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 JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?

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TYBBND4
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MessageSujet: Re: JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?    Jeu 10 Mar 2016 - 13:21

bradli23 a écrit:
tout a fait d'accord avec Red Bishop il faut eviter d'avoir des vecteurs exclusivement de l'oncle Sam ( F-16 et F-15), souvenez-vous de l'embargo d'armes fait par l'usa contre notre pays en pleine guerre du sahara (fin 70 début 80). et souvenez vous en 2013 lorsque l'usa a voulu faire passer une loi a l'ONU pour que la MUNIRSO surveille les droits de l'homme au sahara marocain.
si vous regardez les pays du golf et l'egypte ils ont commencé a diversifier leur flotte d’aéronefs ils ont des f-16 , f-15 ou f-18 avec soit eurofighter ou rafale (c'est relié  a l'époque d'obama qui a laissé tomber ses anciens alliés aprés l'accord avec l'iran).
pour le JF-17 si le Maroc porte son choix sur ce vecteur ca serait essentiellement pour s'initier a l'industrie aéronautique en collaboration avec les pakistanais.

" F-16 et F-15 n'existe que dans USAF et IAF " :

Corée du sud posséde les deux (avec leur propre version de F-15)
Japon posséde les deux (aussi avec leur propre version de F-16)
Aussi Singapour

L'Egypte et KSA ne l'es posséde pas car ils ont pas signé le contrat de CISMOA.
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MessageSujet: Re: JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?    Jeu 10 Mar 2016 - 13:32

Le JF-17 me fait penser au F-104. Un avion rustique, bon marché, il ne faut pas s'attendre à des miracles non plus.

Les F-5 peuvent être remplacé par des F-16 et les F-1 par les Mirage 2000-5/9 ou Rafale.

Sa évitera d'avoir plusieurs vecteurs (F-16, F-5, F-1), donc d'économisé le budget et d'avoir moins de problème avec la logistique.

Le couple F-16/Rafale serait intéressant a voir. Il ne faut pas oublier que les achats sont aussi politiques, on s'engage pour au moins quelques décennies, l'Occident est pour moi en décadence, son corps agonise. Voir du coté de l'Asie est compréhensible.
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FarLouati
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MessageSujet: Re: JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?    Jeu 10 Mar 2016 - 13:49

Le fait de posséder 3 vecteurs (Asie, Europe et USA) est une force et une grande sécurité pour les FRA donc je dis oui pour le JF-17 surtout qu'il peut représenter une bonne base afin de développer notre propre industrie, pour ce qui est du F-16 je comprend pas pourquoi certaines personnes s'obstinent à penser que l'achat du JF-17 représente la fin des achats de F-16, le Maroc achètera certainement au moins encore un lot afin de renforcer ceux qu'on a déjà.
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MessageSujet: Re: JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?    Jeu 10 Mar 2016 - 13:53

FarLouati a écrit:
Le fait de posséder 3 vecteurs (Asie, Europe et USA) est une force et une grande sécurité pour les FRA donc je dis oui pour le JF-17 surtout qu'il peut représenter une bonne base afin de développer notre propre industrie, pour ce qui est du F-16 je comprend pas pourquoi certaines personnes s'obstinent à penser que l'achat du JF-17 représente la fin des achats de F-16, le Maroc achètera certainement au moins encore un lot afin de renforcer ceux qu'on a déjà.

Oui quand tu as les moyens est une grande sécurité. Je pense que le Maroc regarde le JF-17 pour deux raisons, faire réagir les USA (ristourne pour l'achat du F-16) et le rapport qualité/prix est intéressant (le Block-III disponible à partir de 2019).

Je ne vois pas l'intérêt d'avoir 3 vecteurs pour un si petit nombre d'appareil.
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augusta
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MessageSujet: Re: JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?    Sam 23 Avr 2016 - 12:04

Citation :
Aviation militaire: le Maroc intéressé par un bombardier pakistanais
Par A.Z. - 23 Avril 2016 À 0 H 22




Une délégation pakistanaise de haut niveau de l’industrie aéronautique militaire séjourne actuellement au Maroc en vue de présenter l’avion de chasse et bombardier JF17 100% made in Pakistan.

Tous les détails techniques de cet appareil seront dévoilés au pavillon de la base militaire de Marrakech en marge de la tenue le 27 avril, de la 5ème édition de l’International Marrakech Air Show. Il s’agit du premier salon dédié à l’industrie aéronautique et spatiale sur le continent africain.





http://www.lesiteinfo.com/aviation-militaire-maroc-interesse-bombardier-pakistanais/



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TYBBND4
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MessageSujet: Re: JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?    Sam 23 Avr 2016 - 13:05

100% made in Pakistan
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amraamski
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MessageSujet: Re: JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?    Sam 23 Avr 2016 - 13:21

Apres l'escalade et le clash avec le Sec des NU, le Royaume ne fait plus confiance au States, le F-16 est le remplaçant du F-5 à mon avis ( pas de nouveaux F-16 ), le MF-1 sera remplacé à moyen terme par le Rafale " dans l'attente d'un nouveau réacteur + Aesa " pour constituer le fer de lance, le JF-17 est le projet de début pour production high tech militaire au Maroc, cela rappelle le soutien financier du KSA pour une base d'industrie militaire au Maroc capable de fournir des produits fiables pour les armées sunnites. Le chasseur Pakistanais n'est que le premier pas vers une nouvelle ère. S’il y a une escalade au sud, faut pas compter sur les ricains, faut compter sur une chaine de production locale + les alliés : France, KSA, Emirates.


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Fox-One
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MessageSujet: Re: JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?    Sam 23 Avr 2016 - 14:03

pourquoi pas un vecteur russe tout simplement comme le su 25 qui a fait amplement ses preuves en syrie?
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TYBBND4
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MessageSujet: Re: JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?    Sam 23 Avr 2016 - 14:18

amraamski a écrit:
Apres l'escalade et le clash avec le Sec des NU, le Royaume ne fait plus confiance au States, le F-16 est le remplaçant du F-5 à mon avis ( pas de nouveaux F-16 ), le MF-1 sera remplacé à moyen terme par le Rafale " dans l'attente d'un nouveau réacteur + Aesa " pour constituer le fer de lance, le JF-17 est le projet de début pour  production high tech militaire au Maroc, cela rappelle le soutien financier du KSA pour une base d'industrie militaire au Maroc capable de fournir des produits fiables pour les armées sunnites. Le chasseur Pakistanais n'est que le premier pas vers une nouvelle ère. S’il y a une escalade au sud, faut pas compter sur les ricains, faut compter sur une chaine de production locale + les alliés : France, KSA, Emirates.



I have 3 points to make:

1- L'Ètats-Unies est un allié du Maroc, et Je crois qu'il aura des nouveaux f16,
2- La ligne du Rafale est trop plein (Egypte, Qatar, Inde),
3- Je ne me rappel pas où exactement, mais J'ai déja entendu que la chine a offert au Maroc dans le IMAS 2012 une licence de production des JF-17, mais on a rien vu aprés.



Et j'espére qu'il aura pas des accords avec les Russes, leur version export (monkey model) est une catastrophe, depuis la dislocation de l'URSS, on voit que des Su-27++++ et des Mig-29+++


Dernière édition par TYBBND4 le Mer 27 Avr 2016 - 21:41, édité 2 fois
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BOUBOU
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MessageSujet: Re: JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?    Sam 23 Avr 2016 - 15:45

le jf17 est un avion trop fragile.
regardez le train d'aterrissage avant, vous allez comprendre...
On a besoin d'un vecteur sûre, et non juste un alignement d'avions.
Pour le jf17, si, et je dit bien SI, les FRA s'y intéressent, je pense qu'il demanderont des modifs, et des options spécifiques d'améliorations. On achete pas juste pour acheter.

_________________
L'homme sage est celui qui vient toujours chercher des conseils dabord, des armes on en trouve partout.

feu Hassan II.

http://www.youtube.com/watch?v=AbjNQ_5QvgQ


Dernière édition par BOUBOU le Sam 23 Avr 2016 - 20:12, édité 1 fois
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daama94
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MessageSujet: Re: JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?    Sam 23 Avr 2016 - 17:11

Bon les gars j'ai besoin d'un éclaircissement au niveau de ce JF17 je comprend vraiment plus. Si quelqu'un aurait la gentillesse de m'epliquer les points forts qu'apporterait ce zinc à nos FRA ?
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daama94
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MessageSujet: Re: JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?    Sam 23 Avr 2016 - 19:54

Et puis dites moi on pourrait se doter de mirage 2000-d, très efficace et ils ne coutent pas une bagatelle ?
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Fox-One
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MessageSujet: Re: JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?    Sam 23 Avr 2016 - 21:05

ils sont deja en fin de vie chez les francais, et les francais ne vendront rien d'autre que les rafales
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Shugan188
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MessageSujet: Re: JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?    Lun 25 Avr 2016 - 11:48

http://quwa.org/2016/04/25/pakistan-looks-market-jf-17-thunder-morocco/

Citation :

PAKISTAN LOOKS TO MARKET THE JF-17 THUNDER TO MOROCCO





Despite challenges, Pakistan Aeronautical Complex is eager to market the JF-17 in Africa, especially Morocco and Nigeria

By Bilal Khan

Pakistan Aeronautical Complex (PAC) will be attending the 2016 International Marrakesh Air Show, which is scheduled to take place from Wednesday, April 27th. Having reportedly secured the sale of three JF-17s to the Nigerian Air Force, PAC will be eager to use the International Marrakesh Air Show as a platform to acquire another customer in Africa, potentially the Royal Moroccan Air Force (RMAF).

The JF-17 is a lightweight multi-role fighter principally designed to meet the requirements of the Pakistan Air Force (PAF) – i.e. to phase out antiquated fighter aircraft such as the F-7P as well as to diffuse modern air-to-air and air-to-ground combat capabilities across the entire PAF fighter fleet.

With its emphasis on low-cost acquisition, affordable maintenance, and flexible customization, the JF-17 has been marketed as a potential replacement for MiG-21, F-5 Tiger II, Mirage III/5, F-7 and other legacy fighters in air forces around the world, particularly those belonging to developing countries.

Although one or two orders were secured, PAC has had some difficulty generating leads and converting them into sales. In recent months, controversy erupted when a prospective sale to Sri Lanka was basically shut down, mainly as a result of diplomatic pressure from India. Whether this prospect is revived or not is unclear at best, and no longer possible, at worst. Pursuing other avenues, such as Morocco, could prove to be even more difficult, though not necessarily impossible.

As a general point, arms sales are rarely a purely commercial endeavour. The transfer of weapons is in significant part politically driven, perhaps by the influence exerted by powerful states over weaker ones, or the financial and/or economic benefits afforded by some vendors in comparison to others.

In fact, even Pakistan (a vendor of the JF-17) is not immune to this reality. Between two comparable options, Pakistan will usually be tilted towards the vendor that can offer flexible financing arrangements. Such avenues are rarely given, especially since the seller has to absorb risk by issuing the loan or credit, especially on a frequent and consistent basis. At present, the only country to offer such support to Pakistan is China, which has numerous geo-strategic and political interests to maintain in South Asia.

If this is the case in Pakistan, then one can imagine how it would be in many other developing countries, especially those seeking to build stronger defence ties with the West, particularly the U.S. As a result, the JF-17’s market is a specific kind of market, the kind that – like Pakistan – is unable to readily secure arms from the West, either as a result of tenuous political relationships, or economic inability, or both. While a case could always be made on technical or cost grounds, it is imperative that one remains aware of the political reality, especially in the context of the sale of big-ticket weapons, such as fighter aircraft.

In regards to Morocco, PAC will probably push the JF-17 as a potential replacement for the RMAF’s ageing Mirage F-1 (MF2000), F-5E/F Tiger II and Alpha Jets. But unlike many air forces still using legacy fighters, Morocco issued impressive upgrade programs for its old jets, bringing them on-par in many respects to modern day multi-role fighters. The F-5E/F Tiger II and the Mirage F-1s boast directly comparable (and in some respects superior) on-board electronics suites and air-to-air/air-to-surface munitions inventories as the JF-17 Block-I and Block-II. In the best case scenario, the RMAF could easily come to the conclusion that the JF-17 Block-II does not offer a substantive enough jump over its existing platforms to justify its inclusion.

In other words, the bar to secure Morocco as a customer is quite a ways higher than say Sri Lanka or Nigeria. For PAC, the key would be in emphasizing the value proposition of the forthcoming JF-17 Block-III, especially since it will be equipped with an active-electronically scanned array (AESA) radar, helmet-mounted display and sight (HMD/S) system, a fifth-generation high off-boresight (HOBS) within-visual-range air-to-air missile (WVRAAM), and potentially infrared search and track (IRST).

Granted, the JF-17 Block-III is years away, but given the quality of the RMAF’s Mirage F-1 and Tiger II fleet, it is not in a hurry, and it will be keeping its eye open for advanced Western platforms as well. In this scenario, building a working relationship with Finmeccanica will be key for PAC, especially since it will be prudent for it to offer a variation of the JF-17 Block-III that closely ties with the RMAF’s evident preference for Western equipment. In the interim, a twin-seat JF-17 Block-II could prove to be an attractive option to replace the RMAF’s Alpha Jet Es, especially in the advanced training and close air support role, but the key will be Block-III, especially from the angle of greatly improving the RMAF’s air warfare capabilities.

Besides Morocco, the International Marrakesh Air Show will be a good opportunity for PAC to assert the JF-17’s value proposition to other prospective buyers in Africa. Of the air forces that do operate fighter aircraft, not many fly contemporary platforms with modern day air-to-air and air-to-surface capabilities. The JF-17 can provide those capabilities at an affordable cost, and with relatively little friction in terms of regulatory or political hurdles, at least compared to potential Western options.

That said, PAC cannot take the market for granted; the JF-17 will also be competing against low-cost very lightweight aircraft such as the Mwari, produced by the South African vendor Paramount Group. Some countries, especially those with limited need for credible air warfare capabilities, may be keen on the idea of low-cost turboprop aircraft that could be used for surveillance and light attack. It will be up to PAC to demonstrate the value of investing in a full-fledged fighter platform instead, and why the JF-17 ought to be that fighter.
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MessageSujet: Re: JF17 THUNDER pour remplacer le F5 Tiger III ?    Lun 25 Avr 2016 - 13:56

Shugan188 a écrit:
http://quwa.org/2016/04/25/pakistan-looks-market-jf-17-thunder-morocco/

Citation :

PAKISTAN LOOKS TO MARKET THE JF-17 THUNDER TO MOROCCO






Despite challenges, Pakistan Aeronautical Complex is eager to market the JF-17 in Africa, especially Morocco and Nigeria

By Bilal Khan

Pakistan Aeronautical Complex (PAC) will be attending the 2016 International Marrakesh Air Show, which is scheduled to take place from Wednesday, April 27th.  Having reportedly secured the sale of three JF-17s to the Nigerian Air Force, PAC will be eager to use the International Marrakesh Air Show as a platform to acquire another customer in Africa, potentially the Royal Moroccan Air Force (RMAF).

The JF-17 is a lightweight multi-role fighter principally designed to meet the requirements of the Pakistan Air Force (PAF) – i.e. to phase out antiquated fighter aircraft such as the F-7P as well as to diffuse modern air-to-air and air-to-ground combat capabilities across the entire PAF fighter fleet.

With its emphasis on low-cost acquisition, affordable maintenance, and flexible customization, the JF-17 has been marketed as a potential replacement for MiG-21, F-5 Tiger II, Mirage III/5, F-7 and other legacy fighters in air forces around the world, particularly those belonging to developing countries.

Although one or two orders were secured, PAC has had some difficulty generating leads and converting them into sales. In recent months, controversy erupted when a prospective sale to Sri Lanka was basically shut down, mainly as a result of diplomatic pressure from India. Whether this prospect is revived or not is unclear at best, and no longer possible, at worst. Pursuing other avenues, such as Morocco, could prove to be even more difficult, though not necessarily impossible.

As a general point, arms sales are rarely a purely commercial endeavour. The transfer of weapons is in significant part politically driven, perhaps by the influence exerted by powerful states over weaker ones, or the financial and/or economic benefits afforded by some vendors in comparison to others.

In fact, even Pakistan (a vendor of the JF-17) is not immune to this reality. Between two comparable options, Pakistan will usually be tilted towards the vendor that can offer flexible financing arrangements. Such avenues are rarely given, especially since the seller has to absorb risk by issuing the loan or credit, especially on a frequent and consistent basis. At present, the only country to offer such support to Pakistan is China, which has numerous geo-strategic and political interests to maintain in South Asia.

If this is the case in Pakistan, then one can imagine how it would be in many other developing countries, especially those seeking to build stronger defence ties with the West, particularly the U.S. As a result, the JF-17’s market is a specific kind of market, the kind that – like Pakistan – is unable to readily secure arms from the West, either as a result of tenuous political relationships, or economic inability, or both. While a case could always be made on technical or cost grounds, it is imperative that one remains aware of the political reality, especially in the context of the sale of big-ticket weapons, such as fighter aircraft.

In regards to Morocco, PAC will probably push the JF-17 as a potential replacement for the RMAF’s ageing Mirage F-1 (MF2000), F-5E/F Tiger II and Alpha Jets. But unlike many air forces still using legacy fighters, Morocco issued impressive upgrade programs for its old jets, bringing them on-par in many respects to modern day multi-role fighters. The F-5E/F Tiger II and the Mirage F-1s boast directly comparable (and in some respects superior) on-board electronics suites and air-to-air/air-to-surface munitions inventories as the JF-17 Block-I and Block-II. In the best case scenario, the RMAF could easily come to the conclusion that the JF-17 Block-II does not offer a substantive enough jump over its existing platforms to justify its inclusion.

In other words, the bar to secure Morocco as a customer is quite a ways higher than say Sri Lanka or Nigeria. For PAC, the key would be in emphasizing the value proposition of the forthcoming JF-17 Block-III, especially since it will be equipped with an active-electronically scanned array (AESA) radar, helmet-mounted display and sight (HMD/S) system, a fifth-generation high off-boresight (HOBS) within-visual-range air-to-air missile (WVRAAM), and potentially infrared search and track (IRST).

Granted, the JF-17 Block-III is years away, but given the quality of the RMAF’s Mirage F-1 and Tiger II fleet, it is not in a hurry, and it will be keeping its eye open for advanced Western platforms as well. In this scenario, building a working relationship with Finmeccanica will be key for PAC, especially since it will be prudent for it to offer a variation of the JF-17 Block-III that closely ties with the RMAF’s evident preference for Western equipment. In the interim, a twin-seat JF-17 Block-II could prove to be an attractive option to replace the RMAF’s Alpha Jet Es, especially in the advanced training and close air support role, but the key will be Block-III, especially from the angle of greatly improving the RMAF’s air warfare capabilities.

Besides Morocco, the International Marrakesh Air Show will be a good opportunity for PAC to assert the JF-17’s value proposition to other prospective buyers in Africa. Of the air forces that do operate fighter aircraft, not many fly contemporary platforms with modern day air-to-air and air-to-surface capabilities. The JF-17 can provide those capabilities at an affordable cost, and with relatively little friction in terms of regulatory or political hurdles, at least compared to potential Western options.

That said, PAC cannot take the market for granted; the JF-17 will also be competing against low-cost very lightweight aircraft such as the Mwari, produced by the South African vendor Paramount Group. Some countries, especially those with limited need for credible air warfare capabilities, may be keen on the idea of low-cost turboprop aircraft that could be used for surveillance and light attack. It will be up to PAC to demonstrate the value of investing in a full-fledged fighter platform instead, and why the JF-17 ought to be that fighter.

Donc rien n'est encore promis ou signé. C'est juste a la phase d'etude du marche par les Fra
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