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 US Air Force - USAF

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jf16
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Dim 14 Oct 2018 - 17:22

Citation :
Plusieurs avions F-22 Raptor ont été endommagés, voire peut-être détruits, par l’ouragan Michael, en Floride


Posté dans Forces aériennes par Laurent Lagneau Le 14-10-2018




L’avion de combat de 5e génération F-22 Raptor, développé par Lockheed-Martin et mis en service en 2005, est précieux. Pas seulement pour son prix (près de 400 millions de dollars l’unité) mais aussi et surtout pour ses capacités au combat. Capacités que l’US Air Force évite d’ailleurs de dévoiler lors d’exercices internationaux…

Avion de supériorité aérienne, et grâce à sa signature radar équivalente à celle d’une bille en acier, le F-22 Raptor est en mesure d’abattre simultanément plusieurs cibles au-delà de la portée visuelle (« Beyond Visual Range ») sans être détecté.

Au Levant, où il a été engagé dans le cadre de l’opération anti-jihadiste « Inherent Resolve », il a effectué des missions de frappes au sol tout en fournissant, grâce à ses capteurs, « une conscience situationnelle accrue pour les autres avions de la coalition. » Selon un récent communiqué de l’US Air Force, les appareils de ce type déployés lors de ces six derniers mois sur ce théâtre ont ainsi pris part à l’opération Hamilton [avril 2018, contre le programme chimique syrien, ndlr] et « dissuadé 587 avions ennemis ».

En outre, le F-22A Raptor est d’autant plus précieux que l’US Air Force n’en compte que 187 exemplaires et que les lignes d’assemblage ont été démantelées, la priorité étant allée au F-35 Lightning II. En clair, en perdre n’en serait qu’un seul serait une très mauvaise nouvelle pour l’aviation américaine puisqu’elle ne pourrait pas remplacer l’appareil détruit.

Or, l’ouragan Michael, qui a ravagé la Floride cette semaine, faisant au moins 17 tués, a porté un rude coup à l’US Air Force, la base aérienne de Tyndall ayant été quasiment détruite par des vents mesurés à près de 250 km/h. Selon un de ses responsables, 100% des logements abritant les familles des aviateurs sont désormais inhabitables. Mais c’est au niveau des avions que les dégâts sont les plus considérables, en terme de coûts.

La base de Tyndall abrite 55 F-22A Raptor. Avant l’arrivée de l’ouragan sur les côtes de Floride, 33 appareils ont été évacués en direction de la base de Wright-Patterson (Ohio). Les autres, alors en maintenance, n’ont pas pu être transférés ailleurs à temps. Or, des hangars où ils avaient été placés ont été soufflés par l’ouragan, dont la force a arraché de ses fondations et retourné un F-15 mis en exposition à l’entrée de la base.

« Nous estimons que les avions placés à l’intérieur des hangars pourraient être endommagés. Mais nous ne saurons pas dans quelle mesure tant que l’on ne pourra pas y pénétrer en toute sécurité et procéder à une évaluation », a indiqué une porte-parole de l’US Air Force.

Des photographies publiées sur les réseaux sociaux suggèrent que plusieurs F-22 Raptor ont subi des dégâts. Une source militaire sollicitée par Defense News a estimé qu’au moins dix appareils ont été endommagés et qu’il faudrait des réparations « coûteuses » pour les remettre en état de vol. Qui plus est, les pièces de rechange sont rares : il faut parfois attendre 30 semaines pour remplacer un composant défectueux, selon un récent rapport du Congrès.

Pour le moment, l’US Air Force se garde d’avancer officiellement le moindre bilan, à un moment où, justement, le chef du Pentagone, James Mattis, a revu à la hausse les objectifs de disponibilité technique opérationnelle (DTO) des F-22A Raptor (qui a été de 50% en 2016).

La maintenance de ces avions est, en temps ordinaire, compliquée. Leur revêtement spécial qui absorbe les ondes radars exigent des hangars climatisés, ce qui ne facilite pas leur déploiement à l’étranger. En outre, chaque heure de vol demande une dizaine d’heures d’entretien.

Si l’on ignore encore l’étendue des dégâts à Tyndall, on sait en revanche avec certitude qu’un F-22A Raptor ne devrait pas reprendre les airs de sitôt : le 10 octobre, il a effet dû faire un atterrissage forcé sur la base aérienne Elmendorf [Alaska], en raison d’un dysfonctionnement de son train d’atterrissage. Son aile gauche et la partie inférieure de son fuselage ont été endommagées.

Quoi qu’il en soit, ce n’est pas la première fois qu’un ouragan ravage une base aérienne en Floride. En 1992, celle d’Homestead avait été balayée par des rafale de 240 km/h. Et ses F-16, ainsi que ses avions de transport C-130 Hercules avaient également été évacués vers Wright-Patterson. Au regard des dégâts, il avait été envisagé de la fermer. Finalement, elle a repris ses activités deux ans plus tard.

http://www.opex360.com/2018/10/14/plusieurs-avions-f-22-raptor-ont-ete-endommages-voire-detruits-par-louragan-michael-en-floride/
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Mer 31 Oct 2018 - 19:51

Citation :
Alaskan aggressor F-16 @ Nellis AFB. New paint livery to boot! © Jeff Serpa

Hat Tip To Aviation Afficionado Twitter Page...


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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Dim 18 Nov 2018 - 13:04

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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Jeu 20 Déc 2018 - 22:47

Defense News a écrit:

Trump’s new Space Force to reside under Department of the Air Force


WASHINGTON — After months of deliberating how to stand up a Space Force, a sixth branch of the military proposed by President Donald Trump, Pentagon leaders have decided to funnel the new organization under the Department of the Air Force, Defense News has learned.

“There is established a United States Space Force as an armed force within the Department of the Air Force,” states a draft of the legislative proposal due to be put forward alongside the fiscal year 2020 budget early next year, which was viewed by Defense News on Dec. 20.

The new service will be overseen by the newly created undersecretary of the Air Force for the Space Force and a Space Force chief of staff, who will sit on the Joint Chiefs.

Although the version of the proposal seen by Defense News is still in draft form and thus subject to change, an administration official with knowledge of discussions said that there is alignment across the Defense Department on keeping the Space Force within the Department of the Air Force.

The document has been circulating among top Pentagon and service leaders, with the intent to hand it off to the Office of Management and Budget next, said one Defense Department official who was not authorized to speak on the record.

The decision is a major victory for the Air Force, which initially stood against attempts to carve out space operations from the service. Although Air Force Secretary Heather Wilson eventually declared her support for the president’s Space Force initiative, keeping the new branch within the Department of the Air Force will allow Air Force leaders to continue to have a voice on military space.

A spokesman for Deputy Secretary of Defense Patrick Shanahan, who is leading the department’s efforts to create a Space Force proposal, declined to confirm the details of the draft.

“In concert with White House guidance, we are moving forward with a legislative proposal for Space Force,” said Lt. Col. Joe Buccino in statement.

The proposed structure of the new service — which retains the moniker of Space Force that is favored by Trump — most closely mirrors the Space Corps proposal originally offered by Rep. Mike Rogers, the Alabama Republican who chairs the House Armed Services Committee’s strategic forces committee.

Rogers and others in the House had advocated for a Space Corps that would sit under the Department of the Air Force, similar to the Marine Corps’ existence as an independent service under the Department of the Navy. The measure was passed through the House as part of the 2018 defense policy bill, but failed to make it though the Senate.

However, it was seemingly brought back to life stronger than ever when Trump directed the Pentagon to stand up a Space Force. Trump said this new, independent military branch would be “separate but equal” to the Air Force, leading defense wonks to speculate that a new Department of the Space Force would be created.

It appears that, after doing its analysis, the Pentagon favors a more modest approach — one that allows the Air Force to retain a degree of oversight over the Space Force initially, with the idea that it could establish a Department of the Space Force later if the need presented itself.

“The Space Force shall be organized, trained and equipped to provide for freedom of operations in, from and to the space domain for the United States and its allies” and “to provide independent military options for joint and national leadership and to enable the lethality and effectiveness of the joint force,” the legislative proposal states.

The service, which consists of an active duty component and Space Force Reserves, “includes both combat and combat support functions to enable prompt and sustained offensive and defensive space operations and joint operations in all domains.”

The undersecretary of the Air Force for the Space Force will be responsible for “the overall supervision” of the new service, but is still subordinate to the Air Force secretary, the legislative proposal states. On the uniformed side, a chief and vice chief of the Space Force would lead the “Space Staff.”

The proposal does not lay out the Space Force’s relationship to the newly re-established U.S. Space Command or the Space Development Agency, which the Pentagon intends to form to organize the rapid procurement of space technologies. Nor does it spell out the cost of standing up a new space service, a topic that has been hotly debated within the Pentagon and beyond.

In November, Defense One reported that the Defense Department was evaluating multiple ways of organizing the Space Force, including as a subordinate organization to the Air Force. This marked a change from its initial mandate to create a wholly independent department, one that Pentagon leaders saw as necessary to appeal to Congress, which gets the final decision on whether to establish a Space Force, the publication wrote.

Last week, Deputy Defense Secretary Patrick Shanahan told reporters that the Pentagon had finalized an answer to questions about the organization of a Space Force, and that Trump had been briefed on the proposal.

“There were two primary options,” he told reporters Dec. 13. “We’re now down to one option. I’m really not in a position to disclose what that one option is, but I can tell you that the legislative proposal itself probably tomorrow will start to go through the [Pentagon] for coordination.”

Vice President Mike Pence was briefed on the way forward during a visit to the Pentagon on Wednesday, reported Space News.

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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Ven 21 Déc 2018 - 18:04

Citation :
21/12/2018

Le B-1B doté de missiles antinavires LRASM !




La division missile de Lockheed-Martin a livré le premier ensemble de missiles antinavires à longue portée (LRASM) à l'US Air Force, atteignant ainsi la capacité opérationnelle précoce de l'arme.

Missile antinavire à longue portée LRASM :

Le LRASM (Long Range Anti-Ship Missile) est un missile antinavire à guidage de précision et à longue portée tirant parti du succès de JASSM-ER et est conçu pour répondre aux besoins des combattants de la marine et de l’armée de l’air américaine. Armé d'une tête pénétrante à fragmentation et d'explosion, LRASM utilise un routage et un guidage de précision, de jour comme de nuit, quelles que soient les conditions météorologiques. Le missile utilise une suite de capteurs multimodaux, une liaison de données d’armes et un système de positionnement global anti-blocage numérique amélioré pour détecter et détruire des cibles spécifiques au sein d’un groupe de nombreux navires en mer.

La technologie LRASM réduira la dépendance aux plates-formes ISR, aux liaisons réseau et à la navigation GPS dans des environnements de guerre électronique agressifs. Cette opération de guidage avancée signifie que l'arme peut utiliser des données de repère de cible brutes pour trouver et détruire sa cible prédéfinie dans des environnements refusés. La précision de la létalité sur les cibles de surface et au sol fait en sorte que le système deviendra un ajout important à l'arsenal du combattant de la marine américaine. LRASM offre une portée, une capacité de survie et une létalité qu'aucun autre système actuel ne fournit.

Le missile peut être armé d'une ogive à fragmentation d'explosion pénétrante de 454,5 kg (1 000 lb). Le LRASM est furtif et aurait une portée supérieure à 500 nm, basée sur la portée non classifiée du missile air-sol à distance interarmées - portée étendue. La capacité à longue portée du LRASM permet au B-1B de tirer sur des cibles extérieures à la portée des armes à tir direct.

Le missile a été intégré à bord du bombardier Boeing B-1B de l’US Air Force. Le LRASM devrait atteindre la capacité opérationnelle précoce de la flotte de F/A-18E/F « Super Hornet » de la US Navy en 2019.



Nombreuses mise à jour :

Le bombardier Rockwell Boeing B-1B « Lancer » a subi de nombreuses mises à jour qui amenés l’avion à l’ère du numérique. La dernière mise à jour, connues sous le nom de la station de combat intégrée, permet au B-1B de répondre aux exigences des missions d’aujourd'hui et de ce maintenir en tant que vecteur de la force nucléaire de dissuasion.

Les améliorations concerne la mise à jour du système de navigation et d’affichage, la communication, ainsi que le radar et les systèmes d’armes. L’arrivée d’un affichage sur écrans couleurs, d’un système de liaison de données permet de renforcer de façon significative l’emploi de ce type d’avion au sein de l’US Air Forces. Ce sont 66 machines qui sont concernées par ces améliorations. Ces améliorations permettent notamment d’intégrer de nouvelles armes, comme le missile LRASM.



Photos : 1 B-1B tirant un LRASM 2 vue de synthèse du LRASM @ Lockheed-Martin 3 B-1B @ USAF

http://psk.blog.24heures.ch/archive/2018/12/21/le-b-1b-dote-de-missiles-antinavires-lrasm-866665.html
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Ven 11 Jan 2019 - 11:37

Foreign Policy a écrit:

Boeing Finally Set to Deliver Years-Delayed Tanker to U.S. Air Force


The Air Force’s effort to buy a new refueling tanker is a long and sordid tale that dates back to 2001.




The U.S. Air Force is expected to announce Thursday that after more than two years of glitches and testing delays, Boeing is finally ready to deliver the next-generation air refueling tanker, bringing to an end a saga that has dragged on for almost two decades, two sources tell Foreign Policy.

Today, Boeing’s tanker, called the KC-46 Pegasus, is one of the Pentagon’s most closely watched programs, drawing fire from top Department of Defense officials and senior lawmakers such as the late Republican Sen. John McCain. Air Force Secretary Heather Wilson last year slammed Boeing for focusing on their commercial business at the expense of the new tanker.

“We have asked them to put their A-team on this to get these problems fixed and get this aircraft to the Air Force,” Wilson told Congress in March 2018.

The situation was further complicated when President Donald Trump abruptly pushed out Secretary of Defense James Mattis on Dec. 31, 2018, leaving Deputy Secretary of Defense Patrick Shanahan, a former Boeing executive, to run the Pentagon in an acting capacity. Shanahan has recused himself from all decisions involving the company.

The first 18 new tankers will cost the Air Force $4.9 billion under a fixed-price contract signed in 2011; as of October 2018, Boeing has eaten $3.5 billion in overrun charges.

The Air Force’s effort to replace its oldest tanker aircraft, the KC-135, is a long and sordid tale that dates back to 2001. Initially, the service intended to use Boeing’s KC-767, a commercial jet refigured for aerial refueling and military transport, to replace the aging KC-135, which first flew in the 1950s and is still operating today. But the Pentagon froze the program in 2003 when a top Air Force official involved in the project, who went on to take a high-paying job with Boeing, was accused of corruption. The official was eventually convicted and jailed; the scandal led to the firing of Boeing’s CFO and CEO, and Boeing ended up paying a $615 million fine.

But the Air Force still needed to replace its oldest tankers. The service began a new program in 2006, and in 2008 it chose a team of Northrop Grumman and European aerospace firm Airbus (then known as EADS) over Boeing to build the new airplane. But Boeing protested the contract award and began a public relations war against Northrop’s tanker. The Government Accountability Office eventually upheld the protest; the Air Force cancelled the contract and opened a new competition in 2009. Northrop declined to submit a bid, and Boeing won the contract in February 2011.

The new KC-46 is meant to be a leap ahead in technology. Among other advances, the tanker is equipped with modern cameras and sensors that allow the operator of the “boom”—an appendage that extends from the back of the tanker to deliver fuel to the receiving airplane—to control it remotely. It is also equipped with state-of-the-art protective systems that allow it to fly in war zones.

But from the start of the development program, there were design and schedule challenges, including on the complex camera system. Boeing planned to deliver the first tanker in the spring of 2016, before a contractually obligated deadline of August 2017, to deliver the first 18 tankers to the Air Force. Boeing missed that deadline, incurring penalties, and the Air Force pushed the deadline to October 2018; the company missed that deadline as well. As of Oct. 24, Boeing had racked up more than $3.5 billion in cost overruns on the program.

Now finally, the Air Force has accepted the KC-46—in other words, deemed it ready for delivery. The first tankers will be based at McConnell Air Force Base in Wichita, Kansas, which will host the formal delivery ceremony as early as late January, according to Air Force spokesperson Capt. Hope Cronin. Japan also plans to buy the KC-46. The Air Force must finish training pilots and operators on the new airplane before it can deploy.

“This is a major milestone for our next generation tanker and will allow our Airmen to begin operational testing and flight training,” Cronin said in a statement announcing the event.

However, Cronin noted that there are still some technical problems left to resolve. Boeing has agreed to fix, at its expense, “deficiencies” discovered during developmental testing of the “remote vision system,” the camera.

“The Air Force has mechanisms in place to ensure Boeing meets its contractual obligations while we continue with initial operational testing and evaluation,” Cronin said.

Pentagon spokesperson Lt. Col. Mike Andrews noted that the department “is in complete agreement” regarding moving forward with delivery.

“The department remains committed to providing the most cost-effective platforms for the U.S. taxpayer, while still delivering the best capabilities to our men and women serving in uniform,” Andrews said.

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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Dim 13 Jan 2019 - 16:42

Citation :
13/01/2019

L’USAF poursuit le maintien de la flotte de F-16 !




Lancé en 2015 par le Département américain de la défense (DoD), le programme SLEP devait dans un premier temps assurer l’extension de vie des F-16 Block 40, 42, 50 et 52. A ce jour, Lockheed-Martin a réalisé une série de tests de durabilité sur un F-16 Block30 et Block50 qui ont montré la durabilité à grande échelle des cellules.

La seconde phase :

Voici que la seconde phase est lancée avec un programme de prototypage récemment lancé qui doit conduire à une modernisation de la guerre électronique à l’échelle de la flotte pour plus de 900 F-16 de l’armée de l’air américaine.

Les mises à niveau proposées pourraient inclure une gamme complète de systèmes actifs et passifs, notamment un récepteur d’alerte radar numérique, un brouilleur d’autoprotection et un leurre remorqué, ont annoncé des documents d’acquisition publiés le 3 janvier par le Laboratoire de recherche de l’US Air Force.

Bien que jadis censée être remplacée par le Lockheed-Martin F-35, l’US Air Force souhaite désormais s’assurer que la flotte de F-16 sera pertinente jusqu’en 2046. En décembre, l'armée de l'air a informé les responsables de l'industrie d'une stratégie de mise à niveau longue de 15 ans, qui débutera cette année par une phase de prototypage.

L’armée de l’air souhaite choisir deux constructeurs pour construire des prototypes de récepteur d’alerte radar numérique avec une largeur de bande accrue et une capacité accrue de détection de la position des émetteurs de radiofréquences.

Une fois les prototypes aboutis, l’USAF prévoit de commencer à mettre en service le nouveau détecteur de émissions mis à niveau à partir de la fin de 2021.

Deux ans plus tard, la Force aérienne pourrait étendre la mise à niveau aux systèmes de guerre électronique actifs, y compris un nouveau brouilleur à autoprotection monté à l'intérieur et un leurre remorqué amélioré.

Confirmation de la mixité :

Cette nouvelle information confirme un peu plus ce que j’avance depuis un certain temps, en ce qui concerne la « mixité » des avions entre les « furtifs » F-22 et F-35 avec un regain d’intérêts pour les aéronefs tels que les F-15, F-16 et F/A-18 pour la Navy.



Photos : le F-16 aura encore de beaux jours devant lui @ Tyler Rogoway

http://psk.blog.24heures.ch/archive/2019/01/13/l-usaf-poursuit-le-maintien-de-la-flotte-de-f-16-866781.html
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Jeu 17 Jan 2019 - 15:25

Citation :
17.01.2019

L'USAF veut externaliser le soutien sur sa base de l'île britannique d'Ascension




Quand on parle de l'empreinte US en Afrique, on oublie fréquemment qu'officiellement, il existe deux Forward Operation Sites (FOS): l'une à Djibouti et l'autre sur l'île d'Ascension, ces deux sites s'ajoutant aux 12 Cooperative Security Locations (CSL).



Autant l'importance de Djibouti est évidente, autant celle d'Ascension l'apparaît moins nettement. Elle a pourtant constitué l'un des points d'atterrissage de secours de la navette spatiale US.

Actuellement, l'île britannique occupe une place significative dans le positionnement OCONUS (outside continental US) des Américains. Environ 300 personnels US (dépendant en particulier du Détachement 2 de la 45th Space Wing) y sont basés pour assurer des missions liées aux transmissions, à la veille radar, à la surveillance spatiale etc. L'île accueille aussi une station de la NASA appelée "John Africano NASA/AFRL Orbital Debris Observatory" qui dispose d'un téléscope (un Meter Class Autonomous Telescope) pour repérer et suivre les débris spatiaux.

L'actualité vient de rappeler son existence/importance puisqu'un avis a été publié par le Pentagone. Intitulé "Ascension Island Mission Services" (Solicitation Number: FA2521-AIMS-45SW), cet avis envisage l'externalisation de tout le soutien de la partie US de la base militaire installée sur l'île volcanique localisée à 1500 km au large du Liberia et à quelque 8000 km de la Cape Canaveral Air Force Station (CCAFS). Un marché d'une durée de 5 ans (2020-2025) pourrait être passé cette année.

Cette AAAF (pour Ascension Auxiliary Air Field) pourrait bénéficier de prestations externalisées dans le cadre d'un marché baptisé "Ascension Island Mission Services" (AIMS).

Comme le précise l'avis, le futur prestataire devra remplir huit missions:
"The AIMS contractor will have eight major areas of base operating support responsibility at AAAF.
1.1.1.1. The AIMS contractor will be responsible for a broad range of civil engineering services, including real property management, facility engineering, and infrastructurework.
1.1.1.2. In support of the AAAF Airfield Manager, the AIMS contractor will provide air field management, air traffic control, air crew services, and airfield ground support services.
1.1.1.3. The AIMS contractor will provide a variety of public health and medical services, including the implementation of a public health program and occupational health program and the provision of acute, routine, and emergency medical services by credentialed healthcare providers.
1.1.1.4. The AIMS contractor will manage and provide emergency response, emergency medical response, and fire protection services for facilities, aircraft, and personnel.
1.1.1.5. The AIMS contractor will provide law enforcement services for surveillance and intrusion detection.
1.1.1.6. The AIMS contractor will provide an emergency management program that includes disaster avoidance, mitigation, and response, along with personnel accounting procedures.
1.1.1.7. The AIMS contractor will be responsible for managing and providing lodging and housekeeping, custodial, dining, laundry, recreation, and other related support services for government personnel, base tenants, contractor personnel, and visitors.
1.1.1.8. The AIMS contractors shall operate and maintain the 12.15 metric tracking radar, telemetry facility and range communication and timing networks at AAAF".


Par ailleurs, ce marché AIMS peut être étendu à un opérateur civil commercial qui utiliserait les facilités de l'île:("The AIMS contract can support private sector commercial space transportation infrastructure based on the Commercial Space Launch Cooperation Act of 2012", comme le précise le Draft Performance Work Statement du 13 décembre). On pense bien sûr à SpaceX ou United Launch Alliance...

http://lignesdedefense.blogs.ouest-france.fr/archive/2019/01/16/l-ile-d-ascension-19951.html
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MessageSujet: Re: US Air Force - USAF   Aujourd'hui à 18:50

Citation :
January 20, 2019

US F-16 Aggressor Painted In Russian Su-57 Stealth Fighter Camouflage

Posted By: World Of Aviation/ f-16, su-57/



F-16 “Agressor” painted in the Sukhoi Su-57’s camouflage One of the US F-16 planes used as an “aggressor” in simulated air combat will receive a new, very special, paint scheme, namely an adaptation of the camouflage used by Russians on Sukhoi Su- 57.

Two months ago, Brigadier General Robert G. Novotny, Commander of 57th Wing of Nellis AFB, launched a social media contest.



A rendering of what the new paint scheme will look like on the F-16. 57th Wing Commander/FacebookA rendering of what the new paint scheme will look like on the F-16. 57th Wing Commander/Facebook

He announced that the team in his subordinate has a problem, one of the F-16s needing a new paint scheme. This new scheme had to be relevant, threatening and very cool.

Several paint schemes have been proposed, options vary from the Chinese J-20 to the Russian MiG-29, the Ukrainian Su-27 and, obviously, Sukhoi Su-57.

The announcement of the victory was made on January 11 along with the promise that we will have pictures of the painting process as well as the finished product. Until then, we have a series of interesting examples with the F-16 in the Su-57’s camouflage, but a more interesting one with the F-35 in the J-20’s paint scheme .

Under the 57th Wing, there is the 57th Adversary Tactics Group, which offers “aggressor” devices for exercises and training missions. The United States has a tradition of aggressors, planes that they paint in the camouflage of potential enemies and which they use as opponents in various exercises and missions.


The goal is to differentiate them from operating devices, and to get pilots to fight against the painting schemes of their opponents that they can face in real missions

https://worldofaviation.net/us-f-16-aggressor-painted-in-russian-su-57-stealth-fighter-camouflage/
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