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Extreme28 Aspirant
messages : 580 Inscrit le : 01/04/2008 Localisation : MAROC Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: F-16 around the world Mer 14 Jan 2009 - 12:11 | |
| merci pour l'article tres interessant
je voudrais savoir quel ECM possède les F16 Blk 60 emirate par rapport a l'ACES marocain quel est le nombre de cible que peut tracker le radar AN/APG 68 V9 | |
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Northrop General de Division
messages : 6028 Inscrit le : 29/05/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: F-16 around the world Mer 14 Jan 2009 - 14:33 | |
| merci Yak pour l'article. ¨ pour le radar AN/APG-68 V9: Multicible porté: 300Km... voici un lien: http://www.scramble.nl/wiki/index.php?title=Northrop_Grumman_(Westinghouse)_AN/APG-66 _________________ الله الوطن الملك | |
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Mer 14 Jan 2009 - 14:39 | |
| - Extreme28 a écrit:
- merci pour l'article tres interessant
je voudrais savoir quel ECM possède les F16 Blk 60 emirate par rapport a l'ACES marocain quel est le nombre de cible que peut tracker le radar AN/APG 68 V9 l´UAE a laissé developer son propre ECM apelé "Falcon Edge",a 80 unités,tres cher,comme elle a laissé developper son propre engine -132,et son propre navigation system TERPROM(pod ressemblant au Sniper et colle tjs a gauche). pour le APG-68-9 - Citation :
- In the Track-While-Scan (TWS) mode, the AN/APG-68(V) can track up to 10 targets simultaneously, assess
relative threat and prioritise targets accordingly for engagement in threat order. Jane´s Avionics |
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Invité Invité
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Extreme28 Aspirant
messages : 580 Inscrit le : 01/04/2008 Localisation : MAROC Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: F-16 around the world Ven 23 Jan 2009 - 21:09 | |
| mais qu est ce qui se passe de la neige | |
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Ven 23 Jan 2009 - 22:14 | |
| non un systeme anti-feu qui s´est declenché pendant un exercice la semaine derniere a Shaw AFB |
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Sam 24 Jan 2009 - 0:12 | |
| salut a tous corriger moi si je me trompe !!! lors du dernier raid aérien d'israël sur Gaza on a déclarer que des F-16 se sont occupées.Selon mes minces connaissances je sais que la F-16 n'a que seule gouvernail a l'arrière or celle des israéliens on avaient deux et j'ai découverts qu'il y a une variante de F-16I (F-16 + I=ajout de nouvelle composante par les techniciens israéliens pour améliorer leur jouets pour ainsi avoir des appareils qui volent plus loin. Ma question est ce que c'est possible de faire pareil ou bien on va perdre la garantie du constructeur??? |
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Sam 24 Jan 2009 - 0:37 | |
| - empreur1986 a écrit:
- salut a tous
corriger moi si je me trompe !!! lors du dernier raid aérien d'israël sur Gaza on a déclarer que des F-16 se sont occupées.Selon mes minces connaissances je sais que la F-16 n'a que seule gouvernail a l'arrière or celle des israéliens on avaient deux et j'ai découverts qu'il y a une variante de F-16I (F-16 + I=ajout de nouvelle composante par les techniciens israéliens pour améliorer leur jouets pour ainsi avoir des appareils qui volent plus loin. Ma question est ce que c'est possible de faire pareil ou bien on va perdre la garantie du constructeur??? Le F-16I n'a pas deux dérives (empennage vertical) seulement 1, c'est un F-16 blk 52+ avec des modifications ''internes '' concernant l'electronique de l'avion. le Maroc ne peut pas modifier ses F-16 parce qu'il n'a pas la technologie nécessaire, ce n'est pas une question de ''garantie'', on est pas dans une boutique d'électromenager. Merci de poser des question bcp plus constructives que ça, c'est vraiment bizzare comme question. |
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Sam 24 Jan 2009 - 1:45 | |
| - Raptor a écrit:
le Maroc ne peut pas modifier ses F-16 parce qu'il n'a pas la technologie nécessaire, ce n'est pas une question de ''garantie'', on est pas dans une boutique d'électromenager.
on peut modifier,faut seulement demander l´OK du pentagone et la faisabilité de LM,comme les sources codes pour integrer une arme. le MLU etait a l´origine une demande europeene de modification approfondie,et l´USA en a profité pour faire le sien(CCIP) comme l´UAE a convaincu LM et le pentagone pour avoir les sources codes du desert Falcon,pour installer d´autres armes...mais c´est pas facile |
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Sam 24 Jan 2009 - 1:59 | |
| - yakousa a écrit:
- ...mais c´est pas facile
justement tout le problème réside dans la possibilité de convaincre LM. pour celà il faut que l'enjeu financier pour LM soit de taille, comme une grosse commande qui augmenterait notre pouvoir de négociation (ex: blk 60 émirati: 80 chasseurs, F-16I: 102 chasseurs) ce qui est loin d'être le cas du maroc. |
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Sam 24 Jan 2009 - 2:10 | |
| de toute facon le 52+ marocain sera le plus abouti du lot actuel de la serie,a coté du Soufa israelien,pas besoin de quelconque modification,lui meme est le produit de 30 ans de modification et peut tout porter |
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Sam 24 Jan 2009 - 16:18 | |
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gigg00 Colonel-Major
messages : 2111 Inscrit le : 18/06/2008 Localisation : Kenitra-Venise Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: F-16 around the world Sam 24 Jan 2009 - 21:53 | |
| - yakousa a écrit:
- Raptor a écrit:
le Maroc ne peut pas modifier ses F-16 parce qu'il n'a pas la technologie nécessaire, ce n'est pas une question de ''garantie'', on est pas dans une boutique d'électromenager.
on peut modifier,faut seulement demander l´OK du pentagone et la faisabilité de LM,comme les sources codes pour integrer une arme.
le MLU etait a l´origine une demande europeene de modification approfondie,et l´USA en a profité pour faire le sien(CCIP)
comme l´UAE a convaincu LM et le pentagone pour avoir les sources codes du desert Falcon,pour installer d´autres armes...mais c´est pas facile donc l'histoire des f-16 blck 60 avec les AASM est vraie! j'ai lu des temoignages dans d'autres forums justement de l'utilisation des AASM francais sur les f-16 des UAE ..de la je n'ai pas cru parceque je croyais pas possible vu la concurence entre les deux piussances dans ce domaine. se c'est vrai alors chapeau pour les UAE | |
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Sam 24 Jan 2009 - 22:21 | |
| ça serait encore plus interessant s'il peuvent y mettre aussi le future meteor, celà augmenterait la capacité du blk 60 en tant qu'intercepteur. |
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Sam 24 Jan 2009 - 23:38 | |
| - gigg00 a écrit:
donc l'histoire des f-16 blck 60 avec les AASM est vraie! j'ai lu des temoignages dans d'autres forums justement de l'utilisation des AASM francais sur les f-16 des UAE ..de la je n'ai pas cru parceque je croyais pas possible vu la concurence entre les deux piussances dans ce domaine. jamais entendu parler de AASM sous le desert falcon,ou meme en dotation chez l´UAE,plutot le black shaheen,mais sous le mirage-2k9 |
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Dim 25 Jan 2009 - 0:41 | |
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Northrop General de Division
messages : 6028 Inscrit le : 29/05/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: F-16 around the world Dim 25 Jan 2009 - 2:00 | |
| - Raptor a écrit:
- ça serait encore plus interessant s'il peuvent y mettre aussi le future meteor, celà augmenterait la capacité du blk 60 en tant qu'intercepteur.
pourquoi? les aim-120 c7 ne font pas l'affaire deja? _________________ الله الوطن الملك | |
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Dim 25 Jan 2009 - 21:55 | |
| - Northrop a écrit:
- Raptor a écrit:
- ça serait encore plus interessant s'il peuvent y mettre aussi le future meteor, celà augmenterait la capacité du blk 60 en tant qu'intercepteur.
pourquoi? les aim-120 c7 ne font pas l'affaire deja? si ça fait l'affaire mais le véritable concurrent du Meteor est l'AIM-120 D |
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Northrop General de Division
messages : 6028 Inscrit le : 29/05/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: F-16 around the world Lun 26 Jan 2009 - 0:57 | |
| ok merci _________________ الله الوطن الملك | |
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Mer 28 Jan 2009 - 14:31 | |
| - Citation :
- DATE:28/01/09
SOURCE:Flight International Egypt named as F-16 sales candidate By Stephen Trimble
A senior Lockheed Martin executive has named Egypt for the first time as a possible buyer for another round of new F-16s, perhaps throwing another lifeline for extending production of the single-engined fighter.
Bruce Tanner, chief financial officer, told analysts on 22 January that Egypt and Iraq represent near-term business opportunities, adding: "We still believe there is an opportunity to sell some [F-16s] in the Middle East."
Although Iraq has announced interest in acquiring F-16s, Egyptian officials have not made public similar plans, and Lockheed directed calls seeking elaboration to the US Department of State.
The US Defense Security Cooperation Agency (DSCA) declines to comment about Tanner's statement, but says there has not been a notification to Congress for such a possible sale. The DSCA is required to notify Congress only after Egypt signs a letter of request.
"The ball is not rolling," a DSCA source says. If anything, the Egyptians are "basically talking and window-shopping".
Egypt has since the early 1980s bought more than 200 F-16s, along with other US-made weapons, in six major allotments called Peace Vector I-VI. Lockheed is due to deliver the last F-16 purchased by Egypt under the Peace Vector VI project later this year.
The F-16 has been in production for more than three decades, but new business opportunities are still open. Lockheed has a backlog of 103 aircraft, and delivered 28 F-16s in 2008. In 2007, the company delivered 41 F-16s.
More F-16s could still be sold to Taiwan, which is seeking to overcome US political concerns about a notional purchase of 66 aircraft. Romania is also considering the F-16 for a purchase of 12-24 aircraft, Tanner says. Finally, the F-16IN remains a contender for a 126-aircraft order by the Indian air force.
But Lockheed executives acknowledge that the F-16's lifespan is nearing its end after a long run. Chief executive Robert Stevens told analysts as much during the same presentation, commenting: "I think demand is obviously narrow, but there are 24 countries that fly the airplane. There could be some replenishment or replacement aircraft. It's a contained universe now on the F-16."
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Dim 1 Fév 2009 - 19:37 | |
| - Citation :
- F-16 Still Competitive in Fighter Market
14:55 GMT, February 1, 2009
The Lockheed Martin F-16 has been continually upgraded since production began decades ago, and the latest Block 50/52 and Block 60/E/F variants remain highly capable and affordable multirole fighters.
Lockheed Martin received an order from Morocco at the end of 2007, snatching the 24-aircraft order away from Dassault's Rafale in a last minute effort. Lockheed Martin is able to be aggressive on pricing the F-16, and as in prior years the purchase of F-16s is one way of increasing a nation’s ties with the American defense establishment.
Other recent customers include Turkey, which executed a Letter of Offer and Acceptance for 30 aircraft during 2007 (consisting of 14 single-seat C models and 16 two-seat Ds). The Turkish aircraft will be assembled and delivered by TUSAS beginning in 2011. The new aircraft will replace about half the TuAF's elderly F-4 fleet in the near term as the service waits for the new Lockheed Martin F-35 Lightning II to arrive on the scene.
Greece ordered 30-unit Block 52+ F-16s in December 2005, but the Greek government later announced that it would not be exercising a 10-aircraft option under the deal and would be looking elsewhere to fill an ongoing requirement for another 30 fighters.
The Pakistani Air Force has ordered 18 new fighters through the Pentagon's Foreign Military Sales program at the end of 2007. The order is part of a bigger deal to upgrade the PAF's existing fleet of A/B model F-16s. Pakistan took an option to purchase an additional 18 fighters under the deal. Pakistan may exercise these options, but funding the purchase will be difficult at the same time the PAF is purchasing large numbers of Chengdu FC-1s. Ongoing political turmoil in the country could also cause further deliveries of F-16s to be blocked by the U.S. government.
Israel noted back in mid-2005 that it was considering additional purchases F-16 fighters if the F-35 program were to suffer further delays. Israel has also made noises about cutting its requirement for F-35s than expected.
Taiwan has long been expected to order 66 F-16s as part of an effort to recapitalize a portion of its fighter fleet, but domestic political wrangling has held up the process, along with the Bush administration's seeming ambivalence to the deal. Washington is currently looking to China to cooperate on a number of security issues, including efforts to end the nuclear threat posed by North Korea. The Taiwanese Air Force's plan to order 66 new F-16s will likely never reach fruition.
The F-16 also is in the running for a potentially huge order by the Indian Air Force, which issued a long-awaited Request for Proposals in August 2007 to fill a requirement for 126-200 new multirole fighters. The Medium Multi-Role Combat Aircraft program is intended to replace many of the service's elderly MiG-21s. Competing against the F-16 are the Boeing F/A-18E/F Super Hornet, the Dassault Rafale, the MiG-35, and the Saab Gripen. Among the Western-built aircraft, the F-16 and Gripen are single-engined fighters that provide a “low-cost” alternative to the heavier, twin-engined Super Hornet and Rafale. The MiG-35 is a follow-on to the MiG-29, which is already in service with the IAF.
The RFP was not made available to the public, and it is not clear from the outside what factors the IAF considers most important in selecting a new fighter. In making its selection, India can be expected to be wary of offending long-time supplier Russia, but the nation is currently in a period of warming relations with the U.S. government, and U.S. recognition of India's right to develop its nuclear facilities may be rewarded by a large aircraft purchase.
Elsewhere, Lockheed Martin notes that “several customers” are showing high interest in the F-16E/F (formerly the Block 60 model developed for the United Arab Emirates), but many nations that would offer the best prospects for a new order are the same nations Lockheed Martin believes will be drawn to the F-35.
The F-35 was designed with the idea of supplanting the F-16 as the pre-eminent “affordable” multirole fighter in the western and Asian defense markets. Looking ahead, and Lockheed Martin may find itself in the same position as Dassault when the latter was offering customers both the Mirage 2000 and Rafale at the same time. Offering two aircraft that compete against each other may become an undesirable position for Lockheed Martin, or the F-16 may continue to be offered to customers that cannot afford the expected higher cost of the F-35.
Forecast International's projections call for production of the F-16 out to 2016, but additional orders could well extend production out several more years.
Eastern Europe has shown an affinity for cheap, single-engine fighters in recent years as countries in the region look to meet NATO responsibilities without breaking their limited defense budgets. Romania and Bulgaria is reported to be interested in acquiring 16 fighters, and the F-16 and Gripen are prime contenders for orders from these nations. Romania is looking for 48 fighters to replace 100 MiG-21s in its inventory. Funding is an obstacle, however. The near-term costs of the acquisition could be reduced by purchasing a mixture of new and refurbished aircraft or signing a lease deal.
The continuing interest in Lockheed Martin's F-16 is keeping GE and Pratt & Whitney busy building F110 and F100 engines for export orders, while both companies are developing engines for 5th generation fighters like the F-22 and F-35.
Overall, production during the 2009-2018 forecast period is projected to total 215 aircraft.
Forecast International
http://www.defpro.com/news/details/5235/ |
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Northrop General de Division
messages : 6028 Inscrit le : 29/05/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: F-16 around the world Lun 2 Fév 2009 - 3:05 | |
| Merci la production s'arrettera vers 2016?? _________________ الله الوطن الملك | |
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Jeu 5 Fév 2009 - 19:37 | |
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juba2 General de Division
messages : 6954 Inscrit le : 02/04/2008 Localisation : USA Nationalité : Médailles de mérite :
| Sujet: Re: F-16 around the world Jeu 5 Fév 2009 - 21:21 | |
| What else they need as proof that Morocco is in and the order is locked in.Anyway,I don't have the source,but few people around LM and DOD staff are speculating the RMA is opting for U.S. air force equipement and opting also for english as main language.Furthermore,Morocco is looking for technology transfer or a partner in R&D (air force echnology).What leaves in the future, the F35 as a next war bird for Morocco.The F35 technology is very similar to the F16,I mean there are avances.Most of the engineers who worked on the F16 production,worked and developed the F22 and F35.Like one friend told me.the F22 and F35 is a 2 steps beyond F16. | |
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Invité Invité
| Sujet: Re: F-16 around the world Ven 6 Fév 2009 - 14:31 | |
| en effet j'ai déjà expliqué que bcp de pays qui ont l'intention de commander le F-35 ont commencé par acheter des F-16 blk 50+/52+ pour réduire la faille technologique comme la pologne, la turquie, israel... ce qui signifie que la technologie utilisée pour le blk 50+/52+ est très proche de celle utlisée pour les 5th génération, en locurence le F-35.
la question est de savoir jusqu'à quel point LM est prét à pousser le developpement du F-16? je pense sincèrement que le bon vieux F-16 est capable d'évoluer davantage, standardisation du radar AESA, supercruise (blk 60) et peut être même ajouter la poussée vectoriel (bien que je ne pense pas que ça soit très important)... |
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| Sujet: Re: F-16 around the world | |
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