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 Armée Indienne / Indian Armed Forces

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MessageSujet: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeMer 26 Mar 2008 - 20:40

Rappel du premier message :

L'Inde: l'autre Puissance d'Asie




Les articles réguliers sur la Chine et ses avancées dans l’aéronautique civile et militaire ne doivent pas nous faire oublier que l’Asie compte d’autres puissances pour qui l’aéronautique est vitale.

C’est le cas du plus grand compétiteur asiatique de la Chine : l’Inde. Ce pays-continent dispose des capacités scientifiques et industrielles pour développer comme lui ses capacités de frappe.

Tout d’abord dans le domaine balistique l’Inde souhaite décupler ses capacités et sa volonté s’exprime dans les projets hautement symboliques que sont les missiles BRAHMOS et AGNI ; mais l’Inde a développé son propre chasseur, tout comme la Chine, et prépare la relève !

Grâce à l’apport technologique Russe, une joint venture a été créée entre les deux pays pour la mise au point et la commercialisation du missile de croisière BRAHMOS qui peut être de trois versions : sol-sol ou terre-mer, mer-mer ou air-mer (depuis un Su-30MKI). Une variante sous-marine est en cours de développement. Dans sa version navale, le BRAHMOS est supersonique (Mach 2,Cool a une trajectoire rasante et une portée max de 300km (à comparer avec les capacités de l’exocet : missile subsonique Mach 0,9 et 180km de portée seulement). Récemment l’Inde a décidé d’investir 250 millions US$ pour développer une version du missile pouvant voler à Mach 5. On le voit ce missile donnera à la marine indienne et à ses forces armées en général des capacités de loin supérieures à ce que dispose toues les marines européennes et chinoise !

Le missile AGNI consiste lui en un missile balistique à capacité nucléaire (notez que le BRAHMOS pourrait être équipé lui aussi) initiale, de conception nationale. Il existe en trois versions : AGNI 1 DE 2500km de portée ; l’AGNI 2 de 3000km de portée théorique, et l’AGNI 3 (en développement) de 5000 km de portée à terme. Ces missiles représentent avec le missile de théâtre PRITHVI les vecteurs de la dissuasion nucléaire indienne.

Mais l’Inde ne sera jamais une puissance aéronautique complète si elle ne développe pas son aéronautique militaire, et le dernier appel d’offre international pour acquérir un chasseur de dernière génération (9 milliards US$) pourrait bien être le dernier du genre, et voir les russes remporter le marché assez logiquement. En effet l’Inde et la Russie veulent développer en commun un chasseur de 5ème génération : c’est l’objet de l’accord signé à Moscou en octobre 2007 pour le projet PAK FA (Future Tactical Aviation Aircraft Complex).

Contrairement au F-22 RAPTOR US le projet russo-indien prévoit un avion tant furtif qu’hyper manœuvrable via des tuyères mobiles développées pour le Su-27, ainsi qu’un radar et des missiles à longues portées. A noter que le radar disposera de capacité de brouillage (existant déjà sur des Mig 29 et qui pourrait exister sur le RAFALE cette information n’ayant jamais été confirmée). Le mariage entre le génie aéronautique russe et le génie électronique et informatique indien devrait donner un résultat très intéressant.

Mais ce projet en commun ne signifie pas que l’Inde ne sait pas construire de chasseur de manière autonome : elle a en effet développé par elle-même le LCA (LIGHT COMBAT AIRCRAFT) . La décision de développer ce projet fut prise en 1983 pour remplacer les Mig-21 et les caractéristiques techniques sont fixées en 1990. Le projet recevra l’appui de constructeurs européens comme DASSAULT, SAAB, et BAE, et son design montre que les ingénieurs indiens se sont inspirés du mirage 2000 et du F-18 pour les entrées d’air.

L’appareil sera à terme équipé d’un réacteur de conception nationale KAVERI GTX-35VS double flux de 8,5 tonnes de poussée (SNECMA SAFRAN fournissant les filtres et les régulateurs). Le radar doppler multi-cible est développé par HAL avec l’aide d’industriels étrangers, tout comme l’avionique (THOMSON-CSF aujourd’hui THALES) et une centrale inertielle fournie par l’américain HONEYWELL.

L’avion sera équipé de missile russe R-73 VYMPEL et du missile de conception nationale ASTRA.

Initialement prévu pour entrer en service en 1995 le LCA a fait son premier vol en 2001. Malgré le retard du projet et les difficultés de son développement, cet appareil donne aux industries indiennes des compétences et une expérience certaine au moins égale à ce que la Chine peut faire.

On le voit là encore, l’Inde entend développer ses compétences pour faire face à la Chine mais aussi pour s’installer pleinement à la table des grandes puissances. Notons que la Russie s’installe comme un acteur moteur de l’essor indien dans l’aéronautique.

Caractéristiques du LCA :

Envergure : 8,2 mètres

Longueur : 13,2 mètres

Hauteur : 4,4 mètres

Surface alaire : 37,5 m²

Masse à vide : 5,5 tonnes

Masse maximale : 12,5 tonnes

Motorisation :

Prototype : 1 General Electric F404-GE-F2J3

Avions de série : 1 TSEA GTX-35VS

Vitesse maxi : Mach 1.6

Plafond : 15 000 mètres

Rayon d'action : 1 000 km

Armement fixe : 1 canon GSH-23 de 23 mm alimenté par 220 obus.

Capacité carburant : 3 000 litres

Facteur de charges : +9 / -3 G

Charge utile : 4 tonnes

L’Inde a développé une base industrielle reposant sur de nombreux acteurs, tant institutionnels que privés, lesquels sont encadrés par des instituts publics qui fédèrent leurs avancées. Ces acteurs ont en général acquis leur expérience en important en Inde des produits étrangers. Pour en savoir plus je vous renvoie sur ce site très bien fait : http://www.siatiaero.com/siatimembers.asp[img][/img]
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeVen 29 Juil 2011 - 16:43

Yakuza a écrit:
enfin une serie finie,un pas positif pour le Rafale dans le MMRCA aussi..
9 ans Exclamation

Sans vouloir joué l'eternel pessimiste,c'est peut etre aussi un "os" donné a la France contre la prochaine victoire du Typhoon en Inde.
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeVen 29 Juil 2011 - 18:54

les indiens optent comme prévue pour le RDY3

Citation :
Dans un communiqué de presse laconique diffusé ce matin, Dassault Aviation et Thales annoncent la signature du contrat pour la modernisation des 51 chasseurs Mirage 2000H/TH de la force aérienne indienne (IAF), confirmant par là même le feu vert donné par New Delhi il y a une dizaine de jours (cf. A&C n°2275). La valeur totale du contrat est estimée à environ 1,7 Md€ hors armement.

Avares de détails, les deux industriels français précisent simplement que ce contrat porte sur "l'intégration d'équipements et de systèmes de dernière génération qui permettra l'optimisation des capacités technico-opérationnelles du Mirage 2000". Dans les faits, c'est une véritable cure de jouvence dont vont bénéficier les monoréacteurs indiens, qui vont être portés à un standard proche de celui des Mirage 2000-9 émiriens ou Mirage 2000-5 grecs. Les quatre premiers chasseurs devraient être transformés en France, tandis que le reste sera rétrofitté en Inde. Aucun calendrier prévisionnel n'a été dévoilé, mais tout porte à croire que ce chantier pourrait s'étendre jusqu'en 2016-2017.

Au coeur du nouveau système de navigation et d'attaque se trouve le radar RDY-3, ultime évolution de la famille RDY et dont une version de taille réduite a déjà été intégrée sur les Mirage F1 marocains modernisés. Ce radar permettra d'assurer la conduite de tir des missiles air-air qui seront retenus pour équiper les appareils - vraisemblablement le Mica de MBDA, dans ses versions à guidage infrarouge et électromagnétique. Celui-ci sera également associé à un viseur de casque type Dash, d'origine israélienne.

L'autoprotection des appareils va également se voir rénovée, avec l'intégration de la dernière version du système ICMS (Integrated Counter Measures Suite) de Thales, qui permettra notamment de doter les avions de nouvelles capacités de détection d'alerte et de brouillage électromagnétique.

A plus long terme, la rénovation des capacités air-sol de la flotte est également envisagée. Livrés à l'origine comme des appareils de défense aérienne, les Mirage 2000H/TH ont déjà bénéficié en Inde d'améliorations locales qui leur ont notamment permis de mettre en oeuvre de l'armement guidé laser, et ce à l'aide de la nacelle de désignation israélienne Litening. Une petite partie de la flotte aurait également été élevée au rang de vecteur stratégique, avec la capacité d'emporter des bombes nucléaires à gravité.

L'adoption du RDY-3, avec ses modes air-sol évolués (cartographie, suivi de terrain, imagerie synthétique…) viendra renforcer ces capacités. Qui plus est, un appel d'offres devrait également être lancé pour l'achat de nouveaux armements guidés destinés à cette plateforme. Pour l'heure, Sagem/MBDA seraient notamment sur les rangs pour la fourniture d'AASM, face à une offre israélienne à base du kit de guidage Spice.
http://www.air-cosmos.com/a-la-une/201107290161323/dassault-et-thales-confirment-la-modernisation-des-mirage-2000-indiens.html

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeLun 1 Aoû 2011 - 14:50

Citation :


IAF to Deploy More Combat Jets and Radars




The Indian Air Force (IAF) is planning to deploy more Sukhoi Su-30 fighter jets and radars in the north-eastern part of the country.

The IAF is also planning to replace the old radars to enhance its air defence capabilities in the eastern part, according to Air Marshal KK Nohwar.

IANS quoted Nohwar as saying, "Two more squadrons of Sukhois will be inducted by 2015 in the region."

The IAF has already inducted the first Su-30 squadron at Tezpur followed by a single Su-30 deployment at Chabua, Assam, with the squadron strength slated to increase to 18.

The two bases are within striking distance of the India-China border along Arunachal Pradesh, India.

The proposed decision forms part of a strategic deployment of advanced assets close to the Chinese border, and follows repeated instances of Chinese incursions in Arunachal Pradesh in recent years.



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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeLun 1 Aoû 2011 - 17:52

Citation :
India test flies second Light Combat Helicopter prototype news
Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 LCH-2
New Delhi: India has successfully test-flown the second prototype of its indigenously developed Light Combat Helicopter (LCH). The rotorcraft, according to HAL officials, is a ''considerable improvement'' over the first prototype.

Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) chairman and managing director, Ashok Nayak said in an interview that the second rotorcraft was a "considerable improvement" over the first prototype as HAL and Defence Research and Development Organisation (DRDO) scientists were able to achieve substantial weight reductions.

He also said that "…the human and weapons payload capacity of the rotorcraft had already exceeded the parameters mandated by the Indian Air Force (IAF)."

A derivative of the Advanced Light Helicopter (ALH) Dhruv, the LCH has been re-designed and reconfigured from the beginning to operate at Himalayan heights of 20,000 feet.

http://www.domain-b.com/aero/mil_avi/mil_aircraft/20110726_helicopter_prototype.html

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeMer 3 Aoû 2011 - 13:46

Citation :

MiG crash in Bikaner





Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 03migcrash
The wreckage of the MiG-21 in Bikaner on Tuesday. (PTI)
New Delhi, Aug. 2: A 24-year-old pilot was killed when his outdated MiG-21 fighter aircraft crashed at Nal near Bikaner in Rajasthan this afternoon.
Flying Officer Suraj Pillai from Kerala was practising a circuit of “overshoot” (touch-and-take-off) manoeuvres. The Type 96 MiG-21 aircraft — the same that have been dubbed “flying coffins” — crashed when he was aligning with the runway during landing.
Nal is a forward base of the Indian Air Force. Pillai was commissioned into the service recently. His parents and sister were given the news this evening.
Air force sources said the cause of the crash would be established by a court of inquiry.
This is the second crash of a MiG series aircraft of the IAF this year. A MiG-21 Bison crashed on February 4 because of a suspected engine snag while flying over Madhya Pradesh’s Sheopur district. The pilot survived.
There were 10 crashes of the IAF fighter aircraft in 2010.
In a written statement in reply to a question in the Lok Sabha today, defence minister A.K. Antony said there were 24 accidents of fighter aircraft in the last three financial years (2008-2009 to 2010-2011). Today’s crash takes the toll to 25.
Before the death of Pillai today, there were four air force personnel and five civilians who were killed in these accidents. A total of 24 civilians were also injured.
The defence minister said 23 per cent of the accidents (5.52) were caused by “human error”. The government has paid Rs 40 lakh as compensation to the next of kin of air force personnel killed and Rs 40.69 lakh as compensation to the next of kin of civilians and to injured civilians or for damage to property.
The old MiG-21 “interceptor” aircraft make up a bulk of the IAF’s fighter fleet. The other MiG series aircraft are the MiG-27 and the MiG-29.
The IAF has been wanting to replace the MiG-21 — that were inducted in the 1970s — for decades. An estimated $12 billion order for 126 medium multirole combat aircraft — for which the Eurofighter Typhoon and the Dassault Rafale are competing -— is part of the plan for the replacement of the MiG-21fleet. But the first of those aircraft is expected only in 2015.
telegraphindia

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeJeu 4 Aoû 2011 - 14:03

Citation :
Russia delivers 11 MiG jets to India: official

(AFP) –

MOSCOW — Russia has dispatched 11 MiG fighter jets to India to equip the aircraft carrier it will deliver next year, head of the MiG corporation Sergei Korotkov said Wednesday.

"We have already delivered 11. Five more will be delivered by the end of the year," he told reporters as quoted by the Interfax news agency.

Russia signed a contract in 2004 to supply 16 MiG-29K/KUB jets as part of its agreement to modernise the aircraft carrier Admiral Gorshkov for the Indian Navy.

The refurbishment contract was initially valued at 974 million dollars and stipulated the delivery of the carrier in 2008.

But the price of modernising the ship, which will have the name Vikramaditya (All-Powerful) in the Indian Navy, later grew to $1.5 billion while deadlines extended by several years.

In March 2010, the countries inked an additional $1.5 billion deal for 29 more MiG fighter jets.

Russia has started work on the order, and the first jet was presented to an Indian representative in the assembly workshop, Korotkov said Wednesday.

Delivery of the second batch of jets as well as the carrier will start in 2012, according to the contract.

Russia has been a longtime military supplier to India and still provides about 70 percent of its military equipment, although India has looked to other countries like Israel and the United States as potential suppliers.

Copyright © 2011 AFP





Citation :


IAF to Receive Tejas Aircraft


The Indian Air Force (IAF) is to receive 40 Tejas mkI aircraft, with two due to be induction-ready by March 2012, Indian Defence Minister AK Antony has said.

Press Trust of India quoted the defence minister as saying that out of the 40 aircraft ordered by the IAF, 20 were ordered under initial operational clearance standards, while the rest were requisitioned as per final operational clearance (FOC) standards.

"Initial operational clearance for light combat aircraft (LCA) Tejas was completed in December 2010. So far, 1,659 flight tests have been completed," Antony added.

The IAF has earmarked a total of $1.3bn for the development of the indigenous LCA programme, he added.



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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeVen 5 Aoû 2011 - 15:17

Citation :


Another IAF jet crashes, kills pilot, teen




NEW DELHI: In yet another crash in IAF, a Jaguar strike fighter went down near the Gorakhpur airbase in Uttar Pradesh on Thursday afternoon. The pilot, Flight Lieutenant S Pandey, and an 18-year-old girl working in an agricultural field were killed in the incident, which occurred about 50-km south-east of the Gorakhpur airbase.

This accident comes barely two days after a MiG-21 crashed at the Nal airbase in Rajasthan on Tuesday, killing its 24-year-old pilot, Flying Officer Suraj Pillai.

Latest statistics show IAF has recorded just over 1,000 aircraft crashes since 1970, with ``aircrew error'' and ``technical defects'' being responsible for 40% each of the accidents. The rest are attributed to ``servicing errors'', bird hits and the like. MiG-21s were the largest contributor to this staggering crash-rate.

The latest crash took place at about 12.15 pm on Thursday when Flight Lieutenant Pandey's Jaguar went down, while on a routine flying mission.

The jet crashed in a field in Dilahi Firozpur village, killing both the pilot and the girl, identified as Ruma, on the spot. Two other women working in the field were apparently also injured. ``A court of inquiry has been ordered into the incident,'' said an IAF official.

Unlike the more notorious MiG-21s, Jaguars have had a relatively better safety track-record over the last several years. The last Jaguar crash took place near the Jamnagar airbase in Gujarat in 2007.

Jaguars, however, have been dogged by concerns over their air-unworthiness and tardy serviceability. Manufactured by defence PSU Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) after the first 40 were inducted directly from the UK in the early-1980s, IAF has around 100 Jaguars in four strike and one maritime Jaguar squadrons. Since their induction, over 40 Jaguars have crashed, killing at least 15 pilots.

In the past, IAF has lodged strong complaints with HAL over the Jaguars' low serviceability, low reliability of components, delay in repairs and non-availability of spares and locally-repairable units (LRUs).

There have also been engine problems. For instance, a ``low-thrust'' problem was reported on about 10% of the Rolls-Royce manufactured Adour engines, which power the Jaguars, in 2002 after some crashes.

As reported by TOI earlier, after a major dip in the crash rate around 2003-2006, the armed forces are again grappling with a high crash rate. Over the past three years, there have been over 65 crashes of fighters, transport aircraft and helicopters. More than 60 military personnel, apart from several civilians, have been killed in these crashes
indiatimes

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeVen 5 Aoû 2011 - 15:22

A ce rythme ils vont perdre 30% de leur flotte en un an Shocked

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeVen 5 Aoû 2011 - 16:29

c´est l´exemple de l´airforce mal gerée,ne pensent qu´a acheter en masse sans bien maintenir

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeVen 5 Aoû 2011 - 16:40

voila se qui confirme se qui a dit Yak



Citation :

IAF to have 42 combat aircraft squadrons


The Indian Air Force (IAF) is mulling over increasing its sanctioned strength of combat aircraft from 39.5 squadrons to 42 squadrons, a parliamentary panel report has said. "The IAF vice chief has informed that target has been fixed to reach a level of 42 squadrons," the report of the
Standing Committee on Defence, said.
The Committee had laid its report in the Parliament on Wednesday. The current squadron strength of the force is 33. A squadron comprises around 18 to 20 aircraft.

In view of increasing Chinese military deployment along the Line of Actual Control (LAC), the IAF has been strengthening its presence in the northeastern sector and has plans of deploying four squadrons of the air superiority Su-30 MKI fighter aircraft there by 2015.

Under its modernisation plans, air bases on the western front are also being equipped with modern airfield infrastructure and new fighter planes.

The IAF has plans of inducting more than 350 fighter jet aircraft by the end of this decade which includes the 126 multi-role combat planes (M-MRCA), over 160 new Su-30 MKIs and over 140 indigenously-built Light Combat Aircraft (LCA) and the Fifth Generation Fighter Aircraft (FGFA).

Over 140 new Su-30s will be inducted along with 126 M-MRCAs, the deal for which is expected to be finalised by the end of September.

The IAF is also phasing out its old Russian-origin fleet of MiG aircraft -- the 21, 23 and 27 series. The oldest MiG-21 Type-77 is likely to be decommissioned by the end of next year.
hindustantimes

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeLun 8 Aoû 2011 - 14:53

Citation :
India to build its own stealth fighter jet

Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Indias_stealthfighter_271x181

New Delhi: India is getting ready to add another fighter aircraft to its fleet with the DRDO working on an Advanced Medium Combat Aircraft.

In a little over a decade from now the Indian Air Force will be needing replacements for its MiG-29, Mirage and Jaguar fighters. The DRDO through its Bangalore based Aeronautical Development Agency (ADA) will unveil the design for that replacement to the air force brass next year, an indigenous design for a stealth aircraft

Director General VK Saraswat DRDO said, "Our requirement is to look for a fighter aircraft which will be required after 2025 and that aircraft should have all capabilities in terms of agility, maneuverability, load carrying capacity, low radar cross-section, super cruise."

The Advanced Medium Combat Aircraft could be in the 20 tonne range and composite materials will comprise much of its structure. Weapons will be carried in internal concealed bays and It will be powered by two “Kaveri” engines.

“It will be powered by our modified ‘Kaveri’ engine. It will have additional features in terms of better fuel consumption, thrust vectoring, serpentine intakes and also some of the technologies critical for high fuel efficient and high turbine temperatures,” said Saraswat.

Originally the Kaveri was to power the Light Combat Aircraft ‘Tejas’ but is yet to develop the required thrust forcing the authorities to opt for the GE414 engine. Given that experience, the DRDO through the ADA plans to collaborate with a foreign engine manufacturer to speed up the development and testing work.
ibnlive

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeMar 9 Aoû 2011 - 1:35

Citation :
SOURCE:Flight International
India has no current plans for additional C-17s

India's defence minister has scotched rumours that the country has immediate plans to buy more than 10 Boeing C-17 strategic transports.

"There is presently no proposal for procurement of additional C-17s for the Indian air force," said defence minister A K Antony, in a brief written response to a question in parliament.

Rumours on Indian websites had pointed towards New Delhi ordering an additional six C-17s, with a further purchase beyond this.

On 6 July, India's cabinet confirmed that the nation would buy 10 C-17s for $4.1 billion, the largest ever India-US arms deal.

Indian Air Force C-17, Billypix

Boeing C-17 at the 2011 Aero India show in Bangaluru

Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 GetAsset

The deal was long awaited, as India had first expressed interest in the aircraft in 2009, followed by a formal letter of request in early 2010.

The sale of additional C-17s to India would be a major boost for Boeing, which has just 28 C-17s on its order backlog, stretching to mid-2014.

Boeing said that India's C-17s are due to be delivered in the 2013-14 timeframe, but has provided no further details.

The future of C-17 production depends on whether Boeing can scrape together at least 30 additional aircraft orders within the next five years. At that point, the US Air Force may consider alternatives to inducting about 30 more Lockheed C-5As into a reliability enhancement and re-engining programme.

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeJeu 11 Aoû 2011 - 14:04

Citation :

DAC approves acquisition of six submarines



Existing capabilities being augmented by induction of surface and air assets

Iftikhar Gilani
New Delhi






Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Submarine_SindhuGhosh_Navy
Image Courtesy: www.indiannavy.nic.in

India has launched an ambitious programme code named Project-75 (India) to augment its Navy, by acquiring an assortment of armoury including next generation submarines. Defence Minister AK Antony told Rajya Sabha on Tuesday that the Defence Acquisition Council recently has approved acquisition of six submarines.

He said six submarines were under construction at Mazagon Docks to augment submarine fleet. “In addition, the existing anti-submarine capability is being augmented by induction of surface and air assets,” he said. The construction of construction of submarines is pegged at Rs 50,000 crore.

He said six submarines were under construction at Mazagon Docks to augment submarine fleet. “In addition, the existing anti-submarine capability is being augmented by induction of surface and air assets,” he said. The construction of construction of submarines is pegged at Rs 50,000 crore.

Further procurement of coastal anti-submarine vessels was also under process to supplement Navy’s security plan to protect harbours. Antony said the Navy has a detailed security plan which includes security measures like quick reaction group (QRG), quick reaction team (QRT), landward access control, seaward access control etc.

Apart from Project-75, Defence Ministry is also going ahead with the Scorpene submarine project at a cost of Rs 20,000 crore with French company DCNS.

Iftikhar Gilani is a Special Correspondent with Tehelka.com.

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeVen 12 Aoû 2011 - 21:42

Citation :

Inde: tir d'essai réussi d'un missile russo-indien BrahMos

Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 188017331
BrahMos
© www.acig.org


22:21 12/08/2011


NEW DELHI, 12 août - Les troupes terrestres indiennes ont effectué vendredi le 25e tir d'essai d'un missile supersonique russo-indien BrahMos, a appris RIA Novosti d'une source au ministère indien de la Défense.


Le missile a détruit la cible, ce qui démontre que ces missiles sont prêts à l'exploitation, selon la source.

Le missile de croisière supersonique BrahMos, qui dont son nom aux fleuves indien Brahmapoutre et russe Moskova, est capable de porter une charge sur une distance de 290 km. Ses versions terrestre et embarquée équipent déjà l'armée de terre et les forces navales indiennes. L'Inde s'apprêter à en équiper ses chasseurs Sukhoi Su-30MKI et ses sous-marins.

A l'heure actuelle, l'Inde compte un régime doté de 36 missiles BrahMos d'une portée de 300 km. La coentreprise russo-indienne BrahMos Aerospace a reçu une commande de produire des missiles pour deux autres régiments indiens.

La société BrahMos Aerospace, avec siège à New Delhi, produit des missiles supersoniques à deux étages à combustible solide ayant une portée de 290 km et capables de porter des ogives de 200-300 km.
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeSam 13 Aoû 2011 - 14:21

une nouvelle ére s'annonce ...

Citation :


La Grande-Bretagne propose de construire des bâtiments de guerre avec l’Inde


Comme les chantiers navals de la marine indienne sont incapables de répondre aux besoins croissants en bâtiments de guerre, l’Inde n’a eu d’autres choix que de se tourner vers les chantiers russes. Maintenant, la Grande-Bretagne cherche à s’associer avec l’Inde pour réduire les couts de construction des bâtiments britanniques. Un des chantiers navals privés indiens — ayant des installations high-tech mais aucune expérience dans la construction de gros bâtiments complexes — pourrait avoir l’opportunité de construire ses premières frégates de classe mondiale.



Business Standard a appris que le gouvernement britannique, à court d’argent, a approché New Delhi pour concevoir et construire ensemble une frégate de nouvelle génération : le Global Combat Ship (GCS). Alors que la Grande-Bretagne avait dans un premier temps prévu de les construire seule (ces frégates étaient alors baptisées Type 26), la forte réduction des budgets de défense l’a forcée à rechercher des partenaires internationaux. Et l’Inde, aux côtés d’autres pays — dont le Brésil —, a été invité à participer à un consortium pour concevoir et construire le GCS.

Le chantier britannique qui va participer au projet GCS appartient à BAE Systems. Le ministère indien de la défense devra désigner un chantier naval indien. Comme ceux du secteur public sont déjà incapables de livrer les commandes existantes à temps, le ministère n’a pas d’autres choix que de se tourner vers l’un des 3 nouveaux chantiers privés : L&T, Pipavav ou ABG Shipyard.

« Il y a eu des réunions au niveau gouvernemental. Les discutions se poursuivent avec le gouvernement indien. La marine indienne a montré un intérêt clair. Mais pour l’instant, personne n’a pris d’engagement ferme, » a indiqué Andrew Gallagher, président de BAE Systems India. La réponse des autres pays approchés par la Grande-Bretagne n’est pas connue.

Des responsables du ministère indien de la défense indiquent, en privé, qu’aucune décision sur l’offre britannique n’est imminente. Mais ils reconnaissent qu’elle est attractive, puisqu’il s’agirait d’une opportunité, pour un des nouveaux chantiers navals indiens, d’obtenir de l’expérience dans la construction de frégates.

Les 3 chantiers navals privés ont déjà des commandes pour de petits bâtiments, pas plus de quelques centaines de tonnes. Une frégate, qui déplace habituellement entre 5 et 6.000 t, est beaucoup plus difficile à concevoir et construire.

Les pays qui constitueront au final le consortium, participeront à la définition des spécifications communes du bâtiment. Actuellement, le GCS est prévu comme une frégate flexible et multi-rôles. Cela signifie que chaque bâtiment pourrait être optimisé dans n’importe quel des 3 domaines traditionnels des frégates : lutte anti-sous-marins, défense aérienne ou action générale. Pour répondre à ces différents rôles et aux demandes spécifiques de chaque pays participant, le concept GCS serait commun à 80% dans la conception et les équipements et 20% spécifiques à un domaine ou un pays.

Chaque pays construirait ses propres frégates.

La semaine dernière, le ministre indien de la défense A K Antony a reconnu d’importants dépassements de budgets pour les bâtiments construits dans les chantiers navals indiens : 225% pour les destroyers Project-15A, 260% pour les frégates Project-17 et 157% pour les corvettes anti-sous-marines Project-28.



Business Standard (Inde)

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeMar 16 Aoû 2011 - 16:50

Citation :
SOURCE:Flight International
Israel, India to advance work on unmanned Chetak

Progress has been made toward a defined programme to develop an unmanned version of the Chetak helicopter for the Indian navy.

Israel Aerospace Industries (IAI) and Hindustan Aeronautics (HAL) have been performing preliminary work on a prototype of an unmanned helicopter for the Indian navy, based on the locally-made Chetak.

This uses a flight control system developed by IAI using a Bell Helicopter 206.

The Malat unmanned air systems (UAS) division of IAI is working with HAL under a wider cooperation agreement, and a series of flight tests is scheduled to begin after a contract is signed.

The Israeli navy also has an interest in an unmanned helicopter for its missile boats. It currently uses manned helicopters, but their operations are complicated in rough sea conditions.

In the late 1980s, IAI used a Gyrodyne QH-50 as the basis for the Hellstar hovering UAS.

The programme was terminated after the first prototype was damaged in a hard landing.

The operational requirements of the Israeli and other navies have prompted the company to resume its work on a vertical take-off and landing UAS.

It is working on a dedicated unmanned rotorcraft, and also on a kit that will allow for the "plug and fly" conversion of any helicopter.

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeJeu 18 Aoû 2011 - 14:50

Citation :
Indian Sukhoi 30MKI to be upgraded into “Super Sukhoi”



Moscow, August 17: The Indian Sukhoi 30MKI fighter aircraft will be upgraded with certain fifth generation aircraft characteristics to convert it into a “Super Sukhoi”, Alexy Fedorov, President and Chairman of the Board of Irkut Corporation of Russia announced during the MAKS 2011 show here.


India has five squadrons of Sukhoi 30MKIs numbering around 100 aircraft which are to be upgraded into the “Super Sukhoi” format. The upgrade will apply not only to the aircraft in service with the Indian Air Force (IAF) but also to those yet to be delivered to India and to be licence-manufactured by Hindustan Aeronautics Limited (HAL), Fedorov said.

The upgrade will include a new cockpit, an upgraded radar and certain stealth characteristics to make it less visible to enemy radar than the present Sukhoi 30. Most significantly, the aircraft will be able to carry a heavier weapons load including the airborne version of the Brahmos supersonic cruise missile, he added.

Fedorov said the Super Sukhoi will be a potent aircraft similar in features to a fifth generation aircraft, however, he refused to provide s specific details of the upgrade stating that the exact nature of the upgrade was still to be decided between the Indian and Russian sides. Discussions are currently on regarding various aspects of the proposed upgrade, he said.

The Irkut chief did not provide any indication of the price of the upgrade project. However, going by the general cost trends of similar upgrades, the price could run close to a billion dollars. The Super Sukhoi would be a potent weapons platform offering both ground attack of precision targets and air superiority roles.
defenseworld

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeVen 19 Aoû 2011 - 14:38

Citation :


IAF jet trainer delivery to be complete by 2016




The Indian Air Force (IAF) will start taking delivery of 40 advance jet trainers (AJT) from 2013 and all aircraft are expected to be delivered by 2016, Indian Defence Minister AK Antony has said.

"In July 2010, the government signed a contract with Hindustan Aeronautics Limited (HAL) for procurement of additional 57 AJTs. Of these, 40 are for the IAF and 17 for the navy," Antony said.

"In March 2004, the government signed a contract with BAE Systems and Rolls-Royce Turbomeca UK for procurement of 24 Hawk AJTs and with HAL, Bengaluru for licence manufacture of another 42 AJT under a transfer of technology (ToT) for IAF," Antony added.

BAE Systems has delivered all 24 direct supply aircraft, while HAL had delivered 28 of 42 aircraft by July 2011, according to PTI.


airforce-technology

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeVen 19 Aoû 2011 - 20:54

INS Aditya ( A59 ), navire atelier et de ravitaillement de la marine indienne, à Capt Town en Af-Sud. d'un déplacement de 25000Tpc, ce navire a une autonomie de 10 000 mn à une vitesse de 16 nds !

l'INS Aditya est un ravitailleur de construction local, entrée en service en 2000, après une long période de construction, couronné par des problèmes lors de ses essais, surtout niveau des propulseurs ... le concepteur s'est basé sur le désign des 2 Deepak désarmés pour reproduire un navire plus grand avec une capacité plus important ( il peut transporter jusqu'à 12000 T des liquid tout genre ) et un atelier pour la maintenance des navires en mer.

Il fait partie de la flotte des ravittaillement de la marine indienne, qui qui vient de recevoir récemment le premier des 2 nouveaux rafiots de la classe Deepak construits en Italie. A coté de ces 3 unités on trouve aussi une unité de la classe chinoise Komandarm Fedko, l'INS Joyti ( A58 ) entré en service en 1996 ... on peut remarqué ainsi que cette flotte est plus jeunes que d'autres unités en service.



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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeSam 20 Aoû 2011 - 14:49

Il doit y avoir des gens comme l'Amiral Malhi à la tête des commissions d'Achats et renouvellement de l'Arsenal militaire indienne.

Citation :


Le chantier indien de Mumbai milite pour la construction de sous-marins Scorpène plus grands


Confiant malgré la montée des critiques liées aux dépassements de budget et de calendrier pour la construction de 6 sous-marins Scorpène pour la marine indienne, le chantier public indien Mazagaon Dock Limited (MDL) préférerait que la marine indienne retienne des Scorpène plus grands pour son prochain projet.



« La décision de choisir le type de sous-marins appartient aux autorités de New Delhi, basée sur leurs besoins et leurs spécifications. Je ne peux réellement pas faire de commentaires sur ce sujet. Mais en tant que constructeur de sous-marin, je pense que nous mettrions formidablement à profit nos compétences et notre expertise, que nous avons acquis avec la construction des sous-marins Scorpène, si nous menions la construction d’un type de sous-marins similaires. Cela nous rendrait certainement heureux, » a déclaré le vice-amiral H.S. Malhi, président et directeur exécutif du chantier naval MDL.

« L’argent investi dans les transferts de technologies pour les sous-marins Scorpène actuellement, serait bien utilisé si nous construisons des sous-marins similaires, des Scorpène Plus, » a jouté M. Malhi.

Alors que le nombre de ses sous-marins va en diminuant, la marine indienne a demandé l’an dernier des informations sur des sous-marins classiques plus grands, avec des capacités d’attaque et de furtivité accrues, ainsi qu’une autonomie supérieure. On attend prochainement un appel d’offres à ce sujet. Deux sous-marins seraient construits dans le chantier naval du constructeur retenu, et les 4 restants seraient répartis entre 2 chantiers navals indiens.

M. Malhi a précisé qu’il n’y avait eu aucune indication officielle que le chantier MDL ait été retenu par le Defence Acquisition Council (DAC) pour construire 3 de ces sous-marins. Pour lui, cependant, le chantier MDL « serait le choix naturel puisqu’il construit 6 Scorpène. » Selon certaines informations, un autre chantier naval public, Hindustan Shipyard Limited (HSL) de Visakhapatnam, construirait le 4è.

Il faut mettre au crédit du chantier MDL, souligne M. Malhi, que les installations et le matériel allemand, utilisé dans les années 80-90 pour la construction de sous-marins de HDW, aient été adaptées pour celle des Scorpène français. Donc, si la marine indienne choisit un autre type de sous-marin que le Scorpène, le chantier naval devrait reconfigurer à nouveau toutes ses installations puisque un sous-marin différent utilise des aciers différents et des techniques de soudure différentes. Cela entrainerait aussi des problèmes de jeunesse comme la difficulté d’absorber de nouvelles technologies.

« Comme les équipements et les technologies pour deux types de sous-marins, sont différentes, les compétences nécessaires pour les construire sont aussi différentes. Pour la construction de la coque épaisse, MDL est très bien considéré. Et notre collaborateur français dit, pas complètement pour rire, que cela ne leur poserait pas de problème que nous construisions la coque épaisse des sous-marins qu’ils vont construire pour le Brésil, » indique M. Malhi.



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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeJeu 25 Aoû 2011 - 2:30

Citation :
Les 6 sous-marins Scorpène indiens seront livrés entre 2015 et 2018

http://www.corlobe.tk/article25575.html

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeLun 29 Aoû 2011 - 17:08

Citation :
SOURCE:Flight International
Indian air force targets fighter crash rate

The Indian air force has lost 46 fighter aircraft in crashes in the last six years, and has initiated several programmes to improve safety.

The worst year for fighter crashes was 2009, when the country lost 10 aircraft. Eight incidents were recorded in 2006 and in 2008, while six aircraft were lost each in 2005, 2006 and 2010.

Defence minister A K Antony provided the statistics in response to a parliamentary enquiry.

The aircraft involved in the crashes were Mikoyan MiG-21s, Sepecat/Hindustan Aeronautics Jaguars and Sukhoi Su-30MKIs.

Antony said a court of enquiry is formed for each accident to ascertain the causes of and recommend remedial measures.

"Apart from this, the Indian air force has taken various measures relating to the invigoration of aviation safety organisation, streamlining of the accident/incident reporting procedure and audits of the aircraft fleets to identify remedial measures to reduce accidents," he said.

Other measures include efforts to keep birds away from air bases and the enhanced use of simulators during training.

The measures appear to be paying off; so far this year as of 17 August, the air force had lost only two fighters.

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scratch un petit dessin vaut mieux qu'un long discours scratch
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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeLun 29 Aoû 2011 - 19:23

Nom du Dieu ...
Et dire que la veille dame doit encore rester en service Rolling Eyes
Juin 2011, appremment il est immobilisé pour E&M

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeLun 29 Aoû 2011 - 20:07

Quelle etat,meme l'eau a l'air sale.. Shocked

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MessageSujet: Re: Armée Indienne / Indian Armed Forces   Armée Indienne / Indian Armed Forces - Page 34 Icon_minitimeMar 30 Aoû 2011 - 5:33

deja quand on lit ca,on est en droit de se poser des questions sur les capacités de l´armée indienne et son serieux!
lida a écrit:
Citation :
SOURCE:Flight International
Indian air force targets fighter crash rate

The Indian air force has lost 46 fighter aircraft in crashes in the last six years, and has initiated several programmes to improve safety.

The worst year for fighter crashes was 2009, when the country lost 10 aircraft. Eight incidents were recorded in 2006 and in 2008, while six aircraft were lost each in 2005, 2006 and 2010.
...
The aircraft involved in the crashes were Mikoyan MiG-21s, Sepecat/Hindustan Aeronautics Jaguars and Sukhoi Su-30MKIs.
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