Le Laser Embarqué (Airborne Laser ou ABL en anglais), également appelé YAL-1A, est une arme basée sur un laser délivrant une puissance de l'ordre du megawatt et de type chimique iode-oxygène (Chemical Oxygene Iodine Laser en anglais) développé pour l'US Air Force. Son objectif est la destruction de missiles en vol.
Le programme à débuté en 1994 et le total du budget absorbé par celui-ci s'élève en 2007 à 4,3 milliards de dollars US
Le laser est embarqué sur un Boeing 747-400 modifié à partir de l'an 2000 et est en période de test. A l'heure actuelle seul des tests aux sols ont été effectués. Cependant des prototypes moins puissants ont été utilisés en vol dans les années 1980 par le Laboratoire des Laser Embarqués[1], ils furent les précurseurs de l'actuel ABL.
L'ABL ne détruit pas le missile. Il chauffe simplement son enveloppe perturbant ainsi sa pénétration dans l'air. Si ce laser s'avère efficace, une flotte de 7 Boeing est prévue à la construction.
Un rapport de 2003 réalisé par le American Physical Society sur la défense par missile américaine (National Missile Defense) montre qu'un tel laser pourrait atteindre des missiles balistiques à propulsion liquide à une distance de 600km, et à 300km pour les propulsions solides.
Fonctionnement
L'ABL utilise des capteurs infrarouges pour détecter le missile. Trois lasers de faible puissance suivent alors le missile (position, vitesse) ainsi que les perturbations atmosphériques. Après quoi le laser principal est déclenché pendant 3 à 5 secondes depuis une tourelle située sur le nez de l'appareil. L'ABL doit se situer dans un rayon de 100km de l'origine du tir afin de déterminer la trajectoire exacte du missile.
Cerise Sur le Gâteau : http://fr.youtube.com/watch?v=6w-ql8msl0U
Auteur
Message
jf16 General de Division
messages : 40537 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Mer 16 Nov 2016 - 22:46
Pour l'instant il n'existe qu'à travers quelques vues d'artistes. Mais ses créateurs estiment qu'il pourra voler d'ici quelques années. Lui, c'est le Dart Jet, un concept d'avion de formation militaire modulaire et bas coût imaginé par une poignée d'ingénieurs britanniques.
Tristan Crowford, le fondateur et directeur de Dart Jet a présenté son idée à Paris au cours d'une conférence organisée le 15 novembre 2016 par la branche parisienne de la Royal Aeronautical Society. Le concept du Dart Jet est né d'une volonté de proposer un appareil qui, contrairement à la majorité des programmes militaires actuels, mettrait en œuvre des technologies disponibles sur étagère. Permettant ainsi de proposer un appareil modulaire, pouvant être facilement adapté au besoin des clients et peu couteux.
Les ingénieurs de Dart Jet, par ailleurs tous employés chez différents industriels du secteur aéronautique, ont étudié avec attention le marché mondial des avions d'entrainement et de formation à la chasse. Ils ont constaté que l'offre comprenait des appareils très simples de conception ancienne, qui ne sont donc pas adaptés aux besoins actuels, pour la phase dite basique de la formation et des appareils complexes très proches d'un avion de chasse et donc couteux pour la phase dite avancée de la formation. Seul le Pilatus PC-21 se place entre ces deux catégories. Mais l'appareil est doté d'un turbo propulseur et ses performances sont éloignées de celle d'un jet.
Dart Jet propose de développer une seule et même cellule pour les deux phases de la formation. Un fuselage sur lequel pourrait être adapté une voilure droite pour l'entrainement basique et une voilure en flèche pour la formation avancée. La propulsion pourrait aussi être adapté au besoin, grâce un à concept breveté de fixation d'un module moteur sous le fuselage. Le cockpit est également modulaire. Il est composé principalement d'un unique écran sur lequel peut être simulé l'avionique et les systèmes de tous types d'appareils. Les concepteurs insistent également sur les capacités de simulation embarquées. Les deux types d'appareils seraient proposés dans le cadre d'un package comprenant également les systèmes de préparation de mission et les simulateurs.
Selon Tristan Crowford à bord du, ou plutôt des, Dart Jet, "rien n'est nouveau". Et c'est là l'une des forces du concept. En se basant sur des technologies déjà éprouvée, Dart Jet réduit le coût et les délais de développement et propose un concept évolutif.
Pour l'heure, la société Dart Jet a réalisé une première levée de fonds qui a permis de réaliser une étude de faisabilité du concept. Les concepteurs de cet avion modulaire cherchent désormais des partenaires industriels, mais selon Tristan Crowford, plusieurs entreprises ont déjà fait part de leur intérêt. Dart Jet se base sur l'exemple du Scorpion de Textron et estime qu'en quelques années, il est possible de concevoir un prototype et de lancer une campagne d'essais en vol.
Avec ce concept, Dart Jet espère principalement convaincre les états européens comme la Suède, l'Espagne ou même la France. Les états d'Afrique sont également ciblés. Les créateurs de Dart Jet estime pouvoir accéder à un marché de 250 appareils sur 25 ans.
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Mer 22 Fév 2017 - 11:24
Revolution dans les domaines de la reconaissance et de la frappe au sol en perspective
avec l emploi de drone en essaims
Invité Invité
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Mer 22 Fév 2017 - 21:42
Alloudi a écrit:
Revolution dans les domaines de la reconaissance et de la frappe au sol en perspective
avec l emploi de drone en essaims
Voilà le futur, l'armée turque devrait travailler et investir tout son énergie pour les drones. L'armée turque a déjà éliminé plus d'une centaine de combattant du PKK et de l'EI depuis un an..
En parlant de futur, il vaut lancer des travaux pour les drones-blindés, les drones-hélicoptères, un drone-sous-marin. L'humain doit être remplacé petit à petit par le robot comme fut le cas avec la mécanisation des troupes de cavalerie et d'infanterie.
Fox-One General de Division
messages : 7911 Inscrit le : 20/09/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Sam 21 Juil 2018 - 19:24
Est ce que un jour on verra ce type d'engins chez les forces speciales?
Invité Invité
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Sam 21 Juil 2018 - 20:36
Retour vers le futur hhh,
Oui on Peu très bien imaginer une utilitée pour les FS ou un tas d autre capacites d emploi
Pareil pour les combinaisons ailes volantes,
Pour la rapidité de action, déploiement en profondeur, qui peut s avérer Moins Risqué qu un parachutage par c130 par exemple
Fox-One General de Division
messages : 7911 Inscrit le : 20/09/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Sam 21 Juil 2018 - 23:03
Eviter les champs de mines Couverture aerienne des troupes au sol, lorsque il y a risque de manpads. Penetration de masse au lieu de debarquement aux cotes. Il faut parcontre travailler sur la sonorisation de l'engin.
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Sam 21 Juil 2018 - 23:33
Et pour les plus tordus , ça peut etre un moyen aussi de commettre des attentats terroriste, penetrer un lieu strategique par les airs chargés de quelques kilos d'explosifs, ça peut faire très mal. Mine de rien il faut faire gaffe dans le futur avec ce genre de matos .
Invité Invité
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Sam 21 Juil 2018 - 23:49
Le futur appartient aux robots, pas à l'humain.
Invité Invité
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Mar 27 Nov 2018 - 15:15
Citation :
Son hoverboard intéresse les forces spéciales françaises Aurélien Viers 24 novembre 2018
messages : 612 Inscrit le : 02/02/2019 Localisation : Ait Hdiddou Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Sam 23 Mar 2019 - 22:08
Je vais poser ça ici: Le Général Scales parle de l'évolution des tactiques militaires et les guerres du futur https://warontherocks.com/2019/03/tactical-art-in-future-wars/
2) Implication de l'usage des tunnels sois terrains sur les tactiques militaires. Y'a des liens à télécharger PDF https://mwi.usma.edu/elephant-tunnel-preparing-fight-win-underground/
Invité Invité
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Dim 4 Aoû 2019 - 13:13
Citation :
Quelles applications militaires pour le Flyboard Air de Zapata Industries?
PAR LAURENT LAGNEAU · 23 FÉVRIER 2019
Dans les années 1950, le Pentagone finança des programmes visant à mettre au point une sorte d’hélicoptère « personnel » pour mener des missions de reconnaissance. Ce qui donna lieu au HZ-1 Aerocycle de Lackner Helicopters pour l’US Army et au VZ-1 Pawnee d’Hiller Aircraft pour l’US Navy. Finalement, ces projets furent assez rapidement abandonnés, la maturité technologique leur ayant fait défaut.
Seulement, un inventeur français, Franky Zapata a mis au point le Flyboard Air, une sorte de planche de surf pouvant voler à une altitude de 10.000 pieds, à la vitesse de 80 noeuds [150 km/h environ], grâce à 6 moteurs et à un algorithme qui ajuste en permanence l’inclinaison des 4 turbo-réacteurs ainsi que la vitesse des turbines latérales. De quoi éveiller un intérêt certain outre-Atlantique, à commencer par celui du commandement des forces spéciales américaines [USSOCOM].
Dans le cadre du programme IAMS [pour Individual Aerial Mobility System], l’entrepreneur français, via la société Z-Air, une filiale de Zapata Industries, a ainsi proposé à l’USSOCOM un concept encore plus innovant : l’Ez-Fly, capable de voler à la vitesse de 130 km/h pour une autonomie d’environ 10 minutes.
« L’EZ Fly est une évolution du Flyboard Air. Grâce à quelques améliorations clés, nous avons créé un véhicule aérien beaucoup plus facile à piloter et plus sûr que tout autre aéronef à décollage vertical. […]. Ses systèmes de stabilité avancés et ses systèmes à triple redondance éliminent […] une grande partie des risques du vol motorisé, sans nécessiter une licence de pilote », assure l’entreprise.
Cela étant, et après avoir été confronté à des tracasseries administratives et réglementaires en France, Franky Zapata a eu l’opportunité de réaliser une démonstration de son Flyboard Air avec les forces spéciales françaises, lors du Forum Innovation Défense, organisé à Paris par l’Agence de l’innovation de défense [AID], en novembre 2018.
Et, à cette occasion, on a appris que Zapata Industries allait bénéficier d’un financement de 1,3 millions d’euros de la part du ministère des Armées pour améliorer ce Flyboard Air, en collaboration avec l’ONERA et la société Poly-shape. Les travaux devaient porter sur le développement d’un système de propulsion à la fois plus stable, maniable et discret.
Lors d’une audition au Sénat, Emmanuel Chiva, le directeur de l’AID, en a dit un petit peu plus. « Nous avons fait voler un fantassin au-dessus de Paris. Pour information, il peut aller à plus de 200 km/heure, à plus de 2 000 mètres d’altitude avec 10 minutes d’autonomie. C’est remarquable! », a-t-il commencé par rappeler en évoquant l’invention de M. Zapata. « Nous finançons en ce moment des études pour adapter le système de cet inventeur français aux besoins des Forces », a-t-il ensuite ajouté.
D’où la question : quelle pourrait être l’utilité de ce Flyboard Air pour les opérations militaires? Sur le site dédié au Zapata Ez-Fly, il est par exemple expliqué qu’un tel dispositif permettrait à des troupes embarquées à bord d’un navire de se rendre plus rapidement à terre. À condition, toutefois, que le site de débarquement soit relativement sûr…
Mais plus généralement, il est question d’infiltration/exfiltration pour des zones difficiles d’accès, de réduire le temps d’intervention d’une patrouille en cas d’incident ou encore de mener des missions de reconnaissance.
Devant les sénateurs, M. Chiva a aussi cité « l’évacuation sanitaire » ainsi que le « port de charges utiles ». Et on peut imaginer que ce système puisse être utile pour faire intervenir plus rapidement du personnel médical sur une zone de combat afin de donner les premiers soins à des blessés ou encore pour réapprovisionner, dans des délais très courts, des forces « au contact. » Cependant, sa faible autonomie – 10 minutes – en limite pour le moment l’emploi…
Quoi qu’il en soit, pour le directeur de l’AID, la démonstration faite à Paris « a permis de faire évoluer la règlementation et il devrait y avoir bientôt de nouveaux textes permettant de faire voler des aéronefs innovants. » Ce qui est déjà un bon début.
messages : 40537 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Sam 19 Sep 2020 - 18:53
Citation :
18/09/2020
Des canons à laser sur les avions de combat d’ici cinq ans ?
Verra-t-ont l’arrivée des premières armes à laser venir équiper les avions de combat dans quelques années ? La question est ouverte et du côté de Lockheed-Martin, on affirme être en mesure de faire des essais d’ici 2025.
Le responsable de la division « laser » de Lockheed-Martin, Mark Stephen, a déclaré lors d’une conférence de presse en fin de semaine, que la société travaille à l’installation d’une arme laser défensive sur les avions de combat d’ici cinq ans.
Le programme SHiELD :
Cet objectif fait partie du programme SHiELD (Self-Protect High-Energy Laser Demonstrator) de l’Air Force Research Lab et vise à installer un module « laser » défensif sur les chasseurs pour les défendre contre les missiles antiaériens. Par contre, un « laser » offensif pour abattre des avions ennemis devrait frapper plus fort et à plus longue distance et n’est pas réalisable aujourd’hui. Il s’agit d’un objectif à plus long termes.
Selon le Pentagone un « laser » offensif ne viendra pas équiper les aéronefs avant l’arrivée de la 6ème génération d’avions de combat. Par contre, le « laser » du programme SHiELD devrait être applicable sur les appareils actuels.
Le projet SHiELD prévoit d’utiliser le prototypes IFPC-HEL (Indirect Fire Protection Capability-High Energy) Laser, soit un canon laser monté sur un camion déjà en construction qui sera opérationnel en 2024. Soit un an avant le calendrier de Lockheed-Martin pour placer un laser sur un avion de combat. Pour Lockheed-Martin, il s’agit de produire une nacelle dotée du système IFPC-HEL qui servira de prototype opérationnel. Ce dernier devra démontrer que la technologie peut réellement fonctionner, sous un avion. En effet, la technologie IFPC-HEL est avant tout développée sur une plateforme fixe, soit un camion. Hors l’utilisation de celle-ci à bord d’un avion n’est simplement pas garantie.
De plus, le camion offre plus de place pour la production d'énergie et les systèmes de refroidissement qu'une nacelle qui tient sous un avion. L’IFPC-HEL doit produire 300 kilowatts d'électricité, la puissance du SHIELD est à déterminer, mais elle sera probablement inférieure à 100 kW, ce qui permettra à l’avion de combat de charger le laser sans installer un générateur d'énergie additionnel.
On le voit, si l’on se rapproche des armes laser en vol, il faudra attendre au moins 10 ans, avant de pouvoir compter sur un système fiable de défense et probablement 10 ans de plus en ce qui concerne les armes offensives. Pour autant, 20 années ne représentent qu’une goutte d’eau temporel.
Photo : Image de synthèse F-16 doté d’un laser de défense @ LM
messages : 6300 Inscrit le : 25/03/2009 Localisation : Royaume pour tous les Marocains Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Sam 5 Déc 2020 - 18:42
TYLER ROGOWAY - The War Zone a écrit:
Laser Weapons On The Battlefield Of Tomorrow: Separating Fact From Fiction
One of Lockheed's top laser minds tells about the limits of current tech and what is needed to make lasers more prevalent on tomorrow's battlefield.
In the first part of our interview, Dr. Rob Afzal—Lockheed Martin Senior Fellow, Laser and Sensor Systems—gave us a fascinating and highly detailed account of how laser and other directed energy weapons suddenly went from an elusive dream to reality. Now, our focus shifts from the recent past to the near future and beyond. What is on the horizon for laser weaponry and what hurdles remain that are keeping us from realizing the full potential of these revolutionary weapons concepts that were up until just recently relegated to the realm of science fiction?
Our exchange underlines how rapidly all of the various technologies that are necessary to realize an operational laser weapon are maturing, and how much more they need to mature in order to make laser weapons far more commonplace on the battlefield of the near future—including on land, at sea, and in the sky.
So, without further ado, here's the interview:
Tyler: How do you see lasers, and even directed energy as a whole, including high-power microwave weapon systems, how do you see these non-kinetic options integrating with kinetic options [such as missiles and gun systems], whether it's at sea, on land, or in the air? What's the picture of how that looks to the guy or gal on the ground that would actually be relying on these technologies... Or even making the choices to employ them in real-time?
Rob: Yeah, so that's a great question. I'm gonna give you more of a 'visioneering' view of how we see that being done because these systems are just now going out, right? So we're going to do a lot of learning as these systems start getting put on platforms and the users are going to start using them, and those users are going to use them in ways that we haven't even envisioned, to be honest with you.
So, I'll start with how we see it. Let's take two examples and I'll try to be brief, an Army ground-based example and a Navy ship-based example.
Right now, the Army systems, there are a number of... these mortars, rockets, artillery... and you may be at a forward operating base, or you may be even in a mobile command system, but let's take a forward operating base, where there's a sensor network, right? There are radars that are doing situational awareness; they're spinning, they're looking, and then all of a sudden, a bunch of tracks [radar targets] start coming over. Depending on the types of threats, this could all be happening very quickly.
So, the tracks from the radar, it says, "Look, it looks like there's a bad object coming in from this sector" and it commands the laser weapon to move its optic, so there's usually a turret, or a beam director, as we call it, which has very high-quality optics in it to project the laser beam, but also to do the acquisition and tracking piece. So, all the acquisition and tracking piece is done with cameras, for lack of a better word, in video now, in different parts of the spectrum, whether it's visible or short-wave infrared, mid-wave infrared, or long-wave infrared, it's still fundamentally a camera with video streams. So, the optics slew over and grabbed the object optically, all of a sudden, you get an image on a TV screen, on a control screen, of what the thing is.
You may be able to look at it in different parts of the spectrum, too. Then, the human can look and determine, "Oh, that is a hostile threat." You're already tracking the threat. So, now, by engaging with the laser weapon, the laser beam comes out of the same optics that you're using to track. And then the laser engages the threat and then can negate it. Or, if on the other hand, higher resolution imagery says, "No, that's benign," you don't have to engage it. So, that is kind of how the user interface will look, there's also the ability to use the optics without the laser, just to provide situational awareness, right? To use these optics to look around.
In the Army case, there are very few systems right now that are out there that can negate rockets, artillery, and mortars. There are some kinetic systems in development. But what we see, again, is both systems probably being deployed; kinetic interceptors, as well as, we'll call them a laser interceptor, for now, that's not a common terminology, or a laser 'effector.'
In the Navy case, it will be very similar, but you can imagine the combat system room with a bunch of... With all the many consoles, and one of them would be laser console and the combat system would cue the system again and you'd slew the optics and you look at the target. Now, something that's interesting that we're doing on the Navy program is that beyond the high energy laser to defeat the threat, we're also integrating different lasers, we call them dazzlers, which are non-lethal.
Lockheed's HELIOS system will have both a high-power laser weapon and dazzler built into a single integrated unit.
There may be a UAV that is looking at the fleet, and you don't want them to be able to continue to look at the fleet, but you don't really want to do a hostile act. You can turn on the dazzler laser. You're tracking the object, and you're basically shining a very bright spotlight into its cameras. Now, all of a sudden, they can't see, in a non-lethal way. So, over time, how these are all going to be used, deployed, the decision-making trees, we're going to just keep learning and the users are gonna really learn how best to use these systems.
Tyler: What are the real limitations that still exist? I mean, is it the beam attenuation and the thermal loads? Because we always hear that we want to 'scale' this stuff, we wanna be at X amount of power by this year, and we're missing some of the goals... So whether it's in the air, at sea, or on land, what are some of the biggest limitations, biggest hurdles that still exist when it comes to making these systems able to do what we've imagined them to do? From shooting down, not just UAVs and disabling small boats or C-RAM [Counter-Rocket, Artillery, Mortar] types of applications, but also shooting down anti-ship missiles and potentially ballistic missiles. What's the big void that exists that we still have to cross?
Rob: From a technology perspective, there are a number of domains that need to be continued to be advanced. So, everybody likes to talk about scaling laser power, and for good reason. In other words, more power means you can reach out at longer ranges, or you can defeat the threat in a shorter period of time. But as you scale power, you need to be able to keep the beam quality, right? In other words, if you just scale the power, but your ability to focus the [laser] spot diminishes, then you're not really going to be able to use that power for shorter defeat times or longer ranges.
So, let's just start with the power scaling piece. Then, if you're just making stuff bigger and bigger, you also need more electrical power and you need more thermal management systems. So, continuing to push the electrical efficiency of these systems higher and higher will become important to minimize the demands on the power employing systems. But now, let's say you've achieved this power. If you want to reach a longer range, it means that your beam is going to propagate through the atmosphere for a longer distance, and you have to be able to maintain the aim point, right? So you're tracking and your line-of-sight stabilization has to keep improving.
And then, the atmosphere will begin to distort the laser beam, depending on the type of atmosphere you're in, if you're in a highly turbulent atmosphere or... It's actually turbulence that's the biggest problem, because what it does is... so think about when you're looking down a hot road and you see the heat waves coming off the road that distort the mountain or the car that's coming down the road... So, those kinds of heatwaves are variations in the atmosphere that are bending the light that's coming to your eyes.
Say, it's one o'clock in the afternoon, you're driving through Arizona, you're on a two-lane highway, and off in the distance, there's this car coming at you, but it looks like there's water... the car's image is distorted, etcetera, all the light that's coming to you, to your eye is being distorted by all these heat waves that are coming off the road. And those are things we call variations of the index of refraction of the atmosphere. Well, similarly, if you try to propagate a laser beam through that, it would also be distorted and wouldn't be able to image very well to the target. So, to a lesser degree, if you're trying to go farther and farther in range, variations in the atmosphere begin to break up or distort the laser beam, and make it harder and harder to focus.
So, being able to do that atmospheric compensation piece, which is known as adaptive optics, so there's technology that's been developed, but is still maturing where you need to be able to measure the distortion in the atmosphere and then compensate for it, so that the beam propagates through the atmosphere and focuses tightly on to a target.
Each of these scaling points, so scaling and laser power, scaling and range, all of your precision needs to keep improving to make the systems more and more effective for the types of threats that you're talking about. So, not an easy answer like, "Oh, there's just one thing that needs to be fixed, and as soon as we fix that, we'll be fine," but the good news is there's a capability that we can deliver today, and then as we improve and as the technology improves and the computing power improves and the ability to make these high-quality optics improve and/or laser scaling improves, then the systems are going to keep improving.
Tyler: On the aerial side, a lot of the interest we get about laser technology comes from the tactical air side of things, and being able to put one of these on a fighter aircraft and being able to use it to defend against incoming missiles, like the SHiELD program. Can you speak about that and sort of what the vision is, where we're at, and where we can go with that in the future, including is that something that could be eventually applied to a low observable aircraft, not just something you slap a laser pod on to? I know Lockheed is cutting edge in this area, so I'd love for you to address it.
Rob: Let me cover number one and then I'll be a little bit more careful about number two, how does that sound? So, you're familiar with the SHiELD program, as you probably also know, Lockheed Martin has the LANCE contract, so we're developing the laser to go into the pod. What I think is important to understand about the technology that could be demonstrated on the SHiELD program is that the fact that we're even talking about putting a weapons class laser in a pod that could be on a fighter jet, shows you how far the technology has really come. It may not seem like that to people that aren't laser folks that have been trying to do this for a long time... where we thought, "never in a million years could we pull this off." And now, all of a sudden, here we are, and that we can make things smaller.
For the tactical airborne, the hardest piece of the technology is the 'SWAP'—the size, weight, and power. The issue with tactical fighters is, there is no room for anything on a tactical fighter. All platforms are filled to the brim, right? As soon as you have a platform, you start putting stuff on it. So, even though a ship is much larger than a tactical fighter, there's less room on a ship than you would think, and that's mainly because the ships are already full of stuff too, right? But a tactical fighter is clearly, that's been the biggest challenge from being able to make something small enough and powerful enough to be useful. So, SHiELD is the beginning of this activity and as technology continues to miniaturize, and if you could trend where this technology is going, the laser systems are getting smaller and more powerful.
We haven't even gone yet to employ the full kind of hardening and packaging the way we do with our targeting pods. So for example, Lockheed Martin does the Sniper targeting pod, and we also do F-35 EOTS. Those are literally compact, hardened optical systems that can do targeting, tracking, and pointing of laser beams. So, beginning to apply those techniques and making the lasers... continue to make the lasers smaller will enable their use on tactical fighters.
Now, as far as... I don't know, if you call them 5th gen [fighters], but as far as 5th gen is concerned, as you can well imagine... you're probably not going to hang a pod off of that plane, and so, the ability for the system to be packaged up inside is gonna become key. And once again, there isn't a lot of room... So, continuing to reduce the volume [taken-up by a laser weapon]. Most importantly, these planes can actually lift a lot of weight. They have more ability to lift weight than there is actual room to put things inside... But as a prime platform maker, we understand what the options are and where things could potentially go.
Tyler: Some have noted the forward fuel tank [or lift fan on the B model] in an F-35. I'm sure you know about that... For something like this to go into a big open space and you lose some gas in the process, but that's a lot of potentially available volume.
Rob: You said the forward fuel tank? Yeah. Is that what you were saying?
Tyler: Yeah. Where the lift fan sits in an F-35B.
Rob: Yeah. Where the lift fan... Yeah.
Tyler: There's that similar area on the A and C model, too.
Rob: So, there is volume there, if you take out the fan or if you take out fuel, and then, these all become trades. Right?
Tyler: Right.
Rob: Do you want to reduce the range, but carry this capability?
Tyler: Yeah, that's always the hardest question. Right?
Rob: Yeah.
Tyler: So, like HELIOS [High Energy Laser with Integrated Optical-dazzler and Surveillance], on the naval side, it's an aggressive program. The Navy wants lasers now. They really want the technology. What will this system be able to do that, say the LaWS system that went on the amphibious sea base about six or seven years ago, what will the new system be able to do that LaWS couldn't? What type of leap are we going to be seeing in this new generation of directed energy weapons for naval ships?
Rob: Yeah, so I'm gonna qualitatively answer that question. The HELIOS system will have much more laser power. It will have much higher beam quality. It will have a bigger beam director, so that you could propagate it farther. And it will also have the dazzler function.
Tyler: So, we are talking about a pretty big leap in every way.
Rob: It's a big leap in every way, and it will be tied into the combat system, which LaWS wasn't. LaWS was a very important step.
Tyler: Yeah.
Rob: You have to walk before you run. You can't skip the steps. So LaWS was a very important step. HELIOS is another bigger step. Significant.
Tyler: For the ships that in the future, as these systems, as the users understand them more and refine how to employ them, because it's a beam, it can only hit one thing at one time, just like a missile. But a laser also has such a deeper magazine depth. Do you see the Navy putting multiple lasers on a ship, like what they do with, say, a Phalanx system or even like a Rolling Airframe Missile system? Do you see them integrating these on different turrets to offer much greater coverage at any given time and the ability for simultaneous engagement of targets?
Rob: Yeah, so specifically, how these systems would go and how many they would put on and so forth, is ultimately a Navy question. But I would just say, generically, the smaller, more powerful you can make the systems, the more opportunity there would be to decide how many of these systems you'd want to have.
_________________ Les peuples ne meurent jamais de faim mais de honte.
QuickShark aime ce message
Adam Modérateur
messages : 6300 Inscrit le : 25/03/2009 Localisation : Royaume pour tous les Marocains Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Mer 16 Déc 2020 - 19:53
_________________ Les peuples ne meurent jamais de faim mais de honte.
Adam Modérateur
messages : 6300 Inscrit le : 25/03/2009 Localisation : Royaume pour tous les Marocains Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Mar 23 Fév 2021 - 20:47
The Air Force Research Laboratory (AFRL) a écrit:
AFRL’s SHiELD set to receive critical assembly
The Air Force Research Laboratory Self-Protect High Energy Laser Demonstrator (SHiELD) Advanced Technology Demonstration (ATD) Program is scheduled to receive the first major assembly of its three main subsystems later this month, with the remaining two subsystems set to be delivered later this year.
The SHiELD program is developing a directed energy laser system that will reside in an aircraft pod, to demonstrate defensive capabilities of aircraft against surface-to-air (SAM) and air-to-air (AAM) missiles.
Receiving its first major assembly, the SHiELD pod structure will enable AFRL scientists and engineers to begin integration of the complete system, to include pod, laser, and beam control, and signals an end to the development and production stage of these important subsystems.
“Over the last five years we have worked side-by-side with Lockheed Martin, Boeing and Northrop Grumman, advancing the technology that would make this system work,” said Dr. Jeff Heggemeier, SHiELD program manager. “To finally have the subsystems in the lab, will be a huge step forward in seeing the system to completion.”
The technical challenges involved with shooting down incoming missiles at Mach speeds are tremendous.
“These are hard problems we are solving,” Heggemeier said. “Imagine the disturbances and stresses - wind speeds, turbulence, and quick aircraft maneuvers that a laser system would have to perform under. We had to solve those challenges first—and that took time.”
Over the past two years, the SHiELD team has seen major program milestones and technology maturation, including successfully flying an F-15 with attached laser test pod, and the successful shoot-down of air-launched missiles using a ground-based system configured to represent the laser system’s self-protect aspects.
“Those critical demonstrations show that our directed energy system is on track to be a game changer for our warfighters,” said Dr. Kelly Hammett, director of AFRL’s Directed Energy Directorate. “The ability to shoot down missiles in flight, and operate in denied environments, increases the advantage we have over our adversaries.”
The remaining subsystems, the laser system and the beam control system, should be delivered by July, and the full system test is scheduled for FY24.
“We feel confident that after years of development and the testing that has occurred, that SHiELD will do what we’ve said it can,” Heggemeier said. “And that is a big win for our Airmen.”
_________________ Les peuples ne meurent jamais de faim mais de honte.
Fahed64 Administrateur
messages : 25200 Inscrit le : 31/03/2008 Localisation : Pau-Marrakech Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Mar 23 Fév 2021 - 20:49
Ça sera le pod ultime pour détruire les missiles et autre avions
_________________ Sois généreux avec nous, Ô toi Dieu et donne nous la Victoire
Adam Modérateur
messages : 6300 Inscrit le : 25/03/2009 Localisation : Royaume pour tous les Marocains Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Mer 2 Juin 2021 - 15:00
_________________ Les peuples ne meurent jamais de faim mais de honte.
Adam Modérateur
messages : 6300 Inscrit le : 25/03/2009 Localisation : Royaume pour tous les Marocains Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Jeu 3 Juin 2021 - 22:23
_________________ Les peuples ne meurent jamais de faim mais de honte.
Adam Modérateur
messages : 6300 Inscrit le : 25/03/2009 Localisation : Royaume pour tous les Marocains Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Sam 12 Juin 2021 - 15:56
Un avion submersible - Projet de l'US Navy
_________________ Les peuples ne meurent jamais de faim mais de honte.
Adam Modérateur
messages : 6300 Inscrit le : 25/03/2009 Localisation : Royaume pour tous les Marocains Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Ven 9 Juil 2021 - 15:24
General David Allvin - U.S. Air Force vice chief of staff a écrit:
How We Get to Captain America-level Battle Speeds
We are on the verge of Hollywood-level fast, but the service branches need cultural change and cooperation for it to work.
In the season finale of the Marvel series The Falcon and the Winter Soldier, the new Captain America, a former Air Force pararescueman, uses the fusion of perfect communications, flawless sensors, and artificial intelligence to lead an air and ground operation to rescue hostages and capture a group of global extremists.
While this was entertaining fiction, the fact is that future conflicts will require the U.S. military to make rapid progress toward this and other aspirational visions of command and control, or C2, as I wrote in my recent Defense One article on the Department of the Air Force’s Advanced Battle Management System, or ABMS. We are on the verge of a time in which we can collect vast amounts of data from sensors in every domain, share it with troops in every service branch, process that data to provide decision-quality information, and execute operations at a tempo that exceeds our adversary—all within the span of a typical Hollywood action sequence. Deciding and acting at speeds that fast is a decisive advantage in conflict and a powerful deterrent.
Unfortunately, our fascination with technological change tends to ground much public discussion on the future of C2 in our hardware and software. We fantasize often about how we build an AI like Iron Man’s J.A.R.V.I.S., or a command center like the one aboard the S.H.I.E.L.D. helicarrier, or a sensor-rich loyal wingman like Falcon’s Redwing.
But for real-world programs like ABMS and the coveted Joint All-Domain Command and Control, or JADC2, to come together, we need cultural and organizational advances that are duller than the Hollywood dream-tech but more essential. Process matters, as does a uniform set of rules and a streamlined bureaucracy geared toward cooperation and integration.
The Department of Defense’s Joint Warfighting Concept and accompanying JADC2 strategy have given the services clear marching orders for alignment and integration on the future of C2. There are several key areas in which the Air Force must aggressively move forward with the other services to ensure we have a truly joint solution, rather than a capability accessible to multiple services. There is indeed a difference.
The first focus area involves standard technical and non-technical approaches to moving, sharing, and employing data. Sensors don’t know what service procured them. Algorithms designed to make sense of the environment don’t know the uniform of the commander for whom the insights will inform. The purposes for which we collect massive quantities of data from myriad sensors vary, but the principle remains the same: make the data available and let the user manipulate it to serve their purposes. Proprietary data platforms with pre-baked algorithms are of limited use to the joint force.
Sharing isn’t easy, especially when the data source is an existing aircraft or system not designed for universal data exchange. When bringing yesterday’s systems forward, we are engaged in the military equivalent of building a smart switch that lets us control our 1970’s thermostat from our phone. For the future, however, the bigger challenge is creating joint processes and standards for how the services build new tech that is inherently meshed. Defense Secretary Lloyd Austin has reinforced this imperative. In May, he signed a strategy document that provides the governance and foundation necessary to enable rapid integration of artificial intelligence, machine learning, predictive analytics, and other crucial emerging technologies. The strategy will ensure there is cohesion among the Air Force’s ABMS, the Army’s Project Convergence, and the Navy’s Project Overmatch. The Joint Requirements Oversight Council is also playing a crucial role here, breaking down barriers and moving the services from stove-piped C2 systems toward seamless data sharing across domains and organizations.
Equally important is the early involvement of our military allies and partners as full-time teammates in the C2 journey, which is already underway within the ABMS program. We believe we can both preserve national security equities while enhancing awareness and interoperability with our allies. These are not mutually exclusive goals. For JADC2 to work, we must make the practice of partnering on data systems and standards the norm within DOD, with industry, and with our allies.
We also must more quickly integrate the service’s laboratories and test centers working on our future C2 systems. A key feature of advanced C2 is DevSecOps, the rapid, continuous development and deployment of updated software with evolving operational requirements and security concerns identified and addressed along the way. Truly joint DevSecOps requires common hubs where service lab work meets joint tactics in tough joint operational tests.
The ongoing partnership between the Air Force’s Shadow Operations Center, or ShOC-N, at Nellis Air Force Base, in Nevada, and the Army’s Joint Systems Integration Lab, at Aberdeen Proving Ground, in Maryland, can serve as a model for integrated testing. Through this collaboration, a constant stream of Air Force, Space Force, and Army C2 improvements are rigorously assessed in virtual and live operations. The multi-service perspectives that inform the design, execution, and evaluation of the Nellis tests and experimentation deliver innovative capabilities that are better prepared for the challenges of real-world operations.
This vital component of fielding effective joint C2 systems points to the third key focus for JADC2 cooperation: service experimentation must be synchronized to put sufficiently developed technology in the hands of combatant commands for further stress-testing. The COCOMs provide exceptionally demanding operational environments where JADC2 solutions must sink or swim against the currents of different mission requirements, joint and international technologies, and organizational cultures.
The dawn of airpower provided the opportunity to seek new ways to adapt technology, break barriers, and drive a change in the character of warfare. It is this spirit of innovation that is woven into the DNA of our airmen. In some eras, it can be argued that the technology trailed the vision. Today, technological advances outpace our organizational and doctrinal adaptation. In the case of ABMS and JADC2, we must flip the script and accelerate our maturation of processes, authorities, and governance in order to match the capabilities that technology has placed on our doorstep. If we get the processes wrong—if we can’t clear the bureaucratic hurdles that threaten the art of the possible—then we risk winding up with awesome, but wasted, technology. It’s a recipe for losing, and that is unacceptable.
_________________ Les peuples ne meurent jamais de faim mais de honte.
Northrop General de Division
messages : 6028 Inscrit le : 29/05/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Ven 9 Juil 2021 - 21:37
Dans le futur les armées seront similaires aux forces de police et leur mission sera d'ordre policières.. cybercriminalité, élimination ou capture de officiers supérieurs...
Et des systèmes d'armes utiliser depuis l'espace, satellites lanceur d'engins, ou utilisation de Lasers, canon a énergie cinétique, missiles hyper sonique ( Mach-10)..
J'ignore comment les USA, ont repéré un satellite espion Russe et l'on abbatu depuis la Californie, avec un missile SAM..
Mais surtout sa sera le développement de robots soldats téléguidé, a l'instar des drones..
Car les enjeux d'ici la seront la fin de l'Ere pétrole, réchauffement climatique, pénurie d'eau.... sans compter les nouvelles maladies, virus, mise en quarantaine..
C'est pour cela que l'ont entend de moins en moins le bruit des avions et véhicules, au profit d'hélicoptère et nouvelle énergie..
Les responsables en sont conscients que sans la nature leur système militaire et inutile..
Merci a Saddam d'avoir brûler les sites pétrolier visible depuis l'espace, merci au PDG corrompu pour les marées noires a cause de problème de maintenance ou de personnel de navires pétrolier, merci à la Chine pour le Covid-19, merci au braconnier...
Le naufrage Titanic est un signe d'avertissements pour la chute des glaciers et l'extinction d'ours blanc, pingouin.. Les nouveaux virus a cause des trafics d'organes et cobayes humains vaccinés des l'enfance... Le clonage humain,de la vache qui rit a la vache folle..."Sourate Al Baqqara"..
Si il n'y a plus de vache, plus de lait, donc se contenter du lait maternel...
Ne pas avoir peur de l'homme Tatoué et balaise comme un veau avec percing sur le nez... Ce sont les vaches que l'ont Tatou et lui faire un percing, espèce de vulgaire cowboy..
Juste une petite différence entre l'homme et l'animal, sans prendre en compte la circonscrison du sex masculin, pour différencier l'homme du mâle...
Le raciste n'est pas celui de race supérieur mais celui de race inférieur, l'intelligent contre l'ignorant, le travailleur contre le paresseux..
Il se différencier entre le bon et le con. Ceci existe depuis la nuit des temps, et nous subissons l'évolution.
Il est clair que l'on émerge a peine du XXeme siècle, ou l'humanité était perdu et esclave d'un monde progressiste, mais les nouvelles générations vont réparé les erreurs et une le monde développer, la vie va stagné et deviendra équilibré.
Donc pour prévoir les futurs armées, faut prévoir les futurs conditions naturelles et technologique, et le facteur humain.
Un exemple encore ne pas condamné l'humain pour ses fautes, peine de mort, perpétuité... mais chercher à les remettre dans le droit chemin, après une peine de prison composé de systèmes de communication et d'influence jusqu'à ce dernier prenne conscience des erreurs commises..
En bref pour le civil comme pour le militaire, le futur dépendera de la mentalité humaines, afin de converger vers la stagnation.
Le parfait est acquis que lorsque qu'il n'y a plus rien à ajouter, non plus rien à enlever.
_________________
الله الوطن الملك
Adam Modérateur
messages : 6300 Inscrit le : 25/03/2009 Localisation : Royaume pour tous les Marocains Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: ARMES DU FUTURE Mer 28 Juil 2021 - 17:24