Royal Moroccan Armed Forces


 
AccueilS'enregistrerConnexion

Partagez | 
 

 Avions de transport tactique/lourd

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Suivant
AuteurMessage
Fremo
Administrateur
Administrateur
avatar

messages : 21547
Inscrit le : 14/02/2009
Localisation : 7Seas
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :



MessageSujet: Avions de transport tactique/lourd   Jeu 27 Aoû 2009 - 19:35

salut les amis
voilà un nouveau topic sur les avions de transport tactic/lourd, je n'ai pas trop de conaissance dans ce domaine mes c'est à vous de jouer Wink
je vais commencer par le nouveau né brézilien
Embraer C-390




Equipage : 2

Charge utile : 19.0 tons (41,888 pounds)

Longueur : 33.43 m (109.7 ft)

Envergure: 33.94 m (111.4 ft)

Hauteur : 11.43 m (37.5 ft)

Poids maxi au décollage: 72.0 tons (158,733 lb)
Motorisation: 2× turbosoufflantes, 75–100 kN () chaqu'un

il est prévu de construire quelque 40 avions de ce type pour l'armée de l'air brézilienne

_________________
Revenir en haut Aller en bas
reda2012
Caporal chef
Caporal chef
avatar

messages : 177
Inscrit le : 01/05/2009
Localisation : CRPTA ,BEFRA Kesh !
Nationalité : Maroc

MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Jeu 27 Aoû 2009 - 21:05

Merci fremo pour ce sujet très intéressant


Le C-130J Super Hercules



Citation :


General characteristics

  • Crew: 3 (two pilots, and one loadmaster are minimum crew)
  • Capacity:




  • 92 passengers (128 for C-130J-30) or
  • 64 airborne troops (92 for C-130J-30) or
  • 6 pallets (8 pallets for C-130J-30) or
  • 74 litter patients with 2 medical personnel (97 litters for C-130J-30)
  • 2–3 HMMWVs or an M113 armored personnel carrier


  • Payload: 42,000 lb (19,090 kg) ; for C-130J-30: 44,000 lb/ 19,900 kg
  • Length: 97 ft 9 in, 29.79 m (for C-130J-30: 112 ft, 9 in, 34.69 m)
  • Wingspan: 132 ft 7 in (40.41 m)
  • Height: 38 ft 10 in (11.84 m)
  • Wing area: 1,745 ft² (162.1 m²)
  • Empty weight: 75,562 lb (34,274 kg)
  • Useful load: 72,000 lb (33,000 kg)
  • Max takeoff weight: up to 175,000 lb (79,378 kg); normal 155,000 lb (70,305 kg)
  • Powerplant:Rolls-Royce AE 2100D3 turboprop, 4,637 shp (3,458 kW) (with Dowty R391 6-blade composite propeller) each

Performance

  • Maximum speed: 362 knots (417 mph, 671 km/h)
  • Cruise speed: 348 kn (400 mph, 643 km/h)
  • Range: 2,835 nmi (3,262 mi, 5,250 km)
  • Service ceiling: 28,000 ft (8,615 m)
  • Takeoff distance: 3,127 ft (953 m) at 155,000 lb (70,300 kg) gross weight

Revenir en haut Aller en bas
Viper
Modérateur
Modérateur
avatar

messages : 7651
Inscrit le : 24/04/2007
Nationalité : Maroc-France
Médailles de mérite :


MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Ven 28 Aoû 2009 - 0:05

Exellente initiative Fremo


C5 Galaxy






Citation :


Description


Le C-5 Galaxy est un avion de transport conçu pour pouvoir déplacer les équipements militaires les plus lourds, pouvant emporter plus de 120 tonnes de fret sur 5500 km. Il a remporté la compétition contre un prototype de Boeing, qui a finalement servi de base pour le 747.

Les configurations de chargement possibles comprennent deux char M-1 Abraham, six hélicoptères de combat AH-64, ou un pont mobile de 74 tonnes.
L’appareil est prévu pour pouvoir opérer à partir de pistes de même longueur que le C-141 Starlifter, soit 2400 m au décollage et 1200 m à l’atterrissage. Son train d’atterrissage est composé de 32 roues à amortissement puissant afin de pouvoir utiliser des pistes en terre. L’avion peut également s’abaisser pour facilier son chargement en réduisant l’inclinaison des rampes de chargement.Sa structure est robuste et a été conçue pour résister à plus de 30 000 heures de vol.
Le programme de modernisation progressive des C-5 devrait permettre de garder cet appareil en service au moins jusqu’en 2040.


Donnés Technique

  • Version : C-5A Galaxy
  • Motorisation : 4 General Electric TF39-GE-1
  • Puissance : 4x 18600 kgp
  • Envergure : 67,88 m
  • Longueur du fuselage : 75,54 m
  • Hauteur au sol : 19,85 m
  • Surface alaire : 575,98 m²
  • Masse à vide : 153 286 kg
  • Masse maximale : 348 813 kg
  • Plafond pratique : 10 400 m
  • Distance franchissable : 11 700 km
  • Vitesse maximale : 920 km/h
  • Equipage : 5 membres

_________________
Gloire à nos aïeux  

Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Ven 28 Aoû 2009 - 3:30

Viper a écrit:



C5 Galaxy




le l'ai vu atterrir et décoller Cool inoubliable!
Revenir en haut Aller en bas
MW
Administrateur
Administrateur
avatar

messages : 1608
Inscrit le : 03/03/2007
Localisation : chez moi
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :

MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Ven 28 Aoû 2009 - 11:04

Raptor a écrit:


le l'ai vu atterrir et décoller Cool inoubliable!

à GMMX ? j'espére qu'ils l'apporteront en AE'10 ou meme un C-17, le MC-130P durant le AE'08 n'avait rien d'impressionant, sauf le gros flir under the nose.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Ven 28 Aoû 2009 - 12:38

MW a écrit:
Raptor a écrit:


le l'ai vu atterrir et décoller Cool inoubliable!

à GMMX ? j'espére qu'ils l'apporteront en AE'10 ou meme un C-17, le MC-130P durant le AE'08 n'avait rien d'impressionant, sauf le gros flir under the nose.

oui à GMMX, je l'ai vu une seule fois en 2001.
il a atterri, il est resté pendant environ 2 heures, puis il a décollé... le décollage de ce monstre est époustouflant!
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Lun 31 Aoû 2009 - 3:16

Revenir en haut Aller en bas
Northrop
General de Division
General de Division
avatar

messages : 4548
Inscrit le : 29/05/2007
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :

MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Lun 31 Aoû 2009 - 17:00


_________________

الله الوطن الملك
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Ven 4 Sep 2009 - 2:08

Revenir en haut Aller en bas
Fremo
Administrateur
Administrateur
avatar

messages : 21547
Inscrit le : 14/02/2009
Localisation : 7Seas
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :



MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Dim 11 Oct 2009 - 12:20

C-17 Globemaster III


Equipage : 3

Charge utile : 77.5 tons (170.900 pounds)

Longueur : 53 m (174 ft)

Envergure: 51.75 m (169.8 ft)

Hauteur : 16.8 m (51.1 ft)

Poids maxi au décollage: 265.4 tons (585.000 pounds)
Motorisation: 4 × Pratt & Whitney F117-PW-100 turbosoufflantes, 180 kN chacun
Vitesse de croisière : Mach 0.76, 820 Km/h

250 avions ont été construite jusqu'à maintenant

Remarque :
Capacité:
102 troupes avec sièges standard d'axe ou 134 soldats avec des sièges palettisées ou 36 litière et 54 patients ambulatoires ou Cargo, comme une char M1 Abrams

_________________
Revenir en haut Aller en bas
Yakuza
Administrateur
Administrateur
avatar

messages : 21624
Inscrit le : 15/09/2009
Localisation : 511
Nationalité : Maroco-Allemand
Médailles de mérite :

MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Mer 21 Oct 2009 - 23:47

Cool

Spoiler:
 
PYRAMID PATTERN - The Pyramids of Giza appear in the distance as a U.S. Air Force C-17 Globemaster III aircraft flies over Cairo, Egypt, during Exercise Bright Star, Oct. 15, 2009. The C-17 crew is assigned to the 437th Airlift Wing, Charleston Air Force Base, S.C. Bright Star is a joint international military airdrop exercise whose purpose is to strengthen and enhance cohesiveness of participating forces. This year's participants include the United States, Egypt, Kuwait, Pakistan, Germany and Jordan. U.S. Air Force photo by Staff Sgt. Jacob N. Bailey

_________________
Revenir en haut Aller en bas
Yakuza
Administrateur
Administrateur
avatar

messages : 21624
Inscrit le : 15/09/2009
Localisation : 511
Nationalité : Maroco-Allemand
Médailles de mérite :

MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Sam 19 Déc 2009 - 14:43

et si l´UAE laisse Boeing avec des C17 non payés Laughing
je savais pas que certains constructeurs se precipitent meme avant les contrats,seulement avec les notifications FMS


_________________
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Sam 13 Fév 2010 - 22:07

Voici des images des C-130-J...























Revenir en haut Aller en bas
MAATAWI
Modérateur
Modérateur
avatar

messages : 14775
Inscrit le : 07/09/2009
Localisation : Maroc
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :



MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Mer 10 Mar 2010 - 13:40

Citation :

Lockheed Martin C-5M Super Galaxy Is 'Effective, Suitable and Mission Capable' for USAF Operations



The Air Force Operational Test and Evaluation (OT&E) Center has rated the C-5M as "effective, suitable and mission capable" based on results from OT&E testing completed in January 2010.
The OT&E phase spanned four months, evaluating various performance aspects to validate the capability and reliability of the C-5M. These positive test results enable the Super Galaxy to continue to support critical missions flown in support of world-wide operational contingencies.
"The C-5M test was a resounding success because of teamwork between the test team, the user, the contractor and the program office," said Col. John Scorsone, Director of Test and Evaluation for Air Mobility Command. "The integrated test team will now transition to an integrated fielding team which will build on past relationships to help this program achieve even more record-breaking results."
In addition to setting 42 world records last year, the C-5Ms delivered needed cargo to the warfighter during OT&E and continue to perform combat support missions today. Performance during OT&E proved the modernized A and B models of the C-5 are redefining strategic airlift for the military and will be a force multiplier for decades to come.
Payload and range improvements in the C-5M enable a fully loaded aircraft to fly unrefueled for more than 5,000 miles and bypass traditional en route stops. This not only saves thousands of gallons of fuel, but decreases the amount of time needed to get precious cargo to the warfighter's destination.
"The C-5M is a game-changer and we are excited about the world record-breaking capabilities it provides those protecting freedom across the globe," said Lorraine Martin, Lockheed Martin C-5 program vice president. "We greatly appreciate the dedication and exceptional work of the Air Force active and reserve crews flying and maintaining the C-5M during OT&E."
Current USAF plans call for 52 fully-modernized C-5Ms by 2016 with the next delivery scheduled for September 2010 to Dover Air Force Base, Del
defpro

_________________
Le Prophéte (saw) a dit: Les Hommes Les meilleurs sont ceux qui sont les plus utiles aux autres
Revenir en haut Aller en bas
MAATAWI
Modérateur
Modérateur
avatar

messages : 14775
Inscrit le : 07/09/2009
Localisation : Maroc
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :



MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Jeu 11 Mar 2010 - 14:04

Citation :
Russie-Inde: l'avion de transport conjoint décollera d'ici 2016 (HAL)

L'avion de transport militaire russo-indien décollera entre 2016 et 2018, a annoncé dans un entretien à RIA Novosti jeudi le PDG du groupe aéronautique indien HAL, Ashok Nayak.
"Nous en sommes à l'étape initiale (du projet). Le premier appareil pourrait décoller dans six ou huit ans", a-t-il estimé.
"Le feu jaune passe enfin au vert, la création de la coentreprise ira maintenant bon train", a ajouté le PDG.
Les documents relatifs à la création de la coentreprise en charge de mettre en oeuvre le projet, aux termes d'un accord de 2007, pourraient être signés lors de la visite en Inde du premier ministre russe Vladimir Poutine les 11-12 mars.
Le nouvel appareil sera développé, selon des experts, sur la base d'un Iliouchine russe. La Russie et l'Inde participeront à égalité au projet estimé à 600 millions de dollars. L'armée de l'air indienne pourrait commander 45 avions et les forces aériennes russes 100.
RIA Novosti

_________________
Le Prophéte (saw) a dit: Les Hommes Les meilleurs sont ceux qui sont les plus utiles aux autres
Revenir en haut Aller en bas
MAATAWI
Modérateur
Modérateur
avatar

messages : 14775
Inscrit le : 07/09/2009
Localisation : Maroc
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :



MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Mer 7 Avr 2010 - 13:06

Citation :

First HC-130J Combat Rescue Tanker Completes Assembly

| The first of a new fleet of combat rescue tankers for the U.S. Air Force’s Air Combat Command left Lockheed Martin’s main assembly building here, April 3.The plane is now in the painting facility, then will enter production flight testing.The aircraft represents a new configuration of the world’s most advanced airlifter and will be formally presented to the Air Force at a ceremony, April 19, then delivered later this year.The HC-130J will undergo flight testing to meet an Initial Operating Capability date in mid-2012.

defpro

_________________
Le Prophéte (saw) a dit: Les Hommes Les meilleurs sont ceux qui sont les plus utiles aux autres
Revenir en haut Aller en bas
MAATAWI
Modérateur
Modérateur
avatar

messages : 14775
Inscrit le : 07/09/2009
Localisation : Maroc
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :



MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Lun 17 Mai 2010 - 16:40

Citation :

Airbus Military A330 MRTT refuels second A330 MRTT


“Buddy” refuelling: A330 MRTT refuels another A330 MRTT.

12:41 GMT, May 17, 2010 Airbus Military has for the first time demonstrated in flight “buddy” refuelling between two A330 MRTT aircraft.

To-date three such flights have been performed, the latest one being part of the certification flight trials. This type of operation further illustrates the capability of the new-generation A330 MRTT tanker to refuel any kind of large receiver, even wide-body aircraft like another A330 MRTT or receiver aircraft with complex aerodynamics such as the E-3 AWACS tested in February. It also demonstrates the capability of the aircraft as a receiver and means that the A330 MRTT is now both the largest aircraft to have refuelled an A330 MRTT and the largest to have received fuel from it.

The two aircraft used for these flight trials were the first two A330 MRTTs built for the Royal Australian Air Force. They are both now being used in the final stages of the certification programme due for completion in the next months.

During the flights, performed over the Gulf of Cadiz in southern Spain, fuel was passed from the refuelling aircraft´s Aerial Refuelling Boom System (ARBS) to the receiving aircraft´s Universal Aerial Refuelling Receptacle Slipway Installation (UARRSI).

Programme director Airbus Military Derivatives, Antonio Caramazana, said: “This latest flight demonstrates the ability of the A330 MRTT to refuel a true widebody aircraft and to conduct buddy-buddy refuelling between two tankers, which is a vital enabler for even longer range deployments.”


The A330 MRTT

The Airbus Military A330 Multi Role Tanker Transport (MRTT) is the most capable new generation aircraft in this category flying and available today. The large 111 tonnes/ 245,000 lb basic fuel capacity of the successful A330-200 airliner, from which it is derived, enables the A330 MRTT to excel in Air-to-Air Refuelling missions without the need for any additional fuel tanks. The A330 MRTT is offered with a choice of proven air-to-air refuelling systems including an advanced Airbus Military Aerial Refuelling Boom System (ARBS), and/or a pair of under-wing hose and drogue pods, and/or a Fuselage Refuelling Unit.

defpro

_________________
Le Prophéte (saw) a dit: Les Hommes Les meilleurs sont ceux qui sont les plus utiles aux autres
Revenir en haut Aller en bas
Yakuza
Administrateur
Administrateur
avatar

messages : 21624
Inscrit le : 15/09/2009
Localisation : 511
Nationalité : Maroco-Allemand
Médailles de mérite :

MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Dim 25 Juil 2010 - 19:00

une presentation du nouveau transporteur/refueler d´Antonov,le AN-112KC qui a rejoint la competition KC-X de l´USAF!
ceux qui n´arrivent pas a voir,vous n´avez qu´a activer le HTML sur Profil/Preference




_________________
Revenir en haut Aller en bas
MAATAWI
Modérateur
Modérateur
avatar

messages : 14775
Inscrit le : 07/09/2009
Localisation : Maroc
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :



MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Jeu 5 Aoû 2010 - 12:46

Citation :

New Galaxy



A C-5M sits on the flightline at Dover Air Force Base, Del. The Super Galaxy boasts upgraded engines and avionics, enhanced communications, navigation and safety systems, and improved reliability rates. (Courtesy photo by Lockheed Martin)

_________________
Le Prophéte (saw) a dit: Les Hommes Les meilleurs sont ceux qui sont les plus utiles aux autres
Revenir en haut Aller en bas
lida
Colonel-Major
Colonel-Major
avatar

messages : 2073
Inscrit le : 01/11/2008
Localisation : maroc
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :



MessageSujet: ..   Mar 21 Sep 2010 - 6:58

Du nouveau dans le domaine des avions de transports tactiques
Citation :
L'Europe et les États-Unis auront d'ici à quelques années a faire face à une forte concurrence des pays émergents comme la brésil et la Chine dans le domaine des avions de transport tactiques.

L'envol de l'avion de transport KC390

Le projet d'avion tactique KC 390 lancé par le brésil est en train de prendre forme malgré la crise économique et plusieurs pays ont annoncé vouloir rejoindre la programme.

La Colombie souhaiterais acquérir 12 avions, et le Chili 6 appareils. Le Portugal et la République Tchèque sont également intéressés pour en acheter respectivement 6 et 2 pour leurs armées de l'air...


La France dans le cadre de la vente de Rafale au brésil pourrait commander une dizaine d'appareils de ce type. Dans le cadre du même contrat FX2, la suède a propose d'évaluer l' appareil. La force aérienne brésilienne en commanderait pour sa part 28 appareils. Elle a commandé les deux prototypes nécessaires au développement de l' appareil.

Avec la déclaration d'intention tchèque, les négociations pourraient aboutir à la vente de 54 avions KC-390 pour les forces aériennes de 5 pays. Les industries aéronautiques des pays citées souhaitent évidemment participer au développement de l'appareil ou obtenir la sous traitance de certains éléments.

Cet avion sera le plus lourd jamais construit par la firme Embraer. Il pourra transporter une charge de 21 tonnes y compris des véhicules blindes à roues. il sera sur le même segment que le C130 J Super Hercules. Une version ravitaillement en vol est en cours de développement.

Le redémarrage de l'avion de transport chinois Y9

La construction du prototype du successeur de la copie chinoise de l' AN 12 (Y8) a repris selon la presse chinoise, Le Y9 sera équipé de 4 turbopropulseurs de fabrication chinoise et pourra transporter 25 tonnes de charge. Son premier vol pourrait avoir lieu en 2011. Aucune commande formelle n' a été encore passée mais il s'agit d'une tentative chinoise de construire un appareil de la catégorie du C130.

question defences



_________________

scratch un petit dessin vaut mieux qu'un long discours scratch
Revenir en haut Aller en bas
Yakuza
Administrateur
Administrateur
avatar

messages : 21624
Inscrit le : 15/09/2009
Localisation : 511
Nationalité : Maroco-Allemand
Médailles de mérite :

MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Ven 24 Sep 2010 - 10:14

Citation :
C-27J sets its sights on Africa

David Donald
Wednesday, 22 September, 2010


Alenia’s C-27J puts on a stunning display of agility for such a large aircraft

Alenia Aeronautica (Stand 2N1) is exhibiting the C-27J here at AAD as part of a wider campaign to bring this stateof- the-art airlifter to the African market. Its appearance at the show is a prelude to a week of trials to be undertaken at Waterkloof, during which the South African Air Force and Army will test some of its capabilities.

“We believe Africa is the market of the future,” said Luciano Fava, senior VP, international sales, “and South Africa in particular.” The C-27J is being demonstrated here as being a potential answer for South Africa’s yet-tobe- determined transport requirements. During the Waterkloof trials next week, the aircraft will, in essence, be turned over to the SANDF to use “just as if it was an SAAF asset,” said Fava. “They can use it how they want and do whatever tests they want.”

Trials will naturally focus on the type’s tactical airlift credentials, such as short-field operations, and will include special forces support and paratroop drops.

“We feel there is a strong requirement for special forces capability,” added Gianluca Evangelisti, senior VP, flight operations for Alenia North America. “The C-27J has an excellent navigation suite, which you need for this role.”

Alenia believes the C-27J is ideal for operators across the continent. “We have logged a lot of experience in this environment and we have brought that to the C-27J,” said Evangelisti. As well as many hours gathered on the G222 (the forerunner of the C-27), the Italian air force has operated the new model on humanitarian missions in places such as Mali.

The loading system is very easy to use and the aircraft can be maintained in austere conditions, without the need in many cases to access the central computer. It has outstanding performance for an aircraft of its class, with an impressive rate of climb for small arms fire evasion. The aircraft features a lowaltitude parachute extraction system (LAPES) air-drop capability that can be very useful for missions where landing is not possible, but where accuracy of delivery is required, such as humanitarian aid distribution.

The C-27J's advanced navigation equipment and autopilot and long endurance mean it also has an inherent maritime patrol capability. Alenia has already developed a palletised raft-drop system for maritime search and rescue missions and could provide a rollon maritime surveillance system if required. The company has also undertaken engineering studies to show that a ramp-mounted hose-drogue unit could provide a single-point refuelling capability for helicopters. It can also be used as a forward refuelling point at austere locations for helicopters. Maximum range for ferrying is about 3,200 nautical miles, while operational range with a typical load is more than 2,000 nautical miles.

While South Africa is a key target for Alenia Aeronautica, the aircraft has aroused significant interest throughout Africa. Morocco is the first African nation to acquire the type, having received the first of four C-27Js in June, and could look to increase its fleet further. Strong opportunities with real requirements exist in Algeria, Cameroon, Egypt, Gabon, Ghana, Libya and Nigeria. The last two both already operate the earlier G222 and are in the market for a replacement.
http://www.janes.com/events/exhibitions/aad2010/sections/daily/day3/c27j-sets-its-sights-on-a.shtml

_________________
Revenir en haut Aller en bas
Yakuza
Administrateur
Administrateur
avatar

messages : 21624
Inscrit le : 15/09/2009
Localisation : 511
Nationalité : Maroco-Allemand
Médailles de mérite :

MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Lun 27 Sep 2010 - 19:19

Citation :
DATE:27/09/10
SOURCE:Flightglobal.com
PICTURE: HC-130J delivery marks treble milestone for Lockheed
By Craig Hoyle

Lockheed Martin marked a treble milestone in its C-130 Hercules programme during a 23 September delivery ceremony conducted at its Marietta, Georgia production site.

In handing over its first of a planned 18 new HC-130J combat tankers to the US Air Force’s Air Combat Command (ACC) organisation, the company also celebrated the delivery of its 200th new-generation “Super Hercules”.

First flown in late July, the HC-130J also became the 1,500th Hercules to have been handed over to a US government customer during the type’s more than 50-year production history, Lockheed says.

The new model will begin replacing the ACC’s legacy fleet of more than 30 HC-130N/Ps, with initial operational capability expected during 2012. The type will be used to support combat search and rescue (CSAR) and personnel recovery operations, for example by delivering inflight refuelling support for Sikorsky HH-60 Pave Hawk CSAR helicopters.

Lockheed is also currently preparing to deliver its first C-130J-30 to the Indian air force, with the service’s first example having recently undergone its first engine runs.

_________________
Revenir en haut Aller en bas
MAATAWI
Modérateur
Modérateur
avatar

messages : 14775
Inscrit le : 07/09/2009
Localisation : Maroc
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :



MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Mar 30 Nov 2010 - 18:30

Citation :


DRS Technologies, Alenia Announce Joint Development of a Portable Maintenance Unit for the C-27J


PARSIPPANY, N.J. and ROME | DRS Technologies and Alenia Aeronautica, both Finmeccanica companies, announce the joint development of a portable maintenance unit specially designed for the C-27J multipurpose cargo aircraft, for testing of onboard aircraft systems, loading of aircraft software, supporting ground maintenance and training activities.

Alenia Aeronautica tested various systems to find a rugged mobile solutions provider capable of delivering a portable maintenance support unit and DRS Technologies answered with its ARMORTM X10gx tablet PC. This product has performed throughout various trials and demonstrations and has been selected by Alenia.

DRS customized the new ARMORTM X10gx tablet PC to reduce the use of external components thereby increasing the integrated system’s capabilities for use on the Alenia Aeronautica C-27J cargo aircraft.

The portable maintenance unit (PMU), used for several applications, is capable of capturing and displaying technical documentation, providing interactive training for users, displaying aircraft’s three-dimensional models, carrying out ground analyses of flight data, searching for damages, loading onboard software, and recording electrical and digital measurements in hostile operational conditions.

The PMU is similar in size to an 8.5” x 11” sheet of paper and weighs approximately 4.5 pounds with a sunlight readable display. Certified to MIL-STD-810G and IP67, the unit is extremely rugged and capable of surviving drops and vibration, extreme hot and cold temperatures and high humidity, and is fully sealed providing protection from the intrusion of water and sand.

Alenia Aeronautica is already offering the ARMORTM X10gx PMU on some C-27J airplanes for logistics support, in replacement of the previous Portable Maintenance Aid system which was heavier and provided less capability in the form of its interface and reporting function.
defpro

_________________
Le Prophéte (saw) a dit: Les Hommes Les meilleurs sont ceux qui sont les plus utiles aux autres
Revenir en haut Aller en bas
Spadassin
Lt-colonel
Lt-colonel
avatar

messages : 1388
Inscrit le : 30/03/2010
Localisation : oum dreyga
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :

MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Dim 13 Mar 2011 - 13:47

gigantissime cet antonov an 225

Revenir en haut Aller en bas
FAMAS
Modérateur
Modérateur
avatar

messages : 6519
Inscrit le : 12/09/2009
Localisation : Zone sud
Nationalité : Maroc
Médailles de mérite :

MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   Mer 30 Mar 2011 - 3:45

Citation :
Lockheed Martin Rolls Out First Special Operations MC-130J Combat Shadow II

MARIETTA, Ga., March 29, 2011 /PRNewswire/ -- Lockheed Martin (NYSE: LMT) rolled out the first aircraft in a new fleet of MC-130J Combat Shadow IIs for the U.S. Air Force's Special Operations Command (AFSOC) during a ceremony here today.
Lt. Gen. Donald C. Wurster, commander, Air Force Special Operations Command, was the keynote speaker at the event.
"The MC-130J is one of the most versatile tactical airlifters in the world. Its multi-mission capabilities will increase the combat performance of special operations forces worldwide," Wurster said. "The MC-130J's advanced sensors, expanded avionics and universal aerial refueling capability will enable the highly skilled Airmen of AFSOC to operate under difficult conditions with unmatched speed and capability."
Lockheed Martin is contracted to build 15 MC-130Js to begin replacing the current aging fleet. The U.S. Air Force is authorized to acquire up to 20 MC-130Js against an approved requirement for 37.
"As the most flexible airlifter in the world, this new Combat Shadow configuration demonstrates the unmatched platform capability of the Super Hercules," said Lorraine Martin, Lockheed Martin vice president for C-130 programs. "As recent events around the world have yet again shown us, the C-130 is the world's first responder. The C-130J is performing today and will be ready for whatever the future holds."
The new aircraft is based on a KC-130J tanker baseline and will have the Enhanced Service Life Wing, Enhanced Cargo Handling System, a Universal Aerial Refueling Receptacle Slipway Installation (boom refueling receptacle), more powerful electrical generators, an electro-optical/infrared sensor, a combat systems operator station on the flight deck and provisions for the large aircraft infrared countermeasures system. In-line production of this configuration reduces cost and risk, and meets the required 2012 Initial Operational Capability.
Headquartered in Bethesda, Md., Lockheed Martin is a global security company that employs about 132,000 people worldwide and is principally engaged in the research, design, development, manufacture, integration and sustainment of advanced technology systems, products and services. The Corporation's 2010 sales from continuing operations were $45.8 billion.
For additional information, visit our website: http://www.lockheedmartin.com
SOURCE Lockheed Martin Aeronautics Company
Back to top
RELATED LINKS
http://www.lockheedmartin.com

_________________
"La stratégie est comme l'eau qui fuit les hauteurs et qui remplit les creux" SunTzu  
Revenir en haut Aller en bas
http://lepeeetlebouclier.blogspot.com/
Contenu sponsorisé




MessageSujet: Re: Avions de transport tactique/lourd   

Revenir en haut Aller en bas
 
Avions de transport tactique/lourd
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 6Aller à la page : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Suivant
 Sujets similaires
-
» Transfert de fichier lourd via Megaupload
» LE PORTE-AVIONS "GRAF ZEPPELIN"
» bateaux de transport de troupes belges à la ww2 ???
» Le porte-Avions Karel Doorman en 1960
» Transport ferroviaire. Train et TGV.

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Royal Moroccan Armed Forces :: Armement et matériel militaire :: Aviation militaire-
Sauter vers: