Le Brésil construira 6 frégates FREMM et 4 sous-marins Scorpène
Citation :
Le quotidien brésilien Correio Braziliense a annoncé jeudi que le Brésil devrait construit un total de 6 frégates multi-missions FREMM, un projet commun franco-italien à la furtivité élevée, et un total de 4 sous-marins Scorpène (rebaptisé Marlin par les français, puisque les espagnols ne font pas partie de ce projet). Ce contrat ferait partie d’un grand "paquet" que le gouvernement brésilien devrait annoncer le 9 septembre.
L’annonce du Plan Stratégique de Défense devait être effectuée le 7 septembre, mais le gouvernement a préféré la retarder de quelques jours à cause de problèmes d’agenda pour certaines réunions préliminaires avec le président Lula.
En décembre prochain, le président français Nicolas Sarkozy devrait venir au Brésil pour signer les contrats de construction de 6 frégates FREMM et de 4 sous-marins Scorpène. La construction sera effectuée à l’Arsenal de Marinha do Rio de Janeiro (AMRJ), qui devra être entièrement modernisé pour pouvoir effectuer des travaaux de grande envergure. Construites sur place, les 6 FREMM ne couteront au Brésil que 3 milliards $ (2,1 milliards €). Construites en France, elles auraient couté plus de 4 milliards $ (2,8 milliards €).
La marine nationale et la marine italienne développent conjointement le programme FREMM et devraient recevoir un total de 27 frégates, 17 pour la France, 10 pour l’Italie.
Pour l’instant, seules 8 unités ont été commandées par la France, 6 en version ASM, 2 en version lutte contre la terre. Le contrat est évalué à 3,5 milliards €, avec des livraisons entre 2011 et 2015. L’Italie devrait recevoir 10 frégates, 6 ASM et 4 multi-missions.
FREMM signifie FRégate Européenne Multi-Missions.
C’est un navire multi-missions innovateur, conçu par DCNS et Fincantieri, pour effectuer des missions de lutte anti-aérienne, anti-sous-marine et anti-navires. Il peut effectuer des attaques loin à l’intérieur des terres avec ses missiles de croisière Scalp Naval, lancés depuis des lanceurs verticaux.
http://www.corlobe.tk/article10239.html
Auteur
Message
MAATAWI Modérateur
messages : 14757 Inscrit le : 07/09/2009 Localisation : Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Brazil launches construction of four Scorpene-class submarines
The construction of four Scorpene-class attack submarines for the Brazilian Navy was launched on Saturday at a plant near Rio de Janeiro. Brazil and France signed a $4.25-billion contract on the construction of the four enlarged S-BR diesel-electric submarines, jointly designed by France and Spain, in 2008. The first submarine is expected to enter service in 2017. Scorpene-class submarines are equipped with six 533-mm torpedo tubes for 18 torpedoes or SM.39 Exocet anti-ship missiles, or 30 mines in place of torpedoes. Unlike other modifications of the Scorpene-class submarine, the S-BR submarine is not equipped with an air-independent propulsion (AIP) system which allows a submarine to operate without the need to surface or use a snorkel to access atmospheric oxygen. Brazilian President Dilma Rousseff, who was present at Saturday's ceremony, said the construction of the submarines was an important step that would help the Brazilian Navy reach a new level of technological development. Brazil and France have also signed an agreement to develop a French/Brazilian nuclear powered submarine. In line with the deal, Brazil's first nuclear submarine is scheduled to enter service in 2023.
RIA Novosti
_________________ Le Prophéte (saw) a dit: Les Hommes Les meilleurs sont ceux qui sont les plus utiles aux autres
MAATAWI Modérateur
messages : 14757 Inscrit le : 07/09/2009 Localisation : Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Harris Receives $5.3 Million Order from Brazilian MoD for Falcon III RF-7800V VHF Tactical Radios
Harris providing the lightest and most capable VHF radio available to the Brazilian armed forces
MELBOURNE, FLA. /ROCHESTER, NY | Harris Corporation, an international communications and information technology company, has received a $5.3 million order from the Federative Republic of Brazil for Falcon III RF-7800V VHF tactical radios. The RF-7800V is the world's fastest VHF combat net radio system and will provide the Brazilian armed forces with next-generation voice and high-speed data communications for a range of applications and environments, such as in the jungle.
Brazil is acquiring both the RF-7800V-HH handheld combat net radio and RF-7800V-V501 50-watt vehicular amplifier adapter system for use in armored personnel carriers, tanks, transport and other vehicles, and by dismounted warfighters operating on foot. The RF-7800V family delivers capabilities in range, data speeds and throughput that are unmatched by any combat net radio on the market, offering the performance profile of a manpack radio in a lightweight handheld form factor.
"The RF-7800V provides Brazil with superior all-around performance in a combat net radio system, allowing military personnel to communicate via voice and data over longer distances," said Julio Villafane, regional managing director, Caribbean and Latin America, Harris RF Communications. "Built to connect easily to battle management systems, the 7800V family delivers seamless interoperability with existing networks. Our advanced application of VHF radio technology will dramatically enhance command and control and overall situational awareness."
The RF-7800V family covers the 30 MHz to 108 MHz frequency range and supports data rates up to 192 Kbps, making it the fastest combat net radio available today. The RF-7800V also provides easy integration with Battle Management Systems for time-critical BMS reports, while delivering simultaneous networked voice and data communications to multiple users. Additionally, the RF-7800V also offers Free-Channel Search and dual push-to-talk capabilities for enhanced agility in high-noise or jammed environments.
defpro
_________________ Le Prophéte (saw) a dit: Les Hommes Les meilleurs sont ceux qui sont les plus utiles aux autres
farewell Général de corps d'armée (ANP)
messages : 2468 Inscrit le : 13/02/2011 Localisation : ****** Nationalité : Médailles de mérite :
Pour le Brésil, la construction de sous-marins est “stratégique”
Selon l’accord franco-brésilien, les investissements estimés pour cette première étape s’élève à 6,7 milliards de réals.
La présidente du Brésil, Dilma Rousseff, a déclaré que la construction de sous-marins était stratégique et permet de garantir la souveraineté du pays.
Rousseff a assuré que la construction de sous-marins au Brésil était le premier pas avant de construire à l’avenir un sous-marin à propulsion nucléaire.
« Le Brésil est sur le point d’intégrer ce petit groupe de pays qui ont les connaissances et les technologies nécessaires pour construire des sous-marins. La capacité de construire des sous-marins est un facteur stratégique, tant pour la défense du pays que pour la croissance économique, » a souligné la présidente brésilienne.
Le projet de construction de 4 sous-marins brésiliens avec technologie française se déroulera dans le cadre d’un accord signé en 2008 entre les 2 pays.
Cet accord établit que, à partir du transfert de technologies françaises, le pays sud-américain pourra continuer à construire et à développer des sous-marins dans le pays.
Outre l’importance stratégique de l’initiative, Rousseff a souligné son importance économique, puisque le gouvernement prévoit la création de quelques 2.000 emplois directs et 8.000 indirects, des emplois permanents pendant la phase de construction des 4 sous-marins.
Les investissements estimés pour cette première phase atteint les 6,7 milliards de réals (3 milliards €).
Les 4 premiers sous-marins seront construits par Itaguaí Construcciones Navales, entreprise associant le géant Odebrecht et DCNS. La marine brésilienne y sera impliquée.
http://www.corlobe.tk/article25201.html
_________________
"Les belles idées n'ont pas d'âge, elles ont seulement de l'avenir"
MAATAWI Modérateur
messages : 14757 Inscrit le : 07/09/2009 Localisation : Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Success of A-Darter programme opens way for two more SA-Brazil projects
The Brazilian Navy is negotiating with South Africa on the joint development of a new version of the Umkhonto (‘spear’) naval surface- to-air missile (SAM). These are official talks, designed to establish the official framework within which the joint development programme would take place. In addition, there are less advanced discussions under way between Brazil and South Africa concerning the development of an SAM version of the A-Darter air-to-air missile (AAM), which would be for the Brazilian Army. The Umkhonto is a product of Denel Dynamics, part of South Africa’s State-owned Denel defence industrial group. It is in service with the South African Navy (SAN) and the Finnish Navy and uses infrared guidance. The Denel Dynamics public brochure for it states that it has a range of 12 000 m and a ceiling of 8 000 m. This version of the SAM is sometimes referred to as the Umkhonto-IR. But Denel Dynamics has long had ambitions to develop a longer ranged version of the missile, which would use radar homing. This project is known as Umkhonto-R, and this is almost certainly what the Brazilian Navy is interested in. The Department of Defence is believed to be supplying limited funding to Denel Dynamics for the Umkhonto-R project, enough to keep the concept alive but not enough to actually develop the missile. As a consequence, the company has been looking for a foreign partner to codevelop the Umkhonto-R. Indeed, in 2008 Engineering News reported that Denel had approached the Brazilian Navy about a joint development programme. The Brazilian Navy is known to be seeking an SAM with a range of more than 30 km but less than 50 km to equip the new generation of large frigates that it is planning to acquire during this decade. There will be five of these frigates, each of which will displace about 6 000 t. In comparison, the SAN’s Valour-class frigates each displace about 3 600 t. (Fitting the Umkhonto-R to the Valour-class ships would greatly increase the operational capabilities of the SAN.) Clearly, the proposed joint programme would involve the development of a new seeker head and a extra stage for the missile. Regarding the possible SAM version of the A-Darter, the Brazilian Army needs to modernise its air defence capabilities for the 2014 FIFA World Cup and the 2016 Olympics. An SAM version of this AAM would not need a new seeker head, but would require a new or additional booster and a launcher system. Although the Brazilian Army has a dedicated air defence brigade (the 1st Antiaircraft Artillery Brigade) with five battalions, it is mostly equipped with obsolete systems. Currently, the only modern air defence systems it possesses are a small number of Russian 9K38 Igla (‘needle’) man- portable SAMs. According to the Brazilian weekly Época, the Brazilian Army has budgeted between $1.5-billion and $4.5-billion to acquire new SAMs, anti-aircraft guns and radars, as well as to upgrade existing systems. Note that the Brazilian Army is likely to seek to acquire more than one type of SAM, as there different categories of these weapons (very short range, short range, medium range and long range). The Brazilian Navy’s probable, and the Brazilian Army’s possible, joint missile development programmes with South Africa are both inspired by and would be based on the highly successful programme to develop the A-Darter. The Brazilians are very happy with this AAM programme. The Brazilian companies involved in the A-Darter are Mectron, Avibrás and Opto Eletrônica, as well as technical specialists from the Brazilian Air Force itself. Mectron is Brazil’s missile manufacturer, producing all the country’s missiles, namely the MAA-1 and MAA-1B Piranha IR-homing AAMs, the MAR-1 antiradar missile and the MSS-1.2 anti-armour missile. Avibrás is best known for its Astros family of surface-to-surface bombardment rockets. In the A-Darter programme, it is involved in the development of the rocket motor for the missile. Opto Eletrônica produces lenses, mirrors and proximity fuses, and has supplied components to Brazilian national missile projects, as well as to the country’s space programme. It is participating in the development of the missile’s seeker head. It is not known which of these would be involved in an Umkhonto-R programme, although Mectron seems a safe bet. Originally a small, independent company, since March, Mectron has been part of the giant Brazilian multinational conglomerate, Odebrecht (which earned revenues of about $33.4-billion last year), forming a key element of the group’s new business arm, Odebrecht Defesa e Tecnologia.
engineeringnews
_________________ Le Prophéte (saw) a dit: Les Hommes Les meilleurs sont ceux qui sont les plus utiles aux autres
MAATAWI Modérateur
messages : 14757 Inscrit le : 07/09/2009 Localisation : Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Embraer choisit le V2500 d'IAE versez motoriser fils KC-390 25/07/2011
Embraer Défense & Sécurité et la FAB (Forces Aériennes brésiliennes) Ont conjointement Annoncé Que Le Futur KC-390 serait motorisé par UNE Nouvelle Version du V2500 d'IAE (International Aero Engine), consortium multinational regroupant les motoristes Pratt & Whitney (USA), Rolls-Royce (Royaume-Uni), MTU Aero Engine (Allemagne) et La Société japonaise Aero Engine.
Baptisée V2500-E5, La Nouvelle Version du moteur d'EAI Qui Equipe de nombreux A319/320/321 d'Airbus et l'intégralité des MD-90 de McDonnell Douglas Produits nominale sérums available in 2013 versez des premiers ministres Essais en vol en 2014.
La mise en service de du Nouvel Appareil de transport militaire d'Embraer est, quant à Elle, Prevue Pour la fin 2015. 28 Appareils Ont Déjà Été formellement Commandes par le Brésil MAIS UNE cinquantaine d'appliances Issus des Autres pays participant au pair programme pourrait s'ajouter Venir UA carnet de Commande de l'avionneur brésilien.
Plus De 5.500 Moteurs V2500 Ont Déjà Été Commandes DEPUIS La Naissance du programme d'International Aero Engines fr 1983. La Variante La plus Puissante may délivrer JUSQU'A 33 000 livres de poussée.
C'est La première foie qu'IAE participe à l'ONU du programme militaire. Les Membres d'IAE Ontario Etendu Leur Partenariat IL ya quelques mois JUSQU'A 2045.
rpdefense
_________________
farewell Général de corps d'armée (ANP)
messages : 2468 Inscrit le : 13/02/2011 Localisation : ****** Nationalité : Médailles de mérite :
Démission de Nelson Jobim, ministre brésilien de la Défense
BRASILIA, 4 août (Reuters) - La présidente du Brésil Dilma Rousseff a accepté jeudi la démission de son ministre de la Défense Nelson Jobim et a décidé de le remplacer par Celso Amorim, ex-ministre des Affaires étrangères.
Nelson Jobim, qui était déjà ministre de la Défense sous la présidence de Lula, a avoué récemment lors d'une émission à la télévision qu'il avait voté pour José Serra aux dernières présidentielles, et non pour Dilma Rousseff.
Nelson Jobim était au centre de l'attention du gouvernement français au sujet du projet de vente des Rafale à Brasilia. Début juillet, il avait déclaré que le Brésil ne réexaminerait pas avant début 2012 son appel d'offres en vue de l'achat d'avions de combat, pour lequel le Rafale est en concurrence avec le F-18 américain de Boeing et le Grippen suédois de Saab (voir [ID:nLDE76808R]). (Hugo Bachega; Benjamin Massot pour le service français)
SOURCE:Flight International Brazilian air force receives final Caravan
Cessna has delivered its last aircraft from a new batch of nine 208B Caravan light transports to the Brazilian air force, taking the service's total inventory of the type to 32.
Powered by a Pratt & Whitney Canada PT6-114 turboprop engine, Brazil's aircraft will be employed for a variety of tasks, including passenger and cargo transport and special-mission applications, Cessna said in a press statement.
Flightglobal's MiliCAS database lists the Brazilian air force as operating the world's largest fleet of military 208/208Bs.
Le Brasil ( U27 ) navire école de la Marinha, de passage par le canal de Kiel le 15-08-11, il était il y a quelques jours ( 11-08-11 ) à St Petersburg.
photos prises à St Petersburg
_________________
farewell Général de corps d'armée (ANP)
messages : 2468 Inscrit le : 13/02/2011 Localisation : ****** Nationalité : Médailles de mérite :
Tiens ... ces vieux coques sont encore en service.
En fait, il s'agit de 2 unités appartennent à la famille T22 britannique, plus précisement le 1° Batch ( 4 unités ). Acquises entre 95 et 96, ces unités ont été ASA au début des années 80 ! et ils sont les plus petites T22 construites ( En effet les unités Batch1 faisaient seulement 131.5m de long ( contre 148.1m pour les 2 autres ) et 4400 T pc ( contre presque 5000T pc pour les 1 autres sous classes ).
En 1992 la RN les a transfromé en navire ecole, le Brésil les a repris après en introduisant quelques modifications, notamment en remplacement les MM38 par des MM40 et l'installation de 2 40mm.
Ces frégates ASM, dispose pas de sonars Remorqués ( contrairement aux autres Batch ) embarquent des Lynx Mk21A appartennant à l'escadrille HA-1, diposant d'un radar Sea Spray 3000, un sonar AQS18, des missile Sea Skua et des trorpilles Mk46.
La Greenhalgh ( F46 ) et la Bosisio ( F48 ) à Rio le 23-08-11
_________________
Fremo Administrateur
messages : 24819 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
Cobham has been awarded a contract from Embraer Defense and Security to supply wing-mounted aerial refuelling pods for the Brazilian Air Force (FAB) KC-390 airlifter.
The aerial refuelling pods are installed underneath the wings and allow fuel transfer from the KC-390 during air-to-air refuelling operations.
A retractable hose fitted with a drogue and fuel coupling accomplishes the fuel transfer, following which the hose and drogue are stored in the pod.
The tanker crew monitors the refuelling via control panels and video cameras.
Cobham Mission Equipment vice-president Iain Gibson said Cobham Mission pods would provide an excellent air-to-air refuelling capability for the KC-390.
airforce-technology
_________________ Le Prophéte (saw) a dit: Les Hommes Les meilleurs sont ceux qui sont les plus utiles aux autres