Encore une fois,merci pour ces belles photos Fremo!!
Quant aux exercices des images, je suppose qu'ils sont des exercices d'instruction basiques pour le personnel d'Infanterie de Marine qui se charge de la sécurité du navire dans ce type de situations...
Fremo Administrateur
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
c'est un excellent exercice en fait, surtout avec l'évolution des risques d'attaqes par les petites embarcations contre les Grand navires de guerre depuis le début de ce siécle, en plus de ce "nouveau" phénoméne de la piraterie.
en fait, je crois qu'avec l'entrée en service de nouveau batîment de guerre à la MRM, les relations entre les deux marine vont évolué sûrment
Cet hélicoptère est le sixième et dernier des HAP reçus par nôtre armée de Terre en Décembre 2009.Les prochaines livraisons seront déjà en version HAD.Postérieurement(Anée 2013 ou 2014), les 6 HAP seront transformées en version HAD.
Citation :
21 December 2009 - Acceptance Agreement ES HAP-E Configuration
On 21 December 2009, TIGER PD signed the “Madrid Agreement” which enables formal acceptance of the final Spanish HAP configuration. The Spanish HAP-E is based on the so-called “PBL002” baseline together with the weaponry capability of the French HAP Standard 1 (30 mm gun, 68 mm rockets and Air-to-Air Mistral missile). On 23 December 2009, the last and 6th HAPE tail-number “2020” was delivered. HAP2020 is the 1st Spanish HAP in the final HAPE configuration. The rest of the Spanish HAP fleet will be retrofitted to this configuration.
12 nouveaux hélicoptères EC-135 pour notre Ministère de l'intérieur.Ils seront construits dans l'usine d'Albacete. ..
Citation :
Eurocopter and Spanish Ministry of the Interior Sign Contract for 12 EC135s to Be Assembled in Albacete
Albacete, Eurocopter and the Spanish Ministry of the Interior have signed a contract for the purchase of twelve EC135 P2i helicopters. Spain's National Police Force will operate six of the new aircraft for law enforcement missions, while the remaining six will join the current fleet of the Spanish Guardia Civil. One of this latter group of helicopters will be configured for mountain rescue missions.
The agreement calls for an initial delivery of four helicopters in 2010. Four more helicopters are to follow next year, and the remaining aircraft will be delivered in 2012. The 12 helicopters acquired under this new contract will join the 14 EC135s already operated by the National Police Force and the Guardia Civil (seven each). Two additional contracts are in the works and will subsequently bring the total number of EC135s up to 51, thus completing the ambitious helicopter modernization program of Spain's law enforcement agencies.
Eurocopter CEO Lutz Bertling declared on this occasion: “We are particularly pleased to sign this landmark agreement with the Spanish Ministry of the Interior, as it illustrates yet again Eurocopter's position as the leading helicopter manufacturer for public service missions. It is also gratifying for us to reach a new agreement with Spain, the third domestic country of the Eurocopter group.”
“This contract with the Ministry of the Interior proves once again that we made the right decision to set up new industrial activities in Albacete," added Juan Carlos Martínez Sáiz, CEO of Eurocopter in Spain. "Spain now ranks among the top tier countries manufacturing helicopters, and I would like to thank the Spanish government for their renewed vote of confidence in the EC135. This helicopter is a remarkable worldwide success story, and I am convinced that Spain will be fully satisfied with this new aircraft.”
All 12 helicopters covered by the contract will roll off Albacete's EC135 assembly line, which is one of two lines that Eurocopter operates for the light twin-engine helicopter, along with the assembly line in Donauwörth, Germany. 11 of the 12 helicopters will be equipped for IFR flights.
The twin-engine EC135 is a highly sophisticated, multi-purpose helicopter featuring cutting-edge technology that makes it the perfect choice for public safety missions. It has been the preferred choice of parapublic operators worldwide for more than a decade. To date, Eurocopter has delivered more than 850 EC135s to customers in 40 different countries. Approximately 50 EC135s are currently operated by different customers in Spain.
Oui.En outre,c'est dommage que ces hélicoptères ne conserveront pas leur camouflage du type "sable".Celui-ci lui donne un aspect plus guerrier à mon avis...
Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Oui.En outre,c'est dommage que ces hélicoptères ne conserveront pas leur camouflage du type "sable".Celui-ci lui donne un aspect plus guerrier à mon avis...
C'est sûr le style camo sable le rend plus agréssif je trouve , dommage....
Version en espagnol
Version en anglais
D'autre part,aujourd'hui arriveront les avions F-15 américains de Lackenheath aux Iles Canaries pour les exercices DACT contre les Eurofighters et F-18 espagnols...
Fremo Administrateur
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
Belle image Fremo!!! Au risque de paraître chauviniste, je dirais que nos frégates F-100 ont une des plus belles lignes de conception au niveau esthétique de toute la familie de navires Aegis existants à l'heure actuelle...
PS:Je vois que t'aimes la web "Fotos de Barcos",Fremo!!! À mon avis,cette web est une des meilleures webs existantes sur le "Spotting navale" en ce moment...
Fahed64 Administrateur
messages : 25545 Inscrit le : 31/03/2008 Localisation : Pau-Marrakech Nationalité : Médailles de mérite :
Belle image Fremo!!! Au risque de paraître chauviniste, je dirais que nos frégates F-100 ont une des plus belles lignes de conception au niveau esthétique de toute la familie de navires Aegis existants à l'heure actuelle... .
En effet elle sont très belle vos frégate, elles sont vraiment de la gueule
_________________ Sois généreux avec nous, Ô toi Dieu et donne nous la Victoire
Belle image Fremo!!! Au risque de paraître chauviniste, je dirais que nos frégates F-100 ont une des plus belles lignes de conception au niveau esthétique de toute la familie de navires Aegis existants à l'heure actuelle...
...
Je suis d'accord avec toi, moi aussi je trouve que les F100 et les Atago sont les plus beaux navires Aegis.