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MAATAWI Modérateur
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augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Mar 3 Mai 2016 - 20:53 | |
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| | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Mar 3 Mai 2016 - 20:54 | |
| - Citation :
Baltique : La marine américaine souhaite une normalisation avec la RussiePosté dans Europe, Forces navales, Opérations par Laurent Lagneau Le 03-05-2016 image: http://www.opex360.com/wp-content/uploads/su24-20160415.jpg
su24-20160415
En avril, dans la région de la Baltique, des navires et des avions américains ont été impliqués dans plusieurs incidents avec l’aviation russe, laquelle a été accusée, à Washington, d’avoir effectué des manoeuvres « dangereuses » et « non professionnelles ».
Ces dernières semaines, le destroyer USS Donald Cook, qui naviguait à 70 milles de l’enclave russe de Kaliningrad, a été survolé à basse altitude par des Su-24 « Fencer ». L’un d’eux a même simulé une attaque du navire américain.
Par la suite, des Su-27 Flanker russe ont intercepté à deux reprises un avion de renseignement RC-135U de l’US Air Force en effectuant, là aussi, des manoeuvres considérées comme dangereuses. Ce que Moscou a toutefois démenti.
Cependant, l’amiral John Richardson, le chef d’état-major de l’US Navy, n’a pas souhaité dramatiser outre mesure ces affaires. « Je ne crois pas que les Russes cherchent à provoquer un incident militaire grave », a-t-il en effet estimé, le 2 mai, lors d’un point presse du Pentagone.
Pour le chef de la marine américaine, les Russes « essaient de nous faire savoir qu’ils nous voient » et cherchent ainsi à « envoyer un signal » face à la présence de l’Otan en mer Baltique.
Cela étant, l’amiral Richardson a dit « espérer que nous allons pouvoir stopper ce genre d’activités », en précisant que Washington « recherchait une sorte de normalisation » avec Moscou pour éviter l’incident de trop.
Les aviateurs russes semblent s’inspirer de leurs anciens de l’époque soviétique. Seulement, en 1968, à force de jouer avec le feu, un Tu-16 Badger s’était écrasé après avoir survolé à basse altitude le porte-avions américain USS Essex, en mer de Norvège.
Suite à cela et à d’autres affaires, les États-Unis et l’URSS négocièrent pendant 4 ans un code de bonne conduite. Ce qui donna, en 1972, l’accord « INCSEA« , visant à prévenir les incidents en mer.
D’où le rappel de cet accord fait par l’amiral Richardson. « Nous continuons à plaider » pour l’application de cette « très bonne convention », a-t-il affirmé.
En savoir plus sur http://www.opex360.com/2016/05/03/baltique-la-marine-americaine-souhaite-normalisation-avec-la-russie/#uoCWLyQhoJgwkb3K.99
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| | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Mar 3 Mai 2016 - 21:44 | |
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| | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Mer 4 Mai 2016 - 14:57 | |
| - Citation :
- Raytheon continues OTH scanning operations for USN with latest contract
Geoff Fein, Washington, DC - IHS Jane's International Defence Review 04 May 2016 Key Points
The three ROTHR sites combined cover an area from the southern US to Brazil A Raytheon effort enables remote software maintenance for the ROTHR radars Raytheon has been awarded a USD104 million contract from the US Navy (USN) for continued operations, maintenance, and sustainment of the Relocatable Over the Horizon Radar (ROTHR), a Cold War system repurposed to track aircraft and ships suspected of transporting narcotics throughout the Caribbean.
ROTHR is being operated from three sites: Virginia, Texas, and Puerto Rico. Each site comprises of a transmitter and receiver array and collectively the radars cover an area of approximately 2.5 million square miles.
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| | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Jeu 5 Mai 2016 - 13:11 | |
| - Citation :
- Le Pentagone précise les circonstances de la mort d’un commando des Navy Seals en IrakPosté dans Forces spéciales, Moyen-Orient, Opérations par Laurent Lagneau Le 05-05-2016
Le porte-parole de l’opération Inherent Resolve (nom de la coalition anti-Daesh), le colonel Steven Warren, a précisé les circonstances dans lesquelles un commando des Navy Seals a perdu la vie, le 3 mai, dans le nord de l’Irak.
Les explications ainsi données permettent de comprendre le mode opératoire des troupes américaines engagées sur le territoire irakien. Pour rappel, ces dernières ne sont pas censées prendre directement part aux combats contre Daesh étant donné que leur mission consiste à conseiller les forces locales.
Tout a donc commencé le 3 mai au matin par une visite d’une dizaine de conseillers militaires américains à une unité de combattants kurdes irakiens (Peshmergas) déployée dans le village de Tal Asquf, situé au nord de Mossoul.
C’est à ce moment que les jihadistes de Daesh, qui se trouvaient à 3,5 km de là, ont lancé une attaque « assez complexe » avec des camions remplis d’explosifs, des dizaines de véhicules et au moins 125 combattants. Les conseillers militaires américains ont répliqué et demandé l’intervention de la force de réaction rapide qui devait les protéger.
Et c’est ainsi que, environ deux heures après, un membre de cette dernière, le Navy Seal Charles Keating, 31 ans, a été tué par un tir direct, alors qu’une opération d’évacuation des conseillers militaires américains était en cours.
Le colonel Warren a précisé que les hélicoptères Black Hawk envoyés sur place ont essuyé des tirs. Mais cela n’a pas empêché l’évacuation des conseillers militaires.
Par la suite, les Peshmergas, qui ont été contraints d’engager « des centaines » de combattants, ont continué à se battre jusqu’au soir. Ils ont été appuyés par la coalition, avec 11 avions et deux drones.
Au total, 11 frappes aériennes ont été effectuées, ce qui a permis de détruire « 20 véhicules et deux camions d’explosifs » et de « neutraliser 58 jihadistes ». Finalement, le village de Tal Asquf a pu être repris par les Peshmergas, qui ont subi des pertes que le porte-parole américain n’a pas été en mesure de préciser.
Pour le colonel Warren, Daesh n’a pas cherché à s’en prendre spécifiquement aux militaires américains. « Quand ils [les jihadistes, ndlr] ont subi plusieurs défaites d’affilée, quand ils sont sur la défensive, souvent ils tentent une de ces attaques de haut niveau, très visible, dans un effort pour attirer l’attention », a-t-il expliqué.
http://www.opex360.com/2016/05/05/le-pentagone-precise-les-circonstances-de-la-mort-dun-commando-des-navy-seals-en-irak/
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| | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Jeu 5 Mai 2016 - 13:31 | |
| - Citation :
- Naval Weapons
TacTom tech: developing Tomahawk in Block IV and beyond
IHS Jane's International Defence Review 05 May 2016
A forthcoming Tomahawk re-certification programme and renewed interest in the missile's capabilities have opened a window to introduce new technologies. Geoff Fein reports Despite a somewhat chequered programme history of late, with the US Navy (USN) having proposed in fiscal year 2015 (FY 2015) to reduce funding and inventory acquisition numbers, the Tomahawk land-attack cruise missile is going through something of a strategic renaissance.
Today, US political leaders are looking to increase in size and expand in distribution the US armed forces' precision-strike capabilities. This move comes in response to concerns that growing anti-access/area denial (A2/AD) capabilities will restrict the ability of these forces to operate as, when, and where required. As a result, plans are now in place to add a suite of new capabilities to the latest iteration of Tomahawk - the RGM/UGM-109E Block IV Tactical Tomahawk (TacTom). In particular, with such A2/AD risks perhaps being exemplified by the growing presence and operation of other major navies around the world, notably those of China and Russia, development plans for TacTom in the short term may see the return of a capability option for Tomahawk previously discarded by the navy - that of an anti-ship capability.
The USN and manufacturer Raytheon will begin the process of upgrading the Tomahawk missile inventory in FY 2019, introducing enhancements to the weapon's electronics, energetics and other systems. Each missile requires re-certification at the 15-year point in its life cycle, enabling it to continue to operate for another 15 years and allowing the navy and Raytheon to integrate new capabilities. Block IV first entered USN service in 2004, so the first missile is due to start the re-certification process in 2019.
Once back in Raytheon's factory in Tucson, Arizona, each missile will be removed from its canister and disassembled down to a level where all of the components can be examined, Captain Mark Johnson, the USN's Tomahawk Weapons Systems (PMA 280) programme manager, told IHS Jane's .
http://www.janes.com/article/60010/tactom-tech-developing-tomahawk-in-block-iv-and-beyond
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| | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| | | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Sam 7 Mai 2016 - 11:03 | |
| - Citation :
- Harpoon, NSM demos key for proving LCS can have a 'long stick', official says
Grace Jean, Washington, DC - IHS Jane's Defence Weekly 06 May 2016
USS Coronado will demonstrate Boeing's Harpoon missile while USS Freedom will demonstrate Kongsberg's NSM The demonstrations will help the USN decide which OTH weapon to incorporate onto its LCS and frigate fleets Confirming the US Navy's (USN's) intent to outfit every Littoral Combat Ship (LCS) - and the future frigates based on them - with a permanently installed over-the-horizon (OTH) missile system, the programme officer overseeing the acquisition noted that two upcoming fleet weapon demonstrations are key to providing the navy with a way forward in mid-range lethality.
"It's the beginning of how to incorporate OTH on LCSs," Rear Admiral Brian K Antonio, programme executive officer for LCS at Naval Sea Systems Command, said during an interview at the Washington Navy Yard on 2 May. "Let's show that LCS is capable of having a 'long stick'."
Independence variant USS Coronado (LCS 4), which will participate in the USN's 'Rim of the Pacific' exercise in July before deploying to Singapore later in 2016, is being prepared for the installation of Boeing's RGM-84D Harpoon Block 1C surface-to-surface guided weapon system.
Similarly, Freedom variant USS Freedom (LCS 1), which is also expected to deploy to Singapore, is being prepared for the installation of Kongsberg's Naval Strike Missile (NSM).
The USN is seeking to equip its fleet of LCS and future frigates with an OTH missile system that would complement an arsenal of shipboard weapons, including BAE Systems' 57 mm Mk 110 gun and Raytheon's SeaRAM RIM-116B 11-cell launcher (to be installed on both variants; it currently resides only on the Independence variants).
Coronado demonstrated the NSM in 2014, during which the missile was fired from a launcher located on the flight deck.
Kongsberg's Gary Holst, senior director of business development, naval surface warfare, told IHS Jane's that the upcoming NSM installation on board Freedom will also be a standalone system.
http://www.janes.com/article/60036/harpoon-nsm-demos-key-for-proving-lcs-can-have-a-long-stick-official-says
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| | | jf16 General de Division
messages : 41481 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Mar 10 Mai 2016 - 17:52 | |
| - Citation :
- May 10
Des Avions de la Marine Américaine avec du "Made in Elbit Israël".
David Illouz (Tel Aviv) | Défense
La filiale américaine de la société israélienne Elbit Systems a décroché un contrat de $7,5 millions avec l’US Navy pour effectuer des modifications sur les avions C26 “USNTPS” ( US Naval Test Pilot School ).
La filiale américaine de Elbit Systems a été choisi pour installer un système de collecte de renseignements, de surveillance et de reconnaissance, le radar Vixen 500E AAES sur les C26, des avions de la Marine américaine.
Elbit Systems est une entreprise israélienne de la défense, fondée en 1967 et basée à Haïfa. En mai 2015, Elbit acquiert les activités de renseignements et de défenses numériques Nice Systems pour 157,9 millions de dollars.
La United States Navy ou US Navy est la marine de guerre des États-Unis et représente l’une des cinq composantes des Forces armées des États-Unis.
Elle est depuis la Seconde Guerre mondiale la première force aéronavale au monde. Elle dépend du secrétaire à la Marine des États-Unis et elle est dirigée par le Chief of Naval Operations.
L’US Navy est composée de plus de 283 bâtiments de combat dont les plus imposants (et importants) sont ses 10 porte-avions géants et d’une aéronautique navale comportant environ 3 700 aéronefs opérationnels. Il faut y ajouter les 110 bâtiments auxiliaires, de soutien et de transport opérationnel, ravitailleurs et pétroliers, et les transports du Military Sealift Command ainsi que la Flotte de réserve.
Plus d’un demi-million d’hommes et de femmes en font partie, que ce soit en service actif ou dans la réserve. Son budget est, en 2015, au premier rang des branches des forces des États-Unis avec 147,7 milliards de dollars américains dont 22 milliards consacré à la construction navale et aux systèmes maritimes.
L’US Marine Corps dépend administrativement de l’US Navy. En cas de guerre, les forces de l’United States Coast Guard.
http://www.israelvalley.com/news/2016/05/10/49950/des-avions-de-la-marine-americaine-avec-du-made-in-elbit-israel | |
| | | jf16 General de Division
messages : 41481 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Sam 14 Mai 2016 - 14:06 | |
| - Citation :
- 13/05/2016
L’Harpoon II bientôt qualifié sur « Super Hornet » !
L'US Navy va terminer les essais en vol de développement en vue de la qualification du missile antinavire AGM-84Harpoon II sur les Boeing F/A-18 E/F « Super Hornet » la semaine prochaine. L’objectif de la Navy est de pouvoir aligner la nouvelle version du missile, d’ici la fin juin de cette année.
La dernière variante du missile « Harpoon » dispose d’un système de navigation assisté par satellite introduit dans le bloc II, ainsi qu’une liaison de données, qui lui permet d’être reciblée selon les besoins. De plus, cette amélioration permettra au missile une plus grande précision contre des navires ennemis de surface, dans les régions côtières encombrées.
Les améliorations principales de la version Block II sont obtenues en adaptant la centrale inertielle du Joint Direct Attack Munition (JDAM, Munition d'attaque directe commune), ainsi que de nouveaux logiciels, ordinateurs, et systèmes de guidage, tirés de la version SLAM-ER, version amélioré du SLAM, lui-même dérivé du Harpoon.
Photos : Super Hornet doté de Harpoon BlockI @ USN
http://psk.blog.24heures.ch/archive/2016/05/13/l-harpoon-ii-bientot-qualifie-sur-super-hornet-861413.html | |
| | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Mer 18 Mai 2016 - 10:44 | |
| - Citation :
- Northrop Grumman reaches key milestone with US Navy's Inertial Navigation System program
Northrop Grumman has successfully completed the Preliminary Design Review (PDR) for the Inertial Sensor Module, a critical component of the U.S. Navy's Inertial Navigation System Replacement (INS-R), the company announced at Sea-Air-Space 2016. The system will be named WSN-12, and will replace the WSN-7.
http://worlddefencenews.blogspot.com/
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| | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Mer 18 Mai 2016 - 17:45 | |
| - Citation :
- Navy League 2016: NAVAIR to fly V-22 with 3-D printed part
Daniel Wasserbly, National Harbor, Maryland - IHS Jane's Defence Weekly 18 May 2016
US Naval Air Systems Command (NAVAIR) plans to fly a Bell-Boeing V-22 Osprey aircraft in June with a 3-D printed part, but significant regulatory and procedural hurdles remain before such new fabrications can be widely used, said Elizabeth McMichael, who leads the additive manufacturing and digital thread integrated product team for NAVAIR.
Additive manufacturing, also known as 3-D printing, essentially sprays fine layers of powder - containing metals, plastics, and other materials - and then dries and fuses them with a laser or with a magnetic application. The process can be far more efficient than cutting or grinding down materials.
"We're going to need a lot more focus on qualification and certification" and how that unfolds with digital manufacturing, McMichael said during a 17 May briefing at Navy League's annual Sea-Air-Space conference. NAVAIR and the Pentagon also need a digital infrastructure to manage the data needed for additive manufacturing, she said.
"This technology allows us to go a lot faster than we thought," but significant policy work, regulatory work, and procedural work must be done before the technique can be more widely leveraged, McMichael said. She noted that the government will need to work with industry on a business model for how aircraft are designed and supported.
NAVAIR is building six parts, and a V-22 will fly in June with a 3-D printed titanium link and fitting. McMichael said NAVAIR thought it would take three years to do this, but it has been half that time.
Once the parts are flying then officials can collect data and hope to inform a set of industry standards and processes. Eventually McMichael hopes the government can build models for qualification and certification, but it needs to first get standards and data.
"It's as much an art right now as anything else," she said.
http://www.janes.com/article/60399/navy-league-2016-navair-to-fly-v-22-with-3-d-printed-part
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| | | jf16 General de Division
messages : 41481 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Jeu 19 Mai 2016 - 17:56 | |
| - Citation :
- Un P-3 Orion américain intercepté dangereusement par des avions chinois en mer de Chine
Posté dans Asie-Pacifique, Forces navales par Laurent Lagneau Le 19-05-2016
Comme tous les ans, le Pentagone a publié, la semaine dernière, un rapport sur la politique menée par Pékin en matière de défense. Et, comme l’on pouvant s’en douter, la question de la militarisation de la mer de Chine méridionale a évidemment été évoquée.
Ainsi, le rapport note que la Chine a marqué « une pause depuis fin 2015″ dans ses travaux visant aménager des 7 récifs des archipels Spratleys et Paracel, après avoir gagné « près de 1.300 hectares » sur la mer.
Ces travaux visent à assurer le contrôle de la mer de Chine méridionale, que Pékin revendique dans sa quasi-totalité, aux dépens des pays riverains (Vietnam, Philippines, Malaisie, Bruneï) qui ont, eux aussi, des prétentions territoriales dans cette région stratégique pour le commerce maritime mondiale ainsi que pour les réserves d’hydrocarbures qu’elle recèle.
En s’appropriant ces récifs, la Chine considère désormais que les zones des 12 miles entourant ces derniers font partie de ses eaux territoriales.
« Quand elle aura achevé ces travaux d’aménagement, elle disposera de trois pistes d’aviation dans les Spratleys, de ports et de systèmes de surveillance, qui amélioreront la capacité de la Chine à contrôler (…) l’espace maritime environnant », estime le rapport du Pentagone, pour qui Pékin a aussi, en 2015, « utilisé des tactiques de coercition, calculées pour rester sous le seuil du conflit armé, pour faire avancer » ses objectifs.
Au cours de ces derniers mois, et afin d’affirmer la liberté de navigation dans cette région, les États-Unis ont envoyé des navires ainsi que des avions de surveillance maritime patrouiller à moins de 12 miles de ces récifs aménagés par la Chine avec des capacités, du moins pour certains d’entre eux, dites de déni d’accès et d’interdiction de zone (« anti-access/area-denial » – A2/AD).
Seulement, ces patrouilles agacent de plus en plus les autorités chinoises, lesquelles ont, la semaine passée, haussé le ton après un passage du destroyer américain USS William P. Lawrence près du récif de Fiery Cross, dans des eaux que Pékin considère comme siennes.
Et, le rapport publié par le Pentagone n’a évidemment pas calmé les esprits à Pékin, où l’on a parlé d’un document qui « ébranle gravement la confiance mutuelle » avec Washington.
En mai 2015, l’US Navy avait envoyé un avion de patrouille maritime P8 Poseidon voler à proximité, là encore, près du récif de Fiery Cross. Mais l’armée chinoise s’était contenté de lancer de fermes avertissements à l’équipage.
Un an plus tard, le ton a changé. Ainsi, un EP-3 Orion de l’US Navy, qui effectuait une « patrouille de routine » dans « l’espace aérien international » au-dessus de la mer de Chine méridionale a été intercepté par deux avions de chasse chinois J-11. Et cela dans « des conditions dangereuses », a indiqué, le 18 mai, le Pentagone, qui a précisé avoir « utilisé les canaux diplomatiques et militaires appropriés pour réagir à l’incident. »
A priori, les J-11 chinois ont évolué à environ 50 pieds de l’avion américain. Ce genre de pratique a été la cause d’un incident sérieux en avril 2001, un P-3 Orion de l’US Navy avait été accroché en vol par l’un des deux Shenyang J-8 venus l’intercepter alors qu’il évoluait à 110 km de l’île chinoise de Hainan. Contraint de se poser en Chine, l’équipage américain avait été retenu pendant 11 jours.
Le risque qu’un tel incident se reproduise n’est évidemment pas à écarter, d’autant plus que les pilotes chinois sont, comme leurs homologues russes, coutumiers des interceptions dangereuses, comme par exemple en août 2014, où un J-11 avait effectué un tonneau au-dessus d’un P-8 Poseidon, qui volait alors à plus de 200 km de l’île de Hainan.
« Nous avons travaillé dur pour éviter un autre cas comme du P-3 à Hainan. Et nous voyons certaines de leurs manoeuvres agressives contre nos avions qui opèrent dans l’espace aérien international. C’est dangereux. Une erreur de calcul ou un incident de sécurité pourrait dégénérer en une très mauvaise situation », avait estimé, avant ce nouvel incident, le général Herbert Carlisle, de l’US Air Force.
http://www.opex360.com/2016/05/19/p-3-orion-americain-intercepte-dangereusement-par-des-avions-chinois-en-mer-de-chine/ | |
| | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Jeu 19 Mai 2016 - 18:23 | |
| - Citation :
- Allies Will Not Play a Role in B-21 Development, Unlike F-35
Lara Seligman, Defense News 11:03 a.m. EDT May 19, 2016
WASHINGTON — A top Air Force general Thursday ruled out the possibility that the Pentagon would partner with allied nations to develop the next-generation B-21 bomber.
The F-35 joint strike fighter was designed and tested jointly with multiple partner nations from its inception, according to Lt. Gen. Arnie Bunch, the Air Force’s deputy assistant secretary for acquisition. But although this is a “model” for development programs in the future, the Pentagon will not look at using this approach for the B-21, Bunch stressed Thursday.
http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/2016/05/19/allies-not-play-role-b-21-development-unlike-f-35/84586498/
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| | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Ven 20 Mai 2016 - 9:47 | |
| - Citation :
- Littoral Combat Ship crewing a 'main driver' for future decisions, CNO says
Grace Jean, Washington, DC - IHS Jane's Navy International 20 May 2016 A major driving force behind future decisions on Littoral Combat Ship (LCS) operations, training, and maintenance will be crewing, said the US Navy's (USN's) top uniformed officer via social media on 19 May.
Chief of Naval Operations (CNO) Admiral John Richardson met with members of his LCS review team earlier in the week for an update on a 60-day examination of the programme's crewing, operations, training, maintenance, and mission packages.
"I was very happy with the progress they have made thus far," CNO Richardson wrote in a Facebook post. "As the team walked me through their work it was clear that LCS crewing would be the main driver for many of the follow-on decisions about operations, training, and maintenance, so we will address that issue first.
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| | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Ven 20 Mai 2016 - 10:07 | |
| - Citation :
- Adm. Michelle Howard picked to lead U.S. Navy forces in Europe
Staff report 7:43 p.m. EDT May 19, 2016
President Obama has nominated the Navy’s highest-ranking woman to lead U.S. Navy forces in Europe.
Adm. Michelle Howard is tapped to head U.S. Naval Forces Europe-Africa and Allied Joint Forces Command, in Naples, Italy, according to a Thursday Defense Department announcement.
http://www.defensenews.com/story/military/2016/05/19/howard-picked-lead-us-navy-forces-europe/84624958/
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| | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Ven 20 Mai 2016 - 12:47 | |
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| | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Ven 20 Mai 2016 - 23:22 | |
| - Citation :
US Navy Accepts Ownership of Guided Missile Destroyer Zumwalt DDG-1000
Read more: http://sputniknews.com/military/20160520/1039996819/destroyer-missile-us-navy.html#ixzz49EHtP7Ib
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| | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Ven 20 Mai 2016 - 23:41 | |
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| | | augusta General de Division
messages : 8293 Inscrit le : 18/08/2010 Localisation : canada Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: US Navy Sam 21 Mai 2016 - 23:36 | |
| - Citation :
Leonardo-Finmeccanica introduces the TH-119 for U.S. Navy May 21, 201692
Leonardo-Finmeccanica introduced today an AgustaWestland AW119 single engine helicopter variant designated as the TH-119 during theNavy League Sea-Air Space Exhibition (Washington D.C., May 16-18). The aircraft is specifically designed for military training customers, primarily the U.S. Navy. The new version features distinctive capabilities and unique features differentiating it from the proven AW119Kx commercial helicopter while keeping certification advantages. Like the commercial AW119Kx, the TH-119 will be built at the company’s Philadelphia facility.
With high safety standards, the TH-119 maintains redundancies on several key systems for maximum safety, while featuring a dual-display Genesys Aerospace cockpit that gives flexibility to instruct from either seat and the option for VFR or IFR (IMC) operations. This makes the TH-119 the best single engine solution in the market for training in demanding weather and low visibility conditions.
Other features that set the aircraft apart from its competitors include:
A unique cabin configuration with an additional 180-degree adjustable trainer observation seat at the base of the instrument panel giving the occupant a full view of the cockpit; Full Night Vision Device (NVD) compatible cockpit and cabin with high-visibility cockpit doors and a low-profile instrument panel to ensure maximum visibility from the cockpit; Re-enforced skids with replaceable skid shoes which support the multiple repetitions of essential touchdown training maneuvers; Cargo hook and hoist options supporting advanced training events; And a five-fuel cell option that provides more than five hours of flight time with pressure refueling port allowing for less downtime to refuel as well as “hot” refueling while the engine is still running. As the U.S. Navy faces increasing challenges to its current training helicopter platforms, the TH-119 helicopter is the best solution for the U.S. Navy at the right time.
http://defence-blog.com/news/leonardo-finmeccanica-introduces-the-th-119-for-u-s-navy-advanced-helicopter-trainer-program.html
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| | | jf16 General de Division
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| Sujet: Re: US Navy Lun 23 Mai 2016 - 11:47 | |
| - Citation :
- US Navy trains with new Mark VI patrol boats
May 21, 2016
Coastal Riverine Squadron Four (CRS-4) conducted well deck operations with the Mark VI patrol boat for the first time aboard amphibious assault ship USS Bataan (LHD 5) May 15.
Two Mark VI boats demonstrated their capabilities by mooring and launching multiple times from the well deck of Bataan, accomplishing a major milestone for the craft.
The first operational Mark VI arrived in Bahrain as part of U.S. 5th Fleet. Once deployed, CRS-4 will utilize the Mark VI to conduct maritime security missions throughout the Arabian Gulf.
American aluminum boat manufacturer Safe Boats delivered first Mark VI boat to the Navy in August, 2014 while the Coastal Riverine Group 2 received their first two boats in September 2015.
The two vessels that recently trained with USS Bataan are the third and fourth vessels in the class. The navy will initially procure 10 boats and the fleet expansion is expected to start in 2018.
The Mark VI is an 85-foot patrol craft fitted with a Mark 38 25mm gun on the bow, and an ability to reach speeds in excess of 35 knots. The craft will provide the Navy the continued ability to patrol waterways for the purpose of protecting coalition forces and vital infrastructure.
Deck Department Division Officer Ensign Michael Klooster, from Cummings, Georgia was excited to train with CRS-4.
“This is the second time Mark VI patrol boats have ever done well deck operations and the first time conducting operations with an LHD-class amphibious warfare ship.”
“The Mark VI patrol boats are extremely cool pieces of machinery; they are extremely useful to the Navy’s warfighting mission,” said Kloster.
According to Klooster, the boats are versatile enough to fit inside the well deck; thus, they can be transported to any location in a short period of time. The crafts are also provided with kickstands to help deck department when conducting boat operations.
The Coastal Riverine Force (CRF) operates in harbors, rivers, bays across the littorals and ashore. The primary mission of CRF is to conduct maritime security operations across all phases of military operations by defending high value assets, critical maritime infrastructure, ports and harbors both inland and on coastal waterways against enemies and when commanded conduct offensive combat operations.
navaltoday.com
http://defence-blog.com/news/us-navy-trains-with-new-mark-vi-patrol-boats.html
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