Navantia livrera d’ici la fin de l’année le sous-marin “Tramontana” à la marine espagnole
Par Rédacteur en chef. Publié le 16 décembre 2016, dernière mise à jour le 16 décembre 2016.
Sauf contre-temps de dernière minute, la marine espagnole doit recevoir d’ici la fin de l’année le sous-marin Tramontana qui termine sa période de grand carénage. Cette période avait commencé en juillet 2014. Il s’agit de travaux de maintenance complets, indispensables pour qu’il puisse continuer à naviguer.
Il devrait s’agir du dernier grand carénage de ce sous-marin espagnol de la classe Agosta. Il a duré plus que les 18 mois prévus, puisque des travaux supplémentaires ont été ajoutés. En plus du grand carénage, la marine espagnole a fait procéder au remplacement des moteurs électriques principaux et des batteries.
Le sous-marin avait été remis à l’eau au printemps dernier pour effectuer des essais à la mer.
Le sous-marin devrait pouvoir rester en service jusqu’en 2021, moment auquel devrait être mis en service le premier des nouveaux sous-marins S-80, l’Isaac Peral (S-81).
D’ici là, la marine espagnole envisage d’effectuer des grands carénages sur ses 2 autres sous-marins, le Galerna et le Mistral, dont ce serait le 5è.
Les retards dans la construction des sous-marins S-80 et l’étude favorable de DCNS, qui les a conçus, rendraient ces travaux nécessaires.
Les Spanish ils vont prendre 20 Typhoon à 2 milliards pour les Canaries, et sortir les EF-18 vers 2024. 100 millions l'avion, je rêve ou le prix est très accessible.
Spanish army takes delivery of 24 Neton 4x4 light Special Forces vehicles
Defense News December 2021 Global Security army industry
POSTED ON TUESDAY, 14 DECEMBER 2021 15:28
According to a Tweet published by the Spanish Ministry of Defense on December 14, 2021, the logistic support command of the Spanish army has received 24 Neton 4x4 light Special Forces vehicles manufactured by the Spanish company EINSA.
The logistic support command of the Spanish army took delivery of 24 24 Neton 4x4 light Special Forces vehicles. (Picture source Spanish MoD)
Last year the Army Support Command (MALE) and the Spanish engineering company EINSA signed the first agreement for the supply of 24 special operations light vehicles Neton for 4.8 million of Euros.
EINSA is a Spanish engineering company based in Madrid that develops, manufacture, and markets ground support equipment for civil and military aviation.
With more than 40 years of experience, the Spanish company EINSA is a top world leader in the design and manufacture of the most technologically advanced Aviation Ground Support Equipment as well as of various types of all-terrain Tactical and Logistics vehicles for the Defense sector.
The Neton is an all-terrain vehicle that is manufactured in the facilities of Einsa in Alcalá de Henares.
The NETON is based on a civilian chassis of Toyota Hilux using an open-top architecture. However, the vehicle has a new engine, transmission, and parts of the chassis have been modified to offer a new vehicle that meets the needs of Special Forces missions in terms of mobility and firepower.
The design of the vehicle is standard with the engine at the front, crew and troops in the middle, and cargo area at the rear. The vehicle is fitted with an anti-roll-bar superstructure including a weapon ring armed with one 7.62mm machine. A swivel station is mounted on the right side of the vehicle which is armed with one 5.56mm machine gun. The driver is equipped with one folding windshield.
The NETON can carry four soldiers and their equipment. It has a weight of 2,300 kg with a maximum payload of 1.078 kg. The vehicle can easily be transported by military transport aircraft or by CH-47 helicopter. The front of the vehicle is fitted with a self-recovery winch.
Yassine, SVP, relis bien ton message, et édite le..
Je sais que tu es plus intelligent que ça, Yassine, merci.
salam alikoum khay Nortop,
je ne vois pas en quoi mon message est choquant? je pense et vraiment de tout cœur qu'avec le tropique et les futures gisement de GAZ face aux canaris, il faut faire un effort d'ici l'arriver de nos 25 bloc 70/72 et leurs intégration total 12 F16 ou F15 mem leasing ... avec le déploiement d'une batterie côtière et une batterie AA de range 300 km vu la distance 245,14 km, afin de transmettre le message comme il se doit
Northrop General de Division
messages : 6028 Inscrit le : 29/05/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
Mais jette un œil sur les topic, et tu en seras satisfait..
Il y a des MM40-III avec ses 200km de portée, il est anti-navire et frappes côtière, des AR-02 avec ses 160Km, les Harop....1000Km, les Harpoon Cruise Missiles..300Km..
Ont est entrain d'attendre nos F-16 et "M-2000".. plus des Patriotes et Barak-8.
De plus avec possible débarquement de nos Marine's, dont les Canaries sont beaucoup plus proche du Maroc et une proie facile..
Je ne sais si ton téléphone, ou ordinateurs capte la même chose, ou si tu n'as pas était informé de la liste que je t'es posté, mais c'est véridique et HamdouLah..
_________________
الله الوطن الملك
jf16 General de Division
messages : 41658 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
La France est désormais certaine de pouvoir compter sur l’Espagne pour développer conjointement l’hélicoptère Tigre Mk III. Le programme a reçu hier l’aval du gouvernement espagnol, qui prévoit de libérer une enveloppe de 1,9 Md€ sur 16 ans.
Le feu vert espagnol en poche, la rénovation à mi-vie du Tigre va enfin pouvoir décoller. Celle-ci vise à « moderniser les flottes de Tigre respectives, dans le but de prolonger leur durée de vie de 20 à 40 ans et d’augmenter les capacités pour pouvoir remplir les missions qui leur sont assignées au-delà de 2035 », rappelle le gouvernement espagnol dans un compte-rendu de réunion.
Le PDG d’Airbus Helicopters, Bruno Even, a salué « une étape très positive vers le lancement de la modernisation du Tigre afin qu’il reste un atout essentiel et moderne pour ses armées pour les décennies à venir, renforçant la coopération européenne de défense ».
Les Allemands ont indiqué « qu’ils n’étaient pas encore prêts à nous suivre », confirmait le délégué général pour l’armement Joël Barre mi-octobre en audition parlementaire. Une décision de Berlin n’étant pas attendue avant fin 2022, l’accord adopté hier se limite à un scénario bilatéral entre la France et l’Espagne.
Le budget alloué alimentera le développement, la production et le soutien initial des deux flottes. Pour « faire face aux besoins financiers du projet », le ministère espagnol de l’Industrie, du Commerce et du Tourisme sera amené à le « préfinancer partiellement » entre 2022 et 2028 pour plus de 700 M€. Le ministère de la Défense prendra le relais pour les annuités 2029 à 2037, pour un total de 1,185 Md€.
La clé de répartition des coûts et de la charge industrielle dépendra du nombre initialement prévu de machines à moderniser, soit 78,83% pour les 67 exemplaires de l’ALAT et 21,18% pour les 18 exemplaires des FAMET. L’assemblage final des 85 Tigre Mk III sera réalisé sur le site Airbus Helicopters d’Albacete.
Selon le média espagnol ABC, la signature d’un contrat avec l’Organisation commune de coopération en matière d’armement (OCCAR), en charge du programme Tigre, devrait intervenir en mars 2022.
La livraison des 18 Tigre Mk III espagnols interviendra entre 2030 et 2034 afin d’aligner cette capacité au programme « Fuerza 2035 » des forces terrestres. De son côté, la France envisage toujours d’ « être au rendez-vous capacitaire de 2028 », soulignait le DGA Joël Barre. Pour rappel, le ministère des Armées prévoyait la commande de 14 appareils en tranche ferme en 2021 en l’attente de la décision des deux autres pays.
Spanish Ministries of Defence and Interior sign for 36 Airbus H135 helicopters
Defense Aviation News December 2021 aerospace air force industry
POSTED ON FRIDAY, 24 DECEMBER 2021 09:44
The Spanish Ministries of Defence and Interior have ordered 36 Airbus H135 helicopters. This signature takes place in the context of the stimulus plan activated by the Spanish government to support the industry. The Ministry of Defence will receive 18 helicopters to be operated by the air force and the navy while the Ministry of Interior will also take delivery of 18 helicopters to be operated by the National Police and the Guardia Civil. The deliveries will start next year.
Spanish Ministries of Defence and Interior will receive 18 H135 helicopters each (Picture source: Airbus)
The Spanish Army already operates a fleet of 16 H135 helicopters. With this acquisition, these will be the Spanish Air Force’s first H135s and the Spanish Navy’s first Airbus Helicopters product. As was the case for the H135s acquired some time ago by the army, the new aircraft for the air force and navy will replace older helicopter models currently used for advanced pilot training. The standardisation of training fleets across the three armed forces will create synergies and lead to the implementation of new and more efficient training and support activities.
“Together with the NH90, the H135 will be present in all branches of the Spanish armed forces, as an example of harmonisation and the search for synergies in training and maintenance, as stipulated by our Helicopter Master Plan,” said Admiral Santiago González at DGAM. “This collaboration between the Ministries of the Interior and Defence is an important milestone in the rationalisation of programmes by the Spanish Government".
The Ministry of Interior currently has a fleet of 31 helicopters from the H135 family in operation with the National Police, the Guardia Civil, and Tráfico. The new helicopters will enable the Policía and Guardia Civil to replace the BO105 helicopters in a wide range of missions including law enforcement, surveillance, and rescue activities.
“We are pleased to sign the largest H135 contract in the history of this programme in Spain, a key partner and one of the largest H135 operators worldwide. I take this opportunity to welcome the Spanish Navy and the Spanish Air Force as new users of this model", said Bruno Even, CEO of Airbus Helicopters. “The H135's performance, versatility, and flight readiness have been particularly appreciated by Spanish operators”.
Airbus’ light, twin-engine H135 is equipped with the most advanced technologies available, including Airbus Helicopters’ own Helionix avionics suite. There are about 1,350 H135 helicopters operated by 300 operators in 64 countries. The fleet has accumulated 6 million flight hours.
La production de IFV Dragón 8x8 à commencé à l'usine de Trubia, 7 IFV Dragón seront livrée en deuxieme semestre 2022 selon le MoD , 348 seront produits jusqu'en 2027 durant la première phase du programme
_________________ Le courage croît en osant et la peur en hésitant.
Fahed64 et Anzarane aiment ce message
jf16 General de Division
messages : 41658 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Armée Espagnole/Fuerzas Armadas Españolas Mar 25 Jan 2022 - 21:59
Citation :
Future Spanish Navy's NH90 to enter assembly line by mid-year
Naval News January 2022 Navy Forces Maritime Defense Industry
POSTED ON TUESDAY, 25 JANUARY 2022 09:24
According to information published by Infodefensa on January 24, 2022, the NH90 prototype for the Spanish Navy will enter the assembly line of Airbus Helicopters mid-year.
NH90 helicopter (Picture source: Airbus)
The NH90 is a twin-engine, medium-size helicopter program managed by the joint venture NHIndustries, a Company owned by Leonardo Helicopters, Airbus Helicopters, and GKN Fokker.
The NH90 featured an advanced composite airframe, designed for ballistic tolerance, a high level of crashworthiness, lower weight, and 30 percent greater endurance than a metallic counterpart. The four main rotor blades are also composed of composite materials, increasing fatigue strength and lifespan while providing for greater damage tolerance.
The Spanish version of the NH90, the GSPA, has been designed to perform technical missions such as troop transport, search and rescue, personnel recovery, and medical evacuation. It is equipped for day and night operations in all types of environments.
Spain receives first remanufactured CH-47 Chinook helicopter
Aviation Defense News February 2022 aerospace air force industry
POSTED ON THURSDAY, 03 FEBRUARY 2022 16:17
According to a PR published by Boeing on February 2, 2022, the first remanufactured CH-47 Chinook helicopter was delivered to the Spanish Army at a ceremony held at the headquarters of the Spanish Army Airmobile Forces in Colmenar Viejo, Madrid.
The aircraft is the first of 17 that will modernize the Spanish Chinook fleet, upgrading their existing CH-47D-model aircraft to the newer CH-47F model.
The CH-47F features a digital automatic flight control system, a common avionics architecture system, and advanced cargo handling to meet the Spanish Army’s modernization needs for increased operational capacity while ensuring interoperability with allied nations.
The Spanish modernization effort coincides with its European counterparts across the region. The Netherlands recently retired its last CH-47D Chinook in favor of the F-model configuration, while the United Kingdom purchased additional aircraft to upgrade its fleet.
With more than 950 aircraft in service with 20 international operators, including eight NATO nations, the Chinook brings the right mix of current and future capabilities to meet customers’ needs, including a global supply base for around-the-clock part availability, immediate international interoperability, and streamlined maintenance procedures.
The CH-47F Chinook is the Army’s only heavy-lift cargo helicopter supporting combat and other critical operations.
The CH-47F has a suite of improved features such as an upgraded digital cockpit featuring the Common Avionics Architecture System, a new monolithic airframe with vibration reduction, and the Digital Automatic Flight Control System, which provides coupled controllability for operations in adverse environments.
Plasan Sasa from Israel to provide armor package for Spanish VCR Dragon 8x8 armored
Defense News February 2022 Global Security army industry
POSTED ON THURSDAY, 03 FEBRUARY 2022 09:48
According to information published on February 1, 2022, Plasan Sasa from Israel has signed a contract with TESS DEFENCE S.A., to provide its advanced armor package for the new Spanish Army’s VCR Dragon 8x8 wheeled combat vehicle.
A prototype of the VCR Dragon was unveiled at the FEINDEF defense exhibition in Spain, in November 2021. (Picture source Army Recognition)
The contract that was signed by November 2021, covers the first 348 Dragon vehicles. Within the contract scope, Plasan will supply its innovative lightweight and modular RPG protection, branded as Hybrid Slat Fence (HSF), and its unique mine protection solution for underbelly and IED side blast with its corresponding energy absorbing mine seats. Deliveries under this contract will start in January 2022 and will continue until 2026.
Dan Ziv, Plasan CEO, said: "This contract is an important milestone in Plasan‘s effort dedicated to the VCR during the past years and remarkable evidence for Plasan’s unique ability to adapt its technology and solutions to specific platform and customer’s needs. Plasan is proud to take part in this prestigious program of the Spanish MoD and will continue to work closely with TESS DEFENCE S.A. to ensure the successful implementation of the VCR program“
TESS Defence was born as a clear example of industrial collaboration in the defense sector, with the firm objective of safeguarding Spanish strategic capabilities through the management of competitive programs that contribute to the national interest. To this end, Indra Sistemas S.A., Santa Bárbara Sistemas S.A., Sapa Placencia S.L. and Escribano Mechanical & Engineering S.L., leading companies in the sector, have joined forces to form the company that manages the Program for the supply of 348 Wheeled Combat Vehicles (VCR8x8 Dragon) for the Spanish Army.
In August 2020, Spain has placed a €1.74 bn contract to procure 348 8x8 Dragon 8x8 Wheeled Combat Vehicles (VCR). The contract was awarded by the Spanish Ministry of Defense (MoD) to a joint venture (JV) of General Dynamics European Land Systems-Santa Bárbara Sistemas (GDELS-SBS), as well as three other companies.
In December 2021, General Dynamics European Land Systems (GDELS) has announced the start of production of the 8x8 Dragon Wheeled Combat Vehicle (RCV) for the Spanish Armed Forces has started in the Trubia Factory (Asturias) of GDELS-Santa Bárbara Sistemas with the cutting of the first steel armor plate. The first series of vehicles of the VCR 8x8 'Dragon', intended to modernize the capabilities of the Spanish Army, is scheduled to be made available in the second semester of 2022.
The VCR Dragon is based on the Piranha V 8x8 armored vehicle designed and manufactured by the Swiss company MOWAG which is now a subdivision of GDELS (General Dynamics European Land System). The vehicle will be manufactured in 13 variants and the Spanish government could procure a total of 1,000 vehicles. The Piranha V has been modified with all national technologies as required by the Spanish Ministry of Defense. The layout of the VCR Dragon is similar to the members of the MOWAG Piranha family with the driver position at the front left, power pack to his right, turret in the center, and troop’s compartment at the rear. The armor of the vehicle incorporates shaped hull plates to increase protection against explosion blast, spacing in the add-on armor, and surface coatings to minimize the thermal and radar signatures.
Based on the protection of the Piranha V, the armor of the VCR Dragon provides protection against rocket-propelled grenades (RPGs), 14.5mm armor-piercing rounds through 360°, and 30mm armor-piercing rounds across the 30° frontal arc. The hull provides protection against 8kg anti-tank mines.
la.marine espagnole a reçu le ysabelun ancien de la compagnie suardez d'occasion une option a considérer par la.MR
_________________
Citation :
"je veux pour le Maroc de dirigeants intelligeants , une jeunesse intelligente, apte a saisir les occasions a comprendre le siècle ou elle vie, a ne pas vivre a l'ombre du politisme, mais guidée par le perfectionnisme et surtout pas la réalisation et le réalisme " Hassan II 1996
@ Ssi Shugan, cette page FB (qui n'a rien d'officiel) dit que l'Espagne aura 1680 Spike LR2 qui viendra remplacé les anciens TOW
_________________ Le courage croît en osant et la peur en hésitant.
S400S et Shugan188 aiment ce message
jf16 General de Division
messages : 41658 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Armée Espagnole/Fuerzas Armadas Españolas Mer 2 Mar 2022 - 20:53
Citation :
02/03/2022 16:39 | La rédaction
Défense : la France et l'Espagne lancent le Tigre MkIII
Airbus Helicopters vient de se voir notifié par la France et l'Espagne, via l'OCCAR, le contrat de développement, de production et de soutien initial du programme d'hélicoptère de combat Tigre MkIII. L'Allemagne devrait se joindre d'ici la mi-2022.
Une première tranche de 60 Tigre MkIII Attendu depuis plusieurs mois maintenant, le lancement du programme d'hélicoptère de combat Tigre MkIII est désormais effectif avec la notification à Airbus Helicopters par l'OCCAR (Organisation Conjointe de Coopération en matière d'Armement) au nom de la DGA (Direction générale de l’armement) pour la France et de la DGAM (Dirección General de Armamento y Material) pour l’Espagne, du contrat pour le développement, la production et le soutien initial de ce programme de modernisation et de mise à niveau. Le contrat porte une première tranche de 60 Tigre MkIII : 42 pour la France (avec une option pour 25 appareils supplémentaires) et 18 appareils pour l’Espagne.
En attendant l'Allemagne d'ici peu L'arrivée de l'Allemagne dans le programme devrait se faire dans les prochains mois. L'accord laisse une grande porte ouverte puisqu'il prévoit également que l’Allemagne pourra se joindre au programme ultérieurement dans un contexte qui a considérablement changé depuis l'invasion de l'Ukraine par la Russie. Le chancelier allemand a en effet annoncé ces derniers jours le déblocage immédiat d'une enveloppe de 100 Md€ pour moderniser les différentes composantes de la Bundeswehr. D'autant que les travaux de développement puis de modernisation des Tigre seront réalisés sur les sites d’Airbus Helicopters d’Albacete (Espagne), de Donauwörth (Allemagne) et de Marignane (France). Le vol du premier prototype du Tigre MkIII est prévu pour 2025. Les livraisons débuteront en 2029 pour la DGA est en 2030 pour l’Espagne.
Connectivité et puissance de feu Le programme MkIII va permettre d'accroître la connectivité, la précision et la puissance de feu de l'hélicoptère Tigre, souligne Bruno Even, président d'Airbus Helicopters. Avec à la clef, une modernisation en profondeur des systèmes de l'hélicoptère d'attaque. D'abord, via sa connectivité "au sein des systèmes de numérisation du champ de bataille. Le Tigre MkIII pourra prendre le contrôle de drones et partager des données tactiques en temps réel". Ensuite, il bénéficiera d'une gamme renouvelée d'armements : missile air-sol MAST-F et missile air-air Mistral 3 de MBDA pour les Tigre MkIII français, roquettes de 70 mm guidées et un nouveau missile air-sol pour l'Espagne. Sans oublier une nouvelle avionique pour alléger la charge de travail de l'équipage qui pourra aussi s'appuyer sur de nouveaux équipements pour être plus précis : système de visée Strix NG de Safran et de la suite avionique FlytX de Thales, du casque à viseur intégré Topowl DD de Thales, d’un système de navigation global par satellite de Thales, d’un système IFF modernisé d’Indra et d’un système de navigation inertiel de Safran.
Quelques différences pour la version espagnole Le système de communication comprendra la radio Contact de Thales et une liaison de données dédiée aux échanges avec les drones. Pour l’Espagne, le programme comprendra aussi l’intégration de la liaison de données L-16 et de fonctionnalités de communication par satellite. Les Tigre MkIII espagnols seront dotés d’un système de combat fourni par Indra tandis que les appareils français seront équipés d’un système ATOS et de contre-mesures Thales.
L'Espagne va augmenter son budget militaire de 7.2b€ afin de ''comply'' avec l'exigence du 2% de PIB pour la défense...
_________________ Le courage croît en osant et la peur en hésitant.
Fahed64 Administrateur
messages : 25545 Inscrit le : 31/03/2008 Localisation : Pau-Marrakech Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Armée Espagnole/Fuerzas Armadas Españolas Mar 15 Mar 2022 - 19:05
De quoi rassurer les généraux espagnols face à la menace marocaine....
Attendez vous à un coup de rein de la part de l'Espagne ( Marine, aviation, force terrestre).
_________________ Sois généreux avec nous, Ô toi Dieu et donne nous la Victoire
Shugan188 Modérateur
messages : 5668 Inscrit le : 12/05/2015 Localisation : Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Armée Espagnole/Fuerzas Armadas Españolas Mar 15 Mar 2022 - 20:35
Citation :
Spain – MH-60R Multi-Mission Helicopters with Support 5 - 6 minutes
WASHINGTON, March 15, 2022 - The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Spain of MH-60R Multi-Mission Helicopters with Support and related equipment for an estimated cost of $950 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.
The Department of State has approved the possible sale to the Government of Spain of eight ( MH-60R helicopters; twenty (20) T-700-GE-401C engines (16 installed, 4 spares); thirty-two (32) AGM-114R(N) Hellfire missiles, all up rounds; two (2) Hellfire II Captive Air Training Missiles (CATM); one hundred (100) WGU-59/B Advanced Precision Kill Weapon System (APKWS) II Guidance Sections, all up rounds; eight ( Link 16 Multifunctional Information Distribution Systems Joint Tactical Radio Systems (MIDS JTRS) (8 installed); and four (4) Airborne Low Frequency Sonars (ALFS) (4 installed on 4 aircraft). Also included are M514 impulse cartridge/cartridge actuated devices; MJ20 cartridge actuated thruster/cartridge actuated devices; WB53 fire extinguisher cartridge/cartridge actuated devices; CCU-136A/A impulse cartridges; M299 Hellfire missile launchers; GAU-21 crew served guns (including pintle and laser pointer); LAU-61 digital rocket launchers; M152 High Explosive warheads for airborne 2.75 rockets; MK66 MOD 4, 2.75-inch rocket motors; rocket motors, 2.75-inch, MK-66-4 inert; WTU-1B inert warheads (HA23); AN/ARC-210 RT-2036 radios with Communications Security (COMSEC); AN/AAR-47 missile warning systems; AN/SSQ-62F sonobuoys; AN/SSQ-53G sonobuoys; AN/SSQ-36B sonobuoys; SRQ-4 Hawklink radio terminals with Hawklink Crypto Control Modules; AN/APX-123 Identification Friend or Foe (IFF) transponders; AN/ALE- 47 dispenser, Electronic Countermeasures; Advanced Data Transfer Systems (ADTS); AN/AAS-44C(V) Multi-Spectral Targeting Systems; Identification Friend or Foe Mode 4/5 Cryptographic Applique, KIV-78; Joint Mission Planning Systems (JMPS); Embedded Global Positioning System/Precise Positioning Service (GPS/PPS)/Inertial Navigation Systems (EGI) with Selective Availability/Anti-Spoofing Module (SAASM); Airborne Low Frequency Sonars (ALFS) (aircraft provisions only for 4 aircraft); AN/ARQ-59 Hawklink radio terminals; Training Simulators/Operational Machine Interface Assistants (ATS/OMIA); tactical operational flight trainer; AN/ALQ-210 Electronic Support Measures (ESM) systems; APS-153(V) multimode radars; spare engine containers; spare and repair parts; support and test equipment; communications equipment; ferry support; publications and technical documentation; personnel training and training equipment; United States (U.S.) Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; obsolescence engineering, integration, and test activities required to ensure readiness for the production of the Spanish MH-60R helicopters; and other related elements of logistics and program support.
The total estimated program cost would be up to $950 million.
This proposed sale will support the foreign policy and national security objectives of the United States by improving the security of a NATO ally which is an important force for political stability and economic progress in Europe.
The proposed sale will improve Spain’s capability to meet current and future threats. The MH-60R Multi- Mission Helicopter will provide the capability to perform anti-surface and anti-submarine warfare missions along with the ability to perform secondary missions including vertical replenishment, search and rescue, and communications relay and will bolster the Spanish Navy’s ability to support NATO and remain interoperable with the U.S. and the NATO alliance. Spain will have no difficulty absorbing these helicopters into its armed forces.
The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.
The principal contractor will be Lockheed Martin Rotary and Mission Systems, Owego, NY. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale. Implementation of this proposed sale may require the assignment of two (2) contractor representatives to Spain.
rmaf Administrateur
messages : 15609 Inscrit le : 18/03/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Armée Espagnole/Fuerzas Armadas Españolas Ven 18 Mar 2022 - 16:12
Normal leur 6 S-70B datent des années 80
_________________
و كان حقا علينا نصر المؤمنين - حب الأوطان من الإيمان
-
Vamtac Sous lieutenant
messages : 632 Inscrit le : 13/01/2020 Localisation : España Nationalité :
Sujet: Re: Armée Espagnole/Fuerzas Armadas Españolas Mar 29 Mar 2022 - 21:56
QUELQUES IMAGES DE DIFFÉRENTS MODÈLES D'AVIONS DE L'ARMÉE DE L'AIR : CASA C-212 AVIOCAR: CASA C-235:
_________________ SI VIS PACEM, PARA BELLUM
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Le vrai soldat ne se bat pas parce qu'il déteste ce qui est devant lui, mais parce qu'il aime ce qui est derrière lui...
jf16 aime ce message
Vamtac Sous lieutenant
messages : 632 Inscrit le : 13/01/2020 Localisation : España Nationalité :
Sujet: Re: Armée Espagnole/Fuerzas Armadas Españolas Mar 29 Mar 2022 - 21:59
CASA C-295: A400M:
_________________ SI VIS PACEM, PARA BELLUM
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Le vrai soldat ne se bat pas parce qu'il déteste ce qui est devant lui, mais parce qu'il aime ce qui est derrière lui...