Un missile est un projectile autopropulsé et guidé, constitué de :
Un propulseur : moteur fusée, réacteur (généralement statoréacteur), voir les deux (une fusée donnant l'impulsion de départ, avant d'être relayée par un statoréacteur)
Un système de guidage, qu'il soit externe (téléguidage) ou indépendant (autoguidage).
Une charge utile : ce peut être une charge militaire (explosive, incendiaire, chimique, biologique, etc), un système électronique (drone de reconnaissance, missile scientifique ou expérimental) voire un simple poids pour équilibrer l'engin (missile cible), ou pour transporter une masse inerte (missile de propagande transportant des tracts)
Remarque : dans son acception initiale le terme de missile désignait un projectile, quel qu'il soit. Ce sens est aujourd'hui obsolète mais peut encore se trouver dans des ouvrages datant d'entre les deux guerres mondiales. La règle généralement utilisée de nos jours veut que :
les engins possédant un guidage soient nommés missiles, quel que soit le système de propulsion.
les engins propulsés par un autre moyen qu'une fusée à poudre soient nommés missiles. À part quelques prototypes datant des environs de la Seconde Guerre mondiale, tous ces engins ont un système de guidage.
les fusées à poudre sans guidage soient nommées roquettes (de l'anglais rocket = fusée).
que les projectiles (guidés ou non) se déplaçant sous la surface de l'eau soient nommés torpilles
Cependant, il existe des exceptions, tels les projectiles des lance-roquettes multiples qui, de nos jours, sont le plus souvent autoguidés tout en conservant le nom de roquettes, ou des prototypes datant d'une période où les systèmes électroniques étaient bien plus coûteux, fragiles et volumineux qu'actuellement. Une telle utilisation de ce terme est exceptionnelle et, en général, due à un contexte historique particulier (prototype ancien, dénomination qui perdure bien qu'elle soit devenue impropre).
Propulsions
Différents types de propulsions ont été ou sont utilisés. Ce sont principalement des fusées, des réacteurs ou des engins mixtes.
Fusées : A carburant solide : c'est encore le propulseur le plus courant pour les petits missiles. En particulier les missiles individuels anti-char. A carburant liquide : la dangerosité des carburants et comburants employés a été la cause de leur abandon progressif. Ce type de propulsion est cependant extrêmement efficace pour l'envoi de "gros" missiles utilisant une technologie moyenne voire faible. Le premier missile réussi utilisant cette propulsion a été le V2 allemand de la Seconde Guerre mondiale. Réacteurs : Simple flux : des essais ont été effectués après la Première Guerre mondiale, abandonnés à cause du prix de revient de tels missiles. Eventuellement double-flux ou turbo-fan ou modèle plus moderne que le simple flux. Stato-réacteur : le propulseur actuellement le plus courant sur les missiles. Bon marché, faciles à fabriquer et solides, les statoréacteurs sont devenus le principal mode de propulsion des missiles non semi-balistiques (une fusée est nécessaire pour la sortie de l'atmosphère) Stato-réacteur "classique" à carburant liquide : Stato-réacteur à carburant gazeux : le carburant est stocké sous forme de gaz comprimé (rare car le container est lourd), ou de produits solides, se décomposant en gaz inflammables lorsqu'ils sont chauffés. Les carburants gazeux se mélangeant mieux au comburant (air) que les carburants liquides, ce systèmes est plus efficace à très grande vitesse (Mach 5 et plus). Ce type de stato-réacteur extrêmement rapide est souvent nommé scramJet. Stato-fusée : les stato-fusées sont des stato-réacteurs à carburant solide. Le carburant est déposé sur la paroi interne du réacteur. L'alimentation en comburant se fait par une prise d'air, identique à celle d'un stato-réacteur "classique". Les stato-fusées sont extrêmement économiques en entretien. Cela entraîne des économies d'argent, de personnel qualifié ainsi qu'une fiabilité accrue après de longues périodes de stockage. Sont aussi parfois nommés stato-fusée des stato-réacteurs dont les prises d'air peuvent être fermées, et où un comburant (généralement de l'oxygène stocké sous forme liquide) peut être injecté. Cela permet au moteur de se comporter comme un stato réacteur en atmosphère, ou en fusée. En 2007, ce type de moteur en est, généralement, au stade expérimental. Fusée/Stato-réacteur : ce couple de propulseurs est classique pour les missiles Sol-Air, Sol-Mer et Sol-Sol. La fusée donne au stato-réacteur la vitesse qui lui est nécessaire pour fonctionner, puis il est éjecté. A contrario, de nombreux missiles Air-Air, Air-Mer, Air-Sol ne sont propulsés que par un stato-réacteur, la vitesse initiale permettant l'ignition du stato-réacteur étant la vitesse de l'avion tirant le missile.
Guidage
D'un point de vue technique, il existe de nombreux systèmes de guidage différents. Ils dépendent des caractéristiques de la cible et du degré de précision que la mission et la munition rendent nécessaires.
Guidage inertiel : tout d'abord utilisé sur les missiles à longue portée (missiles stratégiques et missiles de croisière) ; il utilise une centrale inertielle associant trois gyroscopes (un pour chaque axe), ce qui leur permet de maintenir un cap de façon prolongée. Cependant, les gyroscopes étant victimes d’une certaine dérive sur les longues distances, on tend à leur adjoindre aujourd’hui un système de guidage par GPS pour recaler leur positionnement. Des bombes et missiles de dernière génération mis en œuvre par l'armée américaine fonctionnent ainsi. Guidage topographique : certains missiles de croisière comparent en permanence la topographie du terrain survolé à une carte préalablement établie qu’ils gardent en mémoire, repérant ainsi toute variation par rapport à l’itinéraire fixé. Guidage laser : lorsqu’une grande précision est requise (missile anti-char ou anti-bunker), on utilise généralement un guidage laser. La cible est illuminée par un laser dont la tache est perçue par le système d'autoguidage du missile qui s'aligne dessus pour assurer l'impact. Guidage vidéo : une caméra permettant généralement une vision nocturne est installée dans le nez du missile et permet de guider le missile à distance. Guidage infrarouge : essentiellement utilisé par les missiles sol-air et air-air de courte portée, un autodirecteur infrarouge permet de se caler sur le rayonnement infrarouge émis par les tuyères du turboréacteur ou du turbomoteur de l'appareil ennemi. L'avantage de ce genre de système est son autonomie et son fonctionnement passif (il ne produit que peu de signaux détectables). La portée du détecteur d'infrarouges n’excède toutefois guère une vingtaine de kilomètres. Guidage radio : avec le filoguidage et l'autoguidage inertiel, c'est le système le plus anciennement utilisé. Il a cependant été abandonné pour des application militaire, sa sensibilité au contres mesures électronique (brouillage, prise de controle) le rendant peu fiable. Guidage optique/astral : certains missiles semi-balistique sont doté d'un télescope leur permettant de repérer des étoiles servant de repère de navigation. Ce système n'est utilisable qu'hors atmosphère ou à très haute altitude, faute de quoi il ne serait possible de tirer les missiles que par des nuits sans nuages. Nota: ce système est toujours associé à d'autres systèmes. Guidage par variation de pesanteur : certains missiles semi-balistiques ont été équipés de systèmes détectant les variation de pesanteur. La croûte terrestre n'étant pas homogène, la pesanteur varie légèrement suivant l'endroit ou l'on ce trouve, et non uniquement suivant l'altitude. L'étude de ces variation est une technique traditionnelle de l'étude du sous-sol. A partir du moment ou il a été possible de miniaturiser suffisamment un système d'évaluation de la pesanteur, il a été possible de se servir de cette information pour guider un missile. Une des difficultés rencontrées à été la constitution de cartes recensant ces variations. Les éventuelles cibles rechignant à laisser un ennemi potentiel avoir accès a de telles informations. De tels systèmes de mesure de pesanteur utilisent l'atténuation de la pesanteur entre 2 points superposés, et non le calcul de la pesanteur associè à la connaissance de l'altitude. Nota: ce système est toujours associé à d'autres systèmes. Guidage par détection des anomalies magnétiques : la cause de ces anomalies est, là aussi, les variations de composition et d'épaisseur de la croûte terrestre. Nota: ce système est toujours associé à d'autres systèmes. Filoguidage : certains missiles à courte portée (comme les missiles anti-char) utilisent un guidage par fibre optique ou par câble électrique. Ils dévident derrière eux, durant leur vol, un long fil grâce auquel un opérateur leur expédie des informations depuis la station de tir, souvent afin de les guider. Le poste de tir est généralement constitué d'un système de pointage optique opéré par un tireur. Guidage radar : tout d'abord employé sur les missiles sol-air et air-air de moyenne et longue portée, qui ont généralement recours à un guidage radar actif (le missile possède alors son propre radar) ou bien semi-actif (dans ce cas, le missile utilise le radar de l’avion lanceur). Le guidage radar semi-actif est utilisé par le AH-64 Apache de dernière génération pour guider ses missiles antichar, à la place du filoguidage utilisé jusqu'à présent. Certains missiles, souvent anti-navires, utilisent successivement plusieurs types de guidage: inertiel juste après leur lancement, puis radar lorsqu’ils ont localisé leur cible. D'autres se calent sur les ondes électromagnétiques émises par leurs cibles (cas des missiles anti-radar). De nos jours, tous les missiles devant parcourir de grandes distances (balistique, semi-balistique, croisière) associent différentes techniques, complémentaires les unes des autres.
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Ven 4 Déc 2009 - 9:52
le -9X traitera mtn les ground targets
Citation :
DATE:03/12/09 SOURCE:Flight International EXCLUSIVE: Raytheon adapts AIM-9X for air-to-ground mission By Stephen Trimble
Raytheon has adapted the heat-seeking AIM-9X to strike moving targets on the ground or in the water, adding another new capability for the formerly air-to-air-only missile.
The modification allows the same AIM-9X to strike both air and ground targets. Jeff White, Raytheon's business development manager for AIM-9X, declines to describe the modification in detail, but says it involves only software changes. The AIM-9X infrared seeker, proximity fuse and blast/fragmentation warhead remain unchanged.
During a 23 September Gulf of Mexico test, a US Air Force F-15C fired the air-to-surface AIM-9X and hit a speeding "cigar boat", a type commonly used by drug smugglers. "The missile went right through the boat," says White.
The F-15C test follows a previous shot by an F-16 at a similar target, which also scored a hit on the boat, he adds.
The project to develop the air-to-surface mode for the AIM-9X began with a request from the USAF in March 2007. Although the AIM-9X is primarily an air-to-air missile used in short-range engagements, USAF officials saw a need to make it multi-purpose.
"Maybe you're flying an F-15 that only has air-to-air weapons," says White. "The F-15C only carries air-to-air weapons. Well, now the pilot has an air-to-ground weapon."
The same concept also applies to fighters that can carry a mix of air and ground munitions. For example, if a Boeing F/A-18 is asked to strike a ground target after dropping all its bombs, the pilot could still use the AIM-9X, says White.
Raytheon has greatly expanded the missile's capability since introducing the AIM-9X Block 1 missile in 2003. The company is completing developmental testing on Block 2, which adds a smaller fuse that allows room to insert a one-way datalink for lock-on after launch capability.
The latter upgrade also enables Raytheon to convert the AIM-9X into a surface-to-air missile, launched from a high-mobility multipurpose wheeled vehicle (HMMWV). Raytheon is discussing the concept with US government agencies, says White.
Meanwhile, a submarine-launched variant of the AIM-9X is being prepared for the US Navy. Raytheon has demonstrated underwater launch of a Sidewinder-shaped missile, and is in talks with the USN to launch a programme of record in 2012.
The goal of the Littoral Warfare Weapon would be to equip submarines with a missile to strike helicopters equipped with dipping sonars and torpedoes. "If submarines get caught in the shallows, they need some defence," says White.
_________________
Fremo Administrateur
messages : 24819 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Ven 4 Déc 2009 - 13:38
Yakuza a écrit:
le -9X traitera mtn les ground targets
Citation :
DATE:03/12/09 SOURCE:Flight International EXCLUSIVE: Raytheon adapts AIM-9X for air-to-ground mission By Stephen Trimble
Raytheon has adapted the heat-seeking AIM-9X to strike moving targets on the ground or in the water, adding another new capability for the formerly air-to-air-only missile.
The modification allows the same AIM-9X to strike both air and ground targets. Jeff White, Raytheon's business development manager for AIM-9X, declines to describe the modification in detail, but says it involves only software changes. The AIM-9X infrared seeker, proximity fuse and blast/fragmentation warhead remain unchanged.
During a 23 September Gulf of Mexico test, a US Air Force F-15C fired the air-to-surface AIM-9X and hit a speeding "cigar boat", a type commonly used by drug smugglers. "The missile went right through the boat," says White.
The F-15C test follows a previous shot by an F-16 at a similar target, which also scored a hit on the boat, he adds.
The project to develop the air-to-surface mode for the AIM-9X began with a request from the USAF in March 2007. Although the AIM-9X is primarily an air-to-air missile used in short-range engagements, USAF officials saw a need to make it multi-purpose.
"Maybe you're flying an F-15 that only has air-to-air weapons," says White. "The F-15C only carries air-to-air weapons. Well, now the pilot has an air-to-ground weapon."
The same concept also applies to fighters that can carry a mix of air and ground munitions. For example, if a Boeing F/A-18 is asked to strike a ground target after dropping all its bombs, the pilot could still use the AIM-9X, says White.
Raytheon has greatly expanded the missile's capability since introducing the AIM-9X Block 1 missile in 2003. The company is completing developmental testing on Block 2, which adds a smaller fuse that allows room to insert a one-way datalink for lock-on after launch capability.
The latter upgrade also enables Raytheon to convert the AIM-9X into a surface-to-air missile, launched from a high-mobility multipurpose wheeled vehicle (HMMWV). Raytheon is discussing the concept with US government agencies, says White.
Meanwhile, a submarine-launched variant of the AIM-9X is being prepared for the US Navy. Raytheon has demonstrated underwater launch of a Sidewinder-shaped missile, and is in talks with the USN to launch a programme of record in 2012.
The goal of the Littoral Warfare Weapon would be to equip submarines with a missile to strike helicopters equipped with dipping sonars and torpedoes. "If submarines get caught in the shallows, they need some defence," says White.
déjà posté Yak, topic USAF
_________________
Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Mar 8 Déc 2009 - 15:15
je l´ai loupé Fremo desolé
_________________
Invité Invité
Sujet: Re: Missiles Mar 8 Déc 2009 - 16:29
Pub...
la capacité à tirer l'AASM-IIR et le Mica EM a déjà été démontré à plusieurs reprise, il ne s'agit là que d'un pitoyable coup médiatique pour améliorer les chances du Rafale dans les différents contrats auxquels il est candidat.
Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Mar 8 Déc 2009 - 16:39
mais tir sumultané cette fois,les autres etaient testés separement..
_________________
Invité Invité
Sujet: Re: Missiles Mar 8 Déc 2009 - 19:32
C'est ce que j'ai compris quand j'ai lu le titre, mais quand j'ai lu l'article j'ai constaté que le tire n'est pas simultané et qu'il entendent par ''simultané'' ''durant la même mission''. Le fait qu'un avion qui fait du CAS puisse se défendre en air/air, est ce vraiment une nouveauté?!
Dernière édition par Raptor le Mar 8 Déc 2009 - 20:45, édité 2 fois
Invité Invité
Sujet: Re: Missiles Mar 8 Déc 2009 - 20:30
Raptor a écrit:
C'est ce que j'ai compris quand j'ai lu le titre, mais quand j'ai lu l'article j'ai constaté que le tire n'est pas simultané et qu'il entendent par ''simultané'' ''durant la même mission''. Le fait qu'un avion qui fait du CAS puisse se défendre en air/air, est ce vraiment une nouveauté?!
Non,ce n'est pas aucune nouveauté.En fait,tout avion moderne et Swing Role peut le faire...
Invité Invité
Sujet: Re: Missiles Mar 8 Déc 2009 - 20:40
C'est ce que je voulais signaler, en fait cet exercice n'a rien d' ''innovant''
GlaivedeSion General de Brigade
messages : 3887 Inscrit le : 15/07/2009 Localisation : ici et la Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Mar 8 Déc 2009 - 20:48
Python 5 de Rafael regardez
reese Colonel
messages : 1646 Inscrit le : 10/05/2009 Localisation : alger Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Mar 15 Déc 2009 - 17:06
Citation :
AIM-9X adapted for air-to-ground missions
EXCLUSIVE: Raytheon adapts AIM-9X for air-to-ground mission By Stephen Trimble
Raytheon has adapted the heat-seeking AIM-9X to strike moving targets on the ground or in the water, adding another new capability for the formerly air-to-air-only missile.
The modification allows the same AIM-9X to strike both air and ground targets. Jeff White, Raytheon's business development manager for AIM-9X, declines to describe the modification in detail, but says it involves only software changes. The AIM-9X infrared seeker, proximity fuse and blast/fragmentation warhead remain unchanged.
During a 23 September Gulf of Mexico test, a US Air Force F-15C fired the air-to-surface AIM-9X and hit a speeding "cigar boat", a type commonly used by drug smugglers. "The missile went right through the boat," says White.
The F-15C test follows a previous shot by an F-16 at a similar target, which also scored a hit on the boat, he adds.
The project to develop the air-to-surface mode for the AIM-9X began with a request from the USAF in March 2007. Although the AIM-9X is primarily an air-to-air missile used in short-range engagements, USAF officials saw a need to make it multi-purpose.
"Maybe you're flying an F-15 that only has air-to-air weapons," says White. "The F-15C only carries air-to-air weapons. Well, now the pilot has an air-to-ground weapon."
The same concept also applies to fighters that can carry a mix of air and ground munitions. For example, if a Boeing F/A-18 is asked to strike a ground target after dropping all its bombs, the pilot could still use the AIM-9X, says White.
Raytheon has greatly expanded the missile's capability since introducing the AIM-9X Block 1 missile in 2003. The company is completing developmental testing on Block 2, which adds a smaller fuse that allows room to insert a one-way datalink for lock-on after launch capability.
The latter upgrade also enables Raytheon to convert the AIM-9X into a surface-to-air missile, launched from a high-mobility multipurpose wheeled vehicle (HMMWV). Raytheon is discussing the concept with US government agencies, says White.
Meanwhile, a submarine-launched variant of the AIM-9X is being prepared for the US Navy. Raytheon has demonstrated underwater launch of a Sidewinder-shaped missile, and is in talks with the USN to launch a programme of record in 2012.
The goal of the Littoral Warfare Weapon would be to equip submarines with a missile to strike helicopters equipped with dipping sonars and torpedoes. "If submarines get caught in the shallows, they need some defence," says White.
messages : 24819 Inscrit le : 14/02/2009 Localisation : 7Seas Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Mar 15 Déc 2009 - 17:36
c'est la troisiéme fois qu'on poste cet article
_________________
Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Sam 19 Déc 2009 - 14:21
_________________
reese Colonel
messages : 1646 Inscrit le : 10/05/2009 Localisation : alger Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Mar 22 Déc 2009 - 16:49
Citation :
New Raytheon AIM-9X Block II Missile Achieves Two-for-Two in Testing
TUCSON, Ariz., Dec. 21, 2009 /PRNewswire-USNewswire/ -- A U.S. Air Force F-15C fired Raytheon Company's (NYSE: RTN) AIM-9X Block II Sidewinder advanced, infrared-guided air-to-air missile as part of the missile's developmental testing program. The weapon successfully guided and passed within lethal range of a BQM-74 target drone, meeting all primary test objectives.
The Nov. 20 test occurred at the U.S. Air Force's Eglin Air Force Base test range and marks the second time the missile has been fired.
"The AIM-9X Block II will give the warfighter an unparalleled advantage," said Capt. Jeffrey Penfield, the U.S. Navy's Air-to-Air Missile program manager. "AIM-9X Block II offers the warfighter a solution that combines maneuverability, off-boresight capability, speed and affordability."
The AIM-9X Block II adds a lock-on-after-launch capability, redesigned fuze and a one-way forward-quarter datalink capability to the AIM-9X Block I.
"The U.S. Navy and Raytheon achieved this milestone by leveraging our experience building more than 4,000 AIM-9X Block I missiles for the U.S. and its allies," said Harry Schulte, vice president of Raytheon Missile Systems Air Warfare Systems' product line. "Raytheon is committed to helping warfighters around the world defeat advanced threats by providing the most capable and reliable air-to-air missiles in the world."
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Mar 22 Déc 2009 - 22:59
Fremo a écrit:
c'est la troisiéme fois qu'on poste cet article
et de 4
Spoiler:
adopter des missiles A/G comme A/A=Stunner,remplacant des derby et Python
_________________
Invité Invité
Sujet: Re: Missiles Mar 22 Déc 2009 - 23:24
C'est un missile G/A et non A/G, c'est un missile de DCA.
Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Mar 22 Déc 2009 - 23:41
rani
_________________
Invité Invité
Sujet: Re: Missiles Mar 22 Déc 2009 - 23:59
Yakuza a écrit:
rani
Santé alors
Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Mer 23 Déc 2009 - 0:07
Citation :
Raytheon Missile Systems Co., Tucson, Ariz., is being awarded a $171,223,301 contract to provide production quantities of 200 AGM-65D Maverick missiles, 300 AGM-65G missiles, four AGM-65D guidance and control sections and eight AGM-65G guidance and control sections. At this time, the entire amount has been obligated. 784 CBSG/PK, Hill Air Force Base, Utah, is the contracting activity (FA8213-10-C-0022).
_________________
Invité Invité
Sujet: Re: Missiles Ven 25 Déc 2009 - 21:25
Missile Spike
Yakuza Administrateur
messages : 21656 Inscrit le : 15/09/2009 Localisation : 511 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Sam 26 Déc 2009 - 20:00
comme les temps changent..
_________________
Invité Invité
Sujet: Re: Missiles Dim 27 Déc 2009 - 14:28
Les US veulent certainement équiper les autres utilisateur du système Aegis avec le SM-3 au lieu de l'actuel SM-2 blk IV, et ils sont ''piégés'' par les restrictions japonaises (imposées par les US). Israel aussi a maifesté de l'intérêt pour une version terrestre du système Aegis.
Viper Modérateur
messages : 7967 Inscrit le : 24/04/2007 Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Mer 30 Déc 2009 - 0:51
_________________
MAATAWI Modérateur
messages : 14757 Inscrit le : 07/09/2009 Localisation : Maroc Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Jeu 28 Jan 2010 - 13:28
Citation :
United States DoD contracts for January 27, 2010
Raytheon is awarded $202.69 million contract modification for procurement of 196 FY10 Tomahawk Block IV.
07:43 GMT, January 28, 2010 CONTRACTS
NAVY
Arriba Corp., Norfolk, Va.* (N40080-10-D-0495); Allen & Shariff Corp., Columbia, Md.* (N40080-10-D-0496); Corinthian Contractors, Inc., Arlington, Va.* (N40080-10-D-0497); and G-W Management Services, LLC, Rockville, Md.* (N40080-10-D-0498), are each being awarded an indefinite-delivery/indefinite-quantity small multiple-award construction contract for various large dollar construction projects within the Naval Facilities Engineering Command (NAVFAC) Washington’s area of responsibility (AOR). The maximum dollar value, including the base period and four option years, for all four contracts combined is $500,000,000. The work to be performed provides for construction services. The contractor shall provide all labor, supervision, engineering, materials, equipment, tools, parts, supplies and transportation to perform all work described in the specifications. All work on this contract will be performed within NAVFAC Washington’s AOR, to include Maryland (55 percent); Virginia (30 percent); and Washington, D.C. (15 percent). The term of the contract is not to exceed 60 months, with an expected completion date of January 2015. Contract funds will not expire at the end of the current fiscal year. This contract was competitively procured via the Navy Electronic Commerce Online Web site, with 10 proposals received. These four contractors may compete for task orders under the terms and conditions of the awarded contract. The Naval Facilities Engineering Command, Washington, Washington, D.C., is the contracting activity.
Raytheon Co., Tucson, Ariz., is being awarded a $202,696,561 modification to a previously awarded firm-fixed-price contract (N00019-09-C-0007) to exercise an option for the procurement of 196 fiscal year 2010 Tomahawk Block IV all-up-round missiles. The Tomahawk Block IV missile is capable of launch from surface ships equipped with the vertical launch system (VLS), submarines equipped with the capsule launch system (CLS), and submarines equipped with the torpedo tube launch system (TTL). This contract provides for 132 VLS missiles, 53 CLS missiles and 11 TTL missiles. Work will be performed in Tucson, Ariz. (32 percent); Walled Lake, Mich. (9 percent); Camden, Ark. (8 percent); Anniston, Ala. (5 percent); Glenrothes, Scotland (5 percent); Huntsville, Ala. (4 percent); Fort Wayne, Ind. (4 percent); Minneapolis, Minn. (4 percent); Ontario, Calif. (3 percent); Spanish Fork, Utah (3 percent); Westminster, Colo. (2 percent); El Segundo, Calif. (2 percent); Middletown, Conn. (2 percent); Largo, Fla. (2 percent); Vergennes, Vt. (2 percent); Farmington, N.M. (2 percent); and various locations inside and outside of the contiguous United States (12.8 percent). Work is expected to be completed in July 2012. Contract funds will not expire at the end of the current fiscal year. The Naval Air Systems Command, Patuxent River, Md., is the contracting activity.
Jacobs Engineering Group, Inc., Santa Ana, Calif., is being awarded a maximum $30,000,000 firm-fixed price, indefinite-delivery/indefinite-quantity architect/engineering contract for renovation/repair and new construction of various facilities in the Naval Facilities Engineering Command (NAVFAC) Southwest area of responsibility (AOR). The work to be performed includes architectural and engineering design; studies and site investigation reports to support new development of facilities on raw land, or re-development of existing facilities on developed sites; preparation of requests for proposals for design-build projects; preparation of fully designed plans and specifications for invitation for bid projects; architectural and engineering design analysis, reports, cost estimates, evaluations, and preparation of facility planning documents; construction inspections; and construction support services. Work will be performed at various Navy and Marine Corps facilities and other government facilities within the NAVFAC Southwest AOR including, but not limited to, California (87 percent); Arizona (5 percent); Nevada (5 percent); Colorado (1 percent); New Mexico (1 percent); and Utah (1 percent). Work is expected to be completed by January 2015. Contract funds will expire at the end of the current fiscal year. This contract was competitively procured via the NAVFAC e-solicitation Web site,with 53 proposals received. The Naval Facilities Engineering Command, Southwest, San Diego, Calif., is the contracting activity (N62473-10-D-5403).
L-3 Systems Co., Camden, N.J., is being awarded a $13,073,867 firm-fixed-price contract for design and production of a machinery control system (MCS) for Military Sealift Command’s T-AOE 6-class fast combat support ships. MSC’s four fast combat support ships provide one-stop shopping to the U.S. Navy by providing underway replenishment of fuel, ammunition, food, and other cargo. This contract includes 12 options which, if exercised, would bring the cumulative value of this contract to $44,739,422. Installation support work will occur at two locations in the United States. If all options are exercised, work is expected to be completed in December 2016. Contract funds will not expire at the end of the current fiscal year. This contract was competitively procured with two offers received. The solicitation was issued on an unrestricted basis, using full and open competitive procedures via the Military Sealift Command, Navy Electronic Commerce Online, and Federal Business Opportunities Web sites. The U.S. Navy’s Military Sealift Command, Washington, D.C., is the contracting activity (N00033-10-C-7501).
Tompco-Triton, LLC, Bremerton, Wash., is being awarded $6,671,449 for firm-fixed price task order #0011 under a previously awarded multiple award construction contract (N44255-08-D-3018) for the design and construction of the renovation and expansion of the Naval Exchange at Naval Air Station Whidbey Island. The work to be performed provides for all labor, materials, equipment and associated costs for the renovation and expansion. Work will be performed at Whidbey Island, Wash., and is expected to be completed by June 2011. Contract funds in the amount of $6,671,449 will not expire at the end of fiscal year. Three proposals were received for this task order. The Naval Facilities Engineering Command, Northwest, Silverdale, Wash., is the contracting activity.
United Technologies Corp., Pratt & Whitney Military Engines, East Hartford, Conn., is being awarded a $5,905,395 modification to a previously awarded cost-plus incentive fee/award fee contract (N00019-08-C-0033) for additional initial spares for the Air Force conventional take off and landing Joint Strike Fighter propulsion system. Work will be performed in East Hartford, Conn., and is expected to be completed in February 2012. Contract funds will not expire at the end of the current fiscal year. The Naval Air Systems Command, Patuxent River, Md., is the contracting activity.
www.defpro. com
_________________ Le Prophéte (saw) a dit: Les Hommes Les meilleurs sont ceux qui sont les plus utiles aux autres
FAMAS Modérateur
messages : 7470 Inscrit le : 12/09/2009 Localisation : Zone sud Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Sam 30 Jan 2010 - 3:10
Spoiler:
Citation :
Raytheon-Boeing Team Completes First Joint Air-to-Ground Missile Captive Flight Test TUCSON, Ariz., Jan. 29, 2010 /PRNewswire/ -- Raytheon Company (NYSE: RTN) and The Boeing Company (NYSE: BA) completed a series of captive flight tests for the Joint Air-to-Ground Missile competition. The tests prove the system is ready for guided test shots.
"The Raytheon-Boeing JAGM is a mature, capable system. We have proved the technical readiness of this superior warfighting solution," said Bob Francois, vice president of Raytheon Missile Systems' Advanced Missiles and Unmanned Systems product line. "JAGM meets the warfighter's needs and is affordable across the acquisition spectrum including development, operations and support costs."
Joint Air to Ground Missile (JAGM) is a cost-effective, low-risk solution to meet the program needs among the U.S. Army, Navy and Marines Corps in developing an air-to-surface missile to replace the current BGM-71 TOW, AGM-114 Hellfire and AGM-65 Maverick missiles. Raytheon and Boeing have teamed to develop JAGM, a leveraging of the two companies’ respective strengths.
JAGM program is a single missile solution for both rotary and fixed wing platforms, and is designed to defeat moving and stationary targets at extended ranges in all conditions, including smoke, dust and poor weather. JAGM will ultimately be launched from a variety of aircraft, including the Super Hornet (F/A-18 E/F), Apache Longbow (AH-64D), Seahawk (MH-60R), Super Cobra (AH-1Z), Extended-Range Multi-Purpose UAV (ERMP), Armed Reconnaissance Helicopter (ARH) and Warrior Unmanned Aircraft System (UAS). Integration onto the seven platforms is a key JAGM issue, and one of Boeing’s strengths is as manufacturer of two of the required aircraft (Apache Longbow, Super Hornet). To meet the requirement for precision targeting against moving/stationary targets in all conditions, Raytheon is supplying its unique tri-mode seeker technology. This combination of respective strengths maximizes the benefits of common components and associated subsystems to ensure rapid integration of proven technologies into a new 7-inch diameter missile.
_________________ "La stratégie est comme l'eau qui fuit les hauteurs et qui remplit les creux" SunTzu
FAMAS Modérateur
messages : 7470 Inscrit le : 12/09/2009 Localisation : Zone sud Nationalité : Médailles de mérite :
Sujet: Re: Missiles Mer 17 Fév 2010 - 19:52
Citation :
Raytheon Company's (NYSE: RTN) AGM-65E2/L, the newest variant of the laser-guided Maverick missile, is on track to enter developmental and operational testing. The laser-guided Maverick missile is a direct-attack, air-to-ground precision munition used extensively by the U.S. Air Force, Navy and Marine Corps in ongoing combat operations. "Raytheon, the U.S. Air Force and the U.S. Navy just finished a critical design review, and the team is now in the process of building hardware needed to begin rigorous design verification and qualification testing of key subsystems," said Darryl Kreitman, director of Raytheon's Maverick program. "Raytheon is working with key suppliers to ensure production begins as soon as the operational testing phase of the program concludes." The AGM-65E2/L will have an enhanced laser seeker and new software, reducing the risk of collateral damage and enabling aircraft to use onboard lasers to designate targets. "In my opinion, the laser-guided Maverick is an ideal weapon for urban combat and high-speed maneuvering targets," said Col. Perry Oaks, commander of the U.S. Air Force's 784th Combat Sustainment Group. "Maverick is widely integrated and combat proven and offers our nation's allies a best-value precision solution