Sujet: Armée Japonaise/Japan Self-Defense Forces Mer 25 Mar 2009 - 23:30
Rappel du premier message :
Seguleh I a écrit:
Salut La constitution japonaise interdit au japon d'avoir des porte-avions. Lorsque leur porte helico amontré un "signe" qu'il pouvait etre utilisé comme porte-aeronefs, cela a provoqué un tolle au parlement. A titre d'exemple, l'exercice de bombardement aerien n'est pas autorisé au japon, d'ou des F-2 qui se sont entrainait en douce a l'etranger... Cf DSI
il me semble que j'ai déjà posté une vidéo montrant un F-2 faire une démonstration de bombardement en public au japon
Dernière édition par Raptor le Lun 7 Déc 2009 - 15:23, édité 1 fois
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annabi Général de corps d'armée (ANP)
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Japan sets out plans to become regional F-35 maintenance hub
Japan and the United States are considering establishing a regional depot in Japan for Asia-Pacific based users of the Lockheed Martin F-35 Lightning II fighter, a Japanese Ministry of Defence (MoD) official told IHS Jane's on 8 April. The move to host a maintenance, repair, and operations (MRO) facility in Japan follows the 1 April decision by Japan's cabinet to approve new guidelines on defence equipment exports. A draft outline of the MoD's strategy on F-35 sustainment, which has been obtained by IHS Jane's , says it will work to co-ordinate with relevant countries to establish a regional MRO facility in Japan.
Le Japon va installer une base sur l’île de Yonaguni, à 150 km d’un archipel disputé par la Chine
Posté dans Asie-Pacifique par Laurent Lagneau Le 18-04-2014
L’archipel Senkaku, qui appartient au Japon, est revendiqué par la Chine, ce qui donne régulièrement lieu à des tensions entre les deux pays. Car, bien évidemment, il n’est pas question pour Tokyo de céder un pouce de terrain. Et depuis plusieurs mois, les incidents se multiplient.
Ainsi, rien que pour le mois de mars, les avions de chasse des forces aériennes d’autodéfense japonaises ont décollé 415 fois – un record – à cause de la présence d’appareils chinois dans l’espace aérien de l’archipel Senkaku. Et c’est sans compter sur les intrusions de navires venus de Chine…
Et l’annonce faite par le ministre japonais de la Défense, Itsunori Onodera, risque fort de ne pas plaire à Pékin… Ainsi, il est question de déployer sur l’île de Yonaguiné, située à l’est de Taïwan et à seulement 150 kilomètres de l’archipel disputé, une garnison d’une centaine de soldat ainsi qu’un radar.
« Nous avons décidé de déployer une unité des forces terrestres d’autodéfense dans le cadre de notre effort pour renforcer la surveillance de la région sud-ouest », a expliqué le ministre nippon. « Nous sommes résolument déterminés à protéger l’île de Yonaguni, partie du précieux territoire japonais », a-t-il ajouté.
Mais Yonaguni (1.500 habitants) est aussi l’île de l’archipel nippon la plus proche de la Chine… Aussi cette présence militaire devrait permettre de mieux surveiller les avions et les navires chinois en approche de l’archipel Senkaku
messages : 14757 Inscrit le : 07/09/2009 Localisation : Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Armée Japonaise/Japan Self-Defense Forces Ven 9 Mai 2014 - 12:27
Citation :
Japan’s F-35 fighters would have advantage over China’s military
Japan’s hawkish Prime Minister Shinzo Abe has committed to purchasing 42 units of Lockheed’s tactical strike fighter the F-35A, with an option to buy more if Japan’s Self Defense Forces (SDF) like what they see in the technologically advanced fighter. This group of fighter planes, added to Japan’s already robust air force, would have the chance to make any confrontation with China’s military a relatively advantageous one for Tokyo, given the fighter’s capabilities.
The F-35 has had a colorful history so far, with controversies rocking its manufacture and eventual assimilation into the U.S. military. This is due to problems with design and manufacturing, plus a history of going over budget in the process. Abe however, sees the fifth-generation fighter as one of the key deterrent against the China’s constant rising aggressiveness, especially in the East China Sea region where both countries are locked in a bitter territorial dispute over a string of uninhabited islands.
According to Canada-based defense website Kanwa, the F-35s could strike any major target – including China’s newest naval baby, the aircraft carrier Liaoning – with hard-to-intercept strike missiles from a very safe distance of 290km away. From that safe bubble, the F-35’s advanced radar acquisition technology should also be able to locate and engage China’s main fighter aircraft – the J-15 – before any of the F-35s are even detected. For comparison, China’s J-15s carry air-to-ship missiles that have an effective range of only 180km.
For their part, the Chinese are reportedly trying to develop its own stealthy fifth-generation fighter, the Chengdu J-20. The J-20 is meant to be China’s main multi-role fighter aircraft, similar in use and scope to the F-35. But observers are saying that because this is China’s first attempt at building stealth aircraft, the technology that they will be using for the J-20, including the aircraft’s functionality, remain in question. At present, each of the three released prototypes of the J-20 have differed substantially, as the Chinese continue to manage the steep learning curve of manufacturing stealth technology.
http://japandailypress.com
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Sujet: Re: Armée Japonaise/Japan Self-Defense Forces Dim 25 Mai 2014 - 14:23
Citation :
Nouvel incident aérien entre le Japon et la Chine
Posté dans Asie-Pacifique, Forces aériennes par Laurent Lagneau Le 25-05-2014
Ce n’est évidemment pas la première fois que ces avions militaires japonais et chinois se rencontrent dans les cieux de la mer de Chine orientale, notamment au-dessus de l’archipel Senkau/Diaoyu, dont la souveraineté est revendiquée à la fois par Tokyo Pékin.
Mais là, les autorités nippones ont émis une protestation diplomatique à l’encontre de Pékin après des manoeuvres jugées dangereuses d’avions de chasse chinois autour d’appareils de patrouille maritime de la marine japonaise.
Ainsi, selon un porte-parole du ministère japonais de la Défense, un chasseur chinois de type SU-27 est passé très près, c’est à dire à quelques dizaines de mètres, d’un avion de surveillance nippon OP-3C alors que ce dernier évoluait « au point de rencontre » de leurs zones aériennes d’identification (ZAI) respectives.
Un autre SU-27 de l’armée populaire de libération (APL) en a fait de même avec un YS-11EB japonais (photo), un appareil conçu dans les années 1960 et spécialisé dans le recueil du renseignement d’origine électronique.
« La distance entre les deux appareils dans un cas était de 50 mètres environ, de 30 mètres dans l’autre », a indiqué le porte-parole. « Ces actes dangereux auraient pu entraîner un accident », a dénoncé Itsunori Onodera, le ministre japonais de la Défense.
A priori, les deux SU-27 chinois n’auraient à aucun moment pénétré dans l’espace aérien japonais. Ils étaient en mission dans le cadre de l’important exercice naval sino-russe « Union maritime 2014″, qui a actuellement lieu non loin des eaux territoriales nippones.
A Pékin, l’on explique que les deux avions japonais étaient entrés dans la zone d’identification chinoise sans s’identifier et qu’ils auraient ainsi « interféré » avec les exercices navals en cours. Ce qui suggère qu’ils ont cherché à espionner ces dernières.
« Des avions militaires japonais ont pénétré sans permission dans l’espace aérien des exercices et ont effectué des manoeuvres dangereuses en violation flagrante du droit international, ce qui aurait pu facilement donner lieu à un malentendu ou même à une catastrophe aérienne », a fait valoir le ministère chinois de la Défense. Et d’ajouter : « Les chasseurs chinois ont reçu l’ordre de décoller aux fins d’identification et de mesures de protection ».
Aussi, à son tour, les autorités chinoises ont à leur tour protesté auprès de leurs homologues japonaises en leur demandant de « respecter les droits légitimes des marines chinoise et russe ».
Japan to equip E China Sea unit with anti-ship missiles
Facing the potential expansion of China's maritime presence in the East China Sea, the Japan Ground Self-Defense Force plans to equip its unit near the southwestern island of Kyushu with the country's most advanced Type 12 surface-to-ship missile by 2016, reports the Tokyo-based Japan News Network (JNN).
The JGSDF has already sent a batch of Type 88 anti-ship missiles to Miyako Island's Port of Hirara on June 6. Miyako is part of Japan's Okinawa prefecture and the closest to the disputed Diaoyutai islands (Senkaku to Japan, Diaoyu to China) in the East China Sea. By deploying Type 88 anti-ship missiles, the JGSDF aims to stop vessels of the People's Liberation Army Navy from launching an attack against the contested islands — which are administered by Japan but claimed by Tokyo, Beijing and Taipei.
Last November, the JGSDF launched an exercise on Miyako to prepare its soldiers to intercept Chinese warships with the Type 88 anti-ship missiles. However, Type 88s are not enough to confront the People's Liberation Army Navy and thus the JGSDF plans to deploy its most advanced Type 12 anti-ship missiles to Kumamoto prefecture, located along the west coast of Kyushu, by 2016. In addition, Type 12 missiles will also be deployed to the Aomori prefecture in Hokkaido as well.
The Type 12 anti-ship missile is developed based on the Type 88, according to the JNN report, adding that road-mobile missile systems are capable of carrying six Type 12 anti-ship missiles in operation.
Japan spent US$310 million to purchase Type 12 anti-ship missiles with 16 road-mobile missile systems to deploy them to Kumamoto, JNN said. With a range of 200 kilometers, the missile is capable of attacking any target within the Diaoyutai region.
http://www.wantchinatimes.com
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Japan delays C-2 service entry after door issue in testing
James Hardy, London - IHS Jane's Defence Weekly
21 June 2014
The YCX is a commercial version of the Kawasaki C-2 strategic transport offered on the export market. Source: IHS/James Hardy
Japan is delaying the introduction into service of the Kawasaki C-2 transport aircraft to investigate why a door broke during pressurisation testing in January.
The Yomiuri Shimbun newspaper reported on 16 June that the Ministry of Defence (MoD) had decided to postpone the introduction of the C-2 into Japan Air Self-Defense Force (JASDF) service after an aft cargo door failed during flight testing at Gifu airbase.
An MoD official told IHS Jane's on 20 June that the Technical Research and Development Institute (TRDI) was investigating the cause, but denied the Yomiuri report that the aircraft's entry into service would be delayed by two years.
The MoD had planned to deploy the first operational C-2 to Miho airbase in Sakaiminato, Tottori Prefecture, in early 2015. This now appears unlikely to happen.
A Kawasaki Heavy Industries (KHI) spokesperson declined to provide details of the incident but told IHS Jane's that the C-2 was in low-rate initial production and that only two prototypes had been handed over to the JASDF so far. The spokesperson added that KHI was assisting the MoD in its investigation into the door issue.
The JASDF requires up to 60 C-2s to replace ageing Kawasaki C-1 and Lockheed Martin C-130H transports, with 10 originally scheduled to be delivered in the next four years.
The C-2 is intended to provide much greater range than the platforms it is replacing, with a stated range of 3,023 n miles (5,598 km; 3,478 miles) when carrying its maximum payload of 30 tonnes.
JASDF officials have previously said they want to modify some C-2s for surveillance and reconnaissance operations, which are currently carried out by NAMC YS-11 airframes that are more than 40 years old. The MoD has approved the purchase of six ex-US Marine Corps KC-130Rs to replace YS-11 transports in Japan Maritime Self-Defense Force service.
Japan's shortage of airlift capabilities was also highlighted in the 3 March 2011 earthquake and tsunami.
Kawasaki has also offered a civilian cargo version of the C-2, called the YCX, on the international market. The KHI spokesperson declined to comment on whether this programme was affected by the current investigation.
Onodera says Japan may buy more F-35s 'if price is right'
Kosuke Takahashi, Tokyo and James Hardy, London - IHS Jane's Defence Weekly
09 July 2014
Onodera was given a tour of Lockheed Martin's F-35 facility in Fort Worth on 8 July. Source: PA
Japanese Defence Minister Itsunori Onodera on 8 July said Tokyo will consider buying additional Lockheed Martin F-35 Lightning II Joint Strike Fighters should the cost of the aircraft come down.
"If each country expands manufacturing capability [of F-35s] and increases production volume, this leads to the reduction of the unit cost," Onodera told reporters after visiting Lockheed Martin's fighter production plant in Fort Worth, Texas. "In such a case, it's important to think twice about the total volume."
National broadcaster NHK reported that Onodera was told by Lockheed Martin officials that the company will begin assembling the first F-35s for Japan in August.
The Japan Air Self-Defense Force plans to acquire 42 F-35A conventional take-off and landing variants of the aircraft. The Japanese Ministry of Defence (MoD) has already reached an agreement with Lockheed Martin to buy six F-35As and JPY63.8 billion (USD627.2 million) was earmarked for the purchase of four F-35 jets this fiscal year.
Meanwhile, a senior MoD official has told IHS Jane's that some of the six Japan Maritime Self-Defense Force and four US Navy P-3C aircraft damaged in February when a facility roof collapsed during heavy snow were unrecoverable.
A senior official at Kawasaki Heavy Industries confirmed to IHS Jane's on 9 July that some of the aircraft were severely damaged, with some wings broken off.
"We can't take out the aircraft from the broken hanger yet," the official said. "We will start that work in autumn. After that, the relevant parties will make the final judgment on which aircraft can be still recovered. Even if some aircraft are recoverable, it is another question on whether we actually restore them or not. Some of these P-3Cs may be old enough to retire."
ANALYSIS
Onodera's comments on the F-35 are a small ray of light during a bad week for the aircraft, which has been grounded following a 23 June fire aboard an F-35A at Eglin Air Force Base in Florida. The F-35A and the carrier variant C-model had previously been temporarily suspended from conducting flight operations over safety concerns, while it remains unclear whether F-35Bs will be able to travel to airshows in the UK as planned.
Meanwhile, on 8 July the Pentagon's Joint Program Office (JPO) overseeing the F-35 acquisition said it had "temporarily suspended" negotiations for the next lot of aircraft and engines.
"Negotiations will resume once the scope of the engine issue and downstream effects are known," JPO spokesperson Kyra Hawn told IHS Jane's . "The JPO would not close the deal with this issue outstanding and any subsequent fixes unresolved."
Despite these issues and the negative publicity arising from an F-35 no-show at the 2014 Farnborough Airshow, the aircraft's existing customers - such as Japan - appear to be happy with the programme's progress so far. One possible reason for this is that the F-35 is the only show in town and has rock solid support from the US Congress, suggesting it will not be cancelled anytime soon.
Les forces aériennes japonaises sont intervenues à 340 reprises au cours du dernier trimestre
Posté dans Asie-Pacifique, Forces aériennes par Laurent Lagneau Le 11-07-2014
Les pilotes de chasse japonais ont visiblement été très sollicités au cours de ces 3 derniers mois. Selon Tokyo, en effet, ils ont dû décoller en alerte à 340 reprises afin de contrôler des aéronefs évoluant un peu trop près de l’espace aérien nippon. Ce qui fait grosso-modo plus de 4 interventions par jour. Soit 3 fois plus par rapport à la même période, l’an passé.
Ce chiffre n’a rien d’étonnant dans la mesure où le Japon fait régulièrement face à des incursions d’avions de combat ou de patrouille chinois dans le secteur de l’archipel Senkaku, dont la souveraineté est revendiquée par Pékin. Ce différend envenime les relations entre les deux pays depuis quelques années maintenant.
Cependant, ces interventions ne sont pas le fait d’une activité chinoise plus intense mais de vols plus nombreux de l’aviation militaire russe. Selon l’état-major des forces d’autodéfense japonaises, 70% des alertes ont concerné des appareils venus de Russie, pays avec lequel le Japon a un désaccord territorial au sujet des îles Kouriles (en outre, Moscou et Tokyo n’ont jamais signé de traité de paix depuis la fin de la Seconde Guerre Mondial).
« Les interventions ont été faites le plus souvent contre des avions de collecte de renseignement en provenance de Russie et des avions de chasse chinois », a précisé l’état-major nippon.
Au cours de la Guerre froide, l’URSS envoyait fréquemment des avions près du Japon, pays qui compte une forte présence militaire américaine. Après la chute de l’empire soviétique, le nombre de ces vols de reconnaissance avait chuté, avant de repartir de plus belle depuis quelques années.
EXCLUSIF ! Divulgation officielle aujourd'hui, 12 juillet 2014, par le Japanese Ministry of Defense Technical Research and Development Institute (TRDI) (équivalent de la DGA au Japon) du dernier prototype démonstrateur de l'avion de combat furtif japonais Mitsubishi Advanced Technology Demonstrator-X /ATD-X "ShinShin" (Serial 51-0001) au cours d'une émission spéciale de la chaîne NHK. A noter que mois dernier, une photo floue avait circulé sur Internet sans plus de détails. Ce prorotype de définition sevira à la mise au point du F-3 au sein de la Japan Air Self-Defense Force afin de remplacer le Mitsubishi F-2. Attention le reportage dure près de 28 minutes et c'est en japonais. Banzaï!
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LONDON, July 13, 2014 /PRNewswire/ -- In partnership with Hitachi Kokusai, Raytheon Company (NYSE: RTN) is leading Japan's P-1 maritime surveillance aircraft modernization project. The upgrade features Raytheon's Identification Friend or Foe (IFF) transponders containing modern technologies, which include a new waveform that identifies and tracks military aircraft.
"The Japanese Navy will have an increasingly secure and interoperable next generation IFF waveform that does not interfere with other flight-tracking systems," said Scott Whatmough, vice president of Raytheon's Space and Airborne Systems' Integrated Communication Systems.
A total of 70 planes will be upgraded with the new transponders during the next several years and Raytheon anticipates additional Asia-Pacific regional modernization opportunities.
In advance of the 2020 phase out of the legacy identification system, NATO and other countries are gradually adopting the Mode 5 waveform due to its higher data security protection.
Military IFF systems provide time-critical positive identification of friendly forces. The process is initiated automatically by a ground or airborne interrogator that transmits a secure message. The transponder then receives the interrogation and generates a secure response.
http://raytheon.mediaroom.com
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Tokyo prévoit d’acquérir des Bell-Boeing MV-22 «Osprey». Une commande de 5 V-22 «Osprey» devrait être passée au budget 2015, selon le ministre de la Défense japonais Itsunori Onodera.
Un premier escadron :
Les premières informations disponibles semblent attestées que le Japon devrait acquérir un total de 17 Bell-Boeing MV-22 «Osprey» entre 2015 et 2020. Les appareils seraient déployés sur les installations de la base aérienne de Saga sur l'île de Kyushu qui est aussi un aéroport civil.
Bell-Boeing MV-22 «Osprey» :
Le V-22 Osprey est avion de transport multirôle utilisant la technologie du rotor basculant pour combiner les performances en vol vertical d'un hélicoptère avec la vitesse et la portée d'un aéronef à voilure fixe. Avec ses nacelles et les rotors en position verticale, il peut décoller, atterrir et décoller comme un hélicoptère. Une fois en vol, ses nacelles basculent.
Pour se comporter comme un avion à turbopropulseur capable de haute vitesse et de vol à haute altitude.
A ce jour, 230 V-22 sont en service sur un total de 360 appareils commandés. Le programme «Joint Advanced Vertical Lift Aircraft» est lancé en 1982 sous la direction de Bell Helicopter et Boeing. Le programme fut plusieurs fois menacé d’abandon pour des raisons budgétaires et le premier prototype commencera ses essais le 19 mai 1989, en vol stationnaire uniquement. Le premier vol horizontal ayant lieu le 14 septembre.
En novembre 2000 le fonctionnement depuis un porte-avions est validé.
Il faudra cependant attendre 2005 pour le lancement de la production de pré-série qui devra permettre la mise en service d’une escadrille «test». Celle-ci sera notamment mise à l’épreuve en engament réel en Irak durant l’année 2007.
The Yomiuri Shimbun The government will start building two Aegis-equipped destroyers with the latest missile defense systems starting next fiscal year, in light of the progress seen in missile development by North Korea, The Yomiuri Shimbun has learned.
The Defense Ministry will include related expenses in its budgetary requests, informed sources said. The government will start building one destroyer in the next fiscal year and the other in fiscal 2016, aiming at reinforcing the defense system by increasing Aegis-equipped vessels from the current six to eight in fiscal 2020, sources said.
The government had unveiled its policy of introducing two more Aegis-equipped destroyers within 10 years in the National Defense Program Guidelines, adopted by the Cabinet late last year.
Earlier this year, North Korea continually test-fired what were believed to be short- and mid-range missiles.
Defense Minister Itsunori Onodera recently said, “While the deployment of missiles in readiness for battle proceeds (in North Korea), the country is carrying out exercises to further improve the capability (of its missile system),” leading the government to conclude that the number of Aegis-equipped destroyers should be increased as soon as possible.
It will cost about ¥150 billion and take five years to build one Aegis-equipped destroyer.
Four of the Maritime Self-Defense Force’s six Aegis-equipped destroyers are Kongo-type destroyers equipped with the missile defense system.
An Aegis-equipped destroyer carries an advanced detection and information processing system capable of striking multiple targets such as aircraft, missiles, destroyers and submarines. The government is also bringing forward reinforcement of the defense system because China has been strengthening its development and deployment of ballistic missiles and cruise missiles capable of attacking vessels.
http://the-japan-news.com
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