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Sujet: industrie militaire US Jeu 26 Sep 2013 - 0:58
Rappel du premier message :
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ATK teste sa bombe Hatchet
Alliant Techsystems (ATK) prépare une série de tests de son système Hatchet de 7 livres (3,2kg) qui est conçu pour frapper des cibles moyennes allant des insurgés aux lanceurs de missiles Scud.
Il existe deux versions du Hatchet: l’une qui s’utilise avec un système de guidage GPS, et une autre variante plus coûteuse qui inclut le GPS et le guidage laser semi-actif pour les bombardements de précision. « Quand je veux frapper une cible à travers une fenêtre, j’utilise un laser semi-actif », explique Tim Strusz, directeur du développement chez ATK pour les programmes avancés. ATK va commencer à tester la Hatchet, qu’elle a développée avec ses fonds propres, dans le dernier trimestre de 2013. Les essais commenceront avec un test en « carry captive » (« retenue captive »), suivis de frappes contre une cible inerte au début de 2014 pour démontrer l’efficacité de l’arme. Enfin, un test complet aura lieu avec une ogive à la mi-2014. L’ogive représente environ la moitié du poids de l’Hatchet et s’appuie sur un coffre électronique d’ATK pour la mise à feu. ATK a déclaré que des militaires américains étaient intéressés par la Hatchet car elle peut équiper une large éventail d’appareils habités comme le F-35 Lightning II JSF ou bien des petits véhicules aériens sans pilote. Les militaires américains « attendent juste l’échéance opérationnelle du Hatchet » selon Tim Strusz. Il ajoute que ATK s’investit beaucoup sur les petites armes en raison de la demande croissante de l’armée américaine pour des munitions qui minimisent les dommages collatéraux. La société construit également une arme plus connue sous le nom de « Hammer » d’une masse de 16 livres (7.3 kg) que l’armée américaine prévoit d’utiliser sur un drone RQ-7B Shadow (AAI) à la fin de 2013 et début 2014
http://info-aviation.com/?p=15648
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annabi Général de corps d'armée (ANP)
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Sujet: Re: industrie militaire US Mer 9 Avr 2014 - 1:11
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Boeing brings forward C-17 line closure
Boeing has brought forward the closure of its C-17 Globemaster III production line by three months, the company announced on 7 April. The line at Long Beach, California, will now shut down in mid-2015, having previously been slated for closure in late-2015. Boeing expects inventory-related charges of about USD50 million, which will be recorded in the first quarter, as a result of this announcement, the company said in a statement. Boeing announced the closure of the C-17 line in September 2013, in line with the impending fulfilment of orders for the US Air Force (USAF) and a slowdown in international sales. Having delivered 258 C-17s to date (Australia [6], Canada [4], India [5], Kuwait [1], NATO and the Partnership for Peace nations [3], Qatar [4], the United Arab Emirates [6], the UK [8], and the United States [221]), Boeing has just five more aircraft set to be delivered, to India. The company has stated that it has 15 unassigned 'white-tails' on the line, of which Kuwait is understood to be receiving one, while India has previously stated its wish for an additional six aircraft. With regard to the remaining unassigned aircraft, Boeing officials have previously told IHS Jane's that the company is currently engaged with seven existing operators, and "two to three" potential first-time buyers.
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Sujet: Re: industrie militaire US Mer 9 Avr 2014 - 14:44
Citation :
Boeing's Phantom Badger vehicle cleared for V-22 carriage
Boeing's Phantom Badger tactical ground vehicle has been certified for internal carriage aboard the Bell-Boeing V-22 Osprey tiltrotor, the company announced on 8 April. The US Navy (USN) certified the vehicle in March, having conducted a series of form-fit checks and pressure tests. Structural evaluations were also conducted to beyond 4 g s. Since being unveiled in May 2013, the Phantom Badger has completed more than 5,000 miles of rugged terrain durability testing and successful airdrop tests from a Boeing C-17 Globemaster III airlifter. According to Boeing, the C-17 can carry 10 such vehicles, while the CH-47 Chinook helicopter can carry two. As well as being transported internally, the Phantom Badger can be underslung from the V-22 and helicopters. Boeing and its Motorsport Innovations (MSI) partner have designed the Phantom Badger to leverage commercial off-the-shelf technology into a simple yet capable all-terrain vehicle. The vehicle features four-wheel drive for enhanced manoeuvrability, a removable and interchangeable storage or mission module for tactical flexibility, fully adjustable ride height for comprehensive off-road performance, and parts commonality with existing vehicles for increased sustainability in the field. Weapon loads include a .50 calibre (12.7 mm) machine gun or 40 mm automatic grenade launcher mounted to the roll cage, and rear facing seats that can also be equipped with 7.62 mm general purpose machine guns and other squad weapons. Alternatively, this rear crew area can be outfitted with a modular mission bay, for roles such as casualty evacuation, which can be installed in under 30 minutes. In October 2014 the US Special Operations Command (SOCOM) disclosed that it had chosen the General Dynamics Ordnance and Tactical Systems (GD OTS) Flyer Advanced Light Strike Vehicle (ALSV) over the Phantom Badger for its V-22 Internally Transportable Vehicle (ITV) contract. However, at that time Boeing officials told IHS Jane's that the company was continuing with development, saying; "We have the best, most affordable solution for the warfighter, and the Boeing-MSI team is prepared to deliver a superb combat support vehicle that exceeds every customer expectation .... Boeing continues to see considerable domestic and international interest in Phantom Badger".
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Sujet: Re: industrie militaire US Sam 12 Avr 2014 - 0:55
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Lockheed Martin Predicts International Sales of Littoral Combat Ship
The first international sale of Lockheed Martin’s Freedom-class Littoral Combat Ship could occur in less than a year, the company’s program manager said.
"There's two potential customers out there that have money budgeted for the ships,” said Joe North, Lockheed’s vice president of littoral ship systems, during a April 4 media roundtable. Interested buyers must go through the lengthy foreign military sales process, which may drag out the purchase, North said. He would not disclose the potential customers.
Lockheed Martin is eager to promote its international LCS variant, called the multi-mission combat ship. The company was dealt a harsh blow in February when Defense Secretary Chuck Hagel announced plans to cut the total U.S. buy of LCS from 52 to 32 — a 10-ship loss for Lockheed, which is one of the two shipbuilders for the program.
The Navy was told to design a “capable and lethal small surface combatant, generally consistent with the capabilities of a frigate,” to supplement the LCS, Hagel said.
A small surface combatant task force led by John Burrow, executive director of the Marine Corps Systems Command, will evaluate the Navy’s options, including new and existing designs as well as a modified LCS. The group will deliver its findings in July to Chief of Naval Operations Adm. Jonathan Greenert and Sean Stackley, the service’s top acquisition official.
Depending on the Navy’s needs, Lockheed could offer the multi-mission combat ship for that requirement. The vessel could be anywhere from 295 feet to 460 feet, North said. The ship could be outfitted with a version of the Aegis combat system.
While international customers are interested in LCS mission packages for mine countermeasures, anti-submarine warfare or surface warfare, they are less interested in being able to switch out that equipment, North said. Instead, these customers see more value in buying a smaller number of ships with equipment permanently installed on it.
“They also aren't as interested in speed,” he said. “Now I can dial speed up with the size of the turbines and the size of the of the diesels. ... On average, we're seeing countries that are looking for anywhere from about 28 knots to 35 knots.” By comparison, the U.S. Navy has a requirement of 40 knots.
The Japanese navy is also looking at the LCS, although it would probably design its own ship, he said.
The planned cuts to the LCS program had a domino effect on the purchase of MH-60R helicopters intended for deployment on the ship. Navy officials announced plans to end helicopter production and cancel its final order in 2016.
Under the original deal, the Navy would have procured 300 of the aircraft through 2018. The Romeo fleet would be 29 short of that if the Navy does not reverse its decision. Cancelation of the 2016 order would either slow production or cause it to end before 2018, said Mike Fralen, director of MH-60R business development.
So far, 185 MH-60R aircraft have been delivered, Fralen said. Sikorsky Aircraft Corp. manufactures the airframe for all MH-60 Seahawk variants, while Lockheed developed the mission and sensor systems for the Romeo version.
Australia and Denmark currently are the only international customers, with contracts for 24 and nine aircraft respectively. But neither of those extends production past 2018.
Lockheed executives are hopeful that additional sales to foreign militaries could help extend production. At least five other countries are interested in purchasing the Romeo, Fralen said. “We are in dialogue with all of them,” he said.
Couple the Defense Research Projects Agency’s major and well-funded interest in prosthetics with the grit shown by amputee veterans to excel in sports and you’ve got a heck of start for building a U.S. team for the first-ever bionic Olympics.
The Cybathlon, an international competition for athletes using advanced prosthetics, is to be held in October 2016 in Zurich, Switzerland.
“The competitions are comprised by different disciplines that apply the most modern powered knee prostheses, wearable arm prostheses, powered exoskeletons, powered wheelchairs, electrically stimulated muscles and novel brain-computer interfaces,” according to the games’ official website.
The games are being organized on behalf of the Swiss National Competence Center of Research in Robotics.
DARPA has a number of programs that ultimately, benefit not only the active-duty soldier, but the injured veteran who remains determined live with as few limitations as possible. DARPA has been hot at work on advanced prosthetics – legs, arms, hands – and exoskeletons.
Could hardly be a better opportunity to field test some of these technologies than a kind of Olympics specifically for men and women using them.
And there probably is no shortage of people willing to take on the challenge.
When the agency went looking for people to take part in human trials that involved brain surgery to link the mind to a robotic arm they had no trouble finding volunteers.
“We had quadriplegic volunteers who agreed to … have a small array placed on the surface of their brains, to pick up these neural signals for motor control, and then to use those to control these new, very sophisticated, robotic, prosthetic arms,” DARPA Director Arati Prabhakar told National Public Radio in a recent interview.
The Cybathlon will include competitions involving brain-computer interfaces; prosthetic legs and arms; powered exoskeletons; powered wheelchairs, and more.
Two medals will be awarded for winners in each event. One will go to the “pilot” – that is, the individual in the competition – and the other will go to the producer of the technology.
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Sujet: Re: industrie militaire US Ven 18 Avr 2014 - 18:56
je crois que c est la reponse des americains au S-400/300 et les SAM chinois
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Sujet: Re: industrie militaire US Ven 18 Avr 2014 - 21:55
en effet,belle combination contre les double digit SAM faut avoir ces JSOW et les MALD (si exportable)
pour la 1ere fois,une source officielle -constructeur- confirme les 150km du HARM
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annabi Général de corps d'armée (ANP)
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Sujet: Re: industrie militaire US Ven 25 Avr 2014 - 1:15
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Des F-15E de Boeing pour envoyer des microsatellites dans l'espace à moindre coût
La Darpa (agence américaine pour les projets de recherche avancée de défense) a demandé à Boeing de concevoir un lanceur de satellites très légers - moins de 45 kg - qui pourrait être largué par des avions de chasse comme son F15-E. Cette nouvelle méthode réduirait de 66% les coûts de mise en orbite des microsatellites. Les avions de chasse pourront bientôt permettre de placer des satellites en orbite. L'agence américaine pour les projets de recherche avancée de défense, la Darpa, a en effet demandé à Boeing de concevoir et de produire les premiers exemplaires de lanceurs d'un nouveau genre à travers un contrat de 30,6 millions de dollars qui court jusque début 2015.
un lancement pour moins d'un million de dollars
Comme le montre les vues d'artistes du concept mises en ligne par Boeing, l'engin revêt la forme d'un missile long de 7,3 mètres et sera placé sous le fuselage d'un F-15E Strike Eagle, produit par l'avionneur américain. Ce projet s'inscrit dans le cadre du programme "Airborne Launch Assist Space Access" (Alasa). Annoncé en 2011, ce programme prévoit de trouver un moyen d'envoyer dans l'espace des satellites de moins de 45 kilogrammes (micro ou nanosatellites) pour moins d'un million de dollars.
D'après Boeing, ce lanceur pourrait permettre de réduire de 66% les coûts de mise en orbite de microsatellites. En comparaison avec un lancement réalisé par une fusée à usage unique qui nécessite une longue préparation, cette solution serait également plus simple à mettre en œuvre : les avions de chasse sont opérationnels à tout moment et il n'y aurait pas besoin d'attendre une fenêtre de tir. Une navette hypersonique en préparation Pour réduire à moins de cinq millions d'euros les coûts de lancement des satellites de taille plus importante, entre 1 300 et 2 300 kilos, la Darpa planche aussi sur un projet de navette réutilisable : le programme XS-1 ("Experimental SpacePlace"). Cet appareil pourrait notamment atteindre des vitesses hypersoniques (à partir de Mach 5 environ mais la Darpa a évoqué l'objectif ambitieux de Mach 10). Le premier vol du XS-1 est prévu pour 2017.
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Sujet: Re: industrie militaire US Ven 9 Mai 2014 - 0:39
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Boeing touts operational QF-16 UAV
Boeing is working to convert F-16 fighter aircraft into fully-fledged unmanned aerial vehicles (UAVs) for potential use by US armed forces, IHS Jane's was told on 7 May. The company has already converted the first six of 126 Lockheed Martin F-16 Fighting Falcons into optionally piloted QF-16 target drones for the US Air Force (USAF), but is looking to add improved datalinks to enable the QF-16 to fly as high and as far as conventional UAVs. This, say company officials, will open the door to future roles in surveillance and close air support. Boeing could potentially convert hundreds of retired F-16s into UAVs using aircraft stored at the USAF's 'boneyard' in Tuscon, Arizona, where thousands of disused airframes have lain dormant for years. Even more could potentially be converted as the air force retires its current fleets of F-16s. The US Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) has previously highlighted the potential for an aircraft like the QF-16 to provide close air support to troops in future combat - a role currently played by manned fixed- and rotary-winged aircraft, and UAVs such as the General Atomics MQ-1 Predator and MQ-9 Reaper. Paul Cejas, Boeing's chief engineer on the QF-16 project, told IHS Jane's that the QF-16 UAV would be ideal for strikes into enemy territory and dangerous missions "where you don't want to put pilots in harm's way". "We think there's a lot of potential in this as having more capability," Cejas said. "Boeing is investing to leverage some of those capabilities. As a UAV it would be faster than a lot of what's out there." The QF-16 is currently restricted to 'line-of-sight' operations at two bases in the United States: Tyndall Air Force Base in Florida and the White Sands Missile Range (WSMR) in New Mexico. At present, the QF-16's ground control station would lose touch with the aircraft if it flew over the horizon. But Boeing wants to upgrade the control system to give the QF-16 a range similar to other UAVs. "[The] first step being, we're actually looking to be able to fly this aircraft with an alternate ground station and datalinks so that we don't have to be tied to those two stations," Cejas said. "There's no reason the QF-16 couldn't do what current UAVs do." The QF-16's capabilities are the same as a manned F-16, except for the internal cannon, removed to help fit in more than 3,000 wires during the conversion. When asked whether the QF-16 had any physical limitations, Cejas said: "I don't think we have any. We basically left all the F-16 systems intact, other than the gun. It's a very small jet and getting enough real estate to fit the wires in [was difficult], but we wanted to keep the basic capabilities in the jet." Boeing has been contracted by USAF to convert 126 F-16s into the QF-16 version for target practice, but Cejas said the government's long-term requirement is for a total of 210 QF-16s, depending on future budgets. F-16s currently in storage and eligible for conversion number "in the hundreds", he added. ANALYSIS More than 4,500 F-16s have been built since the 1970s and more than 20 countries fly the aircraft, but the QF-16 may not see widespread use by US forces. In addition, the US government would need to approve any sale of the conversion technology, should the prospect of QF-16 conversions become appealing to its allies. While Boeing's business case for converting hundreds more F-16s into QF-16 UAVs is apparent, it is hard to gauge precisely what benefits the USAF might derive from such a platform. An unmanned F-16 would cost the same as a manned F-16 to operate, and would likely require at least the same level of manpower to support it. Another issue that might limit the practical utility of a QF-16 UAV is its range. By comparison to UAVs such as the Predator and Reaper, the F-16 is a short-range aircraft that requires aerial refuelling to conduct medium- or long-range strike missions with a meaningful payload. In the near term at least, it would not be possible for an unmanned QF-16 to perform aerial refuelling with the current generation of manned tanker aircraft. The F-16's fighter performance, also, might actually be a hindrance to its role as an unmanned strike aircraft. One of the facets of the Predator and Reaper-class of UAV is that they fly relatively slowly and have the endurance required for the operator to stay on station and build up a detailed picture of the area of interest or target for superior situational awareness (SA). An unmanned F-16 would typically be operating at relatively low levels and high speeds. For the ground-based operator, flying a UAV has often been compared to seeing the world through a soda straw, and at low level and high speeds the operator's SA is going to be severely limited. The QF-16 UAV could be seen to have an application in swamping enemy air defences to sweep the airspace clean for the manned fighter/strike aircraft following behind, but it has to be questioned if this rather limited operational utility would justify the cost to the USAF of recovering and converting hundreds of F-16s from the boneyard for such a niche mission. Also, while it is true that an unmanned platform would remove all risk from the pilot, there are plenty of men and women around the world today who are more than happy to take such risks.
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Sujet: Re: industrie militaire US Mer 21 Mai 2014 - 13:58
Citation :
Austal USA confident USN may buy more JHSVs
The builder of the US Navy's (USN's) Joint High Speed Vessel (JHSV) is optimistic that a US Congress-mandated study being considered by lawmakers would encourage acquisition officials to increase the current programme of record of 10 vessels to as many as 18. In the House version of the National Defense Authorization Act for fiscal year 2015, US legislators are requesting that the navy undertakes a study to determine the need, feasibility, and cost in buying eight additional JHSVs. Austal USA is the prime contractor on the navy's USD1.6 billion programme to acquire 10 noncombatant catamarans designed to ferry personnel and equipment from a sea base to shore.
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Sujet: Re: industrie militaire US Ven 23 Mai 2014 - 13:27
Citation :
CUSV seeks LCS utility
Textron Systems has developed an enhanced variant of its Common Unmanned Surface Vessel (CUSV), bringing improvements to the payload capacity and engine.
Speaking to IHS Jane's at AUVSI 2014 in Orlando, Florida, Textron Systems' Bill Leonard said that the company had taken the manufacturing of the base vessel in-house, with sister business unit Textron Marine and Land systems now having responsibility the vessel. Leonard said that this has introduced a more reliable and powerful engine, among other improvements. Textron is now set to evaluate the Talos synthetic aperture sonar in the third of fourth quarter of this year, Leonard said, adding that this will take place during a US Navy exercise.
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Sujet: Re: industrie militaire US Mer 11 Juin 2014 - 2:22
Citation :
Army develops Vader-like power-cooled gas mask/helmet combo
Battery-powered filtration system keeps mask pressurized, soldier cool.
The US Army’s Edgewood Chemical Biological Center (ECBC) has developed a new combination of helmet and respirator mask that will keep soldiers safer and more comfortable when buttoned down against chemical, biological, or radiation threats. The system, which bears a surface resemblance to helmets worn by Star Wars’ Darth Vader and Halo’s Master Chief, uses built-in fans to both cool a soldier’s face and keep the mask pressurized to prevent contaminated air from leaking in. As someone who has spent hours in a gas mask, I can testify to how uncomfortable and distracting it can be—especially in high heat or humidity. Doing anything in full Nuclear-Biological-Chemical gear is an order of magnitude harder under the best of conditions. By adding a blower to the mask, the Army is hoping to make it easier for soldiers to focus more on the mission and less on the sweat pooling around their eyes. The mask, which connects to a belt- or backpack-mounted battery, is based on a commercial version of the Avon M50 filtration mask used throughout the US military. A blower built into side of the mask pulls air into its nose cup to ensure consistent air flow during an inhale. When the wearer exhales, a valve closes and air is diverted to the area around the eyes, over-pressurizing the face mask area to prevent contaminated air from leaking in if the seal is broken. The ECBC’s Respiratory Protection Branch has been developing and testing the mask for the past year. According to an Army report, the mask has proven to be more comfortable and at least as effective as the current gas masks used by the services during physical exertion and combat maneuvers. The development team is working on further improvements, such as sensors that detect when the fan needs to turn on and where to route airflow.
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Sujet: Re: industrie militaire US Mar 5 Aoû 2014 - 16:16
Citation :
Lockheed Martin reste le meilleur vendeur d'armes de la planète
Michel Cabirol | 05/08/2014, 6:45
Année après année, l'américain reste toujours au sommet des groupes de défense. Thales entre dans le top dix, en se plaçant au 9e rang mondial, selon le classement annuel dévoilé lundi par le magazine américain "Defense News".
Indéracinable Lockheed Martin... Depuis l'an 2000, le groupe américain a toujours gardé la première place du classement annuel des groupes de défense dévoilé lundi par le journal américain "Defense News". En 2014, le constructeur de l'avion de combat F-35 a encore très facilement repoussé ses poursuivants, notamment Boeing (32 milliards de dollars de ventes dans la défense en 2013) et le britannique BAE Systems (28 milliards de dollars), qui complètent le podium, en affichant un chiffre d'affaires 2013 dans la défense de 40,49 milliards de dollars. Une activité pourtant en baisse de près de 10 % par rapport à 2012.
Pour compenser la baisse de ses activités de défense, Lockheed Martin est entré sur le marché civil dans des domaines comme la gestion de trafic aérien, la formation et la simulation dans l'aéronautique, l'énergie... Basé au Maryland, le groupe a ainsi pu compenser la chute de son chiffre d'affaires dans la défense entre 2012 et 2013 (plus de 4,3 milliards de dollars). Au total, les ventes globales de Lockheed Martin ont seulement baissé de 1,8 milliard de dollars. Aujourd'hui le groupe américain ne réalise plus que 89 % de son chiffre d'affaires dans la défense, contre plus de 95 % en 2013 et 2012. En 2000, la défense ne représentait que 63 % de son chiffre d'affaires global.
Thales dans le "Top Ten"
Curieux paradoxe. Alors que le PDG Jean-Bernard Lévy veut orienter son groupe vers les activités civiles en raison de la baisse des budgets de défense des pays matures, Thales est revenu en 2014 dans le "Top Ten" des groupes de défense. Un classement inédit depuis 2007, année où Denis Ranque était encore à la tête du groupe d'électronique. Avec près de 11 milliards de dollars de chiffre d'affaires dans la défense (soit 56,30 % de ses ventes globales), le groupe français se classe à la neuvième place du classement des 100 premiers groupes de défense.
Il est bien sûr devancé par Airbus Group (7e rang), qui lui aussi se réoriente vers le civil. Le groupe européen, basé aux Pays-Bas, a réalisé 16,5 milliards de dollars de chiffre d'affaires dans la défense sur un total de 81,1 milliards. Deux fois moins que son rival américain Boeing, qui a enregistré 32 milliards de ventes dans le militaire. A noter la bonne performance du groupe naval DCNS qui entre dans le "Top 20" de ce classement avec un chiffre d'affaires de 4,6 milliards de dollars (16e rang). Ce qui n'est pas son meilleur classement (14e en 2003). Safran (23e), qui gagne deux places par rapport à 2013 (25e), Dassault Aviation (50e, contre 55e en 2013) et Nexter (63e, contre 70e en 2013) complètent les groupes français dans le Top 100 de ce classement de "Defense News".
Six américains dans les dix premiers
Ce n'est pas une surprise. Mais pour ceux qui ont envie de baisser la garde en Europe, cela rappelle un peu plus l'hégémonie des Etats-Unis sur le marché mondial des ventes d'armes, une activité de souveraineté nationale par excellence. Six groupes américains - Lockheed Martin (1er), Boeing (2e), Raytheon (4e), Northrop Grumman (5e), General Dynamics (6e) et United Technologies (8e) - sont parmi les dix plus grands groupes mondiaux de défense. Et parmi les 20 premiers, ils sont treize : outre les six premiers, L-3 Communications, Huntigton Ingalls Industries (construction navale), Honeywell, Textron, Booz Allen Hamilton (SSII), General Electric et Exelis (conglomérat).
Seuls quatre groupes européens parviennent à concurrencer les Américains dans les dix premiers groupes mondiaux de défense : BAE Systems (3e), Airbus Group (7e), Thales (9e) et enfin l'italien Finmeccanica (10e), qui a régressé de deux places entre 2013 et 2014. En outre, le Russe Almaz-Antey (systèmes de défense aériens, électronique) se glisse à la 12e place, le motoriste britannique Rolls-Royce à la 14e et DCNS à la 16e.
http://wp.me/p3cRXG-cIH | The U.S. Army Robotics Technology Consortium has funded a test employing an unmanned ground vehicle (UGV) and unmanned aerial system (UAS) tasked to perform a combined, autonomous reconnaissance, surveillance and target acquisition (RSTA) mission. The 'Extend the Reach of the Warfighter through Robotics' (ERWR) demonstration that took place at Ft Benning GA on August 7 joined two systems produced by Lockheed Martin – the Squad Mission Support System (SMSS) acting as the ground segment and the K-MAX unmanned air vehicle providing the aerial segment.
“This level of mission cooperation between unmanned air and ground vehicles of this size, controlled beyond line-of-sight, is an industry first,” said Joe Zinecker, director of combat maneuver systems at Lockheed Martin Missiles and Fire Control. “This demonstration could lead to expanded missions, such as remote sensing and monitoring of suspected chemical, biological, radiological, nuclear and explosive threats or events.” Zinecker added
annabi Général de corps d'armée (ANP)
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Sujet: Re: industrie militaire US Mer 20 Aoû 2014 - 21:02
Citation :
Darpa : moins de blindage et plus d'agilité pour les tanks du futur
La Darpa vient d'annoncer la création du programme GXV-T, dont le but est de mettre fin à la course au blindage pour les chars de combat en mettant l'accent sur la mobilité, l'agilité et la furtivité. Cette approche permettrait à terme une réduction des coûts. Depuis la première guerre mondiale, l'amélioration de la protection des véhicules de combat terrestre s'est principalement limitée à en augmenter le blindage. Mais la capacité des armes anti-char à percer les blindages en question a aussi augmenté de son côté, et plus rapidement. Garantir la survivabilité des équipes a donc nécessité de construire des chars de plus en plus massifs et coûteux. Cette tendance a limité la mobilité, la vitesse de déploiement et la manoeuvrabilité des blindés sur le terrain, sans parler de leur capacité d'adaptation à des environnements en évolution constante. A tel point que la problématique actuelle pour l'armée américaine est de mettre au point des solutions radicalement innovantes sous peine de voir les chars d'assaut devenir obsolète sur le champ de bataille du futur. A cette fin, la Darpa a lancé un programme baptisé Ground X-Vehicle Technology (GXV-T). Il s'inspire de ses programmes "X" dédiés à l'aéronautique, qui ont eu un impact important sur le développement aéronautique militaire au cours du XXe siècle. GXV-T étudiera diverses pistes de recherche pour développer des véhicules de combat terrestre à la fois plus mobiles et dotés d'une plus grande survivabilité tout en étant moins dépendant de leur armure. Les principaux vecteurs de développement seront d'éviter la détection par l'ennemi, d'éviter le combat, et d'éviter d'être atteint par l'adversaire.
Les objectifs techniques de GXV-T sont : - Une réduction de moitié de la taille et du poids du véhicule (grâce à de meilleurs systèmes de contrôle, de conduite, de visualisation de la situation sur le terrain. L'automatisation de certains fonctions clés, comme dans les cockpits d'avions commerciaux) - Deux fois moins de personnel nécessaire au fonctionnement du véhicule - Doubler la vitesse et l'agilité du véhicule (déplacements rapides multidirectionnel, suspensions avancées, système de chenilles/roues innovant) - La capacité pour le véhicule d'éviter des attaques en se déplaçant de manière autonome et en repositionnant son armure - La capacité de se déplacer sur 95% des types de terrain rencontrés (passage d'obstacles, pentes) - Réduire les différentes signatures qui permettent à l'ennemi de détecter et d'attaquer le véhicule (optique, infrarouge, sonore, électromagnétique) La Darpa est actuellement à la recherche de partenaires dans le cadre de ce programme. Passé avril 2015, les partenaires choisis auront 2 ans pour rechercher, développer et tester de nouvelles technologies afin d'atteindre ces objectifs et de mettre au point des démonstrateurs.
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Sujet: Re: industrie militaire US Mer 20 Aoû 2014 - 23:41
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Missiles, nourriture, peau... tout ce que l'armée américaine compte imprimer en 3D
Les organisations militaires ont toujours été friandes de nouvelles technologies. Les projets de l'armée de terre des Etats-Unis s'appuyant sur l'impression 3D le démontre encore une fois. Petit tour d'horizon en quatre exemples. L'impression 3D se démocratise. Si elle promet d'arriver chez les particuliers dans un avenir proche, elle a déjà conquis les militaires. Preuve en est le nombre de projets de recherche de l'armée américaine utilisant les différentes technologies de fabrication additive. Les militaires américains cherchent ainsi à imprimer... ... de la nourriture L'entreprise 3D Systems a présenté la première imprimante 3D capable de produire de la nourriture au CES 2014 à Las Vegas. L'armée de terre américaine s'est jetée dessus avec l'intention de remplacer les rations "Meal, Ready to Eat" (MRE) qui n'ont jamais rencontré un franc succès auprès des troupes. Plusieurs groupes de recherche travaillent sur le sujet, dont notamment le Natick Soldier Research, Development, and Engineering Center (NSRDEC), dans le Massachusetts. Ils se concentrent sur l'adaptation de technologies existantes aux rigueurs d'un déploiement sur le terrain. Le remplacement des rations par de la nourriture imprimée en 3D permettrait à la fois de réaliser des économies mais également d'adapter les repas aux besoins nutritionnels spécifiques de chaque soldat, chose impossible à l'heure actuelle. Les matériaux de base utilisés pour créer la nourriture sont des substrats chimiques, conditionnés sous forme de cartouches, comme pour une imprimante papier traditionnelle.
...de la peau pour soigner les brûlures Pour aider les soldats victimes de brûlures sur de larges portions du corps en zone de combat, une équipe de scientifiques de la Wake Forest School of Medecine a testé, en collaboration avec l'armée, une méthode d'impression 3D biologique utilisant différents types de cellules comme "encre" pour recréer les différentes couches de la peau. La blessure est d'abord analysée, puis l'imprimante 3D créée des portions de peau de taille et de profondeur appropriées pour une guérison optimale. La zone de peau à prélever pour pouvoir cultiver assez de cellules pour utiliser cette technique n'est que d'un dixième de la taille de la plaie. Au-delà de ce projet, qui est le plus avancé, l'armée travaille aussi sur l'impression de vaisseaux sanguins et même d'organes.
...des ogives de missiles La production d'ogives (et de missiles en général) est très coûteuse, et c'est là encore un domaine dans lequel l'implémentation de techniques de fabrication additive pourrait grandement réduire les coûts. Ces ogives sont traditionnellement composées de nombreux éléments assemblés dans une structure complexe. L'impression 3D permettrair de les produire en un seul bloc et sans perte de matière. Excepté le coût, cette approche optimiserait aussi la taille et l'arrangement des différents éléments (explosifs, capteurs, etc.) à l'intérieur des ogives, rendant le tout à la fois plus compact, mais aussi plus résistant en cas d'attaques ou de choc extérieur lors du vol vers l'objectif. Enfin, la capacité d'imprimer une ogive "à la demande" rend également possible l'idée de conceptions spécifiques en fonction des missions à remplir pour une plus grande efficacité opérationnelle (par exemple, choisir précisément la taille de la zone d'impact). L'ARDEC (Armament Research, Engineering and Design Center) travaille sur cette technologie. A terme, l'intégralité d'un missile pourrait être imprimé en 3D. Ces recherches ont été mentionnées dans le numéro de juillet-août d'Army Technology.
... des crânes synthétiques pour étudier les commotions cérébrales Les soldats sont protégés par des casques pare-balles renforcés, mais sur le champ de bataille ils n'offrent que très peu de protection contre les déflagrations parfois très importantes que produisent les bombes, obus, missiles et autres engins explosifs improvisés. En effet, si ces projectiles font en eux-mêmes de terribles dégâts, de très nombreux soldats subissent des blessures d'un tout autre type : cérébrales. Celles-ci sont causées par le changement soudain de pression qui résulte de la détonation d'explosifs puissants comme le C4 ou le TNT. Lorsqu'ils explosent, ils produisent une onde de choc qui passe sans peine à travers les casques et peuvent causer d'importants dégâts cérébraux, voire la mort. Pour mieux étudier ce phénomène, l'U.S. Army Research Laboratory (ARL) s'est associé à des chercheurs universitaires pour créer des plaques crâniennes imprimées en 3D. Elles leur permettent de tester en laboratoire les effets de ce type de phénomène et de développer de meilleures méthodes de protection à l'aide de nouveaux matériaux. Les propriétés crâniennes changent avec l'âge, et les crânes de donneurs récupérés par la médecine proviennent majoritairement de personnes âgées. Imprimer ces crânes en 3D permet donc d'éviter ce biais et d'obtenir les caractéristiques voulues. L'approche du groupe de recherche permet de fabriquer des crânes aux propriétés équivalentes à celles d'hommes de 20 à 30 ans, la moyenne d'âge des soldats confrontés à ce genre d'incidents.
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Sujet: Re: industrie militaire US Jeu 21 Aoû 2014 - 15:58
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Northrop Grumman begins XS-1 design work
Northrop Grumman on 19 August released an artist's rendering of its XS-1 experimental spacecraft, which the company has begun designing for a US Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) competition aimed at building a more affordable space-launch system. Northrop Grumman was awarded one of three prime contracts for Phase 1 of the XS-1 programme on 15 July. Boeing and Masten Space Systems received the other two deals, according to a DARPA press statement. "We chose performers who could prudently integrate existing and up-and-coming technologies and operations, while making XS-1 as reliable, easy-to-use, and cost-effective as possible," Jess Sponable, DARPA's programme manager, said in a statement. "We're eager to see how their initial designs envision making spaceflight commonplace - with all the potential military, civilian, and commercial benefits that capability would provide." The programme is expected to develop a reusable unmanned vehicle for access to space and deployment of small satellites using expendable upper stages. The effort would also develop technology for next-generation hypersonic vehicles, according to DARPA. Key XS-1 technical goals include flying 10 times in 10 days, flying to Mach 10+ at least once, and launching a representative small payload to orbit. The programme also seeks to reduce the cost of access to space for 3,000- to 5,000-pound payloads to less than USD5 million per flight. The XS-1 is expected to cost one-tenth the price of today's launch systems, according to officials. In Phase 1 of the effort, the contractors must develop their XS-1 demonstration vehicles, conduct risk reduction of key technologies, and develop a technology maturation plan for vehicle fabrication and flight tests. The agency issued a solicitation notice on 12 November 2013 calling for the development of a reusable first stage launch vehicle that could cost-effectively launch relatively small payloads, and proposals were due 16 January 2014. Total funding available for the first phase of the XS-1 design was USD14 million, according to the original solicitation notice. DARPA plans to allocate USD140 million for potential second and third phases focused on fabricating and flying the XS-1. COMMENT The XS-1 programme is the Pentagon's latest effort to reduce the cost of placing military satellites on orbit. The US Air Force (USAF) has for years been seeking ways to make launches more affordable. United Launch Alliance (ULA), a Boeing-Lockheed Martin joint venture, has long been the sole provider for USAF launches, which were paid for one at a time until 2013. In 2012 the Pentagon studied the possibility of making lot buys over a period of years with a commitment for a number of launches at a firm fixed price from ULA. That effort led to a large bulk buy of 36 core boosters from the company in 2013, which in turn prompted a lawsuit against the USAF by commercial space-launch provider SpaceX aimed at opening military launches to competition.
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Sujet: Re: industrie militaire US Dim 24 Aoû 2014 - 17:25
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Ajoutée le 24 août 2014
GHOST is a combination aircraft/boat that has been designed to fly through an artificial underwater gaseous environment that creates 900 times less hull friction than water. GHOST technology adapts to manned or unmanned, surface or submerged applications.
annabi Général de corps d'armée (ANP)
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Sujet: Re: industrie militaire US Ven 19 Déc 2014 - 15:32
Robotic spy fish conducts underwater surveillance
Proton General de Brigade
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Sujet: Re: industrie militaire US Jeu 25 Déc 2014 - 12:31
J'aimerais connaître votre avis sur le développement des armes laser ?! Moi personnellement je trouve qu'avec ce type d'arme on rentre dans une nouvelle ère à long terme.