya Jaitly and R K Jain, alleged arms dealer Suresh Nanda and former Navy chief Admiral Sushil Kumar, apart from armament firms Israeli Aerospace Industries (IAI) and Rafael, in the infamous Barak kickbacks case.

This effectively derailed the Navy's case for fresh procurement of missiles to replenish its depleting stocks, even though the UPA regime did not blacklist IAI and Rafael on the ground that it would prove "counter-productive".
http://timesofindia.indiatimes.com

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Sam 27 Sep 2014 - 12:07

Citation :
India eyes Sikorsky helicopter, other big U.S. arms buys


(Reuters) - In a boost to U.S. weapons makers looking for ways to offset lower domestic military spending, India is expected to choose Sikorsky Aircraft's S-70B Sea Hawk helicopters at a 16-aircraft tender worth over $1 billion.

The decision could come during a high-profile visit to the United States by new Indian Prime Minister Narendra Modi that starts on Friday.

The Sikorsky deal would be one of several large U.S. arms purchases by India that are nearing completion, including over $2.5 billion in orders for Boeing Co's (BA.N) AH-64D Apache and CH-47 Chinook helicopters.

Sikorsky Aircraft, a unit of United Technologies Corp (UTX.N), declined comment on the potential helicopter order. Sikorsy is expected to beat out NH Industries, a joint venture of Airbus, AgustaWestland and Fokker Aerostructures.

Those deals could in turn lay the groundwork for a much larger order of 123 helicopters for the Indian Navy, said one of the sources, who was not authorized to speak publicly.

Boeing continues to negotiate with India on the Apache and Chinook helicopters and hopes to have signed contracts by the end of the year, said spokeswoman Caroline Hutcheson.

U.S. weapons makers, keen to offset declining U.S. and European military spending, are watching closely to see whether Modi delivers on his promises to expand India's strategic relationship with the United States.

India was the top foreign buyer of U.S. arms last year, according to defense research firm IHS Janes, and the two governments are now negotiating a series of specific defense collaboration projects that would involve more co-production.

U.S. industry executives are excited about possible opportunities in India, but caution that such deals often take longer to negotiate than expected.

Boeing already has a huge presence in India due to its sales of P-8 maritime surveillance aircraft and C-17 transport planes, and Modi is slated to meet Boeing Chief Executive Jim McNerney during his U.S. visit.

Boeing is due to deliver a sixth P-8I plane to India later this year, and two more next year. India may also exercise options for four additional P-8 aircraft next year, Boeing officials said.

The U.S. unit of Britain's BAE Systems Plc (BAES.L) is also ready for talks with India about the possible sale of up to 145 of its M777 towed 155mm howitzer artillery pieces, a deal valued at up to $885 million.

Rahul Madhavan, senior manager for aerospace and defense at the U.S.-India Business Council lobby group, said the Modi government appeared to be embracing the Defense Trade and Technology Initiative (DTTI), which aims to increase collaboration on 17 specific defense projects.

"The Indian administration is taking this DTTI initiative forward and it is no longer perceived as just being a U.S. centered type of affair, or a one-way street," he said. "The win-win situation is now more apparent for both sides."

A DTTI deal that appears to moving forward calls for joint development and production of the next generation of Javelin "fire and forget" anti-tank missile system produced by Lockheed Martin Corp (LMT.N), which is in competition with Israel's Spike missile system, built by Rafael.

An Indian official said the Javelin deal fit with Modi's "Make in India" strategy, but New Delhi remained concerned that Washington was not offering the latest version of the missile.

Madhavan said India also appeared interested in other DTTI proposals, including a five-inch naval gun, unmanned surveillance vehicle system, mine-scattering vehicle, and various transport and naval helicopters.

Companies associated with the proposed DTTI projects include BAE Systems, Textron Systems, a unit of Textron Inc (TXT.N), Alliant Techsystems Inc (ATK.N), Boeing, Honeywell International Inc (HON.N) and General Electric Co (GE.N).

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Lun 29 Sep 2014 - 10:12

Citation :
Indian Navy has transformed from buyer to builder: Naval chief

Road map for the Indian Navy’s expansion and growth would remain firmly anchored on self-reliance and indigenisation

When the Prime Minister Narendra Modi was kicking off his ambitious “Make in India” campaign in New Delhi last week, for the Indian Navy, the call for strengthening domestic manufacturing was an icing on the cake; it was celebrating the Golden Jubilee of indigenous warship design and construction. Few are aware that from seaward defence boards and tugs and eight INS Sandahyak survey ships to INS Nilgiri and Leander class ships based on borrowed Yarrow design to bigger broad beam Leander class ships with more speed and power, to Delhi class, Shivalik, Kolkota and Arihant ships and aircraft carrier Vikrant—all have been made in India.

In the last five decades, India’s growing maritime self-reliance has facilitated the greater recognition of the role that India plays in providing stability in the Indian Ocean Region. The Directorate of Naval Design (DND) is the bedrock of all warship design activities in the country and has constructed 119 warships and submarines of various types and sizes in our shipyards as of date.

The recently commissioned warships INS Kolkata, INS Kamorta in August this year and INS Sumitra early this month aptly demonstrate the immense potential of the country in indigenous warship design and building capability. The focus of the navy has been indigenisation of platforms, weapons, sensors and equipment, through participation of public and private sectors.

That’s not all, there are 41 ships and submarines under construction at various public and private shipyards within the country. Naval chief Admiral Robin Dhowan said, “We need to leverage the shipbuilding capacities and capabilities available in our private and public sectors in a holistic manner to ensure that we provide our indigenisation vision the right impetus.” He also urged the ship designers to work in synergy with all shipyards and domain experts and absorb the best practices available the world-over to ensure that our future warships meet best global standards in build quality, timelines and cost. “It is a matter of great pride that over the decades, we have transformed from a ‘Buyer’s Navy’ to a ‘Builders Navy’,” he stated.

The Indian naval architects first came from IIT Kharagpur and then from IIT Delhi. Kerala and other universities have

today designed India’s first 37,500 ADS indigenous aircraft carrier Project 71, being built at Cochin Shipyard (CSL). Among others, Godavari and Brahmaputra class vessels, all steam propelled, and three Type 15 Delhi class, three Type 17 Shivaliks—all have been made
http://www.financialexpress.com

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Jeu 2 Oct 2014 - 10:27

Citation :
Tejas Production Variant Makes First Flight




BANGALORE: The Indian Air Force got a step closer to inducting a home-grown fighter jet into its squadron when the first Tejas series production (SP-1) aircraft kissed the skies on Tuesday.

Military sources confirmed to Express that during the 25-minute flight, Tejas SP-1 touched a maximum speed of 0.6 Mach, copying textbook manoeuvres befitting a maiden outing. The sole take-away from this flight was the fact that there was no telemetry support to the pilot. Built by Hindustan Aeronautics Ltd and designed by Aeronautical Development Agency, the Tejas SP-1 was flown by seasoned Test Pilot Air Commodore (Retd) K A Muthanna, with a Hawk trainer as the chase aircraft. “We did the High Speed Taxi Trial on Monday and the test results were flawless. During today’s flight, the pilot had no link-up with the telemetry team during the entire duration of the flight. This is a first for the programme, similar to what happens while in a squadron scenario,” an official associated with project said.

The build of the Tejas SP-1 seems to have given the team huge confidence to go for the maiden flight. “We had no corrections to make before and after the flight. This is different from what we were used to on earlier occasions. The production version aircraft is definitely superior on all fronts. We will resume the flight on SP-1 after a week,” the official said.

While the programme has to travel some more distance before the much-awaited induction into the IAF, two Tejas aircraft from the flight test programme are currently in Jaisalmer undertaking bombing missions. “New weapons (250 kg and 450 kg bombs) are being integrated into the aircraft. The Angle of Attack is also coming closer to 26 degrees, which helps the pilot to undertake carefree manoeuvring. In the next three months, we are also lining up the aircraft to fire some new missiles as well,” the official said.
http://www.newindianexpress.com

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Lun 6 Oct 2014 - 17:18

Citation :
India completes 8000TD hovercraft acquisition programme

Jon Rosamond, London - IHS Jane's Navy International


One of the five Griffon Hoverwork 8000TDs in service with the Saudi Arabian Border Guard, showing the bow ramps and space for
an embarked small 4x4 utility vehicle. Source: Griffon Hoverwork


The Indian Coast Guard (ICG) has taken delivery of the 12th and final 8000TD hovercraft of a batch ordered in 2011 under a GBP32 million (USD51.1 million) procurement contract with UK-based manufacturer Griffon Hoverwork.

Following on from six similar units that were built in 2000-01 (two at Griffon's Southampton facility, and four by Garden Reach Shipbuilders and Engineers in Kolkata), delivery of the craft brings to 18 the number of medium-lift 8000TD air cushion vehicles now in ICG service.

The last of the 21.3 m-long, 25 tonne (full load displacement) craft was delivered to Mumbai on 5 September 2014, a Griffon marketing executive told IHS Jane's . Build of the craft was completed five months ahead of schedule.

"The 8000TD has an average lifespan of 20 years, with thorough and regular disciplined maintenance; so we are expecting at least another five years' service out of the older craft", the executive said.

Other operators include the Republic of Korea Coast Guard, whose Griffon fleet includes three 8000TDs, and the Saudi Arabian Border Guard, which has five craft each equipped with bow ramps and stowage space for a small 4x4 utility vehicle.

http://www.janes.com/article/44050/india-completes-8000td-hovercraft-acquisition-programme
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Aujourd'hui à 10:34

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