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MessageSujet: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitimeDim 3 Aoû 2008 - 20:58

Rappel du premier message :

YAL-1A:

ARMES DU FUTURE - Page 2 Abl_takeoff

ARMES DU FUTURE - Page 2 Airborne_77

ARMES DU FUTURE - Page 2 Yal1a

ARMES DU FUTURE - Page 2 Boeinglasersmall

Le Laser Embarqué (Airborne Laser ou ABL en anglais), également appelé YAL-1A, est une arme basée sur un laser délivrant une puissance de l'ordre du megawatt et de type chimique iode-oxygène (Chemical Oxygene Iodine Laser en anglais) développé pour l'US Air Force. Son objectif est la destruction de missiles en vol.

Le programme à débuté en 1994 et le total du budget absorbé par celui-ci s'élève en 2007 à 4,3 milliards de dollars US

Le laser est embarqué sur un Boeing 747-400 modifié à partir de l'an 2000 et est en période de test. A l'heure actuelle seul des tests aux sols ont été effectués. Cependant des prototypes moins puissants ont été utilisés en vol dans les années 1980 par le Laboratoire des Laser Embarqués[1], ils furent les précurseurs de l'actuel ABL.

L'ABL ne détruit pas le missile. Il chauffe simplement son enveloppe perturbant ainsi sa pénétration dans l'air. Si ce laser s'avère efficace, une flotte de 7 Boeing est prévue à la construction.

Un rapport de 2003 réalisé par le American Physical Society sur la défense par missile américaine (National Missile Defense) montre qu'un tel laser pourrait atteindre des missiles balistiques à propulsion liquide à une distance de 600km, et à 300km pour les propulsions solides.

Fonctionnement

L'ABL utilise des capteurs infrarouges pour détecter le missile. Trois lasers de faible puissance suivent alors le missile (position, vitesse) ainsi que les perturbations atmosphériques. Après quoi le laser principal est déclenché pendant 3 à 5 secondes depuis une tourelle située sur le nez de l'appareil. L'ABL doit se situer dans un rayon de 100km de l'origine du tir afin de déterminer la trajectoire exacte du missile.

Cerise Sur le Gâteau :   cherry http://fr.youtube.com/watch?v=6w-ql8msl0U
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MessageSujet: Re: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitimeMer 22 Avr 2009 - 3:36

vous n'aurez pas un documentaire sur les armes futuristes que je peux télécharger? ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_sal
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MessageSujet: Re: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitimeMer 22 Avr 2009 - 11:46

amine222 a écrit:
vous n'aurez pas un documentaire sur les armes futuristes que je peux télécharger? ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_sal
non j'ai pas mais dimanche soir sur (planète) il y aura un documentaire "les ailes de la guerres" vers 18h40 Wink
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MessageSujet: Re: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitimeSam 25 Avr 2009 - 1:15

Citation :
Capacités sensorielles des requins au service de l’armée
L’armée américaine s’intéresse de près aux capacités que possèdent requins et raies à détecter les différences de potentiel électrique provenant des êtres vivants ou produites par les courants du champ magnétique terrestre.
Grâce aux ampoules de Lorenzini, ils peuvent détecter une proie, sans la voir, l’entendre ou la sentir.

La technologie humaine pourrait-elle reproduire ce sixième sens ?

Trois sociétés de San Diego travaillent sur ce projet de recherche de l’US Navy, qui pourrait conduire à de nouvelles technologies pour détecter les sous-marins ennemis ou les mines. La société RD Instruments, qui développe des capteurs acoustiques de vitesses de courants, utilisés pour la sécurité maritime, a commencé à travailler sur ce projet en avril, a déclaré un de ses spécialistes, Jerry Mullison.

Jerry Mullison estime que si ces études de faisabilité sont concluantes et si la Navy poursuit ce projet avec RD Instruments, la réalisation d’un prototype pourrait prendre deux ans.


http://www.dinosoria.com/requin_armee.htm
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MessageSujet: Re: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitimeDim 23 Aoû 2009 - 18:36

je je vais vous presenter les future systèmes de combat, des systèmes integrés de défense, dévellopé par les différentes industries militaires américaine sous la supervision de la DARPA, l'organisme de recherche et devellopement du Pentagone :

Class I Unmanned Aerial Vehicle
Citation :
The Honeywell-developed Future Combat Systems (FCS) Class I Unmanned Aerial Vehicle (UAV) is backpackable and provides dismounted soldiers with unprecedented reconnaissance, surveillance and target acquisition capability on the battlefield. During Experiment 1.1 interoperability between FCS and current force systems was demonstrated when real-time video imagery taken from the Class I UAV was relayed into the cockpit of an AH-64D Apache multi-role helicopter during mock combat exercises.

ARMES DU FUTURE - Page 2 Unmanned_aerial1_lg
ARMES DU FUTURE - Page 2 Unmanned_aerial2_lg
ARMES DU FUTURE - Page 2 Unmanned_aerial3_lg
Small Unmanned Ground Vehicle
Citation :
Soldiers participating in a Future Combat Systems (FCS) Experiment 1.1 mock combat exercise use the Small Unmanned Ground Vehicle (SUGV), developed by iRobot Corporation, for building-clearing operations and to detect the presence of enemy combatants. These man-portable, robotic vehicles can be employed for high risk activities such as surveillance in buildings, tunnels and caves, or detecting explosive devices, without exposing soldiers directly to the hazards.

ARMES DU FUTURE - Page 2 Unmanned_ground1_lg
ARMES DU FUTURE - Page 2 Unmanned_ground2_lg
ARMES DU FUTURE - Page 2 Unmanned_ground3_lg
Tactical-Unattended Ground Sensors
Citation :
Future Combat Systems (FCS) Tactical-Unattended Ground Sensors (T-UGS), developed by Textron Systems, provide soldiers with unprecedented situational awareness on the battlefield through improved target detection, location, classification and transmission among other capabilities. Equipped with acoustic, seismic and infrared sensors, T-UGS can be used to perform mission tasks such as perimeter defense, surveillance, target acquisition and situational awareness; and are currently among those FCS technologies slated for early spin out to the current force beginning in 2008.
ARMES DU FUTURE - Page 2 Tactical_groundsensor1_lg
ARMES DU FUTURE - Page 2 Tactical_groundsensor3_lg
Urban-Unattended Ground Sensors
Citation :
Soldiers participating in a Future Combat Systems (FCS) Experiment 1.1 mock combat exercise place Urban-Unattended Ground Sensors (U-UGS) inside a previously cleared building to monitor its status and warn if it has been re-occupied by enemy combatants. U-UGS, developed by Textron Systems, provide a leave-behind, network-enabled reporting system for situational awareness and force protection in an urban setting, and are currently among those technologies slated for early spin out to the current force beginning in 2008.
ARMES DU FUTURE - Page 2 Urban_groundsensor1_lg
ARMES DU FUTURE - Page 2 Urban_groundsensor2_lg
ARMES DU FUTURE - Page 2 Urban_groundsensor3_lg

----------

ARMES DU FUTURE - Page 2 PUB_FCS_Constellation_2006_lg
ARMES DU FUTURE - Page 2 Fcs
ARMES DU FUTURE - Page 2 Mule
ARMES DU FUTURE - Page 2 FCS_Mule_2_540x303
ARMES DU FUTURE - Page 2 Mule_ausa08




BigDog Evolution








Citation :
Boston Dynamics, the company that brought the world the beloved BigDog quadruped robot, is now showing off its newest beast.
Think BigDog on steroids. The new robot is stronger, more agile, and bigger than BigDog. The official name is LS3 (Legged Squad Support System), but it seems that the Boston Dynamics guys are calling it BullDog instead.
Marc Raibert, the flower-patterned-shirt-wearing founder and president of Boston Dynamics, discussed the LS3 project in a keynote talk today at the 2011 IEEE International Conference on Intelligent Robots and Systems.
Boston Dynamics, based in Waltham, Mass., has made significant progress in transforming the DARPA-funded LS3 robotic mule project into reality.

Like BigDog, the new robot is designed to assist soldiers in carrying heavy loads over rough terrain. But whereas the original BigDog could carry a payload of 340 pounds (about 150 kilograms) and had a range of 12 miles (20 kilometers), LS3 can carry 400 pounds (180 kilograms) and will have a range of 20 miles (about 30 kilometers).
It's also quieter, and the Boston Dynamics engineers are teaching it some new tricks: It will be able to jump over obstacles, right itself after a fall, and navigate with greater autonomy than its predecessor.
Raibert awed the audience with some amazing videos of the LS3 robot mule navigating rough terrain, trotting, and getting shoved (without losing its balance) not by one but two people at the same time! Alas, we can't show you the videos yet. Raibert told us that he's still getting permission from DARPA to make them public. So in a week or two we'll have them for you.
Raibert also talked about Boston Dynamics' humanoid project, called Petman. It's an adult-sized humanoid that the U.S. Army, which funds the project, will use to test chemical suits and other protective gear.

Petman is another amazing Boston Dynamics creation. Raibert again stunned the audience with some really impressive videos of the humanoid walking, kneeling, squatting, and even doing push-ups!
This is the first time I see a machine performing movements like that. They look remarkably human, yet there's something uncanny valley-esque to them. No wonder Petman creeps out even Raibert himself. And you guessed it: The videos are embargoed as well; we hope to have them here soon.
By the way, if you like robot dogs, Boston Dynamics is hiring. Check out all robotics projects at the company in the slide below.

http://spectrum.ieee.org/automaton/robotics/military-robots/boston-dynamics-bigger-bigdog-robot-is-alive

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MessageSujet: Re: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitimeVen 9 Déc 2011 - 21:15

Citation :
La nano-peinture qui rendra les avions invisibles

Le fantasme de l’invisibilité n’est peut-être plus si loin. Une nouvelle peinture composée de nanotubes de carbone pourrait permettre de rendre les avions de chasse indétectables aux radars dans la journée et invisibles de nuit.

Les nanotubes de carbone ont en effet des propriétés étonnantes : ils sont très résistants, conducteurs, et surtout il s’agit du matériau le plus foncé qui soit. Ces longs tubes de carbone pur, larges d’à peine quelques nanomètres – autant dire presque rien – absorbent un très large spectre de lumière – de la lumière du jour aux ultraviolets, en passant par les ondes radio. Ils pourraient donc servir de camouflage.

Le professeur L. Jay Guo, de l’université du Michigan, et ses équipes travaillent actuellement à rendre ce "rêve" possible. En guise de démonstration, ils ont recouvert de nanotubes de carbone une tranche de silicone sur laquelle un tank apparaissait en relief. A la suite de l’opération, la surface semble plate et noire, comme visible sur la photo en lien ici.

Guo explique que si un radar croisait la route d’un avion recouvert de ces nanotubes, les ondes ne rebondiraient pas sur lui. Le radar ne le repèrerait donc pas.

Si produire des nanotubes est assez aisé, en recouvrir un avion parait plus compliqué. La production se fait pour le moment dans des chambres plus petites que la taille d’un avion, à de très hautes températures et de fortes pressions. Pour Guo, il faudrait donc que ces nanotubes soient d’abord déposés sur des particules de petite taille, puis mélangés à de la peinture.

http://www.atlantico.fr/pepites/nano-peinture-avion-invisibles-radars-241842.html

L'article original...

http://www.technologyreview.com/article/39238/?mod=chfeatured
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MessageSujet: Re: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitimeMar 14 Fév 2012 - 13:01

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MessageSujet: Re: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitimeLun 25 Juin 2012 - 22:27

Future weapons sur Discovery Channel

Hypersonic sound (future weapons)



LRAD: Long Range Acoustic Device



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MessageSujet: Re: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitimeVen 6 Juil 2012 - 1:29

Citation :
New technologies including drones and cyber weapons are changing the way we wage war, says former Deputy Secretary of State James Steinberg. Steinberg tells Reuters Social Media Editor Anthony De Rosa that war will be redefined in the future and will take many forms. (July 05, 2012)


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MessageSujet: Re: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitimeJeu 6 Sep 2012 - 11:29


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MessageSujet: Re: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitimeMer 19 Déc 2012 - 12:47

Citation :

ADAM High Energy Laser Counter-Rocket Demonstration


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MessageSujet: Re: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitimeVen 22 Fév 2013 - 8:39

Truver sur Gurkhan

Citation :

http://www.findpatent.ru/patent/247/2473863.html

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MessageSujet: Re: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitimeMer 27 Nov 2013 - 13:21

Citation :
Les exosquellettes sont vos amis
http://m.rue89.com/#/news/247845

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MessageSujet: Re: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitimeJeu 9 Jan 2014 - 23:51

Citation :
Advanced Tactics Unveils the AT Transformer: The Future of Roadable VTOL Aircraft and Modular Cargo Systems

ARMES DU FUTURE - Page 2 AT-Black-Knight

The AT Transformer technology makes possible the world’s first roadable, vertical takeoff and landing (VTOL) aircraft. The patented AT Transformer technology combines the capabilities of a helicopter, such as the ability to take off and land anywhere, with the capabilities of an off-road automobile. The first technology demonstrator, the AT Black Knight Transformer, completed driving tests in December 2013 in Southern California and is scheduled to fly in early 2014.

ARMES DU FUTURE - Page 2 Blackknight-diagrqams

Advanced Tactics began work on the AT Black Knight Transformer in 2010. The Black Knight Transformer is designed for autonomous casualty evacuation and manned or unmanned cargo resupply missions. Its unmanned capabilities keep pilots out of harm’s way, making it the safest casualty evacuation option. The interior volume is comparable to a Blackhawk helicopter, making it well-suited for cargo missions as well. In 2012, Advanced Tactics began work on the AT Panther Transformer, a similar vehicle designed specifically for Special Operations missions. It is a low-cost vehicle that carries two passengers and their gear, is transportable in a CV-22 Osprey cargo hold, and is operable with minimal training. This vehicle is shown below and will be used to transport passengers to a remote location that is inaccessible by traditional air or ground based means.

ARMES DU FUTURE - Page 2 AT-Black-Knight-model-2

Imagine a situation where a soldier has been wounded on the front lines in an urban firefight – he’s being protected by the rest of his squad but he needs to be evacuated immediately or he will die. A nearby base is notified of the casualty and dispatches an AT Black Knight Transformer vehicle to evacuate him. The vehicle autonomously takes off and heads toward the front lines, 20 miles away. The squad is deep in the city and there are no safe landing zones within a half mile radius. Two members of the squad designate a safe landing zone in an open courtyard and wait for the vehicle there.
Once it arrives, it lands and the two soldiers climb inside. The flight engines are stowed and the vehicle enters driving mode. It is manually driven through the narrow streets to the casualty, who is quickly loaded onboard and connected to life support equipment. The vehicle is driven back to the courtyard where it takes off. Several minutes later the wounded soldier arrives at the base where he can be given full medical treatment within the “Golden Hour” after injury. The Black Knight Transformer’s unique air and ground ingress and egress options dramatically reduced the time needed to evacuate the casualty and his life was saved without risking a flight crew or the need for a ground transport.

ARMES DU FUTURE - Page 2 Black-Knight-behind


The Black Knight and Panther Transformers both utilize the AT Transformer technology, which leverages the simplicity and robustness of a “multicopter” helicopter at a full-scale size. Like the small electric multicopters that are prevalent today, the AT Transformer uses engines with a direct drive connection to prop-rotors. The components of the propulsion system, including the engines and prop-rotors, are low-cost commercially available parts and the aircraft’s structure is made of modular field-replaceable components. Like an electric multicopter, the vehicle is stabilized and controlled by differential thrust between opposing sets of prop-rotors. This design is simple and robust, eliminating the mechanical complexity and cost of the articulated rotor system that stabilizes and controls a conventional helicopter and replacing it with a high-speed computerized feedback control system. Additionally, the configuration negates the need for a tail-rotor or engine transmission. The AT Transformer has the ability to perform controlled engine-out flight in case of a critical component failure.
The design benefits from a large interior volume compared to the overall footprint of the vehicle, which makes it an ideal candidate for unmanned cargo resupply missions as well as civil missions such as package delivery and fire-fighting. Both the Black Knight and the Panther Transformers have automotive suspensions and drive-trains similar to those used in off-road trucks. Large truck tires and shocks provide excellent terrain handling and soften the vehicles’ landings. The wheels are driven by an independent engine and transaxle for speeds up to 70 mph.
The AT Transformer design is highly modular for rapid repair and reconfiguration. For instance, each of the eight propulsion subsystems can be replaced in the field by two people and the payload bay can be changed from casualty evacuation life support equipment to cargo for multi-mission capabilities. Additionally, the modular automobile portion of the vehicle can be replaced with a boat hull or an amphibious hull for water operations.

ARMES DU FUTURE - Page 2 Blackknight-Quad


The Black Knight and Panther Transformer vehicles have been developed through an iterative prototyping process starting with small scale electric prototypes and moving to the larger internal combustion powered technology demonstration vehicles. The first electric prototypes were flown in 2010 followed by a 2,000 lbs gas-powered vehicle in 2012. A scaled prototype of the Panther vehicle has been tested and the full-scale version is in the early design phase.
The operational concept design of the Black Knight Transformer is a streamlined aircraft that has been optimized for payload carrying and multi-mission capabilities. That vehicle will use turbo diesel engines and aerodynamic enhancements to provide a payload capacity of over 1,000 lbs or five passengers with a 250 nm range. Configured without the ground drivetrain, the aircraft can carry up to 1600 lbs of payload or eight passengers. The aircraft will cruise at a speed of 130 kts and drive at up to 70 mph. This highly capable vehicle will provide a safe, low-cost option for casualty evacuation, medical and cargo resupply, and other military or civil missions.

ARMES DU FUTURE - Page 2 Designer-BlackKnight


After its first flight, the AT Black Knight Transformer technology demonstrator will enter an iterative testing program leading to a full-capability demonstration in late 2014. Advanced Tactics is interested in collaboration and joint development opportunities for taking this, and other patented AT technologies, into full production.
 
http://www.suasnews.com/2014/01/26857/advanced-tactics-unveils-the-at-transformer-the-future-of-roadable-vtol-aircraft-and-modular-cargo-systems/
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MessageSujet: Re: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitimeLun 15 Juin 2015 - 20:26

Citation :
Bourget 2015 : MBDA présente Flexis, le missile modulaire
Publié le 15/06/2015 à 16h09, par Antony Angrand

MBDA continue d'imaginer à quoi pourraient ressembler les conlits à l'horizon 2035, par le biais de ses Vision Concept. Après le centre de commandement et de contrôle du futur présenté l'an dernier, un mini-missile pour le combattant débarqué (Gladius), ou bien encore un missile multi-rôle (Perseus), cette année c'est le concept Flexis qui est présenté.

Flexis est un concept de missile entièrement modulaire, imaginé par une équipe européenne réunissant à la fois des Français, des Britanniques, des Allemands, des Espagnols et des Italiens. Le missile serait assemblable entièrement à la demande, en fonction de la mission à laquelle on le destine. Les principaux avantages de ce système reposent sur une modularité très avancée, trois modes de propulsion interchangeables, une réduction du nombre de missiles stockés à bord, puisque seuls des petits modules sont nécessaires.

"Grâce à ce système, il ne serait plus nécessaire de disposer de dix missiles air-air, dix autres missiles air-sol et ainsi de suite. On a juste besoin de stocker un certain nombre de ces modules qui sont capables pour ces missions", commente Benjamin Cuvillon, un des deux Français ayant travaillé sur ce projet présenté au cinquante et unième salon du Bourget.

"Le gros avantage de ce concept est une adaptabilité très rapide aux nouvelles menaces détectées, puisqu'il suffirait alors seulement et uniquement de changer un module, de le remplacer au prodit d'un nouveau modèle. Ce qui n'est pas encore le cas actuellement, puisque lorsque ce cas se présente, cela nécessite la conception d'un nouveau missile," explique Benjamin Cuvillon.

Et de rajouter, "Ce bénéfice permettrait également de mieux gérer la durée de vie des modules, en se servant du HUMS (Health and Usage Monitoring System) et en l'intégrant à ces derniers. Les modules en fin de vie, comme par exemple le module pyrotechnique, pourraient être ainsi utilisés en priorité, ce qui permettrait un gain évident à l'opérateur puisqu'aujourd'hui c'est tout le missile qui est concerné lorsque se présente ce cas particulier."

L'assemblage des missiles serait réalisé de manière automatique, grâce à une interface homme-machine avec l'apport de robots pour effectuer l'assemblage. Les modules échangeraient entre eux par le biais de l'induction, autrement dit par technologie sans contact, avec un bus de communication et de puissance localisé dans le chassis composite commun.

"Il y a un tronçon central commun en composite, commun à toutes les configurations, qui héberge le bus de communication et de puissance, permettant la modularité", commente Benjamin Cuvillon. "L'idée reste celle d'un concept car. Il ne s'agit pas ainsi de le vendre, mais bien plutôt de présenter des technologies en cours de développement, qui seront disponibles plus tard", conclue Benjamin Cuvillon.

http://www.air-cosmos.com/2015/06/15/37226-bourget-2015-mbda-presente-flexis-le-missile-modulaire

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MessageSujet: Re: ARMES DU FUTURE   ARMES DU FUTURE - Page 2 Icon_minitime

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