Moroccan Military Forum alias FAR-MAROC
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MessageSujet: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeMer 11 Fév 2009 - 17:32

Rappel du premier message :

De bonne ou de mauvaise qualité, les armes russes semblent quand même bien se vendre
Citation :
Nouveau record des exportations d'armements russes ( selon Vedomosti)
09/ 02/ 2009

MOSCOU, 9 février - RIA Novosti. Le volume des exportations d'armements russes en 2008 a battu un nouveau record grâce aux gros contrats de livraison d'avions, lit-on lundi dans le quotidien Vedomosti.
Le montant des exportations d'armements russes en 2008 s'est chiffré à 8 milliards de dollars, a indiqué une source au sein d'un département du gouvernement chargé de la coopération militaire et technique. Ce montant
a été également confirmé par une source à Rostekhnologuii.
En outre, la part des exportations de Rosoboronexport, monopole des livraisons de systèmes d'armement en Russie, s'est chiffrée à 6,725 milliards de dollars, estime l'interlocuteur du Kommersant. Le reste représente des fournitures de composantes ou des contrats signés avant l'octroi à Rosoboronexport du monopole des exportations de systèmes assemblés en 2007. Il s'agit des livraisons de missiles antichars et de systèmes de DCA du Bureau d'études de construction d'appareils de Toula, des fournitures à l'Inde des missiles BrahMos, conçus par une entreprise mixte comprenant le Groupement de recherche et de production de Reoutov, et d'autres systèmes.
Ce chiffre représente un nouveau record des exportations d'armements russes, fait remarquer Konstantin Makienko, expert du Centre d'analyse des stratégies et des technologies. Selon le Service fédéral de coopération militaire et technique, le volume des livraisons de 2007 a atteint 7,4 milliards de dollars (la part de Rosoboronexport se chiffrant à 6,1 milliards) et celui de 2006 est évalué à 6,46 milliards de dollars (dont 5,3 milliards ont représenté les contrats de Rosoboronexport).
La partie russe parvient à conserver de tels volumes importants tout d'abord grâce à la validité des gros contrats de livraison des chasseurs Su-30. Selon un responsable d'une entreprise aéronautique, on a fourni l'année dernière plus de 40 avions de ce type: de 8 à 10 Su-30 MKA en Algérie, 6 Su-30 MKM en Malaisie, près de 16 Su-30 MKI, compte tenu des équipements destinés à l'assemblage de ces appareils sous licence, en Inde, 8 Su-30 MK2V au Venezuela et 2 Su-30 MK2 en Indonésie.
Avec les armements, le montant de ces livraisons atteint 30% du volume total des exportations, fait remarquer une source au sein de l'industrie aéronautique.
Rosoboronexport et la Chine ont signé à la fin du janvier un nouveau contrat important de livraison de 122 moteurs pour les chasseurs chinois J-10 pour une somme de près de 500 millions de dollars, a annoncé un responsable d'une entreprise aéronautique russe.
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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeMer 22 Fév 2012 - 18:12

Donc ils admettent qu’ils ont du retard en matière d'armes de haute précision Laughing



Citation :


Armements: la Russie capable de rattraper son retard sur les USA (Poutine)


Commerce d'armement - Page 16 193462215



Vladimir Poutine

La Russie devance les Etats-Unis en matière de modernisation de ses forces nucléaires et possède de bonnes perspectives afin de rattraper son retard en matière d'armes de haute précision, a déclaré mercredi le premier ministre Vladimir Poutine lors d'une rencontre avec les chefs de brigade et de division des Forces armées russes.

"Le Topol-M et le système naval Iars sont des missiles de nouvelle génération. On peut dire que sur ce plan, nous sommes légèrement en avance sur nos partenaires américains, car ils ont encore à moderniser leur potentiel nucléaire", a déclaré M. Poutine.

"En revanche, ils sont allés beaucoup plus loin que nous en ce qui concerne la production et l'utilisation d'armes puissantes de haute précision", a affirmé le premier ministre. Cependant, a-t-il souligné, "nous possédons une perspective plus intéressante dans ce domaine que nos partenaires".

La Russie envisage de renforcer ses dispositifs de DCA et ses capacités de défense antimissile autour de Moscou et des bases stratégiques, elle a l'intention de construire de nouveaux radars en plus des trois stations existantes et de créer "des systèmes capables de surmonter le bouclier antimissile", a indiqué M. Poutine.

"Tout cela constituera notre réponse asymétrique", a-t-il conclu.
rian

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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeMer 22 Fév 2012 - 18:22

c´est un secret de polichinelle,rien qu´a voir les SU30 et Mig et leur panoplie ca saute aux yeux,dernier de la serie est le T90 dont ils n´en veulent meme plus Laughing

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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeLun 27 Fév 2012 - 11:38

Citation :


AFA: Air Force may sell C-27Js, Block 30 Global Hawks



Commerce d'armement - Page 16 Global-hawk1

By John Reed Friday, February 24th, 2012 11:39 am
Posted in Air, International, Policy
ORLANDO — The Air Force may try to sell some of the brand new C-27J Joint Cargo Aircraft and Block 30 RQ-4 Global Hawks it plans to retire, service officials said Friday.

Both aircraft represent “new airframes, essentially, so we will probably set rules for type 1000 recoverable storage, and lesser numbers [of aircraft may be set aside] for availability to others,” said Air Force Secretary Michael Donley at a press conference at an Air Force Association-sponsored conference here.

“Our international affairs staff are communicating to potential countries [and] interested partners, asking for them to identify their interest, I think there are a number of avenues available to us but we have not selected a particular course of action. We’re putting that together and it does include potentially making these airframes available for sale to other parties.”

The Air Force retired the relatively small fleet of brand new C-27Js and Block 30 Global Hawks as part of its efforts save billions of dollars in the coming years.

The service justified the cuts by saying the C-27’s mission of on-demand ressuply of ground troops at remote bases can be performed by the C-130 Hercules fleet, while the legendary U-2 spy plane can perform the elecro-optical ISR mission better than the Block 30 Global Hawks originally slated to replace it. The planes are currently slated to go into storage at Davis-Monthan Air Force Base in Arizona.
www.dodbuzz.com

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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeSam 3 Mar 2012 - 22:46

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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeSam 3 Mar 2012 - 23:18

tu aurais pu le poster dans le topic de l'armée Russe pourquoi ici ?!!
vous nous faites du boulot gratuit

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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeSam 3 Mar 2012 - 23:37


C'est aussi le bon topic ici à mon avis. Car ça parle d'un contrat d'achat avant tout. Pas d'un matériel déjà existant.
Mais merci pour le redirection tout de même.


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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeSam 17 Mar 2012 - 23:00

Russia Today (version arabe), sur les exportations russes à l'aune du "printemps arabe".

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jonas
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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeJeu 22 Mar 2012 - 11:11

Citation :

Armement : Paris sur la piste de très gros contrats au Moyen-Orient

Commerce d'armement - Page 16 Jpg10

Le ministre de la Défense, Gérard Longuet, s'envole vendredi pour l'Arabie saoudite et le Qatar. Au menu des discussions, de gros contrats de plusieurs milliards d'euros à la clé : Rafale (Doha), défense aérienne (Ryad et Doha) et modernisation de frégates (Ryad).

C'est un peu la visite de la dernière chance pour la France sous la présidence de Nicolas Sarkozy en Arabie saoudite pour au moins faire avancer certains dossiers industriels dans le domaine de l'armement. Voire grappiller un contrat. « Peu probable », explique-t-on à « la Tribune ». Gérard Longuet décollera de Paris vendredi pour une petite tournée dans le Golfe jusqu'à dimanche, partageant son temps entre Riyad et Doha au Qatar. Une visite compliquée. Car la France, qui va de déception en déception en Arabie saoudite, a été régulièrement la grande oubliée lors de la l'attribution de grands contrat d'armements ces dernières années.

La Grande-Bretagne avec le Typhoon, les États-Unis, qui ont réussi à vendre 154 avions de combat F-15 (Boeing) en 2011 et l'Allemagne (surveillance des frontières) ont su, eux, profiter de la manne saoudienne. Sans compter l'humiliation subie en 2011 par Paris pour le contrat de lignes à grande vitesse reliant Djeddah à Médine et à la Mecque... obtenu par l'Espagne grâce à l'entregent très efficace de l'ancien ambassadeur saoudien à Madrid. Et ce n'est pas fini, l'Arabie saoudite s'apprête à finaliser l'achat de 84 F-15 supplémentaires avec leur armement pour la modique somme de 11,4 milliards de dollars. Les États-Unis vont aussi fournir à la marine saoudienne des très grosses frégates pour compléter sa défense aérienne élargie (antimissiles) pour un montant de 29 milliards de dollars. Enfin, Berlin serait également proche de vendre des chars Léopard.

Les intermédiaires français inefficaces

Les ambitions de la France sont aujourd'hui beaucoup plus modestes en Arabie saoudite, autrefois vache à lait des industriels tricolores. Gérard Longuet ne parlera donc ni de Rafale, ni de frégates Fremm, pourtant deux des best-sellers technologiques de l'industrie française. Il sera plutôt question de tenter de maintenir une présence dans le domaine de l'armement afin de préserver l'avenir, explique-t-on à « latribune.fr ». Pourquoi la France fait-elle chou blanc au pays de l'or noir ? « Les Français ne comprennent rien à l'Arabie saoudite depuis longtemps et nos réseaux frappent aux mauvaises portes », rappelle-t-on à «latribune.fr». Et surtout, Paris continue d'envoyer des intermédiaires à la réputation sulfureuse, aujourd'hui bien connus du grand public français, qui ne seraient plus reçus par les autorités saoudiennes agacées. « On va crever avec ces intermédiaires », soupire un bon connaisseur de ces dossiers. Car Riyad, sous l'impulsion du roi Abdallah, a entrepris depuis 2010 de faire un grand ménage dans le domaine de la corruption, notamment au ministère de la Défense (Moda).

Un milliard pour moderniser les frégates

C'est dans ce contexte compliqué, que Gérard Longuet portera notamment à Ryad une offre de DCNS de modernisation de quatre frégates de classe Al Medinah et de deux pétroliers-ravitailleurs de classe Boraida mis en service en 1985-1986 (contrat Sawari I) : une commande évaluée à 1 milliard d'euros, selon nos informations. Ce qui permettrait d'allonger la durée de vie de ces frégates d'une dizaine d'années en vue de préparer Sawari III avec des frégates multimissions Fremm. Pour réussir à convaincre les Saoudiens, DCNS a sorti le grand jeu. Le groupe présidé par Patrick Boissier propose un partenariat, y compris capitalistique, avec un chantier naval local, capable de moderniser les frégates de la marine saoudienne. Avec à la clé les fameux transferts de technologies qui donnent encore à la France une chance de réussir dans le grand export à l'international.

L'autre contrat visé par Paris est la grande modernisation des systèmes de défense aérienne Crotale-Shahine pour un montant estimé entre deux et trois milliards d'euros. Une commande qui serait attendue cette année par Thales.

Au Qatar, une campagne Rafale en cours

A Doha, où la France a signé un accord de défense, Gérard Longuet évoquera le Rafale. Une campagne est en cours pour le remplacement des 12 Mirage 2000-5. Il est question que l'Air Force qatarie s'offre entre 24 et 36 Rafale. C'est un prospect solide et sérieux, qui à toutes les chances d'aboutir. « La France a la parole de l'émir (Hamad Ben Khalifa Al Tani, ndlr), qui le jour où il remplacera ses Mirage 2000-5 a promis qu'il achèterait le Rafale », explique un proche des négociations. Mais quand ? C'est la décision de l'émir, qui peut se décider très vite... ou pas. « En tout cas pas avant l'élection présidentielle », se risque cette même source.

Selon nos informations, le missilier MBDA est également en piste pour fournir au Qatar une défense aérienne à base d'Aster 30 block 1 (évalué à plus d'un milliard d'euros), qui serait embarqué sur des frégates Fremm de DCNS. Bref, Gérard Longuet porte l'espoir des industriels français dans la région du Golfe. Car tous ces contrats peuvent faire l'objet de signature dès cette année... si tout se passe bien

latribune
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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeJeu 22 Mar 2012 - 12:48

Citation :
Dassaul Aviation Releases 2011 Annual Results

Commerce d'armement - Page 16 Da31af6356bd3ff7781b52e1720f8fa46e4b924a_big


2011 net sales down by 21%, decisive export opportunities exist for 2012

10:56 GMT, March 22, 2012 Saint-Cloud | The Board of Directors, chaired by Mr. Charles EDELSTENNE, closed yesterday the financial statements for the year 2011. These consolidated financial statements were certified by the Statutory Auditors who expressed an unqualified opinion.

Charles EDELSTENNE, Chairman and CEO of the Group, stated: " 2011 is marked, as expected, by a net sales significant decrease. This decrease results from a noticeably lower number of business jets deliveries compared to 2010, our Falcon historical delivery record.

However, 2011 net income is improving, thanks to Thales contribution. Thales 2011 good results are in line with their forecast.

2011 orders show favourable trend despite the crisis. However, order intake is lower than net sales. Consequently, consolidated backlog is decreasing.

Regarding the prospects, the Group is pleased with the Indian Government decision to select the RAFALE in the frame of the MMRCA program, in order to equip the Indian Air Force with 126 aircraft. Our teams keep mobilized into obtaining the signature of the contract.

Moreover, in 2011, we have seen positive enhancement in our strategy of development of our drone activities."

ORDER INTAKE AND BACKLOG

2011 orders amounted to EUR 2,863 million [1], compared to EUR 1,266 million in 2010. Export represented 83% of the total new orders in 2011.

Regarding business jets, commercial activity significantly improved compared to 2010. However, it remained contrasted, China being the most dynamic market while a recovery is still expected in North America. Europe shows encouraging signs, especially on pre-owned business jets market, but as a whole, wait-and-see policy still applies. New orders, net of cancellations, stood at 36 FALCON in 2011. They were negative by - 9 FALCON in 2010. FALCON order intake reached EUR 1,932 million in 2011 compared to EUR 474 million in 2010.

Defense orders rose to EUR 931 million in 2011 compared to EUR 792 million in 2010. They include, in particular, the Indian Air Force's MIRAGE 2000 fleet upgrade contract signed by DASSAULT AVIATION and THALES in July.

As of December 31, 2011, consolidated backlog amounted to EUR 8,751 million compared to EUR 9,401 million as of December 31, 2010, down by 7%.

NET SALES

Consolidated net sales amounted to EUR 3,305 million in 2011 compared to EUR 4,187 million in 2010, down by 21%. Export net sales represent 74% of total net sales.

FALCON net sales decreased by 25% between the two periods, reaching EUR 2,415 million in 2011 compared to EUR 3,228 million in 2010. 63 brand new aircraft were delivered in 2011, compared to 95 in 2010.

11 RAFALE were delivered to French Air Force and Navy in 2011, unchanged from 2010. Defense net sales showed a downturn of 7%, due to a decrease in export support and development activities.

The book-to-bill ratio reached 0.87.

RESULTS

DASSAULT AVIATION operational income amounted to EUR 377 million in 2011 compared to EUR 591 million in 2010, down by 36%. Operational margin stood at 11.4% compared to 14.1% in 2010, mainly explained by a net sales decrease and an increase of Research and Development expenses reaching EUR 303 million in 2011 compared to EUR 233 million in 2010.

Excluding THALES, 2011 net income was EUR 282 million compared to EUR 395 million in 2010, down by 29%. Net margin excluding THALES was 8.5% compared to 9.4% in 2010. 2011 profit included a financial income of EUR 14 million, compared to a financial loss of EUR 27 million in 2010.

Including THALES, 2011 net income [2] amounted to EUR 407 million, up by 10% compared to 2010. Net margin including THALES reached 12.3% compared to 8.9% the year before. THALES contribution to the Group net income, before amortization of Purchase Price Allocation, was EUR 125 million in 2011 compared to a contribution of EUR - 24 million in 2010.

FINANCIAL SITUATION

Consolidated available cash, indicator of the Group's total liquidities net of borrowings, reached EUR 3,274 million as of December 31, 2011 compared to EUR 3,064 million as of December 31, 2010.

Attributable equity amounted to EUR 4,462 million as of December 31, 2011 compared to EUR 4,410 million as of December 31, 2010.

The Board of Directors will submit for approval at the General Meeting of shareholders, the payment of a dividend of EUR 86 million, representing EUR 8.50 per share (compared to EUR 10.70 per share in 2010).

GROUP ACTIVITIES

Concerning FALCON programs, 2011 significant event was the launch of a new FALCON 2000 version, the FALCON 2000S.

DASSAULT AVIATION also received certifications for both FALCON 900LX EASy II cockpit and FALCON 7X Enhanced Flight Vision System (EFVS). Moreover, the Group launched the EASy III cockpit development and the development of a new generation Head Up Display (HUD) and EFVS.

Regarding military activity, 2011 was marked by the participation of Air and Navy RAFALE in several campaigns (particularly Harmattan campaign in Libya) during which they demonstrated their « omnirole » aptitude and their efficiency. DASSAULT AVIATION is pursuing negotiations for export sales of this aircraft.

Concerning nEUROn program, the Unmanned Combat Aircraft Vehicule demonstrator, ground tests began in Istres (southern of France) and system integration tests are in progress, with the objective of a first flight in 2012. nEUROn program, with DASSAULT AVIATION as prime contractor, involves five European industrial partners.

Furthermore, DASSAULT AVIATION and BAE Systems have signed a cooperation agreement and submit a joint proposal for a MALE (Medium Altitude Long Endurance) Unmanned Aerial Vehicle, dubbed TELEMOS, to the French and UK MoDs. BAE Systems will be prime contractor and DASSAULT AVIATION will be responsible for the mission system.

In addition, an offer has been made to the French MoD for the supply in 2014 of a new MALE drone system based on a French version of the HERON-TP made by IAI.

2012 OUTLOOK

Business jets market recovery is initiated but its evolution remains uncertain for the year 2012.

Regarding military aircraft, decisive opportunities exist for both RAFALE export sales and drones.

On January 31, 2012, Indian Government announced the final selection of the RAFALE in the frame of the MMRCA program in order to equip the Indian Air Force with 126 new aircraft. This decision is a decisive step in the MMRCA tender. Still, the negotiation to finalize and sign the contract has to be completed successfully.

DASSAULT AVIATION Group expects to deliver around 65 FALCON and 11 RAFALE in 2012. Net sales should consequently remain even.

For more information and resources on Dassault Aviation’s 2011 annual results, please go to the company’s website at http://goo.gl/LJGFx


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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeSam 24 Mar 2012 - 15:13

Citation :
Armement. Le Maroc blindé

24 Mar 2012

Commerce d'armement - Page 16 Fregate%20FREMM%20DR

Le royaume a presque quintuplé ses achats d’armes en l’espace de 4 ans. En Afrique, il se classe deuxième, juste après l’Algérie.

Le dernier rapport du “Stockholm International Peace Research Institute” (SIPRI) souligne que, pour la période 2007-2011, Rabat a augmenté ses achats d’armes de 440 %. En termes de volume d’achats, le royaume a dépensé 1,735 milliard de dollars et occupe ainsi la 25ème place mondiale, juste après l’Afghanistan et devant le Portugal. Le SIPRI explique cette “performance” du Maroc par l’acquisition, ces dernières années, de 16 avions américains (des F16) et par la commande passée aux Pays-Bas d’une frégate (FREMM). Le Maroc se classe donc 2ème pays africain en la matière, devancé par l’Algérie, qui le surclasse de plusieurs longueurs dans la course à l’armement. Pour cette même période 2007-2011, notre voisin a acheté des armes pour l’équivalent de 4,544 milliards de dollars. Les principaux fournisseurs du Maroc restent toujours les Etats-Unis et la France, auxquels se joignent des pays comme la Finlande ou encore la Belgique. Avec le Printemps arabe, souligne le SIPRI, les parlements de plusieurs pays —européens notamment— ont initié un débat sur les ventes d’armes. Mais la fièvre est vite retombée pour préserver de juteux contrats. L’exemple le plus flagrant reste celui des marchés conclus entre la Syrie de Bachar Al Assad et la Russie.
http://www.telquel-online.com/Actualit%C3%A9/Maroc/armement-le-maroc-blind%C3%A9/515
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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeLun 2 Avr 2012 - 13:58

Citation :
The Second-hand Defence Market: Growing Opportunity for the European Defence Sector

Commerce d'armement - Page 16 256211176812878907306111e1293d52530d0f46_big
A Leopard 2 main battle tank. (Photo: Krauss-Maffei Wegmann)

09:34 GMT, April 2, 2012 London | The global economic crisis forced austerity measures in many countries all around the world, directly impacting defence budgets. For the last few years, Europe has witnessed significant defence spending reductions, mainly among EU-15 nations, imposing early retirement of many military platforms to reduce fleet sizes for a tidier budget.

Countries such as the UK, Germany and the Netherlands have seen most of the outcome, which is leaving a vast amount of early retired yet relatively modern defence systems 'frozen' in military facilities. These include major platforms such as Tornado combat aircraft and Leopard tanks or F122 Bremen class frigates, amongst others. Now non-operational, this extra capability is available for new customers, mainly within the framework of government-to-government transactions, for a small fee compared to the price of new weapons.

The second-hand defence market is an interesting example of a win-win solution for all involved. Armed forces that want to dispose their redundant defence platforms will not spend money on the conservation of unused weapons. This offers a chance to other armed forces that are looking for defence systems to improve their military capabilities at a reasonable cost, especially those governments with already limited spare cash.

More importantly, this offers a particularly interesting option for defence suppliers. From a defence contractor point of view, the selling price of major armaments covers about 30 per cent of the total armament life-cycle cost. The remaining 70 per cent is earned from support in service, mainly line and heavy maintenance, modernisation and spare parts, during 30-40 years of weapon utilisation. In other words, customers of second-hand equipment represent a spin-off source of support in service earnings and potential contracts for new systems in the future. On a strategic business perspective, this also allows defence contractors to develop new relationships, partnerships and future business prospects.

Some European defence equipment providers such as Krauss-Maffei Wegmann – producer of Leopard tanks – are very active on the second-hand defence market. Nevertheless, there is room for other defence companies to explore this opportunity and strengthen market position during austerity times. It is not only about enjoying the sales revenue, but also having the spin-off opportunity related to service activities and the establishment of relationships with new customers who, in the past, could never pay the price for an advanced military capability. Among potential clients of European companies are armed forces of Latin American, African, some APAC and even European countries with limited defence budgets for modernisation.

defpro

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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeDim 22 Avr 2012 - 19:37

Citation :
Россия и Китай близки к заключению крупнейшего контракта на поставку 48 истребителей Су-35

http://novo.tomsk.ru/index.php?newsid=4031

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Citation :
La Russie et la Chine sont le point de conclure un important contrat pour la fourniture de 48 Su-35

http://translate.google.fr/translate?hl=fr&sl=ru&u=http://novo.tomsk.ru/index.php%3Fnewsid%3D4031&ei=KT2UT8PiIsKo0AWH4vn2AQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=7&ved=0CGkQ7gEwBg&prev=/search%3Fq%3D%25D0%259C%25D0%25B0%25D1%2580%25D0%25BE%25D0%25BA%25D0%25BA%25D0%25BE%2B%25D0%25BA%25D0%25BE%25D0%25BD%25D1%2582%25D1%2580%25D0%25B0%25D0%25BA%25D1%2582%2B%25D0%259A%25D0%25B8%25D1%2582%25D0%25B0%25D0%25B9%26hl%3Dfr%26client%3Dfirefox-beta%26tbo%3D1%26rls%3Dorg.mozilla:fr:official%26tbs%3Dqdr:y%26prmd%3Dimvns
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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeLun 23 Avr 2012 - 12:50

Il y a de l'eau qui a coulé sous les ponts depuis cette annonce un peu hâtive.

Citation :
Chasseurs Su-35 russes: les négociations de vente à la Chine gelées

Commerce d'armement - Page 16 193677876

KUALA LUMPUR, 17 avril - RIA Novosti

Les négociations sur la vente à la Chine d'un lot de chasseurs russes ultra sophistiqués Su-35 sont gelées, Pékin ne souhaitant acheter qu'un nombre réduit d'appareils, a annoncé mardi aux journalistes le directeur général adjoint de l'agence russe d'exportation d'armements "Rosoboronexport" Viktor Komardine.

"Nous voulons promouvoir le chasseur Su-35 sur le marché chinois. La Chine ne veut acquérir qu'une quantité réduite d'appareils, alors que nous souhaitons vendre en gros, pour rendre la transaction économiquement rentable", a expliqué le responsable russe lors du Salon d'armements DSA-2012.

Auparavant, le directeur du Centre d'analyse du commerce mondial d'armes Igor Korotchenko a déclaré que les pertes subies par la Russie sur les marchés de pays tiers en cas de contrefaçon du chasseur Su-35 pourraient être supérieures aux bénéfices rapportés par la vente de ces avions à la Chine.
http://fr.rian.ru/defense/20120417/194344309.html
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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeLun 23 Avr 2012 - 13:41

Les Chinois sont malins - ils veulent acheter une vingtaine et faire du copier/coller at home

ce que les Russes savent bien - alors ils font capoter les negociations
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jonas
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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeLun 23 Avr 2012 - 15:14

Citation :

États-Unis : Rolls-Royce remporte un contrat de 600 millions de dollars pour motoriser les V-22

Commerce d'armement - Page 16 85709110

Le motoriste britannique Rolls-Royce a annoncé lundi avoir remporté un contrat de près de 600 millions de dollars pour équiper les appareils V-22 de l'armée de l'air et des Marines aux Etats-Unis.

Rolls-Royce doit fournir jusqu'à un total de 268 moteurs destinées à propulser ces engins hybrides, entre l'avion de transport et l'hélicoptère, qui sont fabriqués par les américains Bell (groupe Textron) et Boeing. Le fabricant britannique doit livrer 70 moteurs pour 151 millions de dollars la première année, avec quatre années de livraison supplémentaires en option, pour un total de 598 millions de dollars, soit environ 450 millions d'euros

TB
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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeMar 22 Mai 2012 - 12:59

Citation :

La Chine "fermement opposée" à la vente de F-16 par les Etats-Unis à Taïwan

La Chine s'est déclarée lundi "fermement opposée" à la vente de F-16 par les Etats-Unis à Taïwan, suite à l'adoption jeudi d'un amendement par la Chambre des représentants américaine visant à autoriser la vente à Taipei de 66 de ces avions de combat.
"Nous avons relevé l'amendement se rapportant à la Chine dans ce projet de loi, qui spécule sur le développement militaire de la Chine et appelle les Etats-Unis à vendre des armes à Taïwan. Nous nous y opposons fermement" a déclaré Hong Lei, porte-parole du ministère chinois des Affaires étrangères, lors d'un point de presse régulier. L'amendement, qui vise à forcer l'administration du président Barack Obama à autoriser cette vente, a été adopté jeudi soir par la Chambre à majorité républicaine dans le cadre d'un vaste projet de loi de finances du Pentagone. Mais le texte doit encore être approuvé par le Sénat, dominé par les démocrates.
Il prévoit de demander à l'administration Obama d'approuver la requête de Taïwan d'acheter 66 nouveaux avions F16C/D, en plus des plans actuels visant à moderniser des appareils en service dans l'armée de l'air taïwanaise. L'auteur de la mesure, la représentante Kay Granger, a estimé que Taïwan avait besoin de davantage qu'une modernisation de sa flotte pour faire face à la menace grandissante de la Chine.

TB
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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeMar 22 Mai 2012 - 13:14

qu´elle le montre alors en pratique,pas seulement blabla...elle enrichie l´US par ses depots et ne peut meme l´influer
les US jouent tres malins par le duo white house/congres,je te giffle par la gauche et je dis desolé je peux pas la controller Laughing

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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeMar 22 Mai 2012 - 14:23

Cela prouve bien que le F-16 est un avion redoutable .

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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeMar 22 Mai 2012 - 14:32

c´est bien la reponse economique et optimale au flankers de la region,surtout le 50/52+ qu ils veulent

sinon..
Citation :
The Boeing Co., St. Louis, Mo., is being awarded an $11,084,479 firm-fixed-price contract for the procurement of the Harpoon and Standoff Land Attack Missile-Expanded Response weapons system components. This contract combines purchases in support of the U.S. Navy ($4,342,034; 39.2 percent) and, under the Foreign Military Sales Program, the governments of: Australia ($2,877,199; 26 percent); Turkey ($1,126,694; 10.2 percent); Japan ($916,182; 8.3 percent); Korea ($537,786; 4.9 percent); Saudi Arabia ($313,751; 2.8 percent); Pakistan ($246,452; 2.2 percent); Canada ($241,015; 2.1 percent); United Kingdom ($237,005; 2.1 percent); Kuwait ($79,668; 0.7 percent); United Arab Emirates ($67,431; 0.6 percent); India ($59,428; 0.5 percent); and Egypt ($39,834; 0.4 percent). Work will be performed in St. Louis, Mo., and is expected to be completed in August 2013. Contract funds will not expire at the end of the current fiscal year. This contract was not competitively procured pursuant to FAR 6.302-1. The Naval Air Systems Command, Patuxent River, Md., is the contracting activity (N00019-12-C-0058).
defense.gov

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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeVen 25 Mai 2012 - 14:44

-pour compenser le manque de contrats a l´interieur,faut aller cherchers ailleurs..surout au sud ou la croissance bat son plein
-les approches vers le Bresil,Colombie et Chili different mais le but/l´interet reste le meme: vendre.
-offres alléchantes de derniere chance pour le F/A-18 E/F contre le Rafale,mais les analystes penchent pour le dernier Cool pour plusieurs raisons
-d´autres Stratotanker pour le Chili et peut etre des AH-6i(Colombie,Bresil et Argentine interessés aussi),pour la Colombie des Black-Hawk comme tjs..

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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeSam 26 Mai 2012 - 11:45

GlaivedeSion a écrit:
Cela prouve bien que le F-16 est un avion redoutable .

ils auraient du proposer le f18 qui est le meilleur chasseur us non ???
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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeSam 26 Mai 2012 - 11:51

c´est le taiwan qui tient a recevoir des F16,ils savent donc qui est meilleur,si le F18 faisait mieux ca se saurait

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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeMer 30 Mai 2012 - 16:10

Citation :
CATIC targets 300 JF-17 sales in five years

China hopes to sell up to 300 Chengdu/Pakistan Aeronautical Complex (PAC) JF-17 Thunder fighters in Africa and the Middle East over the next five years.

This target was revealed by a spokesman from China National Aero-Technology Import & Export Corporation (CATIC), the country's military aircraft export agency, in an email to Flightglobal.

So far, only Pakistan has ordered the JF-17, with firm orders for 150 examples - Pakistan has said it could buy up to 200. Islamabad is about to equip its third squadron with the type.

"In the next five years, CATIC intends to sell up to 300 JF-17s to several countries in Africa and the Middle East," says the spokesman.

"CATIC sales and customer support teams are highly motivated and CATIC is looking forward to making the upcoming years fantastic for the JF-17 and its users."

An industry source in Pakistan who is familiar with the JF-17 programme says joint Chinese/Pakistan sales efforts have made "considerable progress" following the type's appearance at the Dubai air show in November 2011.





©Tom Gordon/Flightglobal

CATIC and PAC mounted a major sales effort at Dubai, bringing three Pakistan air force JF-17s to the show. One example was on display in the static area, while another performed in the flying display - the third was a back-up aircraft. At the show, representatives stressed what they view as the JF-17's "capability at affordable cost".

The industry source stresses that marketing efforts for the type are shared equally between China and Pakistan, and notes that the aircraft is built in both countries. While he declined to provide a target number of orders, he did say that discussions are underway with "eight or nine countries".

"They have indicated rough numbers," he says. "Some want more, some want less."

Countries regarded as possible buyers include the Democratic Republic of Congo, Nigeria, Sri Lanka, Sudan, Venezuela and Turkey. Serbia is also reportedly considering the type for its fighter requirement.

Though the type's engine, the Klimov RD-93, is produced in Russia, the Pakistani official does not see this being an obstacle to sales because most prospective JF-17 customers have good relations with Russia.

"Doubt has never been cast on the aircraft's engine," he says.
.flightglobal.com

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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeMer 13 Juin 2012 - 16:41

Citation :
Technologies balistiques russe pour l'Iran ?
http://fr.ria.ru/world/20120613/195034882.html


Citation :
La Chine a livré quatre véhicules lance-missile à la Corée du Nord


http://www.romandie.com/news/n/_La_Chine_a_livre_quatre_vehicules_lance_missile_a_la_Coree_du_Nord_42130620120852.asp

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"Les belles idées n'ont pas d'âge, elles ont seulement de l'avenir"
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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitimeVen 15 Juin 2012 - 20:58

Citation :
Les Etats-Unis ont vendu pour plus de 50 milliards de dollars d'armes en 2012
http://www.rts.ch/info/monde/4068560-les-etats-unis-ont-vendu-pour-plus-de-50-milliards-de-dollars-d-armes-en-2012.html

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MessageSujet: Re: Commerce d'armement   Commerce d'armement - Page 16 Icon_minitime

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