Moroccan Military Forum alias FAR-MAROC
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 Le Rafale

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MessageSujet: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeSam 7 Juil 2012 - 15:35

Rappel du premier message :

Citation :

Premier tir de GBU-49 sur Rafale

Le 07/07/2012 à 12:51 | Par Guillaume Steuer

Visiblement plus réactif que les services de communication de la Marine ou de la DGA, c'est l'industriel américain Raytheon qui annonce aujourd'hui avoir contribué au premier tir d'une bombe GBU-49 Enhanced Paveway II (laser/GPS) depuis un Rafale M de l'Aéronautique navale. Selon le missilier, l'armement aurait été largué sur le polygone d'essai de Biscarosse, atteignant sa cible avec la précision escomptée.

Raytheon rappelle que cette intégration rapide (la participation de Dassault avait été réduite au strict minimum) a été rendue possible par l'utilisation du WiPAK, un système permettant au boîtier de contrôle de la GBU-49 de communiquer via une liaison sans fil avec le système d'armes de l'avion. Une solution apparemment plus flexible que celle du boîtier EPAK qui avait été récemment câblé sur les Mirage 2000D.

Prévu de longue date mais retardé à plusieurs reprises, cet essai de GBU-49 fait figure de démonstration de faisabilité. La Marine devrait pouvoir à terme utiliser sur ses Rafale les armements qu'elle avait déjà commandés pour ses SEM. En toute logique, l'armée de l'Air pourrait elle aussi bénéficier d'un nouvel armement sur étagère pour ses Rafale. Une possibilité qui n'a rien d'anodin, au lendemain de l'annonce par Sagem du premier tir de qualification de son AASM laser.

http://www.air-cosmos.com/defense/premier-tir-de-gbu-49-sur-rafale.html
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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeDim 18 Mai 2014 - 10:35

Cela date de quand cette photo  Question 
L'echelle telescopique est cassée en deux l'on dirait ,le plan canard gauchea l'air d'avoir pris un coup,quid de l'entree d'air et des antennes SPECTRA......
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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeDim 18 Mai 2014 - 17:31

tout est la
http://portail-aviation.blogspot.fr/2014/05/un-rafale-victime-dun-accident-de-la.html
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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeLun 19 Mai 2014 - 9:16

merci.
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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeSam 7 Juin 2014 - 11:47

rafale SU30 MIG27 Mig 21
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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeSam 7 Juin 2014 - 14:55

Grosse bagnole ce SU30.
L'AESA du rafale s'en donnerait a cœur joie......
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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeVen 20 Juin 2014 - 11:03

Citation :
Dassault Said to Close in on Rafale Contract to Lift Exports


Dassault Aviation SA (AM) is poised to win a contract from Qatar for 72 Rafale jets, a French government official said, indicating the jet may have its first export contract before India signs a commitment for 126 units.

A contract would probably come in two batches of 36 aircraft, the official said. The topic will be discussed when Qatar ruler Sheikh Tamim Bin Hamad Al Thani visits France next week, as negotiations continue. The Qatari Ministry of Defense and Dassault Aviation had no comment.

Sales abroad are critical to European and U.S. defense contractors as they look overseas to offset declining domestic spending and keep production alive. France’s only maker of fighter planes has so far failed to clinch any export order for the Rafale, even as its prior fighter saw three quarters of sales from export orders. India is in exclusive talks with Dassault, though it has yet to seal a deal.

“State visits typically produce ‘agreements’ or ‘understandings’ that signal the opening of negotiations,” said Richard Aboulafia, vice president at the Teal Group in Fairfax, Virginia. “Dassault hasn’t had problem opening Rafale negotiations. It has had a huge problem closing them.”

Dassault sees prospects for sales to Canada and Malaysia, Chief Executive Officer Eric Trappier has said. Dassault’s Rafale had been considered a likely contender in the United Arab Emirates, though in 2011, the region’s ruler declared the French offer “uncompetitive” and restarted talks with rivals.

French President Francois Hollande has been discussing the sale of the jets with Qatar for more than a year. Hollande told journalists on a visit to Qatar’s capital, Doha, a year ago, that as much as three quarters of Qatar’s military hardware comes from France.

Qatar, which shares the world’s biggest gas reservoir with Iran, has been looking to replace its existing fleet of 12 Mirage fighter jets with more modern aircraft.
http://www.bloomberg.com

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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeJeu 3 Juil 2014 - 11:43

Citation :
MoD mulls downsizing Rafale contract

Le Rafale - Page 18 247288-rafale
IAF officials maintain that if the deal is signed by the end this year, first lot of Rafale aircraft will arrive in India by 2017

As the French foreign minister Laurent Fabius met Indian political leadership, including prime minister Narendra Modi, pressing for sealing the multi-billion Rafale combat aircraft deal, New Delhi has raised serious concerns over the cost escalation of the fighter jet deal. Struggling to pay the heavy cost of the deal, the ministry of defence (MoD) is considering an option of down-sizing the deal from 126 to 80 fighter jets.

According to officials, who are privy to the development, defence ministry has asked the French government to revise the price structure because the deal has gone much beyond the expected lines. And during course of negotiations with the Dassault, which manufactures Rafale jets, the defence ministry has been asking for price revision. Due to difference of opinion, the cost negotiation committee, which was set up in February 2012 to work out the modalities for the deal, has not been able reach conclusion and the committee is yet to submit its report to the ministry.

Officials claim that in 2007, when the tender was floated, the cost of the programme was $12 billion. When the lowest bidder was declared in January 2012, the cost of the deal shot up to $18 billion (Rs1.08 lakh crore). And now with inclusion of transfer of technology, life cycle cost and creating assembly line, the deal has virtually cross whopping $20 billion.

A top official told dna that if the government signs the deal in the next couple of months, it has to pay advance payment of at least $1.5-2 billion (Rs.9- 12,000 crore) to Dassault. And for the newly-elected BJP-led NDA government will have to compromise on other defence equipment, as major chunk of defence budget will go in for the advance payment. And it is also believed to understand that new government is also not comfortable with the life cycle cost method adopted by the previous UPA-II government and even a senior BJP leader and former finance minister Yashwant Sinha had objected to the life cycle criteria.

"Cost escalations and disagreements over production sharing with Hindustan Aeronautics Limited(HAL) has led to the delay in freezing the contract. French have been asked to re-look at the price factor,"said an officer.

IAF officials maintain even if the deal is signed by the end this year, first lot of Rafale aircraft will arrive India by 2017. And by the time, IAF has to phase out its MiG 21 squadrons.

The air force is seeking to replace its ageing MiG-21s with a modern fighter and MMRCA fits between India's hig-end Sukhoi-30MKIs and its low-end Tejas LCA lightweight fighter. The IAF has a sanctioned strength of 45 fighter jet squadrons. However, it only has 30 squadrons operational as old aircraft have been retired.

Eighteen of the 126 planes will be purchased directly from Dassault, while Hindustan Aeronautics Limited will manufacture the other 108 under a licence, at an upcoming facility in Bangalore.
http://www.dnaindia.com

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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeJeu 3 Juil 2014 - 17:43

chaque gouv apporte sa touche,vive la democratie !

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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeJeu 3 Juil 2014 - 19:13

C'est la french touch......
plusieurs coloris au choix, ecran tactile ........ Laughing 
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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeSam 5 Juil 2014 - 14:11

Citation :
Will Cost Escalation Down-Size Rafale Jet Contract?
Source : Defenseworld.net News Analysis ~ Dated : Friday, July 4, 2014 @ 01:01 PM
Views : 465 A- A A+

Le Rafale - Page 18 Indian_ra_1404472177
[Cost Escalation Down-sizes Rafale Deal]

India, Dassault Rafale Deal Appears Down-sized

India many consider downsizing the Rafale fighter order from 126 to 80 following concerns over cost escalation, Indian media reports.

The DNA newspaper quoted an unnamed IAF officer saying, “Hindustan Aeronautics (HAL) has asked France to re-consider the price. Cost escalations and disagreements over production have delayed the contract.”

The report speculated that in the absence of an agreement on price, India my cut down the order to 80 in order to save money and keep the purchase within the originally budgeted amount of US$ 12 billion.

The Indian MoD and Dassault have not reacted to the report. In fact, both sides have officially kept mum over the progress in the negotiations over the last few months while news quoting unnamed Indian officials has been trickling in from time to time, mostly indicating that the delay is over price negotiations. These reports have not been denied either.

The cost of the program was $12 billion when the initial tender was floated.
http://www.defenseworld.net/

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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeSam 5 Juil 2014 - 17:13

80 rafale au lieu de 120 a enveloppe constante ......... Shocked 
Il y a quelqu'un qui c'est goinfré la dessus ,Français ,Indiens ?
Les deux ? hum.... silent 
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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeMer 16 Juil 2014 - 18:58

Citation :

Dassault Aviation : le contrat d'export géant du Rafale en Inde évoluerait dans le bon sens

(Boursier.com) — L'Inde aurait entamé les négociations finales avec Dassault Aviation concernant le contrat d'acquisition de 126 'Rafale', pour moderniser son armée de l'air. Le pays poursuit avec sérénité les négociations finales pour l'acquisition de 126 chasseurs français Rafale, dans un projet de 20 milliards de dollars, écrit le 'Times of India'. Des sources obtenues au ministère de la défense local par le quotidien laissent entendre qu'une nouvelle réunion est prévue cette semaine entre les autorités, Dassault Aviation et son partenaire Hindustan Aeronautics (HAL).

Les négociations, complexes, auraient finalement atteint un point qui pourrait permettre de les finaliser sous trois mois, ajoute le journal, qui estime que plus de 50% du contrat final et des accords intergouvernementaux sont acquis. Après ça, le politique entrera en jeu, a indiqué la source au 'Times of India', avec le processus d'approbation de la commission gouvernementale pour la sécurité, puis la signature effective.

Combats d'arrière-garde

Le projet actuel prévoit que les forces indiennes reçoivent leurs 18 premiers jets de combat, produits en France, sous 36 à 48 mois. Les 108 autres seraient fabriqués sur les sept années suivantes en Inde par HAL, dans le cadre d'un transfert de technologie par Dassault. Le quotidien croit savoir malgré tout que les rivaux écartés du processus continuent à chercher à torpiller l'accord. Le Royaume-Uni et l'Allemagne auraient par exemple récemment tenté de rappeler l'Eurofighter Typhoon au bon souvenir du gouvernement indien, tandis que les Etats-Unis prépareraient le terrain pour relancer le F/A18 Super Hornet ou le F-16 Super Viper avant la visite officielle du premier ministre indien à Washington en septembre. Le 'Times of India' croit lui savoir que l'establishment n'a aucune intention de revenir en arrière...


http://www.boursier.com/actions/actualites/news/dassault-aviation-le-contrat-d-export-geant-du-rafale-en-inde-evoluerait-dans-le-bon-sens-587246.html?rss

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« Je voudrais que les Français renouent avec cette idée simple selon laquelle ce n’est pas seulement un territoire qu’il leur faut défendre (…) mais aussi une façon d’être, une langue, une civilisation. Bref, l’ensemble d’un patrimoine dont nous sommes les héritiers. Et s’ils venaient à oublier ou à refuser cette idée, alors je craindrais beaucoup pour l’avenir de mon pays », plaidait François Léotard, peu suspect de sympathie avec des idées extrêmes.
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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeMer 16 Juil 2014 - 19:47

Si le gouvernement indien fait "volte face " a l'acquisition du Rafale se serait mettre en peril le réequipement de leur armee de l'air. typhoon et autres avions US ne sont pas des brelles mais le temps que cela se mette en place ,beaucoup de mig tomberont....
Je crois sincèrement qu'ils prefere le Rafale maintenant mais bon .....
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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeJeu 17 Juil 2014 - 16:54

Non cher gemini, tu sous estime les indiens.

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scratch un petit dessin vaut mieux qu'un long discours scratch
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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeVen 18 Juil 2014 - 14:01

Qui vivra verra....
Apres c'est leur armee de l'air pas la mienne  Laughing 
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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeMar 22 Juil 2014 - 21:47

Le ministre de la défense indien valide l offre de transfert technique de dassault.

Annonce du ministre au parlement indien.

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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeVen 25 Juil 2014 - 18:29

Citation :
Why Rafale is a Big Mistake

Why would India buy the Rafale combat aircraft rejected by every other interested country—Brazil, Canada, the Netherlands, Norway, South Korea, Singapore, and even the cash-rich but not particularly discriminating Saudi Arabia and Morocco?

The French foreign minister Laurent Fabius’s one-point agenda when he visited New Delhi was to seal the deal for Rafale, a warplane apparently fitting IAF’s idea of a Medium Multi-role Combat Aircraft (MMRCA) in the service’s unique typology, which includes “light” and “heavy” fighter planes as well, used by no other air force in the world. Alas, the first whiff of corruption led the previous defence minister, A K Antony, to seize up and shut shop, stranding the deal at the price negotiation committee stage. It is this stoppage Fabius sought to unclog.

France’s desperation is understandable. Absent the India deal, the Rafale production line will close down, the future of its aerospace sector will dim, and the entire edifice of French industrial R&D sector based on small and medium-sized firms—a version of the enormously successful German “Mittelstand” model—engaged in producing cutting-edge technologies could unravel, and grease France’s slide to second-rate technology power-status.

More immediately, it will lead to a marked increase in the unit cost of the aircraft—reportedly of as much as $5-$10 million dollars to the French Air Force, compelling it to limit the number it inducts. With no international customers and France itself unable to afford the pricey Rafale, the French military aviation industry will be at a crossroads. So, for Paris a lot is at stake and in India the French have found an easy mark, a country willing to pay excessively for an aircraft the IAF can well do without.

Consider the monies at stake. Let’s take the example of Brazil, our BRICS partner. For 36 Rafales the acquisition cost, according to Brazilian media, was $8.2 billion plus an additional $4 billion for short-period maintenance contracts, amounting to nearly $340 million per aircraft in this package and roughly $209 million as the price tag for a single Rafale without maintenance support. Brazil insisted on transfer of technology (ToT) and was told it had to pay a whole lot extra for it, as also for the weapons for its Rafales. But the Brazilian air force had doubts about the quality of the AESA (active electronically scanned array) radar enabling the aircraft to switch quickly from air-to-air to air-to-ground mode in flight, and about the helmet-mounted heads-up-display. Too high a price and too many problems convinced the government of president Dilma Rousseff that the Rafale was not worth the trouble or the money and junked the deal, opting for the Swedish Gripen NG instead.

During the Congress party’s rule the Indian government did not blink at the prospective bill for the Rafale, which more than doubled from $10 billion in 2009 to some $22 billion today, and which figure realistically will exceed $30 billion, or $238 million per aircraft, at a minimum. But India, unbeknownst to most of us, is apparently a terribly rich country, with money to burn! Meanwhile, the United Kingdom, an apparently poorer state or at least one more careful with its money, is blanching at the $190 million price tag for each of the 60 Lockheed F-35Bs (vertical take-off, technologically more complex, variant of the air force model)—a full generation ahead of the Rafale—ordered for the first of the Royal Navy’s Queen Elizabeth-class 65,000-tonne aircraft carriers.

The prohibitive cost of the French aircraft supposedly made finance-cum-defence minister Arun Jaitley apprehensive. He did the right thing, as is rumoured, of revising the order downwards from 126 aircraft to 80 or so Rafales. The IAF headquarters pre-emptively acquiesced in the decision to save the deal. However, if this change was affected in the hope of proportionately reducing the cost, it will be belied. Because in contracts involving high-value combat aircraft, the size of the order does not much affect the unit price, the cost of spares and service support, and of ToT! This is evident from the rough estimates of the per aircraft cost to Brazil of $209 million for 36 Rafales compared with the $238 million for 126 of the same aircraft to India!

Because New Delhi has been inclined to make India a military “great power” on the basis of imported armaments—a policy that’s a boon to supplier states as it generates employment and new technologies in these countries, and sustains their defence industries, a confident French official told me with respect to another deal that “India will pay the price”. Considering the various negatives of the proposed deal and the long-term national interest Jaitley would do well to nix the Rafale transaction altogether.

The bureaucratic interest of the IAF prompts it to exaggerate wrong threats and talk of declining fighter assets. But it will not tell the defence minister about the logistics hell routinely faced by frontline squadrons in operations owing to the mindboggling diversity of combat aircraft in its inventory, a problem only the Rafale acquisition will exacerbate and, hence, about the urgent need to rationalise the force structure, ideally to Su-30s, the indigenous Tejas Mk-1 for short-range air defence, Tejas Mk-II as MMRCA, and the Su-50 PAK FA as fifth-generation fighter. Nor will the department of defence production officials disclose to Jaitley that the ToT provisions in arms contracts are a fraudulent farce because, while the foreign suppliers pocket billions of dollars, no core technologies, such as source codes (millions of lines of software) and flight control laws, are ever transferred. And that the local defence industry monopolised by defence public sector units (DPSUs) is incapable of absorbing and innovating even such technology as is, in fact, relayed to it because it only assembles aircraft from imported kits.

Terminating the Rafale deal will be disruptive but sending the message to the military, the DPSUs, the defence ministry bureaucracy, and foreign companies salivating for rich, one-sided, contracts that the Narendra Modi government is determined to make a new start and conduct defence business differently, is more important.
http://www.newindianexpress.com

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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeVen 25 Juil 2014 - 22:37

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Rafale en Inde : Dassault de plus en plus proche du nirvana

AÉRONAUTIQUE
Dassault Aviation pourrait signer un contrat en mars 2015 en Inde
Michel Cabirol | 25/07/2014, 7:05 - 287 mots
New Delhi a annoncé cette semaine que l'offre de l'avionneur tricolore était conforme à l'appel d'offre. Une nouvelle étape importante franchie. Un contrat pourrait être signé en mars 2015.
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C'est une nouvelle étape très importante franchie par Dassault Aviation pour la vente des 126 Rafale en Inde. La proposition de l'avionneur français en matière de transferts de technologies (ToT) est conforme aux exigences indiquées dans l'appel d'offre de New Delhi, a expliqué mardi le ministre de la Défense, Shri Arun Jaitley. Et de préciser que le processus de négociations avec Dassault Aviation pour l'obtention du programme de l'avion de combat multi-rôles médium (MMRCA) est toujours en cours.

"C'est un signe politique du nouveau gouvernement indien vis-à-vis de la France pour lui dire que tout va bien et de ne pas se stresser", explique-t-on à La Tribune.

Un contrat signé en mars 2015 ?
Toute la question est de savoir quand Dassault Aviation va-t-il signer enfin le contrat du siècle, baptisé par les Indiens "Mother of all deals" (la mère de tous les contrats), qui porte sur l'acquisition de 126 Rafale par New Delhi, dont 108 seront produits localement. "En mars 2015" à la fin de l'année fiscale indienne, estime un industriel tout en restant prudent. Ce qui est possible car New Delhi et les industriels tricolores veulent ficeler le dossier pour que le contrat soit prêt fin 2014. "Le job est fait", assure-t-il.

La longue marche de Dassault Aviation et de ses partenaires (Thales, Safran et MBDA) en Inde touche à sa fin. L'Inde est entrée en janvier 2012 en négociations exclusives avec Dassault Aviation pour doter son armée de 126 avions Rafale, un contrat estimé au total à 18 milliards d'euros, armements et soutien compris. Il s'agirait du premier succès à l'exportation pour l'avion de combat français engagé avec succès sur les théâtres d'opérations afghan, libyen et malien.

http://www.latribune.fr/entreprises-finance/industrie/aeronautique-defense/20140725trib000841500/rafale-en-inde-dassault-de-plus-en-plus-proche-du-nirvana.html

Espérons que cela soit signé, ça serait une belle réponse aux USA qui ont détruit les reste de l industrie aéronautique européenne avec le f35.

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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeSam 26 Juil 2014 - 6:57

Nirvana carrément.. Le Rafale - Page 18 Icon_mrg 

Le F35 je ne pense pas que les US veulent froissé le Pakistan, principal allié de la région..

L'EF2000 a la limite, mais bon il y'aurais bien longtemps qu'en en aura entendu parlé.

Le Rafale remplacera les Jaguars et Mirage-2000, le Téjas relevera les Mig21 a terme.

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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeSam 26 Juil 2014 - 10:48

Ils sont a Goa ,alors le nirvana........ Le Rafale - Page 18 Icon_mrg 
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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeSam 26 Juil 2014 - 17:30

négatif pour les M-2000 ils en sont très satisfait et vu le contrat qui vient d'être signé pour leur modernisation ils vont voler encore un bon bout de temps  Smile 

Mars 2015 franchement  Rolling Eyes il y a un an on parlé de mars 2014... les indiens vont la faire à l'envers à la France avec les Brit en embuscade  Mad 

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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeSam 26 Juil 2014 - 17:56

Peut etre que les Indiens attendent de voir si la France "livre" bien les BPC a la Russie pour voir si ils sont reelement fiable au cas ou ,le Rafale ,si il est effectivement choisi par l'inde sera encore dans leur escadron dans 20 ou 30 ans .

Quand a l'eventuelle typhoon en embuscade ......je ne pense pas.
Il veulent le meilleur et là le typhoon..... Rolling Eyes 
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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeLun 18 Aoû 2014 - 20:42

le rafale cote a cote au F16
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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeMar 26 Aoû 2014 - 18:03

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MessageSujet: Re: Le Rafale   Le Rafale - Page 18 Icon_minitimeMer 3 Sep 2014 - 13:08

Citation :
French fighter jet deal close: IAF chief Arup Raha


New Delhi: Indian Air Force Chief has said conclusion of a $22 billion fighter jet deal with French company Dassault Aviation was imminent after missed deadlines and delays.

Air Chief Marshal Arup Raha told an Indian newspaper that the military could not afford any more hold ups of the 2012 deal to supply 126 French-made Rafale fighters.

Raha said a deadline for finalisation of the deal had not been set but added "it`s going to happen soon."

He also appeared to throw cold water on attempts to re-enter the race for the giant contract by a European consortium that makes the Eurofighter, a rival to the Rafale.

"It will not be appropriate to make any changes in the process," he said in an interview with an English daily published on Wednesday.

"The current government has set the pace of work and things are moving fast enough on the fighter deal."

The daily quoted a Defence Ministry official as saying "Rafale has run through the finish line."

"It`s too late in the day to parachute into the race. The door is closed," the unnamed official said.

Dassault won the right in 2012 to enter exclusive negotiations with India to supply 126 fighters after lodging a lower bid than Eurofighter for a tender with an estimated value of $12 billion.

Those negotiations have since been delayed, prompting Britain to raise the contract with Prime Minister Narendra Modi`s government in July, holding out hope for the Eurofighter.

India`s right-wing government, which swept to power in May, has pledged to streamline and speed up a major modernisation of the country`s military, and has lifted a cap on foreign investment in defence.

India`s defence procurement has traditionally been an opaque business, marred by postponements and repeated re-negotiations over cost.
AFP

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