messages : 14756 Inscrit le : 07/09/2009 Localisation : Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: US Navy Dim 27 Jan 2013 - 12:56
Rappel du premier message :
Citation :
(Jan. 26, 2013) Huntington Ingalls Industries celebrated significant progress today as the 555-metric ton island was lowered onto the nuclear-powered aircraft carrier Gerald R. Ford (CVN 78) at the company’s Newport News Shipbuilding division. The 60-foot long, 30-foot wide island was the 452nd lift of the nearly 500 total lifts needed to complete the aircraft carrier. (U.S. Navy photo courtesy Huntington Ingalls Industries/Released)
_________________ Le Prophéte (saw) a dit: Les Hommes Les meilleurs sont ceux qui sont les plus utiles aux autres
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jf16 General de Division
messages : 41481 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: US Navy Dim 22 Sep 2019 - 23:09
Citation :
Boeing gets $51 million to procure mission computers in support of Navy’ Hornets
Published 08:25 (GMT+0000) September 21, 2019
Photo by Lt.Cmdr. Darin Russell
The world’s largest aerospace company and leading manufacturer of commercial airplanes and defense, space and security systems Boeing Co. received a $51,5 million contract to procure 136 Advanced Capability Mission Computers in support of the F/A-18 Hornet aircraft, according to a recent U.S. Department of Defense news release.
Boeing was awarded a contract from the U.S. Naval Air Systems Command for mission computers that make it possible to “build” the most tactically calibrated low-altitude flight paths through echelon air defense systems of the enemy, starting from the terrain features of the theater of operations, as well as the characteristics of radar systems imparted by enemy anti-aircraft missile systems.
Work will be performed in St. Louis, Missouri, and is expected to be completed in February 2022.
The Advanced Capability Mission Computer is an integrated information processing system, providing complete hardware and software solutions. It is built on a well-defined open systems architecture allowing for rapid insertion of emerging technologies.
The ACMC is a set of digital computer hardware and software that performs general purpose, I/O, video, voice, and graphics processing
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Sujet: Re: US Navy Lun 30 Sep 2019 - 20:16
Citation :
Les forces spéciales américaines seront bientôt dotées de nouveaux submersibles de combat
par Laurent Lagneau · 30 septembre 2019
Alors qu’il était au mouillage dans le port de Pula [Croatie], à l’aube du 1er novembre 1918, le cuirassé austro-hongrois Viribus-Unitis fut secoué par de terribles explosions, qui l’envoyèrent par le fond. Et ce n’était pas un accident… En effet, deux nageurs de combat italiens avaient réussi à franchir les filets anti-torpilles protégeant l’entrée de la rade pour fixer sur la coque du navire des mines ventouses. Et cela, grâce à la Mignatta, une « torpille automotrice » mise au point par Raffaele Rossetti.
Depuis, ce concept s’est amélioré et fait partie des capacités que maitrisent les nageurs de combat des forces spéciales, notamment pour s’infiltrer dans les zones hostiles. Mais il ne s’agit plus de bricoler une torpille. Désormais, on parle de « propulseur sous-marin » [ou de « Swimmer delivery vehicle]. Les commandos marine français disposeront d’ailleurs d’un nouveau modèle, le PSM3G [pour propulseur sous-marin de troisième génération], qu’ils pourront mettre en oeuvre depuis le hangars de pont [Dry Deck Shelter] des sous-marins nucléaires d’attaque [SNA] de la classe Suffren quand ils seront en plongée.
Actuellement, aux États-Unis, les Navy Seals utilisent des Mk8 SEAL Delivery Vehicle depuis 1983. Mais le Naval Special Warfare Command a lancé un programme pour les remplacer, appelé « MK11 Shallow Water Combat Submersible » [SWCS].
Développé depuis 2011 par Teledyne Brown Engineering, ce Mk11 SWCS tient plus du submersible de poche que du propulseur sous-main. En effet, avec ses 4,5 tonnes de déplacement et ses 6,8 mètres de longueur, il sera « habité », avec deux membres d’équipage et quatre « passagers ».
Propulsé par des moteurs électriques alimentés par des batteries lithium-ion, le Mk11 SWCS sera en mesure d’évoluer à la vitesse de 6 noeuds. D’une autonomie de 12 heures et pouvant plonger jusqu’à 58 mètres de profondeur, il sera équipé d’un système de navigation inertiel, d’un sonar haute fréquence pour détecter les obstacles et les mines ainsi que d’un périscope électro-optique. En outre, il pourra être déployé depuis un sous-marin ou un navire de surface.
Pour mettre au point le Mk11 SWCS, Teledyne Brown Engineering a obtenu un contrat de 383 millions de dollars. Mais ce programme a connu des retards et des dépassements de coûts, ce qui a conduit le Congrès à trancher dans le vif lors des débats budgétaires, en 2016. Un prototype a été livré au Naval Special Warfare Command en mai 2018.
Finalement, le 27 septembre, le Pentagone a annoncé qu’il venait d’attribuer un nouveau contrat de 41 millions de dollars afin de pouvoir lancer la production du MK11 SWCS. « Les travaux contractuels seront exécutés à Huntsville, en Alabama, et devraient être achevés d’ici décembre 2022 », précise l’avis.
Au total, dix exemplaires de ce MK11 SWCS doivent être livrés aux forces spéciales américaines, en particulier aux deux « SEAL Delivery Vehicle Team » [SDVT], dont l’une a été réactivée en mars dernier.
Le Special Service Boat [SBS] britannique est également intéressé par ce nouvel équipement. En septembre 2018, la Defense Security Cooperation Agency [DSCA], chargée des exportations américaines de matériels militaires, a émis un avis favorable à l’acquisition par le Royaume-Unis de trois MK11 SWCS pour un montant estimé à 90 millions de dollars [coûts de la logistique et de la formation inclus].
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Sujet: Re: US Navy Dim 13 Oct 2019 - 19:20
Citation :
U.S. Navy to upgrade M110 semi-automatic sniper system
Published 08:39 (GMT+0000) October 13, 2019
Photo by Petty Officer 3rd Class Justin M Whitley
The U.S. Naval Sea Systems Command announced in a recent notice posted to the government’s main contracting website that it has plans to upgrade M110 semi-automatic sniper system.
The Naval Sea Systems Command issued a request for information, calling on the industry to propose M110K1 new upper receiver (6.5mm Creedmoor conversion kit) assembly (Technology Improvement).
Naval Surface Warfare Center, Crane Division, Crane, IN intends to modify the existing sole-source contract for technology improvements with Knights Armament Company, 701 Columbia BLVD, Titusville, FL 32780-7902. Knights Armament Company has offered to the Government an improved, capability upgrade to the upper receiver assembly for the M110K1 Semi-Automatic Sniper System (SASS). The new upper receiver is 6.5mm Creedmoor (versus 7.62mm, CLIN 0001 on current contract) and provides longer distance shots and increased range.
The M110K1 is a recent variation model of the semi-auto sniper rifle M110, that has been recently adopted by the U.S. Army and Marine Corps. The rifle is similar to the SR-25/Mk 11 Mod 0, but differs significantly in buttstock and rail system design.
As to the 6.5mm Creedmoor, this is a medium-power cartridge that will double the hit probability at1,000-meters range, increases the effective range by half, reduces wind drift and has less recoil than the standard 7.62 mm. The new 6.5mm Creedmoor version has about the same recoil as a 5.56mm.
For some loads, the 6.5mm Creedmoor is capable of duplicating the muzzle velocity or trajectory of the .300 Winchester Magnum while generating significantly-lower recoil, based on lighter projectile weight.
messages : 41481 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: US Navy Mar 22 Oct 2019 - 21:34
Citation :
U.S. Navy releases ‘market survey’ in anticipation of Phalanx weapon system production
Published 06:45 (GMT+0000) October 22, 2019
Photo by Petty Officer 3rd Class Ellen Hilkowski
The U.S. Naval Sea Systems Command is seeking information about potential sources capable of manufacturing Mk 15 Close-In Weapon Systems (CIWS), according to a recent announcement posted on the U.S. government’s main contracting website.
The Naval Sea Systems (NAVSEA) Command is seeking industry input for a fast-reaction terminal defense against low- and high-flying, high-speed maneuvering anti-ship missile threats that have penetrated all other defenses.
The CIWS, or also know as Phalanx, is an integral element of the Fleet Defense In-Depth concept and the Ship Self-Defense Program. Operating either autonomously or integrated with a combat system, it is an automatic terminal defense weapon system designed to detect, track, engage, and destroy anti-ship missile threats penetrating outer defense envelopes.
CIWS consists of 3 variants: Phalanx, which utilizes a six barrel Gatlin gun; Land based Phalanx Weapon System (LPWS) and SeaRAM, which replaces the gun with an 11 round Rolling Airframe Missile (RAM) guide. CIWS is currently installed on USN and USCG ships and is also in use in foreign navies.
The Phalanx CIWS weapon systems are also being installed on low-boy trailers with self-contained diesel electric power and cooling water. This configuration of the Phalanx CIWS is the MK 15 MOD 29 LPWS. The manufacture of the CIWS includes procurement or manufacture or overhaul of all components. The units shall be satisfactorily tested prior to completion or delivery. Sources should be capable of supplying the entire quantity of CIWS systems through a Best Value, systems acquisition under a Firm Fixed Price (FFP) contract, over three (3) years from FY23 through FY25.
USS Gerald R. Ford (CVN 78) High Speed Turns..21 PIX
ATLANTIC OCEAN (Oct. 29, 2019) USS Gerald R. Ford (CVN 78) conducts high-speed turns in the Atlantic Ocean. Ford is at sea conducting sea trials following the in port portion of its 15 month post-shakedown availability. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Connor Loessin)
191029-N-WS494-1044 by U.S. Pacific Fleet, on Flickr
Citation :
PHILIPPINE SEA (October 28, 2019) The Navy's forward-deployed aircraft carrier USS Ronald Reagan (CVN 76) approaches Military Sealift Command's dry cargo and ammunition ship USNS Carl Brashear (T-AKE 7) prior to a replenishment-at-sea. Ronald Reagan, the flagship of Carrier Strike Group 5, provides a combat-ready force that protects and defends the collective maritime interests of its allies and partners in the Indo-Pacific region. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Quinton A. Lee)
191028-N-XU073-1040 by U.S. Pacific Fleet, on Flickr
Citation :
PHILIPPINE SEA (October 28, 2019) Sailors move and organize cargo nets while working with a MH-60S Seahawk assigned to Helicopter Sea Combat Squadron (HSC) 25 on the flight deck of the Navy's forward-deployed aircraft carrier USS Ronald Reagan (CVN 76) during a vertical replenishment-at-sea. . (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist Seaman Zenaida Roth)
191028-N-PM193-1013 by U.S. Pacific Fleet, on Flickr
Citation :
PACIFIC OCEAN (Oct. 28, 2019) Culinary Specialist Seaman Apprentice Quianna Harris, from Colorado Springs, Colo., assigned to the amphibious assault ship USS Boxer (LHD 4), adds icing to a cake in the ship’s bakery. The Boxer Amphibious Ready Group (ARG) and 11th Marine Expeditionary Unit (MEU) are deployed to the U.S. 7th Fleet area of operations to support regional stability, reassure partners and allies, and maintain a presence to respond to any crisis ranging from humanitarian assistance to contingency operations. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Alexander C. Kubitza)
191028-N-VA840-0012 by U.S. Pacific Fleet, on Flickr
Citation :
YOKOSUKA, Japan (Oct. 28, 2019) The Arleigh Burke class guided-missile destroyer USS John S. McCain (DDG 56) departs Fleet Activities Yokosuka to conduct comprehensive at-sea testing. This is the first underway for John S. McCain since its collision in 2017. John S. McCain is assigned to Destroyer Squadron (DESRON) 15 and forward-deployed to Yokosuka, Japan. (U. S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Leonard Adams Jr.)
191023-N-VH871-1036 by U.S. Pacific Fleet, on Flickr
Citation :
OAK HARBOR, Wash. (Oct. 23, 2019) Three P-8A Poseidons recently assigned to the Grey Knights of Patrol Squadron (VP) 46 sit on the flight line. VP-46 has recently returned from deployment in the U.S. 5th Fleet and U.S. 7th Fleet areas of operations and is making preparations to transition from the P-3C platform to the P-8A Poseidon. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Austin Ingram/Released)
191029-N-EI510-0237 by Commander, U.S. Naval Forces Europe-Africa/U.S. 6th Fleet, on Flickr
GAETA, Italy (Oct. 29, 2019) Cryptologic Technician, Technical, 2nd Class Nareba Brady, left, and Yeoman 2nd Class Jerrell Pouncy shift Colors aboard the Blue Ridge-class command and control ship USS Mount Whitney (LCC 20) as the ship makes port in Gaeta, Italy, Oct. 29, 2019. Mount Whitney is the U.S. 6th Fleet flagship, homeported in Gaeta, and operates with a combined crew of U.S. Sailors and Military Sealift Command civil service mariners. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Scott Barnes)
191029-N-AD499-134 by U.S. Pacific Fleet, on Flickr
BREMERTON Wash. (Oct. 29, 2019) The Los Angeles-class fast-attack submarine USS Olympia (SSN 717) transits Puget Sound, arriving in Bremerton, Washington, and is scheduled to begin the inactivation and decommissioning process at Puget Sound Naval Shipyard. The 35-year-old Olympia was commissioned on Nov. 17, 1984. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Victoria Foley/Released)
191026-N-CL550-0119 by U.S. Pacific Fleet, on Flickr
EAST CHINA SEA (Oct. 26, 2019) Damage Controlman 3rd Class Gavin Gonzalez, from Weeki Wachee, Fla., right, fights a simulated fire as Boatswain’s Mate 3rd Class Dylan Virrueta-Torres, from Chico, Calif., center, uses a thermal imager to look for hot spots, as Senior Chief Machinist’s Mate Jose Barraza, from Los Angeles, observes during a damage control drill aboard the Arleigh Burke-class guided-missile destroyer USS Milius (DDG 69). Milius is underway conducting operations in the Indo-Pacific region while assigned to Destroyer Squadron (DESRON) 15, the Navy’s largest forward-deployed DESRON and the U.S. 7th Fleet’s principal surface force. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Taylor DiMartino)
191026-N-HI376-1204 by U.S. Pacific Fleet, on Flickr
PHILIPPINE SEA (Oct. 26, 2019) Boatswain’s Mate 3rd Class Travis Mittelstedt, from Milwaukee, Wis., signals to an MH-60 Sea Hawk Helicopter pilot assigned to the “Golden Falcons” of Helicopter Sea Combat Squadron (HSC) 12 as they place cargo on the flight deck of the Ticonderoga-class guided-missile cruiser USS Chancellorsville (CG 62) during a vertical replenishment. Chancellorsville is forward-deployed to the U.S. 7th Fleet area of operations in support of security and stability in the Indo-Pacific region. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Jeremy Graham)
191026-N-BM428-0049 by Commander, U.S. Naval Forces Europe-Africa/U.S. 6th Fleet, on Flickr
ATLANTIC OCEAN (Oct. 26, 2019) A Sailor stands watch on the bridge wing of the Arleigh Burke-class guided-missile USS Donald Cook (DDG 75) while in the Atlantic Ocean, Oct. 26, 2019. Donald Cook, forward deployed to Rota, Spain, is on its ninth patrol in the U.S. 6th fleet area of operations in support of U.S. national security interests in Europe and Africa. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Damon Grosvenor/Released)
Huntington Ingalls Industries Newport News Shipbuilding division on Friday delivered the newest fast-attack submarine to the U.S. Navy. Delaware (SSN 791), which successfully completed sea trials earlier this month, is the ninth Virginia-class submarine to be delivered by Newport News and the 18th built as part of the teaming agreement with General Dynamics Electric Boat. “Like the last two submarines we delivered to the Navy, Delaware has received some of the highest quality scores since the Virginia-class program began,” said Dave Bolcar, Newport News’ vice president of submarine construction. “Our team of shipbuilders continues to perform at a high level, and nothing makes us prouder than delivering one of the most mission-ready submarines to the fleet.” The submarine is the second ship to be named for the country’s first state, the first being the dreadnought battleship USS Delaware (BB 28), which was delivered by Newport News in 1910. More than 10,000 shipbuilders from Newport News and Electric Boat have participated in Delaware’s construction since the work began in September 2013. The submarine was christened by Jill Biden, the former Second Lady of the United States and the ship’s sponsor, during a ceremony in October 2018. The future USS Delaware (SSN 791) will be commissioned next year.
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Sujet: Re: US Navy Mar 5 Nov 2019 - 22:48
Citation :
05/11/2019
Un nouveau leurre pour le Super Hornet !
L'US Navy (USN) a choisi Raytheon et BAE Systems pour développer et démontrer des versions concurrentes d'un leurre remorqué à double bande destiné à sa flotte de Boeing F/A-18E/F Super Hornet BlockII et le nouveau standard BlockIII (Advanced Super Hornet).
Développement :
Un montant de 33 millions de dollars a été alloué à Raytheon et 36,7 millions de dollars à BAE Systems pour développer et démontrer leur nouvelle génération de leurres sur une période de 27 mois.
Les leurres remorqués sont conçus pour tromper un missile ennemi en lui faisant croire qu'il poursuit et cible un avion de chasse alors qu'il vise vraiment le leurre. Les leurres sont traînés derrière les chasseurs à l'aide d'un long câble et créent une section transversale radar plus grande que celle de l'aéronef qu'il protège en émettant un schéma trompeur de fréquences radio.
En règle générale, les leurres remorqués offrent plusieurs niveaux de défense à leurs aéronefs parents. Dans le câble reliant le leurre à l'avion de chasse se trouve une ligne en fibre optique destinée à aider les deux personnes à communiquer et à changer de tactique de guerre électronique au fur et à mesure de l'évolution de la situation.
Initialement, les leurres sont programmés pour utiliser leurs capacités d’émission radio afin de brouiller et ensuite confondre la capacité d’un radar de suivre un avion de chasse. Le sacrifice du leurre contre un missile est considéré comme un dernier recours.
Amélioration des systèmes existants :
Les deux concurrents Raytheon et BAE Systems prévoient de développer des versions améliorées des leurres qu’ils fournissent déjà pour le Super Hornet F/A-18E/F actuellement en service au sein de l’USN.
BAE Systems AN/ALE-55 :
Le leurre remorqué à fibres optiques AN/ALE-55 de BAE Systems est une unité d'autoprotection radiofréquence qui peut être utilisée dans tout avion, des chasseurs aux bombardiers, en passant par les transports. Contrairement aux leurres traditionnels, tels que les répéteurs directs, le leurre remorqué à fibre optique fonctionne en synergie avec l'équipement de guerre électronique embarqué d'un avion pour contrer les menaces de radiofréquence. Il protège les aéronefs tout au long de l'enveloppe de la menace, offrant trois niveaux de défense.
Raytheon AN/ALE-50:
L'AN/ALE-50 est un leurre remorqué utilisant des contre-mesures électroniques pour éloigner les missiles des avions militaires. Il a été créé dans le cadre d’un projet de développement conjoint de l’armée de l’air américaine, de la marine américaine et de Raytheon.
Le leurre fonctionne en projetant une section radar supérieure à celle de l'avion qu'il protège, ce qui en fait une cible plus attrayante pour le système de guidage d'un missile entrant. Il a protégé les aéronefs contre les menaces de missiles radiofréquences (RF) au Kosovo, en Afghanistan et en Irak.
Le système peut être utilisé sur pratiquement toutes les plates-formes aériennes et il est opérationnel sur les avions F-16, F/A-18E/F et B-1B. Plus de 25’000 ont été livrés.
Raytheon produit également des leurres remorqués à fibre optique, y compris des variantes haute puissance. La société est également en train de mettre au point une version réutilisable.
Pas d’info sur la nouvelle génération :
Il n’est pas possible de connaître en quoi la prochaine génération de leurres sera améliorée. Les techniques de guerre électronique sont des secrets étroitement gardés.
L’US Naval Air Systems Command prévoit de tester les nouveaux leurres via le programme de systèmes de protection tactique avancée des aéronefs, sur les installations de la base aéronavale Patuxent River, dans le Maryland. Les essais détermineront le gagnant de la compétition qui entrera en service à fin 2023.