The Uzbek army has begun upgrading its fleet of T-64 main battle tanks (MBTs) to the T-64MV standard following a series of successful user trials, the State Committee of the Republic of Uzbekistan for the Defense Industry said in a 23 July statement.
An upgraded Uzbek T-64MV MBT undergoing trials at an undisclosed location. (State Committee of the Republic of Uzbekistan for the Defense Industry)
The upgrade includes the replacement of the MBT’s standard five-cylinder 700 hp 5TDF diesel engine with the 840 hp V-84 engine, which is used by the T-72 family of MBTs.
The change in engine brings the mobility of the T-64MV to the same level as that of the T-72 and enables it to operate in “all natural climatic conditions”, said the committee. These improvements have been achieved despite the addition of explosive reactive armour (ERA) to the turret and glacis, as well as an array of statistical protection to the sides of the hull.
The upgrade also includes the installation of a digital radio system.
Aero Vodochody a livré les six avions d'entraînement à réaction L-39C Albatros modernisés à l'Ouzbékistan, concluant un contrat de révision lancé en 2018.
Le constructeur tchèque a annoncé le 10 février que la livraison finale à la République d'Asie centrale avait eu lieu trois jours auparavant le délai final du contrat.
Les L-39 Albatros, ont subi une révision générale chez Aero Vodochody. Une partie de la révision des avions ouzbeks comprenait une modernisation partielle de leur équipement à bord. L'Ouzbékistan a confié à l'entreprise, la révision de ses six L-39 avec l'aide d'Omnipol en septembre 2018. En 2019, les six machines sont arrivées dans les installations d'Aero à Vodochody, en République tchèque, dans le plus strict secret.
Pour les travaux de modernisation, l'équipement de communication soviétique d'origine a été remplacé par des systèmes de fabrication tchèque. L’avionique et des aides à la navigation sont de type Garmin et ont également été installées. La boussole radio a également été remplacée par une technologie plus moderne, et l'indicateur de givrage a été remplacé par un nouvel équipement fabriqué par Rosemount Aerospace.
L'Ouzbékistan est le premier d'un certain nombre de clients à avoir opté pour des révisions et des modernisations effectuées par le fabricant d'origine, Aero Vodochody, qui est le seul au monde autorisé pour ce type de révision.
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Sujet: Re: Armée Ouzbek / Uzbekistan's armed forces Ven 25 Juin 2021 - 22:23
Citation :
PUBLISHED: 25 JUNE 2021 LAST UPDATED: 25 JUNE 2021
First note Uzbekistan S-92A
A Sikorsky S-92A, destined for the Uzbekistan Armed Forces, was photographed whilst on a test flight from the Sikorsky Aircraft Corporation helicopter plant at Coatesville (PA) on 24 June 2021.
The new helicopter is registered N305J and according to the FAA registry it has construction number 920305. It is not known how many S-92As Uzbekistan has ordered.
On 30 March 2017, the Aviation Register of the CIS-wide Interstate Aviation Committee (AR IAC) certified the Sikorsky S-92A medium-lift helicopter along with its modifications. The AR IAC certificate effectively approved the S-92A for use in Azerbaijan, Armenia, Belarus, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Moldova, Tajikistan, Turkmenistan, Ukraine, and Uzbekistan.
If you have information on how many Sikorsky's have been ordered, where they will be based and which unit will operate them, we would like to hear this at social@scramble.nl Please visit the Scramble Magazine Air Order of Battle for Uzbekistan at our website.
En marge de la visite d'Emmanuel Macron à Tachkent le 2 novembre, la délégation française a vu la partie ouzbèke lui faire une demande de renseignement en vue d'acquérir 24 avions de chasse Rafale.