Le Brésil construira 6 frégates FREMM et 4 sous-marins Scorpène
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Le quotidien brésilien Correio Braziliense a annoncé jeudi que le Brésil devrait construit un total de 6 frégates multi-missions FREMM, un projet commun franco-italien à la furtivité élevée, et un total de 4 sous-marins Scorpène (rebaptisé Marlin par les français, puisque les espagnols ne font pas partie de ce projet). Ce contrat ferait partie d’un grand "paquet" que le gouvernement brésilien devrait annoncer le 9 septembre.
L’annonce du Plan Stratégique de Défense devait être effectuée le 7 septembre, mais le gouvernement a préféré la retarder de quelques jours à cause de problèmes d’agenda pour certaines réunions préliminaires avec le président Lula.
En décembre prochain, le président français Nicolas Sarkozy devrait venir au Brésil pour signer les contrats de construction de 6 frégates FREMM et de 4 sous-marins Scorpène. La construction sera effectuée à l’Arsenal de Marinha do Rio de Janeiro (AMRJ), qui devra être entièrement modernisé pour pouvoir effectuer des travaaux de grande envergure. Construites sur place, les 6 FREMM ne couteront au Brésil que 3 milliards $ (2,1 milliards €). Construites en France, elles auraient couté plus de 4 milliards $ (2,8 milliards €).
La marine nationale et la marine italienne développent conjointement le programme FREMM et devraient recevoir un total de 27 frégates, 17 pour la France, 10 pour l’Italie.
Pour l’instant, seules 8 unités ont été commandées par la France, 6 en version ASM, 2 en version lutte contre la terre. Le contrat est évalué à 3,5 milliards €, avec des livraisons entre 2011 et 2015. L’Italie devrait recevoir 10 frégates, 6 ASM et 4 multi-missions.
FREMM signifie FRégate Européenne Multi-Missions.
C’est un navire multi-missions innovateur, conçu par DCNS et Fincantieri, pour effectuer des missions de lutte anti-aérienne, anti-sous-marine et anti-navires. Il peut effectuer des attaques loin à l’intérieur des terres avec ses missiles de croisière Scalp Naval, lancés depuis des lanceurs verticaux.
http://www.corlobe.tk/article10239.html
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Vamtac Sous lieutenant
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Sujet: Re: Armée Brésilienne/Brazilian Armed Forces/Forças Armadas Brasileiras Mar 26 Jan 2021 - 11:35
_________________ SI VIS PACEM, PARA BELLUM
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Le vrai soldat ne se bat pas parce qu'il déteste ce qui est devant lui, mais parce qu'il aime ce qui est derrière lui...
jf16 General de Division
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Sujet: Re: Armée Brésilienne/Brazilian Armed Forces/Forças Armadas Brasileiras Mar 26 Jan 2021 - 17:17
Sujet: Re: Armée Brésilienne/Brazilian Armed Forces/Forças Armadas Brasileiras Mer 27 Jan 2021 - 14:56
Reportage sur le Bataillon d'opération Spéciales de la Police Militaire de Rio de Janeiro ( BOPE), d'un point de vue expertise sur le domaine du combat urbain ces gars font partie des meilleurs au Monde, s'ils ne sont pas les meilleurs:
_________________ “Ira furor brevis est, animum rege, qui nisi paret imperat."
Bruce Wayne aime ce message
jf16 General de Division
messages : 41756 Inscrit le : 20/10/2010 Localisation : france Nationalité : Médailles de mérite :
Brazil conducts extreme cold weather trials for KC/C-390 in Alaska
by Gareth Jennings
Brazil has conducted extreme cold weather testing of the Embraer KC/C-390 Millennium transport aircraft in Alaska.
A KC/C-390 airlifter was flown to Fairbanks in Alaska for extreme cold weather trials earlier in February. (Brazilian Air Force)
The Brazilian Air Force (Força Aérea Brasileira: FAB) announced on 12 February that it had despatched one of its recently acquired airlifters to Fairbanks to be exposed to temperatures as low as -37.8°C (-47.8°C including wind chill).
“The Brazilian Air Force and Embraer started the tests of extreme cold (Cold Soak) of the KC-390 Millennium in the United States on 8 February. The mission aims to verify the integration of all subsystems and the robustness of the new FAB freighter in a hostile environment, with extremely low temperature conditions,” the service said.
As noted by the FAB, the test campaign was managed by the Coordinating Committee of the Combat Aircraft Program (COPAC), and includes representatives from the Institute for Promotion and Industrial Coordination (IFI), test engineers from the Flight Research and Testing Institute (IPEV), and members of Embraer. The aircraft operation was supported by the crew of the First Troop Transport Group (1st GTT) ‘Zeus’ Squadron.
“Unlike an environmental qualification regarding the component, the Cold Soak test aims to investigate, in terms of the system, the effect of exposing the aircraft to extremely low temperatures, for a considerable time on the ground, a situation in which the systems failure may lead to service difficulty events, in which the aircraft is unable to operate,” the FAB said.
After the requested exposure time, operational checks of the aircraft were conducted to verify the correct functionality of several systems, such as avionics, electric, hydraulic, flight controls, fuel, engines, auxiliary power unit (APU), and radar
Brazilian Navy receives first 6 UNIMOG U5000 trucks from Daimler AG
Defense News May 2021 Global Security army industry
POSTED ON MONDAY, 03 MAY 2021 15:07
The Brazilian Navy has received the first 6 of 90 Unimog U5000 ordered from Daimler AG. They will be delivered to their user, the Integrated Command and Control System of the Brazilian Navy (Sistema Integrado de Comando y Control de la Marina de Brasil, Sic2MB).
Unimog U5000s delivered to the Brazilian Navy (Picture source: Marina de Brasil)
On November 24, 2020, the Brazilian Navy (Marinha do Brasil) formally purchased 90 UNIMOG 5000 4×4 military trucks from the German company Daimler AG, including troops and material transport vehicles, water and fuel tanks, refrigerators and tippers. They would be delivered to its Marine Corps (Corpo de Fuzileiros Navais, CFN) from 2021 to 2027. In fact, these vehicles are part of the platforms for the exploitation of electronic warfare (EG) and command and control (C2) activities developed by the Force.
The acquisition of the Unimog U5000s, as well as the Sic2MB, is part of Proadsumus, a strategic program of the Brasilian Navy aimed at guaranteeing the expeditionary capacity of the CFN, restoring and expanding the capabilities of the Amphibious Brigade, located in the Força de Fuzileiros da Esquadra, as well as the Fluvial Operations Battalions, the Grupamentos de Fuzileiros Navais and the Nuclear, Biological, Chemical and Radiological Defense Battalions of the Navy.
The vehicles are manufactured at Mercedes-Benz’s Worth-Am-Rhine truck plant in the Rhineland-Palatinate. The Sic2MB programme, of which the UNIMOG 5000 deliveries are but a part, envisions future deliveries of heavy machine guns, anti-armour weaponry, all-terrain vehicles, anti-aircraft systems, logistics vehicles and command & control platforms. The programme is to be active from 2020 to 2041. The delivery of the UNIMOG U5000s has just started and should be complete in 2027. That acquisition programme came after the signature of a similar deal to buy 12 Oshkosh Defense JLTVs for the same project.
Unimog U5000 (Picture source: Mercedes-Benz/Daimler AG )
PUBLISHED: 06 JUNE 2021 LAST UPDATED: 06 JUNE 2021
Less KC-390s for FAB
The Força Aérea Brasileira (FAB, Brazilian Air Force) is negotiating with EMBRAER to cut down its order of 28 KC-390 Millennium tanker-transports.
Due to the economic situation, the FAB simply lacks the funds for this acquisition. Another factor is that the operational performance of the KC-390 exceeds expectations. So, the projected quantity of aircraft is not necessary to do the work. Negotiations with EMBRAER are under way.
The new commander of the FAB, tenente-brigadeiro (general) Carlos de Almeida Baptista Jr, has voiced the wish to diminish the total order with 50% and decrease the delivery rate from three per year to two.
Groupe Mac Jee - Rencontrez le groupe brésilien formé par les sociétés de défense stratégique, Mac Jee Defence, Equipaer et Mac Jee Tecnologia. |Sous-titré| - Ensemble, les sociétés développent des produits de défense tels que le système de lancement de roquettes légères Armadillo TA-2, les bombes de la série BGB, la cible aérienne Diana hautement maniable, les matériaux explosifs et autres. -
Après les essais d’atterrissages sur terrains mous, la Force Aérienne Brésilienne (FAB) a annoncé avoir effectué une série d'exercices d'atterrissage courts avec le KC-390 en vue de terminer la qualification de ce dernier.
L’exercice s'est déroulé du 28 au 29 septembre à deux endroits différents, sur la base aérienne d'Anápolis, où se trouve le siège de l'escadron qui exploite le biréacteur, et l'aéroport Santos Dumont, à Rio de Janeiro, dont la piste n'a que 1323 mètres. La FAB vise comme objectif de pouvoir utiliser le KC-390 sur des pistes courtes, courantes dans plusieurs régions du pays.
À Anapolis, des atterrissages ont été effectués, avec la distance la plus courte possible. La FAB avait placé des marques à 1’000 mètres, 1’200 mètres et 1’500 mètres sur la piste, qui mesure 3’300 mètres de long. Des exercices de remise de gaz ont également été effectués. Suite à une série de résultats parfaitement satisfaisant selon la FAB, les tests se sont poursuivis à Rio de Janeiro où il a atterri au niveau de la mer.
« Toutes les étapes qui font partie du déploiement de ce nouvel avion multi-missions sont en train d'être franchies avec succès. À Anápolis, nous pouvons voir comment le projet mûrit et améliore ses qualités opérationnelles, devenant essentiel dans les différentes missions de la FAB », a déclaré le commandant de la 2e escadre, le colonel Aviator Gustavo Pestana Garce.
L’Embraer KC-390 :
Le KC-390 est doté d’une avionique avec double affichage tête haute, avec un système de mission complet. L’avion est également doté d’un système complet d'autoprotection. Les pilotes disposent de commandes « fly-by-wire » avec système de contrôle de vol et des fonctions optimisées, qui assurent d’excellentes performances avec un équipage réduit. L’équipage dispose de quatre grands écrans reconfigurables et de deux manches latéraux, le KC-390 permet des utilisations sécurisées à partir de pistes semi-préparées.
L’avion a une capacité de décollage d’environ 72 tonnes avec une charge maximale de 20 tonnes. D’une longueur de 33,4 mètres et d’une hauteur de 11,4 mètres l’avion dispose d’une envergure de 33,9 mètres. Doté d’une porte cargo à l’arrière, l’avion peut être également aménagé rapidement pour le ravitaillement en vol, ainsi que pour des missions spécifiques, comme l’écoute électronique et le largage de parachutistes par exemple. Le KC-390 est motorisé par deux IAE V2500-A5. Selon l’avionneur Embraer, les deux moteurs à double flux et la conception en flèche des ailes le rendent plus efficace et lui confère « le coût du cycle de vie le plus bas du marché ».
Brazilian and Swedish air forces about to receive first Saab Gripen E fighters
Defense Aviation News October 2021 aerospace air force industry
POSTED ON FRIDAY, 29 OCTOBER 2021 11:06
The first production Saab Gripen E fighters are being completed and should be dispatched in 2022, Ricardo Meier reports in Air Data News. About 30 of the 106 ordered aircraft are already on the assembly line.
The first series-production Gripen E for Brazil (Picture source: Saab)
The Gripen E fighter manufacturing workload will be heavy in 2022, as Saab is preparing to handle the first deliveries of series production aircraft to its two customers, Sweden and Brazil. According to the company, Ricardo Meier reports, there are currently nine jets flying, a number that will be expanded by the end of 2021. Four of these Gripens will be sent to the Brazilian Air Force (FAB) in early 2022, as part of the order for 36 units closed years ago. The two-seat Gripen F variant is still being developed and will have an assembly line in Brazil.
The Brazilian Gripen Programme began in 2013 when Saab successfully bid for the F-X2 Programme to replace the jet fighter fleet operated by the Brazilian Air Force (FAB). In October 2014 a contract was signed with the Brazilian government for the development and production of 36 aircraft. In 2024 the last jet fighter will be delivered to FAB, but the partnership between Saab and Brazil is expected to go on for a long time through a wide-ranging technology transfer that will enable Brazil to develop, produce and maintain supersonic jet fighters.
Saab was announced as the successful bidder by the Brazilian government in December 2013, after a tender process involving a US and a French company. FAB studies concluded that Gripen would guarantee long-term planning through the technology transfer and the possibility to build the aircraft in Brazil, as it was an aircraft in development.
In addition to meeting the military requirements established by FAB, Gripen had the lowest lifecycle operating costs. "Gripen was sold with the commitment to transfer technology necessary for the development of the Brazilian aerospace industry. The fact that Gripen is a prototype means Brazil can be involved in the development of the project, which will give the Brazilian industry and FAB unprecedented access to all levels of technology," explains Lieutenant General Juniti Saito, former Brazilian Air Force Commander.
That was the beginning of the partnership in the development of technology, both in Brazil and in Sweden. Saab and the Brazilian government signed the offset deal, which includes the transfer of technology to Brazilian companies and the commitment to develop and produce 36 new Gripen fighters between 2019 and 2024, on October 27, 2014. The technology transfer and joint development of Gripen E and F (single-seat and twin-seat) began, as required by FAB.
The Swedish Air Force will also receive its first Gripen E in 2022. Sweden has ordered 60 fighters that will equip three wings. They will be operated along around 40 Gripen A and D (two-seater) jets that will be kept operational, out of 97 aircraft in the fleet.