messages : 6945 Inscrit le : 18/07/2012 Localisation : paris Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: industrie militaire US Jeu 26 Sep 2013 - 0:58
Rappel du premier message :
Citation :
ATK teste sa bombe Hatchet
Alliant Techsystems (ATK) prépare une série de tests de son système Hatchet de 7 livres (3,2kg) qui est conçu pour frapper des cibles moyennes allant des insurgés aux lanceurs de missiles Scud.
Il existe deux versions du Hatchet: l’une qui s’utilise avec un système de guidage GPS, et une autre variante plus coûteuse qui inclut le GPS et le guidage laser semi-actif pour les bombardements de précision. « Quand je veux frapper une cible à travers une fenêtre, j’utilise un laser semi-actif », explique Tim Strusz, directeur du développement chez ATK pour les programmes avancés. ATK va commencer à tester la Hatchet, qu’elle a développée avec ses fonds propres, dans le dernier trimestre de 2013. Les essais commenceront avec un test en « carry captive » (« retenue captive »), suivis de frappes contre une cible inerte au début de 2014 pour démontrer l’efficacité de l’arme. Enfin, un test complet aura lieu avec une ogive à la mi-2014. L’ogive représente environ la moitié du poids de l’Hatchet et s’appuie sur un coffre électronique d’ATK pour la mise à feu. ATK a déclaré que des militaires américains étaient intéressés par la Hatchet car elle peut équiper une large éventail d’appareils habités comme le F-35 Lightning II JSF ou bien des petits véhicules aériens sans pilote. Les militaires américains « attendent juste l’échéance opérationnelle du Hatchet » selon Tim Strusz. Il ajoute que ATK s’investit beaucoup sur les petites armes en raison de la demande croissante de l’armée américaine pour des munitions qui minimisent les dommages collatéraux. La société construit également une arme plus connue sous le nom de « Hammer » d’une masse de 16 livres (7.3 kg) que l’armée américaine prévoit d’utiliser sur un drone RQ-7B Shadow (AAI) à la fin de 2013 et début 2014
http://info-aviation.com/?p=15648
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Invité Invité
Sujet: Re: industrie militaire US Jeu 25 Déc 2014 - 13:18
C'est sûr qu une fois la technologie maitrisée, les possibilités semblent infinis par apport au vecteurs actuels (bombes ,missiles...)
Frappes à la vitesse de la lumiére (autant dire instantanée), couts par Tir reduits, portée illimitée? (si monté sur vecteurs aériens? ), pour les vecteurs terrestre la courbure terrestres et la limite. nombre de tirs limités seulement par la source d énergie qui alimente le laser...
voila proton un article qui traite de la questions (avantages/inconveniants...) :
messages : 41614 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: industrie militaire US Jeu 15 Jan 2015 - 21:44
Citation :
BAE Systems offers to move M777 production line to India
Rahul Bedi, New Delhi - IHS Jane's Defence Industry
14 January 2015
BAE Systems has offered to transfer its entire M777 155mm/39-calibre lightweight howitzer (LWH) assembly line from the United States to India in support of the Indian Army's longstanding requirement for 145 guns.
"Encouraged by Prime Minister [Narendra] Modi's 'Make in India' call, we have developed and submitted a strengthened proposal on the M777 case [to India's Ministry of Defence]. This includes a higher degree of indigenisation on the weapon system," BAE Systems said in a statement on 15 January.
"We have included in our offer the transfer of the [M777] Assembly Integration & Test (AIT) capabilities into India," the statement added.
messages : 3005 Inscrit le : 04/08/2014 Localisation : France Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: industrie militaire US Jeu 12 Fév 2015 - 23:51
Le ciel devient de plus en plus dangereux. Legion Pod par LM.
Citation :
Combining Lockheed Martin’s IRST21 infrared sensor with advanced networking and data processing technology, Legion Pod accommodates additional sensors within its current structure to address diverse mission requirements across a variety of platforms.
Lockheed Martin introduced today the Legion Pod, a podded version of the IRST21 Infrared Search & Track sensor providing fighter aircraft with high-fidelity detection and tracking of airborne targets. Legion Pod is available to support the current F-15C infrared search and track program of record, which requires long-range detection and tracking in a wide field of view. In addition to detecting airborne threats, IRST significantly enhances multiple target resolution compared to radar, providing greater discrimination of threat formations at longer ranges. Data from the IR sensor is fused with other on-board sensor data to provide maximum situational awareness to the warfighter.
The system can simultaneously track multiple targets and provide a highly effective air-to-air targeting capability, even when encountering advanced threats equipped with radar-jamming technology. Because IRST is passive, unlike radar systems, it does not give off radiation and is harder to detect.
Combining Lockheed Martin’s IRST21 infrared sensor with advanced networking and data processing technology, Legion Pod accommodates additional sensors within its current structure to address diverse mission requirements across a variety of platforms. “Legion Pod fills a critical need for today’s warfighters, providing unique detection and tracking data for joint targeting operations,” said Ken Fuhr, director of fixed wing programs at Lockheed Martin Missiles and Fire Control.
Lockheed Martin developed Legion Pod through internal investment, and pod components have completed limited qualification. Initial flight tests will occur this year, with additional flight tests planned for 2016. IRST21 is the next generation of Lockheed Martin’s legacy IRST sensor system, which accumulated over 300,000 flight hours on F-14 and international F-15 platforms. As a passive, long-range sensor system, IRST21 uses infrared search and track technology to detect and track airborne threats with weapon-quality accuracy, increasing pilot reaction time and improving survivability. The IRST21 flew for the first time on an F/A-18F in April 2014.The IRST21 flew for the first time on the Super Hornet at Edwards AFB in April 2014.
A compact design enables IRST21 to be integrated in a variety of ways. On the F/A-18E/F, IRST21 is mounted on the nose section of the centerline fuel tank. Integrated into a standard 16 inch diameter pod structure, Legion Pod’s baseline configuration includes an advanced processor and datalink capability in addition to its infrared search and track technology. The pod enables transportability of the IRST21 sensor across a wide range of platforms including the F-15C and F-16. “This ‘see first, strike first’ capability can be used in a variety of threat environments and is a game changer for our warfighters as we combat future adversaries,” said U.S. Navy F/A-18 program manager Capt. Frank Morley.
“Lockheed Martin and Boeing have proven the maturity of the IRST21 sensor and the IRST system and are poised to get this advanced capability out to the fleet to support Navy carrier strike group objectives,” Fuhr confirmed. IRST is expected to deploy on the F/A-18 Super Hornet in 2017. According to company sources, Legion Pod also supports the emerging Multi-Domain Adaptable Processing System and offers advanced capability for a variety of platforms, including non-fighter aircraft. “As a flexible, production-ready system, Legion Pod can be quickly procured and integrated to meet current and emerging customer requirements” Fuhr added.
Legion Pod is a multi-function sensor system that supports collaborative targeting operations in radar-denied environments. Flexible by design and production-ready, Legion Pod is set to serve as the next sensor system of choice for fixed-wing aircraft. Legion Pod is a multi-function sensor system that supports collaborative targeting operations in radar-denied environments. Flexible by design and production-ready, Legion Pod is set to serve as the next sensor system of choice for fixed-wing aircraft.
http://defense-update.com/20150212_irst_pod.html
_________________ “Le monde ne sera pas détruit par ceux qui font le mal, mais par ceux qui les regardent sans rien faire.” Albert Einstein.
youssef_ma73 General de Brigade
messages : 3005 Inscrit le : 04/08/2014 Localisation : France Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: industrie militaire US Mar 3 Mar 2015 - 9:30
Levee des restrictions pour l'export du AN/ALQ-212(V) Advanced Threat Infrared Countermeasures (ATIRCM).
Citation :
ATIRCM cleared for FMS
The BAE Systems' AN/ALQ-212(V) Advanced Threat Infrared Countermeasures (ATIRCM) system has been approved for export by the US Department of Defense (DoD), the company announced on 2 March.
"We've been working for quite a while to get US government approval to export" ATIRCM, BAE's programme manager for the system Tom Kirkpatrick told IHS Jane's on 26 February.
He added that the decision to allow foreign military sales (FMS) of ATIRCM is timely given the proliferation of surface-to-air missiles: "Because anti-aircraft missiles are proliferating, we have already seen tremendous amounts of interest in the system," he said.
ATIRCM combines with BAE Systems' Common Missile Warning System (CMWS) to detect missiles and to communicate their position relative to the aircraft. It then tracks the weapon and emits a high-energy laser beam to 'blind' its infrared seeker.
The US Army began fielding the ATIRCM in 2009 to curtail a spate of helicopter downings in Iraq and Afghanistan. A total of 83 Boeing CH-47 Chinooks received the system before entering those theaters and the system is now on all US Chinooks operating outside the country.
ATIRCM is also compatible with Boeing AH-64 Apaches and Sikorsky UH-60 Black Hawks, as well as some commercial aircraft, according to Kirkpatrick. The FMS clearance will allow it to be sold to foreign governments for military and VIP missions.
According to Kirkpatrick, well over 1500 BAE Systems' CMWS are already flying on aircraft worldwide, providing a vast potential target market for ATIRCM sales.
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jf16 General de Division
messages : 41614 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: industrie militaire US Lun 9 Mar 2015 - 14:17
jf16 General de Division
messages : 41614 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: industrie militaire US Mer 11 Mar 2015 - 20:17
Citation :
Le nouveau laser de combat de Lockheed Martin peut arrêter un pick-up à plus d'un kilomètre de distance
Par Julien Bergounhoux - Publié le 11 mars 2015, à 15h18
Lockheed Martin fait la démonstration en images de la puissance de son nouveau laser de combat terrestre, Athena, capable d'immobiliser un véhicule à 1,6 km de distance en seulement quelques secondes.
Lockheed Martin a démontré lors d'un test effectué début mars les capacités d'un nouveau laser de combat terrestre, baptisé Athena (pour Advanced Test High Energy Asset). C'est un laser à fibre optique, comme tous les lasers militaires modernes. Ils sont plus légers et plus simples à exploiter que les lasers chimiques traditionnels, le défi pour les industriels étant leur passage à une puissance suffisante pour une utilisation militaire. Athena justement utilise 30 kilowatts d'énergie, une puissance qui lui permet d'immobiliser un véhicule se trouvant à 1,6 km de distance en seulement quelques secondes en détruisant son moteur.
Athena est un dérivé du système Adam, d'une puissance de 10 kW, que Lockheed a développé à l'origine pour une utilisation contre les petits aéronefs et embarcations navales. Athena emploie plusieurs modules laser combinés pour former un seul rayon de haute qualité, une méthode plus efficace que d'utiliser plusieurs lasers individuels de 10 kW selon Lockheed. A noter que le véhicule se trouvait sur une plate-forme de test et n'était pas en mouvement lors de l'essai (même si son moteur tournait).
Sujet: Re: industrie militaire US Dim 3 Mai 2015 - 23:43
Citation :
EXACTO, la balle qui permet aux tireurs d’élite de faire mouche à tous les coups Posté dans Technologie par Laurent Lagneau Le 29-04-2015
Une fois que le coup est parti, il est trop tard : sachant qu’une balle tirée avec un fusil atteint une vitesse d’au-moins 800 mètres par seconde, il est impossible de lui faire changer de direction si la cible a bougé au moment où le tireur a appuyé sur la gâchette. Du moins en théorie.
Ainsi, la Darpa, l’agence de recherche et développement du Pentagone, en collaboration avec Teledyne Scientific, a mis au point une balle pouvant de changer de direction après avoir été tirée. Ce projectile concerne exclusivement les tirs à longue distance effectués par les tireurs d’élite. Ces derniers – et même les novices – pourront faire mouche à tous les coups.
Cette balle de calibre .50 (12,7 mm) est issue du programme EXACTO (Extreme Accuracy Tasked Ordnance). Elle utilise des capteurs optiques pour déterminer les mouvements de la cible et déploie ensuite des ailettes pour se diriger vers elle. Le tout grâce à un système de guidage interne en temps réel.
Ce programme de munition « intelligente » a été lancé en 2009. Il vient récemment de franchir une nouvelle étape avec des essais menés par un tireur expérimenté et un novice. À chaque fois, la balle EXACTO a atteint une cible en mouvement.
Les avantages d’une telle technologies sont nombreux. Elle permet, en premier lieu, de s’affranchir des conditions pouvant être défavorables (vents, poussière, etc…). Ensuite, les tireurs d’élite pourront engager leurs objectifs plus rapidement et avec davantage de précision. Or, un tir raté révèle à l’adversaire la position du tireur, lequel s’expose alors à une riposte. Enfin, il ne sera plus la peine pour le « sniper » d’anticiper les mouvements de leurs cibles puisque la balle EXACTO s’en chargera à leur place.
« Cette démonstration de tir avec un fusil standard a montré qu’EXACTO est capable d’atteindre des cibles en mouvement avec une extrême précision, ce qui était irréalisable avec les munitions traditionnelles. (…) C’est une percée importante qui ouvre la voie à ce qui pourrait être possible à l’avenir pour des projectiles de tous les calibres », a commenté Jerome Dunn , gestionnaire de programme à la DARPA.
messages : 2475 Inscrit le : 16/02/2014 Localisation : maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: industrie militaire US Dim 3 Mai 2015 - 23:58
une balle intelligente tire et oublie ? on aura tout vu ! mais ça va couter cher l'unité .
Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: industrie militaire US Lun 4 Mai 2015 - 15:06
en plus 12,7 donc only snipers,ca ne pourra se faire sur l´echelle du soldat/rifle normal dans le moyen terme car la balle est plus petite est donc les sensors doivent encore subir plus de miniaturisation necessaire,mais c´est deja un grand pas
_________________
Invité Invité
Sujet: Re: industrie militaire US Lun 4 Mai 2015 - 16:18
Yaku, pour les calibres inferieur,il y a ça, je ne sais pas exactement si sa fait gadget ou si cela peut interesser l US army.
Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: industrie militaire US Lun 4 Mai 2015 - 16:41
interessant indeed je crois que l usarmy les teste depuis 1 an
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jf16 General de Division
messages : 41614 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: industrie militaire US Sam 16 Mai 2015 - 16:27
jf16 General de Division
messages : 41614 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: industrie militaire US Lun 15 Juin 2015 - 21:31
Citation :
Colt tire ses dernières cartouches avant la faillite
Barillets et chargeurs vides! Comptes en banque dans le rouge... La célèbre firme américaine Colt connaît des difficultés de trésorerie et n'a pas été capable de rembourser 11 millions de dollars d'intérêts fin mai.
Ce lundi, Colt Defense LLC a indiqué s'être placé sous la protection de la loi sur les faillites. Cette opération "va permettre une vente accélérée des activités de Colt aux Etats-Unis et au Canada". Colt Defense n'est pas parvenu à trouver un accord avec la majorité de ses créanciers qui ont toutefois accepté de lui accorder une ligne de crédit de 20 millions de dollars.
Un fonds d'investissement (Sciens Capital Management) a accepté de déposer une première offre d'achat, le temps que le groupe assainisse sa situation financière et sollicite d'autres acquéreurs potentiels.
Lockheed-Martin lorgne sur les hélicoptères de Sikorsky
Posté dans Industrie par Laurent Lagneau Le 13-07-2015
Après les avions de transport C-130 Hercules, déclinés en une multitude de versions, et les F-35, appelés à constituer l’épine dorsale des forces aériennes américains, le groupe Lockheed-Martin va-t-il aussi fournir des hélicoptères au Pentagone? Pour le moment, ce n’est pas encore fait… Mais si l’on en croit le Wall Street Journal, l’affaire est bien avancée.
En effet, le conglomérat UTC ayant l’intention de se séparer du constructeur d’hélicoptères Sikorsky, Lockheed-Martin est sur les rangs pour acquérir ce dernier en mettant sur la table un chèque d’au moins 8 millards de dollars. Reste à voir si Textron, qui détient déjà l’hélicoptériste Bell, trouvera le moyen de faire une meilleure offre.
Pour rappel, Sikorsky est l’un des fournisseurs majeurs des forces armées américaines, avec les hélicoptères CH-53E Super Stallion, HH-60 Pave Hawk, SH-60 / MH-60 Seahawk ou encore UH-60 Black Hawk.
Dans le cadre du programme Joint Multi-Role-Technology Demonstrator (JMR-TD), qui vise à trouver un successeur au Black Hawk d’ici 2030, Sikorky s’est associé avec Boeing pour soumettre l’hélicoptère SB-1 Defiant [photo] face au V-280 « Valor » de Bell.
Lockheed-Martin met la main sur les hélicoptères Sikorsky pour 9 milliards de dollars
Posté dans Industrie par Laurent Lagneau Le 20-07-2015
À la fin des années 1960, la maison Lockheed essaya de développer un hélicoptère d’attaque – l’AH-56 Cheyenne [photo] – se voulant révolutionnaire. Sans doute l’était-il trop… Car le programme fut finalement abandonné par le Pentagone en 1972, des problèmes d’électronique et de stabilité de l’appareil n’ayant pas pu être réglés.
Plus de 40 ans plus tard, le groupe, devenu depuis « Lockheed-Martin » après avoir fusionné avec Martin Marietta pour 10 milliards de dollars, s’intéresse à nouveau aux hélicoptères… La rumeur disait, la semaine dernière, qu’il était sur le point de mettre la main sur le constructeur américain Sikorsky, mis en vente par le conglomérat UPC.
C’est désormais une chose acquise. Le montant de la transaction devrait être de 9 milliards de dollars, un chiffre supérieur au chiffre d’affaires annuel du fabricant du Black Hawk (7,5 milliards en 2014), dont une bonne part (52%) est assurée par les commandes du Pentagone.
Aussi, Lockheed-Martin, qui est déjà le premier fournisseur de l’armée américaine (avions F-35, F-22, F-16, C-130 Hercules, lanceurs de satellites, drone RQ-170 Sentinel, etc…), va conforter ce statut avec cette acquisition.
Toutefois, Sikorsky connaît quelques difficultés. Relativement peu présent sur le marché civil, dominé par Bell Helicopters, Airbus Helicopters et Agusta-Westland, il a pâti de la baisse des dépenses militaires outre-Atlantique. Et cela alors que les coûts de développement et de production de nouveaux appareils est à la hausse. Résultat : son bénéfice opérationnel a été divisé par deux, ce qui le contraint à licencier 10% de ses 15.000 employés.
Cependant, Sikorsky, allié à Boeing, est toujours en lice dans le processus visant à remplacer, d’ici 2030, les hélicoptères de la gamme Black Hawk de l’armée américaine. Dans le cadre du programme Joint Multi-Role-Technology Demonstrator (JMR-TD), les deux industriels ont proposé le SB-1 Defiant face au V-280 Valor de Bell.
« L’acquisition de Sikorsky par Lockheed Martin (…) est un gage que l’entreprise va rester un leader en termes de technologies », a commenté Gregory Hayes, le directeur général de UTC, propriétaire de l’hélicoptériste depuis 1929.
Pour Lockheed-Martin, il s’agit de la plus grosse opération financière et industrielle depuis l’acquisition, en 1996, des activités électroniques de Loral Corporation pour 9 milliards de dollars.
messages : 41614 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: industrie militaire US Mar 15 Sep 2015 - 13:48
Citation :
Lockheed Martin Outlines Plans for Next-Generation Spy Plane
By Dylan Vosman - Sep 15, 2015
Lockheed Martin Skunk Works’ proposal for a next-generation, optionally-manned U-2 surveillance aircraft has morphed into more of a tactical reconnaissance aircraft dubbed “TR-X”.
The designation is both a throwback to the U-2’s TR-1 designation in the 1980s but also symbolises a change in thinking that could drive the design to be more of an affordable peace and wartime intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR) workhorse than a strategic, penetrating platform – like the supersonic Lockheed SR-71 Blackbird.
The company released a notional artist’s impression of the high-flying TR-X aircraft at an Air Force Association conference in Washington 14 September, despite being a long way off deciding the aircraft’s mission and performance specifications.
The company has previously called the next-generation concept the UQ-2 and RQ-X, but U-2 business development manager Scott Winstead says the designation change comes after a tactical discussion where TR-X was deemed to more closely reflect aircraft’s role.
“TR for tactical reconnaissance, and that’s really what we’re driving here: a tactical reconnaissance platform,” he says. “It’s designed to be a cheaper platform, so you’re not going to get into the exquisite stuff unless that’s something that you need to do. If it’s something that’s going to be a workhorse with the latest in technology and platform design, you’re more talking tactical reconnaissance rather than strategic reconnaissance.”
Winstead imagines a fleet of about 25 to 30 aircraft depending on the endurance requirement, which is how force planners calculate how many aircraft are needed to maintain a single 24h orbit over a target.
There are 17 operational U-2s and 21 Global Hawks meeting the US government’s global high-altitude ISR needs. It takes five manned U-2s or three Global Hawks to maintain one 24h orbit.
Winstead says the Global Hawk probably has more endurance than it needs, since it can stay aloft for 34h but normally flies 19h-missions.
“If you want a 20h to 22h aircraft we’re able to keep the size down,” he says. “That’s where we think is going to be the sweet spot in tactical reconnaissance, and so that’s going to drive our numbers.”
Lockheed’s says its next-generation U-2 proposal is aimed squarely at the air force, and is not currently being considered for the Central Intelligence Agency or any other US government agency.
The service has been trying for years to retire either the U-2 or Global Hawk to cut costs, but a competition for a next-generation ISR platform is seen as the third option.
TR-X could be ready for service in the 2025 time frame, Lockheed says, and if the concept resonates with the service it will be pitched as an unsolicited proposal, just as famed Skunk Works aircraft designer Kelly Johnson did with the original U-2 in the 1950s.
“It’s got to resonate first. The design has got to sell itself,” Winstead says.
Based on the company’s understanding of the mission, the concept is for a low-observable aircraft optimised to fly at 70,000ft with the same General Electric F118 engine that powers the U-2 today.
It would comply with USAF Open Mission System standards and have increased power and cooling to accommodate new sensors, communication equipment and electronic warfare suites, and perhaps even offensive or defensive laser weapons.
messages : 3005 Inscrit le : 04/08/2014 Localisation : France Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: industrie militaire US Mer 16 Sep 2015 - 11:04
Citation :
Boeing Positions F-15 as F-22 Supplement
The upgrades being proposed are not one large package. Rather, the company is offering a menu of options, one which can be targeted both at the 250 air dominance F-15s in the US inventory and the hundreds used by international customers abroad.
Mike Gibbons, F-15 program manager for Boeing, said the idea of this particular configuration came from a realization that "there is a real challenge the Air Force faces with air superiority."
Boeing's marketing theory goes something like this. The F-22 was supposed to be the air superiority backbone of the Air Force for years to come, working hand in hand with the F-35 to provide a high-end air capability. But then the F-22 program was cancelled well short of projected totals.
Gen. Mark Welsh, Air Force chief of staff, acknowledged the challenge caused by the curtailed F-22 fleet in an exclusive interview with Defense News.
The F-35, Welsh said, "was never designed to be the next dog fighting machine. It was designed to be the multipurpose, data-integration platform that could do all kinds of things in the air-to-ground arena including dismantle enemy, integrated, air defenses. It had an air-to-air capability, but it was not intended to be an air-superiority fighter. That was the F-22."
For Boeing, the argument then is that an upgraded F-15C can help bridge the gap left by the F-22 cutback, at least until the next-generation air dominance program comes online in large numbers — around 2040.
Which isn't to say upgraded F-15s will replace the F-22. Indeed, Boeing is expressly positioning the system as an integrated capability with the F-22, thanks to its Talon HATE program.
Speaking to reporters last week in St. Louis, Boeing executives gave a first glance at the pod, which is on contract with the Air Force for 4 EMD pods. The pod is designed to allow easy data transfer between F-22 and F-15, built around the Boeing "Phantom Fusion" computer system.
Gibbons confirmed the Talon HATE pod is part of the upgrade package being discussed. He added that while the pod comes with an IRST capability, it is not the long-range IRST being discussed for the 2040C package.
Backlog orders on the F-15 line run out in 2019. While denying that means the end of the F-15 line in St. Louis, Gibbons did acknowledge it puts pressure on the Air Force to decide whether it wants these upgrades "in the next few" budget cycles.
Gibbons also said the work is largely non-evasive, with the exception of EPAWSS — which is already planned to be installed across the fleet in the early 2020s. That would provide an ideal window to do other depot work, he noted.
Speaking to reporters later in the day, Gen. Hawk Carlisle, the head of Air Combat Command, acknowledged that a capability upgrade would be nice, but that a service life extension program, or SLEP, is more important.
"When we look at the stress tests we've done on the f15c and were doing on the f15 and f16 there are issues were gonna have to do for service life extension with respect to the structural integrity of the airplane, so were working on those and what were gonna have to do in the future,
"If I could find a way with resources, I would do everything I could when we put those airplanes in to do a service life extension program and fix the structural issues, I would do everything in my power to try to do capabilities upgrade at the same time," he said. "I will try to do as much of that as I can find the resources."
As to how much a SLEP program would cost, Carlisle said the analysis is underway but "we know it's a pretty significant bill in the billions of dollars."
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jf16 General de Division
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Sujet: Re: industrie militaire US Jeu 24 Sep 2015 - 15:05
Citation :
Lockheed Martin Introduces New Amphibious Combat Vehicle (ACV) Candidate at Modern Day Marine Show
By Dylan Vosman - Sep 24, 2015
Lockheed Martin (NYSE: LMT) officially introduced its new Amphibious Combat Vehicle (ACV) 1.1 offering at the Modern Day Marine trade show in Quantico, Virginia, today. The armored, eight-wheel-drive vehicle is designed to transport up to 13 Marines, transition seamlessly between land and water, and provide high levels of blast protection.
The U.S. Marine Corps established the ACV program to replace its aging fleet of Amphibious Assault Vehicles, which have been in service since the 1970s.
The Lockheed Martin ACV candidate is a modular, easily upgradable 8×8 design that allows superior growth for a wide range of variants, weapons, sensors and communications options. Lockheed Martin is the original equipment manufacturer, systems integrator, and final-assembly, integration and test agent for its ACV. The company has selected an experienced team of suppliers for their specific capabilities to enable the production and delivery of a high-quality, affordable solution.
“We have been committed to the Marine Corps for more than eight years in the growth and evolution of the ACV and its predecessor programs,” said Scott Greene, vice president of Ground Vehicles for Lockheed Martin Missiles and Fire Control. “In concert with the Marine Corps’ desire for domestic production, Lockheed Martin has assembled a supplier team that will enable the manufacturing and delivery of a vehicle that meets or exceeds their requirements at the right price.”
The Lockheed Martin ACV candidate will meet or exceed the Marine Corps’ ACV requirements in four key areas: Water Operations; Land Operations; Payload Capacity and Protection. The team’s ACV offering is comprised primarily of off-the-shelf components and products currently in service on vehicles around the world. They have been brought together in the Lockheed Martin 8×8 to provide the Marine Corps a vehicle that meets their needs today and supports their missions far into the future.
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Sujet: Re: industrie militaire US Ven 25 Sep 2015 - 15:28
Citation :
General Atomics va ouvrir son propre centre de formation de pilotes de drones
General Atomics Aeronautical Systems, Inc., qui produit les Reaper et autres Predator a annoncé avoir signé un bail de dix ans pour l'occupation d'une partie de la base aérienne de Grand Forks, dans le Dakota du Nord.
La firme US veut y installer un centre de formation pour les pilotes de drones ("a Remotely Piloted Aircraft Training Academy"). Elle espère y former 60 équipages par an. Dont des pilotes étrangers.
Actuellement, Grand Forks AFB abrite les Predator B du Department of Homeland Security/Customs and Border Protection (photo ci-dessus, USAF), ainsi que les Predator A de la North Dakota Air National Guard.
Comment faire pour frapper une cible fugace rapidement et en toute sécurité ? C’est pour répondre à cette question que l’Agence de recherche militaire américaine Darpa a lancé, en 2010, le programme PCAS (Persistent Close Air Support, ou appui aérien rapproché persistent).
L’objectif est de réduire le délai de réaction en assurant une coordination plus efficace entre les « JTAC » (contrôleurs aériens avancés) au sol et les pilotes. Ceci grâce à l’emploi de tablettes (PCAS-Ground) entre les mains des JTAC et de systèmes embarqués (PCAS-Air) qui proposent au pilote la meilleure route pour atteindre la cible, ainsi que l’armement le mieux adapté à la mission.
Oubliées donc la vieille carte en papier et les liaisons à la voix. Grâce au système PCAS, les équipes au sol et en vol seront parfaitement synchronisées, partageant en temps réel les mêmes données numériques transmises par liaison de données.
La Darpa espère ainsi réduire le temps d’attente moyen entre la demande d’appui aérien et la frappe sur la cible à 6 minutes (contre jusqu’à 60 minutes actuellement). Un autre objectif est de permettre l’emploi de munitions plus petites, réduisant ainsi les risques de dommages collatéraux.
Et le programme avance. Les tablettes avaient déjà été testées sur le terrain en Afghanistan en 2012 et 2013. Et les Marines ont réalisés des vols de démonstration avec un MV-22 en début d’année.
Dernière étape en date, entre avril et juin 2015 des essais ont été effectués sur la base de Nellis impliquant un A-10 de l’US Air Force équipé d’une version prototype du PCAS et des contrôleurs au sol munis de tablettes. En quelques cliques, les JTAC ont pu désigner les cibles. Une cinquantaine de frappes au moyen de missiles guidés laser et GPS ont été réalisées avec succès. Chaque fois en moins de six minutes.
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Sujet: Re: industrie militaire US Mer 7 Oct 2015 - 12:48
Citation :
BAE Systems to Showcase a New Light Tank for US Army
By Dylan Vosman - Oct 7, 2015
BAE Systems, Inc. @BAESystemsInc
BAE Systems will showcase a full range of technologies and solutions at the Association of the United States Army (AUSA) Annual Meeting and Exposition in Washington, D.C., October 12-14, 2015. Media representatives are invited to visit the company’s exhibit (booth #6343) to learn how BAE Systems is meeting complex U.S. Army challenges. Featured products and services will include combat vehicles, precision-guided munitions, advanced electronics, and imaging and mapping technologies.
During the event, the company will conduct media briefings on significant programs and capabilities. Briefings currently scheduled are:
BAE Systems will exhibit a solution to meet the U.S. Army’s proposed requirement for a Mobile Protected Firepower capability, which would involve an expeditionary light tank that could be air-dropped from a C-130 aircraft. The company’s solution is based on the purpose-built M8 Armored Gun System, modernized with mature technologies from the CV90 family of infantry fighting vehicles and the Bradley Fighting Vehicle.
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Sujet: Re: industrie militaire US Mar 13 Oct 2015 - 17:26
Citation :
Oshkosh Introduces an M-ATV Squad Carrier
By Dylan Malyasov - Oct 13, 2015
The 6×6 M-ATV is designed to carry a full infantry squad and equipment. Photo: Oshkosh Defense
Oshkosh unveiled the MRAP All-Terrain Vehicle (M-ATV) 6×6 Technology Demonstrator today, at AUSA 2015. The vehicle introduces an extended platform, based on the proven M-ATV, providing more interior volume for a full infantry squad – up to 15 soldiers, as well as greater payload capacity. Retaining the M-ATV superior off-road mobility and maneuverability, the 6×6 variant uses all-wheel steering for exceptional maneuverability. The vehicle also retains Oshkosh’s TAK-4 independent suspension for all wheels.
The Oshkosh Corporation is also featuring the winning Joint Light Tactical Vehicle (JLTV) at the exhibition held in Washington DC this week. Oshkosh’s JLTV is the next-generation light military vehicle which will deliver an exceptional combination of troop protection, transportability, off-road mobility, speed, power and life-cycle value.
“The JLTV program fills a critical capability gap for the U.S. Army and Marine Corps by replacing a large portion of the legacy HMMWV fleet with a light, tactical vehicle with far superior protection and off-road mobility,” said U.S. Army Major General (Retired) John M. Urias, executive vice-president of Oshkosh Corporation and president of Oshkosh Defense.
JLTV offers a platform 1/3 smaller and lighter than M-ATV, yet offering the same ballistic and blast protection, with off-road mobility and speed 70 percent faster than M-ATV. The JLTV is transportable by air and sea, in C-130 tactical transport aircraft, as well as in CH-53 and CH-47 helicopters. JLTV is network ready and VICTORY compliant.
For the new JLTV, Oshkosh Defense has developed the CORE 1080 crew protection system, a fully-integrated engineering process designed to deliver full and comprehensive crew protection. The system comprises the hull design, armor materials, a fire-extinguishing system, and energy-absorbing floors, seats and restraint systems for crew members and stowage. Core 1080 also incorporates ergonomic and vulnerability analysis for engineering optimization to determine the location of crew seats.