messages : 7134 Inscrit le : 14/08/2008 Localisation : Rabat Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Commerce d'armement Mer 11 Fév 2009 - 17:32
Rappel du premier message :
De bonne ou de mauvaise qualité, les armes russes semblent quand même bien se vendre
Citation :
Nouveau record des exportations d'armements russes ( selon Vedomosti) 09/ 02/ 2009
MOSCOU, 9 février - RIA Novosti. Le volume des exportations d'armements russes en 2008 a battu un nouveau record grâce aux gros contrats de livraison d'avions, lit-on lundi dans le quotidien Vedomosti. Le montant des exportations d'armements russes en 2008 s'est chiffré à 8 milliards de dollars, a indiqué une source au sein d'un département du gouvernement chargé de la coopération militaire et technique. Ce montant a été également confirmé par une source à Rostekhnologuii. En outre, la part des exportations de Rosoboronexport, monopole des livraisons de systèmes d'armement en Russie, s'est chiffrée à 6,725 milliards de dollars, estime l'interlocuteur du Kommersant. Le reste représente des fournitures de composantes ou des contrats signés avant l'octroi à Rosoboronexport du monopole des exportations de systèmes assemblés en 2007. Il s'agit des livraisons de missiles antichars et de systèmes de DCA du Bureau d'études de construction d'appareils de Toula, des fournitures à l'Inde des missiles BrahMos, conçus par une entreprise mixte comprenant le Groupement de recherche et de production de Reoutov, et d'autres systèmes. Ce chiffre représente un nouveau record des exportations d'armements russes, fait remarquer Konstantin Makienko, expert du Centre d'analyse des stratégies et des technologies. Selon le Service fédéral de coopération militaire et technique, le volume des livraisons de 2007 a atteint 7,4 milliards de dollars (la part de Rosoboronexport se chiffrant à 6,1 milliards) et celui de 2006 est évalué à 6,46 milliards de dollars (dont 5,3 milliards ont représenté les contrats de Rosoboronexport). La partie russe parvient à conserver de tels volumes importants tout d'abord grâce à la validité des gros contrats de livraison des chasseurs Su-30. Selon un responsable d'une entreprise aéronautique, on a fourni l'année dernière plus de 40 avions de ce type: de 8 à 10 Su-30 MKA en Algérie, 6 Su-30 MKM en Malaisie, près de 16 Su-30 MKI, compte tenu des équipements destinés à l'assemblage de ces appareils sous licence, en Inde, 8 Su-30 MK2V au Venezuela et 2 Su-30 MK2 en Indonésie. Avec les armements, le montant de ces livraisons atteint 30% du volume total des exportations, fait remarquer une source au sein de l'industrie aéronautique. Rosoboronexport et la Chine ont signé à la fin du janvier un nouveau contrat important de livraison de 122 moteurs pour les chasseurs chinois J-10 pour une somme de près de 500 millions de dollars, a annoncé un responsable d'une entreprise aéronautique russe.
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Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Sam 16 Oct 2010 - 15:03
je vois pas en quoi l´interet des exportations francaises en 99 Alloudi
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Invité Invité
Sujet: Re: Commerce d'armement Sam 16 Oct 2010 - 15:09
pour quelques details (que personellement je ne conaissait pas) comme des amx-30 pour les USA ou le Chili (je sais c est de l histoire ancienne mais c est toujours bon a savoir )
Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Sam 16 Oct 2010 - 15:18
mon ami,les US achetent tjs de chaque arme au moins un exemplaire!dailleurs,l´histoire des 4 T-80U qu´on leur a vendu vient dans ce cadre.. tu sais qu´ils ont S300,comme l´UK aussi?
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Samyadams Administrateur
messages : 7134 Inscrit le : 14/08/2008 Localisation : Rabat Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Mar 19 Oct 2010 - 19:14
Citation :
Russie-Italie: coopération militaro-technique au menu MOSCOU, 19 octobre - RIA Novosti Le premier vice-ministre russe de la Défense Vladimir Popovkine a évoqué mardi à Moscou avec le sous-secrétaire italien de la Défense Guido Crosetto la coopération militaire et technique, a annoncé le service de presse du ministère russe de la Défense. "Nos entretiens marquent une nouvelle étape de la coopération entre la Russie et l'Italie. Ils ne doivent pas décevoir nos attentes", a indiqué M. Popovkine en début la rencontre.
La Russie et l'Italie négocient actuellement la création en Russie d'une coentreprise de production de véhicules blindés. Les pays préparent également un projet commun sur la construction d'un nouveau sous-marin. Les négociations se tiendront en deux étapes. Une rencontre de MM. Popovkine et Crosetto se déroulera avant les entretiens entre industriels des deux pays, en présence des représentants des ministères de la Défense.
Selon M. Crosetto, les gouvernements russe et italien qualifient la coopération militaro-technique de pierre angulaire des relations bilatérales. "Nous devons diriger les industriels dans ce domaine", a précisé le sous-secrétaire italien
http://fr.rian.ru/defense/20101019/187665641.html
Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Sam 6 Nov 2010 - 16:07
Rosoboronexport Aerospace Systems Export Catalogue 2005
The US and Russia still by far largest combat aircraft exporters Combat aircraft account for 27% of worldwide transfers of major weapons by value in the past five years. The Stockholm International Peace Research Institute (SIRPRI) in a new report says this dominant position is even more apparent if all the weapons and components that are transferred for use with combat aircraft — missiles, bombs, sensors and engines (a further 7%) — are taken into account.
For the study SIPRI defined a combat aircraft as jet-engined aircraft primarily designed to engage in air-to-air or air-to-ground combat. “This definition does not include the substantial number of smaller jet-engined trainer aircraft that often have a secondary or even primary combat role (such as the Chinese K-8 or the British Hawk), other light armed aircraft (such as the Brazilian EMB-314, the Swiss PC-7 and PC-9 or the US AC-208), anti-submarine warfare aircraft or armed helicopters.” If these are included, well over 50% of major weapons transfer involved aircraft.
Eleven exporters delivered 995 aircraft to 44 nations. Siemon Wezeman, Senior Fellow with the SIPRI Arms Transfers Programme and author of the study, says combat aircraft are often presented as one of the most important weapons needed for defence, but “these same aircraft give countries possessing them the potential to easily and with little warning strike deep into neighbouring countries. Acquisitions of combat aircraft thus clearly can have a major destabilising effect on regions, as reactions to acquisitions in several regions show.”
Commenting ahead of Airshow China 2010 that opens at Zhuhai, near Hong Kong, next week, Wezeman says the fact that combat aircraft form such a large segment of transfers of major weapons “is neither surprising nor dramatically new.” However, with their potential for sudden and long-range attacks, combat aircraft are among the weapons with the greatest potential to cause instability. They are also expensive to acquire and to operate and thus place a heavy burden on military budgets. For these two reasons, transfers of combat aircraft have been and remain a matter of great importance and concern.”
The SIPRI study notes Russia and the US are by far the two largest suppliers of combat aircraft, adding this is likely to continue. The US exported 331 new F-16C, F/A-18E and F-15E aircraft and produced a similar number of F/A-18E and F-22 aircraft for its own forces in the period 2005–2009. Russia’s exports of 215 Su-25, Su-27, Su-30 and MiG-29 aircraft outnumbered the aircraft produced for its own use by more than 10-to-1. “Based on known orders, this pattern will probably not change for the USA, while for Russia the proportion of aircraft produced for national use is likely to increase.”
Second-hand aircraft accounted for 26% of the aircraft transferred. Ukraine, with a huge inventory of surplus Soviet-era aircraft, delivered the highest number of such second-hand aircraft in this period—68 aircraft, representing 27% of the total number of second-hand aircraft transferred. After the US, the original producer and largest user of F-16 aircraft, Belgium and the Nether lands were the largest exporters of F-16s; with both selling aircraft that have become surplus due to reductions in the size of their armed forces.
Wezeman notes India, the United Arab Emirates (UAE) and Israel, the largest importers of combat aircraft for the period 2005–2009, as well as many other importers of combat aircraft lie in regions of serious international tensions. Another dimension to be aware of is that seven of the eight states with nuclear weapons include combat aircraft among the systems for delivering these weapons, something not often discussed when exporting countries present sales of combat aircraft as “major business opportunities.”
Combat aircraft are expensive pieces of military hardware: the more advanced aircraft cost over $40 million each and often substantially more, SIPRI says. Acquisition programmes for combat aircraft are the most expensive military hardware programmes for many countries. The cost of the acquisition programmes is further heightened because other high-value contracts—for armaments, training, spare parts, maintenance and technical support, or infrastructure—are often signed simultaneously.
In addition, operating costs are high and significant costs result from major upgrade programmes (e.g. midlife upgrades) that many combat aircraft undergo after having been in service for 15–20 years. Because of their high costs, combat aircraft can weigh heavily on military budgets. Even for rich countries, the acquisition of such expensive systems may shape the direction of defence policy and doctrine for many years—once bought, countries are unlikely to dispose of such high-value assets quicklime.
For arms-producing countries, sales of combat aircraft form a significant proportion of their arms exports and are often the highest-valued arms exports. While all producers developed and continue to develop their combat aircraft for national use, they also see exports as almost a necessity in order to recoup some of the extremely high development costs. Governments of producer countries therefore often do their utmost to win orders for combat aircraft. This includes repeated visits by high-ranking government officials, including presidents and prime ministers, extensive offset arrangements, credits, technology transfers to local industries and fast deliveries from production originally earmarked for use by the exporter’s own armed forces.
Because of the high values of combat aircraft programmes, it is not surprising that companies producing such aircraft or major components or weapons for them are consistently among the largest arms-producing companies in the world.
The full report can be downloaded here: http://goo.gl/lsxD7 (PDF 267 KB, 8 pages)
_________________ Le Prophéte (saw) a dit: Les Hommes Les meilleurs sont ceux qui sont les plus utiles aux autres
Fremo Administrateur
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Mer 17 Nov 2010 - 12:54
Citation :
les Emirats et Israël parmi les premiers acheteurs d'avions de combat au Monde
L'EAU et Israél, succecivement deuxième et troisème acheteurs d'avions de Combat dans le Monde, aprés l'Inde
L’Inde, les Emirats arabes unis et Israël ont été, pour la période 2005-2009, les principaux acheteurs d’avions de combat, avec près d’un tiers du nombre total d’acquisitions, selon un rapport de l’Institut international de recherche pour la paix de Stockholm (Sipri) publié récemment. Au cours de ces cinq dernières années, l’Inde a acheté 115 appareils, les Emirats 108 et Israël 82, selon le rapport. Le Sipri souligne qu’un grand nombre des 44 pays acheteurs d’avions de combat sur cette période sont situés dans des zones de “sérieuse tension internationale”.
Des pays comme l’Algérie (32 appareils), le Bangladesh (16), la Jordanie (36), le Pakistan (23), la Syrie (33), le Venezuela (24) ou le Yemen (37) ont aussi acheté des avions de combat. De 2005 à 2009, 11 pays ont produit des avions de combat. Les Etats-Unis et la Russie sont restés de loin les principaux vendeurs, mais si les ventes américaines se sont accrues à 341 avions (contre 286 de 2000 à 2004), les russes ont diminué à 219 (contre 331).
La France a vendu 75 avions de combat contre 58 sur la période précédente. Les autres pays producteurs sont la Chine, la Suède, l’Inde et le Japon à titre individuel, l’Allemagne, l’Italie, l’Espagne et la Grande-Bretagne au sein du consortium Eurofighter. Le Sipri est un institut indépendant basé à Stockholm, financé à 50% par l’Etat suédois et spécialisé dans les conflits, les armements, le contrôle des armes et le désarmement.
Atlas-Defense
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Samyadams Administrateur
messages : 7134 Inscrit le : 14/08/2008 Localisation : Rabat Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Mar 23 Nov 2010 - 19:39
Citation :
Chine : la diplomatie du canon 22/11/2010
Les ventes d’armes chinoises en Asie du Sud-Est ont considérablement augmenté au cours des dernières années. Les seuls pays de la région à n’avoir pas (encore) acheté d’équipements militaires auprès de la Chine sont les Philippines, le Vietnam et Brunei, notamment pour les deux premiers, en raison de disputes territoriales avec Pékin.
La Thaïlande est sans nul doute le plus important client régional de l’industrie de défense chinoise. Bangkok lui a acheté deux patrouilleurs (OPV) et des missiles antinavires (SSM) C802A. En 2008, les Thaïlandais ont également obtenu des Chinois le transfert des technologies nécessaires à une production locale de lance-roquettes multiples (LRM) WS1B. Un accord qui comporterait une ligne sur leur modernisation éventuelle au standard supérieur à l’avenir. Pékin pousserait, maintenant, auprès de Bangkok pour la vente de chars. Mais ce projet ne constituerait pas la priorité des Thaïlandais, en raison de leurs graves difficultés économiques.
De son côté, la Birmanie est un client idéal pour la Chine. Ses options d’achats d’armements sont extrêmement limitées et Pékin constitue un allié politique de poids pour les dirigeants birmans. En 2009, une commande significative de MBT2000 a été passée par la junte. Bien que dégradés, ces chars chinois renforcent considérablement l’arsenal birman. Pékin tenterait maintenant de lui fournir des missiles antinavires.
Pour la première fois, la Malaisie a réalisé une acquisition directe auprès de la Chine, en 2009, pour des lance-missiles sol-air portables (SAM) FN6. Auparavant, Kuala Lumpur passait par le Pakistan pour se doter discrètement d’armes chinoises. Elles incluent déjà des SAM QW1/ANZA MkII et des missiles antichars HJ8A/C.
L’industrie chinoise réussit aussi une belle percée en Indonésie. La marine et l’armée de terre y utilisent des missiles sol-air QW1, alors que l’armée de l’air va recevoir des SAM QW3. C’est la première fois qu’un pays étranger disposera de ces systèmes. Il faut rappeler que la marine indonésienne bénéficie déjà de C802 (SSM). Les Chinois tenteraient maintenant de fournir à Jakarta des LRM SY400 (roquettes guidées), dont la portée est de 200 km, ce qui en fait une arme «stratégique» pour un pays de cette partie du monde.
Concernant le Cambodge, la composante navale est déjà équipée de petits navires chinois, dont des P46C et P200C du Jiangxi Shipyard. Les armées cambodgiennes utilisent également le LRM chinois Type 81.
Ces succès commerciaux chinois en Asie contrastent singulièrement avec ceux des Indiens à l’export. Progressivement, la Chine parvient à tisser des partenariats avec les forces armées de la région via des ventes d’armes. Ceux-ci ouvrent plus globalement de nouveaux marchés aux produits chinois y compris non militaires. Une “diplomatie du canon” critiquée dans certaines enceintes parisiennes, mais qui reste une démonstration de puissance pour l’Empire du Milieu.
Marché de dupes franco-chinois
Au cours de sa récente visite à Paris, le président chinois, Hu Jintao, n’a pas abordé des sujets de coopération militaire. Il faut dire que le cas de la société Moteurs Baudouin, repris par des Chinois, n’est guère encourageant pour Paris. Le groupe Weichai Power, qui a investi 100 millions d’euros dans cette société, a commencé à délocaliser sa production en Chine et devrait fermer son site français dans trois ans, contrairement à ses engagements.
Military aid According to Anatoly Isaykin, head of Russian arms exporter Rosoboronexport, the state-controlled company will sell abroad more than $10bn worth of weapons this year.
"Rosoboronexport currently exports several thousand military products, expanding arms sales by $500m-$600m each year," he said last month.
With $40bn in confirmed orders, Russia's current position in the arms sales market looks solid.
Richard Grimmet, a specialist in international security, said in a report for US Congress published last September: "Faced with a limited client base and stiff competition from Western arms suppliers in the post-Cold War period, Russia adapted its selling practices in an effort to regain and sustain an important share of the developing-world arms market."
If the Russian loan to Venezuela goes ahead, it will not be the first time that an arms-producing nation has provided the money for a client state to purchase its weapons.
Practices such as loans, credits and even donations are used all over the world, says Paul Holtom, director of the Arms Transfers Programme at the Stockholm International Peace Research Institute (Sipri).
He points out that the US, the ultimate leader of the weapons market, has special funds to help its clients buy US arms, including military aid to the Middle East.
Donations to other countries to be used for arms purchases usually come with a catch: you get your systems now, but then you will have to pay for future upgrade, modernisation and training and to purchase replacement parts.
http://www.bbc.co.uk/news/business-11888443
_________________ "La stratégie est comme l'eau qui fuit les hauteurs et qui remplit les creux" SunTzu
Seguleh I Lt-colonel
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Sujet: Re: Commerce d'armement Mer 15 Déc 2010 - 0:22
Citation :
Turkey - Turkish leading land systems manufacturer, Otokar was awarded a $30 million contract from abroad. The contract is for COBRA armoured tactical vehicle, APV armoured tactical vehicle and 4x4 soft skinned tactical vehicles including spare parts and training. Delivery is scheduled to be in 6 months.
Reminding the ARMA contract that signed last week, Otokar General Manager Mr. Serdar Gorguc said; "We are delighted with the recent interest in our amoured vehicles. Last week we were awarded a $10,6 million contract for our newest 6x6 ARMA armoured vehicle. And today we are happy to announce that Otokar received a new contract valued $30 million from abroad. These are the signs of the trust and confidence shown to Otokar armoured vehicles."
The order includes different types and configuration of Otokar vehicles. 4x4 COBRA weapon platform, 4x4 APV Personnel Carrier and Ambulance, and 4x4 tactical vehicles for personnel carrier and workshop are the main types to be delivered.
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Sujet: Re: Commerce d'armement Dim 19 Déc 2010 - 15:35
Citation :
Sagem and Rosoboronexport to create joint venture for inertial navigation systems
Moscow | Rosoboronexport and Sagem (Safran group) today signed an agreement to create a joint venture for inertial navigation systems, at the 15th session of the French-Russian intergovernmental commission on bilateral cooperation.
The agreement was signed by Ivan Goncharenko, deputy director general of Rosoboronexport and Jean-Lin Fournereaux, Chairman and CEO of Sagem, in a ceremony attended by the heads of government of the Russian Federation and France.
The new company will be based in the Russian Federation, with the Russian partner holding 51% and the French partner 49% of the capital.
Commenting on this agreement, Ivan Goncharenko said: “ I firmly believe that this new French-Russian company will not only strengthen and expand the military and technical collaboration between our two countries, but also open new and mutually profitable prospects for the development and manufacture of high-tech products, as well as exchanges of advanced technologies. ”
Jean-Lin Fournereaux added: “This new venture clearly symbolizes the favored relations that have developed between our two countries, at both the industry and government levels.” http://www.defpro.com/news/details/20631/?SID=9b4035c2666bfc2281276ce44828aab9
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MAATAWI Modérateur
messages : 14756 Inscrit le : 07/09/2009 Localisation : Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Mar 21 Déc 2010 - 15:30
Citation :
African Defense Spending Growth Expected to Slow
FI: African defense spending to increase by just over 3 percent per year NEWTOWN, Conn. | The structure of the African arms market has shifted in recent years due to burgeoning energy economies and the efforts of certain nations to launch long-awaited equipment recapitalization programs. As a result, defense spending in Africa has increased substantially over the past five years, with compound annual growth rate of about 13 percent from 2005 to 2009. Nevertheless, this trend is unsustainable over the long term, and growth in the African defense market is expected to slow, according to Forecast International’s annual African market overview.
“This cooling trend can be explained by the fact that Africa’s overall market growth over the past five years has been driven primarily by a small number of key players,” says Forecast International Africa Military Markets Analyst, Shaun McDougall, author of the report.
One of the driving forces in this regard is the relationship that has developed between energy export-based economies and rising defense expenditures. Energy prices, despite falling from their 2008 high, have increased significantly over the past decade, with average oil prices moving from $27 per barrel in 2001 to more than $80 per barrel today. As a result, Africa’s largest oil exporters - Algeria, Angola, Libya, Nigeria, and Sudan - have experienced significant increases in energy-export revenue. This surge in revenue has provided an opportunity for African governments to support much-needed military acquisition and improvement programs, resulting in defense spending growth that has significantly outpaced that of non-petrostates.
Apart from Africa’s major energy exporters, Morocco and South Africa represent the region’s primary spenders. Morocco’s defense budget doubled in size between 2005 and 2009. This development comes as the government supports a series of new arms acquisitions that will allow the country to maintain a balance of power with neighboring Algeria. South Africa also remains a focal point in the African arms market, though its spending habits have been far more stable than those of the aforementioned countries.
In terms of defense spending, the value of the African market will continue to grow, albeit at a much slower pace than what has taken place over the last five years. Forecast International projects that the value of African defense spending will increase by an average of just over 3 percent per year through 2014, falling short of 4 percent annual growth that was forecast prior to the downward shift in the global economy.
Algeria and Morocco have leveraged economic gains to acquire new aircraft and warships, while procurement trends in South Africa are shifting toward ground force modernization. At the same time, however, the South African Defense Force (SANF) is still deciding how to meet its air transport needs after terminating an order for eight A400M aircraft. Nigeria is doing its part to capitalize on oil revenues through the acquisition of new maritime patrol aircraft and a mix of patrol ships; however, a lingering conflict in the Niger Delta region continues to hinder oil production. Angola, meanwhile, with a rapidly growing defense budget, is focusing on developing a more professional fighting force, which includes establishing new education and training programs, increasing pay and benefits, and improving living standards for troops. “The African arms market is likely to remain dynamic in light of the region’s widespread political, economic, and security challenges,” McDougall says. “Aging force structures abound, and governments are eager to modernize given the opportunity. Though less affluent nations have come to rely a great deal on security assistance, the top tier spenders in the region will continue to drive the market as a whole.”
defpro
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Viper Modérateur
messages : 7967 Inscrit le : 24/04/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Mer 22 Déc 2010 - 15:00
Citation :
Signature d'un contrat entre l'Université internationale de Rabat et l'US Army dans le domaine des réseaux de communication
L'Université internationale de Rabat (UIR) et l'US Army ont signé, récemment à Rabat, un contrat de recherche sur le développement d'un nouveau système de sécurité pour les réseaux de communication sans fil.
En vertu de ce contrat, l'UIR s'engage à développer des solutions innovantes à même de remplacer ou de renforcer l'actuel système de sécurité des réseaux de télécommunication sans fil qui se base sur la cryptographie qui n'est pas fiable à 100 pc, indique un communiqué de l'UIR.
L'objectif de la recherche est d'accompagner l'évolution des systèmes de communication et de développer des solutions de sécurité performantes.
Le développement fulgurant des systèmes de communication fait que ceux-ci seront, à l'avenir, de plus en plus décentralisés et davantage vulnérables aux intrusions et aux attaques, ajoute le communiqué.
Pour palier ces risques, les travaux de recherche de l'UIR se concentreront sur l'utilisation d'un système de sécurité au niveau de la couche physique qui permet de concevoir un protocole de transmission protégeant les informations et données diffusées et réduisant considérablement les attaques et intrusions extérieures, précise-t-on de même source.
Ce projet permettra de développer des méthodes de détection et de classification des intrusions au niveau des réseaux sans fil et de développer des solutions de sécurité sophistiquée contre les cyber-attaques.
Une enveloppe de 3,2 millions de DH a été allouée à ce projet de recherche qui s'étalera sur une période de 3 ans.
Les travaux de recherche auront lieu à l'UIR sous la supervision du professeur Mounir Ghogho, professeur à l'UIR et à l'université anglaise de Leeds.
Sujet: Re: Commerce d'armement Mar 28 Déc 2010 - 14:44
Je viens de trouver un dossier interessant et a la fois troublant, la source est russe ( http://www.iimes.ru/rus/stat/2010/22-01-10a.htm ) et la fiabilité est en question, mais a vous d'en juger...a lire avec une luppe et prendre avec des pinces
Traduction Google Française
Spoiler:
Sur les marchés des armes en Afrique du Nord en 2009
VV de remorquage
En 2009, les principaux pays d'Afrique du Nord / Algérie, Egypte, Libye et Maroc / interprétées marchés très actifs d'armes et de matériel militaire / AME / des grands pays - les fabricants d'armes. L'activité de ces achats a été déterminée par les ressources financières de la région, les conséquences de la crise financière mondiale, le niveau de l'aide militaire aux États-Unis à certains pays de la région. À cet égard, les plus actifs en Algérie, l'Egypte et la Libye, pays qui ont un revenu notable des exportations de pétrole.
Le choix de l'AME acquis est largement déterminée par des rivalités régionales en paires Maroc - Algérie, Libye - Egypte, le désir de l'Egypte de maintenir la visibilité de la parité militaire avec Israël, ainsi que de créer pour eux-mêmes l'image de la superpuissance militaire du monde arabe. Pour le Maroc, la quantité et les types d'armements et équipements militaires achetés en grande partie déterminée par la nécessité de maintenir un haut degré de préparation au combat des Forces Armées Royales dans le cadre du conflit en suspens dans le Sahara occidental, le désir de Rabat à jouer un rôle dans les affaires africaines.
Pour la Libye, l'objectif principal de la passation des marchés de la navigation intérieure n'est pas purement d'achat, combien de contrats pour la modernisation des armes fournies antérieurement. Cela est particulièrement vrai pour la navigation intérieure, tel qu'énoncé dans le temps en raison de la Jamahiriya de l'Union soviétique.
Plus notable nouvelle tendance de la concurrence dans la région a été leur désir d'accéder à l'intelligence de l'espace qui est mis en pratique par l'élaboration de programmes pour construire des systèmes spatiaux de télédétection / RS / double objectif.
L'un des principaux partenaires de la coopération technico-militaire de l'Algérie / PTS / reste de la Russie. Le complexe militaro-industriel russe / ET / fournitures dans l'Andhra aéronefs, navires et sous-marins pour la Marine, lance-roquettes multiples / HCPJ / et des munitions, des véhicules blindés, et réalise également la modernisation et réparation de matériel fourni précédemment.
En 2009. Il a été annoncé que l'Algérie a transmis à la Russie United Aircraft Corporation / UAC / demande de fournir un lot supplémentaire de Su-30MKA. Auparavant, sous contrat à partir de 2006. KLA livré à l'Algérie 28 Su-30MKA jusqu'à 1,8 milliards de dollars. La livraison a été achevée en 2009.
La demande d'une partie supplémentaire, apparemment en raison de la volonté de commandement pour assurer la NPA dans la supériorité à moyen terme garantis au cours de la Royal Air Force algérienne Air Maroc. Dernière espérer que les recettes des États-Unis 24 chasseurs F-16. Il est prévu que la demande supplémentaire porte sur 12 à 16 chasseurs Su-30MKA.
En 2009. membre de l'UCK Irkout Corporation a produit pour l'Algérie le premier avion de combat capable / UBS / Yak-130 de la partie dans les 16 véhicules commandés en 2006. une valeur de 200 millions de dollars. Les six premières voitures de ce type de algérienne Air Force recevra en 2010. Leur utilisation dans la variante combat et les aéronefs équipés de bras de suspension de neuf nœuds et peut transporter une charge de combat maximale de 3 tonnes / est considéré comme le plus approprié en termes réel de guerre de faible intensité, dont le NPA mène contre les bandes armées opérant dans le pays des extrémistes religieux. Ainsi, l'Algérie est devenue le premier client étranger de l'UBS et opérateur de ce type.
En 2009. deuxième de deux sous-marins commandés Algérie diesel-électrique du Projet 636 / type Kilo / a été transférée au client. Ils ont été construits à l'Admiralty Shipyards / Saint-Pétersbourg. Ainsi, la marine algérienne a actuellement en service quatre sous-marins de ce type, ce qui représente une force, possédé par quelques pays dans le bassin méditerranéen.
Il semble que, en 2009. industrie de défense russe a perdu un ordre très rentable. En Septembre de cette année, basée à Londres, un journal arabe Al-Sharq al-Awsat rapporte sur l'intention de bâtir la Marine de l'Algérie à l'Italie six frégates FREMM type URO. La valeur de transaction est estimée à quatre milliards d'euros. Il est prévu que ces frégates modernes arriverez à les Forces navales de l'Algérie depuis 2011.
Initialement, l'Algérie entend déployer un contrat pour la construction des navires en France. Ensuite, l'Algérie a exprimé un intérêt à acheter en France 4 frégates FREMM, deux navires amphibies de commande, tels que les quais "Mistral", la construction d'une nouvelle base navale et de l'entreprise de construction navale moderne. Il était prévu que deux frégates seront construites en Algérie. Toutefois, le gouvernement algérien changé plus tard la décision. Apparemment, cela s'est produit après avril 2008. Un contrat a été signé pour la société de livraison de DCNS au Maroc d'une frégate FREMM-type.
En tout cas, avec 4 sous-marins des frégates "Kilo" de classe et 6 FREMM marine l'Algérie aura un choc tel pouvoir à laquelle il faut compter avec tous les pays méditerranéens. En outre, il convient de rappeler que, plus tôt Algérie a reçu 22 Sukhoi Su-24MK, qui peut difficilement être appelé une arme défensive.
Une autre perte de l'industrie de défense russe sur le marché algérien eu lieu en Septembre 2009. Quand on a su que la société britannique, Agusta / Westland, "a signé un important contrat pour approvisionner les forces de sécurité de l'Algérie, environ 100 hélicoptères de types différents. La valeur de transaction - environ 5 milliards $. Assemblée des machines est prévu d'être créé sur la base d'une joint-venture en Algérie. Cette transaction, ainsi que l'accord sur les frégates, qui une fois de plus confirmer que l'Algérie a pris un cours pour la mise en place progressive de sa propre industrie militaire.
Plus tôt, en 2007., Le gouvernement algérien et la société Agusta / Westland a signé un contrat de fourniture de 4 hélicoptères Super Lynx Mk.300 reconnaissance et de sauvetage 6-AW-101 "Merlin". Le montant de la transaction - 400 millions d'euros. Les véhicules de livraison au client réalisée en 2009.
Jusqu'à présent, les forces de sécurité algériennes exploité les hélicoptères, achetés principalement en Russie et en France.
En 2009. Severnaïa verf / St. Petersburg / Marine remis de l'Algérie les deux premiers des quatre corvettes, était en réparation à l'usine. Ces 1159T projet de patrouille et 1234E développement Zelenodolsky Design Bureau a reçu une rénovation en 2007. Deux engins similaires sont arrivés à la société en 2008.
En 2009. L'Algérie a fait des propositions sérieuses sur l'utilisation de l'espace pour les applications, en particulier, l'intelligence des plus proches voisins. Par exemple, en 2014. Il aimerait travailler avec l'Egypte, le Nigeria et l'Afrique du Sud pour lancer le satellite de télédétection avec la tâche de suivi des changements climatiques en Afrique. A cette époque, dans les pays participants sera mis en place des informations proiema stations sol du satellite. Une autre station sera construite sur le territoire de l'Union européenne, qui participera à la investitsiyayami projet, ainsi que la partie technique de sa mise en œuvre.
En 2009. Agence spatiale algérienne / AKA / bureau et une spécialisées des Nations Unies ont signé un accord de coopération en vertu duquel il est censé établir un centre spécialisé en Afrique. Il sera de recevoir des informations sur les catastrophes naturelles et technologiques sur le continent, qui sera diffusé dans l'espace sont des satellites de plusieurs pays. Un autre accord a été signé par les représentants des Gouvernements de l'Algérie, le Kenya, le Nigeria et l'Afrique du Sud. Il envisage la création d'un espace africain système de télédétection, les quatre satellites qui permettra de surveiller l'état des ressources en eau et les terres agricoles.
Algérie envisage d'acquérir dans un avenir proche ses propres satellites de télécommunications. Sa création est envisagée dans le programme spatial national pour 2006 - 2020gg. Un tel satellite de 220 millions de dollars vise à s'assurer de l'autonomie de l'Algérie en matière de communication.
Première algérienne télédétection par satellite "Alsat-1 a été réalisé avec l'aide du Royaume-Uni et a lancé en 2003. du Cosmodrome de Plesetsk russe. En 2006. Algérie a commencé à créer la prochaine satellites de télédétection, cette fois - de leur propre chef. Pour ce faire, à Alger, une entreprise spécialisée. 14 août 2009. Ambassade de l'Inde aux États-Unis a annoncé aujourd'hui un accord technique entre les deux pays de maintenir secrets. Il permet l'agence spatiale de l'Inde de lancer des satellites algériens, Alsat-2A et Alsat-2B, fabriqués à partir de composants américains. L'absence d'un tel accord n'a pas permis à l'Algérie à l'utilisation des lanceurs indiens.
En 2009. a clairement montré que la diversification des armements marchés Algérie vise à faire principalement des pays européens. Etats-Unis pas encore parmi les fournisseurs d'armes à l'APM. Cela a été confirmé visité en Novembre 2009. en Algérie, le commandant de la commande d'Afrique du Pentagone / Afrique / Ward général William. Selon lui, lors de réunions avec les dirigeants politiques algériens et militaire, il n'a reçu aucune demande de fournir des armes.
Cas de transfert de parties déjà acheté IWT Algérie tiers. L'un des bénéficiaires de la technologie, déjà été fournis à l'Armée Nationale Populaire / NPA / Algérie, est basée sur le territoire de près de g.Tinduf ANDRE et séparatistes du Front Polisario vers le Maroc.
Un autre bénéficiaire d'armes sous la forme d '«assistance militaire» était l'armée du Mali. Il en 2009. a été un partenaire actif de la NPA dans la lutte contre les forces opérant dans la région d'Al-Qaïda au Maghreb islamique "/ AKM. Entité des deux armées, c'est qu'ils sont armés principalement des machines, fournies au moment de l'Union soviétique, mais au Mali n'ont pas suffisamment de fonds pour maintenir son statut de prêt au combat.
Dans le cadre de l'émergence d'un certain nombre de problèmes dans les relations entre l'Egypte et les Etats-Unis qui ont été au cours des 30 dernières années, les principaux fournisseurs d'armements à l'Egypte en 2009. quelques chances de revenir sur le marché égyptien est apparu dans l'industrie de défense russe. Ceci a été facilité, d'une part, que l'ancienne administration des États-Unis liée à l'octroi de l'aide américaine militaire annuel prévu à 1,1 milliards de dollars à la démocratisation de la société égyptienne et à améliorer la situation des droits humains, qui ne pouvait pas provoquer une réaction fortement négative du Caire. En second lieu, le 23 Juin 2009. au Caire, une visite du président russe Dmitri Medvedev. Dans la capitale de l'Egypte, la Russie et l'Egypte ont signé un accord de partenariat stratégique entre les deux pays, qui pourrait théoriquement permettre à la Russie de reprendre sa coopération militaire avec l'Egypte, presque effondré dans les années 70 du siècle dernier.
Quoi qu'il en soit, tandis que les États-Unis demeurent le principal partenaire en Egypte dans le PTS. En particulier, en 2009. il est apparu que la société américaine Lockheed Martin vendra Égypte 24 chasseurs F-16 et des équipements supplémentaires à hauteur de 3,2 milliards de dollars. Les livraisons vont commencer en 2010.
Comme on le sait, depuis le début des années 80-s du vingtième siècle, l'Egypte est devenue aux États-Unis plus de 200 avions de combat F-16A, B, C et D "Fighting Falcon", ainsi que des autres systèmes d'armes dans les six phases du programme "Peace Vector". Dernières avions F-16 achetés par l'Egypte dans ce programme ont été livrés en 2009.
Selon les données disponibles, l'achat d'autres beaucoup chasseurs F-16 fait dans le cadre de la réforme de la structure de la Force aérienne, au cours de laquelle le nouvel escadron sera déployé dans l'ouest et le sud du pays de fournir des patrouilles aériennes de la frontière avec la Libye et le Soudan.
En 2009. L'Egypte a demandé aux États-Unis pour le lot supplémentaire de 12 hélicoptères d'attaque AH-64D "Block 2" "Apache Longbow", ainsi que les équipements auxiliaires et les armes à leur disposition. Le prix total de l'accord est estimé à 820 millions de dollars. Auparavant, de 1994 à 1996. En Egypte, ont été mis 36 hélicoptères AH-64A de configuration "Apache". Plus tard, 35 d'entre eux ont été mis à niveau vers la configuration AH-64D Longbow Apache.
Aussi, en 2009. L'Égypte a demandé des hélicoptères de transport des États-Unis 6, CH-47D Chinook "et les systèmes de soutien pour eux. La valeur totale du contrat - 300 millions de dollars. Forces aériennes de l'Egypte depuis 1999. déjà environ 20 hélicoptères de ce type.
Quant à la Russie, ses chances dans le PTS apparaît dans les conditions actuelles sont les plus préférables à l'égard des fournitures de systèmes de missiles anti-aériens. Il convient de garder à l'esprit le fait qu'Israël est toujours une attitude négative à ces livraisons dans les pays arabes. Néanmoins, à la fin de 2008 - 2009 au début. La Russie a commencé les livraisons du système de missiles anti-avions modernisés "Petchora-2M à l'Egypte. Selon les rapports, acheté jusqu'à 70 batteries de l'industrie mobile. La livraison doit être achevée avant 2012. Les déclarations officielles à cet effet ont été signalés.
Dans une menace de plus en plus de missiles de l'Iran, l'armée égyptienne envisage l'achat de Russie systèmes missiles de défense aérienne S-300 ou C-400.
En 2009. la première fois après une longue période de plusieurs contrats importants pour la fourniture d'armements et de la modernisation du matériel fourni précédemment est entré en Russie et la Libye. Intérêt libyenne à ces travaux est dû principalement au fait que, après un long temps de séjour en vertu de sanctions internationales, il a désespérément besoin pour améliorer les armes existantes et en acheter de nouveaux.
A la veille de 2009. Directeur adjoint du Service fédéral russe de coopération militaro-technique Alexander Fomin signalé que, après la Novembre 2008. visite en Russie, le leader de la révolution libyenne Mouammar Kadhafi à Tripoli et Moscou à entamer des négociations concernant la fourniture à la Libye, "toutes sortes d'armements." Selon les rapports, les Libyens ont manifesté un intérêt particulier dans les systèmes de missiles antiaériens S-300 et Tor-M1, MiG-29 et Su-30, T-90 char. La somme des transactions à venir peut prendre jusqu'à deux milliards de dollars. Dans le même temps, selon Vedomosti, la Russie a commencé à approvisionner la Libye système modernisé de missiles anti-aériens "Petchora-2M. Message officiel sur ce sujet ont été rapportés.
La signature de cinq contrats détenus pendant Octobre dernier à Tripoli, les bras exposition arabo-africain LAVEX-2009. Les montants précis des transactions n'ont pas été appelés, mais, selon Rosoboronexport, il s'agit de la fourniture de pièces de rechange et des munitions pour les équipements de production soviétique et russe, ainsi que la modernisation des chars T-72. «La plupart des contrats relatifs aux armes et l'équipement de l'armée et la marine, y compris un contrat de modernisation chars T-72 et des pièces de rechange pour l'équipement de l'Armée et la Marine," - dit à cet égard, directeur général adjoint de "Rosoboronexport" Alexandre Mikheïev . À la fin de 2009. les trois contrats ont été d'ouvrir des lettres de crédit.
Toujours en Octobre 2009. a pris connaissance de l'intention de la Libye d'acheter en Russie plus de 20 avions d'une valeur de 1 milliard de dollars. Selon les données disponibles, on parle d'achat de 12 à 15 Su-35, 4 Su-30 et 6-formateur combat Yak-130. Attendus à signer les contrats à la fin 2009 - début 2010.
Dans le cas de tous ces contrats, la Russie a de bonnes chances de revenir sur le marché libyen est suffisamment vaste IWT. Dans le même temps dans certaines régions de Russie est confrontée à un concurrent puissant sur le visage de l'Ukraine. En mai de l'année 2009. Tripoli a visité le Premier ministre Ioulia Timochenko. Selon elle, les deux pays ont l'intention d'élargir la coopération militaro-technique, comme en témoignent - la signature d'un accord de coopération militaire et des accords connexes sur la protection des informations classifiées. En particulier, selon le chef designer Dmytro Kiva Antonov im.Antonova, l'Ukraine et la Libye envisagent une coentreprise pour la fabrication des avions. Selon lui, "une production de montage est prévu d'organiser sur la base du centre de service de la Libye et la réparation des aéronefs." "Nous parlons de l'avion AN-28 ou AN 38-", - at-il expliqué.
Un autre partenaire important en Libye dans le domaine de la coopération militaro-technique vise à devenir la France. 18 mai 2009. Le président français Nicolas Sarkozy a envoyé un message à Mouammar Kadhafi, dans lequel il a exprimé le souhait de renforcer "le partenariat stratégique entre les deux pays dans le domaine de la défense." Derrière les grands mots facilement lisible par le désir de la France à quoi que ce soit pour trouver un autre acheteur étranger de chasse Rafale, trop cher. On croit qu'il pourrait être d'environ 14 Rafale, 35 hélicoptères et d'autres armes de dollars de 4,5 milliards d'euros.
Un certain nombre de pays à ce jour, malgré la levée de l'embargo pour les antiliviyskogo de nombreuses années, se méfie de la PTS avec la Libye. Donc, Octobre 30, le gouvernement belge a suspendu cinq licences d'exportation valeur d'environ 12 millions d'euros pour la fourniture d'armes légères à l'armée libyenne et de la police anti-émeute. Leur délivrance par le gouvernement régional a suscité des protestations de groupes de droits de l'homme accusent régulièrement Tripoli de violations des droits de l'homme.
Maroc dans le PTS en 2009. a continué à collaborer activement avec ses partenaires traditionnels - les États-Unis et la France. La Russie, de s'introduire dans le marché marocain des armes en 2007. SAM offre "Tunguska", est également progressivement renforcer sa position. Néanmoins ce processus dans une certaine mesure empêche l'Algérie comme plus importants acheteurs d'armements russes, qui vise à empêcher l'achat d'armes marocains certains Russie. Ainsi, depuis 2006. Les négociations sur la fourniture d'infanterie marocaine des véhicules de combat BMP-3 de fabrication russe, mais le cas avant la signature de l'accord n'a pas encore été atteint. Maroc Air Force envisage l'achat d'hélicoptères d'attaque russe Mi-35 et Mi-17 multi-usages.
Il n'est pas exclu que d'un frein certain pour les nouveaux accords a été un nouveau système de prise de décisions sur les contrats pour l'achat d'armements. Le fait que le roi Mohammed VI tente de changer les pratiques passées de l'achat d'armes, lorsque des quantités importantes de réglé dans les poches des généraux a eu des entretiens dans la forme du fameux «pots de vin." Maintenant, les décisions particulières sont prises soit au plus haut niveau, soit sur la base des offres. Et pour s'assurer que les fans de "pots de vin" rien reçu, en regardant au nom de la tête de monarque de son intelligence et un ami de confiance Yassine Mansouri.
Quoi qu'il en soit, il ya des informations que Mohammed VI a approuvé la signature au cours des deux prochaines années, plusieurs accords majeurs pour la fourniture d'armements et de matériel militaire des États-Unis, la France, la Russie et la Biélorussie d'une valeur totale estimée à 64 milliards de dirhams / 7,5 milliards de dollars.
Mohammed VI sur l'exemple du voisin de l'Est envisage d'établir des bases militaires dans l'industrie Maroc - dans les années à venir, il serait de créer une capacité industrielle capable de produire des munitions et des armes légères et des armes légères. Et il semble y avoir la Russie peut faire des suggestions intéressantes Maroc.
En 2009. Le Maroc a ordonné aux États-Unis à la tranche déjà acheté des 24 accessoires de chasse F-16 et des armes sur le montant de 187 millions de dollars. Cette - est le deuxième achat d'armes à ce nouveau chasseur. Au premier lot une valeur de 155 millions de dollars transaction a été finalisée en Juillet 2008.
En Octobre, l'hebdomadaire marocain «Le Temps rapporte une très intéressante. Selon lui, en 2009. Le Maroc a signé un contrat avec Israël pour un montant de 100 millions de dollars pour l'approvisionnement à acheter de l'équipement de soutien des États-Unis F-16 de combat nécessaire pour le ravitaillement de l'avion dans l'air. À cet égard, on peut supposer que dans un proche avenir va acquérir une paire de Royal Air Force - trois avions-citernes, un leadership politique et militaire marocain n'exclut pas leur utilisation militaire en collaboration avec l'US Air Force, ou en France. question légitime se pose - où ils peuvent appliquer ces avions? Étant donné le rôle particulier que le Maroc a toujours joué dans les affaires africaines, nous pouvons supposer que nous sommes tout d'abord peut trouver de l'aide de certaines opérations de maintien de la paix sur le continent.
Une autre commande passée en 2009. aux États-Unis relatives à la fourniture de 24 avions d'entraînement T-6B Teksan-2. La valeur du contrat est estimé à 200 millions de dollars. Teksan "a six points de suspension sous les ailes et est capable de réaliser sur chaque aile 680 kg d'armes et de réservoirs de carburant supplémentaires. Il est prévu que l'aéronef commencera la livraison en 2010 et achevé à la fin de 2012.
En 2009. on a appris que le commandement de l'armée marocaine abandonné l'achat de chars chinois, "Type-90-II» en faveur des réservoirs de 140 M-60A2. Malgré le fait que la production de chars, M-60 est depuis longtemps terminée, la modernisation en profondeur peut les exploiter pendant une longue période.
En 2009. L'Armée royale marocaine a commencé la livraison de 102 véhicules blindés dans la partie belge de l'accord de confidentialité signé par les deux pays en 2008. L'achèvement est prévu pour fournir jusqu'à mai 2010.
Globalement, en 2009. a confirmé les grandes tendances de la coopération technico-militaire des pays de l'Afrique du Nord avec les grands pays - les producteurs d'armements et équipements militaires. Premièrement, les pays cherchent à diversifier les sources d'armes. Deuxièmement, ils ont l'intention de développer sa propre industrie militaire, en commençant par la fabrication des armes légères et de munitions. Troisièmement, une course régionale aux armements a conduit à un certain nombre de pays et a fait l'acquisition clairement une arme offensive.
En ce qui concerne place de la Russie dans le PTS avec les pays de la région, alors il a toutes les chances de faire plus dans les segments des véhicules blindés / Algérie, la Libye, le Maroc f et systèmes de défense aérienne. De bonnes perspectives pourraient survenir en relation avec les intentions de la région à développer sa propre industrie militaire. En outre, la Russie pourrait agir comme un fournisseur de services de lancement dans le cadre de l'espace ambitions dans la région.
Traduction google English
Spoiler:
On procurement of weapons in North Africa in 2009
VV Tow
In 2009, the major countries of North Africa / Algeria, Egypt, Libya and Morocco / performed quite active procurement of arms and military equipment / AME / from major countries - arms manufacturers. The activity of these purchases was determined by financial resources of the region, the consequences of the global financial crisis, the level of military assistance to the United States to some countries in the region. In this regard, most active in Algeria, Egypt and Libya as countries that have a noticeable income from oil exports.
The choice of procured AME is largely determined by regional rivalries in pairs Morocco - Algeria, Libya - Egypt, Egypt's desire to maintain the visibility of military parity with Israel, as well as to create for themselves the image of the military superpower of the Arab world. For Morocco, the amount and types of armaments and military equipment procured largely determined by the need to maintain a high degree of combat readiness of the Royal Armed Forces in connection with the unsettled conflict in Western Sahara, Rabat's desire to play a role in African affairs.
For Libya, the main focus of the procurement of IWT has become not only the sheer purchasing, as contracts for the modernization of previously supplied weapons. This is particularly true for IWT, as set out in due time to the Jamahiriya of the Soviet Union.
More noticeable new trend of competition in the region was their desire to gain access to intelligence from space that is put into practice by developing programs to build space-based systems for remote sensing / RS / dual purpose.
One of the main partners of Algeria's military-technical cooperation / PTS / remains Russia. The Russian military-industrial complex / ET / supplies in Andhra aircraft, ships and submarines for the Navy, multiple rocket launchers / HCPJ / and ammunition, armored vehicles, and also carries out modernization and repair of previously supplied equipment.
In 2009. It was announced that Algeria has sent the Russian United Aircraft Corporation / UAC / request to supply an additional batch of Su-30MKA. Previously, under contract from 2006. KLA delivered to Algeria 28 Su-30MKA up to $ 1.8 billion dollars. Delivery was completed in 2009.
The request for an additional party, apparently due to the desire of command to ensure the NPA in the medium term guaranteed superiority over the Royal Air Force Algerian Air Morocco. Last expect revenues from the U.S. 24-F-16 fighter. It is expected that the additional request relates to 12 - 16 fighters Su-30MKA.
In 2009. member of the KLA Corporation Irkut produced for Algeria the first combat-capable aircraft / UBS / Yak-130 from the party in the 16 vehicles ordered in 2006. valued at $ 200 million. The first six cars of this type of Algerian Air Force will receive in 2010. Their use in combat variant / aircraft equipped with nine nodes suspension arms and can carry a combat load of up to 3 tons / is considered the most appropriate in terms of actual war of low intensity, which the NPA is waging against the armed gangs operating in the country of religious extremists. Thus, Algeria has become the first foreign customer of UBS and operator of this type.
In 2009. second of two ordered Algeria diesel-electric submarines of Project 636 / type Kilo / was transferred to the customer. They were built at the Admiralty Shipyards / St. Petersburg. Thus, the Algerian Navy currently has in service four submarines of this type, which represents a force, possessed by few countries in the Mediterranean basin.
It seems that in 2009. Russian defense industry has lost a very profitable order. In September of that year, based in London, an Arabic newspaper Al-Sharq al-Awsat reported on the intention to build the Navy of Algeria to Italy six frigates URO type FREMM. The transaction value is estimated at four billion euros. It is planned that these modern frigates will arrive at the Naval Forces of Algeria since 2011.
Initially, Algeria intends to deploy a contract to build the ships in France. Then, Algeria expressed interest in buying in France 4 frigates FREMM, two amphibious command ships, docks such as "Mistral", the construction of a new naval base and modern shipbuilding enterprise. It was planned that two frigates will be built in Algeria. However, the Algerian government later changed the decision. Apparently, this happened after April 2008. A contract was signed for the delivery company DCNS in Morocco of a frigate-type FREMM.
In any case, with 4 submarines of "Kilo" class frigates and 6 FREMM Navy Algeria will have a shock such power to be reckoned with all the Mediterranean countries. In addition, it is worth recalling that earlier Algeria received 22 Sukhoi Su-24MK, which can hardly be called a defensive weapon.
Another loss of the Russian defense industry in the Algerian market occurred in September 2009. When it became known that the British company, Agusta / Westland, "has signed a major contract to supply security forces of Algeria, about 100 helicopters of various types. The transaction value - about $ 5 billion. Assembly of machines is planned to be created on the basis of a joint venture in Algeria. This transaction, as well as agreement on the frigates, which once again confirm that Algeria has taken a course for the gradual establishment of its own military industry.
Earlier, in 2007., The Algerian government and the company Agusta / Westland signed a contract to supply 4 reconnaissance helicopters Super Lynx Mk.300 and 6-rescue AW-101 "Merlin". The amount of the transaction - 400 million euros. Delivery vehicles to the customer carried out in 2009.
So far, Algerian security forces exploited the helicopters, purchased primarily in Russia and France.
In 2009. Severnaya Verf / St. Petersburg / Navy handed over Algeria's first two of four corvettes, was undergoing repairs at the plant. These patrol project 1159T and 1234E development Zelenodolsky Design Bureau has received a renovation in 2007. Two similar craft arrived at the company in 2008.
In 2009. Algeria has made some serious proposals on the use of space for applications, in particular, the intelligence of nearest neighbors. For example, in 2014. He would like to work with Egypt, Nigeria and South Africa to launch remote sensing satellite with the task of tracking climate change in Africa. By this time in the participating countries will be set up ground stations proiema information from the satellite. Another station will be built on the territory of the EU, which will participate in the project investitsiyayami, as well as the technical part of its implementation.
In 2009. Algerian Space Agency / AKA / office and a specialized United Nations signed a cooperation agreement under which it is supposed to establish a specialized center in Africa. He will receiving information on natural and technological disasters on the continent, which will be broadcast in space are satellites of several countries. Another agreement was signed by representatives of the Governments of Algeria, Kenya, Nigeria and South Africa. It envisages the creation of an African space remote sensing system, the four satellites that will monitor the status of water resources and agricultural land.
Algeria intends to acquire in the near future its own telecommunications satellite. Its establishment is envisaged in the National Space Program for 2006 - 2020gg. Such a satellite worth $ 220 million will ensure the autonomy of Algeria in matters of communication.
First Algerian satellite remote sensing "Alsat-1 was produced with the assistance of the UK and launched in 2003. from the Russian cosmodrome Plesetsk. In 2006. Algeria started to create the next remote sensing satellites, this time - on their own. To do this, in Algiers, a specialized enterprise. August 14, 2009. Indian Embassy in the U.S. today announced a technical agreement between the two countries to maintain secrets. It allows India's space agency to launch the Algerian satellites, Alsat-2A and Alsat-2B, manufactured from American components. The absence of such an agreement did not allow Algeria to use Indian launch vehicles.
In 2009. clearly showed that diversification armaments procurement Algeria aims to make mainly from European countries. U.S. still not among the suppliers of arms to the NPA. This was confirmed visited in November 2009. in Algeria, the commander of the African command of the Pentagon / Africa / General William Ward. According to him, during meetings with the Algerian political and military leaders, he has not received any request to supply any weapons.
Cases of transfer of previously purchased Algeria IWT third parties. One of the recipients of technology, previously was supplied to the National People's Army / NPA / Algeria, is based on territory near ANDRE g.Tinduf and separatist towards Morocco Polisario Front.
Another recipient of arms in the form of "military assistance" was the army of Mali. It during 2009. has been an active partner of the NPA in the fight against forces operating in the region of al-Qaeda in the Islamic Maghreb "/ AKM. Feature of both armies is that they are armed mainly machinery, supplied at the time of the Soviet Union, but in Mali do not have enough funds to maintain the combat ready status.
In connection with the emergence of a number of problems in relations between Egypt and the United States that were in the past 30 years, the main suppliers of armaments and military equipment to Egypt, in 2009. some chances to return to Egyptian market appeared in the Russian defense industry. This was facilitated, firstly, that the former U.S. administration linked the granting of annual U.S. military aid provided to 1.1 billion dollars to the democratization of Egyptian society and improving the human rights situation, which could not cause a sharply negative reaction from Cairo. Secondly, on 23 June 2009. in Cairo, a visit by Russian President Dmitry Medvedev. In the capital of Egypt, Russia and Egypt signed an agreement on strategic partnership between the two countries, which theoretically could allow Russia to resume military cooperation with Egypt, nearly collapsed in the 70 years of the last century.
Whatever it was, while the U.S. remains the main partner in Egypt in the PTS. In particular, in 2009. it became known that the American company Lockheed Martin will sell Egypt 24 F-16 fighter and additional equipment worth 3.2 billion dollars. Aircraft deliveries will begin in 2010.
As is known, since the early 80-ies of the twentieth century, Egypt became the United States more than 200 fighter planes F-16A, B, C and D "Fighting Falcon", along with other weapons systems in the six phases of the program "Peace Vector". Recent F-16 aircraft purchased by Egypt in this program were delivered in 2009.
According to available data, the purchase of additional lot F-16 fighters made in connection with the reform of the structure of the Air Force, during which the new squadron will be deployed in the west and south of the country to provide air patrols the borders with Libya and Sudan.
In 2009. Egypt has asked the U.S. for further batch of 12 attack helicopters, AH-64D "Block 2" "Apache Longbow", as well as auxiliary equipment and weapons to them. The total price of the agreement is estimated at 820 million dollars. Previously, from 1994 to 1996. In Egypt were put 36 helicopters configuration AH-64A "Apache". Later, 35 of them were upgraded to the configuration AH-64D "Apache Longbow.
Also, in 2009. Egypt has asked the U.S. 6 transport helicopters, CH-47D "Chinook" and support systems for them. The total contract value - about $ 300 million. Air Forces of Egypt since 1999. already have about 20 helicopters of this type.
As for Russia, its chances in the PTS appears in the current conditions are most preferable in respect of supplies of anti-aircraft missile systems. It should be borne in mind that Israel is always a negative attitude to such deliveries to Arab countries. Nevertheless, in late 2008 - early 2009. Russia began deliveries of the upgraded anti-aircraft missile system "Pechora-2M in Egypt. According to reports, bought up to 70 batteries of the mobile industry. Delivery must be completed before 2012. Official statements to this effect have been reported.
In an increasingly missile threat from Iran, the Egyptian military is considering purchasing Russian air defense missile systems S-300 or C-400.
In 2009. the first time after a long period of several important contracts for the supply of armaments and modernization of previously supplied equipment entered Russia and Libya. Interest Jamahiriya to such work is due primarily to the fact that after a long residence time under international sanctions, it desperately needs to upgrade existing weapons and purchase new ones.
On the eve of 2009. Deputy Director of Russian Federal Service for Military-Technical Cooperation Alexander Fomin reported that after the November 2008. visit to Russia, the leader of the Libyan Revolution Muammar Gaddafi's Tripoli and Moscow to begin negotiations regarding the supply to Libya, "all kinds of armaments." According to reports, the Libyans have expressed particular interest in anti-aircraft missile systems S-300 and Tor-M1, MiG-29 and Su-30, T-90 tank. The sum of upcoming transactions may take up to two billion dollars. At the same time, according to Vedomosti, Russia began to supply Libya modernized anti-aircraft missile system "Pechora-2M. Official Message on this subject have been reported.
The signing of five contracts held during last October in Tripoli, the Arab-African exhibition arms LAVEX-2009. Specific amounts of transactions were not called, but, according to Rosoboronexport, it is about supply of spare parts and ammunition for the equipment of Soviet and Russian production, as well as the modernization of the T-72 tanks. "Most of the contracts relating to weapons and equipment the Army and Navy, including a contract to upgrade T-72 tanks and spare parts for equipment the Army and Navy," - said in this regard, Deputy Director General of "Rosoboronexport" Alexander Mikheyev . At the end of 2009. the three contracts were open letters of credit.
Also in October 2009. became aware of the intention to Libya to buy in Russia more than 20 aircraft valued at $ 1 billion. According to available data, we are talking about buying 12 - 15 Su-35, 4 Su-30 and 6-combat trainer Yak-130. Expected to sign the contracts in late 2009 - early 2010.
In the case of all these contracts, Russia has a good chance to return to the Libyan market is sufficiently capacious IWT. At the same time in some areas of Russia is already facing a strong competitor in the face of Ukraine. In May of 2009. Tripoli has visited Prime Minister Yulia Tymoshenko. According to her, the two countries intend to expand military-technical cooperation, as evidenced by - the signing of an agreement on military cooperation and the related agreements on the protection of classified information. In particular, according to chief designer Dmytro Kiva im.Antonova Antonov, Ukraine and Libya are considering a joint venture to manufacture aircraft. According to him, "an assembly production is planned to organize on the basis of Libya's service center and repair of aircraft." "We are talking about the aircraft AN-28 or AN-38", - he explained.
Another important partner in Libya in the sphere of military-technical cooperation aims to become France. May 18, 2009. French President Nicolas Sarkozy sent a message to Muammar Gaddafi, in which he expressed the wish to strengthen "strategic partnership between the two countries in the field of defense." Behind the big words easily readable desire of France to whatever it is to find another foreign buyer fighter Rafale, be too expensive. It is believed that it could be about 14 fighter Rafale, 35 helicopters and other weapons worth of 4,5 billion euros.
A number of countries so far, despite the lifting of the embargo for many years antiliviyskogo, is wary of the PTS with Libya. So, October 30, the Belgian government suspended the five export licenses worth about 12 million euros for the supply of small arms to the Libyan army and riot police. Their issuance by the regional government provoked protests from human rights groups regularly accuse Tripoli of human rights violations.
Morocco in the PTS in 2009. continued to actively interact with its traditional partners - the United States and France. Russia, to break into the Moroccan market of weapons in 2007. supply SAM "Tunguska", is also gradually strengthening its position. Nevertheless this process to a certain extent prevents Algeria as more important buyers of Russian armaments, which seeks to prevent the procurement of certain Moroccan Russian arms. So, since 2006. Negotiations on the supply of Moroccan infantry fighting vehicles BMP-3 Russian-made, but the case before signing the agreement has not yet been reached. Morocco Air Force is considering purchasing Russian attack helicopter Mi-35 and Mi-17 multi-purpose.
It is not excluded that a certain brake for new agreements was a new scheme of making decisions on contracts for the purchase of armaments. The fact that King Mohammed VI tries to change the past practice of procurement of arms, when significant amounts of settled into the pockets of the generals held talks in the form of the notorious "kickbacks." Now, specific decisions are made either at the highest level, either on the basis of tenders. And to ensure that fans of "kickbacks" received nothing, watching on behalf of the monarch head of his intelligence and trusted friend Yassine Mansouri.
Whatever it was, there is information that Mohammed VI has approved the signing within the next two years, several major agreements for the supply of armaments and military equipment from the U.S., France, Russia and Belarus with a total value estimated at 64 billion dirhams / 7.5 billion dollars.
Mohammed VI on the example of the eastern neighbor is planning to establish military bases in Morocco industry - in the coming years he intends to build industrial capacity capable of producing munitions and small arms and light weapons. And there seems to be Russia can make Morocco interesting suggestions.
In 2009. Morocco has ordered the U.S. to previously purchased installment of the 24 F-16 fighter accessories and weapons on the amount of 187 million dollars. This - is the second purchase of arms to the new fighter. At the first batch worth 155 million dollars deal was finalized in July 2008.
In October, the Moroccan weekly "Le Temps reported a very interesting deal. According to him, in 2009. Morocco has signed a contract with Israel in the amount of $ 100 million for supply to be procured in the U.S. F-16 fighter support equipment needed for the refueling of the aircraft in the air. In this regard, we can assume that any time soon will acquire a pair of Royal Air Force - three air tankers, a Moroccan military and political leadership does not exclude their military use in conjunction with the U.S. Air Force, or France. Legitimate question arises - where they can apply these aircraft? Given the special role that Morocco has always played in African affairs, we can assume that we are first of all can go for support of some peacekeeping operations on the continent.
Another order placed in 2009. in the United States relating to the supply of 24 training aircraft T-6C Teksan-2. The contract value is estimated at 200 million dollars. Teksan "has six underwing suspension points and is able to carry on each wing 680 kg of weapons and additional fuel tanks. It is planned that the aircraft will begin delivery in 2010 and completed by the end of 2012.
In 2009. it became known that the command of the Moroccan Army abandoned the purchase of Chinese tanks, "Type-90-II" in favor of the 140 U.S. M-60A2 tanks. Despite the fact that the production of tanks, M-60 has long been completed, in-depth modernization can exploit them for a long time.
In 2009. Moroccan Army has begun delivery of 102 armored vehicles in the Belgian part of the confidential agreement signed by the two countries in 2008. Completion is expected to supply up to May 2010.
Overall, in 2009. confirmed the main trends in military-technical cooperation of countries of North Africa with the major countries - producers of armaments and military equipment. Firstly, the countries seek to diversify sources of arms. Secondly, they intend to develop its own military industry, beginning with the manufacture of small arms and ammunition. Third, a regional arms race led to a number of countries and got Acquires clearly an offensive weapon.
As for Russia's place in the PTS with the countries of the region, then it has every chance to do more in the segments of the armored vehicles / Algeria, Libya, Morocco f and air defense systems. Good prospects may arise in connection with the intentions of the region to develop its own military industry. In addition, Russia could act as a provider of launch services in connection with space ambitions in the region.
Viper Modérateur
messages : 7967 Inscrit le : 24/04/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Sam 1 Jan 2011 - 21:47
Soyer attentif à la minute 1:12....
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Invité Invité
Sujet: Re: Commerce d'armement Sam 1 Jan 2011 - 22:02
La grande bretagne est partenaire stratégique du projet, la marine indienne veut se procurer des F-35, et le Maroc ? Ou alors ils parlent de Lockheed comme société à clients internationaux diversifiés ?
Viper Modérateur
messages : 7967 Inscrit le : 24/04/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Sam 1 Jan 2011 - 22:15
Ce sont tous des client de LM.... la video ne concerne pas uniquement le F-35 au cas où tu l'aurais pas remarqué.....
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ready Capitaine
messages : 945 Inscrit le : 21/07/2010 Localisation : loin !! Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Sam 1 Jan 2011 - 22:33
Le Maroc est l'un des plus gros client de lokheed ces deux dernières années !
MAATAWI Modérateur
messages : 14756 Inscrit le : 07/09/2009 Localisation : Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Lun 3 Jan 2011 - 14:02
Citation :
La Chine sera bientôt un marché pour les armes européennes
Depuis 1989, la République populaire de Chine est sous embargo. Les industriels américains et européens ne peuvent pas lui vendre d’armes. Depuis quelques années, les grandes puissances européennes veulent faire lever cette interdiction pour accéder à un marché attractif avant que les industriels chinois ne prennent l’avantage.
L'armée chinoise calque son organisation sur les armées occidentales, elle a besoin de matériels similaires.
Comme le souligne le ministère des Affaires étrangères dans un communiqué de jeudi dernier, la volonté de la France de lever l’embargo sur les armes vers la Chine n’est pas nouvelle. Le Conseil européen avait adopté une décision en ce sens les 16 et 17 décembre de 2004. Quand à la position de la France, elle est « bien connue de ses partenaires européens et chinois » et n’a pas changé depuis cette époque. Ce qui est nouveau, c’est une révélation faite par Le Figaro mercredi : Catherine Ashton, la Haute représentante aux Affaires étrangères de l’Union européenne, souhaiterait accélérer le processus et faire en sorte que l’embargo soit levé au plus vite. Les 27 auraient fini par conclure qu’il était un frein aux relations avec Pékin. La Chine rappelle systématiquement au cours de chaque rencontre avec les pays occidentaux que cette interdiction marque un manque de confiance. Pour que la décision soit validée, il faut que les 27 ministres des Affaires étrangères s’accordent sur le sujet. Si la France et l’Espagne militent en ce sens, la Grande-Bretagne, l’Allemagne et les pays scandinaves sont plutôt froids. Le fait est que l’argument commercial se fait de plus en plus pesant et que même les Etats-Unis réalisent à quel point la Chine prend son indépendance en matière d’armement. La Chine de 2011 n’est pas celle de 1989 : elle fabrique ses propres équipements. S’ils sont moins perfectionnés que leurs concurrents occidentaux, l’écart est comblé progressivement, notamment grâce à la vampirisation de technologies russes. Si la répression sanglante des mouvement de Tian’anmen en 1989 est loin d’être oubliée, le parti unique étant toujours seul à dominer la politique chinoise, en prenant des libertés avec les droits de l’homme, Pékin prend l’avantage. L’arrivée des armements chinois sur le marché mondial inquiète les industriels occidentaux : s’ils sont clairement moins performants, ils ont un avantage de taille, leur prix. La souplesse du gouvernement chinois en la matière permet aussi de faire affaire avec des clients posant problèmes. Lever l’embargo serait aussi un moyen d’intégrer Pékin aux accords internationaux de surveillance des ventes d’armes. Avec un budget militaire qui reste difficile à évaluer, la Chine est un client potentiel d’envergure au XXIème siècle. En 2010, le gouvernement avait annoncé qu’il s’élevait à 78 milliards de dollars. Certaines dépenses opérationnelles ainsi que la recherche et le développement ne sont cependant pas inscrits. Un marché indispensable pour assurer la prospérité des grands industriels. A une réserve près : la Chine n’hésite pas à voler les technologies qu’elle achète, ce qui fait d’elle un partenaire commercial particulièrement délicat.
actudefense.com
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Yakuza Administrateur
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Sujet: Re: Commerce d'armement Mar 4 Jan 2011 - 3:36
Citation :
Saab Receives Order for Weapon-Locating System 3 January 2011, in Press Release
Defence and security company Saab has received an order for weapon locating system ARTHUR. The order amount is MSEK 200.
“We are delighted to have received this important order and it further proves Saab’s position as one of the world’s premier suppliers of solutions for surveillance, threat detection and location, and force protection”, says Micael Johansson, Senior Vice President and Head of Saab’s business area Electronic Defence Systems.
ARTHUR is a stand alone C-band medium-range weapon-locating system that detects and locates enemy fire. It utilises a passive phased-array antenna technology for optimised battlefield performance. The technology provides the perfect balance between mobility, range, accuracy, ECCM (Electronic counter-countermeasures), operational availability and operational cost. The ARTHUR system is widely used by demanding customers around the world. Examples of customers are Czech Republic, Denmark, Greece, Norway, Spain, Sweden and UK. More than 60 ARTHUR units have been sold and their availability is well proven from thousands of hours’ operation.
The system is developed and manufactured by Saab in Gothenburg, Sweden.
The industry’s nature is such that depending on circumstances concerning the product and customer, further information regarding the order will not be announced.
The order was received on December 31, 2010 and it will subsequently be booked in the fourth quarter of 2010.
saabgroup.com
_________________
Invité Invité
Sujet: International transfers of combat aircraft Mar 4 Jan 2011 - 16:33
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Mar 4 Jan 2011 - 18:17
Fusionné
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FAMAS Modérateur
messages : 7470 Inscrit le : 12/09/2009 Localisation : Zone sud Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Sam 8 Jan 2011 - 0:37
Citation :
DRS-Thales Buys U.S. Sonar Firm
PARIS - DRS Sonar Systems, a U.S. joint venture between DRS and Thales, has bought for an undisclosed amount Advanced Acoustic Concepts (AAC), an undersea warfare specialist based in Hauppauge, N.Y., DRS and Thales said in a joint statement.
"This is in the line with our external growth strategy of highly targeted acquisitions of small and medium-sized companies with sophisticated technology," Thales Executive Chairman Luc Vigneron said Jan. 7.
RELATED TOPICS Americas Vigneron declined to give financial details of the deal.
European defense groups are eager to buy U.S. companies to help lift their share of the American military market, still the biggest worldwide at the proposed $553 billion base budget for 2012.
Thales looks to the acquisition of AAC to "develop its market share with the U.S. Navy," Vigneron said.
Beyond AAC's current business, Thales sees the company as a "conduit" to offer its technology to the U.S. Navy and grow on new programs, he said. Thales hopes to move up the level of integration with the help of DRS, an integration specialist, as its partner, Vigneron said.
Privately held AAC employs some 200 staff and does not publish annual sales. AAC had 2005 sales of $35 million, according to a press release from U.S. Rep. Jack Murtha, D-Pa., at the opening of its facility in a university technology park in Pennsylvania.
Allan Cameron, president and CEO of Thales USA, said AAC provides "additional footprint and growth in the U.S. as well as the business benefits of tying in with an established, highly respected U.S. technology provider to our U.S. Navy in the underwater domain."
AAC provides "opportunity for rapid insertion of off-the-shelf technologies with AAC's foothold in the U.S. Navy undersea warfare market," Cameron said.
The acquisition brings U.S.-based manufacturing and service capabilities that Thales hopes will meet customer requirements and boost its chances of winning anti-submarine warfare business on platforms such as the Littoral Combat Ship, he said.
"The strategic value is significant," Cameron said.
AAC is on the AN/S QQ-89 anti-submarine combat system that equips U.S. Navy warships.
"We are creating an entity with proven experience in the field of undersea warfare," said Richard Danforth, president and CEO of DRS Defense Solutions, a unit of DRS Technologies, which is owned by Finmeccanica.
The Committee on Foreign Investment in the United States reviewed and cleared the deal.
_________________ "La stratégie est comme l'eau qui fuit les hauteurs et qui remplit les creux" SunTzu
jonas General de Brigade
messages : 3370 Inscrit le : 11/02/2008 Localisation : far-maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Dim 9 Jan 2011 - 1:07
Citation :
Renault Trucks pourrait arrêter son activité défense
L'échec de Renault Trucks face à l'Italien Iveco pour fournir des camions militaires à la France aura des conséquences sur l'emploi et pourrait le conduire à "sortir de l'activité défense", déclare son dirigeant dans un entretien publié par Le Progrès vendredi.
La défaite de Renault Trucks aura un "impact direct et indirect", "de l'ordre de 200 à 300 emplois sur les huit ans à venir sur les sites de Limoges et des sous-traitants", indique son président Stefano Chmielewski au quotidien lyonnais. http://www.theatrum-belli.com/
MAATAWI Modérateur
messages : 14756 Inscrit le : 07/09/2009 Localisation : Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Commerce d'armement Jeu 13 Jan 2011 - 17:47
Il ne veut pas influencer la discision du gouvernement pourtant il dit que le f-18 a prouvée qu’il est meilleurs que c rivaux
Citation :
Entretien entre la présidente brésilienne et un sénateur américain
La présidente brésilienne Dilma Rousseff s'est entretenue lundi avec le sénateur américain John McCain des dossiers d'intérêt commun, dont l'éventuel achat par le Brésil de 36 chasseurs américains.
Lors de l'entretien, M. McCain a exprimé le souhait de voir le Brésil acheter ces avions de chasse aux Etats-Unis, en dépit de la concurrence de la France et de la Suède.
Selon le sénateur américain, l'avion de chasse américain F-18 Super Hornet est meilleur que celui de ses rivaux, le Rafale français et le Gripen suédois.
Le gouvernement brésilien a reporté plusieurs fois la décision concernant l'achat de ces avions de chasse.
"Leur supériorité [celle des F-18] sur d'autres jets a été prouvée, mais je ne veux pas influencer la décision du gouvernement brésilien", a ajouté le sénateur américain.
Evoquant le développement du Brésil, M. McCain a indiqué : "Comme le Brésil a émergé en tant que grande économie, je pense qu'il aura un rôle plus important à jouer non seulement dans l'hémisphère sud, mais également dans le monde entier".
Source: xinhua
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