Royal Moroccan Armed Forces
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 US Navy

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MAATAWI
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MessageSujet: US Navy   US Navy - Page 44 Icon_minitimeDim 27 Jan 2013 - 12:56

Rappel du premier message :

Citation :
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(Jan. 26, 2013) Huntington Ingalls Industries celebrated significant progress today as the 555-metric ton island was lowered onto the nuclear-powered aircraft carrier Gerald R. Ford (CVN 78) at the company’s Newport News Shipbuilding division. The 60-foot long, 30-foot wide island was the 452nd lift of the nearly 500 total lifts needed to complete the aircraft carrier. (U.S. Navy photo courtesy Huntington Ingalls Industries/Released)

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jf16
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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 44 Icon_minitimeMer 21 Oct 2020 - 21:40

Citation :
U.S. Navy F/A-18E fighter crash: pilot ejected safely

By Dylan Malyasov Oct 21, 2020

US Navy - Page 44 1419
Photo by Petty Officer 3rd Class Paul Kelly



A U.S. Navy F/A-18E Super Hornet fighter jet crashed during a routine sortie in the Superior Valley, just south of Naval Air Weapons Station China Lake late Tuesday, according to a statement issued by Naval Air Station Lemoore.

“The pilot ejected safely and was taken to a local medical facility for examination,” Naval Air Station officials said in a statement.

Also added that the U.S. Navy is cooperating fully with local authorities.

Local Firefighters say they found a downed plane Tuesday morning in the area of Highway 178 and Highway 14 and were containing a small fire ignited by the crash.

The plane crashed near the intersection of Highway 178 and Highway 14 around 12:30 pm, the California Highway Patrol told ABC affiliate KERO-TV.


https://defence-blog.com/news/u-s-navy-f-a-18e-fighter-crash-pilot-ejected-safely.html
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rmaf
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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 44 Icon_minitimeJeu 22 Oct 2020 - 0:28

USS Stout (DDG 55)
US Navy - Page 44 Clip1047

US Navy - Page 44 Clip1049

Citation :
Check Out How Rusty And Battered USS Stout Looks After Spending A Record 215 Days At Sea

It's amazing what the crew of the Arleigh Burke class destroyer USS Stout (DDG-55) has pulled off. In the face of the COVID-19 pandemic that swept the world, impacting their fellow sailors on other ships in unprecedented ways, Stout sailed on... And on... And on. This ship stayed at sea for a whopping 215 days straight and she has the wear and tear to show for it. The fighting ship looks like a set from a dystopian naval thriller, streaked in rust, her hull dinged and battered from the hard deployment.


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و كان حقا علينا نصر المؤمنين - حب الأوطان من الإيمان

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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 44 Icon_minitimeJeu 22 Oct 2020 - 0:48


USS Zumwalt (DDG1000) lance son premier missile.
https://www.defensa.com/videos/uss-zumwalt-ddg1000-lanzando-primer-misil

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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 44 Icon_minitimeDim 25 Oct 2020 - 19:04

Citation :
23/10/2020

Un futur missile Ramjet pour le Super Hornet !


US Navy - Page 44 1611

L’avionneur Boeing en collaboration avec la marine américaine feront la démonstration de technologies de missiles avancées en vue d’une future intégration. L’objectif étant de rendre les aéronefs de l’US Navy plus meurtriers contre les menaces au cours de la prochaine décennie.

Boeing a remporté un contrat de 30 millions de dollars de la part de la Marine pour co-développer le démonstrateur de vol SPEAR (Supersonic Propulsion Enabled Advanced Ramjet) avec la division des armes du Navy's Air Warfare Center. L'attribution du contrat intervient après que le ministère de la Défense a demandé des informations à l'industrie de la défense pour aider la marine à déterminer les exigences techniques des futurs systèmes d'armes de frappe terrestres et maritimes basés sur des transporteurs.

Le démonstrateur de vol SPEAR fournira au F/A-18 « Super Hornet » et au groupe de frappe des transporteurs des améliorations significatives en termes de portée et de capacité de survie contre les systèmes avancés de défense contre les menaces.

Boeing et la division des armes du Navy Air Warfare Center prévoient de piloter le démonstrateur SPEAR à la fin de 2022. Les succès antérieurs de Boeing dans le développement de technologies supersoniques et hypersoniques comprennent le véhicule d'essai X-51 Waverider en 2010 et le système de propulsion à flux variable sous le triple Programme Target Terminator en 2014.

La technologie Ramjet :

US Navy - Page 44 1524

La technologie Ramjet des statoréacteurs est intéressante parce qu’elle offre à la fois une portée étendue et une vitesse moyenne accrue pendant le vol du missile, avec une vitesse de croisière effective de Mach 3. Contrairement aux missiles à propergol solide, cependant, les conceptions actuelles de statoréacteurs, pour fonctionner efficacement, doivent être allumées à des vitesses approchant Mach 2. Cela exige que la propulsion du statoréacteur soit utilisée en conjonction avec un propulseur à fusée solide. La séquence d'allumage du statoréacteur pose elle-même de nombreux problèmes de conception. La chambre de combustion doit être débarrassée des éléments du surpresseur solide.

Une fois que l'allumage du statoréacteur est obtenu avec succès, le flux d'air dans les entrées doit être géré pour garantir que le moteur ne s'éteigne pas.

Photos : 1 F/A-18 Super Hornet@ Robert Bell 2 Image d’artiste d’un Ramjet @ Boeing

http://psk.blog.24heures.ch/archive/2020/10/23/un-futur-missile-ramjet-pour-le-super-hornet -869946.html
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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 44 Icon_minitimeMer 28 Oct 2020 - 20:38

Citation :
US Navy - Page 44 319
Un sous-marin bénéficie d'une livraison par drone © US Navy


 27/10/2020 09:45 | BOQUET Justine

Un sous-marin bénéficie d'une livraison par drone



L'US Navy a mené un essai visant à acheminer un paquet par drones, vers un sous-marin.



Sous-marin.

L'US Navy a publié le 20 octobre une vidéo mettant en scène un drone et un sous-marin. L'USS Henry M Jackson, sous-marin nucléaire, est ainsi remonté à la surface pour se faire livrer par un drone. Une belle prouesse pour l'aéronef comte tenu des difficultés à évoluer en environnement maritime, en raison des risques de corrosion mais également de la météo.

Essais.

L'expérimentation a eu lieu autour d’Hawaï et a permis d'ouvrir la voie aux réflexions sur le ravitaillement en mer. L'ambition est ainsi de pouvoir rapidement acheminer un colis vers un sous-marin tout en limitant l'empreinte logistique. Ce type de manœuvre nécessite une certaine précision, afin de pouvoir faire poser le colis sur le sous-marin.

https://www.air-cosmos.com/article/un-sous-marin-bnficie-dune-livraison-par-drone-23788
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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 44 Icon_minitimeSam 31 Oct 2020 - 21:21

Citation :
Les Navy SEALs ont libéré un ressortissant américain retenu en otage au Nigéria

par Laurent Lagneau · 31 octobre 2020


US Navy - Page 44 14a19

Dans la nuit du 26 au 27 octobre, six hommes armés de fusils AK-47 ont enlevé Philip Walton, un ressortissant américain établi avec son épouse et sa jeune fille dans une ferme de Massalata, localité nigérienne située dans la région de Tahoua [Niger], non loin de la frontière avec le Nigéria. Selon le gouverneur local, Abdourahamane Moussa, le groupe lui aurait dans un premier temps demandé de l’argent… Mais comme il ne leur aurait proposé que 20.000 francs CFA [30 euros], ils l’ont enlevé.

L’alerte aussitôt donnée, les forces de sécurité nigérienne se sont lancées aux trousses des ravisseurs. Sans succès. En revanche, elles ont trouvé le frère, l’épouse et l’enfant du fermier sains et saufs, mais traumatisés. Souvent, et en fonction de leur « valeur » symbolique, les personnes ainsi kidnappées sont ensuite cédées, contre de l’argent, à des groupes terroristes appartenant à la mouvance jihadiste. Comme Boko Haram ou l’ISWAP [Province de l’État islamique en Afrique de l’Ouest] au Nigéria.

Aussi, pour les autorités américaines, il n’y avait guère de temps à perdre pour retrouver la trace de Philip Walton avant un éventuel transfert vers une organisation jihadiste. Ce qui a été fait, vient d’annoncer le Pentagone.

« Les forces américaines ont mené une opération de libération d’otage tôt, le 31 octobre, dans le nord du Nigeria pour récupérer un citoyen américain retenu en otage par un groupe d’hommes armés », a en effet indiqué Jonathan Hoffman, un porte-parole du Pentagone, via un communiqué.


Citation :
Big win for our very elite U.S. Special Forces today. Details to follow!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) October 31, 2020



Selon la presse américaine, la CIA a fourni les renseignements qui ont permis de localiser Philip Walton. Puis, une opération spéciale, impliquant les commandos de la Navy Seal Team 6 [celle qui a élimé Oussama ben Laden en 2011, au Pakistan] a été lancée dans la foulée.

Une opération de cette nature est toujours très compliquée à mener, le risque étant que l’otage soit tué par ses ravisseurs, ou qu’il y ait un imprévu, comme cela fut le cas, en mai 2019, pour les forces spéciales françaises, à Gorom Gorom [Burkina Faso]. Pour rappel, lancée pour libérer deux otages français, les commandos en trouvèrent quatre… Et s’ils « neutralisèrent » quatre des six ravisseurs, deux des leurs – les maîtres Cédric de Pierrepont et Alain Bertoncello – y laissèrent malheureusement la vie.

L’opération de la Navy Seal Team Six a été lancée depuis la base navale de Rota, si l’on en juge par les mouvements aériens entre le sud de l’Espagne et la zone où elle a eu lieu au Nigéria, lesquels ont été relevés par le compte twitter @Aircraftspots et repris par le site The War Zone. Des CV-22 Osprey [un appareil de transport de type tiltrotor], des avions ravitailleurs KC-135R, un avion de patrouille maritime P-8A Poseidon, des MC-130J Hercules et un AC-130J « Ghostrider » [de type « Gunship »] auraient ainsi été mobilisés.

« Ceux-ci comprenaient quatre indicatifs d’appel MC-130Js PINCH41-44, quatre indicatifs d’appel CV-22s JOLT31-34, un indicatif d’appel AC-130J RCH1009, un indicatif d’appel P-8A MN801 et 11 indicatifs d’appel KC-135Rs QID634-641. Tous les avions ont volé vers le sud au-dessus de l’Afrique jusqu’à une zone d’intervention près du Niger ou du Nigéria », a en effet indiqué @Aircraftspots.

Selon ABC News, les ravisseurs n’ont pas compris ce qui leur arrivait. « Ils sont tous morts avant de savoir ce qu’il se passait », a confié une source militaire. En réalité, cinq des six hommes armés ont été tués, le sixième ayant réussi à prendre la fuite.

Le chef de la diplomatie américaine Mike Pompeo a commenté le succès de cette opération en rappelant que la politique des États-Unis vise à oeuvrer en faveur du « retour en toute sécurité de tous les citoyens américains capturés. » Et d’ajouter : « Nous avons tenu cet engagement au Nigeria, où certains de nos plus courageux et plus qualifiés guerriers ont sauvé un citoyen américain après que des hommes armées l’ont pris en otage de l’autre côté de la frontière, au Niger ».

« Grâce au courage et aux capacités extraordinaires de nos militaires, au soutien de nos professionnels du renseignement et à nos efforts diplomatiques, l’otage sera réuni avec sa famille », a-t-il insisté.

Photo : USSOCOM

http://www.opex360.com/2020/10/31/les-navy-seals-ont-libere-un-ressortissant-americain-retenu-en-otage-au-nigeria/
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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 44 Icon_minitimeMer 11 Nov 2020 - 13:15

BAE Systems a écrit:

BAE Systems secures new $94 million contract to deliver advanced technology to the U.S. Navy

BAE Systems has been awarded a five-year $94 million single-award indefinite delivery indefinite quantity contract to deliver advanced technology capability to the U.S. Navy.


US Navy - Page 44 14346510

Building on 40 years of support to the U.S. Navy, this award from the Naval Air Warfare Center Aircraft Division’s (NAWCAD) Webster Outlying Field (WOLF) enables the company to provide engineering, test, and evaluation support for sensors as well as communication, control, and weapons systems for various manned and unmanned airborne platforms.

“We are bringing new advanced technologies such as artificial intelligence and autonomy to the Airborne Systems Integration Division,” said Mark Keeler, vice president and general manager of BAE Systems’ Integrated Defense Solutions business. “Our state-of-the-art digital engineering capabilities, and extensive experience in integrating airborne systems are further strengthening the warfighter’s ability to meet mission requirements and ensuring combat readiness in the field.”

The award recognizes BAE Systems’ investments in the development of model-based systems engineering capabilities. The company’s ADAMS™ architecture provides a digital environment for systems engineering across multidisciplinary, multi-organization teams and stakeholders. On this contract, the company will use its innovative tools and methods such as digital engineering to create the digital thread that provides full design traceability to requirements, improved collaboration, and a digital repository for the Airborne Systems Integration Division.

BAE Systems is a leading systems integrator supporting militaries, governments, and U.S. intelligence community members across the globe. The company’s advanced technologies and services protect people and national security, and keep critical information and infrastructure secure across air, land, sea, space, and cyber domains.

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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 44 Icon_minitimeVen 20 Nov 2020 - 20:37

JOSEPH TREVITHICK - The Drive a écrit:

Navy MH-60R Seahawks To Get Magnetic Anomaly Detectors To Help Hunt Enemy Submarines

The Navy had initially declined to fit the MH-60Rs with magnetic anomaly detectors, which had been a feature on the SH-60B Seahawks they replaced.


US Navy - Page 44 Mh-60r10

Navy MH-60R Seahawks are set to get magnetic anomaly detectors, or MADs, which will give them another tool for hunting down enemy submarines. The MH-60R had replaced the earlier SH-60B, which had a MAD system, but this capability was not carried over onto the new helicopters. The decision to add this equipment onto these newer Seahawks comes as Russia and China continue to develop and field new, more advanced submarines and step up their underwater activity in the Atlantic and Pacific Oceans, as well as the Arctic region.

Canadian defense contractor CAE announced on Nov. 18, 2020, that Lockheed Martin had hired it to integrate its MAD-XR system on the MH-60R for the Navy. In September, that service had awarded Lockheed Martin, now the parent company of Seahawk-manufacturer Sikorsky, a contract worth just over $28.5 million for "Phase 1" of the development of a MAD system for these helicopters.

CAE's MAD-XR was the obvious choice. Starting in 2017, the company, together with Lockheed Martin and the Navy, had conducted flight tests of an MH-60R fitted with this system as part of a Cooperative Research and Development Agreement (CRADA). A CRADA a non-traditional research and development mechanism by which elements of the U.S. military can pool resources with private companies and other organizations to pursue mutually-beneficial work without a typical contract or even money necessary changing hands.

US Navy - Page 44 Messag45
The MAD-XR system.

US Navy - Page 44 Messag46

"Over the past several years we have conducted several trials with the U.S. Navy to confirm the capabilities of the MAD-XR system on the MH-60R helicopter," Thomas Kane, Lockheed Martin's Director of Naval Helicopter Programs, said in a statement regarding its latest deal with CAE. "Adding this to the MH-60R’s sensor suite will further advance the capabilities of the world’s most advanced anti-submarine warfare helicopter."

CAE says that MAD-XR has the same capabilities as its previous AN/ASQ-508 Advanced Integrated Magnetic Anomaly Detection System, or AIMS, but in a much smaller package. The core AIMS equipment weighs just under 60 pounds (27 kilograms), while MAD-XR is only 3.3 (1.5 kilograms) pounds. The Canadian firm has said that its new system, production of which began in 2019, opens up the possibility of adding this system onto a wide array of helicopters, as well as smaller unmanned platforms. The AIMS is in service on a number of larger maritime patrol aircraft, including India's P-8I Poseidons, Canada's CP-140 Auroras, Japan's P-1, and variants of the P-3 Orion in South Korean and Brazilian service, among others.

US Navy - Page 44 Messag47

MAD systems of any kind use a magnetometer to detect discrepancies in the Earth's naturally-occurring magnetic field, which denote the presence of a metal object, such as a submarine. "The range of the MAD system varies, but will generally detect anomalies at approximately 1,200 metres [~1,312 yards]," according to CAE's MAD-XR product sheet.

Once the system has spotted something, it alerts the crew of the aircraft or helicopter carrying it and provided additional information about the contact and its location. "CAE developed new software that allows for submarine location in the form of lateral and vertical separation (left/right indication) at the closest point of approach (CPA)," the company's MAD-XR brochure adds. "This new algorithm opens the route for recommended tactical flight path to optimize target localization and detection. The inclusion of high bandwidth frequency to digital conversion provides better detection due to reduced background noise in higher frequencies as well as potential classification on the signature of the submarine."

Additional sensors, such as air-dropped sonobuoys and helicopters equipped with dipping sonar, can be in concert with MAD to further investigate and continue tracking the contact. You can read more about how aircraft and helicopters, as well as ships, go about using MAD and other sensors to spot and track submarines in this War Zone feature.

Under its existing contract, Lockheed Martin will now integrate MAD-XR onto six MH-60Rs for further test and evaluation. The clear plan, however, is to add this capability to a significant portion, if not all of the service's MH-60R fleet. These helicopters already have the ability to launch sonobuoys and dipping sonar, among other capabilities, as seen in the video below.



However, a MAD system offers an additional method of detecting submarines that isn't based on the sounds they make. Submarine design philosophy, broadly, is based around making them as quiet as possible in order to make it difficult for opponents to spot and track them. Newer Russian and Chinese designs, unsurprisingly, have features intended to further reduce their acoustic signatures compared to older designs. Modern military submarines often carry expendable acoustic countermeasures, as well, and Russia announced earlier this year that it planned to give its boats expendable sonobuoy jammers, too.

While countermeasures also exist for MAD, a mixture of sensors would only give the Navy's MH-60R helicopters more options for hunting enemy submarines. As noted, this was a capability that the previous SH-60Bs had in the form of their towed AN/ASQ-81 MAD system, another CAE product. The service had also notably declined to include MAD equipment on its new P-8A Poseidon maritime patrol planes. At present, India's P-8Is, with their AN/ASQ-508s, are the only Poseidons in service anywhere in the world with this capability.

It's not necessarily surprising that the Navy has reversed course now. In recent years, the service has been regularly sounding the alarm about the threats and challenges posed by increased submarine activity among potential adversaries, especially Russia and China. It has engaged in a host of other developments aimed at improving its capabilities to track submarines and otherwise monitor underwater activity, especially in the increasingly strategic Arctic region and the broad expanses of the Pacific Ocean, as well as around Europe.

Anti-submarine warfare, in general, is seeing something of a renaissance within the U.S. military, with the Marine Corps also now looking to get into that particular fight, as well as in other countries around the world. With regards to the integration of MAD-XR on the MH-60R, this is a development that could have significant international appeal among other countries that operate Seahawk variants now or are set to receive examples in the near future. At the time of writing, 14 countries, in addition to the U.S. Navy, operated versions of the Seahawk or had MH-60Rs, specifically, on order.

As CAE has noted, MAD-XR's compact size would make it ideal for integration on unmanned platforms, as well. This could make it an attractive addition to the Navy's MQ-8B Fire Scout drone helicopters, or the larger, more capable MQ-8Cs that are entering service now. Other drones, like those that the Marine Corps may operate in an anti-submarine warfare role, could also leverage this miniaturized MAD technology.

US Navy - Page 44 Messag48
An MQ-8C drone helicopter.

No matter what else might happen, restoring a MAD capability to the Navy's Seahawk community will give it another important tool in the anti-submarine warfare arena.

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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 44 Icon_minitimeHier à 12:08

Citation :
Traduction :

Le Pentagone ordonne à l'USS Nimitz et à son groupe de frappe de retourner dans le golfe Persique pour assurer des capacités défensives lors de la réduction des troupes d'Irak et d'Afghanistan.


[...]"Cette action garantit que nous disposons de capacités suffisantes pour répondre à toute menace et pour dissuader tout adversaire d'agir contre nos troupes pendant la réduction des forces", a déclaré le Pentagone dans un communiqué.[...]

US Navy - Page 44 _2020139

http://galaxiamilitar.es/el-pentagono-ordena-al-nimitz-regresar-al-golfo-persico-durante-la-reduccion-de-tropas-en-irak-y-afganistan/

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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 44 Icon_minitime

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