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 L'euronaval 2014

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jf16
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MessageSujet: Re: L'euronaval 2014   Jeu 30 Oct - 11:57

Citation :
Euronaval : Nouvelles centrales inertielles pour le « Charles de Gaulle »


Le porte-avions à propulsion nucléaire "Charles de Gaulle" est équipé de nouvelles centrales inertielles depuis cet été © Marine Nationale


L'unique porte avion français garde le cap! Sagem a entrepris cet été, en tant que co-contractant de DCNS, les travaux de remplacement des centrales inertielles du "Charles de Gaulle".

Les centrales mécaniques ont été remplacés par trois centrales Sigma 40DXP +. Une version réservée à la France et non disponible à l'export. Ces nouvelles centrales mettent en oeuvre des gyrolasers plus précis et moins couteux à l'entretien.

Les centrales inertielles du porte-avions sont essentielles car elles servent de référence à l'ensemble des systèmes opérés depuis le bâtiment dont les chasseurs (Deux centrales inertielles Sigma 95N sur le Rafale) et leur armement (Dont les bombes AASM ou encore le missile nucléaire ASMPA).

Le contrat pour la rénovation des centrales inertielles du "Charles De Gaulle" a été signé en 2013. Le système a déjà été en partie testé à la mer et devrait être pleinement opérationnel d'ici la fin de l'année 2014.

Sagem fourni également les centrales inertielles du porte-avion aéronefs "Vikrant" (Projet 71) qui est en cours de construction en Inde.

http://www.air-cosmos.com/2014/10/29/26394-euronaval-nouvelles-centrales-inertielles-pour-le-charles-de-gaulle
Citation :
Euronaval : Le L-CAT voit plus loin


Le drone Hovereye EX peut effectuer depuis le L-CAT des missions aériennes de reconnaissance. © CNIM


La CNIM propose d'embarquer sur le catamaran L-CAT un petit drone UAS pour la surveillance et la reconnaissance des zones de débarquement. Le drone Hovereye EX (30 kg) de Bertin Technologies peut décoller depuis le L-CAT à bord duquel une station de contrôle est embarquée.

Avec une autonomie d'une heure, le drone emportant une caméra peut aller reconnaître la plage que le L-CAT s’apprête à aborder. Son rayon d'action est de 10 km. Le Hovereye EX ne dispose pas de système d'appontage automatique. Ses concepteurs prévoient une récupération simplifiée, à terre à la fin de l'opération de débarquement.

Ce système de drone est destiné à des clients exports utilisant le L-CAT de façon autonome sans l'appui d'un bâtiment amphibie. En France le besoin n'existe pas, les EDAR (Appelation Marine du L-CAT) opérant depuis les BPC (Bâtiment de Projection et de Commandement) Mistral avec la couverture d'hélicoptères embarqués.

Selon la CNIM, le L-CAT a déjà trouvé plusieurs clients à l'export et des navires sont déjà en cours de construction pour ces acquéreurs qui préfèrent rester discrets.

http://www.air-cosmos.com/2014/10/29/26400-euronaval-le-l-cat-voit-plus-loin
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jf16
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MessageSujet: Re: L'euronaval 2014   Sam 1 Nov - 12:55

Citation :
Ajoutée le 31 oct. 2014

http://www.navyrecognition.com/index....
At Euronaval 2014, Thales is announcing the development of its new multifunction naval radar, Sea Fire 500. With
a fully solid-state fourpanel phased-array antenna, Sea Fire 500 is designed for large surface combatants.
This new radar concept is the culmination of three years of advanced research into new radar technologies and
architectures, conducted with the support from the French defence procurement agency (DGA).
Thales video

Citation :
Ajoutée le 31 oct. 2014

http://www.navyrecognition.com/index....
Fincantieri PPA (Pattugliatore Polivalente D’Altura), Offshore Polyvalent Patrol, is first revealed at EURONAVAL 2014.
The vessel can perform a wide range of offshore patrolling missions thanks to its innovative modular sections
conception. PPA have been chosen by Italian Navy for the replacement program of Italian corvettes, patrol
vessels and Durand de la Penne destroyers.

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MessageSujet: Re: L'euronaval 2014   Dim 2 Nov - 11:12

DCNS ... remarquez que les nouveaux modéles sont exposés avec des maquettes de SeaHawk, preuve d'intérêts vers les marchés latinos et sud asiatique



une FREMM Compact





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MessageSujet: Re: L'euronaval 2014   Dim 2 Nov - 11:15

Piriou-Kership






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MessageSujet: Re: L'euronaval 2014   Dim 2 Nov - 11:19

DAMEN





ThyssenKurpp



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MessageSujet: Re: L'euronaval 2014   Dim 2 Nov - 13:44

Citation :
Ajoutée le 1 nov. 2014

The GOWIND® 2500 multi-mission corvette is designed for surveillance, surface and subsurface combat, protection and escort naval missions. It can also perform presence, maritime surveillance and policing missions against trafficking and piracy.

The GOWIND® 2500 capitalizes on DCNS’s developments and know-how in the field of vessel stealth.
The vessel is equipped with a helicopter deck for the permanent deployment on the high seas of a heavy aircraft and airborne drones.


Citation :
Ajoutée le 1 nov. 2014

SUBTICS®, which already equips all modernized French Navy SSNs and SSBNs, or which are currently under construction, will also be the CMS for the future Barracuda-class SSNs. Internationally, it has in particular been selected to equip all new Scorpène® 2000 and Scorpène® 1000 submarines. It provides the unique capacity to detect and track very distant noise emitters at high speeds, produce a tactical summary, provide the necessary decision support and successfully launch several types of weapons simultaneously.

Citation :
Ajoutée le 1 nov. 2014

For surface vessels, DCNS has developed a range of multi-function combat management systems, which respond to the operational needs of the 21st century. SETIS® is offered in two versions: integrated combat for corvettes or light frigates and combat superiority for frigates and destroyers. It integrates a broad range of equipment types, sensors and long-range weapons, which provide the capacity to simultaneously conduct all types of defence and attack actions. It is also equipped with an ergonomic and intuitive interface that allows the crew to be extremely reactive in the case of a significant event.

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MessageSujet: Re: L'euronaval 2014   Dim 2 Nov - 18:47

CAVOUR


FREMM-IT


FREMM-GP


FREMM Aegis


KALAAT BENI ABBES



HDS-3000


U-216


A26


Darussalam


L'Absalon hollandais .. CROSSOVER de DAMEN


LCS


MRV d'Austal


FALAJ 2


Abu Dhabi

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MessageSujet: Re: L'euronaval 2014   Dim 2 Nov - 18:55

STAND CMN










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MessageSujet: Re: L'euronaval 2014   Dim 2 Nov - 19:09

DCNS

















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MessageSujet: Re: L'euronaval 2014   Lun 3 Nov - 9:15

Citation :
Damen increases its Landing Ship Transport range by introducing the LST 100

The 24th Euronaval exhibition, world greatest Naval Defence & Maritime Exhibition & Conference, was chosen by Dutch manufacturer Damen Shipyards to officially increase its Landing Ship Transport vessels range by showcasing the new mid-size LST100.



The Damen’s LST vessels range in length from 80m to 120m overall. All LST family has aft deckhouse, a protected internal cargo deck and flexible, and a helicopter dek aft of the deckhouse. LST range operation profile comprises includes amphibious operations, transport & logistics, maritime security operations, humanitarian aid & disaster relief, search & rescue support, operation command, etc. Damen Landing Ships include various essential design features, such as a design optimised for minimum wading depths. LST family’s bow and stern ramps are designed for handling vehicles up to 70 tonnes. The vessels have high degree of survivability by means of double hull arrangement.

The new LST100 meets the existing gap between Damen’s LST80 and LST120. The vessel is equipped with adequate accomodations for 27 troops/special personnel. With a length of 100m, a beam of 14m and a draught of 2.7-3.9m, the LST100 is spacious enough to carry up to 235 troops, 2 Landing Craft (Davit) and 1 medium-size helicopter. Its optimised hull form and propulsion for low fuel consumption allows a max. range of 4,000nm (7,400km) and a max. speed of 16 knot (30km/h).
http://www.navyrecognition.com

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MessageSujet: Re: L'euronaval 2014   Lun 3 Nov - 13:24

Un bon remplaçant pour les BATRAL

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MessageSujet: Re: L'euronaval 2014   Mar 4 Nov - 12:44

Citation :
Thales presents its new integrated mast I-Mast 500 at EURONAVAL 2014

In a tentative to combine its different existing products, Thales proposes its new integrated mast I-MAST 500. I-Mast 500 integrates a I-Mast 400, already installed on Dutch OPV Holland class, and an APAR Active Phased Array Radar. Thales I-Mast 500 offers all the necessary capacities needed by modern ships.

Thales presents its new integrated mast I-Mast 500 at EURONAVAL 2014
Thales I-Mast 500 combines a I-Mast 400 (the bottom and upper part) and a APAR Radar (middle part)

With the growing number of electronic systems that must be installed on ships today (Radar, communication, ISR, guidance systems, etc...) arises the problem of electronic interferences. Thales find a solution at this problem by gathering the different systems in an unique integrated mast. The two gathered main systems are the I-Mast 400 and the APAR radar.

The I-Mast 400 was already an integrated naval sensor & communications suite packed into an advanced mast structure. By resolving the electromagnetic conflicts and line-of-sight obstructions inherent in traditional topside arrangements, it provides remarkable advantages in terms of operational performance and shipbuilding risk. Being built and tested in parallel with the construction of the ship, the IM400 solution reduces risk and time for the entire ship-building program.

APAR is the world’s first naval AESA radar providing at hemispheric coverage out to 150 km. This system is capable of searching, tracking and supporting many ESSM and SM-2 engagements simultaneously, using the ICWI guidance mode. Any type of AAW engagement, including super-sonic high-divers, super-sonic sea skimmers and stealth targets is supported. APAR has proven its system performance in more than 40 live firings. APAR is already installed on Dutch De Zeven Provinciën, German F124 Sachsen and Danish Ivar Huitfeldt class frigates.

The new I-Mast 500 combines so:
- an AESA 3D search radar,
- a non-rotating IFF system,
- an Radar ESM,
- a communication system (V/UHF, AIS, Tactical Datalink, Link 16, GSM/UMTS, Iridium, SATCOM),
- an X-band Active Electronic Scanning Array

I-Mast 500 also includes a Gatekeeper optronic sensor that provides the user with a 360° panoramic view for surveillance and awareness around the ship using staring IR and colour TV cameras, thereby relieving the need to have crew on deck. Automatic tracking reduces the operator workload and can be used to integrate with other shipboard systems.

The I-Mast 500 is larger (10x10 m) than the I-Mast 400 (8x8 m) and 30 m high. I-Mast 500 is really esay to integrated to ships. It only needs 2 days of work. Only bolts are required to assemble the mast to the ship and connexions must be make only for data, power and cooling systems.

Thales presents its new integrated mast I-Mast 500 at EURONAVAL 2014



Thales SMART-L EWC radar can be linked with I-Mast 500

I-Mast 500 can be linked with a SMART-L EWC radar for ballistic missile defence. SMART-L EWC is a naval, 3-dimensional long-range air surveillance radar operating in the D-band. The system performs long-range detection of conventional air targets and medium range detection of small “stealth” type air targets such as the newest generation of missiles and supports target identification by interfacing with an IFF system.
http://www.navyrecognition.com

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MessageSujet: Re: L'euronaval 2014   Jeu 6 Nov - 5:37

Thales








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MessageSujet: Re: L'euronaval 2014   Jeu 6 Nov - 5:41

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