messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: JDAM/LJDAM Ven 9 Oct 2009 - 0:59
Citation :
Two New International Customers to Receive Laser JDAM in 2010 Released on Thursday, October 08, 2009
Boeing's Laser JDAM Draws International Interest
ST. LOUIS, Oct. 8, 2009 -- The Boeing Company [NYSE: BA] has signed Foreign Military Sales (FMS) contracts with the U.S. government to provide Laser Joint Direct Attack Munitions (JDAM) to two international customers.
The FMS contracts are part of a $98 million indefinite delivery, indefinite quantity contract for Laser JDAM production and integration that Boeing received in August. The weapons are scheduled for delivery in 2010.
"There is strong international interest in Laser JDAM because it engages both stationary and moving targets with tremendous precision," said Dan Jaspering, Boeing director of Direct Attack Programs. "There are more than 20 countries that have JDAM, and we expect many of them will adopt Laser JDAM within the next few years."
A recent Block 08 update to the weapon system's software increases Laser JDAM's effectiveness against targets that are turning, accelerating or decelerating. Boeing has completed two successful maneuvering target missions with the Block 08 software, which is expected to be fielded in 2010. In February, Laser JDAM engaged and destroyed a target traveling at an initial speed of 55 miles per hour that quickly decelerated shortly before weapon impact. The second test took place in August against a target traveling at an initial speed of 50 miles per hour that made a sharp turn shortly before weapon impact.
"This enhanced capability makes Laser JDAM an even greater asset for our customers," added Jaspering. "If the target can be laser-tracked, Laser JDAM will hit it."
Laser JDAM consists of the standard JDAM guidance tailkit and a Precision Laser Guidance Set kit that acquires and tracks laser target signals. The weapon is designed to accurately and effectively engage both stationary and fast-moving targets. The tailkit and laser guidance set are easily attached in the field to convert 500-pound bombs into precision laser or GPS-guided munitions.
Dernière édition par Yakuza le Dim 23 Nov 2014 - 14:34, édité 1 fois
Invité Invité
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Ven 9 Oct 2009 - 1:41
La LJDAM est la réponse de Boeing à la Paveway IV qui intègre un mode GPS plus le pode GL des Paveway II/III, la réponse consiste en l'ajout du mode GL qui été monopolisé par les Paveway.
Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Ven 9 Oct 2009 - 1:57
une belle arme,j´aimerai bien la voire a coté de nos PW/EPW/JDAM
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Ven 9 Oct 2009 - 2:01
ça viendra! c'est une question de temps.
H3llF!R3 Colonel
messages : 1600 Inscrit le : 23/05/2009 Localisation : XXX Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Ven 9 Oct 2009 - 2:07
En un seul passage, tous nos problèmes de Polizebal seraient réglés ....
La précision est carrément incroyable ...
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Ven 9 Oct 2009 - 2:33
Ils precisent pas les clients ?
Yakuza Administrateur
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Ven 9 Oct 2009 - 2:48
tout ce que j´ai trouvé,c´est que l´Allemagne etait le premeir client en 2008,apres Israel en a commandé 100 aout dernier(donc un des 2 new clients),l´autre undisclosed
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Ven 9 Oct 2009 - 2:58
l'allemagne l'utilise sur tornado?
Yakuza Administrateur
messages : 1281 Inscrit le : 22/07/2008 Localisation : tatooine Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Ven 9 Oct 2009 - 3:34
Merci Yak
rafi General de Division
messages : 9496 Inscrit le : 23/09/2007 Localisation : le monde Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Mer 13 Juin 2012 - 20:47
Citation :
Boeing is making progress on developing an extended range version of the Joint Direct Attack Munition (JDAM), company officials say.
The weapons recently completed initial wind-tunnel tests, says Kerry Bush, Boeing's JDAM programme manager. It will enter into preliminary design review this July.
"We expect to be in production with extended range in the 2014-2015 timeframe," he says.
The initial extended range variant is a 500lbs-class weapon, Bush says.
But the weapon is not a US Department of Defense programme, rather it is being co-developed with a US ally. Boeing is not able to disclose which nation is purchasing the weapon, but Australia has dabbled in designing such a JDAM wing-kit as back as in 2006.
Boeing says the addition of the wing-kit gives the weapon three times the range of a normal JDAM. Future developments might include a powered variant, Bush says. A powered version could have 10 times the range of a conventional JDAM.
La JDAM de base passerait ainsi de plus de 25 km à plus de 75 km, en attendant un version encore plus élaborée qui nous amènerait dans les 250 km!
WRANGEL General de Division
messages : 4496 Inscrit le : 28/11/2009 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Jeu 20 Nov 2014 - 21:03
http://www.le360.ma/fr/economie/armement-le-maroc-achete-des-bombes-guidees-par-gps-25659 a écrit:
ARMEMENT: LE MAROC ACHÈTE DES BOMBES GUIDÉES PAR GPS
Le royaume vient de signer un contrat avec Boeing pour l’acquisition d’un kit de bombes guidées par GPS.
L’information a été publiée sur le site de l’aviation militaire américaine, et le contrat prendra effet à partir du mois d’octobre 2016. Cette acquisition de bombes JDAM, guidées par GPS, fait partie du programme d’accompagnement militaire des États-Unis en faveur de ses partenaires. La somme globale de cet achat s’élève à 150 millions de dollars, en contrepartie de l’acquisition de 18 bombes JDAM en faveur du Maroc, des Emirats arabes unis et de la Norvège. Ces bombes ont été utilisées par les forces armées des États-Unis pour la première fois durant la guerre du Kosovo en 1999, puis en Afghanistan en 2001.
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Dim 23 Nov 2014 - 14:30
quelle connerie..
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Dim 23 Nov 2014 - 14:51
Yakuza a écrit:
quelle connerie..
l'article ou l'achat ?
Yakuza Administrateur
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Dim 23 Nov 2014 - 15:03
Citation :
150 millions de dollars, en contrepartie de l’acquisition de 18 bombes JDAM
le lot 18 ils l´ont transformé en 18 bombes...
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Lun 24 Nov 2014 - 1:54
combien de bombes alors ?
messages : 4496 Inscrit le : 28/11/2009 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Lun 24 Nov 2014 - 2:29
Yakuza a écrit:
Citation :
150 millions de dollars, en contrepartie de l’acquisition de 18 bombes JDAM
le lot 18 ils l´ont transformé en 18 bombes...
NOooON Bonjour l'incompetence journalistique
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Lun 24 Nov 2014 - 21:50
le prix des JDAM varie entre 20k$ et 50k$,c´est plus abordable que le AASM. vu que c´est un achat groupé avec le nouveau Lot°18 qui contient des miliers de JDAM,je dirai qu´on aura une bonne centaine d´unités voir plus,surtout que ca va avec l´achat emirati qui en voulait 4900. wallaho a3lam
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Mer 26 Nov 2014 - 0:27
ok merci mais ça parait peu
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Mer 26 Nov 2014 - 2:41
On cible quoi en priorité avec ce type de bombes??? C pour du bunker centres de commandement transmissions etc etc On acquiert pas ca contre le polz?
Sujet: Re: JDAM/LJDAM Jeu 27 Nov 2014 - 13:38
tout ce que tu veux: JDAM: contre les PC/Bunker/radar etc.. LJDAM: contre cibles mobiles
Page 1 sur 1