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| Armée Indienne / Indian Armed Forces | |
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Invité Invité
| Sujet: Armée Indienne / Indian Armed Forces Mer 26 Mar 2008 - 20:40 | |
| Rappel du premier message :L'Inde: l'autre Puissance d'Asie Les articles réguliers sur la Chine et ses avancées dans l’aéronautique civile et militaire ne doivent pas nous faire oublier que l’Asie compte d’autres puissances pour qui l’aéronautique est vitale. C’est le cas du plus grand compétiteur asiatique de la Chine : l’Inde. Ce pays-continent dispose des capacités scientifiques et industrielles pour développer comme lui ses capacités de frappe. Tout d’abord dans le domaine balistique l’Inde souhaite décupler ses capacités et sa volonté s’exprime dans les projets hautement symboliques que sont les missiles BRAHMOS et AGNI ; mais l’Inde a développé son propre chasseur, tout comme la Chine, et prépare la relève ! Grâce à l’apport technologique Russe, une joint venture a été créée entre les deux pays pour la mise au point et la commercialisation du missile de croisière BRAHMOS qui peut être de trois versions : sol-sol ou terre-mer, mer-mer ou air-mer (depuis un Su-30MKI). Une variante sous-marine est en cours de développement. Dans sa version navale, le BRAHMOS est supersonique (Mach 2, a une trajectoire rasante et une portée max de 300km (à comparer avec les capacités de l’exocet : missile subsonique Mach 0,9 et 180km de portée seulement). Récemment l’Inde a décidé d’investir 250 millions US$ pour développer une version du missile pouvant voler à Mach 5. On le voit ce missile donnera à la marine indienne et à ses forces armées en général des capacités de loin supérieures à ce que dispose toues les marines européennes et chinoise ! Le missile AGNI consiste lui en un missile balistique à capacité nucléaire (notez que le BRAHMOS pourrait être équipé lui aussi) initiale, de conception nationale. Il existe en trois versions : AGNI 1 DE 2500km de portée ; l’AGNI 2 de 3000km de portée théorique, et l’AGNI 3 (en développement) de 5000 km de portée à terme. Ces missiles représentent avec le missile de théâtre PRITHVI les vecteurs de la dissuasion nucléaire indienne. Mais l’Inde ne sera jamais une puissance aéronautique complète si elle ne développe pas son aéronautique militaire, et le dernier appel d’offre international pour acquérir un chasseur de dernière génération (9 milliards US$) pourrait bien être le dernier du genre, et voir les russes remporter le marché assez logiquement. En effet l’Inde et la Russie veulent développer en commun un chasseur de 5ème génération : c’est l’objet de l’accord signé à Moscou en octobre 2007 pour le projet PAK FA (Future Tactical Aviation Aircraft Complex). Contrairement au F-22 RAPTOR US le projet russo-indien prévoit un avion tant furtif qu’hyper manœuvrable via des tuyères mobiles développées pour le Su-27, ainsi qu’un radar et des missiles à longues portées. A noter que le radar disposera de capacité de brouillage (existant déjà sur des Mig 29 et qui pourrait exister sur le RAFALE cette information n’ayant jamais été confirmée). Le mariage entre le génie aéronautique russe et le génie électronique et informatique indien devrait donner un résultat très intéressant. Mais ce projet en commun ne signifie pas que l’Inde ne sait pas construire de chasseur de manière autonome : elle a en effet développé par elle-même le LCA (LIGHT COMBAT AIRCRAFT) . La décision de développer ce projet fut prise en 1983 pour remplacer les Mig-21 et les caractéristiques techniques sont fixées en 1990. Le projet recevra l’appui de constructeurs européens comme DASSAULT, SAAB, et BAE, et son design montre que les ingénieurs indiens se sont inspirés du mirage 2000 et du F-18 pour les entrées d’air. L’appareil sera à terme équipé d’un réacteur de conception nationale KAVERI GTX-35VS double flux de 8,5 tonnes de poussée (SNECMA SAFRAN fournissant les filtres et les régulateurs). Le radar doppler multi-cible est développé par HAL avec l’aide d’industriels étrangers, tout comme l’avionique (THOMSON-CSF aujourd’hui THALES) et une centrale inertielle fournie par l’américain HONEYWELL. L’avion sera équipé de missile russe R-73 VYMPEL et du missile de conception nationale ASTRA. Initialement prévu pour entrer en service en 1995 le LCA a fait son premier vol en 2001. Malgré le retard du projet et les difficultés de son développement, cet appareil donne aux industries indiennes des compétences et une expérience certaine au moins égale à ce que la Chine peut faire. On le voit là encore, l’Inde entend développer ses compétences pour faire face à la Chine mais aussi pour s’installer pleinement à la table des grandes puissances. Notons que la Russie s’installe comme un acteur moteur de l’essor indien dans l’aéronautique. Caractéristiques du LCA : Envergure : 8,2 mètres Longueur : 13,2 mètres Hauteur : 4,4 mètres Surface alaire : 37,5 m² Masse à vide : 5,5 tonnes Masse maximale : 12,5 tonnes Motorisation : Prototype : 1 General Electric F404-GE-F2J3 Avions de série : 1 TSEA GTX-35VS Vitesse maxi : Mach 1.6 Plafond : 15 000 mètres Rayon d'action : 1 000 km Armement fixe : 1 canon GSH-23 de 23 mm alimenté par 220 obus. Capacité carburant : 3 000 litres Facteur de charges : +9 / -3 G Charge utile : 4 tonnes L’Inde a développé une base industrielle reposant sur de nombreux acteurs, tant institutionnels que privés, lesquels sont encadrés par des instituts publics qui fédèrent leurs avancées. Ces acteurs ont en général acquis leur expérience en important en Inde des produits étrangers. Pour en savoir plus je vous renvoie sur ce site très bien fait : http://www.siatiaero.com/siatimembers.asp[img][/img] |
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Auteur | Message |
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Fremo Administrateur
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Mer 16 Déc 2009 - 14:23 | |
| 4 LPD - Citation :
- Indian Navy to build four Amphibious Warships
Aiming at adding more teeth to its amphibious warfare capabilities, the Navy is planning to build four Landing Platform Docks (LPD) to join the alongside INS Jalashwa, a US warship bought by India in 2007.
The Navy is already in the process of getting the design for the LPDs ready in the next year or two and will move the for sanction to build these warships. "The plan is to add four more LPDs to the fleet and these would operate alongside INS Jalashwa, the only LPD currently in service," a senior Navy officer said here today. "In the coming year or two, we are going to finalise the design for the LPD, which is somewhat akin to INS Jalashwa. The government sanction for building these ships would be obtained next," he said.
INS Jalashwa -- a Sanskrit name for Hippopotamus -- is a replenishment and amphibious warfare ship with capacity to embark, transport and land a 1,000-men battalion along with equipment and tanks to support operations on enemy shores. Being the second largest ship in the Navy inventory after INS Viraat, Jalashwa is also capable of undertaking maritime, special operations, search and rescue, medical support as well as humanitarian aid. Jalashwa was originally commissioned in the US Navy as USS and had served for 36 years when India bought it for USD 48.44 million and commissioned it in its Navy in June 2007.
After a refit programme at Norfolk, US, Jalashwa joined the Indian Navy service late in 2007 and is based under the Eastern Naval Command in Visakhapatnam. Jalashwa became the first ship the US transferred to India. It is also the first LPD in the Indian Navy service. "The need for such a landing transport amphibious warship was felt in December 2004 when Tsunami waves hit Indian coast including the Andaman and Nicobar and southeast Asia," the officer said.
India had rushed its warships with medical aid and food to the countries hit by Tsunami, but an LPD, which could be converted into a multi-bed hospital, would have made a difference, they said. "But more than that, LPDs provide the Navy strategic reach to operate far away from Indian shores and support amphibious warfare," they added.
Jalashwa also carries four mechanised landing craft and eight landing assault craft, which could be launched by flooding the ship's well deck, a speciality of LPDs. These craft could reach enemy shores and dock to deliver infantry and mechanised troops, tanks and equipment. It also has a deck for operating four medium helicopters simultaneously, apart from operating Vertical Take-Off and Landing (VTOL) aircraft such as Sea Harriers, which the Navy possesses, in special circumstances. Last February, Jalashwa had a gas leak on board in which five Navy personnel died and three were critically injured.
Express India _________________ | |
| | | Fremo Administrateur
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
| | | | Mr.Jad Colonel
messages : 1535 Inscrit le : 07/03/2009 Localisation : FL370 Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Mer 16 Déc 2009 - 18:49 | |
| ils peuvent dormir tranquillement en ce qui concerne la navy _________________ “Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.” ― Leonardo da Vinci | |
| | | Viper Modérateur
messages : 7967 Inscrit le : 24/04/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Mer 16 Déc 2009 - 19:03 | |
| il y a une course entre l'Inde et la chine c'est évident ! Même si la chine semble avoir une longueur d'avance actuellement, l'Inde fait des efforts énorme pour obtenir une technologie entièrement autonome ce qui portera ces fruits dans l'avenir ( un savoir-faire développé ). _________________ | |
| | | Fremo Administrateur
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Mer 16 Déc 2009 - 19:11 | |
| - Viper a écrit:
- il y a une course entre l'Inde et la chine c'est évident !
Même si la chine semble avoir une longueur d'avance actuellement, l'Inde fait des efforts énorme pour obtenir une technologie entièrement autonome ce qui portera ces fruits dans l'avenir ( un savoir-faire développé ). Ben, moi j'en vraiment marre de cet " indigenous " dans chaque article concernant une nouvelle arme indienne _________________ | |
| | | Viper Modérateur
messages : 7967 Inscrit le : 24/04/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Mer 16 Déc 2009 - 19:21 | |
| Pourquoi ils mettent en avant leur savoir-faire ( même s'il faut relativisé sur les annonces ) _________________ | |
| | | Fremo Administrateur
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Mer 16 Déc 2009 - 19:43 | |
| - Viper a écrit:
- Pourquoi
ils mettent en avant leur savoir-faire ( même s'il faut relativisé sur les annonces ) justement !! Ils n'ont pas laissé un type d'arme et ils n'ont pas fabriqué leur propre arme, je commence à voir peur d'eux _________________ | |
| | | reese Colonel
messages : 1646 Inscrit le : 10/05/2009 Localisation : alger Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Mer 16 Déc 2009 - 23:26 | |
| - Raptor a écrit:
- reese a écrit:
ce sont surtout leurs Fishbeds vieux de 45 ans qui font des veuves et leurs Mig 29 viennent tous d etre modernisés en Russie recemment , mais bon j espere qu ils ont quand meme une bonne assurance-vie
Pas que les Mig21, la moité des SeaHarrier s'est crashé, une bonnepartie des Mig29, 2 MKI et beaucoup d'autres avions... tu es sur qu " une bonne partie des Mig 29 " se soient crashés ? se sont plutot les Mig 27 montés localement par HAL non ? | |
| | | Invité Invité
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Mer 16 Déc 2009 - 23:41 | |
| Je ne connais pas le nombre des Mig29 crashé, mais je sais que ce phénomène concerne tous les avions en doations chez l'IAF et pas seulement les fishbed comme tu as dis, surement à cause de la très mauvaise maintenance dans la plupart des cas. |
| | | reese Colonel
messages : 1646 Inscrit le : 10/05/2009 Localisation : alger Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Jeu 17 Déc 2009 - 0:46 | |
| les Indiens ont recuperés une bonne partie des ex-Mig 21 de l'AAF pour les spares | |
| | | Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Sam 19 Déc 2009 - 14:03 | |
| _________________ | |
| | | Viper Modérateur
messages : 7967 Inscrit le : 24/04/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Sam 19 Déc 2009 - 22:49 | |
| La police indienne n'avait pas d'unité d'élite avant.... _________________ | |
| | | Samyadams Administrateur
messages : 7134 Inscrit le : 14/08/2008 Localisation : Rabat Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Sam 26 Déc 2009 - 2:55 | |
| - Citation :
- L’Inde n’arrive toujours pas à prendre une décision pour sa 2è série de sous-marins
La marine indienne a présenté sa demande il y a 6 ans déjà
Publié le 23 décembre 2009. Le gouvernement indien ne parvient toujours pas à prendre la décision de lancer la construction de nouveaux sous-marins, alors que sa flotte sous-marine diminue de plus en plus.
Le gouvernement indien hésite à lancer un nouveau programme d’acquisition de sous-marins, baptisé Project-75I. La marine indienne lui a demandé de prendre rapidement une décision sur le sujet. Mardi, le Defence Acquisitions Council, présidé par le ministre de la défense A K Antony, s’est réuni mais aucune décision n’a été prise.
Malgré que la marine indienne souligne l’importance d’une décision rapide, le choix d’un chantier naval indien, que ce soit public ou privé, n’a toujours été fait pour construire 6 sous-marins.
"C’est seulement après que le chantier ait été choisi que l’appel d’offres sera lancé. Les constructeurs possibles sont Rosoboronexport (Russie), DCNS/Armaris (France), HDW (Allemagne) et Navantia (Espagne),’’ a indiqué une source du ministère de la défense.
"Mazagaon Dock Limited (MDL) de Mumbai est déjà complet avec le projet Scorpène (programme P-75). Donc, un nouveau chantier devra s’associer avec le constructeur étranger pour le programme P-75I. A ce rythme, il faudra 5 ans pour que P-75I soit lancer,’’ a-t-il ajouté.
Selon les projections, l’Inde pourrait ne conserver en 2012 que 9 des 16 sous-marins dont elle dispose actuellement. Et ce chiffre pourrait tomber à seulement 5 en 2014-2015.
Et ceci arrive alors que la Chine et le Pakistan renforcent rapidement leur flotte sous-marine. Le Pakistan envisage maintenant de construire 4 U-214, équipés d’une propulsion AIP, après avoir mis en service 3 Agosta-90B. La Chine de son côté dispose déjà de 62 sous-marins, dont 10 environ à propulsion nucléaire.
Avec les problèmes touchant le projet Scorpène, la marine indienne désire que le programme P-75I soit lancé en parallèle dès que possible. Pour ce programme, les 6 sous-marins disposeront d’une propulsion AIP.
RÉFÉRENCE : Times of India (Inde) http://www.corlobe.tk/article17525.html | |
| | | Fremo Administrateur
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Lun 28 Déc 2009 - 13:52 | |
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| | | Fremo Administrateur
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Mar 29 Déc 2009 - 15:35 | |
| - Citation :
- Saab offers naval Gripen to India
Monday, December 28, 2009 By Saurabh Joshi
Saab AB, the Swedish defense major, has received a Request For Information (RFI) from the Indian Navy for the supply of carrier-borne fighter aircraft. The company, which received the RFI earlier this month, is going to be pitching a little-known naval variant of its Gripen NG fighter, called the Sea Gripen. Saab is already bidding for the 126 Medium Multi Role Combat Aircraft (MMRCA) tender of the Indian Air Force (IAF), for which it has offered an advanced version of the Gripen NG, called the Gripen IN
Saab has been studying the idea of designing a carrier-borne variant since the mid-’90s but the company only decided to launch the Sea Gripen program in the wake of its existing campaigns for the air forces of India and Brazil and the moves by the two countries to build a serious carrier capability, even though at that time there was no formal request from either country. Saab is planning to pitch the aircraft to countries with smaller-sized carriers and says they expect more nations to show interest in the Sea Gripen, because existing naval fighters are either of an older generation or large-sized, forcing them to buy or build large ships as well.
According to Peter Nilsson, Gripen’s Vice President of Operational Capabilities, the Sea Gripen is intended for both CATOBAR (Catapult Assisted Take Off But Arrested Recovery) as well as STOBAR (Short Take Off But Arrested Recovery) operations. “There will obviously be differences in the MTOW (Maximum Take-Off Weight). In a CATOBAR concept, the Sea Gripen will have a MTOW of 16,500 kilograms and a maximum landing weight of 11,500 kilograms. In a STOBAR concept it depends on the physics of the carrier. Roughly, the payload of fuel and weapons in STOBAR operations will be one-third less than the payload in CATOBAR operations. There will be no differences in ‘bring-back’ capability,” he says.
Nilsson says Saab hasn’t had to make any dramatic changes in the basic Gripen NG to design the Sea Gripen, because of its existing abilities, saying, “What helps is the Gripen´s ability to operate from road base strips.”
“The basic Swedish Air Force requirements in the original design for enabling short strips’ operations are very like enabling carrier-based operations. Qualities like low landing speed, high pitch & roll authority, high-precision glide slope control, high-precision landing capability, high sink rate clearance, strengthened airframe etc., are built-in from the beginning. This is in addition to the Gripen´s aptitude for active service in the field with easy maintenance, like engine changes in less than an hour in the field and no need for external power etc, enabling a shorter ‘mind jump’ required for the Sea Gripen in comparison to the ability of other land-based fighters to transform into ‘deck-based’ fighters,” he says.
“We do not have to start from scratch. We do not have to redesign the aerodynamics – we do not have to redesign the flight control system or the avionics. We already have a rugged, rough and strong airframe built for ‘carrier-like’ landings,” explains Nilsson.
While all the sensors, avionics and weapons and the GE 414 of the Gripen NG will be offered in the naval variant, the Sea Gripen will be notably different with a new undercarriage and nose gear to cope with the higher sink rate forces and catapult launches, as well as an arrestor hook, which has been redesigned and ‘beefed-up’ from the existing arrestor hook in the Gripen NG.
“There is strengthening of the airframe in a few minor areas due to an even higher sink-rate clearance of over 20 feet per second and the forces and stress in catapult launches, and ‘marinizing’ of the aircraft,” says Nilsson, while stressing that the inherent Gripen NG design minimizes the need for strengthening the airframe and making the aircraft sea-worthy, as the Gripen NG already has salt-water protection and the ability to operate in hot and humid conditions.
The Sea Gripen will be around 400 kilograms heavier than the Gripen NG, with the augmented airframe giving ‘an empty weight between 7500-8000 kg’. “The Sea Gripen will be a very, very interesting alternative for nations with smaller-size carriers. Its well-balanced weight and size in comparison to heavy, twin-engine alternatives allows nations to move from ‘air defence’ carriers to a concept with strategic capabilities, without having to replace their existing carriers,” says Nilsson, also adding, “Due to its balanced size there is no need for structural changes like folding wings etc.”
While the Swedish Armed Forces are not currently looking for a carrier ability, with the Sea Gripen, Saab is looking for partnerships with nations looking for self-reliance in their naval aviation programs. “Saab AB will establish the Sea Gripen as a new-generation carrier-based fighter option in the future, offering its design and engineering skills for partnership with a country with a developed aircraft industry and a carrier-equipped navy,” says Nilsson, also adding that the Sea Gripen program’s human resource skill-sets include engineering and flying experience of carrier-based operations in both, combat as well as peace-time roles.
And while he recognizes that presence of established naval fighters, he is confident of the Gripen’s abilities. “The Sea Gripen will challenge existing carrier-based fighter manufacturers,” he says, emphasizing, “I challenge any existing deck-based fighter to perform a night landing in severe conditions with snow or rain and strong crosswinds on a Swedish standard road-base strip of 17 x 800 meters, rearming and refueling in less than 10 minutes and then taking-off. And not just once for the purpose of showing-off. The system’s performance & physics, maintenance concepts and stress tolerances should be designed for 30 years of daily operations in these conditions,” while at the same time, attesting the Gripen’s requirement for the dimensions of a landing strip to be 9 x 600 meters.
StratPost _________________ | |
| | | Invité Invité
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Jeu 31 Déc 2009 - 0:33 | |
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| | | Invité Invité
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Sam 2 Jan 2010 - 1:01 | |
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| | | Fremo Administrateur
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Mar 5 Jan 2010 - 8:16 | |
| Viraat & Harriers _________________ | |
| | | Invité Invité
| | | | Viper Modérateur
messages : 7967 Inscrit le : 24/04/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Jeu 7 Jan 2010 - 18:10 | |
| La dissuasion nucléaire indienne se met en place - Citation :
Le Nerpa Indien opérationnel
Le sous-marin nucléaire d’attaque russe K-152 Nerpa (classe Akula II), entré en service au sein de la flotte du Pacifique le 28 décembre dernier, devrait être livré à la marine indienne dans les prochains mois. Cédé en leasing pour une durée de 10 ans le contrat s'élève à un montant de 650 millions de dollars. Le Nerpa servira au sein des forces indiennes sous le nom de INS Chakra.
Pour mémoire, le K-152 Nerpa avait fait la une des journaux lors d’essais en mer conduits en mer du Japon en novembre 2008. Une fuite de gaz fréon du système anti-incendie s'était déclanchée durant une phase de plongé et avait provoqué la mort de 20 marins et techniciens et blessé 21 autres.
Malgré cet accident, le sous-marin sera bien livré à la Marine indienne, n'enregistrant qu'un retard de quelques mois comparé à la date intiale d’entrée en service opérationnel du bâtiment. Ce transfert hautement sensible avait été systématiquement démenti par les autorités des deux pays jusqu’en mai 2009.
Les Akula II sont considérés comme les SNA russes les plus silencieux (projet 971M Shchuka-B). Ils sont réalisés au chantier naval Amour en Extrême-Orient russe. Affichant une endurance de 100 jours et une vitesse en plongé de 35 noeuds, le Nerpa, d'un déplacement de 12 000 tonnes, est mis en oeuvre par un équipage de 70 marins.
Selon certaines sources, New Delhi et Moscou auraient convenu du leasing d’un second bâtiment, dont la construction serait cette fois largement financée par des fonds indiens. Pour la marine indienne, le Nerpa servira notamment à la formation d’un corps de sous-mariniers en vue de la constitution future d’une flotte indigène de SNA et de SNLE
TTU.fr _________________ | |
| | | Fremo Administrateur
messages : 24818 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
| | | | Invité Invité
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Sam 9 Jan 2010 - 23:16 | |
| Une délégation indienne a visité la russie pour voir le PAK-FA. - Citation :
- India, Russia close to PACT on next generation fighter
Ajai Shukla / New Delhi January 05, 2010, 0:38 IST
Late last year, a defence ministry delegation to Sukhoi’s flagship aircraft facility in Siberia became the first Indians to set eyes upon the next-generation fighter that is slated to form the backbone of the future Indian Air Force (IAF). In that first meeting, carefully choreographed by Sukhoi, the new fighter, standing on the tarmac waved a welcome to the Indians, moving all its control fins simultaneously.
The effect, recounts one member of that delegation, was electric. The senior IAF officer there walked silently up to the aircraft and touched it almost incredulously. This was the Sukhoi T-50, the first technology demonstrator of what India terms the Fifth Generation Fighter Aircraft (FGFA). Senior defence ministry sources tell Business Standard that — after five years of haggling over the FGFA’s form, capabilities and work-share — a detailed contract on joint development is just around the corner.
The contract, which Bangalore-based Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) will sign with Russia’s United Aircraft Corporation (UAC), will commit to building 250 fighters for the IAF and an equal number for Russia. The option for further orders will be kept open. HAL and UAC will be equal partners in a joint venture company, much like the Brahmos JV, that will develop and manufacture the FGFA.
The cost of developing the FGFA, which would be shared between both countries, will be $8-10 billion (Rs 37,000-45,000 crore). Over and above that, say IAF and defence ministry sources, each FGFA will cost Rs 400-500 crore.
Sukhoi’s FGFA prototype, which is expected to make its first flight within weeks, is a true stealth aircraft, almost invisible to enemy radar. According to a defence ministry official, “It is an amazing looking aircraft. It has a Radar Cross Section (RCS) of just 0.5 square metre as compared to the Su-30MKI’s RCS of about 20 square metres.”
[That means that while a Su-30MKI would be as visible to enemy radar as a metal object 5 metres X 4 metres in dimension, the FGFA’s radar signature would be just 1/40th of that.]
A key strength of the 30-35 tonne FGFA would be data fusion; the myriad inputs from the fighter’s infrared, radar, and visual sensors would be electronically combined and fed to the pilots in easy-to-read form.
The FGFA partnership was conceived a decade ago, in 2000, when Sukhoi’s celebrated chief, Mikhail Pogosyan, invited a visiting Indian Air Force officer out to dinner in Moscow. Boris Yeltsin’s disastrous presidency had just ended, and Russia’s near bankruptcy was reflected in the run-down condition of a once-famous restaurant. But, as the IAF officer recounts, the vodka was flowing and Pogosyan was in his element, a string of jokes translated by a female interpreter.
Late that evening Pogosyan turned serious, switching the conversation to a secret project that, officially, did not even exist. Sukhoi, he confided to the IAF officer, had completed the design of a fifth generation fighter, as advanced as America’s F-22 Raptor, which is still the world’s foremost fighter. Russia’s economy was in tatters, but Sukhoi would develop its new, high-tech fighter if India partnered Russia, sharing the costs of developing the fighter at Sukhoi’s plant, Komsomolsk-on-Amur Aircraft Production Organisation (KnAAPO).
Reaching out to India was logical for Russia. During the 1990s — when thousands of Russian military design bureaus starved for funds, and a bankrupt Moscow cancelled 1,149 R&D projects — India’s defence purchases had kept Russia’s defence industry alive, bankrolling the development of the Sukhoi-30 fighter; the Talwar-class stealth frigates; the Uran and Klub ship-borne missiles; and the MiG-21 upgrade.
But co-developing a fifth generation fighter is a different ball game, financially and technologically, and India’s MoD hesitated to sign up. Meanwhile enriched by hydrocarbon revenues, Moscow gave Sukhoi the green light to develop the FGFA, which Russia terms the PAK-FA, the acronym for Perspektivnyi Aviatsionnyi Kompleks Frontovoi Aviatsy (literally Prospective Aircraft Complex of Frontline Aviation).
Today, Russia is five years into the development of the FGFA. In November 2007, India and Russia signed an Inter-Governmental Agreement on co-developing the fighter, but it has taken two more years to agree upon common specifications, work shares in development, and in resolving issues like Intellectual Property Rights (IPR).
The prototype that Sukhoi has built is tailored to Russian Air Force requirements. But the IAF has different specifications and the JV will cater for both air forces, producing two different, but closely related, aircraft. For example, Russia wants a single-seat fighter; the IAF, happy with the Su-30MKI, insists upon a twin-seat fighter with one pilot flying and the other handling the sensors, networks and weaponry.
Negotiations have resolved even this fundamental conflict. India has agreed to buy a mix of about 50 single-seat and 200 twin-seat aircraft. Russia, in turn, will consider buying more twin-seat aircraft to use as trainers. But even as both countries narrow their differences, fresh challenges lie ahead: preparing India’s nascent aerospace industry for the high-tech job of developing and manufacturing a fifth-generation fighter. http://www.business-standard.com/india/news/india-russia-close-to-pactnext-generation-fighter/381718/ |
| | | Invité Invité
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Dim 10 Jan 2010 - 23:47 | |
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| | | rafi General de Division
messages : 9496 Inscrit le : 23/09/2007 Localisation : le monde Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Lun 11 Jan 2010 - 20:05 | |
| - Citation :
- As DD India reports, indigenously developed and beyond visual range (BVR) 'Astra' air-to-air missile was test-fired from the Integrated Test Range (ITR) at Chandipur in Orissa on Monday. The missile was fired from a launcher in the launch pad No. 2 of the ITR complex at about 9.45 am, defence sources said. After thorough data analysis of the flight test, another test is expected to be conducted shortly, they said. "Before being made fully operational, the complex missile system will undergo some more trials, though tests on its navigation, control, air frame, propulsion and other sub-systems have been validated," said a source from the Defence Research and Development Organisation (DRDO) at ITR. The single-stage, solid fuel 'Astra' missile "is more advanced in its category than the contemporary BVR missiles and it is capable of engaging and destroying highly manoeuvrable supersonic aerial targets," the source said. Describing 'Astra' as futuristic missile, DRDO scientists said the weapon could intercept a target at supersonic speeds between mach 1.2 to 1.4 (mach one is equivalent to 1236 kmph). Though the exact range of Monday’s trial was not disclosed, scientists are working to ensure that 'Astra' performs effectively at different altitudes - one cruising at an altitude of 15 km with 90 to 110 km range, another at an altitude up to 30,000 ft, having a range of 44 km and the third at sea level with a range of 30 km.
http://www.defpro.com/news/details/12384 | |
| | | reese Colonel
messages : 1646 Inscrit le : 10/05/2009 Localisation : alger Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces Mer 20 Jan 2010 - 13:15 | |
| - Citation :
Second Indian Phalcon AWAC coming in March (PICS)
| | | The Indian Air Force (IAF) will get its second Airborne Warning and Control System (AWACS), called the eye-in-the-sky, in March providing a dramatic boost to its capability to see beyond enemy lines and to detect incoming airborne threats.
The second AWACS will arrive in March. Though a little delayed than the scheduled delivery, it would enhance IAFs capabilities tremendously, a senior IAF official, requesting anonymity, told IANS.
The IAF has purchased three AWACS from Israel to give it a capability beyond conventional ground-based and tethered electromagnetic radars. The first one arrived in May last year.
Like the first one, the cutting-edge technology Phalcon airborne radar is being integrated with the IL-76 heavy-lift aircraft.
The second AWACS will also be based at Agra air base (home to the IAFs Il-76 and Il-78 transports and mid-air re-fuellers) only, the official added.
Agra airbase is one of the largest in the country and has immense strategic importance. It already has an extended runway and an avionics lab. The ground exploitation system that will sift through and disseminate the data transmitted by the AWACS is already in place.
With its ability to detect aircraft, cruise missiles and other flying objects at ranges far greater than is possible through existing systems, the AWACS can also collate surface information about troop movements and missile launches even while listening-in to highly confidential communications between the enemy{gt}s front line units.
To this extent, the second AWACS, as a potent force-multiplier, will significantly enhance the effectiveness of the IAFs offensive and defensive operations. Given the intensity and pace of modern-day air warfare, the AWACS will provide an impregnable aerial umbrella to neutralise any incoming threat.
India is in the select club of nations the US, Russia, Britain, Japan, Australia and Turkey that operate such a sophisticated system. Other countries notably Pakistan, Brazil and Greece too operate AWACS but at a much lower end of the scale in terms of capability.
The AWACS project is a tripartite contract between India, Israel and Russia. The $1.1 billion deal for the three AWACS was signed in 2004.
Here is the First Notice Tail No:KW-3551
The 2nd Indian Phalcon AWACS undergoing flight test at Ben-Gurion Airport Notice Tail No: KW-3552
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theasiandefence.blogspot.com/.../iaf-to-get-first-phalcon-awacs-on-may.html - | |
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