Sujet: Re: Achats d'armes des FAR Ven 9 Déc 2016 - 0:41
Bien joué doubleshot
Donc 1200 missiles + les 600 du premier contrat pour les 300 lanceurs ?? En plus c'est deux missiles different, le premier contrat de 600 c'est des BGM-71E-4B-RF, et la pour les 1200 c'est des BGM-71-4B-RF.
Citation :
WASHINGTON, Dec. 8, 2016 - The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Morocco for TOW 2A, Radio Frequency (RF) Missiles (BGM-71-4B-RF), and related support. The estimated cost is $108 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale on December 7, 2016.
The Government of Morocco has requested a possible sale of one thousand two-hundred (1,200) TOW 2A, Radio Frequency (RF) Missiles (BGM-71-4B-RF) and fourteen (14) TOW 2A, Radio Frequency (RF) Missiles (Fly-to-Buy Lot Acceptance Missiles). Also included with this request is U.S. Government and contractor engineering, technical and logistics support services; and other related elements of logistics and program support. The estimated MDE sale is $101 million. The total estimated value is $108 million.
This proposed sale will contribute to the foreign policy and national security of the United States by helping to improve the security of a Major Non-NATO Ally that continues to be an important force for the political stability and economic progress in North Africa. This proposed sale directly supports Morocco and serves the interests of the Moroccan people and the United States.
The proposed sale of TOW 2A Missiles and technical support will advance Morocco's efforts to develop an integrated ground defense capability. Morocco will have no difficulty absorbing this equipment into its armed forces.
The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.
The principal contractors involved in this program are: Raytheon Missile Systems, Tucson, Arizona. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.
Implementation of this proposed sale will require the U.S. Government or contractor representatives to travel to Morocco.
There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.
This notice of a potential sale is required by law and does not mean the sale has been concluded.
All questions regarding this proposed Foreign Military Sale should be directed to the State Department's Bureau of Political Military Affairs, Office of Congressional and Public Affairs, pm-cpa@state.gov.
messages : 4496 Inscrit le : 28/11/2009 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Achats d'armes des FAR Ven 9 Déc 2016 - 14:54
Quand pensez vous qu'ils seront receptionnés???
Sujet: Re: Achats d'armes des FAR Sam 10 Déc 2016 - 14:58
en possede aussi le NAG An Indian official said a country in the Middle East had shown keen interest in India’s anti-tank guided missiles, which are competitively priced and had been bought by Tanzania, Botswana and Morocco.
Sujet: Re: Achats d'armes des FAR Lun 22 Mai 2017 - 17:57
C'est du FMS ? je pense c'est de l'EDA moi
Invité Invité
Sujet: Re: Achats d'armes des FAR Sam 26 Aoû 2017 - 0:07
Nettoyé (que du concret sur ce topic svp)
Admiral Colonel
messages : 1966 Inscrit le : 06/03/2014 Localisation : Morocco Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Achats d'armes des FAR Mar 19 Sep 2017 - 20:39
Revue des Far parle de nouveaux systèmes d'armes NSA pour artillerie sol/air.
Et de l'entrée en service des SLRM.
Fox-One General de Division
messages : 8023 Inscrit le : 20/09/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Achats d'armes des FAR Mar 19 Sep 2017 - 21:21
Nsa c'est justement Nouveau Système Arme
A savoir de quel système ils parlent?
Admiral Colonel
messages : 1966 Inscrit le : 06/03/2014 Localisation : Morocco Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Achats d'armes des FAR Mar 19 Sep 2017 - 21:41
Oui je sais, mon but c'est la confirmation de "nouveaux" avec "x" a la fin.
Et les lances roquettes en 18'GAR ou se trouve les AR-2.. on parle de nouveau SLRM chinois peut etre..
Anass009 Lt-colonel
messages : 1342 Inscrit le : 06/10/2013 Localisation : morroco Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Achats d'armes des FAR Ven 22 Sep 2017 - 18:06
translation google : Selon les dernières données de l'Institut international de recherche de la paix de Stockholm, les principales armes de la Chine de 2012 à 2016 Les exportations ont augmenté de 74%, la part mondiale de 3,8% à 6,2%, devenant le troisième fournisseur mondial aux États-Unis et en Russie.
En outre, la Chine a pu entrer sur de nouveaux marchés avec une nouvelle génération de technologie militaire, dont l'Arabie saoudite, le Maroc, le Venezuela, l'Équateur, le Pérou...
messages : 11677 Inscrit le : 12/12/2008 Localisation : paris Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Achats d'armes des FAR Ven 22 Sep 2017 - 20:27
Ça sent les SAM
Sujet: Re: Achats d'armes des FAR Ven 22 Sep 2017 - 20:29
Middle range?
PGM Administrateur
messages : 11677 Inscrit le : 12/12/2008 Localisation : paris Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Achats d'armes des FAR Ven 22 Sep 2017 - 20:34
Très probable . Construire une dca bien étagée avec un bon maillage prend du temps. Et ça va dans le sens de l'article puisqu'en la matière nous n'avons que peu d'expérience, a notre niveau c'est un challenge .
Sujet: Re: Achats d'armes des FAR Ven 22 Sep 2017 - 22:26
Je pense qu'ils parlent des achats que l'ont connaît tous phl-03, Atgm etc je pense qu'il faut voir du côté de la Russie pour les prochains achats. La visite de Medvedev en Octobre chez nous va nous donner des infos
RED BISHOP Modérateur
messages : 12303 Inscrit le : 05/04/2008 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Achats d'armes des FAR Mar 31 Oct 2017 - 11:49
Les FAR semblent avoir recu de nouveaux systemes d'armes tracté par camion.
Sujet: Re: Achats d'armes des FAR Mer 1 Nov 2017 - 18:29
On dirait une sorte de radar type PCP ,d'un système de défense anti aérienne. Radar mobile. Il peut s'agir d'un système américain, peut être les Chaparral ? Ou autre chose
Edit : il ressemble étrangement au PCP du système Mistral MBDA système de défense anti aérienne. Les deux roues à l'arrière. C'est troublant