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 Armée Indienne / Indian Armed Forces

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MessageSujet: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeMer 26 Mar 2008 - 19:40

Rappel du premier message :

L'Inde: l'autre Puissance d'Asie




Les articles réguliers sur la Chine et ses avancées dans l’aéronautique civile et militaire ne doivent pas nous faire oublier que l’Asie compte d’autres puissances pour qui l’aéronautique est vitale.

C’est le cas du plus grand compétiteur asiatique de la Chine : l’Inde. Ce pays-continent dispose des capacités scientifiques et industrielles pour développer comme lui ses capacités de frappe.

Tout d’abord dans le domaine balistique l’Inde souhaite décupler ses capacités et sa volonté s’exprime dans les projets hautement symboliques que sont les missiles BRAHMOS et AGNI ; mais l’Inde a développé son propre chasseur, tout comme la Chine, et prépare la relève !

Grâce à l’apport technologique Russe, une joint venture a été créée entre les deux pays pour la mise au point et la commercialisation du missile de croisière BRAHMOS qui peut être de trois versions : sol-sol ou terre-mer, mer-mer ou air-mer (depuis un Su-30MKI). Une variante sous-marine est en cours de développement. Dans sa version navale, le BRAHMOS est supersonique (Mach 2,Cool a une trajectoire rasante et une portée max de 300km (à comparer avec les capacités de l’exocet : missile subsonique Mach 0,9 et 180km de portée seulement). Récemment l’Inde a décidé d’investir 250 millions US$ pour développer une version du missile pouvant voler à Mach 5. On le voit ce missile donnera à la marine indienne et à ses forces armées en général des capacités de loin supérieures à ce que dispose toues les marines européennes et chinoise !

Le missile AGNI consiste lui en un missile balistique à capacité nucléaire (notez que le BRAHMOS pourrait être équipé lui aussi) initiale, de conception nationale. Il existe en trois versions : AGNI 1 DE 2500km de portée ; l’AGNI 2 de 3000km de portée théorique, et l’AGNI 3 (en développement) de 5000 km de portée à terme. Ces missiles représentent avec le missile de théâtre PRITHVI les vecteurs de la dissuasion nucléaire indienne.

Mais l’Inde ne sera jamais une puissance aéronautique complète si elle ne développe pas son aéronautique militaire, et le dernier appel d’offre international pour acquérir un chasseur de dernière génération (9 milliards US$) pourrait bien être le dernier du genre, et voir les russes remporter le marché assez logiquement. En effet l’Inde et la Russie veulent développer en commun un chasseur de 5ème génération : c’est l’objet de l’accord signé à Moscou en octobre 2007 pour le projet PAK FA (Future Tactical Aviation Aircraft Complex).

Contrairement au F-22 RAPTOR US le projet russo-indien prévoit un avion tant furtif qu’hyper manœuvrable via des tuyères mobiles développées pour le Su-27, ainsi qu’un radar et des missiles à longues portées. A noter que le radar disposera de capacité de brouillage (existant déjà sur des Mig 29 et qui pourrait exister sur le RAFALE cette information n’ayant jamais été confirmée). Le mariage entre le génie aéronautique russe et le génie électronique et informatique indien devrait donner un résultat très intéressant.

Mais ce projet en commun ne signifie pas que l’Inde ne sait pas construire de chasseur de manière autonome : elle a en effet développé par elle-même le LCA (LIGHT COMBAT AIRCRAFT) . La décision de développer ce projet fut prise en 1983 pour remplacer les Mig-21 et les caractéristiques techniques sont fixées en 1990. Le projet recevra l’appui de constructeurs européens comme DASSAULT, SAAB, et BAE, et son design montre que les ingénieurs indiens se sont inspirés du mirage 2000 et du F-18 pour les entrées d’air.

L’appareil sera à terme équipé d’un réacteur de conception nationale KAVERI GTX-35VS double flux de 8,5 tonnes de poussée (SNECMA SAFRAN fournissant les filtres et les régulateurs). Le radar doppler multi-cible est développé par HAL avec l’aide d’industriels étrangers, tout comme l’avionique (THOMSON-CSF aujourd’hui THALES) et une centrale inertielle fournie par l’américain HONEYWELL.

L’avion sera équipé de missile russe R-73 VYMPEL et du missile de conception nationale ASTRA.

Initialement prévu pour entrer en service en 1995 le LCA a fait son premier vol en 2001. Malgré le retard du projet et les difficultés de son développement, cet appareil donne aux industries indiennes des compétences et une expérience certaine au moins égale à ce que la Chine peut faire.

On le voit là encore, l’Inde entend développer ses compétences pour faire face à la Chine mais aussi pour s’installer pleinement à la table des grandes puissances. Notons que la Russie s’installe comme un acteur moteur de l’essor indien dans l’aéronautique.

Caractéristiques du LCA :

Envergure : 8,2 mètres

Longueur : 13,2 mètres

Hauteur : 4,4 mètres

Surface alaire : 37,5 m²

Masse à vide : 5,5 tonnes

Masse maximale : 12,5 tonnes

Motorisation :

Prototype : 1 General Electric F404-GE-F2J3

Avions de série : 1 TSEA GTX-35VS

Vitesse maxi : Mach 1.6

Plafond : 15 000 mètres

Rayon d'action : 1 000 km

Armement fixe : 1 canon GSH-23 de 23 mm alimenté par 220 obus.

Capacité carburant : 3 000 litres

Facteur de charges : +9 / -3 G

Charge utile : 4 tonnes

L’Inde a développé une base industrielle reposant sur de nombreux acteurs, tant institutionnels que privés, lesquels sont encadrés par des instituts publics qui fédèrent leurs avancées. Ces acteurs ont en général acquis leur expérience en important en Inde des produits étrangers. Pour en savoir plus je vous renvoie sur ce site très bien fait : http://www.siatiaero.com/siatimembers.asp[img][/img]
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeDim 8 Aoû 2010 - 16:03

@reese :
F16 perimé ? c'est bien une bonne celle-là

lis ça

Citation :
Northrop rattles its SABR
By: David Donald

July 19, 2010
Military Aircraft

Following a successful series of trials in a U.S. Air Force F-16 that began late last year, Northrop Grumman’s SABR (scalable agile beam radar) has been refined to the point where the company says it is ready for production. Since receiving limited export clearance in February, Northrop Grumman has been actively marketing the radar upgrade to a number of F-16 users, and it hopes the U.S. Air Force will move ahead with an F-16 radar upgrade. There currently is no formal U.S. requirement, but that could change very soon, possibly in the next month.
SABR leverages Northrop Grumman’s position as a supplier of active electronically scanned antenna radars for the F-16 Block 60, F-22 and F-35, and also draws on the company’s experience as the incumbent mechanically scanned radar provider for the F-16. By changing two elements– the antenna and the combined receiver/exciter/processor unit– SABR upgrades the current F-16 radar to provide, at a considerably reduced cost, all the benefits that active electronically scanned array (AESA) provides.
The F-16 SABR demonstration was conducted at Edwards AFB at the request of the U.S. Air Force. Despite there being no program of record, as yet, there is a significant interest in updating the U.S. F-16 fleet with AESA radar. The test campaign encompassed 17 flights during which nearly 500 synthetic aperture radar images were produced as part of a thorough and highly successful demonstration of SABR’s capabilities. Following the trials, the system was returned to the laboratory for refinements, particularly to the pilot/vehicle interface, in the light of recommendations from the test pilots who conducted the trials. The radar has subsequently flown some 20 more times in Northrop Grumman’s Sabreliner testbed.
Key to the potential success of the SABR is to keep costs down. To that end much of the software is derived from that of the APG-80 radar in the F-16 Block 60. Additional code comes from the F-22/35 radar programs, in turn providing a useful bridge to the JSF for nations that may operate the aircraft alongside F-16s. Not only can SABR and the F-35’s APG-81 share common repair facilities, but SABR-equipped F-16s would be highly compatible with F-35s in operations, sharing several unique modes.
Other important factors in keeping costs down are the ease of retrofit, maturity of the radar mode suite and the short development schedule. Northrop Grumman asserts that in today’s fiscally challenged environment there is little appetite for long-term development programs. The radar is considered production-ready, and the company has demonstrated that two technicians can retrofit SABR in less than two days.
SABR can be installed in any F-16, but is aimed primarily at the later blocks, which have much longer lives remaining. Older aircraft could benefit, however, by a cascading of newer mechanically scanned radars from aircraft undergoing AESA refit.
http://www.ainonline.com/news/single-news-page/article/northrop-rattles-its-sabr-25452/

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeLun 9 Aoû 2010 - 12:03

Citation :
Indian Air Force to Modernise AN-32 Aircraft Fleet
The Indian Air Force (IAF) has sent its first batch of AN-32 aircraft to Ukraine as part of an aircraft modernisation agreement signed on 15 June 2009.
The upgrade programme will involve total life extension, overhaul and re-equipment work of the IAF's fleet of 105 AN-32 aircraft.
During the modernisation, the latest equipment, including avionics and hydraulic systems, will be fitted on the aircraft.
The modernisation programme will increase the life of AN-32 aircraft by 15 years to 40 years.

airforce-technology

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeMar 10 Aoû 2010 - 10:40

Citation :
MiG-35 stalls in Indian MMRCA fighter comptition

MOSCOW | Russia's MiG-35 multirole fighter aircraft has failed to make the short-list in a $10 billion international tender for 126 combat aircraft for the Indian air force, according to Indian media reports quoted by Kommersant daily.

The favorites to win the tender are the French Dassault Rafale and the Eurofighter Typhoon, Indian media say.

Russia's United Aircraft Corporation (UAC), the holding company for most of the Russian aircraft industry, and its fighter subsidiary MiG, have not officially confirmed the reports.

"The official results of the tender have not yet been announced," said UAC's Press Secretary Konstantin Lantratov.

"The MiG-35 is not leaving the tender, and I have no official information about this," said UAC First Vice-President Mikhail Pogosyan.

A MiG source quoted by Kommersant said it was too early to say what the Indians had decided.

"The envelopes with the commercial proposals should be studied by the tender commission only this week," the source said.

Several sources quoted by the paper listed a raft of problems around the MiG-35 program, including a lack of financing to support it. One source said the lack of state funding to support the program had been noted by UAC President Aleksei Fyodorov as long ago as the end of 2008, but the issue was not resolved.

The MiG-35 is said to be a cheaper aircraft than its rivals but is said to have problems with engine life.

"Time between overhauls should be at least 2000 hours and overall life 4000 hours, but the RD-33 doesn't meet these parameters now," said one source.

India already operates the early model MiG-29A fighter aircraft and is taking delivery of the MiG-29K naval fighter, which it will operate from a Russian-built aircraft carrier which is currently under refit.

The selection of two favored aircraft for the Indian tender follows a long trials process, which also involved Sweden's SAAB Gripen, America's Lockheed Martin with the F-16, and Boeing's F-18 Super Hornet, as well as the Russian MiG-35. (RIA Novosti)

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeMer 11 Aoû 2010 - 5:31

Shocked plus que le Rafale et le Typhoon dans la course
le Rafale a de sérieuses chances de le remporter, vue que c'est un produit purement français, et que le mot d'ordre chez l'Inde est "le transfert technologique", les français maitrisent le rafale à 100% partant du réacteur M88 Snecma jusqu'au radar RBE2 thales. enfin de compte le rafale risque de piquer le statut de bestseller au typhoon si les deux marchés indiens et brésiliens aboutissent



Citation :
India Shortlists the european typhoon and frenche rafale for 10$ billion fighter buy
The Indian Air Force has concluded the technical assessment of six fighter aircraft proposed for the Medium MultiRole Combat Aircraft (MMRCA) program, paving the way for the Ministry of Defense to decide on the Air Force’s US$10 billion (Rs 42,000 crore) acquisition of 126 new fighters plus options for additional 63.

The six proposals considered by the Indians included the Typhoon, proposed by the European Eurofighter consortium, the French Rafale from Dassault, the Russian MiG-35 from United Aircraft Corporation subsidiary RSK-MiG, the Gripen E/F, proposed by the Swedish Saab group; Two proposals were submitted by U.S. companies – Boeing offered the Super Hornet F/A-18 E/F and Lockheed Martin proposed the F-16 E/F Fighting Falcon. The Air Force report provides a technical assessment of the six candidates. The commercial proposals, including industrial cooperation and local participation will be evaluated by the MOD beginning this week.

According to unconfirmed media reports, the Indians are leaning toward the European fighters – both Typhoon and Rafale are shortlisted for the next phase while the Russian MiG-35, Swedish Gripen and both U.S. Super Hornet and F-16E/F are excluded after the recent evaluation.

However, the weight of the technical parameters in the final evaluation is not exclusive and determinant, since final decisions on the MMRCA will be based on the economic and political interests. New Delhi’s aim to tighten its relations with Europe is clear, and such deals are likely, since India has signed significant orders with Franch and the U.K. in the past. However, Russia still has the inroad to India’s military and politics and, therefore, despite its financial alleged insufficient engine lifespan shortcoming, “the MiG-35 is likely to remain in the picture until the end” according to Sergei Kornyev, the department head of Russia’s Air Force special equipment and services at a press conference in Farnborough last month.

Facing serious consequences of the planned reduction of 90 Typhoons destined for the RAF and Italian Air Force, Eurofighter is hopeful that winning the MMRCA program could compensate for these production losses and boost the program research and development for the advanced, multirole Tranch 3 phase.

For Dassault, being shortlisted by the Indian could drive Brazil to finally announce its FX-2 decision in favor of the French fighter. Winning both program could transform the Rafale from a lame duck into the leading fighter in the export market, offering the French, Indian and Brazilian aerospace industries attractive prospects for the future.

The final decision on the Indian MMRCA fighter of choice could be taken around 2011-2012. Indian Air Force officials are hopeful that Initial deliveries could be expedited and arrive in India two years after the contract award.

http://www.defence-update.net/wordpress/20100810_mmrca_shortlist_typhoon_rafale.html

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeMer 11 Aoû 2010 - 12:30

Citation :
India to orders 42 additional Su-30s, Arjun Tanks to HAL

India’s Defence Acquisition Council has approved the procurement of 42 additional Sukhoi 30MKI fighters from Hindustan Aeronautics, which must now be authorized by Cabinet Committee on Security. (USAF photo) Procurement of Sukhoi Aircraft The Defence Acquisition Council has accepted a proposal for the procurement of 42 Sukhoi-30 MKI aircraft from M/s Hindustan Aeronautics Limited, India.
The proposal is being further progressed for submitting to the Cabinet Committee on Security.
The estimated cost of the project is Rs. 20107.40 crores and the aircraft is planned to be delivered during 2014-2018.
The proposal is being progressed as a repeat order from M/s Hindustan Aeronautics Limited, India under the Defence Procurement Procedure-2008.
This information was given by Defence Minister Shri AK Antony in a written reply to Shri Asaduddin Owaisi in Lok Sabha today.
Arjun Tanks The Indian Army is placing an order for 124 Arjun Tanks Mark II in addition to the equal number of Mark Is ordered earlier.
Tank T-90, Tank T-72, and Arjun tanks are all main battle tanks of the Indian Army.
This information was given by Defence Minister Shri AK Antony in a written reply to Shri BP Tarai and Shri Prabodh Panda in Lok Sabha today.
defenseworld

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeJeu 12 Aoû 2010 - 10:38

Citation :
Inde: la Marine se dote de nouveaux navires (agence)

D'ici 2020, l'Inde dotera sa Marine de 32 nouveaux navires, a annoncé jeudi le commandant en chef des Forces navales indiennes pour l'est du pays, le vice-amiral Anoop Singh, cité par l'agence IANS.
Selon lui, il s'agit de frégates, de croiseurs et de garde-côtes. "Sur 32 navires, trois sont en cours de construction en Russie et deux en Italie, les autres devant être construits en Inde", a précisé le vice-amiral.
Actuellement, la Marine indienne compte 150 navires, dont le porte-avions Viraat. Le porte-aéronefs Vikramaditya (anciennement Admiral Gorchkov), actuellement modernisé en Russie, remplacera le Viraat, vieux de 50 ans.
Plus tard, l'Inde a l'intention de doter sa marine de deux porte-avions construits par ses chantiers nationaux.
RIA Novosti

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeJeu 12 Aoû 2010 - 14:31

Citation :
India Deploys Su-30s Near China
NEW DELHI - The Indian Air Force has deployed a full squadron of Russian-made Sukhoi Su-30MKI multirole aircraft to an air base near the Chinese border.

The Su-30s are at the Air Force base in Tezpur in the eastern state of Assam
Another air base near the border, Chabua, is being upgraded to house Sukhois, transport aircraft and eventually the Medium Multirole Combat Aircraft (MMRCA), a senior Indian Air Force official said.
The moves are part of the effort to strengthen India's defenses against China.
The MMRCA will fly in the Indian northeast near the Chinese border and northwest, near Pakistan, the official said.
In June, the government approved a deal worth more than $3.3 billion to buy 42 more Su-30s, bringing the planned total to 272 by 2018.
The Su-30 will be the most numerous fighter in the Indian fleet.
The official said a nuclear-armed Su-30MKI could fly deep inside China with midair refueling.
defensenews

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeVen 13 Aoû 2010 - 13:53

Citation :
Indian Navy to Buy 56 New Helicopters
The Indian Defence Acquisition Council (DAC) has approved the purchase of 56 naval light utility helicopters at a cost of approximately $70bn.
The Indian Navy requires a twin-engine helicopter with a modern airframe design and fully integrated advanced avionics to replace its aging fleet of Chetaks.
The navy has proposed twin-control choppers that should also be capable of being operated by a single pilot.
The helicopters should also be capable of carrying out various missions that include anti-submarine warfare operations with torpedoes and depth charges, anti-piracy and anti-terrorism missions.
The tenders for the helicopter purchase deal are expected to be officially floated by the end of 2010.


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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeVen 13 Aoû 2010 - 23:52

MAATAWI a écrit:
56 naval light utility helicopters at a cost of approximately $70bn.

dites moi que c´est une faute de frappe seulement? Rolling Eyes

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeMar 17 Aoû 2010 - 12:35

Citation :
India Sanctions Additional $1bn for Scorpene Submarines
The Indian Government has sanctioned an additional Rs47bn ($1bn) for the Scorpene submarines project with France.
In 2004, India signed a Rs188bn ($4bn) deal with France for six diesel electric submarines to be constructed at the Mumbai Mazagon Dockyard.
Indian Defence minister AK Antony has attributed the delay in delivery of the submarines to initial development problems, absorption of technology, augmentation of infrastructure and procurement of materials in the shipyard.
The first submarine will be completed by 2012 with the last of the six submarines scheduled for delivery by the end of 2018.
naval-technology

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeMar 17 Aoû 2010 - 14:14

Le Rafale pour l'inde,j'ai de gros doute scratch ............
L'inde ,je pense,de son passé colonial par la GB choisira le Typhoon.
D'aprés ce que j'ai pu lire par ci par là ,les indiens sont trés content de leur 2000 (sauf les pieces détachés ,vendu a prix d'or par Dassault),mais les pilotes indiens (ainsi que l'etat major) elevé a la sauce anglaise dés l'apprentissage de l'aviation pencheront pour le Typhoon.
C'est mon point de vue.
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeMar 17 Aoû 2010 - 16:07

Citation :
Indian MoD comments various defence and security issues

According to the Indian Press Information Bureau, the following information was recently given by Indian Defence Minister, Shri AK Antony in written replies to members of the Parliament of India:

Purchase of Anti-tank Missile
The Ministry of Defence proposes to issue a Letter of Request to the Government of USA under their Foreign Military Sales route for procurement of 3rd Generation Anti-Tank Guided Missile along with transfer of technology. After the issue of the Letter of Request, further procurement-related necessary action will follow.

Blacklisting of Defence Firms
CBI had registered a case against Shri Sudipta Ghosh, former DGOF and others regarding receipt of illegal gratification from suppliers of Ordnance Factories. Subsequently they have filed a charge sheet before the CBI Court Kolkata, a copy of which was received by the Ministry of Defence in July 2010. CBI has also recommended blacklisting of six firms involved in payment of illegal gratification. The case has been referred to CVC for advice. A decision will be taken after receipt of the advice of the CVC and after consulting the Law Ministry.

Submarine Fleet
The delay in the scheduled delivery of Scorpene Submarines is likely to have an impact on the envisaged force level. However, the gap in submarine capacity has been addressed by modernization/upgradation with the state-of-the-art weapon and sensor fit on the existing submarines which have significantly enhanced their combat worthiness against any eventuality.
The delay is not due to work overload on Mazagon Dock Limited (MDL). MDL has a separate line for submarine construction and is in the process of making one more line. However, delivery schedule of submarines was adversely affected due to initial teething problems, absorption of technology, augmentation of MDL infrastructure and procurement of MDL Purchased Material (MPM) items.
There are no indigenous/foreign private companies in India that could have individually made full Scorpene submarines. However, MDL is outsourcing works relating to this project to capable Indian companies.

Light Combat Helicopters
The indigenously designed and developed Light Combat Helicopter (LCH) made its inaugural flight on March 29, 2010. The helicopter is in the 5.5 ton category with narrow fuselage, tandem seat configuration for pilot and co-pilot with glass cockpit.
LCH’s initial operational clearance (IOC) is scheduled for December, 2011. After achievement of IOC, the schedule for final operational clearance (FOC) will be formalized. After receipt of FOC, HAL
will approach IAF for supply orders and the delivery schedule.
LCH will be initially inducted into the IAF and subsequently to other Indian Armed Forces. Possibility of export will arise only after meeting the requirement of the Indian Armed Forces.

Joint Patrolling in Coastal Areas
Government has initiated several measures to strengthen coastal security, including the security of the country’s eastern coast. For this purpose, coastal surveillance and patrolling have been enhanced. Joint and operational exercises are conducted on regular basis among the Navy, the Coast Guard, Coastal Police, Customs and others in order to check the effectiveness of the integrated approach adopted for security of coastal areas. Further, continuous review and monitoring mechanism have been established by the Government at different levels, involving various agencies, including the State/Union Territory authorities. Installation of radars covering the country’s entire coastline is also an essential part of this process.

Procurement of Helicopters
A contract for the procurement of 12 AW-101 helicopters was signed between Ministry of Defence and M/s Agusta Westland Limited, United Kingdom on February 08, 2010. The cost of the project is Rs. 3546.17 crore. Out of these 12 helicopters, eight helicopters will be configured for VVIP transportation and four helicopters will be the non-VVIP version.

The helicopters were procured to replace the ageing Mi-8 helicopters being used in this role that are nearing completion of their technical life. There were no objections raised by the Ministry of Finance relating to any security concerns raised by the Special Protection Group (SPG) or the Indian Air Force.

Tendering process was held in this deal. A global Request for Proposal was issued and a multi-vendor procurement procedure followed as per Defence Procurement Procedure – 2006.
defpro

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeMer 18 Aoû 2010 - 14:52

Citation :
Inde: New Delhi pourrait moderniser ses chasseurs russes (Défense)
L'Inde pourrait moderniser, avec la participation de compagnies russes, son parc de chasseurs Su-30 MKI, en débloquant à ces fins 109,2 Mds de roupies (1,8 milliard d'euros), lit-on mercredi dans un communiqué de presse publié par le ministère indien de la Défense.
"Il y a une proposition de moderniser les chasseurs Su-30 MKI de l'Armée de l'air indienne par l'entreprise Hindustan Aeronautics Limited avec la participation de producteurs russes de pièces d'origine" annonce le communiqué.
Selon le communiqué, la modernisation se ferait "éventuellement" par étapes à partir de 2012.
RIA Novosti

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeJeu 19 Aoû 2010 - 12:48

Citation :
L'Inde commandera 59 hélicoptères russes Mi-17 supplémentaires (Armée de l'air)
Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 18726210
L'Inde, qui a déjà commandé 80 hélicoptères russes Mi-17V-5, s'apprête à commander 59 hélicoptères supplémentaires, a annoncé le commandant de l'Armée de l'air indienne Pradeep Vasant Naik dans une interview à la revue India Strategic.
Les 139 hélicoptères valant 5 millions de dollars l'unité coûteront presque 700 millions de dollars à l'Armée de l'air indienne.
New Delhi recevra les premiers des 89 hélicoptères russes déjà commandés avant la fin de 2010, a estimé le commandant. Toutefois le directeur général de l'usine d'hélicoptères de Kazan, Vadim Ligaï, a annoncé en août que son usine livrerait le premier lot d'hélicoptères à l'Inde au début de 2011.
La Russie reste un acteur majeur sur le marché indien des avions militaires malgré les contrats indiens de plusieurs milliers de dollars sur l'achat de six avions de transport américains C130J Super Hercules, de dix avions C-17 Globemaster 3 et des avions de reconnaissance P8-1 Poseidon, indique la revue.
Le ministère indien de la Défense a récemment approuvé l'importation de 42 avions Su-30MKI en kit qui seront assemblés sous licence en Inde. Cette commande porte à 272 le nombre des avions Su-30MKI achetés par New Delhi pour 13,6 milliards de dollars. Les autorités indiennes envisagent également de débloquer 2,3 milliards de dollars supplémentaires pour moderniser ces appareils avec le concours de la Russie.
L'Inde a en outre signé un contrat d'un milliard de dollars sur la modernisation de ses chasseurs MiG-29, avions de transport militaire Il-76 et avions ravitailleurs Il-78.
L'avionneur russe MiG a reçu une commande de 45 avions embarqués MiG-29K et MiG-29KUB pour 2 milliards de dollars.
Par ailleurs, Moscou et New Delhi créent ensemble un avion de 5e génération et un avion de transport militaire (projet MTA).
Selon les experts, le coût total des contrats russo-indiens d'achat et de modernisation des aéronefs s'élève à 20 milliards de dollars sans tenir compte des pièces de rechange et des accords sur le transfert des technologies.
RIA Novosti

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeSam 21 Aoû 2010 - 15:40

Citation :
India plays down reports of MMRCA decision
By Jon Grevatt
11 August 2010

The official spokesman of the Indian Ministry of Defence (MoD) has downplayed media reports that France's Dassault Rafale and the Eurofighter Typhoon have emerged as favourites to win India's Medium Multi-Role Combat Aircraft (MMRCA) contest.

Speaking to Jane's on 10 August, Sitanshu Kar said no decisions have been made about the programme following the MoD's receipt of a comprehensive trial report on the six rival fighters competing for the INR420 billion (USD9.1 billion) contract.

Some media outlets in India had earlier reported that the results of the MMRCA technical evaluations, which concluded in mid-2010, had prompted the Indian Air Force (IAF) to recommend to the MoD that the shortlist be narrowed down to just two aircraft: the Rafale and Typhoon.

The other platforms competing for the 126-aircraft tender are Boeing's F/A-18E/F, Lockheed Martin's F-16IN, the Russian United Aircraft Corporation's MiG-35 and Saab's JAS 39 Gripen NG.

146 of 439 words
Janes

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeDim 29 Aoû 2010 - 23:18

SU-30MKI vs F-16.... Twisted Evil

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Cope India 2005

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeDim 29 Aoû 2010 - 23:43

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeVen 3 Sep 2010 - 19:12

Citation :
India could spend up to $2.34 billion on modernization of its fleet of Su-30MKI Flanker-H fighters with the participation of Russian companies, the country's Defense Ministry said on Wednesday.
The upgrade program may proceed in several stages, starting from 2012, at Hindustan Aeronautics Limited (HAL), with assistance from the warplanes' Russian manufacturers, the Defense Ministry said.
Indian media reported in May that the modernization project, codenamed Super 30, would involve the installation of new radars, onboard computers, avionics and BrahMos supersonic missiles on 40 Su-30MKI fighters.
The Indian Air Force currently operates about 100 Su-30MKI fighters and plans to produce another 170 aircraft in the next 10 years under a license from Russia.

http://en.rian.ru/world/20100818/160249535.html
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeVen 3 Sep 2010 - 20:57

Citation :
Débats houleux autour des sous-marins en Inde

Publié le 3 septembre 2010.
Il semble de plus en plus évident que la raison qui explique la lenteur de la prise de décision concernant une 2è série de sous-marins en Inde, soit les profondes divisions au sein même de la marine indienne en ce qui concerne la force sous-marine. Le débat fait rage entre la force sous-marine et la marine de surface — en particulier la branche aéronavale qui prédomine — afin de savoir si l’avenir réside dans les sous-marins ou dans les porte-avions. Au sein même de la communauté des sous-mariniers, dans le même temps, le débat oppose les mérites des sous-marins classiques face à la propulsion nucléaire.

Ralenti par ces débats internes, le projet de construction de sous-marins — qui devait s’étendre sur 30 ans — que le gouvernement indien a approuvé en 1999, est très en retard. Il prévoyait de construire 24 sous-marins classiques en Inde. 6 à l’aide de technologies occidentales et 6 avec la collaboration de la Russie. Puis les ingénieurs indiens, ayant absorbé le meilleur des 2 mondes, devaient concevoir 12 sous-marins. Pour le Projet 75, la construction de 6 sous-marins Scorpène (les 6 “occidentaux”), le contrat n’a été signé qu’en 2005, après plusieurs années de tergiversations. Selon le ministère indien de la défense, le début des travaux de construction de la 2è série de sous-marins (les 6 russes, mais l’appel d’offres est ouvert à tous — le projet 75I) n’interviendrait que dans 4 à 6 ans.

Un amiral en retraite, reflétant la position de la force sous-marine, rend responsable le lobby “porte-avions” pour le retard dans la construction des sous-marins. Il prétend que “les 2 derniers chefs de la marine (les amiraux Arun Prakash et Sureesh Mehta) étaient des aviateurs, qui n’avaient aucun intérêt à utiliser le budget limité de la marine pour construire des sous-marins. Ils ont donc exploité la division de l’opinion contre les sous-mariniers — le débat propulsion nucléaire contre sous-marins classiques — pour remettre la construction de sous-marins à plus tard.”

Les sous-marins à propulsion nucléaire sont de 2 types : les sous-marins équipés de missiles balistiques (les SNLE) et les sous-marins d’attaque (les SNA). Tous les 2 sont propulsés par l’énergie d’un réacteur nucléaire embarqué, mais les SNLE peuvent aussi lancer des missiles balistiques à têtes nucléaires. Les SNLE ne font pas partie de la marine de combat ; ils constituent la dissuasion nucléaire d’un pays et lancent leurs missiles nucléaires sur l’ordre des dirigeants du pays. Les SNA opèrent dans le cadre d’une force navale, se déplaçant grâce à leur énergie nucléaire et coulant les bâtiments de surface avec des torpilles et des missiles classiques.

Il est intéressant de noter que l’Inde est le seul pays qui a choisi de construire des SNLE (l’INS Arihant lancé récemment et 2 autres du même type) avant de construire une force de SNA [1]. La raison est un besoin profond de rendre opérationnelle la triade nucléaire — terre, mer, air.

Mais la possibilité de constituer une force de SNA reste vivace. En 2004, lorsque l’INS Arihant a été conçu dans le cadre du programme Advanced Technology Vessel (ATV), l’amiral Arun Prakash, chef de la marine indienne à cette époque, avait proposé que le programme ATV soit élargi à 6 SNLE et 4 SNA. Cela aurait exigé que des budgets importants soient affectés au DRDO pour développer les technologies nécessaires. Pranab Mukherjee, ministre de la défense à l’époque, soutenait l’attribution de ce budget. Mais, selon des sources proches du projet ATV, son successeur, AK Antony, s’est retiré : pour lui, le bureau du Premier Ministre devait prendre toutes les décisions concernant le programme nucléaire stratégique indien. La proposition est donc tombée à l’eau.

Le directeur général du DRDO, le Dr VK Saraswat, confirme qu’un SNA pourrait être développer sans difficulté. “Actuellement, je n’ai aucun mandat pour construire un SNA. Mais, dès que le gouvernement en prend la décision politique, nous pouvons commencer à travailler dessus. La seule différence majeure entre un SNA et un SNLE, c’est l’armement, et la taille change. La conception générale, et l’intégration des systèmes restent similaires.”

Les soutiens des sous-marins nucléaires, tels que le contre-amiral en retraite Raja Menon, expliquent que les sous-marins nucléaires ont un avantage critique sur les classiques : l’endurance. Si les sous-marins classiques sont plus discrets et plus difficiles à détecter en plongée, ils sont très facilement repérés lorsqu’ils rechargent leurs batteries. De plus, ils naviguent lentement en plongée, contrairement aux sous-marins nucléaires, qui peuvent rester en plongée presque indéfiniment. Cela permet à un seul sous-marin — naviguant en plongée vers son lieu de plongée et y restant, sans être détecté, pendant des mois — de faire le travail de plusieurs sous-marins classiques, qui révèlent leur position à chaque fois qu’ils doivent recharger leurs batteries.

L’amiral Menon précise que “un seul SNA peut surveiller une zone de 1.000 nautiques de rayon aussi efficacement que 3 sous-marins classiques. Cette dernière solution exige un sous-marin sur place, un autre en transit pour le relever et un 3è sur le retour pour se ravitailler. Si la zone de patrouille fait plus de 1.000 nautiques de rayon, un seul SNA fait le travail de 5 sous-marins classiques. C’est pourquoi l’US Navy est passée à une force sous-marine entièrement nucléaire.”

Mais Menon reconnait que la marine indienne aurait toujours besoin de sous-marins classiques. Les eaux côtières indiennes sont si peu profondes que des SNA, d’un déplacement de 4 à 5.000 tonnes, courent le risque de heurter le fond. Des sous-marins classiques, d’un déplacement d’environ 1.500 tonnes, sont nécessaires pour surveiller les zones côtières.

NOTES :
[1] Cette affirmation est fausse : certaines grandes marines nucléaires, comme la France, ont fait de cette manière.

RÉFÉRENCE :
Business Standard (Inde)
http://www.corlobe.tk/article20920.html
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeMer 8 Sep 2010 - 13:02

l'Inde disposera de l'une des plus grosse, et plus moderne flotte des SM classique aprés l'aboutissement de ces actuelles projets ... mais aussi une grande expérience et savoir faire !!
Citation :

L’Inde lance un appel d’offres pour une 2è série de 6 sous-marins classiques


L’Inde a officiellement lancé un appel d’offres pour l’achat de 6 sous-marins classiques, un contrat pouvant atteindre 8 ,5 milliards €.

Le gouvernement indien a envoyé mardi aux principaux fournisseurs possibles un appel d’offres. Ceux-ci doivent déposer leurs offres préliminaires d’ici la fin du mois. Il s’agit de construire 6 sous-marins dans le cadre du “Projet-75 India”. Le Comité des Acquisitions de défense avait approuvé en juin dernier ce projet.
Dans le cadre de ce projet P-75I, 2 sous-marins seront construits par le chantier naval du fournisseur étranger, et les 4 autres seront construits en Inde avec un transfert de technologies. 3 seront construits par Mazagon Docks (MDL) à Mumbai, et le 4è par Hindustan Shipyard Ltd (HSL) à Visakhapatnam.
MDL effectue déjà la construction de 6 sous-marins Scorpène dans le cadre du Projet-75, construction qui connait un retard de 3 ans.
L’appel d’offres précise que le fournisseur étranger doit préciser le système de propulsion anaérobie (AIP) proposé pour les 6 sous-marins.

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeMer 8 Sep 2010 - 13:28

On dit que cet appel d'offre est déjà acquis aux russes, mais le fait qu'il y a des précisions sur un système de propulsion anaérobie me laisse quelque doute, les russes n'ayant pas encore développé un système fiable et opérationnel

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeMer 8 Sep 2010 - 13:37

si ce sont les russes qu'ils ont gagné l'appel d'offres, donc ce sont surment des Lada .... le S1000 est jusqu'à maintenant en étude.

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeVen 10 Sep 2010 - 11:09

Citation :
Training facility for naval pilots was made in Goa, India

Indian defense ministry launched a full-scale training program for deck-based fighter pilots at a training facility made with Russian equipment and technology in Goa, reports Interfax-AVN.

"MiG-29 pilots will be trained in realistic conditions and serve on the aircraft carrier INS Vikramaditya (former Admiral Gorshkov)", said Rear Admiral retired Vineet Bakhshi, director of Goa Shipyard Ltd. which won the national tender for executing those works. "The shore-based test facility (SBTF) made by the shipyard in cooperation with experts of Aeronautical Development Agency (Bangalore) has been successfully tested and is ready for use.

According to the Indian Navy's veteran, "this unique simulator will help future pilots to practice ashore before they will do their first flight on Vikramaditya which is expected to join Indian Navy within two years". He pointed out that "pilots will be simultaneously trained at Naval Base Hansa, Goa".

The admiral added that "SBTF will also be perfect for trials of Indian-made light combat aircraft LCA to make it optimal for operational use". This aircraft is going to shift overaged British Sea Harrier attack aircrafts.

The contract on modernization of Admiral Gorshkov sold to Indian Navy was signed by Russia in 2004; it provided that Russia would upgrade the ship for $750 mln and deliver deck-based fighters for the similar sum. Although initially scheduled for 2008, delivery time was postponed due to increased scope of works.

During the visit of Russian premier Vladimir Putin to Delhi in March 2010, new documents were signed. According to them, the new contract cost makes $2.3 bln, being a supplementary amount to the previous agreement signed in 2004.

RusNavy

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeSam 11 Sep 2010 - 4:05

Citation :
India and Russia have finally thrashed out a joint venture agreement on the development of a military tactical transport aircraft that would cost around $600 million.
The project has been in the pipeline for long and the proposed aircraft design had already been unveiled, but it is only now the Hindustan Aeronautics Limited and its Russian partner United Aircraft Corporation and Rosoboronexport signed the joint venture.
The aircraft is meant for both Indian and Russian air forces looking to replace their aging fleet. The IAF’s transport operations bank heavily on the Russian aircraft An-32 and IL-76, but they have already reached at the edge of their operational lives.
Although IAF has broken free from over dependence on Russian hardware by ordering C-130 and C-17 transporters from the US, the numbers ordered are too small to replace an entire fleet. The new multi-role transporter could be an answer if it is delivered on time, but the project is already running way behind the schedule. According to the plan, 205 of these aircraft would be produced for IAF and the Russian Air Force.
The IAF desperately needs to enhance its transport fleet, a crucial arm that is needed the most during peace times.
The aircraft is powered by two turbofan engines and would have a payload capacity of 15 to 20 tonnes.
http://expressbuzz.com/nation/india-russia-to-build-multi-role-aircraft/205758.html

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 20 Icon_minitimeJeu 16 Sep 2010 - 15:54

Citation :
l’Inde serait très intéressée par l’achat de systèmes de Défense israéliens : le « David Sling » et l’ « Iron Dome »

Selon le magazine « Défense News », l’Inde serait très intéressée par l’achat de systèmes de Défense israélien. Les Indiens seraient particulièrement intéressés par l’intercepteur de missile David Sling et la nouvelle solution Iron Dome. Le système « David’s Sling » (fronde de David), technologiquement proche du « Iron Dome » mais conçu pour parer aux missiles dont le rayon d’action s’étend de 70 à 250 kilomètres. Le Ministre Indien de la Défense aurait déclaré à Defense Week que les négociations entre Israël et le gouvernement Indien avaient débuté il y a plus de 6 mois. Cette même source aurait confirmé qu’Israël était prêt à vendre ce système à condition qu’il n’y ait pas de clauses de transfert de technologie dans le contrat.

Pour illustrer cet intérêt, un représentant officiel du ministère indien de la Défense aurait déclaré que « l’acquisition de David Sling ou d’Iron Dome serait un plaisir » car ni les solutions Russes ni le système PAD ne peut « protéger efficacement contre les menaces d’éventuels missiles du Pakistan ou de la Chine. »

Pour rappel, L’armée israélienne vient de franchir un pas supplémentaire vers le déploiement du système « Iron Dome » (Coupole de fer). Ces derniers jours, le bouclier antimissile a passé avec succès une ultime série de tests qui devraient le rendre opérationnel dans les toutes prochaines semaines.

Les essais ont été conduits par le constructeur Rafael dans une base militaire du Néguev, en coopération avec le ministère de la défense. Confronté à plusieurs barrages simultanés de roquettes Kassam et Grad – présentes dans l’arsenal du Hamas et du Hezbollah – le système a parfaitement su réagir, tant au niveau de la phase de détection que d’interception. Doté d’un radar intelligent conçu par Elta, il a également ignoré les missiles se dirigeant vers des zones non peuplées.

Une unité DCA de l’armée de l’air israélienne est actuellement formée au maniement du « Iron Dome » et s’entraînerait sur divers prototypes. Selon toute vraisemblance, la première batterie devrait être déployée le long de la frontière avec la bande de Gaza et non à la frontière nord. Elle sera en mesure d’intercepter les roquettes d’une portée de 4 à 70 kilomètres, ainsi que les obus de mortier de 155 millimètres.

Le coût du « Iron Dome » est actuellement estimé à 20 millions de dollars pièce.

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