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| Heli-Expo 2020 | |
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jf16 General de Division
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| Sujet: Heli-Expo 2020 Mar 28 Jan 2020 - 20:20 | |
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- Airbus to display civil range of helicopters at Heli-Expo 2020
Posted on January 21, 2020; Airbus Helicopters Press Release
Airbus Helicopters will be showcasing its civil range of helicopters at Heli-Expo 2020, which runs from Jan. 28 to 30 at the Anaheim Convention Center in California.
Airbus will display its H125, ACH130 Aston Martin Edition and H175 helicopters at this year’s HAI Heli-Expo in Anaheim. Airbus Helicopters Photo
Center-stage on booth 3432 will be an H125, an ACH130 Aston Martin Edition, and an H175. The H125 will be displayed with the company’s latest improvements destined to better serve aerial work operations. Following the success of Airbus Corporate Helicopters (ACH) since its launch in 2017 as the dedicated private and business aviation helicopter platform, particularly with the ACH145 and ACH160, Airbus has renewed its offer for the ACH130 by partnering with Aston Martin, the epitome of automotive art. The H175 on the booth will be displayed in an offshore transportation configuration.
In addition, an H160 immersive experience will highlight the helicopter’s breakthrough innovations in three of its major missions – offshore transportation, private and business aviation, and emergency medical services, as well as its digital support concept.
“Customer centricity is the focus of our display at Heli-Expo this year, as it is for our operations on a daily basis,” said Bruno Even, Airbus Helicopters CEO. “The continuous product improvements and service enhancements being implemented on our wide range of aircraft are intended to provide value to our customers and to facilitate the varying missions of our helicopters all over the world.”
Committed to accompanying customers long after an aircraft is first delivered, Airbus will present its latest selection of support and service enhancements at the HCare corner, where visitors can learn more about the new online customer portal, digital services, analytics, training, and HCare global contracts. These offers, among others, enable customers to increase availability and mission success, optimize their costs, lower the maintenance burden, enhance safety and sustain the value of their assets.
In addition, the Airbus Helicopters static display, adjacent to the booth, will feature an AS332 from Heli Austria in a firefighting configuration; an H125 from Brainerd Helicopters in an aerial work configuration and an H125 from LAPD in a law enforcement configuration; an H145 from San Diego Gas & Electric; and last but not least, the Vahana demonstrator, having just completed its flight test campaign. On the flight line at Heli-Expo, customers can experience a demo in an H125 equipped with the new Garmin TXi TM avionics, an H135, and an ACH130 with a bespoke interior.
https://www.verticalmag.com/press-releases/airbus-to-display-civil-range-of-helicopters-at-heli-expo-2020/ - Citation :
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Heli-Expo 2020 : Un certification très probable cette année pour le Bell 525 Bell
28/01/2020 16:26 | Antony Angrand
Heli-Expo 2020 : Un certification très probable cette année pour le Bell 525
Le Bell 525 Relentless a été présenté à l'Heli-Expo, sous la forme d'un appareil de production de série avec un intérieur en configuration de transport industrie pétrolière. Il est fort probable que l'hélicoptère soit certifié cette année, bien que le constructeur n'ait annoncé aucune date.
A l'Heli-Expo qui se tient actuellement à Anaheim (banlieue de Los Angeles), Bell a présenté un 525 Relentless de production, sans toutefois donner plus de détails concernant le calendrier de certification FAA de l'hélicoptère. Équipé d'une configuration intérieure de transport type industrie pétrolière, l'appareil porte le numéro de série 15.
Bell a indiqué que le 525 a fait des progrès importants concernant les essais en vol et que le constructeur passe maintenant à la phase finale de ce programme, c'est-à-dire aux essais en vol de certification. Le Bell 525 est propulsé par deux moteurs GE Aviation GE CT7-2F1 de 1 800 shp qui ont reçu la certification de type FAA à l'automne 2019.
https://www.air-cosmos.com/article/heli-expo-2020-un-certification-trs-probable-cette-anne-pour-le-bell-525-22465 | |
| | | jf16 General de Division
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| Sujet: Re: Heli-Expo 2020 Mar 28 Jan 2020 - 20:56 | |
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Heli-Expo 2020 : Le H160 bientôt certifié Airbus Helicopters
28/01/2020 16:52 | Antony Angrand
Heli-Expo 2020 : Le H160 bientôt certifié
Le H160 d'Airbus Helicopters est en courte finale pour la certification de type AESA. Celle-ci devrait intervenir dans les semaines à venir.
« Le H160 sera certifié dans le courant de ce semestre, c'est une question de semaines », commente Bernard Fujarski, directeur du programme H160 chez Airbus Helicopters (voir Air & Cosmos n°2672). « La certification est en courte finale, nous avons terminé tous les essais, qu'ils soient en vol ou qu'il s'agisse d'essais banc ou labo en fin d'année dernière. La très grande majorité des documents du dossier de certification -et il y en a 1 200 en tout- ont été publiés, il en reste encore quelques-uns qui doivent être fournis à l'Easa d'ici à la fin du mois », ajoute t-il.
Airbus Helicopters travaille également avec la FAA puisque le constructeur a déposé une application il y a quelques années, pour le H160. « Nous travaillons également de concert avec la FAA depuis un certain temps et avec l'Easa, soit l'autorité primaire. La FAA valide le travail de l'EASA avec quelques demandes spécifiques », commente Bernard Fujarski.
PS4 et PS5 sont actuellement à la chaîne d'assemblage, PS6 arrive le mois prochain. « Nous allons progressivement monter en cadence avec la livraison des MCA (Major componment assembly ou « composants majeurs assemblés »), au titre de notre modèle industriel qui ressemble beaucoup à celui d'Airbus avions », poursuit-il.
PT2 et PT3 vont continuer à voler dans le courant de cette année, de la même façon que PS2 et les hélicoptères suivants. « Quelques essais seront réalisés sur PS2 et PS3, assez peu parce qu'ils sont représentatifs de la dernière définition et très proches de la version certifiée, ce qui n'est pas le cas de PT2 et PT3. Sur l'ensemble de nos appareils, nous avons cumulé environ 1 500 heures de vol », ajoute Bernard Fujarski.
https://www.air-cosmos.com/article/heli-expo-2020-le-h160-bientt-certifi-22466 - Citation :
Heli-Expo 2020 : Leonardo rachète Kopter Kopter
28/01/2020 18:24 | La rédaction
Heli-Expo 2020 : Leonardo rachète Kopter
Leonardo secoue le salon mondial de l'hélicoptère Heli-Expo 2020 en dévoilant le rachat du suisse Kopter afin de "renforcer ses positions" sur le segment des hélicoptères.
Le suisse Kopter qui développe l'hélicoptère monoteur SH09 passera sous le contrôle de Leonardo d'ici à la fin du premier trimestre 2020. Le temps de finaliser cette opération de rachat par Leonardo de 100 % de la société Kopter Group AG, aujourd'hui filiale de Lynwood AG. L'annonce a été faite durant les premières heures de la deuxième journée du salon Heli-Expo 2020 qui a ouvert ses portes le lundi 27 janvier. Leonardo précise que Kopter restera une entité autonome et un centre d'excellence au sein de sa division Hélicoptères. Le prix d'achat comprend un montant de base de 185 M$ auquel s'ajoute des compléments au fur et à mesure du développement du Kopter SH09. Le salon Heli-Expo 2020 fermera ses portes le 30 janvier.
https://www.air-cosmos.com/article/heli-expo-2020-leonardo-rachte-kopter-22467 | |
| | | jf16 General de Division
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| Sujet: Re: Heli-Expo 2020 Mar 28 Jan 2020 - 21:06 | |
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- Three New Sikorsky S-70i Firehawks Grace Heli-Expo
by Randy Padfield - January 28, 2020, 6:01 AM
Sikorsky S-70i Photo: Barry Ambrose
Three new Sikorsky S-70i Firehawk helicopters delivered to separate California fire departments are on display this week at Heli-Expo 2020. The new version of this multi-mission helicopter provides improved engine power (T700-GE-701D powerplants), greater maneuverability, more lift at higher altitudes, reduced pilot workload, and a newly designed 1,000-gal external water tank. Other improvements include wide-chord rotor blades; four-axis, fully coupled flight controls; terrain awareness warning; and an integrated digital cockpit.
The helicopters were delivered in 2019 by Sikorsky and systems integrator United Rotorcraft, one each to the State of California's Department of Forestry (Cal Fire), the city of San Diego Fire-Rescue Department (SDFR), and the Los Angeles County Fire Department (LACoFD). Cal Fire plans to acquire a fleet of 12 aircraft to be positioned across the state.
Dennis Brown, senior chief of aviation at Cal Fire, explained, “With the S-70i Firehawk, we have the capability to carry 1,000 gallons of water, so we’ll be able to carry approximately three times the amount of water compared to our single-engine UH-1H helicopters with water buckets. Because the S-70i is twin-engine, we have increased capability at those higher altitudes, a fly-away safety margin and over time, the ability to fly at night under night vision goggles.” CAL Fire, which operates the largest fleet of aerial firefighting assets.
LACoFD is adding two S-70is to its existing fleet of three 20-year-old S-70A Firehawks, which are also used for search and rescue, EMS, and medical transport. All three of the services intend to operate their new Firehawks single pilot. The S-70i can carry 12 to 14 firefighters in the cabin.
The new Firehawks will be immediately available to siphon and drop water, perform hoist rescues, and provide medical transport. The Kawak Aviation Technologies water tank is rated for 4g turns with a full load of water. Other improvements in the water tank include an auto water snorkel reel system, a refill pump that siphons 1,000 gallons in 45 seconds (versus 60 seconds) while hovering. The cockpit displays show the fill status and diagnostic feedback.
https://www.ainonline.com/aviation-news/general-aviation/2020-01-28/three-new-sikorsky-s-70i-firehawks-grace-heli-expo | |
| | | jf16 General de Division
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| Sujet: Re: Heli-Expo 2020 Mer 29 Jan 2020 - 19:00 | |
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- Hélicoptères : l'italien Leonardo avale le Petit Poucet suisse Kopter
Par Michel Cabirol à Los Angeles | 29/01/2020, 6:00 | 576 mots
Le programme SH09 a déjà effectué plus de 100 vols. (Crédits : Kopter) Le groupe aéronautique italien a acheté pour au moins 185 millions de dollars le constructeur suisse d’hélicoptères Kopter
L'ogre italien a croqué le petit Poucet suisse. Le groupe aéronautique italien Leonardo s'est offert mardi en ouverture du salon Heli-Expo 2020 de la HAI (Helicopter Association International) 100% de l'hélicoptériste suisse Kopter (ex-Marenco Swisshelicopter), propriété du fonds suisse Lynwood (Schweiz) AG. Présidé par Marina Groenberg, ce fonds d'investissements est lui-même détenu par le milliardaire russe Alexander Mamut, ancien conseiller du président Boris Eltsine et dont la fortune est estimée par Forbes à 2,6 milliards de dollars (mines.d'or, édition, cinéma...)
Les négociations entre Lynwood (Schweiz) AG, basé à Zurich, et Leonardo se sont accélérées à partir de septembre après l'essai concluant du SH09 en cours de développement par le pilote d'essai de Leonardo Helicopters. La clôture de la transaction devrait avoir lieu au premier trimestre 2020. Au sein du groupe Leonardo, Kopter, qui intéressait égaiement beaucoup les Chinois, va garder son autonomie, ont précisé les dirigeants du constructeur italien lors d'une conférence de presse. Mais jusqu'à quand ?
"Kopter est très heureux d'avoir trouvé en Leonardo un investisseur industriel solide. Au sein de Leonardo, nous aurons le soutien pour finaliser le développement" du S09 "sur plusieurs fronts tout en gardant la capacité de rester le pionnier agile d'un constructeur de monomoteur que nous sommes", a précisé le PDG de Kopter, Andreas Loewenstein.
Alexander Mamut a dit stop
Pour arracher cette "start-up" suisse de plus de 320 salariés soutenue pendant dix ans par Lynwood, Leonardo va débourser au moins 185 millions de dollars. Car en fonction des ventes de l'hélicoptère monoturbine, le SH09, dont le prix est évalué à 3,3 millions de dollars, le groupe italien pourrait in fine débourser plus de 500 millions de dollars au maximum (clause de earn-out de 10 ans à partir de 2022). Soit un peu plus que ce qu'a jusqu'ici investi Alexander Mamut (près de 400 millions de dollars) dans Kopter, qui brûlait environ 80 millions de dollars par an.
Lynwood (Schweiz) AG, qui a évalué devoir encore investir entre 150 et 200 millions pour lancer le SH09, a souhaité arrêter les frais et a donc cherché un partenaire stratégique pour le développement de Kopter, qui aurait déjà environ 120 intentions de commandes. D'abord sceptique, Leonardo a finalement raflé la mise.
Pourquoi Leonardo a racheté Kopter
Si le vendeur est satisfait de cette transaction, qui rééquilibre son portefeuille, Leonardo est également très content de son achat, qu'il aurait pu ajourner en raison du succès mi-janvier de l'A119 sélectionné par la Navy aux Etats-Unis (32 appareils pour 176 millions de dollars). Clairement, il s'épargne le développement d'un nouvel appareil destiné à remplacer l'A119 grâce à l'acquisition du SH09, qui doit en principe être certifié dans 18 mois. "Cette acquisition remplacera l'investissement prévu pour le développement d'un nouveau hélicoptère monomoteur", a confirmé Leonardo dans son communiqué. Cet hélicoptère s'intègre parfaitement dans la gamme de Leonardo. Kopter poursuit actuellement une campagne d'essais en vol en Sicile avec son 3ème prototype (P3). Le programme SH09 a déjà effectué plus de 100 vols. Le SH09 est "un hélicoptère prometteur qui va grandement bénéficier de notre savoir-faire industriel, de notre base de support et de la formation ainsi que de notre réseau commercial", a expliqué le patron de Leonardo Helicopters, Gian Piero Cutillo. C'est une transaction gagnante-gagnante qui satisfait pour le moment les deux parties. Rendez-vous maintenant dans 18 mois...
https://www.latribune.fr/entreprises-finance/industrie/aeronautique-defense/helicopteres-le-groupe-italien-leonardo-avale-le-petit-poucet-suisse-kopter-838249.html | |
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| Sujet: Re: Heli-Expo 2020 Mer 29 Jan 2020 - 21:06 | |
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- HELI-EXPO 2020
Gulf Helicopters, client de lancement de l'AW189K Leonardo
29/01/2020 15:00 | Antony Angrand
Gulf Helicopters, client de lancement de l'AW189K
Gulf Helicopters, qui opère déjà des AW189, devient également client de lancement de l'AW189K, version du bimoteur super medium motorisée avec deux Safran Helicopter Engines Aneto-1K.
Gulf Helicopters devient client de lancement du Leonardo AW189K, version du bimoteur super milieu de gamme motorisée par deux Safran Helicopters Engines Aneto-1K d'une puissance unitaire de 2 500 ch. Le constructeur aéronautique n'a pas précisé combien de machines ont été commandées par Gulf Helicopters, tout juste a t-il précisé que la première machine serait livrée en 2021.
L'AW189K sera ainsi utilisé pour le transport de personnel à destination des plate-formes pétrolières, l'appareil et son moteur devraient être certifiés au cours de l'an prochain. L'Aneto-1K, qui a déjà reçu sa certification de type en décembre 2019, permet un accroissement des performances en hot et high (température et/ou altitude élevées) ainsi que 25 % de puissance supplémentaire en comparaison au turbomoteur d'origine sur l'AW189, soit le GE CT7-2E1.
https://www.air-cosmos.com/article/gulf-helicopters-client-de-lancement-de-law189k-22482 | |
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| Sujet: Re: Heli-Expo 2020 Mer 29 Jan 2020 - 21:29 | |
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| Sujet: Re: Heli-Expo 2020 Mer 29 Jan 2020 - 21:47 | |
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| Sujet: Re: Heli-Expo 2020 Jeu 30 Jan 2020 - 19:45 | |
| - Citation :
- HAI HELI-EXPO 2020
Erickson to demo S-64 Air Crane flying autonomously using Sikorsky Matrix
By Garrett Reim, Anaheim, California|30 January 2020
Erickson signed a development agreement to integrate its S-64 Air Crane helicopter with Sikorsky’s Matrix autonomous flight control software.
The Portland, Oregon-based company plans to conduct an autonomous flight demonstration in 2021 using the technology, it disclosed at the Heli-Expo trade show in Anaheim, California on 29 January.
Source: Erickson
Erickson S-64 Air Crane
The S-64’s mechanical flight controls will be removed and replaced with fly-by-wire controls. It will be a process similar to Sikorsky’s efforts in 2019 to transform a UH-60A, the oldest model of the Black Hawk, into an autonomous helicopter, says Erickson.
In particular, Erickson believes the Matrix system’s sense-and-avoid abilities could allow the S-64 to conduct firefighting water drops during night or in low-visibility situations, such as when a pilot’s sight is clouded by smoke.
“We’ve had missions where the smoke was so bad we literally couldn’t see the fire on the ground and so [we were] unable to drop [water on the fire],” says Craig Dempsey, director of S-64 aircraft sales with Erickson. “We want to be able to expand how often we can operate in those conditions and do it safely.”
Chris Van Buiten, vice-president of Sikorsky Innovations, adds that autonomy is a safeguard against cognitive overload for aerial firefighting pilots who may be distracted or overwhelmed when flying complex missions.
Previously, Sikorsky’s Matrix-controlled helicopters have relied on sensors, such as Lidar, cameras and digital terrain obstacle databases, to guide their autonomous flights.
Erickson is still determining what it aims to do in its first demonstration of the autonomous S-64, though the flight would likely include the helicopter showing its ability to do water drops and pickups. The company may attempt a logistical demonstration after that.
Though firefighting is the initial interest, an autonomous S-64 could also be useful for military cargo resupply missions, as well as longline load lifting or natural disaster responses, says Dempsey of Erickson.
The technology could eventually enable one-pilot or unpiloted operations, says Van Buiten of Sikorsky.
“We talk about the 2-1-0 switch: two crew, one crew, zero crew,” he says. “[For example], if a horrible day ever happens and we’re tasked to drop concrete on the Fukushima nuclear reactor… we’d be delighted to flip the switch on zero [crew flight] and have this big heavy lifting machine running sorties unmanned to save the day.”
In addition to building the S-64, Erickson flies 20 examples of the aircraft itself for firefighting or air lifting services. Including its own aircraft, the company says there are about 45 S-64s in operation around the world.
Erickson plans on eventually offering the autonomy technology as an upgrade to operators of the S-64. Matrix is one part of a larger upgrade package the company is developing, called the S-64F+.
Erickson believes there is a market for 50 to 100 upgrade packages and new-built examples of the S-64F+. Eventually, all production-new Air Cranes would be manufactured to the S-64F+ configuration, the company says.
But the manufacturer is offering few details about the S-64+ configuration, saying that it is still in development.
The aircraft is to have a new engine that would increase range, fuel efficiency and payload capacity. The engine model has not been selected as the company is evaluating its options in consultation with Piasecki Aircraft, it says.
The helicopter would have composite main rotor blades, says Erickson. It would also have an “improved water cannon.”
Erickson says it does not know when the S-64F+ configuration would be available for delivery, citing the need to receive a certificate from the Federal Aviation Administration, as well as decisions on various subsystems that have yet to be made.
The S-64 is the civilian version of the 1960s-era Sikorsky CH-54 Tarhe, a twin-engined heavy lift helicopter built for the US Army which has its cabin carved out to allow for carrying special loads. The firefighting version carries a 10,000 liter (2,650gal) water tank in its belly. The S-64 can also be used as a cargo air lifter using a sling.
Erickson purchased the intellectual property behind the S-64 from Sikorsky in 1992. A handful are produced each year from scratch or via remanufacturing legacy CH-54 airframes at the company’s facilities in Medford, Oregon.
Most recently, the firm delivered an S-64 to the Korean Forest Service in November 2019, with another due for delivery in South Korea in 2020. Additionally, it plans to deliver one S-64 in 2020 and a second example in 2021 to Italy’s fire and rescue service.
https://www.flightglobal.com/hai-heli-expo-2020/erickson-to-demo-s-64-air-crane-flying-autonomously-using-sikorsky-matrix/136433.article | |
| | | jf16 General de Division
messages : 41440 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Heli-Expo 2020 Jeu 30 Jan 2020 - 20:10 | |
| - Citation :
- HAI HELI-EXPO 2020
Leonardo plans to take delivery of full flight simulator for AW609 tiltrotor
By Garrett Reim, Anaheim, California |29 January 2020
Leonardo Helicopters plans to take delivery of the first AW609 simulator at its Philadelphia, Pennsylvania facility in the summer of 2020.
The full flight simulator is to be built by CAE, and is being received ahead of airworthiness certification and first delivery, event dates which Leonardo declines to predict.
Source: Leonardo Helicopters
Leonardo AW609
Two aircraft are also in final production at Leonardo Helicopter’s Philadelphia production facility. At least one example is planned for completion before the end of 2020.
The company has built four test aircraft and it aims to be heavily testing all of the tiltrotors this year to gain FAA certification as soon as possible. The company flew its production-representative test aircraft for the first time on 23 December 2019.
Offshore helicopter operator ERA, which on 24 January announced a merger with recently restructured Bristow, remains the launch customer of the AW609. Leonardo Helicopters declines to disclose any new customers or detail its backlog of orders.
The company believes the AW609 will likely be initially adopted as a VIP transport for time-pressed executives.
“Typically with new technology, we see early adoption through VIP,” says Bill Sunick, head of tiltrotor marketing. “I don’t think this will be any different.”
The tiltrotor has capacity for nine passengers, in addition to two crew.
The AW609 is also being pitched for the oil and gas, search and rescue, and emergency medical services industries, says Sunick.
Previously, the rotorcraft manufacturer said the AW609 would be certificated and entered into service in 2020. It now declines to provide a timeline for regulatory approval and first delivery.
https://www.flightglobal.com/hai-heli-expo-2020/leonardo-to-take-delivery-of-full-flight-simulator-for-aw609-tiltrotor/136413.article | |
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