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MessageSujet: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeMer 13 Oct 2010 - 1:09

Rappel du premier message :

Citation :
DCNS se positionne sur les futurs cotres de l'US Coast Guard

US Cost Guard - Page 3 26908
Design présenté lors du salon MASTAmericas, en juin dernier
crédits : DCNS

13/10/2010

Le groupe naval français a décidé de se positionner sur le vaste programme de renouvellement des moyens de l'US Coast Guard. DCNS ciblerait plus particulièrement le projet Maritime Security Cutter Medium (MSCM), auparavant connu sous le nom d'Offshore Patrol Cutter (OPC). Afin de remplacer les cotres de moyenne autonomie du type Reliance, en service depuis les années 60, puis les unités du type Bear, construits dans les années 80, les garde-côtes américains souhaitent commander 25 nouveaux bâtiments. Long d'un peu plus de 100 mètres pour un déplacement d'environ 3700 tonnes en charge, les MSCM entreraient en service à partir de 2019.
Fin juin, à l'occasion du salon MAST Americas, qui s'est tenu à Washington DC, DCNS a présenté ses dernières innovations en matière de sécurité et de sûreté maritime, dont un design de cotre appelé justement OPC. Dérivé des frégates réalisées jusqu'ici par le groupe français, ce bâtiment se veut à la fois robuste et endurant, avec une importante autonomie. Il dispose d'une mâture unique, regroupant les différents senseurs, une plateforme et un hangar pour hélicoptère ou drones, ainsi qu'une tourelle de 57mm.
Pour DCNS, il n'est probablement pas question de vendre directement ce concept à l'US Coast Guard et d'en assurer la réalisation en France. A l'instar de ce que son concurrent italien Fincantieri a fait avec Lockheed-Martin, le groupe tricolore cherche certainement à s'allier à un industriel américain afin d'avoir ses chances dans la compétition.
Le programme Deepwater

Le projet MSCM fait partie d'un vaste programme de renouvellement des garde-côtes américains. Deux importants volets ont déjà été lancés. Le premier porte sur le remplacement des 12 grands cotres de ma classe Hamilton par 8 Maritime Security Cutter Large (MSCL). Longs de 127.4 mètres pour un déplacement de 4300 tonnes en charge, ces bâtiments peuvent franchir 12.000 nautiques à 9 noeuds. Armés d'un canon de 57mm, quatre mitrailleuses de 12.7mm et un système Phalanx, ils peuvent embarquer deux hélicoptères. Le premier de la série, le Bertholf, est entré en service en 2008 et le second (Waesche) cette année. Ces bâtiments sont construits par Northrop Grumman à Pescagoula.
L'autre programme déjà lancé est celui des Fast Response Cutters (FRC). L'US Coast Guard a retenu le type Stan Patrol 4708 du néerlandais Damen. 34 unités de 46.8 mètres et 353 tonnes ont été commandées en septembre 2008, une option étant ouverte pour 24 navires supplémentaires. Ces bâtiments (classe Sentinel), réalisés sous licence par les chantiers américains Bollinger, vont remplacer les 41 patrouilleurs du type Island. Le premier FRC, baptisé Bernard C. Webber, a été mis sur cale au printemps dernier et doit être livré en 2011.
Enfin, on notera que l'US Coast Guard modernise également ses moyens aéronautiques. Pas moins de 36 avions de surveillance maritime CN 235 Persuader d'Airbus Military (appelés HC-144 Ocean Sentry aux USA) ont, notamment, été commandés.
M&M

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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeMar 11 Aoû 2015 - 11:06

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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeMar 18 Aoû 2015 - 9:35

Citation :
Lockheed Martin Delivers Additional HC-130J Super Hercules Aircraft to U.S. Coast Guard

A Crew from the U.S. Coast Guard recently ferried an HC-130J from the Lockheed Martin facility in Marietta, Georgia to New Mexico to be painted. It will then be flown to Coast Guard Air Station Elizabeth City, North Carolina.



The USCG has been flying HC-130J aircraft since the first aircraft was delivered in 2003 and went into initial operational capability in 2008. There are currently six HC-130J aircraft in the USCG inventory with an additional three on order through the manufacturer. All operational aircraft are based at the air station in Elizabeth City, NC, and operate primarily off the eastern seaboard. The HC-130J aircraft are worldwide deployable and can often be found supporting counter-narcotics operations in the Eastern Pacific, long range Search and Rescue in the Atlantic, or marine safety missions operating International Ice Patrol from Newfoundland, Canada.

US Cost Guard - Page 3 Costga10



The HC-130J aircraft has a unique mission system suite installed on the aircraft. The mission system suite includes a two operator workstation on the flight deck, a nose-mounted EO/IR pod, a belly-mounted surface search radar, as well as other communication and surveillance sensors.

The HC-130J is a major upgrade from the legacy C-130’s employed by the USCG since 1959. The cockpit avionics upgrades, coupled with more efficient engine and propeller designs, allow the aircraft to fly higher, get on scene faster, stay on scene longer and fly safer than any other fixed wing aircraft in the USCG inventory. This allows for significant savings in terms of operational and logistical costs.

The USCG plans to replace all older model HC-130H aircraft with HC-130J aircraft by 2027.

http://www.navyrecognition.com/index.php?option=com_content&task=view&id=3009
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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeMer 26 Aoû 2015 - 13:31

Citation :
U.S Marines from MARSOC and U.S. Coast Guard Demonstrated Small UAS Capabilities

The U.S. Coast Guard and Marines from MARSOC joined forces to demonstrate the ability to launch and recover several small size unmanned aircraft systems (UAS) from the Coast Guard’s smallest boats. MARSOC is the United States Marine Corps Forces Special Operations Command.

US Cost Guard - Page 3 Gard110
Three UAS were tested:
- The AeroVironment RQ-20 Puma which primary mission is surveillance and intelligence gathering using an electro-optical and infrared video camera. It maximum takeoff weight is 13 lb (5.9 kg).
- The AeroVironment RQ-12A Wasp IV which provides a means for Marine Corps units to see the battle space beyond the restrictions of line-of-sight, fulfilling the need for real-time reconnaissance, surveillance, and target acquisition (RSTA) and battle damage assessment (BDA). It weights 2.75 lbs (1.2 kg).
- The Physical Sciences InstantEye which is a low-cost aerial system that can be hand launched/recovered by a single person in any weather. The vehicle weighs less than one pound.

These battery-powered, hand-launched systems provide real-time, day and night reconnaissance, surveillance and target acquisition.

The UAS were tested from USCG 25-Foot Defender Class Boat and 32 foot Transportable Port Security Boat.


US Cost Guard - Page 3 Gard210

http://www.navyrecognition.com/index.php?option=com_content&task=view&id=3043


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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeDim 20 Sep 2015 - 20:01

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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeMar 15 Déc 2015 - 17:27

Citation :
Ventôse : Assistance à un bâtiment américain en avarie électrique


US Cost Guard - Page 3 13203
© EMA / Marine nationale

Dernière mise à jour : le 15 Décembre 2015 à 10:21


Le 2 décembre 2015, la frégate de surveillance Ventôse de la Marine nationale a reçu, via la Joint Interagency Task Force South de Key West en Floride, une demande d’assistance d’un bâtiment des US Coast Guard en avarie électrique totale au Nord-Est de Panama. Le Ventôse avait appareillé quelques heures plus tôt de Carthagène. Il a donc été dérouté pour porter assistance à ce bâtiment.


La frégate de surveillance Ventôse a envoyé sur le bâtiment américain, par l’intermédiaire de son hélicoptère Panther, deux de ses experts afin d’identifier le soutien à apporter et réaliser une étude technique en cas de nécessité de remorquage. Deux officiers américains sont montés à bord du Ventôse pour prendre contact avec leurs services de soutien technique, leurs moyens de communication avec l’extérieur étant limités par l’avarie électrique. Durant la nuit, le Ventôse a assuré la sécurité nautique autour du bâtiment tandis que l’équipage américain retrouvait peu à peu la disponibilité de ses installations. Au milieu de la nuit, la combinaison des actions franco-américaines a permis au bâtiment américain de retrouver la pleine disponibilité de ses installations de production électrique, puis de redémarrer sa propulsion avant de faire route pour une expertise avancée.

Le Ventôse a ensuite repris la mer en direction de la République dominicaine après avoir conduit, durant près de trois semaines, une opération conjointe franco-colombienne de lutte contre le trafic de stupéfiants en mer, au large de la Colombie.

Sources : État-major des armées
Droits : Ministère de la Défense


http://www.colsbleus.fr/articles/7870
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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeLun 18 Jan 2016 - 9:45

Citation :
US Coast Guard MH-60 Jayhawk helicopter with a yellow paint scheme
Jan 17, 2016

US Cost Guard - Page 3 Garde110


In  2016 marks the 100th year of U.S. Coast Guard aviation, and much like the Navy did in 2011, this monumental anniversary will be marked by a series of retro paint schemes applied to some of their aircraft.

The first in that series is this MH-60T Jayhawk painted just like HH-34 Seahorse, R-5 Dragonfly and HH-19 Chickasaw helicopters during the ‘40s, ‘50s and ‘60s.

The Coast Guard MH-60 Jayhawk helicopter with a yellow paint scheme lands at Coast Guard Air Station Astoria, Ore., Jan. 15, 2016. The yellow Jayhawk helicopter is one of two centennial aircraft that will be stationed in the Pacific Northwest along with an MH-65 Dolphin helicopter that will be located at Air Station North Bend, Ore.


US Cost Guard - Page 3 Garde210

http://defence-blog.com/news/us-coast-guard-mh-60-jayhawk-helicopter-with-a-yellow-paint-scheme.html
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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeMer 27 Avr 2016 - 7:44

Citation :
Coast Guard needs an aerial drone fleet now, lawmaker says
Meghann Myers, Navy Times 5:13 p.m. EDT April 26, 2016



When it comes to tracking and stopping illegal activity like narcotics smuggling, the Coast Guard's surveillance capacity is so limited that it must rely on aircraft and drones from U.S. Customs and Border Protection. Most of these requests go unfilled, says a lawmaker who argues it's time the Coast Guard got its own drone fleet.

In a letter sent to CBP on Monday, Rep. Duncan Hunter, R-Calif., requested numbers on how many times they've denied the Coast Guard's request for unmanned aerial surveillance assistance, to illustrate the service's need for an unmanned system of its own.

"This is by no means complicated," Joe Kasper, Hunter's chief of staff, told Navy Times on Tuesday. "We can do this with two UASs, maybe more."

Currently, the Coast Guard and CBP work together for maritime interdictions. The Coast Guard calls on CBP drones, including the MQ-9 Reaper, to be its eyes in the sky when it needs coverage.

When a drone spots a suspicious vessel, the Coast Guard follows up with its own aircraft and boats, as in a recent drug submarine bust off the coast of South America.


http://www.defensenews.com/story/military/2016/04/26/coast-guard-needs-aerial-drone-fleet-now-lawmaker-says/83540608/


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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeJeu 28 Avr 2016 - 18:00

Citation :
L'aviation des US Coast Guard a 100 ans


Dans Actualité Défense, Actualité Armées
Publié le 28/04/2016 à 13h07, par Emmanuel Huberdeau

US Cost Guard - Page 3 2939
Le CN235 est baptisé H-144A "Ocean Sentry" au sein de l'USCG © Airbus DS



Les Gardes-côtes américains (US Coast Guard) fêtent ce mois-ci les 100 ans de leur aviation. L'occasion de revenir sur une composante qui ferait rêver bien des marines de guerre.

L'histoire de l'aviation au sein de l'US Coast Guard (USCG) a débuté en avril 1916 avec le début de la formation au pilotage d'un premier officier. Depuis la branche aérienne de l'USCG s'est bien développées. Elle joue aujourd'hui un rôle primordial dans les missions de ce service du "US Department of Homeland Security".

L'aviation de l'USCG participe quotidiennement aux missions de surveillance maritime et de sauvetage en mer avec des aéronefs à voilure fixe et des hélicoptères. L'USCG a la particularité d'employer plusieurs équipements d'origine européenne.

Les appareils les plus massifs de l'USCG sont les HC-130J Super Hercules et HC-130H Hercules. Les Gardes-côtes américains ont commencé à opérer l'Hercules dés la fin des années 1950 en raison de son autonomie et de sa capacité à patrouiller sur des vastes étendues maritimes. Les C-130 est aussi une bonne plateforme pour le largage de kits de secoue en mer.
Le C-130J est opérationnel depuis 2008 au sein de l'USCG. L'appareil est équipé d'un système electro optique et d'un radar ainsi que d'un système de mission opéré par deux spécialistes. Comme la génération précédente d'Hercules, le C-130J est chargé des missions de recherche et de sauvetage en mer à longue distance. Les Super Hercules effectuent aussi des missions de patrouilles dites "glacières" au dessus de la zone arctique.

Pour la surveillance maritime, l'USCG s'appuie sur le H-144A (CN235). L'appareil d'Airbus a remplacé les HU-25 Guardian (Dassault Falcon-20)qui ont été définitivement retirés du service en 2014. Les HC-144A "Ocean Sentry" ont été commandés dans le cadre du programme "Deepwater" de modernisation de l'ensemble des capacités de l'USCG. Le H-144A peut effectuer des missions de surveillance et de sauvetage en mer classiques mais il est aussi équipé d'un système de commandement et de contrôle, ainsi que de différents systèmes de communication lui permettant d'être employé comme appareil de commandement en cas par exemple d'opération contre des trafiquants de drogue.

Pour le transport de personnalité l'USCG emploie aussi un nombre limité de C-37A Gulstream V.

La composante "hélicoptères" emploie deux types de machines, les MH-60J/T Jayhawk et les MH-65 Dolphin (Airbus helicopters Dauphin). Une centaine de Dolphin sont en service et font l'objet d'une modernisation progressive. L'USCG est actuellement au standard MH-65D et passera au standard MH-65E d'ici 2017. Les Dolphin seront alors équipés d'un cockpit "tout écran" et d'un nouveau système de navigation. Le MH-60J/T est d'un standard proche des MH-60S de l'US Navy. La flotte est progressivement passée au standard T depuis 2008. Ce nouveau standard est équipé d'un cockpit "tout écran", d'un capteur electro optique et de nouveaux systèmes de communication. Les hélicoptères peuvent opérer depuis des bases à terre mais aussi à bord des cotres de l'USCG. Des bâtiments dont les capacités et la taille sont proches de celles de nombreuses frégates de marine militaire.

La prochaine étape pour l'aviation de l'USCG pourrait être la mise en oeuvre de drones. Un parlementaire américain a récemment réclamer l'acquisition de drones pour l'USCG. Cela ne serait pas une première pour le "US Department of Homeland Security" qui emploie déjà des drones MALE Predator B au sein du service des douanes. Du personnel des Coast Guard participe d'ailleurs à la mise en oeuvre de ces drones


http://www.air-cosmos.com/l-aviation-des-us-coast-guard-a-100-ans-71113
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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeMer 25 Mai 2016 - 9:53

Citation :
A new Coast Guard icebreaker is a decade away. A lawmaker says that’s too long.
Meghann Myers, Navy Times 1:13 p.m. EDT May 23, 2016


The Coast Guard is in the very early stages of building a second heavy icebreaker, but it's still about 10 years away and a California congressman is calling for the Navy to help its sister service out with design acumen and money.

For now, the heavy icebreaker Polar Sea is the Coast Guard's only option, but it's into its fifth decade of service, and doesn't have a backup if it breaks down.

In a May 17 letter to Assistant Navy Secretary Sean Stackley, who's in charge of research, development and acquisitions, Republican Rep. Duncan Hunter asked the Department of the Navy to provide some insight on the service's Arctic capabilities and outlook.

The goal, Hunter's chief of staff told Navy Times, is to start a conversation about whether the Navy should put some of its money into the Coast Guard's acquisition program, or help pay to lease a heavy icebreaker until the Coast Guard finishes its own. While the Coast Guard has taken the lead in operating in the Arctic, it's really the Navy that will benefit from the cleared ice, Hunter's chief of staff, Joe Kasper, told Navy Times.

"The Navy’s going to have to put some skin in the game," he said. "The Navy’s going to have to support efforts to enhance ice-breaking capability in the Arctic if the Navy truly believes that capability is necessary."

Hunter is concerned that the Coast Guard's acquisition process, which puts a new icebreaker in the water by 2025, is going to leave the U.S. too far behind.

Russia, a competitor for operating space in the Arctic, has 41 heavy icebreakers and 14 under contract, according to Coast Guard Commandant Adm. Paul Zukunft.

"Every time we blink, Russia puts more icebreakers in the water in the Arctic," Kasper said. "We are seriously behind the curve."

The Navy has received Hunter's letter and "will respond through appropriate channels," said Capt. Thurraya Kent, Stackley's spokeswoman.

The Navy and Coast Guard are working closely on the Arctic, she said, as Chief of Naval Operations Adm. John Richardson mentioned in congressional testimony earlier this year.

"With respect to icebreakers, we're working very closely with our partners in the Coast Guard," Richardson said. "That part of the mission will remain theirs. The security part will remain ours, and we've had a steady presence."



http://www.defensenews.com/story/military/2016/05/23/new-coast-guard-icebreaker-decade-away-lawmaker-says-s-too-long/84648880/


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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeJeu 2 Juin 2016 - 9:40

The Coast Guard just got its second four-star admiral
Meghann Myers, Navy Times 4:18 p.m. EDT June 1, 2016

Throughout its history, there as only been one — full admiral, that is — in the Coast Guard. But that changed Wednesday, when Commandant Adm. Paul Zukunft welcomed his vice commandant into the ranks.

Adm. Charles Michel, who has held the job since August, pinned on a fourth star in a ceremony at Coast Guard Headquarters in Washington, D.C., bringing the service in line with the other armed forces, whose chiefs and vice chiefs are all four-star officers.

“I am humbled to be the first Coast Guard vice commandant promoted to the rank of four-star admiral,” Michel said in a Coast Guard release. “This promotion will enable me and future vice commandants to better represent the Coast Guard and the commandant.”

The move to get the service a second admiral came courtesy of the 2015 National Defense Authorization Act, which required the Coast Guard to promote its three-star vice chief, mirroring the other services' leadership structure.

http://www.defensenews.com/story/military/2016/06/01/coast-guard-just-got-its-second-four-star-admiral/85246914/
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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeVen 17 Juin 2016 - 11:43

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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeLun 18 Juil 2016 - 12:38

Citation :
Navy teams up with Coast Guard to build polar icebreaker
Meghann Myers, Navy Times 7:49 p.m. EDT July 14, 2016



It would take the Coast Guard more than a decade to build a new polar icebreaker. To try to cut that time in half, it's joining forces with the Navy's well-oiled acquisition machine.

The two services are standing up a joint program office after months of prodding by a California congressman who has called for the Coast Guard to put an icebreaker in the water as soon as possible, whether newly built or leased from another country.

"What I got out of this and the last hearing too — the Coast Guard doesn’t get it," Rep. Duncan Hunter, R-Calif., told Navy Times on Wednesday, following a hearing of the House Transportation Committee's Coast Guard and maritime transportation subcommittee. "This is going to take massive pushes and changes, even more from Congress. It’s going to take the Navy kind of taking this over."


NAVY TIMES
Coast Guard operations strained by tight budget, top officer warns

Hunter, who chairs the subcommittee, envisions bolstering the United States' arctic presence via a new U.S.-built icebreaker acquired through a Navy program and leasing icebreakers from other countries in the meantime. However, the service is adamant that there isn't an icebreaker for rent in the world that would be up to the Coast Guard's military specifications.

The subcommittee and the vice commandant of the Coast Guard have gone back and forth in recent hearings over what the U.S. needs to have a minimum icebreaking capability in the Arctic versus what the Coast Guard needs from a ship in general.

"The Coast Guard operates Coast Guard vessels," Adm. Charles Michel said in a hearing Tuesday, where he spoke alongside Navy acquisition and shipbuilding experts. "This is not a pick-up game for the Coast Guard."



http://www.defensenews.com/story/military/2016/07/14/navy-teams-up-coast-guard-build-polar-icebreaker/87078818/


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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeLun 18 Juil 2016 - 12:40

Citation :
Leonardo-Finmeccanica Sees US Coast Guard’s C-27J as Calling Card in Canada
Tom Kington, Defense News 12:42 p.m. EDT July 14, 2016


FARNBOROUGH, England — The introduction into service of the C-27J by the US Coast Guard is giving a handy boost to the aircraft ahead of Canada’s selection of a new search and rescue aircraft, according to a source at Italian manufacturer Leonardo-Finmeccanica said on Thursday.

After receiving four of 14 C-27s, the Coast Guard flew one of the aircraft to the Farnborough International Airshow this week for static display. The four aircraft are now operational in Sacramento, replacing older C-130H aircraft, while up to six will be deployed to Florida with others used for training.

Later this year, Canada is expected to choose between the C-27J and the Airbus C-295 as its new search and rescue aircraft, following a long, drawn-out selection process.


http://www.defensenews.com/story/defense/show-daily/farnborough/2016/07/14/c27j-leonardo-finmeccanica-coast-guard-canada/87076004/



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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeMar 26 Juil 2016 - 14:49

Citation :
L-3 Wins Recompetition for C4ISR System On the U.S. Coast Guard’s Fast Response Cutter
(Source: L-3 Communication; issued July 25, 2016)
NEW YORK --- L-3 Communications (LLL) announced today that its Communication Systems group was awarded a contract from Bollinger Shipyards LLC to provide the integrated C4ISR system for the U.S. Coast Guard’s (USCG) Sentinel-class Fast Response Cutter (FRC). The value of this contract for 26 cutters is approximately $160 million over a nine-year period.

“L-3 is excited to serve as the C4ISR integrator and provide our comprehensive suite of best-in-class systems on this important platform,” said John Mega, president of L-3 Communication Systems. “The FRC is the newest generation of patrol cutter and plays a vital role in the USCG’s mission to protect our homeland. This award expands on L-3’s legacy of ISR integration and leverages our leadership in maritime communications for a wide range of vessels around the globe.”

Under this contract, L-3 will provide initial design upgrades to the FRC, including the antenna arrangement and analysis, exterior communications and other situational awareness enhancements. In addition, L-3 will deliver, install and support the integrated bridge, interior and exterior communications systems, and distributed navigation equipment. The company will also conduct training of the FRC crews at its site in Camden, New Jersey, and will provide postdelivery warranty support at each cutter’s homeport.

Work on this contract, which is for Phase II production of the FRC, will be done by L-3 Communication Systems-East (L-3 CS-East) in Camden, and L-3 Henschel in Ayer, Massachusetts. L-3 CS-East specializes in the design, development and production of integrated command, control, communications and computing (C4) and cyber systems supporting space, ground, air and maritime operations for next-generation requirements.


Headquartered in New York City, L-3 employs approximately 38,000 people worldwide and is a leading provider of a broad range of communication and electronic systems and products used on military and commercial platforms. L-3 is also a prime contractor in aerospace systems. The company reported 2015 sales of $10.5 billion.








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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeMer 21 Sep 2016 - 19:32

Citation :
Le design Vard choisi pour les patrouilleurs des US Coast Guards


Publié le 19/09/2016 18:55 | Mis à jour le 20/09/2016 09:15

US Cost Guard - Page 3 61b33
Les nouveaux patrouilleurs des US Coast Guards seront basés sur un design Vard. (Photo : DR)



Vard Marine, la branche nord-américaine du groupe d'origine norvégienne filiale de Fincantieri, a annoncé ce 19 septembre avoir été choisi par les US Coast Guards pour le design du programme d’offshore patrol cutter (OPC) construit au chantier Eastern Shipbuilding.

http://www.lemarin.fr/secteurs-activites/defense/26379-le-design-vard-choisi-pour-les-patrouilleurs-des-us-coast-guards
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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeJeu 16 Mar 2017 - 19:01

Citation :
16/03/2017

1,5 millions d’heures de vol pour les MH-65 « Dolphin » !



US Cost Guard - Page 3 5138

Airbus Helicopters Inc. a salué la garde côtière des États-Unis pour avoir atteint le cap des 1,5 millions d'heures de vol avec sa flotte d’hélicoptères de patrouilles MH-65 « Dolphin » de recherche et de sauvetage. De la patrouille sur le lac Michigan à la réalisation de sauvetages dans le golfe du Mexique, le MH-65 « Dolphin » des garde-côtes américain est devenu un aéronef très apprécié.

Rappel :

En 1979, les garde-côtes américain ont choisi le Dauphin, basé sur la famille des produits Airbus AS365 Dauphin, en tant que nouvel hélicoptère de sauvetage aérien et maritime à courte portée qui devait remplacer le HH-52A « Sea Guard ». L'aéronef est certifié pour fonctionner dans toutes les conditions météorologiques et les opérations de nuit, à l'exception des conditions de givrage.

Airbus a livré le premier « Dauphin » en 1984. La flotte de 100 hélicoptères a jou un rôle essentiel pour la Garde côtière, depuis des missions de sauvetage après l'ouragan Katrina et d'autres catastrophes naturelles jusqu'à l'exécution de sauvetages réussis en mer et en haute montagne.

En plus de desservir les Etats-Unis, Porto Rico et la République Dominicaine, le MH-65 est devenu le principal appareil de sauvetage à bord des navires. L'escadron tactique d'interception d'hélicoptères de la Garde côtière en Floride utilise également le MH-65 pour des missions de lutte contre les stupéfiants dans des zones de trafic de drogue à forte menace.

La flotte MH-65 devrait rester en service jusqu'en 2035. De nouveaux moteurs ont été installés sur la flotte Dolphin en 2007, ce qui a considérablement amélioré les capacités de puissance et de mission.

US Cost Guard - Page 3 5045

Photos : MH-65 Dolphin US Coast Guard @ US Coast Guard

http://psk.blog.24heures.ch/archive/2017/03/16/1-5-millions-d-heures-de-vol-pour-les-mh-65-dolphin-863234.html
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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeLun 26 Fév 2018 - 19:43

Citation :
US Coast Guard - San Diego Harbour

Postby dinger » Mon Feb 26, 2018 11:41 am

Both MH-60T's were photographed from the San Diego Harbour front as they lifted off from the airport. Really happy to get both in quick
succession.  

US Cost Guard - Page 3 23524
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http://www.fightercontrol.co.uk/forum/viewtopic.php?f=16&t=158961
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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeMer 2 Mai 2018 - 19:27

Citation :
Wednesday, May 02, 2018

Coast Guard Air Station Cape Cod HC-144 Ocean Sentry....pics by Aux. Michael Dubin


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US Cost Guard - Page 3 25564
US Cost Guard - Page 3 25661
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https://www.snafu-solomon.com/2018/05/coast-guard-air-station-cape-cod-hc-144.html
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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeSam 13 Juil 2019 - 16:58

Citation :
U.S. Coast Guard seized self-propelled semi-submersible suspected drug smuggling vessel

Jul 12, 2019

US Cost Guard - Page 3 _12b344
U.S. Coast Guard photo



The U.S. Coast Guard has seised self-propelled semi-submersible suspected drug smuggling vessel on June 19, 2019, in international waters of the Eastern Pacific Ocean.

U.S. Coast Guard Cutter Munro (WMSL 755) crew members seized more than 39,000 pounds of cocaine and 933 pounds of marijuana, worth a combined estimated $569 million, through 14 separate suspected drug smuggling interdictions and disruptions off the coasts of Mexico, Central and South America by three Coast Guard cutters between May and July 2019.

Numerous U.S. agencies from the Departments of Defense, Justice and Homeland Security cooperated in the effort to combat transnational organized crime. The Coast Guard, Navy, Customs and Border Protection, FBI, Drug Enforcement Administration, and Immigration and Customs Enforcement, along with allied and international partner agencies, play a role in counter-drug operations. The fight against drug cartels in the Eastern Pacific requires unity of effort in all phases from detection, monitoring and interdictions, to criminal prosecutions by U.S. Attorneys in districts across the nation.

The Coast Guard increased U.S. and allied presence in the Eastern Pacific Ocean and Caribbean Basin, which are known drug transit zones off of Central and South America, as part of its Western Hemisphere Strategy. During at-sea interdictions, a suspect vessel is initially detected and monitored by allied, military or law enforcement personnel coordinated by Joint Interagency Task Force-South based in Key West, Florida. The law enforcement phase of counter-smuggling operations in the Eastern Pacific is conducted under the authority of the 11th Coast Guard District, headquartered in Alameda, California. The interdictions, including the actual boarding, are led and conducted by members of the U.S. Coast Guard.



https://defence-blog.com/news/u-s-coast-guard-seized-self-propelled-semi-submersible-suspected-drug-smuggling-vessel.html
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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeMar 14 Jan 2020 - 20:53

Citation :
Lockheed announces newest mega-contract for 50 Super Hercules aircraft

by Dylan Malyasov — 09:10 (GMT+0000) January 14, 2020

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Photo by Senior Airman Mercedes Porter


Pentagon’s No.1 weapons supplier Lockheed Martin Corp announced on Monday that it will deliver 50 C-130J Super Hercules tactical airlifts to the U.S. government through a C-130J Multiyear III award, which was finalized by the U.S. government on Dec. 27, 2019.

The award comes as a delivery order under an existing Indefinite Delivery Indefinite Quantity contract awarded inAugust 2016.

The Department of Defense awarded more than$1.5 billionin funding for the first 21 C-130J aircraft on the multiyear award. The overall award, worth more than$3 billion, provides Super Hercules aircraft to the U.S. Air Force (24 HC/MC-130Js), Marine Corps (20 KC-130Js) and Coast Guard (options for six HC-130Js). Aircraft purchased through the C-130J Multiyear III award will deliver between 2021-2025, and will be built at Lockheed Martin’sMarietta, Georgia, facility.

“The C-130J Multiyear III award represents a joint commitment between Lockheed Martin and the U.S. government in delivering proven capability that meets our operators’ mission and affordability requirements,” saidRod McLean, vice president and general manager, Air Mobility & Maritime Missions at Lockheed Martin. “Our partnership with the U.S. government provides significant savings through multiyear procurement as compared to annual buys, and provides the best tactical airlifter to crews who fly and support the world’s largest Super Hercules fleet.”

The C-130J Super Hercules is the global standard in tactical airlift, providing a unique mix of versatility and performance to complete any mission — anytime, anywhere. The Super Hercules worldwide fleet has more than 2 million flight hours and is the airlifter of choice for 20 nations.

The C-130J Super Hercules has proven its reliable, efficient and can operate in the harsh environments of combat. This rugged aircraft is often the first aircraft in, touching down on austere landing strips before any other transport to provide humanitarian relief after natural disasters. The C-130J also counts capabilities as diverse as Special Operations, aerial refueling, firefighting, close air support, search and rescue and personnel recovery.

The Super Hercules is manufactured in four main configurations. The C-130J-30 is the most common cargo configuration used by air forces worldwide. The KC-130J is a short-body model with an integrated air-to-air refueling system. The C-130J-SOF configuration adds sensors and weapons for an international Special Operations aircraft. The LM-100J is the newest configuration: an FAA-certified* version of the C-130J-30.

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https://defence-blog.com/news/lockheed-announces-newest-mega-contract-for-50-super-hercules-aircraft.html
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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeVen 24 Jan 2020 - 19:17

Citation :
24/01/2020

Modernisation des MH-65D Dolphin des Garde-côtes américains !


US Cost Guard - Page 3 _12f3139

Les Garde-côtes américains ont lancé un programme de mise à niveau de l’hélicoptère MH-65D « Dolphin ». Au total se sont 98 hélicoptères qui sont concernés par cette modernisation au nouveau standard « E ». Cette mise à niveau doit permettre l’utilisation du MH-65 jusqu'en 2035-2039, date à laquelle elle commencera à remplacer l'hélicoptère.

Mise à niveau au standard « E » :

La modernisation s’effectue au Centre de logistique aéronautique des Gardes-côtes à Elizabeth City, en Caroline du Nord. Les mises à niveau au standard « E » du MH-65 « Dolphin » sont axées sur l'avionique, y compris des améliorations de son système de commande de vol automatique et un nouveau poste de pilotage numérique avec un système d'architecture avionique commun avec le Sikorsky MH-60 « Jayhawk » également en service au sein des Gardes-côtes. L’appareil recevra également un radar numérique de recherche météorologique et de surface.

En parallèle, le MH-65 est soumis à une prolongation de la durée de vie de la cellule, qui vise à augmenter la durée de vie de l'hélicoptère jusqu’à 30’000 heures de vol au lieu des 20'000 heures actuelles.

Dernière mise à jour :

Il s’agit de la troisième mise à jour de la flotte de MH-65. Depuis son entrée en service en 1984, la flotte de MH-65 a subi deux mises à jour importante. La première a vu le remplacement de la motorisation par le Turbomeca Arriel 2C2-CG, augmentant ainsi la puissance de 40%. La seconde a permis d’améliorer la défense de l’appareils avec l’ajout de mitrailleuses de 7,62 mm et la possibilité d'atterrir à bord des US Coast Guard Cutters.

US Cost Guard - Page 3 _12f3138

Rappel :

En 1979, les Garde-côtes américains ont choisi le « Dauphin », basé sur la famille des produits Aerospatial AS365 Dauphin (puis Eurocopter et Airbus Helicopters), en tant que nouvel hélicoptère de sauvetage aérien et maritime à courte portée qui devait remplacer le HH-52A « Sea Guard ». L'aéronef est certifié pour fonctionner dans toutes les conditions météorologiques et les opérations de nuit, à l'exception des conditions de givrage.

Airbus a livré le premier « Dauphin » en 1984. La flotte de 100 hélicoptères a joué un rôle essentiel pour la Garde côtière, depuis des missions de sauvetage après l'ouragan Katrina et d'autres catastrophes naturelles jusqu'à l'exécution de sauvetages réussis en mer et en haute montagne.

En plus de desservir les États-Unis, Porto Rico et la République Dominicaine, le MH-65 est devenu le principal appareil de sauvetage à bord des navires. L'escadron tactique d'interception d'hélicoptères de la Garde côtière en Floride utilise également le MH-65 pour des missions de lutte contre les stupéfiants dans des zones de trafic de drogue à forte menace.

En 2017 Airbus Helicopters Inc. a salué la garde côtière des États-Unis pour avoir atteint le cap des 1,5 millions d'heures de vol avec sa flotte d’hélicoptères de patrouilles MH-65 « Dolphin » de recherche et de sauvetage.

Photos : MH-65D « Dolphin » @ US Coast Guards

http://psk.blog.24heures.ch/archive/2020/01/24/modernisation-des-mh-65d-dolphin-des-garde-cotes-americains -868534.html
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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeDim 25 Oct 2020 - 19:26

Citation :
La garde-côtière américaine va se déployer dans le Pacifique pour y contrer les activités chinoises

par Laurent Lagneau · 25 octobre 2020


US Cost Guard - Page 3 1325

Ces dernières années, les organisations de défense de l’environnement ont attiré, à plusieurs reprises, l’attention sur le phénomène de la pêche illégale au large des côtes de l’Afrique de l’Ouest, due à la présence de plusieurs centaines de chalutiers chinois. Ce qui risquait alors [et risque toujours] d’avoir des répercussions sur la sécurité alimentaire des populations locales ainsi que sur l’économie des pays concernés.

« Cette surpêche et la dégradation de l’habitat qui va avec a des conséquences sociales et économiques désastreuses, car la pêche est souvent un recourt pour des populations déjà exsangues. Voir de gros navires industriels piller les ressources peut donc potentiellement créer des tensions entre les différents groupes. Les populations côtières dépendant de la pêche peuvent aussi choisir de migrer vers les pays voisins ou l’Europe, avec toutes les violences et incompréhensions que cela peut engendrer. En cela, la relative stabilité de l’Afrique de l’Ouest se trouve menacée », avait alors souligné Frédéric Le Manach, directeur scientifique de l’association Bloom, en 2016.

Par ailleurs, durant l’été dernier, et comme avait déjà été les cas les années précédentes, une imposante flottille de chalutiers chinois a été repérée au large des îles Galapagos, sous souveraineté de l’Équateur. Selon l’ONG Oceana, entre le 13 juillet et le 13 août, cette flotte chinoise aurait effectué plus de 7.300 heures de pêche [soit 99% de l’activité de pêche constatée durant cette période] et prélevé des milliers de tonnes de calmars et de poissons dans cette aire marine protégée. Il va sans dire que les relations entre Quito et Pékin ont été tendues…

Un phénomène analogue a été observé près de l’Argentine… Ce qui a pu donner lieu à une réponse forte de la part de la marine argentine, laquelle a envoyé par le fond un chalutier chinois en 2016.

L’Asie n’est évidemment pas épargnée. Mais l’approche des chalutiers chinois peut être différente selon les régions concernées. Ainsi, des centaines vont régulièrement pêcher le calmar dans les eaux nord-corénnes. D’après la récente étude Global Fishing Watch, conduite par un collectif de chercheurs de plusieurs pays, il est estimé que la valeur du stock de calmars ainsi prélevées aurait atteint les 440 millions de dollars en deux ans. Cela étant, on ignore si Pyongyang et Pékin ont un accord sur la pêche…

Mais d’autres pays de la région font face à ces flottes de chalutiers chinois. Le 10 octobre, la Malaisie a indiqué en avoir arraisonné six dans ses eaux territoriales et fait état de 89 intrusions entre 2016 et 2019. En outre, pour Pékin, le recours à ces bateaux de pêche est aussi un moyen de faire avancer ses revendications territoriales en mer de Chine méridionale.

Ainsi, en décembre 2019, une trentaine de chalutiers battant pavillon de la Chine, escortés par un navire de la garde-côtière chinoise, ont été signalés dans les eaux de Natuna, un archipel sous souveraineté indonésienne mais revendiqué par Pékin, en vertu de sa « ligne en 9 traits ». Et les protestations de Jakarta n’y ont rien fait. Un incident similaire s’est d’ailleurs produit en juillet dernier.

Cette tactique a été employée par la Chine pour mettre la main sur le récif de Scarborough, alors sous souveraineté des Philippines, en y envoyant, en 2012, une importante flotte de chalutiers sous protection militaire. En 2016, la Cour permanente d’arbitrage [CPA] de La Haye, saisie par Manille, avait réfuté les prétentions chinoises sur ce bout de territoire. Depuis, la situation n’a guère changé… Mieux même : l’île philippine de Pagasa a connu un scénario identique, avec l’envoi, en 2019, de 200 chalutiers chinois. Et avec des manoeuvres d’intimidation de la marine philippine à la clé.

Dans la stratégie maritime chinoise, de tels bateaux de pêche forment une « Milice maritime des forces armées populaires« , présentée dans un rapport du Pentagone publié en 2019 comme « une force civile de réserve facilement mobilisable. »

« Je pense que nous avons l’impression que c’est une partie relativement mineure de l’arsenal chinois et nous nous trompons », expliquant Gregory Poling, le directeur de l’Asia Maritime Transparency Initiative [AMTI] du Centre for Strategic and International Studies, en 2019, dans les colonnes de l’Opinion. » Aucun de ces bateaux ne pêche réellement, ils représentent plutôt une milice maritime. Quand nous suivons leurs activités, nous ne les voyons jamais faire autre chose que de chercher à intimider les autres », avait-il ajouté.

D’où la décision annoncée le 23 octobre à Washington par le conseiller à la sécurité nationale de la Maison Blanche, Robert O’Brien. En effet, accusant la Chine de « pêche illégale » et de « harcèlement » des bateaux de pêche des pays voisin, ce dernier a fait savoir que l’US Coast Guard était « en train de déployer des patrouilleurs rapide appartenant à la classe Sentinel dans le Pacifique occidental ». Ils auront à mener des missions de sécurité maritime et à porter assistance aux pêcheurs « en collaboration avec des partenaires de la région qui ont des capacités de surveillance maritime limitée. »

En temps de paix, l’US Coast Guard, qui est une force militaire,
relève du département de la Sécurité intérieure [DHS]. Mais, en cas de conflit, elle est susceptible de passer sous l’autorité de l’US Navy.

Cela étant, l’an passé, déjà, l’un de ses patrouilleurs – le Bertholf – a accompagné le contre-torpilleur USS Curtis Wilbur lors d’une opération de liberté de navigation [FONOP] dans le détroit de Taïwan. À cette occasion, il avait été mis sous le contrôle opérationnelle de la 7e Flotte de l’US Navy, basée au Japon.

http://www.opex360.com/2020/10/25/la-garde-cotiere-americaine-va-se-deployer-dans-le-pacifique-pour-y-contrer-les-activites-chinoises/
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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeVen 9 Juil 2021 - 19:27

Citation :
PUBLISHED: 09 JULY 2021 LAST UPDATED: 09 JULY 2021

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New MH-60T hulls for USCG


In January 2021, the United States Coast Guard (USCG) ordered 25 new MH-60T hulls from Sikorsky Aircraft Corporation of Stratford (CT) to support the Service Life Extension Programme (SLEP) of its fleet of 45 MH-60T Jayhawks. This order is valued at USD 207 million.

On 6 July 2021, the USCG ordered another five new MH-60T hulls valued at USD 34 million, bringing the total to thirty new hulls.

USCG MH-60s have been in service since 1990 and are reaching the end of their service life. Hull replacement is one of the components of the MH-60T sustainment programme. According to the information, the new hulls will provide 20,000 hours of additional service life.

Next to hull replacement, also main rotor blades and electrical wire harnesses will be replaced. The assembly and installation of the components on the new hulls will be completed at the Coast Guard Aviation Logistics Center (CG-ALC) in Elizabeth City (NC).

It is not known yet if the new helicopters will receive new serials. But in the tradition of US armed forces, this might well be the case. To replace all MH-60T hulls, we might expect one or more follow-on orders for new hulls.

Photo by Hans van Herk

https://www.scramble.nl/military-news/new-mh-60t-hulls-for-united-states-coast-guard

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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeVen 11 Nov 2022 - 19:59

Citation :
US Coast Guard commissions Sentinel class cutter William Chadwick


Naval News November 2022

POSTED ON THURSDAY, 10 NOVEMBER 2022 16:46




According to a tweet published by Chris Cavas on November 8, 2022, the US Coast Guard commissioned the 50th Sentinel-class cutter William Chadwick.



US Cost Guard - Page 3 US_Coast_Guard_commissions_Sentinel_class_cutter_William_Chadwick
The Coast Guard Cutter William Chadwick transits through the Boston Harbor on its way
to its new homeport at Coast Guard Base Boston in Boston, Massachusetts. (Picture source: DVIDS)




The Sentinel-class cutter, also known as Fast Response Cutter due to its program name, is part of the United States Coast Guard's Deepwater program. 
Up to 58 vessels are to be built by the Louisiana-based firm Bollinger Shipyards, using a design from the Netherlands-based Damen Group, with the Sentinel design based on the company's Damen Stan 4708 patrol vessel.
The vessels will perform various Coast Guard missions which include but are not limited to PWCS (Ports, Waterways, and Coastal Security), Defense Operations, Maritime Law Enforcement (Drug/migrant interdiction and other Law Enforcement), Search and Rescue, Marine Safety, and environment protection.
The FRC have a length of 46.8 m (154 ft), a beam of 8.11 m (26.6 ft), and a depth of 2.9 m (9.5 ft). They are powered by two 4,300 kW MTU diesel engines and can reach a top speed of 28 knots.
The vessels are armed with a remote-control Mark 38 25 mm Machine Gun System and four crew-served .50-caliber (12.7 mm) M2HB heavy machine guns.
They have a bow thruster for maneuvering in crowded anchorages and channels. They also have small underwater fins, for coping with the rolling and pitching caused by large waves.
They are equipped with a stern launching ramp, like the Marine Protector-class and the eight failed expanded Island-class cutters. They are manned by a crew of 22. The Fast Response Cutter deploys the 26-foot (7.9 m) Cutter Boat - Over the Horizon (OTH-IV) for rescues and interceptions.
Prior to the deployment of the Marine Protector class, the Coast Guard decided that all its cutters, even its smallest, should be able to accommodate mixed-gender crews, and the Sentinel-class cutters are also able to accommodate mixed-gender crews.



US Coast Guard commissions Sentinel class cutter William Chadwick (navyrecognition.com)
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MessageSujet: Re: US Cost Guard   US Cost Guard - Page 3 Icon_minitimeJeu 27 Juil 2023 - 19:15

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Bollinger Shipyards' 54th Fast Response Cutter boosts US Coast Guard


Bollinger Shipyards LLC has made a significant contribution by providing the 54th Fast Response Cutter (FRC), the USCGC William Sparling, to the U.S. Coast Guard.


US Cost Guard - Page 3 172
Fast Response Cutter USCGC William Sparling. (Picture source: Bollinger Shipyards)



http://worlddefencenews.blogspot.com/2023/07/bollinger-shipyards-54th-fast-response.html  
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