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Sujet: T-50 GOLDEN EAGLE Jeu 30 Juil 2009 - 23:52
Citation :
Comme la plupart des grands pays asiatiques, la Corée du Sud a l'ambition de jouer un rôle à la hauteur de son poids économique. Elle s'est même fixé l'objectif de compter parmi les dix premières industries aérospatiales mondiales d'ici 2015. Pour l'atteindre, la Corée compte sur le développement de programmes militaires et la conclusion d'accords de coopération avec les grands noms de l'industrie mondiale. Mais en fait, la menace que fait peser la Corée du Nord sur le pays l'a amené à entretenir des liens étroits avec les Etats-Unis. C'est donc en coopération avec l'industrie américaine que la Corée conduit son premier programme national de développement d'un avion d'armes. Il s'agit du T/A-50, un appareil d'entraînement et d'attaque d'une masse maximale d'un peu plus de 13 t au décollage, destiné autant à permettre aux industriels coréens de faire leurs gammes qu'à couvrir un besoin réel des forces aériennes nationales. Les équipements prévus situe le T-50 plus du côté des avions de combat que des appareils d'entraînement. Le cockpit comprend deux écrans couleur de 13 cm fournis par Honeywell, un collimateur tête haute de BAE Systems et des commandes de type mains sur manette et manche (HOTAS). Une centrale inertielle laser et un altimètre radar complètent l'ensemble. Les deux places sont équipées de sièges éjectables Martin Baker et d'un système de génération d'oxygène embarqué. Le T-50 se veut représentatif des avions de combat de nouvelle génération. Il est taillé pour les fortes incidences tout en étant supersonique. Sa vitesse maximale de Mach 1,4 reproduit la zone de vitesse dans laquelle les avions de combat modernes volent en super croisière. Par ailleurs Lockheed Martin a développé des commandes de vol électriques pour l'avion et intégré un contrôle a pleine autorité du moteur General Electric F404-GE- 102.
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Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Ven 31 Juil 2009 - 0:05
une sorte de YAK130 ou aeromacchi M-346 à ce que je vois ?
Viper Modérateur
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Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Ven 31 Juil 2009 - 1:55
FAMAS a écrit:
une sorte de YAK130 ou aeromacchi M-346 à ce que je vois ?
Il joue dans la même cour ....
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Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Lun 29 Nov 2010 - 13:03
Invité Invité
Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Lun 29 Nov 2010 - 13:25
d'apres les contributeurs de wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/KAI_T-50_Golden_Eagle le moteur fabriqué et upgradé localement, le radar légèrement upgradé
Citation :
The T-50 Golden Eagle uses a single General Electric F404-102 turbofan engine license-produced by Samsung Techwin,[41] upgraded with a Full Authority Digital Engine Control (FADEC) system jointly developed by General Electric and Korea Aerospace Industries.[42]
Citation :
The FA-50 is the most advanced version of the T-50. It equips a modified Israeli EL/M-2032 pulse-Doppler radar with further Korean-specific augmentations by LIG Nex1,[16] and has bigger internal fuel capacity, enhanced avionics, a longer radome and a tactical datalink.[17][18] The EL/M-2032 was chosen over Lockheed Martin's preferred AN/APG-67(V)4 radar or the AESA SELEX Vixen 500E.[19] In December 2008, South Korea awarded a contract to Korea Aerospace Industries to convert four T-50s to FA-50 standards by 2012. The Republic of Korea Air Force has requested to have 60 FA-50 fighters in service by 2013, and plans to acquire a total of 150 FA-50 fighters to replace F-4 Phantom II and Northrop F-5 fighters.[20]
S. Korea to send proposal to sell trainer jets to Israel SEOUL, Dec. 10 (Yonhap) -- South Korea will send a proposal to Israel this month to sell its advanced trainer jets, a government source said Saturday.
"We will send a proposal to Israel within this month as the country is seeking to introduce high-end trainer jets," the source said on condition of anonymity.
The official said the government will help Israel assess the performance of the T-50 Golden Eagle trainer jets early next year.
Israel is reportedly seeking to replace up to 35 aging A-4 Skyhawk trainer jets between 2014 and 2016. South Korea's T-50 Golden Eagle is competing with Italy's M-346 Master.
In May, South Korea signed a contract valued at around US$400 million to export its T-50 trainer jets to Indonesia, a deal that marks the first time the country has exported supersonic jets.
South Korea has been seeking to export the aircraft to other nations, such as Israel, Poland, India and the United Arab Emirates.
South Korea first unveiled the T-50 in 2005 after the state-run aircraft maker Korea Aerospace Industries (KAI) developed the supersonic jet jointly with U.S. defense giant Lockheed Martin, making the country the world's 12th supersonic jet producer.
yonhapnews
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MAATAWI Modérateur
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(LEAD) S. Korea seeks to build T-50 jet training center in Portugal SEOUL, Feb. 11 (Yonhap) -- South Korea is seeking to build a pilot training center in Portugal that will be equipped with the Korean Aerospace Industries' (KAI) T-50 supersonic military jet trainer, a government source said Saturday.
The defense ministry source, who declined to be identified, said Portugal was tapped as the primary negotiation partner for the International Military Flight Training Center Consortium (IMFACC) last year. He said final negotiations are underway to sort out details that may lead to a memorandum of understanding being reached as early as next month.
The IMFACC plan calls for South Korea to inject 300 billion won (US$267 million) over 30 years to set up a jet pilot training facility. The center will be manned by South Korean military instructors who will be tasked with training foreign pilots on the KAI aircraft.
The mach 1.5-capable T-50 Golden Eagle is already in service with the South Korean Air Force and is a trainer with flight characteristics on par with many of today's frontline fighters and attack aircraft.
Seoul had been examining candidate sites for an IMFACC in the United States, Australia, the Philippines and Spain since 2009, as part of its program to attract international interest in the South Korean jet.
At present Indonesia has placed an order for the T-50, and plans to use it as an advanced trainer for its air force pilots.
If an IMFACC facility is built, South Korea can help foreign countries train pilots on the very advanced jet trainer at affordable costs, and could also promote the T-50 in the Europe.
Local military insiders said that there has been a growing trend, particularly among smaller countries, to send military pilots abroad for training.
Training foreign pilots can translate into closer military ties in the future and possible purchases of South Korean weapons systems.
In addition, an IMFACC can be used by South Korean pilots who will not be affected by flight time restrictions imposed at home due to complaints lodged by the public. This can cut the time and expense of training pilots and bolster the country's national defense.
yonhapnews
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Fremo Administrateur
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Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Jeu 16 Fév 2012 - 18:29
TA-50 avec des Mavericks
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MAATAWI Modérateur
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Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Mar 27 Mar 2012 - 13:06
KAI T-50 Golden Eagle de SCL avant FIDAE 2012
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MAATAWI Modérateur
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Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Ven 29 Nov 2013 - 9:37
Citation :
Metronor AS selected to provide additional Advanced Boresight Systems for Korea Aerospace Industries FA-50 Light Attack Aircraft By: Eva Stenersen [Last modified: 27/11/2013 14:00:48]
Asker, Norway 27. November 2013 - Metronor AS has been awarded a contract by Korea Aerospace Industries (KAI) for delivery of additional Harmolign Advanced Boresight Systems for the FA-50 light attack aircraft.
Metronor AS has been awarded a contract by Korea Aerospace Industries (KAI) for delivery of additional Harmolign Advanced Boresight Systems for the FA-50 light attack aircraft.
Metronor’s boresight systems are based on the company’s patented electro-optical technology, and have been designed to provide the most flexible, capable and affordable boresighting/ harmonization system technology available in the market. Providing on-screen type-specific graphical operator guidance - eliminating the need for operator training - and requiring no scheduled maintenance or calibration, the system has very low life-cycle costs. While the system shares key technology with Metronor's proven range of industrial geometry measurement systems, the Harmolign system has been engineered from the ground up to meet tough accuracy requirements and all applicable military standards.
The first ‘Harmolign for TA-50’ boresight system was delivered to KAI early 2009 and the recent order brings the total number of systems delivered for the various TA-50 and FA-50 variants to six.
“We are very happy to continue to provide KAI and their national- and export customers with a modern and effective solution for high accuracy alignment of essential aircraft systems and sensors. In addition to handling present aircraft sub-systems, the Harmolign systems can easily be modified for boresighting of future sub-systems and sensors. As such the systems can ‘grow’ with the aircraft and provide a cost effective boresight solution for the lifetime of the aircraft”, says Errol Henriksen, Vice President of Metronor’s Military Systems Business Unit.
In addition to deliveries for Korea Aerospace Industries’ TA-50 and FA-50, Metronor’s Harmolign boresight systems have been delivered for boresighting of various versions of the BAE Systems Hawk Advanced Jet Trainer, the SAAB Gripen, Lockheed-Martin F-16, Korea Aerospace Industries’ Surion helicopter and the Eurofighter ASTA.
http://www.metronor.com
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mourad27 Modérateur
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Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Dim 12 Jan 2014 - 20:23
un mini F16
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Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Mar 15 Avr 2014 - 15:28
Citation :
Customs office slaps 10.5 billion won in tariffs on KAI for country of origin violation
SEOUL, April 14 (Yonhap) -- South Korea's customs office slapped 10.5 billion won (US$10.1 million) in punitive tariffs on a local aircraft manufacturer for violating country of origin (COO) rules on components imported from the U.S. for the T-50 supersonic trainer, industry sources said Monday.
Industry insiders said avionics software and ground testing equipment purchased by Korea Aerospace Industries Ltd. (KAI) from Lockheed Martin failed the duty exemption guidelines as outlined under the South Korea-U.S. free trade agreement (KORUS) that went into effect in March 2012.
South Korea's T-50 supersonic trainer. (Yonhap file photo)
KAI imported more than 100 billion won worth of the parts from its U.S. partner in July 2012.
The Korea Customs Service (KCS) claimed it checked all parts and materials that went into the key equipment, and found U.S.-made content levels not meeting set requirements.
KAI said that it had paid the tariffs as demanded by the KCS, because it didn't have time to work with Lockheed to explain the overall situation to authorities.
"The customs office gave us a month, but this is not enough to get data to prove that parts used in the equipment conformed to the KORUS FTA's country of origin rules," a KAI source said.
It said once all the data is collected, they will be submitted to authorities so the company can get its money back.
The aerospace company said that the parts cited are the kinds that could have been made only in the United States.
KAI developed the T-50 in cooperation with Lockheed Martin, which invested 13 percent into the 2 trillion won project. The government invested 70 percent, with 17 percent being injected by KAI for the 1997-2006 project.
The plane is currently in service with the South Korean Air Force and has found several overseas customers.
Besides the actions taken against KAI, the customs office said it is checking orange juice concentrate imported from the United States that may have also broken the COO rules.
It said allegations have been raised that some U.S. companies may have imported the key materials from other countries.
The latest moves by KCS come as a U.S. company raised a similar issue with imports from South Korea late last year.
The country of origin issue may be addressed at the two-day visit by U.S. President Barack Obama to South Korea set for later this month.
yonngong@yna.co.kr
http://english.yonhapnews.co.kr
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Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Mar 10 Juin 2014 - 18:48
MAATAWI Modérateur
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Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Mer 15 Juil 2015 - 15:21
Citation :
KAI shows how a TNI AU T-50i is painted
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mbarki_49 Colonel-Major
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Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Mar 9 Fév 2016 - 18:24
Citation :
Chasseurs 5G : T-50 qui rit, F-35 qui pleure
Si vous êtes lassés de la concurrence entre smartphones, intéressez vous à ce qui se passe dans les cieux en matière d'avions de chasse de 5e génération. Alors que les américains cumulent les déboires sur le F-35, la Russie a décidé de lancer la production en série de son T-50 dès l'année prochaine Majoritairement conçus dans les années 70 et 80, les actuels avions de chasse américains et russes doivent laisser la place à une nouvelle génération d'aéronefs, estampillés de "cinquième génération", et faisant la part belle à la furtivité et à l'électronique embarquée. Déjà refroidis par les difficultés du F-22, un superbe chasseur de supériorité aérienne mais dont la production a été limitée à 200 unités, les États-Unis pensaient au moins réussir le F-35, un chasseur bombardier théoriquement bon marché, censé remplacer les F-14, F-15, F-16 et F-18 et être produit à près de 2500 exemplaires. Peut être trop ambitieux, le programme F-35 accumule malheureusement les problèmes matériels mais également logiciels. Selon un nouveau rapport réalisé par le Pentagone et publié début février, le F-35 dispose par exemple d'un siège éjectable capable de briser le coup de ses pilotes, ou encore d'un système informatique présentant des "déficiences et des ambiguïtés dans l'affichage des menaces". Le F-35 ne sera sans doute pas déclaré opérationnel avant plusieurs années et certaines adversaires de ce "Joint Strike Fighter" doutent même de sa capacité à combattre un jour, proposant du coup de rallonger la durée de vie des chasseurs des années 70 ou de lancer dès maintenant un programme pour un chasseur… de 6e génération. De leurs côtés, les rivaux stratégiques des Etats-Unis poursuivent également leurs recherches. Si les Chinois travaillent discrètement sur le Chengdu J-20, les Russes avancent eux beaucoup plus vite sur le programme PAF-FA T-50 mené par le bureau d'étude Sukhoï depuis 2009.
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Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Dim 5 Juin 2016 - 19:33
Citation :
05/06/2016
Premier vol du T-50A en concours pour l’USAF !
Lockheed-Martin et Korean Aerospace Industries ont organisé le premier vol de la version mise à jour du T-50 formateur qui va prochainement concourir pour le contrat T-X de l’US Air Force.
Les modifications du T-50 :
Le T-50A biplace monomoteur a été modifié pour le concours T-X avec un réceptacle de la colonne vertébrale compatible avec le système de ravitaillement en service au sein de l’USAF. D’autres modifications moins importantes concernent le cockpit et les logiciels de formation intégrés et un système de mission à architecture ouverte.
Le KAI T-50 «Golden Eagle» :
Le KAI T-50 «Golden Eagle» est un appareil école non armé, alors que le modèle TA-50 dispose d’un radar de tir israélien Elta EL/M2032, mais fabriqué sous licence en Corée du Sud par Lignex. Le T-50 «Golden Eagle» est largement dérivé du Lockheed-Martin F-16 «Fighting Falcon» et dispose de nombreuses similitudes. Les ingénieurs de KAI (Korean Aerospace Industries) se sont largement inspirés de la production sous licence des F-16 pour la ROKAF. La gamme T-50 dispose, par contre, d’une avionique entièrement coréenne, mais couplée à un certain nombre d’équipements américains, comme le GPS fournit par Honeywell.
Le plafond pratique est de 14.600 mètres (48.000ft) et la cellule est prévue pour une durée de 8’000 heures de vol. Question motorisation les deux versions sont dotées d’un General Electric F404-102 à double flux-produit sous licence par Samsung Techwin. Le T-50 atteint la vitesse maximale de Mach 1,4.
A ce jour, quatre pays ont commandés le T-50, L’Indonésie (16) et plus récemment les Philippines (12). La Corée dispose de 10 T-50B (patrouille acrobatique Black Eagle), 50T-50 et 22TA-50 et la Thaïlande avec 4 exemplaires.
Programme T-X :
Le programme T-X prévoit en effet, de remplacer la flotte vieille de 45 ans, soit près de 350 appareils écoles de type T-38 « Talon ». Les avionneurs en compétitions sont : Korean Aerospace Industries (KAI) associé avec Lockheed-Martin sur le T-50, Boeing et Saab avec un nouvel appareil, le M-346 d’Alenia Aermacchi avec Raytheon et Northrop-Grumman avec un T-38 nouvelle génération.
messages : 41866 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Jeu 9 Mai 2024 - 17:51
Citation :
Junsupreme @RyszardJonski
The South Korean government and KAI are investing 65 billion Won in the development of the single-seat FA-50 aircraft. The single-seat FA-50 is expected to be ready in 2028 and the airframe modifications will include adding an internal fuel tank, increasing the operational radius by up to 30% and installing a collision avoidance system with ground (AGCAS). The aim of the project is to enter the American market, because the USA plans to introduce about 500 units into service, including an advanced training aircraft for the US Navy and a light tactical aircraft for the USAF.
https://hankyung.com/article/2024050221095
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Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Sam 11 Mai 2024 - 19:05
Le FA-50 intéresserait le Sénégal. L'article date de janvier, je ne sais pas où ils en sont actuellement. https://bulgarianmilitary.com/2024/01/29/four-korean-fa-50-light-attackers-may-find-a-new-home-in-west-africa/
jf16 General de Division
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Sujet: Re: T-50 GOLDEN EAGLE Mar 21 Mai 2024 - 20:45
Je pense que ça n'avait pas été dit, mais il sait aussi emporter une version spéciale du missile de croisière Taurus : https://www.opex360.com/2024/01/22/lavion-sud-coreen-f-a-50-emportera-bientot-une-version-compacte-du-missile-de-croisiere-taurus/