Moroccan Military Forum alias FAR-MAROC Royal Moroccan Armed Forces Royal Moroccan Navy Royal Moroccan Air Forces Forces Armées Royales Forces Royales Air Marine Royale Marocaine |
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| JSF F-35 Lightning II | |
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rafi General de Division
messages : 9496 Inscrit le : 23/09/2007 Localisation : le monde Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: JSF F-35 Lightning II Mer 17 Oct 2007 - 15:25 | |
| Rappel du premier message :
Bonjour à tous,
Le F-35 est l'avenir de beaucoup de forces aériennes, il remplacera les F-16, A-10, Harrier et autres. Je propose que soient postées ici, si vous êtres d'accord, toutes les infos au sujet du F-35. Merci de m'avoir lu.
Article (en anglais) fort intéressant sur l'avion qui comprend un pdf avec les différents armements que pourra emporter le F-35, tant en soutes, que sous les ailes. Furtif, moins furtif...
http://www.codeonemagazine.com/archives/2007/articles/apr_07/lightningstrike/index.html
Dans cet autre article, une image montre qu'il serait aussi possible de rajouter de l'armement en bout d'aile, info, intox?
http://www.codeonemagazine.com/archives/2002/articles/arp_02/jsf/index.html
Rafi
Dernière édition par le Dim 2 Déc 2007 - 15:06, édité 3 fois | |
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Auteur | Message |
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MAATAWI Modérateur
messages : 14756 Inscrit le : 07/09/2009 Localisation : Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Lun 2 Nov 2009 - 15:29 | |
| http://www.aeroweb-fr.net/actualites/2009/11/debut-de-lassemblage-du-premier-f-35-destine-au-royaume-uni
Début de l'assemblage du premier F-35 Déstiné au Royaume-Uni
Northrop Grumman a annoncé le 30 -10 2009 avoir débuté le montage du fuselage central du premier Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighter pour le marché international L'appareil, un F35B STOVL(décollage court et atterissage vertical) est destiné pour le Royaume-Uni sous l'appellartion BK-1 | |
| | | Samyadams Administrateur
messages : 7134 Inscrit le : 14/08/2008 Localisation : Rabat Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Lun 2 Nov 2009 - 19:21 | |
| Il va coûter maintenant beaucoup plus cher que les commandes US ont été réduites de moitié Je ne sais pas quelle solution sera adoptée en matière de prix avec les pays qui ont déjà passé commande ? Le prix qui leur a été fixé se basait sur une commande locale beaucoup plus importante | |
| | | Invité Invité
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Mar 3 Nov 2009 - 0:11 | |
| - Samyadams a écrit:
- ...Je ne sais pas quelle solution sera adoptée en matière de prix avec les pays qui ont déjà passé commande ? Le prix qui leur a été fixé se basait sur une commande locale beaucoup plus importante
Est ce qu'ils ont le choix?! non! les pays du JSF sont prix en otages. |
| | | reese Colonel
messages : 1646 Inscrit le : 10/05/2009 Localisation : alger Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Mar 3 Nov 2009 - 9:53 | |
| - Samyadams a écrit:
- Il va coûter maintenant beaucoup plus cher que les commandes US ont été réduites de moitié Je ne sais pas quelle solution sera adoptée en matière de prix avec les pays qui ont déjà passé commande ? Le prix qui leur a été fixé se basait sur une commande locale beaucoup plus importante
logiquement tout le monde reduira la voilure devant cet enorme suppositoire de plus en plus difficlie a avaler pour tout les naifs "alliés" qui ont signer un cheque en blanc a LM et au Pentagone - Citation :
F-35 total may be cut by half, report says
Manufacturer disputes findings
Rising costs, changing threats and rival aircraft — manned and unmanned — could cut nearly in half the number of F-35 Joint Strike Fighters that ultimately are built, a Dutch defense analyst said in a report to the Dutch parliament. And if fewer planes are built, the price for each, already $100 million or more, will undoubtedly increase, analyst Johan Boeder warned. A “likely estimate” is that 2,500 F-35s eventually will be built, Boeder wrote in a report delivered to Dutch lawmakers in September. The Netherlands, one of nine countries financing the development of the F-35, was expected to buy 85 planes, but may cut that to 57, Boeder said. If his overall forecast is correct, the number of F-35s built would be far fewer than the 4,500 or more that F-35-maker Lockheed Martin said it expects to sell. The U.S. military has even predicted that the market for F-35s could reach 6,000. Lockheed dismisses Boeder’s forecast, saying that the company anticipates no drop in demand for F-35s. “F-35 quantities have held steady for most of the decade,” Lockheed spokesman Chris Geisel said. “Year after year, the program has received strong political and budgetary support.” Geisel said that “if F-35 numbers change, it is more likely that they will increase” than decrease. That’s because hundreds of current fighters are approaching retirement age, and nations beyond the nine countries that are F-35 partners are expressing interest in buying the aircraft, he said. But U.S. defense analyst Barry Watts agreed that, ultimately, it is likely that only half of the planned F-35s will be built. Watts, of the Washington-based Center for Strategic and Budgetary Assessments, said history is against the F-35. In the four stealthy aircraft programs that preceded the F-35, the U.S. military declared a need for 2,378 planes, but ultimately bought only 267. Those programs were the F-117, A-12, B-2 and F-22. Current plans call for the U.S. military to buy 2,443 F-35s, “but if history is any guide, I would not hold my breath waiting” for that many purchases to be completed. “I think the number is going to be about half of that,” said Watts, who is a retired Air Force combat pilot and former chief of the Pentagon’s Office of Program Analysis and Evaluation. Watts said he expects the Air Force to buy 800 to 1,000 F-35s instead of the 1,763 in current service plans. The Air Force can get by with fewer F-35s because it has decided to keep its A-10s and F-15Es in service. And the Navy is likely to reconsider its F-35 buys because the plane does not have adequate range to permit U.S. aircraft carriers to operate outside the range of area denial weapons being developed by China and other nations, Watts said. Unmanned carrier-based aircraft are expected to offer the Navy much greater range, he said. Geisel, Lockheed’s spokesman, said that the U.S. still intends to buy 2,443 F-35s, Britain plans to buy 138 and the seven other nations participating in the F-35 program plan to buy about 700. “There are no indications from any of the partner countries that they are going to trim back,” he said. In addition to those 3,281, Lockheed expects to sell F-35s to Israel, Japan, South Korea and other customers. The total “could reach 4,500 or more,” Geisel said. But Boeder, the Dutch analyst, said the U.S. commitment to the F-35 is already eroding. Originally, the U.S. planned to buy 2,978 F-35s, but by 2005 had cut that number by more than 500. Since then, even lower numbers have been suggested. In 2007, Boeder said, the U.S. pushed acquisition of 515 F-35s far into the future — to between 2028 and 2035 — to ease funding problems. But Boeder said that move raises questions about whether the planes will ever be bought.
http://www.marinecorpstimes.com/news/2009/10/marine_f35_103109w/ | |
| | | Samyadams Administrateur
messages : 7134 Inscrit le : 14/08/2008 Localisation : Rabat Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Mar 3 Nov 2009 - 15:10 | |
| Et moins il y aura de commandes, plus le prix unitaire va augmenter C'est le cercle vicieux Un article d'un blog de stratégie qui n'a jamais caché son opposition au programme JSF. Il semblerait que les choses ne font qu'empirer pour le F-35 - Citation :
- La réalité contre le JSF, ostinato
27 octobre 2009 — Le programme JSF est entré dans une période délicate, dont les fondations ont été mises en place cet été. Des facteurs intérieurs et extérieurs se combinent pour rendre cette phase délicate. • Le point principal intérieur, nous l’avons vu ce 24 octobre 2009, concerne la prochaine livraison du rapport JET à la direction civile du Pentagone. Il s’agit de l’annonce des probables résultats de l’enquête du Joint Team Assessment (JET), institué par la direction politique du Pentagone comme la référence technique pour évaluer l’état du programme JSF. Il semble que ces résultats confirment, sinon aggravent le rapport précédent (2008) qui faisait état de fortes augmentations de coûts et de délais. D’une façon générale, Lockheed Martin (LM) a présenté l’argument qu’il ne s’agit pas d’une surprise puisque le rapport JET ne prend pas en compte ses “nouvelles méthodes” de travail. (A la fin août 2009, les partisans de LM faisaient savoir que le rapport 2008 du JET avait pris en compte des références dépassées et que l’équipe JET rétablirait la vérité en se rendant à l’évidence de la “réalité-LM” dans son nouveau rapport. Ce n’est pas le cas.) Dans tous les cas, LM a réagi à la publication dans InsideDéfense.com des premiers échos sur le rapport JET par un communiqué avec l’habituelle argumentation: nous avons de nouvelles méthodes de travail que JET ne connaît pas, il est trop tôt pour conclure, etc. «Lockheed Martin and our industry partners recognize the Joint Estimate Team's earnest efforts to predict F-35 program costs and schedules as part of the annual DoD budget planning process. However, we disagree with their conclusions, which we believe are driven by legacy-based assumptions regarding the time required to deliver the remaining SDD aircraft, complete development, and conduct the flight test campaign. «The program is early in the flight test phase, so it is much too soon conclude that the expected payoffs will not be realized. Lockheed Martin acknowledges that modest risks to our cost and schedule baselines exist, but we envision no scenario that would justify a substantial delay to completion of development or transition to production milestones.» Le nouveau rapport JET introduit un facteur explosif dans l’évolution du programme JSF. Il faut voir maintenant ce que va en faire la direction civile du Pentagone, tandis que le Congrès, lui, attend désormais de pied ferme les explications et évaluations de ce même Pentagone sur le programme JSF. On peut observer que la direction politique du Pentagone se trouverait dans une position délicate si le rapport JET est confirmé, dans la mesure où elle a considéré que ce rapport devrait être une référence capitale de son évaluation de la situation du programme. Le point concret principal est de type légal: si le JSF tombe dans les limites de la loi Nunn-McCurdy, il doit être abandonné ou restructuré. Le premier terme de l’alternative étant officiellement et furieusement considéré comme une “non-option” du type dément, il faudrait envisager une restructuration qui se paierait au moins en temps perdu et en coûts supplémentaires, et constituerait un affreux et potentiellement mortel handicap pour le programme – qui n’en a pas besoin. Sur ce front, la situation est donc en suspens. • C’est sur le front extérieur qu’il y a du nouveau, avec un article du Times, dimanche 25 octobre 2009. Le quotidien britannique annonce que la Royal Navy a accepté une restriction majeure pour sa planification: l’abandon de son second porte-avions, dans tous les cas dans la forme prévue, éventuellement remplacée par un porte-hélicoptères en 2018. Ce choix est accompagné de la réduction de la commande de JSF afférente initialement aux deux porte-avions, de 136 à 50. Le point le plus important pour notre propos est que la décisions est attribuée par le Times au coût en augmentation constante du JSF, chiffré dans cet article à £90 millions jusqu’à au-delà de £100 millions l'exemplaire (autour de $150 millions et au-delà). «The Royal Navy has agreed to sacrifice one of its two new aircraft carriers to save about £8.2 billion from the defence budget. The admirals, who have battled for a decade to secure the two new 65,000-ton carriers, have been forced to back down because of the soaring cost of the American-produced Joint Strike Fighter (JSF) aircraft due to fly off them. […] »It is too late for the navy to renege on contracts to build the two carriers, the Queen Elizabeth, due to go into service in 2016, and the Prince of Wales, due to follow in 2018. Although the second carrier will be built, it will be used as an amphibious commando ship, with only helicopters on board instead of JSF aircraft. […] The decision to have only one new aircraft carrier will cut the number of JSFs to be flown by RAF squadrons from 138 to about 50, saving £7.6 billion. At current prices, the aircraft will cost close to £90m each, but this could rise to more than £100m.» • Ce développement vient évidemment comme une confirmation d’un rapport hollandais de l’analyste Johan Boeder sur les perspectives de vente du programme, qui réduit ces perspectives à la moitié du chiffre avancé par Lockheed Martin. (Ce rapport est présenté par ailleurs dans notre Bloc Notes de ce 27 octobre 2009.) http://www.dedefensa.org/article-la_realite_contre_le_jsf_ostinato_27_10_2009.html Ce blog contient pas mal d'articles sur le programme JSF, plus critiques les uns que les autres | |
| | | MAATAWI Modérateur
messages : 14756 Inscrit le : 07/09/2009 Localisation : Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Mar 3 Nov 2009 - 16:38 | |
| - Citation :
UPDATE 1-GE, Rolls de redessiner une partie du Moteur de la F-35 Lun. 2 novembre 2009 12h29 HNE
WASHINGTON, 2 novembre (Reuters) - General Electric Co (GE.N) Et Rolls-Royce Group PLC (RR.L) Ont annoncé lundi qu'ils vont redessiner une petite partie du moteur du F-35 , ils sont en développement, après avoir constaté qu'un écrou se détachait pendant le test.
Rick Kennedy, un porte-parole de GE, a déclaré à Reuters que les entreprises devraient avoir retravaillé le moteur F136 "opérationnel avant la fin de l'année." Il a dit le remaniement implique un diffuseur qui dirige l'air dans la chambre de combustion pour le moteur, et la chambre de combustion a été le rendement attendu. Président Barack Obama signé la semaine dernière de l'exercice 2010 le droit autorisation de la défense, qui autorise le financement pour le deuxième moteur d'entraînement en dépit de l'administration à faire disparaître dans l'année fiscale en cours. Mais le financement pour le programme pourrait encore être réduite par la Chambre et du Sénat qui s'approprient qui envisagent de conclure leurs travaux sur le projet de loi de défense de l'exercice 2010 les crédits de ce mois, ce qui signifie aucun problème avec les deux F-35 moteurs sont surveillés de près. Porte-parole du ministère de la Défense Geoff Morrell a déclaré la semaine dernière, le Pentagone est resté malheureux au sujet des efforts du Congrès pour continuer à financer le moteur de rechange. Bailleurs de fonds du programme moteur de rechange-dire la concurrence fera baisser les coûts du moteur sur le long terme et de réduire le risque d'une flotte à la terre entier en raison de tout le potentiel ou un défaut de conception mécanique. Pratt & Whitney, une division de United Technologies Corp (UTX.N), Construit le premier moteur de la F-35 fighter jet développé par Lockheed Martin Corp (LMT.N). Son moteur a également rencontré des problèmes durant les essais, ce qui nécessite quelques changements. Loren Thompson, analyste de la défense, dans un blog sur le site de son Institut Lexington, a déclaré lundi que le moteur GE-Rolls avait «rencontrez des problèmes» et «échecs répétés», encourir quatre échecs au cours de seulement 52 heures d'essais après neuf mois de développement. Au même stade, le moteur de Pratt & Whitney avait subi 700 heures de conception du système et le développement (DDD) à l'essai sans défaillance, M. Thompson. Kennedy GE a confirmé qu'il y avait eu quatre questions au cours de 52 heures de test, mais a déclaré le GE-Rolls équipe avait fait des essais moteur pendant deux ans et totalisait 800 heures sur le matériel réel avant la phase actuelle SDD a commencé. "Thompson compare des pommes avec des oranges sur le nombre d'heures de test SDD, dit-il, notant que les phases de conception du système des deux équipes et le développement étaient« différents en raison des différents niveaux de financement. " Kennedy a déclaré le moteur de Pratt a également continué à rencontrer des problèmes après 10.000 heures de tests. "Je soulève cette question de ne pas contester Pratt & Whitney capacité, mais de souligner la difficulté de l'élaboration de ces moteurs est vraiment, dit-il. A suivre ... | |
| | | Fremo Administrateur
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
| | | | Invité Invité
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Lun 16 Nov 2009 - 21:01 | |
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| | | Fremo Administrateur
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Dim 22 Nov 2009 - 9:43 | |
| - Citation :
- U.S. May Add Money to Program for F-35 Jet
The Pentagon is considering adding more than $200 million to the Joint Strike Fighter program and providing more planes for flight tests to try to reduce the possibility of large cost overruns over the next several years, military and industry officials said on Friday.
Top Pentagon acquisition officials plan to discuss options this weekend at a meeting with executives from Lockheed Martin, the prime contractor on the $300 billion program, the military’s largest. The meeting was prompted by an internal Pentagon report suggesting that work on the new stealth fighter, known as the F-35, had fallen so far behind schedule that it could cost up to $16.6 billion more than expected over the next five years. Lockheed Martin has disputed that assessment, and Pentagon officials have described it as a worst case that they are determined to prevent. The biggest cost increases would come if Lockheed Martin failed to complete the flight test program by 2013. So besides adding the money in the fiscal 2011 budget, which is now being prepared, the officials said they might buy another test plane and let Lockheed use some of the earliest operational models to help finish the testing. The Pentagon plans to buy more than 2,400 F-35s over the next 25 years, and the Air Force, the Navy and the Marine Corps will have their own versions of the single-engine fighter. Eight allied nations are also investing in the project and could buy hundreds of planes. President Obama and the defense secretary, Robert M. Gates, praised the F-35 as the new mainstay fighter when they persuaded Congress to halt production of the more sophisticated F-22 last summer. And Mr. Gates recently said he thought “most of the high-risk elements associated with this development program are largely behind us.” But Pentagon and Congressional auditors have criticized the program in recent years for problems with suppliers, delays in producing the first planes and a flight test program that remains only 2 percent complete. The latest concerns came from a special Pentagon assessment team, which includes experts on airplane production who work for an office that estimates the cost of all major Pentagon programs. The team projected that the jet program would have a $230 million shortfall in fiscal 2011. It also warned that continuing delays in the testing could escalate into much bigger overruns by forcing Lockheed Martin to retain a larger engineering staff and fix problems on planes it had already built. Company officials said that if the Pentagon bought another test plane, it would be the Navy version meant to fly from aircraft carriers, and it would be ready for the latter stages of the flight testing. Daniel J. Crowley, one of Lockheed Martin’s co-managers for the project, said in an interview on Friday that the company had been building planes faster in recent months. He said he believed that the company’s extensive use of computerized simulations to test various systems could also save time and help it get back on schedule by 2011. Thomas P. Christie, a former top Pentagon testing official, said contractors had made similar assertions about the benefits of computer simulations in building earlier planes, only to find that unexpected problems cropped up in the flight tests. He said he thought the assessment team would turn out to be correct in its estimates of the potential cost overruns. But Geoff Morrell, Mr. Gates’s press secretary, said the Pentagon was also concerned about adding too much to the program’s budget, because that could take the pressure off Lockheed Martin to manage the program better. The New York Times _________________ | |
| | | Fremo Administrateur
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Mar 24 Nov 2009 - 18:49 | |
| - Citation :
- BAE Systems Welcomes F35 to Paxtuxent River as Vertical Flight Moves a Step Closer
(Source: BAE Systems; issued November 23, 2009)
A BAE Systems led test team has welcomed the short takeoff/vertical landing (STOVL) variant of the F-35 Lightning II (also known as the Joint Strike Fighter) to Naval Air Station Patuxent River, Maryland, for flight testing.
The first F-35B aircraft, designated BF-1, arrived at Patuxent River on 15 November. The Integrated Test Force team at the station will now begin a carefully planned programme of flights that will see the aircraft begin steeper and slower descents before achieving the first true vertical landing by the F-35.
Mick Ord, BAE Systems F-35 Managing Director said: “BAE Systems brings key capabilities to the F-35 programme. These include a unique heritage in short takeoff/vertical landing aircraft gained through the design and development of the Harrier aircraft in the 1960s and early 1970s, which makes us ideally placed to lead these trials. Derivatives of the original Harrier are now flown by the U.K., India, Spain, Italy and the US Marine Corps. The Joint Strike Fighter continues to build on the short takeoff/vertical landing experience, and it’s great to be able to apply our expertise on this tremendous aircraft.”
The move to Patuxent River follows a series of successful hover pit trials conducted at Lockheed Martin’s Fort Worth plant, which demonstrated the STOVL capability of the aircraft. During these trials, BF-1 was anchored on top of a BAE Systems-designed metal grid about 15 feet off the floor of the pit enabling the aircraft to simulate free-air flight.
These tests measured the output of the aircraft’s STOVL propulsion system and demonstrated that the F-35B exceeded the vertical thrust required to carry out its missions. The tests conducted also validated the performance of aircraft software, controls, thermal management, STOVL-system hardware and many other systems.
A key enabler to the move to Patuxent River has been the completion of aerial refueling tests that have cleared the F-35B for extended-range flights. These flights, conducted by the second STOVL variant aircraft, BF-2, demonstrated the aircraft’s ability to refuel in flight using the probe-and-drogue approach favoured by the Royal Navy, Royal Air Force, U.S. Navy and U.S. Marine Corps.
Whilst at Patuxent River the F-35B will also replicate operations aboard “ski jump” aircraft carriers, such as those operated by the Royal Navy using a specially designed ramp.
In March 2009, the U.K. Ministry of Defence announced its intention to order three instrumented STOVL F-35 Lightning II test aircraft and associated support equipment for Operational Test and Evaluation purposes.
BAE Systems is the premier global defence, security and aerospace company delivering a full range of products and services for air, land and naval forces, as well as advanced electronics, security, information technology solutions and customer support services. With approximately 105,000 employees worldwide, BAE Systems' sales exceeded £18.5 billion (US $34.4 billion) in 2008.
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| | | MAATAWI Modérateur
messages : 14756 Inscrit le : 07/09/2009 Localisation : Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Ven 4 Déc 2009 - 16:23 | |
| «Nous n'avons jamais vu, le succès en termes de stabilité de l'avionique et la maturité de ce début d'un programme», a déclaré Ralph Heath, vice-président exécutif de l'unité de l'aéronautique de la compagnie d'affaires. - Citation :
CORRECTED - Lockheed says F-35 fighter excels in test flights
Fri Dec 4, 2009 9:59am EST
WASHINGTON, Dec 3 (Reuters) - Lockheed Martin Corp (LMT.N) said Thursday that its multinational F-35 fighter aircraft, the Pentagon's costliest acquisition program, was performing surpassingly well in early test flight. "We have never seen, ever, success in terms of avionics stability and maturity this early in a program," said Ralph Heath, executive vice president of the company's aeronautics business unit. Lockheed, the Pentagon's No. 1 supplier by sales, projects it will sell up to 4,500 F-35s worldwide to replace its F-16s and 12 other warplanes for 11 nations initially. The United States plans to spend about $300 billion over the next 25 years to buy 2,443 F-35s. Heath said about three-quarters of the jets returning from test flights were ready to go again, a standard he said normally applied to production models, not test planes. "So it really is a brand-new phenomenon," he told a webcast Credit Suisse aerospace and defense industry conference in New York. The test flight program is far behind schedule. The development program overall is facing a potential $16 billion shortfall through 2015, according to independent studies commissioned by the Pentagon. Lockheed Martin agrees with initiatives, floated publicly last week by the Pentagon's chief arms buyer, aimed at getting the program back on track, said Bruce Tanner, the company's chief financial officer. Tanner said the company had discussed with Ashton Carter, the arms buyer, plowing some of Lockheed's future award fees into putting more aircraft into the test program and speeding development of the mission software. "We support Dr. Carter with that objective," Tanner told the conference. He did not make clear how much this might cost in terms of foregone profits. Neither the company nor the Pentagon's F-35 program office responded immediately to questions about this. Carter told reporters on Nov. 23 that he wanted Lockheed to share the cost of preventing F-35 cost overruns and schedule slips. Lockheed has a "cost-plus" development contract, meaning the government typically picks up the bill for any cost overruns. Eight countries have helped the United States finance three variants of the F-35: Britain, Italy, the Netherlands, Turkey, Canada, Australia, Denmark and Norway. Together, the core group has been projected to buy about 730 aircraft A "couple" of these countries are delaying planned purchases of the jet, a move that will boost its initial prices, Jon Schreiber, a senior official in the Pentagon program office, told Reuters on Nov. 23. Heath, at the industry conference in New York, said Lockheed's view was that the partner countries "remain very solidly supportive of the program." Competitors include Boeing Co's (BA.N) F/A-18E/F Super Hornet and the Eurofighter Typhoon, made by a consortium of British, German, Italian and Spanish companies.
SOURCE:http://www.reuters.com/article/idUSN0310240720091204?type=marketsNews | |
| | | Invité Invité
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Ven 4 Déc 2009 - 16:26 | |
| On peu les aider a faire baisser la facture en en commandant une fournée |
| | | Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Mar 8 Déc 2009 - 15:37 | |
| -des changements sur le JSF pour reduire les couts? -l´usine italienne de Cameri verra elle le jour?et a quel prix?Lockheed veut la voir ouvrire vite.. - Spoiler:
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| | | Fremo Administrateur
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Lun 14 Déc 2009 - 10:32 | |
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| | | Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Lun 21 Déc 2009 - 17:27 | |
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| | | Invité Invité
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Lun 21 Déc 2009 - 17:44 | |
| Je l'avais dit un jour, on finira par voir un F-35I... |
| | | rafi General de Division
messages : 9496 Inscrit le : 23/09/2007 Localisation : le monde Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Mar 29 Déc 2009 - 15:06 | |
| - Citation :
- The United States is considering allowing Japan to take part in a multinational project to develop the F-35 next-generation stealth fighter, a press report said Tuesday.
Washington may allow Tokyo to participate in the project even without assurances from Japan that it will procure the F-35, Kyodo News reported, quoting sources from both governments.
The move is intended to clear the way for Japan to introduce the F-35 as its future mainstay fighter as countries not participating in the joint development would not be allowed to acquire it at an early date, Kyodo said.
Tokyo's participation would be limited to developing components to be provided exclusively to its air defence force as Japan bans weapons and arms-technology exports, Kyodo quoted the sources as saying.
The F-35 is being jointly developed by the United States, Australia, Britain and other countries, Kyodo said.
It is due to be ready for operational use in the mid-2010s. Countries involved in the joint development are expected to be able to acquire the fighter on a preferential basis, the report added.
Japan initially aimed to acquire the US F-22 stealth fighter to replace its aging F-4EJ fighter fleet, but US law prohibits exports of the F-22 and the United States has announced a plan to halt production of the model.
Japan has also studied other models such as the F/A-18 and F-15FX, produced by the United States, and the Eurofighter, produced by a consortium of European manufacturers, as possible replacements for its fighter fleet, Kyodo said.
http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5j2mlTFHDHrEJDHr-dav_QgCuPjog | |
| | | rafi General de Division
messages : 9496 Inscrit le : 23/09/2007 Localisation : le monde Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Mar 29 Déc 2009 - 15:42 | |
| Dans ce document officiel américain (premier tableau page 43) il est prévu un coût "fly away Unit cost" de 83 millions $ par F-35 (57,5 millions €), basé sur une production de 1763 avions, alors qu'il était de 247,5 millions $ dans le budget 2007 qui a vu deux avions être construits...
http://www.saffm.hq.af.mil/shared/media/document/AFD-080204-081.pdf | |
| | | Invité Invité
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Mar 29 Déc 2009 - 17:14 | |
| Rafi par cout dans ce document,on parle de cout de revient ,ou de vente aux participants au programme de developpement de la machine ? (A la condition d avoir un carnet de commande de plus de 1300) As tu une idée du nombre de demandes d achats a peu prés ? |
| | | rafi General de Division
messages : 9496 Inscrit le : 23/09/2007 Localisation : le monde Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Mar 29 Déc 2009 - 17:25 | |
| Le coût (de revient) par avion repris dans le document ne concerne que les appareils qui seront construits pour l'USAF. Les plus optimistes comptent sur une commande totale de plus de 3000 F-35, mais au regard de la crise mondiale et de ses effets, qui sait?
L'Italie s'attend à devoir débourser 12,09 milliards de $ pour acquérir 131 F-35 en différentes versions, soit 92,3 millions $ par avion (64,3 millions €) nous dit le magazine "Aviation Week & Space Technology" paru en avril 2009. | |
| | | Seguleh I Lt-colonel
messages : 1281 Inscrit le : 22/07/2008 Localisation : tatooine Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Mar 29 Déc 2009 - 23:42 | |
| Qand on convertit en Euro le prix du F-35 (prix Italien), on ne lui trouves soudain plus aucuns defauts par rapport aux typhoons ou Rafales. | |
| | | Invité Invité
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Mer 30 Déc 2009 - 23:14 | |
| - Seguleh I a écrit:
- Qand on convertit en Euro le prix du F-35 (prix Italien), on ne lui trouves soudain plus aucuns defauts par rapport aux typhoons ou Rafales.
C'est normal, techniquement le F-35 a tout pour séduire, mais c'est le surcout du programme qui a fait autant d'ennemi de cette mahine qui est ''le bombardier qui accompagne le F-22'' dans la doctrine du USAF, donc doit être pas cher et en dotation en grand nombre... |
| | | Invité Invité
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Sam 9 Jan 2010 - 21:16 | |
| - Citation :
- Lockheed Martin F-35B Begins In-Flight STOVL Operations
09:33 GMT, January 8, 2010 NAVAL AIR STATION PATUXENT RIVER, Md. | The Lockheed Martin [NYSE: LMT] F-35B Lightning II short takeoff/vertical landing (STOVL) stealth fighter engaged its STOVL propulsion system in flight for the first time today. The successful test is the first in a series of planned STOVL-mode flights that will include short takeoffs, hovers and vertical landings.
"The joint F-35 industry and government team has already shown during extended ground tests that the STOVL propulsion system performs well, and thousands of hours of component testing has validated its durability. Now we are seeing early proof that the system operates in flight as our team predicted," said Dan Crowley, Lockheed Martin executive vice president and F-35 program general manager.
The aircraft is powered by a single Pratt & Whitney F135 engine driving a Rolls-Royce LiftFan. The system, which includes a Rolls-Royce 3-bearing swivel duct that vectors engine thrust and under-wing roll ducts that provide lateral stability, produces more than 41,000 pounds of vertical thrust. The F135 is the most powerful engine ever flown in a fighter aircraft.
F-35 Lead STOVL Pilot Graham Tomlinson of BAE Systems took off at 1:53 p.m. EST, climbed to 5,000 feet and engaged the shaft-driven LiftFan propulsion system at 210 knots (288 mph), then slowed to 180 knots (207 mph) with the system engaged before accelerating to 210 knots and converting back to conventional-flight mode. The STOVL propulsion system was engaged for a total of 14 minutes during the flight. Tomlinson landed at 2:41 p.m. EST.
STOVL-mode flights will continue, with the aircraft flying progressively slower, hovering, and ultimately landing vertically. Most STOVL-mode testing will be conducted at NAS Patuxent River.
The F-35B will replace U.S. Marine Corps AV-8B STOVL fighters, F/A-18 strike fighters and EA-6B electronic attack aircraft. The United Kingdom’s Royal Air Force and Royal Navy, as well as the Italian Air Force and Navy, also will employ the F-35B. With its short takeoff and vertical landing capabilities, the F-35B will enable allied forces to conduct operations from small ships and unprepared fields, enabling expeditionary operations around the globe.
The Lockheed Martin F-35 is a 5th generation fighter, uniquely characterized by advanced stealth with supersonic speed and high agility, sensor fusion, network-enabled capabilities and advanced sustainment. The three F-35 variants are derived from a common design, are being developed together and will use the same sustainment infrastructure worldwide, bringing economies of commonality and scale. The United States and eight international partners are planning to buy more than 3,000 F-35 aircraft.
Lockheed Martin is developing the F-35 with its principal industrial partners, Northrop Grumman and BAE Systems. Two separate, interchangeable F-35 engines are under development: the Pratt & Whitney F135 and the GE Rolls-Royce Fighter Engine Team F136.
http://www.defpro.com/news/details/12356/ |
| | | Invité Invité
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Sam 9 Jan 2010 - 21:38 | |
| - rafi a écrit:
- Le coût (de revient) par avion repris dans le document ne concerne que les appareils qui seront construits pour l'USAF. Les plus optimistes comptent sur une commande totale de plus de 3000 F-35, mais au regard de la crise mondiale et de ses effets, qui sait?
L'Italie s'attend à devoir débourser 12,09 milliards de $ pour acquérir 131 F-35 en différentes versions, soit 92,3 millions $ par avion (64,3 millions €) nous dit le magazine "Aviation Week & Space Technology" paru en avril 2009. Ajouter à cela les 116 F-35 pour la Turquie pour un coût de 10 milliards $.. |
| | | rafi General de Division
messages : 9496 Inscrit le : 23/09/2007 Localisation : le monde Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II Dim 10 Jan 2010 - 8:30 | |
| 86,2 millions $ (soit 59,8 millions €) par unité pour la Turquie. La part des coûts de développement devrait coûter combien au pays, partenaire de niveau 3, et combien sa participation au programme devrait-elle lui rapporter? | |
| | | Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: JSF F-35 Lightning II | |
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