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MessageSujet: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeDim 27 Jan 2013 - 12:56

Rappel du premier message :

Citation :
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(Jan. 26, 2013) Huntington Ingalls Industries celebrated significant progress today as the 555-metric ton island was lowered onto the nuclear-powered aircraft carrier Gerald R. Ford (CVN 78) at the company’s Newport News Shipbuilding division. The 60-foot long, 30-foot wide island was the 452nd lift of the nearly 500 total lifts needed to complete the aircraft carrier. (U.S. Navy photo courtesy Huntington Ingalls Industries/Released)

_________________
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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeJeu 14 Avr 2016 - 18:57

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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeVen 15 Avr 2016 - 20:07

Citation :

Selon John Kerry, l’USS Donald Cook aurait pu abattre l’avion russe ayant simulé une attaquePosté dans Forces navales, Opérations par Laurent Lagneau Le 15-04-2016


Les photographies et les vidéos diffusées par le commandement militaire américain pour l’Europe (US EUCOM) montrent clairement que les Su-24 « Fencer » russes ont effectué des manoeuvres pouvant être dangereuses au-dessus du destroyer américain USS Donald Cook, les 11 et 12 avril derniers.

Pour rappel, le navire américain naviguait en mer Baltique, à 70 milles de l’enclave russe de Kaliningrad, quand il a été survolé à de multiples reprises par des avions Su-24. Le Pentagone a même parlé de vols « agressifs », l’un des appareils ayant volé à moins de 9 mètres de l’USS Donald Cook, comme pour une « attaque simulée ».

Pour autant, l’état-major russe, qui a admis ces survols, a démenti tout manquement aux règles de sécurité.

« Ayant repéré le navire (américain) dans la zone de visibilité, les pilotes russes ont détourné leur appareil du navire en respectant toutes les règles de sécurité », a en effet déclaré, le 14 avril, le général Igor Konachenkov, le porte-parole du ministère russe de la Défense, avant d’affirmer « ne pas comprendre la réaction outrée » des Américains.

« Lorsqu’on se trouve proche d’une base marine de la flotte (russe) de la Baltique, le principe de liberté (de circulation) des navires américains ne limite pas le principe de liberté de voler des forces aériennes russes », a continué le général Konachenkov.

Évidemment, on est loin de partager ce point de vue à Washington. Et le chef de la diplomatie américaine, John Kerry, a pris un ton très ferme pour condamner le comportement russe.

« Nous condamnons ce genre de comportement. C’est inconscient. C’est provoquant. C’est dangereux. Et aux termes des règles d’engagement, l’avion aurait pu être abattu », a ainsi fait valoir M. Kerry.

« Les gens doivent comprendre qu’il s’agit d’une affaire grave et que les Etats-Unis ne se laisseront pas intimider en haute mer », a-t-il encore insisté. « Nous avons informé les Russes du danger que cela représente et nous espérons que cela ne se reproduira plus », a ajouté M. Kerry.


En savoir plus sur http://www.opex360.com/2016/04/15/selon-john-kerry-luss-donald-cook-aurait-pu-abattre-lavion-russe-ayant-simule-attaque/#DUeQFLOxZHMIhezV.99



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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeVen 15 Avr 2016 - 20:47

Citation :
15/04/2016

Développement du nouveau brouilleur pour l’EA-18G !



US Navy - Page 29 2238

L’US Navy a sélectionné Raytheon pour la fabrication du nouveau système de brouillage qui équipera les avions Boeing EA-18G « Growler ». Un contrat de 1 milliard de dollar a été signé cette semaine, en vue du développement d'ingénierie de la nouvelle nacelle de brouillage « New Generation Jammer » (NGJ).

Actuellement la marine américaine utilise les nacelles AN/ALQ-99 sur les EA-18G. Ces mêmes nacelles de brouillage équipaient à l’époque les EF-111A « Raven », ainsi que les derniers EA-6B« Prowler » encore en service.

Le projet :

Le contrat prévoit une entrée en service pour 2020. D’ici là, Rayhteon va concevoir deux modèles de nacelle qui seront ensuite testée en vol sur un EA-18G. Le groupe d’essais de la Marine prévoit de procéder à un examen critique de la conception du système en 2017, pour finaliser la conception et permettre l'assemblage des modèles de test. Le premier test d'un pod de brouillage entièrement fonctionnel est prévu en mars 2019. La nacelle NGJ doit permettre une agilité accrue de brouillage et de précision et de capacité à large bande (bande basse, mi-bande et bande haute) pour une plus grande couverture de la menace.

Au total, la Marine américaine prévoit d’acquérir 128 nacelles NGJ pour un coût estimé à près de 7,4 milliards de dollars.

US Navy - Page 29 2153
Photos : 1 EA-18G « Growler » @ USN 2 Essais d’un modèle de nacelle sur un Gulftream GIII @ Raytheon

http://psk.blog.24heures.ch/archive/2016/04/15/developpement-du-nouveau-brouilleur-pour-l-ea-18g-861237.html
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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeVen 15 Avr 2016 - 21:34

Citation :
US could have shot down Russian jet that buzzed destroyer: Kerry 4 / 26


A Russian military jet that flew just feet from a US destroyer in international waters in the Baltic Sea could have been shot down under US rules of engagement, US Secretary of State John Kerry said.

Russian aircraft repeatedly buzzed the USS Donald Cook this week, including an incident on Tuesday when a Russian Su-24 jet flew 30 feet (nine meters) above the ship in a "simulated attack profile," the US military's European Command said.

Russia has denied the action was reckless or provocative.

Kerry, speaking Thursday, strongly disagreed.

"We condemn this kind of behavior. It is reckless. It is provocative. It is dangerous. And under the rules of engagement that could have been a shoot-down," Kerry told CNN Espanol in Miami.

Kerry added: "People need to understand that this is serious business and the United States is not going to be intimidated on the high seas."

"We are communicating to the Russians how dangerous this is and our hope is that this will never be repeated," Kerry said.

The Russian maneuvers began Monday while the destroyer was located about 70 nautical miles from the Russian base in Kaliningrad, a Russian exclave on the Baltic Sea.

http://www.msn.com/en-us/news/world/us-could-have-shot-down-russian-jet-that-buzzed-destroyer-kerry/ar-BBrN72g?li=BBnb7Kz&OCID=mailsignoutlc
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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeSam 16 Avr 2016 - 13:34

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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeMer 20 Avr 2016 - 13:07

Citation :
APKWS set for penetrator warhead integration

Richard Scott, London - IHS Jane's Missiles & Rockets
20 April 2016

Key Points
NAVAIR is planning to award BAE Systems a sole-source contract for integration of the M282 penetrator warhead on the APKWS II guided rocket
The M282 is a heavier penetrating and incendiary warhead
The US Navy (USN) is moving forward with plans to develop and integrate a penetrator variant of the WGU-59/B Advanced Precision Kill Weapon System II (APKWS II) on the US Marine Corps' (USMC's) AH-1Z and UH-1Y helicopters.

In a pre-solicitation notice posted on 8 April, the Naval Air Systems Command (NAVAIR) disclosed its intention to enter into sole-source negotiations with BAE Systems Information and Electronics to procure M282 multipurpose penetrator warheads for integration with the APKWS II.













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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeJeu 21 Avr 2016 - 9:16

Citation :
USN's new Zumwalt-class destroyer out at sea for acceptance trials

Grace Jean, Washington, DC - IHS Jane's Defence Weekly
21 April 2016



The lead ship of the US Navy's (USN's) new destroyer class has set out to sea for acceptance trials, Naval Sea Systems Command (NAVSEA) announced on 20 April.

Zumwalt (DDG 1000) departed General Dynamics Bath Iron Works in Bath, Maine, where the ship has been under construction, to conduct trials for a period of testing before the navy's Board of Inspection and Survey. Key ship systems and technologies including navigation, propulsion readiness, auxiliary systems, habitability, fire protection, and damage control capabilities will be demonstrated to ensure they meet USN requirements.

Delivery of DDG 1000 is expected after successful trials and will include fully capable hull, mechanical, and electric (HM&E) systems.





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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeJeu 21 Avr 2016 - 9:20

Citation :
Weapons
APKWS set for penetrator warhead integration

Richard Scott, London - IHS Jane's Missiles & Rockets
20 April 2016

Key Points
NAVAIR is planning to award BAE Systems a sole-source contract for integration of the M282 penetrator warhead on the APKWS II guided rocket
The M282 is a heavier penetrating and incendiary warhead
The US Navy (USN) is moving forward with plans to develop and integrate a penetrator variant of the WGU-59/B Advanced Precision Kill Weapon System II (APKWS II) on the US Marine Corps' (USMC's) AH-1Z and UH-1Y helicopters.

In a pre-solicitation notice posted on 8 April, the Naval Air Systems Command (NAVAIR) disclosed its intention to enter into sole-source negotiations with BAE Systems Information and Electronics to procure M282









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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeJeu 21 Avr 2016 - 10:25

Citation :
LPD 26 First Ship to Successfully Test New Technology Afloat

By US Navy -April 21, 2016



US Navy - Page 29 Navy610

Sailors aboard the Pre-Commissioning Unit John P. Murtha (LPD 26) successfully tested the Navy’s first High Frequency Distribution Amplifier Group (HF DAG) system during Builder’s Sea Trials March 1-3 and Acceptance Sea Trials April 13-15 in the Gulf of Mexico.

During these trials, the HF DAG system successfully transmitted and received transmissions between LPD 26 antennas and established contact with other vessels, such as the USS Montgomery (LCS Cool afloat. In addition, communication with naval shore stations more than 200 miles away in Mayport, Florida, proved the dependability of the system.

“The John P. Murtha is leading the Navy by employing this new communications system and that is ground breaking,” said Lt. Jonathan Saewert, LPD 26 Combat Systems officer. “When coupled with other radio gear, we have double the radio capability of a typical Navy ship.”

HF DAG is a user-friendly system that utilizes touch screen technology compatibility with commercial equipment, which saves the military substantial financial cost, Saewert said. The Navy will not have to develop a unique system to accomplish the same task.

“Previously, a Sailor on watch could only listen to one channel at a time on a single radio,” Saewert said. “Now, with HF DAG in conjunction with other radio gear, the Sailor can listen and monitor four channels at one time on four different radios. It’s keeping our Sailors at the forefront of technology.”

Nathaniel Panis, HF DAG In-Service Engineer attached to Space and Naval Warfare Command and who assisted in the Builder’s Sea Trials, said several types of communications methods are employed by the military.

One example is digital mobile radio (DMR), which provides multiple wavelength, waveforms and information security for voice and data communications.

“We accomplished the Navy’s first afloat over-the-air transmission through several series of rigorous testing,” Panis said. “HF DAG uses DMR, ultra-high frequency (UHF), very high frequency (VHF), line of sight and satellite radio technologies, so the combining of all these is very beneficial effective naval communication.”

Ensign Eric Barkley, LPD 26 information systems officer, said these events are a clear victory for John P. Murtha.

“We had an incredible amount of shipwide testing during these Builders Sea Trials and Acceptance Sea Trials – the HF DAG test was without a doubt a complete success,” he said. “We are saving space on the ship with less equipment performing more efficiently and saving the Navy money with increased capability with this cutting-edge technology.”

John P. Murtha will commission later this fall.



Read more: http://www.defencetalk.com/lpd-26-first-ship-to-successfully-test-new-technology-afloat-67298/#ixzz46RoV9OFz











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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeVen 22 Avr 2016 - 10:31

Citation :
12th US Aircraft Carrier Necessary In Increasingly Dangerous World
Mike Conaway, Special to Defense News 3:14 p.m. EDT April 21, 2016




The US Navy aircraft carrier is an iconic asset that demonstrates American power and resolve, ensuring peace around the world — a peace the US and other nations benefit from greatly. This peace encompasses the oceans on which nearly all US goods and commodities are transported to market. But the aircraft carrier’s survival — a critical part of our naval strategy and US security — is in danger.

Today, the aircraft carrier is the target of populist arguments that may sound reasonable at face value for those unfamiliar with our security operations, but instead obscure the facts. The purpose of these arguments is to eliminate the carrier from our fleet, by arguing the carrier is an expensive, outdated platform. However, at a time when the world is becoming more dangerous, decreasing our carriers or retiring them altogether for short-term monetary gain is unconscionable and will only limit our ability to defend ourselves. Any short-term benefits will have dramatic and costly effects on our safety now and in the future.

Rather, we need to take a serious look at increasing the number of carriers. Currently, the US has 10 operational carriers with an additional one ready for service in a few years. During the Cold War, the US had 15 carriers, a number the Navy then confirmed would meet our nation’s security needs, but this number was reduced when the threat of the Cold War ended. Today, as global threats to our safety increase so too must our number of carriers.

That is why I have introduced a bill that requires the Navy to build a 12th carrier. While a higher number than 12 could be necessary, this bill, if rolled into the upcoming annual National Defense Authorization Act, would put us on the right path to matching our increasing security needs with an appropriate number of aircraft carriers.

Let’s address the arguments against carriers — arguments that have been floating around for decades, yet continue to be proved wrong.

Those in favor of cutting the number of aircraft carriers argue that the carrier is outdated due to the great leaps in missile systems being developed by belligerent competitors like China and Russia. These developments, they point out, will render carriers helpless against attacks. They compare the carrier to the battleship, saying the carrier, like the battleship, has become obsolete due to technological changes in warfare.



However, this is a false comparison since a platform only becomes obsolete when a better alternative replaces it and its mission. So far, nothing has replaced the carrier and its ability to launch fighter jets anywhere in the world from international waters. Our opening airstrikes against the Islamic State group, for instance, were all executed from a US aircraft carrier.

Carriers are adapting with the changing face of warfare, carrying more advanced fighter jets with greater capabilities, offsetting the technological advances of aggressor nations. Further, the warships that sail with carriers are adapting and upgrading their security systems, as well, which are designed to protect the carrier from evolving threats.

Other advancements to protect the carrier include directed energy. As I’ve noted previously, directed energy — railguns, lasers and high-powered microwave, for example — are much cheaper than many defense systems we operate, yet just as effective and in some cases better. These assets can be easily integrated into carrier defense.

Another hollow argument from opponents of carriers is that we simply have too many. However, when examined, the opposite proves true.

The operational tempo of our current carrier fleet is imposing real costs and harmful effects on the ships and their crews. As a result, our men and women on carriers are working overtime to fill the maintenance and deployment gaps left open by our limited number of carriers. Because carriers must undergo rigorous overhauls every few years and a midlife reconstruction that takes them out of service for three to four years, the carriers that are operational are forced to deploy for longer periods. This means that while we may have 10 carriers, not all 10 are deployable at the same time, leaving the actual number of carriers that can deploy at any one time to five.

This problem can be solved with the addition of another carrier, which will reduce operational and maintenance costs for carriers over time and take considerable strain off of our personnel in uniform, all while strengthening our security.

The US Navy strategy still incorporates the carrier as its centerpiece. Until that strategy changes or a better naval asset is built, the carrier is here to stay. Ceasing to make investments in our carrier force without a new strategy or replacement platform is foolish. Our security need for carriers has not changed and we must do everything we can to keep and maintain these assets as part of our defense.

Aircraft carriers provide the presence required to maintain peace while providing the advanced security the US is dependent upon. Despite evolving warfare, the carrier is not outdated, but rather is entering a time when we will rely on its power more than ever.

http://www.defensenews.com/story/defense/commentary/2016/04/21/12th-us-aircraft-carrier-necessary-increasingly-dangerous-world/83288656/
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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeSam 23 Avr 2016 - 12:57

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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeDim 24 Avr 2016 - 19:14

Citation :
Les porte-avions de la marine américaine se préparent à mettre en oeuvre des drones


Posté dans Amériques, Forces navales par Laurent Lagneau Le 24-04-2016


US Navy - Page 29 2439

L’USS Carl Vinson, qui se trouve actuellement à San Diego (Californie) est le premier porte-avions américain à accueillir à son bord un centre de commandement spécialement dédié aux drones. Cette installation a été terminée le 13 avril dernier, d’après les précisions données par de l’US Navy.

« Cela marque le début d’une mise en oeuvre progressive du système MQ-XX sur les porte-avions », a commenté le capitaine de vaisseau Beau Duarte, le responsable de ce programme. « Les leçons apprises avec ces premiers travaux serviront les prochaines installations sur d’autres porte-avions ».

L’USS Dwight D. Eisenhower, basé à Norfolk, devrait être le prochain à accueillir cette capacité. Les travaux se poursuivront à bord des suivants jusqu’en 2022.

Avec le démonstrateur de drone de combat X-47B, conçu par Northrop-Grumman, la marine américaine a pris un avantage indéniable dans ce domaine étant donné que cet appareil a été le premier du genre à pouvoir apponter et à être catapulté depuis un porte-avions.

Cependant, l’US Navy a changé ses plans dernièrement. Il est en effet plus question de mettre en oeuvre un drone avec des capacités de frappe mais de développer, dans le cadre d’un programme appelé CBAR (Carrier-Based Aerial-Refueling System), un appareil destiné à faire du ravitaillement en vol au profit des avions de combat d’un groupe aérien embarqué ainsi que des missions ISR (Intelligence, Surveillance, Reconnaissance).

Cette évolution présente plusieurs avantages. Le premier est qu’elle permettrait de libérer les F/A-18 Hornet et Super Hornet qui tiennent actuellement le rôle de « nounou », lequel consiste à ravitailler en vol d’autres appareils.

Le second avantage est que cette solution, reposant sur 10 drones MQ-XX, donnerait une allonge supplémentaire à deux fois plus de F/A-18 Super Hornet et de F-35C [version navale du F-35]. Il sera ainsi possible à un groupe aérien embarqué de frapper plus loin et surtout plus fort.

De plus, en donnant une autonomie supérieure à ses avions embarqués, un groupe aéronaval pourra ainsi se tenir hors de portée des missiles anti-navires, comme le DF-21 chinois, surnommé le « tueur de porte-avions ».

Enfin, la capacité ISR de ce drone ravitailleur permettra à un groupe aéronaval d’assurer une surveillance quasi permanente de son environnement. Cela « va changer le jeu », a commenté, à se sujet, le contre- amiral James Loeblein, le commandant du Carrier Strike Group (CSG) 1.

http://www.opex360.com/2016/04/24/les-porte-avions-de-la-marine-americaine-se-preparent-mettre-en-oeuvre-des-drones/
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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeMar 26 Avr 2016 - 12:54

Citation :
US Navy Orders $800Mln Prototype Systems for Electromagnetic War
04:26 26.04.2016


The US Navy has awarded contracts worth $800 million to 12 major high tech defense contractors to develop new systems to integrate the different functions needed to wage and defend against electromagnetic war, the Department of Defense said in a press release.

WASHINGTON (Sputnik) — The US contactors will seek to integrate radio frequencies used in electronic warfare, radar, communications and information operations into a common set of multi-function electronics software and hardware systems designed to be modular and scalable across platforms, the Pentagon explained on Monday


The new radio frequency systems will function in combat and command, control, communications, computers and in intelligence, surveillance and reconnaissance systems, the release explained.
The contracts were awarded to Lockheed Martin, Northrop Grumman, Raytheon Integrated Defense Systems, EOIR Technologies, SI2 Technologies, S2 Corporation, Sea Corporation, Rockwell Collins, Physical Optics, and TiCom Geomanics, the Pentagon stated.


Read more: http://sputniknews.com/military/20160426/1038606135/us-navy-electromagnetic-war-prototype-systems.html#ixzz46vemGNTf









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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeJeu 28 Avr 2016 - 10:56

Citation :
Future Independence Class Littoral Combat Ship USS Montgomery Completes Builder’s Trials

The future USS Montgomery (LCS Cool successfully completed phase two of its [A1] builder's trials, which included extensive testing of the Twin Boom Extensible Crane system, April 21. The builder, Austal USA, will perform any remaining corrective actions required of the ship in preparation for acceptance trials, to be conducted by the Navy's Board of Inspection and Survey (INSURV) later this spring.


US Navy - Page 29 Navy710



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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeJeu 28 Avr 2016 - 10:56

Citation :
Ingalls Shipbuilding Begins Fabrication of Destroyer Frank E. Petersen Jr. (DDG 121)

Huntington Ingalls Industries’ Ingalls Shipbuilding division today marked the start of fabrication for the Arleigh Burke-class (DDG 51) destroyer Frank E. Petersen Jr. (DDG 121) for the U.S. Navy. The start of fabrication signifies that 100 tons of steel have been cut.



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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeJeu 28 Avr 2016 - 11:24

Citation :
Thursday, 28 April 2016
US Navy Littoral Combat Ship USS Coronado deploys with next-gen UAV controls from Raytheon
Raytheon Company and the U.S. Navy's Naval Air Systems Command have deployed advanced mission control for the MQ-8 Fire Scout, an unmanned helicopter, aboard the Littoral Combat Ship USS Coronado, which is now underway. Navy control hardware and Raytheon control software were combined for robust, flexible command and control of Fire Scout missions in littoral waters.


US Navy - Page 29 Navy810


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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeVen 29 Avr 2016 - 17:02

Citation :
Pour attirer les recrues, la marine américaine autorise les tatouages 0
par AFP le 29 avril 2016 à 07:27

Une cage ornée de roses et de pétales gravée à l’encre bleue indélébile enveloppe un avant-bras de l’aide-soignante de l’US Navy Jessica Bryant. Grâce aux nouvelles règles de la marine, elle va bientôt pouvoir envisager plus grand.

Son tatouage a déjà une bonne taille sans être encore considéré comme une « sleeve » (manche, en français), qui recouvre la totalité du bras. Mais la jeune fille de 23 ans espère l’étendre dès l’entrée en vigueur samedi des nouvelles règles.

« Quand ils vont rendre ça vraiment, vraiment légal, je vais le terminer », explique-t-elle lors d’une visite au salon de tatouage Champion Tattoo Company, dans le sud-est de Washington, opportunément situé face à une caserne.

Car, jusqu’à présent, le « sleeve » est interdit par l’armée. Mais la marine a décidé de lever cette interdiction, et même d’aller plus loin, en adoptant la position la plus tolérante parmi les corps de l’armée américaine.

Dès samedi, les marins pourront avoir un tatouage sur le cou -3 centimètres maximum- ou au-delà des genoux et des coudes, y compris sur les mains. De plus, les porteurs de tatouages visibles pourront désormais travailler comme recruteurs.

« Tout le monde est vraiment ravi », confie l’aide-soignant Everette Abney, 28 ans, qui consulte des photos de tatouages pour compléter sa propre collection.

Les nouvelles règles étaient postées sur « Facebook depuis à peine une heure que ça avait déjà été partagé 40.000 fois », relève-t-il.

Son amie Taylor Hoyte, également aide-soignante de la Navy, a opté pour une paire de mains enlacées qui s’intègrera à terme dans un tatouage sur toute la longueur de son bras.

« Je veux continuer jusqu’à ne plus avoir de place, du cou jusqu’aux pieds », dit-elle.

Sauf les tatouages vulgaires ou offensants

Face à la popularité grandissante des tatouages parmi les « Millennials », devenus adultes autour de l’an 2000, la nouvelle réglementation de la marine a vocation à élargir sa base de recrues potentielles.

D’après un sondage de l’institut Harris, près de la moitié de cette génération (47%) ont au moins un tatouage.

« Est-ce que nous aurons des recrues qui n’auraient pas postulé auparavant à la Navy? Oui, absolument », estime le capitaine de corvette Nate Christensen, porte-parole de la marine américaine.

« Nous voulons refléter la nation que nous servons, attirer, recruter et conserver les meilleurs talents de la nation », poursuit-il.

Des conditions vont néanmoins perdurer: les tatouages offensants, explicitement vulgaires ou racistes restent bannis.

Les restrictions de l’armée mécontentent depuis longtemps les troupes. Beaucoup arguent que s’ils peuvent mourir pour leur pays, ils devraient être en mesure de s’exprimer sur leur peau.

« L’armée d’aujourd’hui doit comprendre (…) qu’en laissant le personnel se faire tatouer avec moins de restrictions, cela renforce l’esprit de corps, ça dope le moral », relève Butch Johnson, propriétaire du populaire salon de tatouage.

« C’est le seul élément personnel qui peut être emporté au combat et qui donne à un soldat un avantage supplémentaire, une sensation de pouvoir, un rappel de la famille, de patriotisme, de fierté. Et un tatouage ne peut être confisqué », ajoute-t-il.

L’artiste barbu dessine avec sa machine à tracer bourdonnante sur la peau de Tyler McManus, 24 ans, un ancien du corps des Marines qui explique n’avoir pu réintégrer l’armée en partie à cause de ses nombreux tatouages.

« Beaucoup de gens tatoués ont été invités à partir +volontairement+ », explique-t-il, en se faisant graver sur le dos un motif tribal polynésien.

Le populaire adage militaire « Si vis pacem, para bellum » -Qui veut la paix, prépare la guerre- s’étire sur son torse. Depuis qu’il a quitté les Marines en 2014, il s’est fait faire une « sleeve » sur le bras gauche de style japonisant, avec une carpe et un dragon.

Il songe désormais à incorporer la Navy. « Grâce à cette nouvelle réglementation, je suis beaucoup plus enclin à servir avec eux ».





http://www.45enord.ca/2016/04/pour-attirer-les-recrues-la-marine-americaine-autorise-les-tatouages/


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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeVen 29 Avr 2016 - 22:05

Citation :



y, 29 April 2016
U.S. Navy Seriously Considering Distributed Lethality for its Amphibious Forces
The US Navy is planning to transform every surface unit into a “floating armoury”, which will be capable of firing weapons under the distributed lethality concept. In an A2AD environment, especially in the Asia-Pacific theatre or areas such as the Persian Gulf or the Black Sea, surface units will have to use most of their weapons defending them, leaving fewer payloads for offensive operations.



http://worlddefencenews.blogspot.com/2016/04/us-navy-seriously-considering.html?m=1
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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeSam 30 Avr 2016 - 10:59

Citation :
The hunt for the next U.S. Navy slogan is on
Mark D. Faram, Navy Times 3:47 p.m. EDT April 29, 2016



US Navy - Page 29 Navy1010



On May 20, the Navy's hunt for its next recruiting slogan will start in earnest.

That's when the new advertising contract, initially worth $84.4 million, takes effect under a new ad firm brought in to change direction after the service's unpopular "A global force for good" campaign. That effort was stalled by a year due to three appeals by the ad agency that had held the lucrative contract for 15 years.


http://www.defensenews.com/story/military/2016/04/29/hunt-next-us-navy-slogan/83698190/


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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeMar 3 Mai 2016 - 9:43

Citation :
US Navy Working to Catch Up to Maintenance Challenges
Christopher P. Cavas, Defense News 7:19 p.m. EDT May 2, 2016


WASHINGTON — Most readers know that when a car enters the shop for maintenance or repairs, the garage is likely to call up with suggestions of more work based on problems found when the hood is raised. It’s no different for ships, which have far more systems needing constant maintenance and upkeep.

The US Navy prefers to have its ships moving around and operational rather than tied to a shipyard pier, and has been working to shorten the time ships spend in maintenance. Much of the effort is tied to the Optimized Fleet Response Plan (OFRP), a move by the Norfolk-based Fleet Forces Command to reduce maintenance periods and get more operational time for its ships. But the plan is in the earlier stages of being implemented and Navy officials acknowledge it has yet to really bear fruit.

The Government Accountability Office (GAO), tasked by Congress to look into the situation, generally concurred with Navy leaders in a report released Monday. By many measurements, GAO said, it’s still too early to gauge the ultimate success of OFRP.

“Thus far, only a small portion of the fleet has entered an optimized cycle, and as a result it is too early to assess the OFRP’s overall effectiveness,” wrote John Pendleton, GAO’s director of defense capabilities and management, in the report’s introduction.

“However,” he added, “the first three aircraft carriers to enter the optimized schedule have not completed maintenance tasks on time, a benchmark that is crucial to meeting the Navy’s employability goals. Further, of the 83 cruisers and destroyers, only 15 have completed a maintenance availability under OFRP.”

GAO, echoing Navy officials, observed that “public and private shipyards involved in Navy ship maintenance face a number of challenges in completing maintenance on time, including unanticipated work requirements, workforce inexperience, and workload fluctuations.”

The Navy, Pendleton wrote, “has been struggling to accurately define ship maintenance requirements, a step that is key to completing maintenance on time.” A new contracting strategy also is complicating the maintenance picture, GAO said.

On the plus side, GAO observed that security protocols, procedures and policies that impeded shipyard work schedules have improved, and noted that most Navy and shipyard officials agree security-related obstacles are no longer an issue.

While GAO documented maintenance challenges in the fleet, it noted that “Navy officials are aware of the challenges faced both by the public [government-owned] and the private shipyards in completing maintenance on time.”

The Navy, GAO said, is at work to improve the maintenance process, and service officials have stated “that it will take time for these changes to bring about a positive effect.”




http://www.defensenews.com/story/defense-news/2016/05/02/navy-maintenance-overhaul-refit-shipyard-ships-gao-government-accountability-office/83843188/


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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeMar 3 Mai 2016 - 10:15

Citation :
U.S. Navy Orders 48 Electronic Warfare Jammers for F/A-18E/F Super Hornet & F/A-18C/D Hornet

Harris Corporation has received an $88 million order to supply electronic jammers for U.S. Navy F/A-18 Hornet and Super Hornet aircraft. The jammers protect the Navy jets from sophisticated electronic threats, including modern integrated air defense systems. The order was received during the third quarter of Harris’ fiscal 2016.

US Navy - Page 29 Navy1210

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Citation :
U.S. Navy Awards BAE Systems Contract for Block IV Virginia-class Submarines Propulsor Systems
BAE Systems has received a $72 million contract from the U.S. Navy to produce and deliver propulsor systems for Block IV Virginia-class (SSN 774) submarines. The award continues the company’s current position as the premier provider of propulsors to the U.S. undersea fleet.

US Navy - Page 29 Navy1110

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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeMar 3 Mai 2016 - 11:38

Citation :
Xponential 2016: TerraMax UGV rolls ahead

Daniel Wasserbly, New Orleans - IHS Jane's Defence Weekly
03 May 2016


US Navy - Page 29 Mtvr10


Oshkosh Defense is pushing forward with its TerraMax unmanned ground vehicle (UGV) technology as the US military eyes potential applications for such systems.

Oshkosh's TerraMax has participated in a variety of US government efforts, starting with the Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) more than a decade ago, and since then in programmes with the US Army Tank Automotive Research Development and Engineering Center (TARDEC), US Navy's Office of Naval Research (ONR), and the US Marine Corps (USMC).


The company is now doing some work with its own internal research and development funding, and is talking with government partners to try to advance the technology, said John Beck, Oshkosh's chief principal unmanned systems engineer, during 2 May remarks at AUVSI's annual Xponential conference in New Orleans, Louisiana.

Each programme has had slightly different requirements, and Beck noted that Oshkosh has experience tailoring the system for specific requirements.

Wider leader-follower technology has been explored through a number of army and USMC efforts, and for the army, it now falls under its Automated Convoy Operations (ACO) programme. The concept for ACO is to use optionally manned platforms - appliqué kits could be fitted on any vehicle in the inventory - for travel missions.

Requirements are not yet finalised or validated for leader/follower capabilities, but the army has said it would seek some specific funding in fiscal year 2018 (FY 2018), and then hopes to release a request for proposals in FY 2019 and award a contract in late FY 2019 or early FY 2020.


http://www.janes.com/article/59917/xponential-2016-terramax-ugv-rolls-ahead
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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeMar 3 Mai 2016 - 13:52

Citation :
Le pod de détection infrarouge "Legion" bientôt testé sur F-15C
Dans Actualité Défense, Actualité Avion de combat
Publié le 03/05/2016 à 11h10, par Emmanuel Huberdeau

US Navy - Page 29 Navy2110


Le pod "Legion" doit être testé prochainement sur F-15 © Lockheed Martin
Afin de conférer une capacité de détection et de poursuite via un capteur infrarouge au F-15 et F-16, Lockheed Martin a lancé le développement du pod "Legion". Il s'agit d'un système multi senseurs pouvant effectuer plusieurs fonctions en même temps.

Le pod "Legion" comprend dans sa configuration de base un système de détection et de poursuite infrarouge IRST21 (Développé pour l'US Navy), un processeur et un système de liaison de données. Selon Lockheed Martin, son architecture ouverte permet d'envisager l'intégration de nouveaux systèmes sans difficultés. Par ailleurs, l'interface de la nacelle a été conçue pour faciliter son intégration sur un grand nombre de plateformes.

Le pod "Legion" pourrait intéresser en particulier les utilisateurs du F-16 et du F-15. Des chasseurs qui ne sont pas dotés nativement d'un système de détection optique (Mis à part le F-16E/F Block 60/61 des Emirats Arabes Unis) contrairement aux chasseurs européens Rafale et Typhoon ou aux Fulcrum et Flanker russes.

Le pod Legion a été testé pour la première fois à bord d'un F-16 en juin 2015. Durant les prochains 12 mois, Lockheed Martin va poursuivre les essais en vol du pod avec l'IRST21 mais aussi d'autres senseurs. L'industriel américain réalise actuellement les derniers travaux d'intégration du pod à bord d'un F-15C. Des essais de montage au sol ont déjà eu lieu en 2015.



http://www.air-cosmos.com/le-pod-de-detection-infrarouge-legion-bientot-teste-sur-f-15c-71641


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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeMar 3 Mai 2016 - 18:30

Citation :
La marine américaine espère une "normalisation" avec la Russie en Baltique


Washington, 2 mai 2016 (AFP) -


Le chef de la marine américaine, l'amiral John Richardson, espère une "normalisation" avec la Russie en Baltique, après plusieurs incidents entre navires ou avions russes et américains ces dernières semaines, a-t-il indiqué lundi lors d'un point presse au Pentagone.

Des avions russes ont frôlé à plusieurs reprises des navires ou des avions militaires américains en Baltique ces dernières semaines.

Vendredi, un avion espion américain RC-135 a été intercepté en Baltique par un chasseur russe SU-27 d'une manière "dangereuse et non professionnelle", selon le commandement des forces américaines. Mi-avril, le destroyer lance-missile USS Donald Cook avait été survolé à de multiples reprises par des appareils russes en Baltique.

"J'espère que nous allons pouvoir stopper ce genre d'activités", a déclaré l'amiral Richardson, précisant que les Etats-Unis "recherchaient une sorte une sorte de normalisation" avec la Russie pour éviter que la situation ne dégénère.

Le chef de la marine a notamment appelé Moscou à respecter la convention Incsea, un accord signé par les marines américaine et soviétique en 1972 pour éviter les accrochages militaires en mer.

Il avait été négocié après une série d'incidents impliquant notamment des collisions de navires, et la chute dans la mer en 1968 d'un avion Tu-16 qui venait de survoler à basse altitude le navire américain USS Walker.

"Nous continuons à plaider" pour l'application de cette "très bonne convention", a déclaré l'amiral Richardson.

Le chef de la marine américaine a par ailleurs refusé de trop dramatiser les récents incidents.

"Je ne crois pas" que les Russes cherchent à provoquer un incident militaire grave, a-t-il estimé.

Selon lui, les Russes cherchent plutôt à "envoyer un signal" face à la présence militaire américaine accrue en Baltique, que Moscou considère comme sa zone d'influence.

"Ils essaient de nous faire savoir qu'ils nous voient" opérer dans la région, a-t-il dit.

L'annexion de la Crimée par la Russie et l'offensive des séparatistes prorusses en Ukraine a provoqué une poussée de tension entre les Américains, leurs alliés et la Russie.

Pour apaiser les craintes des pays d'Europe de l'Est sur une éventuelle agression russe, l'Otan a déployé sur le flanc est de l'Europe des moyens militaires supplémentaires, et multiplié les patrouilles et exercices.

http://www.marine-oceans.com/actualites-afp/12766-la-marine-americaine-espere-une-qnormalisationq-avec-la-russie-en-baltique
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MessageSujet: Re: US Navy   US Navy - Page 29 Icon_minitimeMar 3 Mai 2016 - 19:23

Citation :
Un commando des Navy Seals tué en Irak


Posté dans Forces spéciales, Moyen-Orient, Opérations par Laurent Lagneau Le 03-05-2016


US Navy - Page 29 3239


Un membre des Navy Seals, unité des forces spéciales de l’US Navy, a été tué, ce 3 mai, au cours d’une attaque lancée par les jihadistes de l’État islamique (EI ou Daesh) contre les combattants kurdes irakiens (Peshmergas), au nord de Mossoul.

Selon le Pentagone, le militaire américain a été touché par un « tir direct » à environ 3 à 5 kilomètres de la ligne de front tenue par les Peshmergas, que ce commando conseillait.

« Il a trouvé la mort lors d’une attaque de jihadistes contre une position kurde au nord de Mossoul », a expliqué Peter Cook, un porte-parole du Pentagone.

En réalité, ce 3 mai, Daesh a lancé plusieurs attaques contre les positions tenues par les Peshmergas. Les jihadistes ont ainsi pris le contrôle du village chrétien de Tal Asquf, abandonné par la population en 2014. Des combats y sont toujours en cours. Leur objectif est de freiner l’avancée des forces irakiennes vers Mossoul.

Quoi qu’il en soit, il s’agit du troisième militaire américain tué en Irak depuis le début de l’opération Inherent Resolve (nom de la coalition anti-Daesh). Le premier était le sergent-chef Joshua Wheeler, un commando des Delta Force. Le second était un soldat du corps des Marines.

Près de 4.000 militaires américains sont actuellement présents en Irak, notamment pour des missions de conseil et d’assistance au profit des troupes irakiennes et kurdes. Les unités de forces spéciales peuvent être amenée à intervenir ponctuellement, par exemple quand il s’agit de neutraliser un chef de Daesh et/ou de récupérer du renseignement.

http://www.opex360.com/2016/05/03/commando-des-navy-seals-tue-en-irak/
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